Belépés
joetoth.blog.xfree.hu
pax Tóth József
1937.09.06
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
Lelkésztôl-91/929
  2018-09-30 16:16:34, vasárnap
 
  Mk 9,38-43.45.47-48
A mai evangélium elsô felében különös szó hangzik el: ,,Aki nincs
ellenünk, velünk van!'' Sz Máténál fordítva szól: ,,Aki nincs Énvelem,az ellenem van.'' (Mt 12,30 és hasonlóan Lk 11,23) Jézus elmondhatja mindkettôt, különféle helyzetre persze. Ô harcban áll a gonosszal, de ha emberekrôl van szó, akkor nincs szívében korlátolt fanatizmus. Ha valaki Jézusra hivatkozva valami jót tesz, hagyjuk érvényesülni, még ha az Egyházon kívül teszi is! Jézus beszél Isten irgalmáról azok iránt is, akik bár nem keresztények, de emberiességbôl jót tesznek Jézus bármelyik rászoruló hívével. -- A második rész vezérszava:megbotránkoztatás. Botrányt okozni itt annyi, mint valakinek megingatni a hitét, vagy általában, valakit rosszra vezetni. (Ez a ,,botrány'' evangéliumi értelme, nem pedig a mai: ,,fölháborodás,megütközés''.
/Szent István Magyar Plébániától,USA,1996/,

26.vas jegyzeteibôl:Jézus a gonosz elleni küzdelmet küldetése részének tekinti,ezért kiterjeszti ezt a lehetöséget tanítványai körén túl is.Az Ô nevének használatához,mint a Szentírás más szavához is erô társul. A kimondott szó nem marad hatástalan.

 
 
0 komment , kategória:  Plébánia,Szent István USA  
Lelkésztôl-90/928
  2018-09-23 14:15:42, vasárnap
 
  Mk 9,30-37
Már másodszor szól arról Jézus, hogy Ô, az Emberfia és Isten
Szolgája, az ,,emberek kezére adatik''. Megölik majd, de Isten
föltámasztja. Ez alkalommal nem tiltakoznak a tanítványok (vö. Mk
8,32), de most is éppúgy érthetetlen és idegen nekik az ilyen beszéd.-- Márk a következô részben Jézus több megnyilatkozását összefüggô tanításba füzte (9,33-50). Jézus beszéde a tizenkettônek szól, de a jövendô tanítványokra is érvényes. A szakasz végén a hatalmi és érvényesülési harcról beszél, és ez bizony mindmáig idôszerü! Nem véletlen, hogy amit Jézus a szolgálatról és utolsó helyre való ülésrôl mond, többféle kapcsolatban és szövegösszefüggésben maradt ránk. A
hatalmi törtetés és az ,,igazam van'' kórsága földúlja az
egyházközösséget, és elhomályosítja még Krisztus képét is (ahogy ezt a történelem is tanúsítja). Ô azért jött, hogy szolgáljon. A kicsinynek, a gyöngének, az elnyomottnak oldalán áll.
/Szent István Magyar Plébániától,USA,1996/,

25.vas jegyzeteibôl: Jézus ismét beszél a rá váró szenvedésrôl. Most nem elutasítás,hanem elhallgatás,a befogadási készség hiánya mutatkozott meg. Elfogadás helyett versengés,evilági pozíció szerzés köti le ôket.Jézus a befogadó gyermeki lelkületet ajánlja,hogy megtaláljuk mi is azt a küldetést,mely az Irásokban rólunk is megvan./Jézus a lehetôséget meglátja,a valódi állapotunkat,amibôl van kiút,a befogadás lehetôségét,ahogyan a gyermek látványából a mennyei Atyával kapcsolatunk lehetôségét/
 
 
0 komment , kategória:  Plébánia,Szent István USA  
Lelkésztôl-79/927
  2018-09-16 15:04:11, vasárnap
 
  Mk 8,27-35
Jézus e résztôl kezdve nem példabeszédekben szól, hanem legbensôbb titkait kezdi föltárni az apostoloknak. De ôk még most sem értik. A mai szakasz három részbôl áll: Sz Péter vallomása a Messiásról, a kínszenvedés elsô megjövendölése és fölhívás a kereszt követésére. A kijelentés, hogy az Emberfiának szenvednie kell, szükséges kiegészítése és kiigazítása Péter vallomásának: ,,Te vagy a Messiás''.A Messiás cím ,,Fölkent''-et jelent, ahogy olajjal felkenték a királyokat koronázás helyett. Jézus ritkán alkalmazza e címet magára mert abban az idôben elferdült politikai-nacionalista elképzelések terhelték meg a címet. Ellenben a Szenvedô Isten-szolgáról szóló jövendölésben (1. olvasmány) látja a maga útját. És aki tanítványa akar lenni, az ezen a sötét, göröngyös úton kell, hogy kövesse, --ahol az egyetlen fény az Isten szavában való szilárd hit.
/Szent István Magyar Plébániától,USA,1996/,

