Belépés
tinka1951.blog.xfree.hu
Kibírni mindent, És menni mindig tovább, Még akkor is, Ha nem élnek már Benned Remények és csodák." /Hemingway/ Makrancos Kata
1952.11.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
5:16 Flashdance - What A Feeling (S.Martin Remix 2015) S.
  2018-04-09 18:10:51, hétfő
 
  Link  
 
0 komment , kategória:  Zene - Rádiók  
Elgondolkodtató, ami tegnap a NVI-ben történt..
  2018-04-09 18:07:15, hétfő
 
  Mindenesetre elgondolkodtató azért, ami tegnap a Nemzeti Választási Irodában folyt...


Link
 
 
0 komment , kategória:   Hírek - Politika -Szavazás -  
Déri-nap ÁPR.15 a Déri Múzeum szervezésében
  2018-04-09 09:33:54, hétfő
 
 
A Déri család különleges történetét előadások és tárlatvezetések mutatják be az érdeklődőknek a múzeumban.

Link
 
 
0 komment , kategória:  kultúra -művészet - szórakozás  
Más a halál, mint ahogyan a legtöbben gondolják
  2018-04-09 09:03:43, hétfő
 
  Más a halál, mint ahogyan a legtöbben gondolják
fMegosztom a facebookon


A halálfélelem az emberiség egyik alapvető élménye, mindenki retteg attól, hogy fájdalommal és szenvedéssel, netán magányosan kell szembenéznie egy nap a halállal. Egy nemrégiben közzétett kutatás szerint azonban a haldoklók tényleges érzelmi megnyilvánulásai sokkal több pozitív és sokkal kevesebb negatív vonást mutattak, mint amire a kutatók számítottak.

Amint arról a Psychological Science című lapban közzétett tanulmányt vezető Kurt Gray, az Észak-Karolina Egyetem munkatársa beszámolt, a halállal kapcsolatban legtöbbünknek a szomorúság és a félelem jut az eszébe, ám úgy tűnik, a halál valójában egyáltalán nem ilyen.

Gray és munkatársai két vizsgálatot végeztek, az elsőben rákban vagy amiotrófiás laterálszklerózisban haldokló betegek blogbejegyzéseit kísérték figyelemmel, melyek legalább három hónapon keresztül minimum tíz bejegyzést tartalmaztak, és melyek szerzői a blog szerkesztése közben életüket is vesztették. Ezzel párhuzamosan megkértek néhány embert arra, hogy képzeljék magukat egy rákbeteg helyzetébe, tudván, hogy már csak néhány hónapjuk van hátra, és így posztoljanak az internetre.



Egy számítógépes algoritmus segítségével a kutatók a valós és a képzelt blogok szövegeit egyaránt szóról-szóra kielemezték, elsősorban arra összpontosítva, hogy mennyi negatív és mennyi pozitív töltetű szót tartalmaznak. Az eredmények azt mutatták, hogy a ténylegesen haldoklók blogbejegyzései sokkal több pozitív és sokkal kevesebb negatív gondolatot közöltek, mint azokéi, akik csak beleképzelték magukat egy haldokló helyzetébe, ráadásul előbbiek posztjai az idő előrehaladtával csak egyre pozitívabbak lettek.

Egy másik vizsgálat során a kutatók hasonló módon elemezték ki halálsoron levő emberek utolsó szavait, és vetették össze olyanokéval, akik csak elképzelték, hogy mik lehetnek egy ilyen ember utolsó gondolatai. Az eredmény itt is ugyanaz lett, akik ténylegesen várták a halálukat, sokkal több pozitív kifejezést használtak, mint azok, akik nem.

A halál közelében levők minden esetben a vallásra, családra összpontosítottak, és így próbálták a szorongásukat oldani, és összességében az derült ki, hogy egész másmilyen a halál közelségében lenni, mint ahogy azt mi emberek elképzeljük.




Link
 
 
0 komment , kategória:  Egészség - Életmód  
Cigány jósnőnél jártam, aki ezt üzeni....
  2018-04-09 08:58:13, hétfő
 
  CIGÁNY JÓSNŐNÉL JÁRTAM,AKI EZT ÜZENI MINDEN CSILLAGJEGYNEK! EDDIG NEM HITTEM BENNE,DE LEDÖBBENTEM MIT MUTATOTT!
Emberek, Érdekességek


Minden csillagjegynek egy nagy dologgal kell vigyáznia, hogy boldoguljon, állítja a bölcs cigány jósnő.
Ha ezt az egyet betartod, semmi sem áll boldogságod, útjába!


