Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
Az Ascension sziget
  2018-03-18 21:07:59, vasárnap
 
  Ascension az Atlanti-óceánon található sziget 1600 kilométerre Afrika és 2250 kilométerre Brazília partjaitól. Közigazgatásilag a Nagy-Britanniához tartozó Szent Ilona, Ascension és Tristan da Cunha tengerentúli terület része. Szent Ilona tőle 1287 kilométerre délkeletre fekszik. A sziget felfedezése napjáról kapta a nevét, az angol név jelentése magyarul áldozócsütörtök. Székhelye a nyugati parton Georgetown.

A sziget a madártávlatból




A sziget egy a Közép-atlanti-hátsághoz tartozó tenger alatti vulkán csúcsa, legmagasabb pontja a Green Montain, 859 m. Nagyjából egymillió éve jött létre. Egyetlen kikötésre alkalmas öble a nyugati parton lévő Clarence Bay.

Kilátás a Green Mountain tetejéről




Joao da Nova portugál utazót tartják a sziget felfedezőjének (1501), de tőle nem maradt fenn jelentés. Amikor 1503-ban Afonso d'Albuquerque portugál navigátor meglátta a szigetet, az aznapi ünnepről nevezte el azt. A száraz és sivár sziget a vadászatot kivéve kevés okot adott az erre járó hajóknak a megállásra. A tengerészek sok tengeri teknőst vadásztak le, főleg nőstényeket, amikor a tojásaikat rakták a parti homokba. A portugálok kecskéket hoztak ide, hogy a későbbi tengerészeknek élelemforrásul szolgáljanak.

A sziget térképe




1701. februárjában a Roebuck nevű brit hadihajó érkezett William Dampier parancsnoksága alatt, és zátonyra futott a szokásos horgonyzóhelyen, a Clarence-öbölben, a sziget északnyugati részén. Több mint hatvan embernek sikerült túlélnie azt a két hónapot, amíg megérkezett a mentőhajó, mert néhány nappal a hajótörés után mélyen a sziget belsejében bővízű forrást találtak azon a helyen, amit ma Nyaktörő-völgynek (Breakneck Valley) hívnak. A hegyen alacsonyabban van egy kisebb forrás is, ma ennek a neve Dampier's Drip, mert sokan félreértve Dampier leírását összetévesztették a két forrást.

Ascension Island délről nézve




A szigetet ezután szabadtéri börtönként használták, bűnelkövető tengerészek büntetésére. Egyetlen feljegyzett szökési kísérlet történt, egy holland tengerésztiszté, akit szodómiáért 1725. májusában tettek partra a Clarence-öbölben. 1726-ban brit tengerészek megtalálták a holland sátrát, holmiját és naplóját; ő maga valószínűleg szomjan halt szökési kísérlete közben.

Comfortless öböl




Az Ascension-sziget 1815-ben népesült be, amikor brit helyőrséget telepítettek ide, megelőzendő Napóleon Bonaparte szökését az innen délkeletre fekvő Szent Ilonáról. A Brit Királyi Haditengerészet hivatalosan sziklafregattá nyilvánította a szigetet HMS Ascension ("Őfelsége Ascension hajója") néven, "kisebb hadivitorlásnak" besorolva.

Royal Marine barakk (1830) az egykori királyi hajógyárban, Georgetownban




Charles Darwin 1836-ban látogatott a szigetre, és botanikus barátjával, Joseph Hookerrel 1850-től növényzetet telepítettek a szigetre a világ minden részéből származó fajtákból. Ennek hatására az addig kihalt, kősivatagos sziget mára már virágzó ökoszisztémának ad otthont. A beavatkozás hatására itt olyan növények élnek egymás mellett, amelyek a természetben egyébként nem találkoznak.

Georgetown az elsődleges település a szigeten, itt látható a posta a rendőrség a bíróság a kormányó háza és a sziget szupermarketje.