24.vas jegyzeteibôl:Jézus feltárja tanítványai elôtt szándékát Jeruzsálembe vezetô útján.Amikor Péter apostol megvallja Jézus Messiás voltát,a világtól eltérôen nem a külsô körülményekre helyezi a hangsúlyt,és másoktól áldozatvállalás helyett önmaga áldozatára és hozzá kapcsolódásra hívja fel a figyelmet.Igy lesznek szabadok a világi kötöttségektôl és Jézushoz kötôdésük révén megörzik magukat a feltámadásra.A hitvallók életében,áldozatvállalásában a Jézushoz hasonlóság megfigyelhetô./ Jézusról az igaz véleményt nem a többség,hanem az isteni szóra figyelô Péter mondja ki,vele szemben legyen készség bennünk a Messiás és a mi életünk Isten akarta útját is elfogadni.Vállaljuk a nehézséget az életkörülmények változásánál,a növekedés,bünbánattartásnál,valaki elköltözésénél ,találkozásoknál, kérdéseknél ezzel az új életet segítjük
 
 
0 komment , kategória:  Plébánia,Szent István USA  
Lelkésztôl-78/926
  2018-09-09 16:11:16, vasárnap
 
  Mk 7,31-37
E szakasz közepén ott az arámi szó ,,Effeta -- nyílj meg!'' E
szóval müködik Isten hatalma és bölcsessége (Bölcs 10,21). Jézus az idôk végén helyreállítja azt, ami kezdetben jónak, egészségesnek teremtôdött. Az ember beszélô és halló képessége természete teljességéhez tartozik. Az Isten és ember közötti kapcsolat abban áll,hogy az ember meghallja és megérti Isten szavát, felel Neki hittel és megvallással. De az emberek sem alkothatnak közösséget, ha nem beszélnek egymással, és nem hallgatják meg egymást.
/Szent István Magyar Plébániától,USA,1996/,

23.vas jegyzeteibôl:Jézus küldetéséhez a hiányban szenvedôk megsegítése is hozzátartozik.Testi és lelki képességeit is felhasználja ehhez A hiányban szenvedô befogadó készségére is szükség van.A visszanyert képességet Isten szándéka szerint használjuk,Isten szavával összhangban,gyógyító, építô szándékkal,torzítástól mentesen, Isten szavával erôsítve szavainkat,tettekre váltással,gyümölcsökre figyelemmel./ Jézus a gyógyuláshoz szükséges hit elmélyítéséhez félrevonja a beteget. Nekünk is szükségünk van erre az elvonulásra/
 
 
0 komment , kategória:  Plébánia,Szent István USA  
Lelkésztôl-77/925
  2018-09-02 11:57:07, vasárnap
 
  / Mk 7,1-8.14-15.21-23
E szakaszban az evangélista vitabeszédbe foglalja össze Jézus igéit a tisztaság és tisztátalanság kérdésérôl; ehhez járul melléktárgyként,hog mi a viszony Isten törvényei és az emberek szabályai, vagyis a ,,régiek hagyományai'' közt. Jézus elôször a farizeusokhoz és írástudókhoz szól, aztán a néphez s végül övéihez. Nemcsak Jézus kortársaira jellemzô, hogy Isten törvényeit félretéve lesik a kordivat gyakorlatát és szokásait, ez ma is fönnáll. Jézus a ,,tiszta és tisztátalan'' magyarázatával csatlakozik a próféták sorához, akik tiszta emberszíveket kerestek, nem pedig külsô tettekben fitogtatott tisztaságot!
/Szent István Magyar Plébániától,USA,1996/,

22.vas jegyzeteibôl:Isten igéjét be kell fogadnunk és tettekre váltani.Ez akkor valósul meg,ha az igék bennsônkké válnak.Az ige hatása a szellemi törvényeknek megfelelôen alakul,az igének megfelelôen építôen,vagy károsítóan,jó vagy rossz gyümölcsöt. A szellemi törvények felismerése is az evangélium alapján lehetséges a Szentlélek vezetésével. /A szívünknek az Isten közelében tartásához szükséges,hogy ne váljunk embertelenné,ne a sebzettségünk vezéreljen,a szükkörü tapasztalat és lelkiismeret/
 
 
0 komment , kategória:  Plébánia,Szent István USA  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
2018.08 2018. Szeptember 2018.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 5 db bejegyzés
e év: 74 db bejegyzés
Összes: 929 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 19
  • e Hét: 447
  • e Hónap: 1053
  • e Év: 51931
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.