Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
A Hindenburg katasztrófa a képeken, 1937
  2018-06-17 19:05:01, vasárnap
 
  Az LZ 129 Hindenburg egy német Zeppelin-léghajó. Testvérhajójával, a Graf Zeppelin II-vel a legnagyobb, ember alkotta szerkezet volt, amely a levegőbe emelkedett. Interkontinentális, a Harmadik Birodalom és az Amerikai Egyesült Államok közötti utakra tervezték.

New York a Hindenburg alatt.




Nevét Paul von Hindenburg német tábornok, köztársasági elnök után kapta. A náci Németország előszeretettel használta propagandacélokra, a német technikai fejlettség és erő bemutatására.

A Hindenburg Manhattan felett, 1937. május 6.




Az utolsó simításokat végzik a Hindenburgon a németországi Friedrichshafenben lévő óriási összeszerelőcsarnokban. A léghajó szövetborítását különleges vegyszerrel kezelték.




Első repülésére 1936. március 4-én indult Friedrichshafenből. Alig több mint egy év múlva, 1937. május 6-án leszállás közben, máig tisztázatlan körülmények között kigyulladt és teljesen megsemmisült az amerikai Lakehurstben. A katasztrófa, amelyben 35-en haltak meg, véget vetett a nagyméretű léghajók korának.

Az épülő Hindenburg.




A Hindenburg a szezon első amerikai útján, 1937. május 6-án leszállás közben, máig tisztázatlan körülmények között kigyulladt és teljesen megsemmisült Lakehurstben. A balesetben a fedélzeten lévő 97 ember közül 35-en (13 utas és a legénység 22 tagja) haltak meg. A tragédiát számos filmen, fényképen megörökítették, a léghajók kora leáldozott a katasztrófa hatására. A hivatalos vizsgálat szerint a tüzet a légkör statikus kisülése okozhatta, azonban sokan feltételezték, hogy náciellenes szabotázs történt.

A Hindenburg víztől szabadul meg a simább landolás érdekében a New Jersey állambeli Lakehurstben, egy korábbi útján, 1936. május 9.




A Hindenburg délre elérte Bostont, majd 15 órakor feltűntek New York felhőkarcolói is. A léghajó a várostól délre haladt, és így érkezett meg az amerikai haditengerészet lakehursti bázisára 16.15 körül. A leszállóhelyen rossz idő fogadta a gépet, és a földi irányítás azt javasolta, hogy várjanak a landolással.

A Hindenburg gondoláját körbeveszik a nézők és a földi személyzet, a Hindenburg indulását nézi. A léghajó 1936. május 11-én New York-i Lakehurst-ból indult vissza Németországba.




Max Pruss kapitány kikormányozta a gépet a New Jersey előtti tengerszakaszra, hogy ott várja meg az idő javulását. 18.12-kor azt az üzenetet kapta Lakehurstből, hogy a körülmények megfelelőek a landoláshoz. 18.22-kor, majd 19.08-kor újabb, a leszállást sürgető üzenetek érkeztek. A Hindenburg délkeletről érkezett a repülőtér fölé nagyjából 200 méter magasan.

A Hindenburg ebédlője.




A hajó egy széles, ovális balkanyarba kezdett. Eközben 15 másodpercen át hidrogént engedtek a levegőbe, hogy így csökkentsék a gázmennyiséget. Pruss folyamatosan csökkentette a motorok sebességét. Mivel a hajó farnehéz volt, 30 másodpercen át ismét gázt engedtek a 11-16. rekeszekből. Mivel a léghajó ennek ellenére sem került vízszintes helyzetbe, 1100 kilogrammnyi ballasztot dobtak le, és újabb öt másodpercig eresztették ki a hidrogént. Ezután a legénység hat tagját előre küldték, hogy lenyomják a Hindenburg orrát. A hajó már közel volt a horgonyzó árbóchoz, de kevés helye volt. Pruss kapitány, hogy még az idő további romlása előtt leszálljon, tett egy éles manővert. 19.21-kor a léghajó nagyjából 60 méterrel volt a föld fölött, ekkor dobták le az orr horgonyköteleit. Néhány perc múlva a Hindenburg lángba borult. A tűz a léghajó hátsó, felső részén keletkezett, és a lángok pillanatok alatt elborították az egészet.