A szigetet helyzete hasznos megállóvá tette a hajók és a hírközlés számára. A királyi haditengerészet élelmiszer-raktárnak használta ezt a "hajót", különösen amikor egy különítménye a rabszolga-kereskedelem ellen harcolt. 1898-ban az Eastern Telegraph Company (ma a Cable and Wireless része) megépítette a sziget első vízalatti távíró-vezetékét, összekötve az Egyesült Királysággal és Dél-Afrikával. 1922-ben Ascension Szent Ilona tartozéka lett. 1923-ban tengerészgyalogságot telepítettek ide. A szigetet az Eastern Telegraph Company helyi vezetője kormányozta 1964-ig, amikor a brit kormányt adminisztrátort nevezett ki, aki Szent Ilona és Ascension kormányzóját képviseli.

A kormányzó háza




A második világháború alatt az Amerikai Egyesült Államok katonai repülőteret és távközlési állomást épített az Ascension szigeten. A repülőteret a füstös csérek közeli telepe miatt Wideawake (Felriasztó) néven ismerik, ezeket a madarakat ugyanis a helyiek így hívják jellegzetes hangjuk után, amit kora reggel hallatnak.

Wideawake repülőtér




1982-ben a Falkland-szigeteki háború során fontos szerepet töltött be a sziget és repülőtere, a brit flottakötelék itt vett fel üzemanyagot Falkland felé menet, és brit bombázók többször is innen indultak bevetésre az argentin haderő ellen. A Brit Királyi Légierő azóta is jelen van a szigeten.

A NASA 1967-ben követőállomást épített a szigetre, de ma már nem használják. Az amerikai GPS rendszer egyik monitorállomása is a szigeten működik és fontos szerepet játszik a műholdak pontos megfigyelésében és pályán tartásában.

A NASA helyi épülete




2009. szeptember 1-n új alkotmányt vezettek be, mely szerint Szent Ilona addigi tartozékából egyenjogú autonóm rész lett a sziget.

Fekete vulkáni kőzetek




Láva mezők a szigeten



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Írországi katedrálisok - 1. (15 kép)
  2018-03-18 20:58:22, vasárnap
 
  St. Patrick's Cathedral, Armagh, Észak-Írország. Megszentelve 1904-ben.




St. Peter's Cathedral, Belfast, Észak-Írország. Megszentelve 1866. október 14-én.




Cathedral of Saint Patrick and Saint Felim, Cavan, Írország. Megszentelve 1947-ben.




St Eugene's Cathedral, Derry, Észak-Írország. Megszentelve 1873. május 4.




Cathedral of St. Eunan and St. Columba, Letterkenny, Írország. Megszentelve 1901. június 16-án.




Cathedral Church of St Mel, Longford, Írország. Megszentelve 1893. május 19-én.




St Macartan's cathedral, Monaghan, Írország. Megszentelve 1892. augusztus 21-én.




Cathedral of Christ the King, Mullingar, Írország. Megszentelve 1939. augusztus 13-án.




Cathedral of Saint Patrick and Saint Colman, Newry, Észak-Írország. Megszentelve 1829-ben.




St Colman's Cathedral, Cobh, Írország. Megszentelve 1919. augusztus 12-én.




Cathedral of St Mary and St Anne, Cork, Írország. Megszentelve 1808-ban.




Cathedral of Saints Peter and Paul, Ennis, Írország. Megszentelve 1843. február 26-án.




St. Mary's Cathedral, Killarney, Írország. Megszentelve 1843-ban.




St. John's Cathedral, Limerick, Írország. Megszentelve 1894. Júniusában.




Roman Catholic Diocese of Cork and Ross, Cork, Írország. Megszentelve 1958 április 19-én.