Kos:

Sose kerülj alárendelt szerepbe! Ha nem mered elvállalni a vezető szerepet, mindig szerencsétlen leszel és frusztrált, tönkreteszed magadat és a környezetedet is. Még a beosztotti lét sem nagyon való neked, járd a magad útját.

Bika:

Vedd észre, ha irányítanak. Bár nagyon makacs vagy és nehezen változol, láthatatlan energiákkal más emberek mégis el tudnak téríteni utadról úgy, hogy nem is veszed észre.
Ez azért veszélyes, mert ha rossz útra térsz, te megint nehezen változtatsz irányt, és ottmaradhatsz.

Ikrek:

Vigyázz az érzelmi zsarolókkal. Mivel nagyon bonyolult, kettős lelked van, és a kommunikáció nagy mestere vagy, soha senki sem tud megvezetni. Érzelmi terrorral viszont le lehet győzni téged, ezeket a helyzeteket messzire kerüld egész életedben.

Rák:

Nagyon vigyázz, kibe szeretsz bele. Igazi látó vagy, megérzel mindent, olvasol az emberekben. Ha véletlenül mégis rossz párt választasz, mert nem érezted meg, hova fejlődik az illető, nagyon keserves életed lesz, mert képtelen leszel leválni.

Oroszlán:

Kerüld a nehezen érthető embereket! Te egy nagyon jóhiszemű lélek vagy, és jól meg is véded magad, de szavakkal meg lehet téged zavarni. Egy zavarodott Oroszlán pedig elveszíti erejét. Mindez megtörténhet munkában vagy párkapcsolatban is. Alapszabály: ha nem világos, mi történik éppen veled, hagyd el a helyszínt.

Szűz:

Ne kerüld a vészhelyzeteket! Mivel mindig tökéletességre vágyol, biztonságra, ezért minden erőddel kerülöd a nehezen megfejthető, veszélyes helyzeteket. Így sohasem tudod meg, hogy éppen ezekben vagy a legjobb, ebből fejlődsz.
Mérleg:

Sose válj áldozattá. hajlamosak mások készpénznek venni jóságodat, simulékonyságodat. Könnyen az agresszívabb személyiségek áldozatává válhatsz, ha nem vigyázol. Legjobb, ha magadhoz hasonló finom lelkekkel veszed körül magadat.

Skorpió:

Tudd, hogy magadat is megmarod, miközben másokon igazságot teszel. Igazi mestere vagy annak, hogy megtanítsd az embereket helyesebben élni, ám azt elfelejted, hogy ezek a leckék rajtad is nyomot hagynak. Muszáj néha lazítanod és megpihenned.

Nyilas:

Ne maradj egyedül. Függetlenségi vágyad mindent felülír, és csak a végén veszed észre, hogy nem szeretsz egyedül lenni. Fiatalon még kitart a szerencséd, és a barátok szeretete, de később nehezebb lesz magadat egyedül fenntartani.

Bak:

Bocsáss meg magadnak! Az állandó bűntudat és önostorozás elveszi az energiádat. Mire megöregszel, lágyabb leszel, de érdemes felgyorsítani ezt a folyamatot, mert túl sok időt elfecsérelsz a magaddal való harcban.

Vízöntő:

Rendszerezd azt, amit összegyűjtöttél. te olyan vagy, mint egy kincsekkel teli varázszsák, mindent összeszedsz, amit más emberek észre sem vesznek, aztán megmutatod nekik.
Elviszed a világot az embereknek, csakhogy néha meg kell állnod, hogy rendet tegyél a kincseid között, különben nem bírod el a terhet. Vannak dolgok, amiket néha ki kell dobnod.


Halak:

A világ baja nem a tied. ne vedd a lelkedre a mások fájdalmát, mert nem bírod el, és beteg leszel. Ne csak a konfliktusok elől ússzál el, néha az érzéseket is hagyd egyszerűen odébb áramlani.

A más ember terhe nem a tied. Tudj elszakadni azokból a helyzetekből, amelyek nem kellemesek neked.

Link
 
 
0 komment , kategória:  Horoszkóp - Ezotéria  
Érezted már azt, hogy szétrobban a fejed a stressztől?
  2018-04-09 08:54:49, hétfő
 
  Akkor tanulj a homároktól, megéri. :)

// Nagy köszönet Ágoston László-nak a fordításért. Hasonlóan hasznos videókért kövessétek az oldalát: https://www.facebook.com/agostonlaszlo.../

És nagy köszönet Zsófinak is, hogy ajánlotta a videót. :)

Link
 
 
0 komment , kategória:  Egészség - Életmód  
Annak tanul a gyerek, akit szeret és elfogad”
  2018-04-09 01:29:09, hétfő
 
  Annak tanul a gyerek, akit szeret és elfogad"

Megosztó kérdés a pedagóguspályára való alkalmasság és alkalmatlanság mérése. Egyáltalán, lehetséges? Dr. Bagdy Emőke és műhelye hosszú éveken keresztül kereste többek között erre a kérdésre a választ kutatásukban és pályaszocializációs kísérleteikben. Kiderült, valójában nem az alkalmasságot kell mérni...