Az utasok a Hindenburg ebédlőjében, 1936 áprilisában.




Az utasok és a legénység tagjai közül többen kivetették magukat az ablakon, hogy ne égjenek halálra a Hindenburgban. Legtöbbjük, akik az A fedélzet közösségi helyiségeiből ugrottak ki, túlélték a katasztrófát. A hajó belsejében, a többi között az utaskabinokban tartózkodók szinte kivétel nélkül meghaltak a tűzben.

A Hindenburg Boston felett, 1936.




Az amerikai parti őrség repülője kíséri leszállóhelyére a Hindenburgot Lakehurstnél, 1936-os első útján.




A Hindenburg Lakehurstben, 1936 májusában. 14 hónapnyi működése alatt végig a nemrég bevezetett, horogkeresztes német zászló alatt repült. Az oldalára festett olimpiai karikák az 1936-os berlini játékokat hirdették.




A Hindenburg az amerikai haditengerészet hangáránál, New Jersey 1936. május 9-én. A képen látszik a léghajót a hangárból kivontató (és a földi manőverezéshez használt) rendszer is, amely az orr-részhez csatlakozó mozgatható kikötőtoronyból ("mules" - öszvérek), és a farokrészt íves pályán utaztatni képes kiegészítő mechanizmusból állt.




A Hindenburg hátulról az amerikai haditengerészet hangáránál, 1936. május 9.




A Hindenburg és a földi személyzet, a lakehursti bázison, New Jersey.




A Hindenburg elhalad az Empire State Building mellett, 1936. augusztus 8-án.




A léghajó modern, elektromos árammal felszerelt konyhája.




A Hindenburg nyitható ablakokkal szerelt társalgója.




A Hindenburg Manhattan felett, 1937. május 6.




A léghajó utolsó leereszkedése, közvetlenül a tűz kiütése előtt.




Körülbelül 7: 25-kor a Hindenburg lángba borult, 1937. május 6.




A második és harmadik robbanás közötti pillanat, mielőtt még földet ért volna a léghajó.




Ahogy egyre több hidrogén szökött, illetve égett el a Hindenburg hátuljából, a farokrész a földre zuhant, a képen látható lángcsóvát nyomva ki az orrán.




Egy túlélő (a jobb alsó sarokban) igyekszik elmenekülni az égő zeppelintől.




A lángoló léghajó a földön.




Hans Hugo Witt őrnagyot szállítják át egy másik kórházba a szerencsétlenség másnapján, 1936. május 7-én.




Adolf Fischer motorszerelőt szállítják át egy másik kórházba a szerencsétlenség másnapján, 1936. május 7-én.




Azonosítatlan túlélőt vezetnek el a roncstól az amerikai haditengerészethez tartozó leszállóhelyen.




A roncsok vizsgálata 1937 májusában.






A vámtisztviselők a megmentett poggyásztárgyakat vizsgálják.




Az életét vesztett 28 német állampolgárért tartott szertartás New York városában, a Hamburg-Amerika gőzhajótársaság mólóján. Német szervezetek több mint 10 000 tagja sorakozott fel.




Német katonák tisztelegnek a Hindenburg kapitánya, Ernst A. Lehmann koporsója mellett. A horogkeresztes zászlókkal letakart koporsókat hajón szállították vissza Németországba.




A személyzet életben maradt tagjai a lakehursti haditengerészeti légibázison. Többen az amerikai tengerészgyalogság nyári egyenruháját viselik, ezeket saját, égett ruházatuk helyett kapták.




Légi felvétel a Hindenburg léghajó roncsáról, 1937. május 7.



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Turistaszezon!
  2018-06-17 19:03:59, vasárnap
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2018.05 2018. Június 2018.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 107 db bejegyzés
e év: 1008 db bejegyzés
Összes: 38185 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 21309
  • e Hét: 103389
  • e Hónap: 281926
  • e Év: 3565798
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.