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Híres emberek gyerekkori képei
  2018-03-18 20:02:05, vasárnap
 
  1. Tom Cruise




2. Brook Shields




3. Celine Dion




4. John Travolta




5. Jack Nicholson




6. Leonardo DiCaprio




7. Freddy Mercury




8. Alice Cooper




9. David Bowie




10. Cameron Diaz




11. Jackie Chan




12. James Dean




13. Harrison Ford




14. Elizabeth Taylor




15. Whoopi Goldberg




16. Angelina Jolie




17. Fairra Fawcett




18. Catherine Deneuve




19. Elvis Presley




20. Marilyn Monroe




21. Cher




22 Stephen Hawking (balra) és a testvére Mary



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mi–12, a legnagyobb helikopter
  2018-03-18 19:49:27, vasárnap
 
  A Mi-12, más típusjellel V-12 (NATO-kódja: Homer) a Szovjetunióban, a Mil Tervezőirodában (OKB-329) az 1960-as években kifejlesztett szállító helikopter. A Mi-12 a valaha épített legnagyobb működőképes helikopter.




A Mi-6 két teljes rotor-hajtómű egységét egymás mellé, egy-egy szárny végére építették, nélkülözhetővé téve ezzel a farokrotort.




Fejlesztésének fő célja volt egy olyan szállító helikopter létrehozása, amely képes nagy méretű és tömegű katonai eszközök szállítására. Tervezése 1963-ban kezdődött a Mihail Mil vezetése alatt álló tervezőirodában. Ez volt az utolsó helikopter, melynek tervezésében még Mil is részt tudott venni. A prototípus építése 1965-ben indult, majd az első felszállásra 1968. július 10-én került sor. 1969 februárjában 31 030 kg-os tömeget emeltek vele 2951 méter magasságra. Majd - már egy kicsit bátrabban - ugyanezen év augusztus 6-án 44 205 kg-ot emeltek fel 2255 méterre. Ez utóbbi teljesítmény mind a mai napig világrekordnak számít.




A sikeres próbákat követően megépült egy második példány is (CCCP-21142 / H-833), amelyet 1971-ben reklám céllal több európai légiparádén is bemutattak. Mindezek ellenére a helikoptert fejlesztői túlságosan kockázatos konstrukciónak találták, ezért két megépített példányt követően a programot 1972-ben leállították.




Néhány forrás említést tesz egy harmadik megépült példányról is, de ezt hivatalos közlemény soha sem erősítette meg. Egy baleset azonban ismert, melynek során az első példánnyal berepülés során keményen értek talajt. Az első futómű deformálódott, de a sérülés kijavítását követően a projekt folytatódott.




Az egyik példány ma megtekinthető a légierő monyinói múzeumában (Moszkvától 50 km-re keletre), míg a másik állítólag a Mil Helikoptergyár birtokában van.







 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Adolf Hitler autói.
  2018-03-18 19:38:04, vasárnap
 
  1886-os feltalálása óta az autó hatásosan formálja a történelmet, Hitler is igyekezett mindenhol bevetni, ahol úgy érezte, hasznára válhat. Németország legyőzhetetlenségét a világ legerősebb versenyutójával, az Auto Unionnal és egy 750 km/h-s sebességre képes Mercedesszel bizonygatta. Puccsistaként még árengedményért könyörgött egy autókereskedőnek, kancellárként viszont már begyűjtötte a Mercedes legszebb luxusautóit. Hitler nem volt klasszikus autórajongó, csak egy márkáért, a Mercedesért bolondult igazán, hatalomra kerülése előtt szabályosan könyörgött egy kis árengedményért. Mégis a világ legnagyobb autógyártójává vált Volkswagen köszönheti létrejöttét a náci vezérnek, akinek még jogosítványa sem volt.

Reich Paul von Hindenburg elnök 1934-ben bekövetkezett halála után szolgálai autóját egy 6 hengeres 6.2 literes luxus Mercedes-Benz 24/100/140 PS-t Hitler örökölte. Igaz, a náci párt vezető nagyon keveset utazott ezen a "Mercedes" -en.




Hitler vásárolt egy flottányi 770-est és egy ritka 500K kabriót is, eközben a népautó reményt keltő ígéretét használta fel propagandacélokra. A harctéren személyes kedvencét, a mindenen átgázoló G4-es terepjárót használta, amiből még diktátor barátainak is küldött egyet-egyet ajándékba. Bár a Harmadik Birodalom bukása szükségszerű volt, tucatnyi klasszikus autó maradt utána. Utolsó példányaik a világ legnagyobb autógyűjteményeinek féltett kincsei.