Bagdy Emőke: Arra az alaptételre építettünk, hogy a pedagóguspályához a személyiségnek bizonyos pszichometrikusan nehezen mérhető, ámde mégis megragadható vonásokkal kell rendelkeznie. Karácsony Sándor mondta, az a fontos, hogy az ember a pubertásban az önmegvalósító gőgön túl eljusson az odaadás állapotába. Aki ezt a fejlődési fokot az adás-kapás egyensúlyában meglépi, az, amit tud, azt boldogan adja át. Németh László ugyanezt fogalmazta meg, amikor azt mondta, pedagógusnak lenni: a világra nyíló ablakokat szüntelenül nyitogatni. Az ismeret persze önmagában rideg tény, de, ha a pedagógust lelkesedés fűti át, sikerül elérnie a tanítvány lelkét, és innentől az ismeret kettős kötelékkel ragad a tudatba. Egyrészt a tudatos tudatba, amely megőrzi a tényeket, másrészt az érzelmi tudatba, amely segít, hogy az életben cselekvő módon alkalmazza. Mivel kapcsolatdinamikáról beszélek, a másikra irányuló odaadás csak úgy valósulhat meg, ha a személyiségek illeszkednek, mint zárba a kulcs. Ha a pedagógus fontosnak tartja azt, akinek átad, megteremtődik köztük egy szeretet-kapcsolat. Öröm és kölcsönviszony, amely nélkül akár egy hegycsúcsra is kiállhatnék szónokolni.

Mi minden szükséges egy ilyen különleges kapcsolathoz?

Elsősorban az empátia, a másikra irányulás, amely fontos, hogy kölcsönös legyen. Kutatásunk középpontjában is az állt, hogy ez a sajátos légkör hogyan jöhet létre, és, ha hiányzik, létrehozható-e. Sajnos nincs olyan megbízható tesztmódszer, amivel a pedagóguspályára kerülőknél az alkalmasságot ki tudnánk szűrni. A követelménypedagógia szellemében léteznek ugyan óriási tulajdonságlisták, amelyek leírják, hogy a pedagógus milyen legyen, de az a probléma, hogy a személyiség nem állandó, a vonások a dinamika tüzében képesek fellángolni vagy kiégni.

Ha egy tanórába maga a pedagógus is belefeledkezik, kapcsolatba kerül, megmozgat és mindent belead, nem fárad el. A kiégési vizsgálatok bizonyítják, hogy csak az értelmetlen munkába fásulunk bele, viszont a visszatükröződő lelkesedés feltölt.

A szóbeli meghallgatás megoldás lehet?

Kísérletünkben tanárjelöltekkel, pszichológusjelöltekkel és orvostanhallgatókkal, azaz segítő foglalkozásúakkal foglalkoztunk. Hiába a karizmatikus tanár tipológiája, a konkrét, egyedi embert nem lehet ebbe beszuszakolni, így csak élő helyzetben mérhetem. Egy pedagógus lehet sok vonásában inkább karizmatikus, inkább autokratikus, inkább szabályozó, de a valós helyzetben az kell, hogy szeresse, elfogadja a tanítványt, és meg tudja teremteni a sajátos légkört. Mesterem, Mérei Ferenc vallotta, hogy a pedagógia, mint hivatás, és ezen belül a nevelés hatékonysága atmoszféra dolga.

A kulcs az adás és az odaadás?

Allport értelmezésében az önkiterjesztés azt jelenti, hogy amim van, nem zárom le a határaimmal, hanem a másiknak adom, kapok visszajelzést, és így tudok én is fejlődni. Viktor Frankl pedig így fogalmazta meg: ,,A látó szem önmagán túl néz." Úgy kell belefeledkezni valamibe, hogy a másik kerüljön figyelmem és érdeklődésem középpontjába. Karácsony Sándor szerint ez maga a szolgálat. Nem azt érzem, hogy adnom kell, hanem birtoklom az átadni tudás képességét, és képes vagyok bevonni, mentálisan ,,elcsábítani" a másikat.

Hogyan talál rá valaki a tanítói hivatásra?