Bernd Rosemeyer az Auto Union Typ C-vel 1937-ben




A német autósport legdicsőségesebb időszakában, a harmincas években az ezüst nyilak uralták a versenypályákat. A nehezen kezelhető, ördögi szerkezetek pilótái olyan teljesítményt nyújtottak, amelyet ma már színtiszta őrültségnek hiszünk. Valóságos mítosz alakult ki a király kategóriának számító Grand Prix-futamok, a Forma-1 előfutárai körül. Ezért jelentettek sokat az 1933-ban kancellárnak kinevezett Hitlernek, akinek éppen ilyen hangos sikerre volt szüksége ahhoz, hogy a náci párt erejét és teljesítményeit propagálhassa.

Hitler parancsba adta, hogy a nemzeti szocialistáké legyen a világ legerősebb versenyautója. Álmát a négy autógyártóból (Audi, DKW, Horch, Wanderer) alakult Auto Union váltotta valóra. A több mint félmillió márkát felemésztő fejlesztésben Ferdinand Porsche is részt vett. Sikerük minden pénzt megért, a Typ C 1937-ben 380 km/h-s sebességgel szárazföldi rekordot döntött a szintén Hitler nevéhez fűződő német autópályán, Rudolf Hasse és Tazio Nuvolari pedig többször is bajnok lett a szivar alakú versenyautókkal.

A Führer azonban nem elégedett meg a számtalan győzelemmel, valami olyasmire vágyott, amivel végső csapást mérhet az autóiparra, és az egész világon hirdetheti a német ipar hatalmát, ezzel alig titkoltan országa harcászati erejét is fitogtatva. A csodafegyver a világ leggyorsabb autója lett, a tervek szerint 550 km/h-s sebességgel kellett hasítania a levegőt. A szuperkocsit végül Ferdinand Porsche vezetésével a Mercedesnél építették meg.

A Mercedes T80 1939-ben




Alaposan túl is lőttek a célon, a repülőgépekre hasonlító négykerekű tizenkét hengeres, 44,5 literes Daimler motort kapott, teljesítménye elérte a 3000 lóerőt, végsebessége pedig a 750 km/h-t. A rekord végül nem mozgatta meg a világot, mert senki sem kísérelte meg túlszárnyalni a T80-ast.

Adolf Hitler a Wehrmacht Mercedes-Benz G4 kocsijában




Hitler kedvence egy katonai célokra fejlesztett háromtengelyes óriás, a mai szabadidő-autók furcsa elődje a Mercedes-Benz Typ G4 volt. A korai Geländewagen, vagyis terepjáró tervezésekor fő szempont volt, hogy épített úton és szántóföldön is egyformán elemében legyen. Ebben a Daimlertől származó ötliteres, nyolchengeres, 100 lóerős motor segítette, amely alaphelyzetben a négy hátsó kereket hajtotta, bár összkerékhajtásúvá is lehetett alakítani, de négytonnás súlya miatt legfeljebb 67 km/h-val tudott haladni. Az öt év alatt gyártott 57 példányból tizenegyet használt a Wehrmacht.

Mercedes-Benz G4




A fronton szolgálati autóként teljesítő G4-esek egyikében maga Hitler ült, egy másik az orvosát, egy harmadik pedig a csomagokat szállította. Hitler nagyvonalúságból minden barátját megajándékozta egy ilyen harci Mercivel, Mussolini és Franco is kapott belőle egyet-egyet, a spanyoloknak küldött G4-est ma is őrzi a királyi család.

Mercedes-Benz 770




A Mercedes legnagyobb és alighanem legelegánsabb autóját a Mercedes-Benz 770-et nem véletlenül emlegetik egyszerűen csak Hitler-Merciként, hiszen minden hivatalos eseményen ezzel fuvarozták a náci vezért, és ennek hátsó ülésén ábrázolja a legtöbb fotó is, pedig személyes kedvence a minden akadályon átjutó G4-es volt.

A Mercedes-Benz 770K Grosser fontos propagandaszimbólum volt a Harmadik Birodalomban




Bár csak az aszfaltozott út állt neki jól, a 770-es maradéktalanul megfelelt annak a képnek, melyet Hitler magáról és birodalmáról mutatni akart a külvilágnak.

A Führer 1935-ben egy SA-díszszemlén Nürnbergben




A W07-est 7,6 literes, 150 lóerős motor hajtotta, így könnyedén elérhette a 160 km/h-s sebességet autópályán. Zárt alapváltozata 29 500, nyitott csúcskivitele 65 ezer birodalmi márkába került, az elkészült példányok többségét a német kancellári hivatal vette meg. 1940-től páncélozott változatban is elérhető volt, golyóálló ablakkal és abronccsal.

Mercedes-Benz 500K




A Mercedesek nagy rajongója nem hagyhatta ki autóparkjából a varázslatos stuttgarti kabriót, a mindössze három éven át gyártott, ötliteres kompresszoros sornyolcas motorral hajtott Mercedes-Benz 500K-t még akkor sem, ha ő maga jogosítvány híján hivatalosan sosem vezethette.

Benz 11/40 PS




Hitler rajongása a Mercikért már kancellárrá válása előtt is szenvedélyes volt. A sörpuccsnak nevezett hatalomátvételi kísérlet miatt 1923-ban öt év börtönre ítélt Hitler a cellájából írt egy müncheni Benz-kereskedőnek egy levelet, amelyben egy kis árengedményért könyörgött, ugyanis még nem volt kész a kilenchavi fogság alatt megírt Mein Kampf című könyve. Ezért nem volt elég pénze, hogy megvegye "álmai autóját", egy 18 ezer birodalmi márkába kerülő szürke Benz 11/40 PS-t, amelynek egyedül 40 lóerős teljesítményét kevesellte. A történelmi fontosságú levélre egy bolhapiacon találtak rá.

Ferdinand Porsche bemutatja Hitlernek, hogy milyen lesz az új népautó.




A diktátor tehát tudta, milyen érzés, ha valakinek nincs pénze autóra, ezért álmát, a Volkswagent, vagyis a népautót is igyekezett megvalósítani, hogy a náci párt vívmányaként egész Németország autóba ülhessen. Természetesen mindez kizárólag propagandacélokat szolgált, pedig a népautó tervét komolyan vevő Ferdinand Porsche akkor már sok éve próbálkozott a kocsi megvalósításával. Végül elkészültek az első példányok, amelyek kísértetiesen hasonlítottak a magyar származású mérnök, Barényi Béla soha meg nem valósult Bogarára, ezért Barényi be is perelte Porschét, a bíróság pedig meg is ítélte neki a jelképes 1 márkás kártérítést.

Ez semmit sem von le a Bogár érdemeiből, hiszen valóban népautó lett. A háború előtt azonban egyetlen darabot sem szállítottak le azoknak a vevőknek, akik a KDF Wagen takarékossági program keretein belül 5 márkás takarékbélyegeket kezdtek gyűjteni az autóra. Meglepetésre a Kraft Durch Freude szervezet - amelyhez a népautóprojekt tartozott - nem költötte másra a pénzt, ugyanis a háború után érintetlenül megtalálták az egész bevételt a szervezet központjában.

Kicsit szűkös, de a népnek megfelel, 1938




Bár Hitler csupán az anyagi támogatást adta a Bogár tervezéséhez, és a nyilvános próbakör után azonnal visszaült imádott Mercedesébe, ha másért nem, ezért a bájos kisautóért hálás lehet neki a világ.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Lenyűgöző drótszobrok (15 kép)
  2018-03-18 19:25:00, vasárnap
 
  Martin Debenham 35 éves angol szobrász életnagyságú szobrokat készít különböző vastagságú drótokból. Mintha élő ceruzarajzok lennének, de háromdimenziós térvázként is egészen egyedi alkotások.































 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
2018.02 2018. Március 2018.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 145 db bejegyzés
e év: 1008 db bejegyzés
Összes: 38183 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2032
  • e Hét: 7056
  • e Hónap: 44541
  • e Év: 4791079
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.