Előnyös, ha nem csak azért megy tanárnak, mert pedagógusdinasztiából származik, hanem, mert nagyon szeretne az lenni. Tizenöt-tizenhat éves korban jelentkeznek a kérdések: Merre tartsak? Mit tanuljak? Mi lesz belőlem? Kant szerint a serdülőkor legnagyobb feladata, hogy választ adjak arra, mit akarok kezdeni az életemmel, kivé-mivé legyek. És azt, hogy mi felé van hajlama, nekünk kell kimunkálni. De mi is a hajlam? Bizonyos dolgok engem jobban érdekelnek, annyira, hogy fogom magam, utána megyek. Például ismerek egy kiemelkedően tehetséges fiatal fiút, aki a nyáron unatkozott, és kezébe akadt egy kémiakönyv. Elolvasta, hihetetlenül izgalmasnak találta, és mire befejezte, már tudta, hogy ezen a területen van keresnivalója. Valóban, kémiai tehetség az illető. Valami megszólít, hív, a hajlamom hajt - a kettő pedig illeszkedik. Így találunk rá a hivatáson és elhíváson keresztül a küldetésre.

Hogyan tanítunk jól?

Zulliger svájci pszichológus szerint jó pedagógus az, aki úgy tud gyermeknyelven, hogy ő maga is képes gyermekké válni, leguggolni az óvodás mellé, és ezt nem érzi méltatlannak a felnőtt énjéhez. Nem a fejembe tömött ismeretek tesznek jó pedagógussá, hanem az élővé váló vonások, amelyekről egy modellezett helyzetben könnyen kideríthető, hogy megvannak-e. Például, ha a jelentkező elolvas egy szöveget, és utána meg tud győzni arról, hogy az érdekes; ha elhiszem neki, hogy nekem akarja mondani; ha a szemét, az arcát, a mozdulatait ki tudja nyitni - akkor jó lesz. Amikor egy kedves tanítónkra emlékezünk, nem az jut eszünkbe, mit tanított, hanem, hogy milyen volt. Deák Ferenc, aki Eötvös József gyermekének házitanítója volt, nehezen haladt a gyermekkel. Miért? Deák azt felelte: ,,Nem tudom megtanítani dolgokra, mert nem szeret engem." Nem az a fontos, hogy kémiát vagy biológiát tanítok. Szeretni kell és bízni a gyermekekben, az úgynevezett butában is, hiszen nincsen gyenge képességű - a bátorító-pedagógiával szorongásmentesen mindenkit meg lehet nyitni. Ha pedig a pedagógus bele tud kerülni ebbe a Csíkszentmihályi Mihály által flownak nevezett állapotba, maga is épül. Ha egy tanórába belefeledkezik, kapcsolatba kerül, megmozgat és mindent belead, nem fárad el. A kiégési vizsgálatok bizonyítják, hogy csak az értelmetlen munkába fásulunk bele, viszont a visszatükröződő lelkesedés feltölt.

A pedagógus azonosulási modell. Magam is emlékszem arra a magyar-latin tanáromra, akinek a kedvéért latinból fordítottam. Megdicsért, elismert, és ezek után éreztem, hogy valamire való vagyok ezen a világon.

Felismerni, hogy az ember tud valamit és fontos - elsodró erejű dolgok, amelyeket a pedagógus személyisége hoz létre és erősít fel.

Ma a tanári pályára kerülők egy része nem elhivatottságból választja a pedagógushivatást. Velük mi lesz?

A szunnyadó, rejtett potenciálok kicsalogathatók az emberből és fejleszthetők. Nincs lehetetlen, szignifikáns elmozdulást lehet elérni a kommunikációs képességekben. Aki nem motivált, azt kötelességünk segíteni, hogy ne legyen pályaelhagyó, ne jelentkezzen nála a pályakezdési sokk állapota és bele tudjon nőni a szolgálatba. Csiszolgassuk, próbáljuk kimozdítani és finomítani, majd törődjünk a mentálhigiénével és őrizzük meg a lelki egészséget. A pedagógus azonosulási modell. Magam is emlékszem arra a magyar-latin tanáromra, akinek a kedvéért latinból fordítottam. Megdicsért, elismert, és ezek után éreztem, hogy valamire való vagyok ezen a világon. Felismerni, hogy az ember tud valamit és fontos - elsodró erejű dolgok, amelyeket a pedagógus személyisége hoz létre és erősít fel. Mert nem a tananyagot tanulja a gyermek, hanem nekem tanulja, a pedagógusnak, akit szeret és elfogad.

Link
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
2018.03 2018. április 2018.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 187 db bejegyzés
e év: 852 db bejegyzés
Összes: 19111 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1190
  • e Hét: 7524
  • e Hónap: 22879
  • e Év: 636596
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.