Regisztráció  Belépés
tunkiss.blog.xfree.hu
,,Ahol a szavak elhagynak bennünket, ott kezdődik a zene." HEINRICH HEINE Kiss Tünde
2014.04.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
Cortazar Ernesto
  2018-06-24 09:53:03, vasárnap
 
 




A fordítás nem tökéletes, de ez van:

Ernesto Cortazar (1940-2004) volt, a kortárs klasszikus zeneszerző és zongorista. Ő komponált zenei aláfestést több mint 75 mozgókép. Azt is szerzett ismertséget csúcsán a népszerűsége MP3.com - a vezető zenei-megosztási szolgáltatást, népszerű a független zenészek elősegítő munkáját.Ernesto Cortazar II-ben született Mexikóvárosban 1940-ben egy család zeneszerzők.

Ernesto apja, Ernesto Cortazar Sr., volt egy elvégzett zeneszerző és nevezték a Társaság elnöke, a szerzők és zeneszerzők (SACM - Sociedad de Autores y Compositores de Mexico). Annak ellenére, hogy az árva 13 évesen, Ernesto folytatta tanulmányait látogat egy Zeneakadémián.

Ő játszott zongorán bárok, szállodák, egyezmények és ugyanakkor, tanult Maestro Gustavo César Carreon, Mexikó egyik legfontosabb és elismert zeneipar előadók. Carreon adta neki az első alkalom, hogy össze egy dalt a film La Risa de la Ciudad (1963), és ez lett a sláger, Latin-Amerikában és Spanyolországban. Ernesto fő zenemű ez a film - zongora darab címe: "River of Dreams" - elnyerte a legjobb zenei aláfestést a latin-amerikai film a Cartagena Fesztivál. Ernesto folytatta komponálni kottákat több mint 75 mozgókép.

"Aurora" - Ernesto Cortázar
"Beethoven's Silence" (Ernesto Cortazar)

Az a darab, amit Beethoven Silencio címen a youtube-n található az ő műve, Beethoven csendje a címe
Link

Itt vannak videók: Link






 
 
0 komment , kategória:  zene vegyes  
Szép estét, jó éjszakát!
  2018-06-20 19:36:20, szerda
 
 











 
 
0 komment , kategória:  Szép estét, jó éjszakát!  
Vidám estét!
  2018-06-20 19:31:10, szerda
 
 









 
 
0 komment , kategória:  Humor2  
Bölcsességek mára
  2018-06-20 19:28:53, szerda
 
 
















 
 
0 komment , kategória:  Bölcsességek  
Bölcsességek mára
  2018-06-20 19:25:54, szerda
 
 
















 
 
0 komment , kategória:  Bölcsességek  
Foci VB
  2018-06-17 08:44:40, vasárnap
 
 






 
 
0 komment , kategória:  Humor2  
Vidám estét!
  2018-06-16 20:49:32, szombat
 
 
















 
 
0 komment , kategória:  Humor2  
Karcagi vagy kun hímzés
  2018-06-10 20:00:40, vasárnap
 
 




A Néprajzi Lexikon ilyen szűkszavúan nyilatkozik a kun hímzésről : ,,A Nagykunságban készített szabadrajzú és szálánvarrott kisszámú párnavéghímzés elnevezése.". Feltehetően legkorábbi hímzéseink. A kunhímzés párnavégeken maradt ránk. Amit ma a múzeumi gyűjteményekből ismerünk nagyrészt Györffy István gyűjtőmunkájának eredményeként maradt fenn. A kunhímzés kompozíciója és színösszetétele a Nagykunságon jellemző, eltér mind az Észak-Magyarországon, mind pedig a Dél-Alföldön előforduló hímzéstől. A Nagykunságon ismert motívumok és a tatár hímzés hasonlósága sokakat foglalkoztat, de máig. rejtély, hogy miként őrződnek meg a színek és formák, a kun műveltségnek a hagyatéka. Nem tudjuk, hogy mi lehet a magyarázata annak, hogy közel nyolcszáz évvel a kunok bejövetelét követően újra és újra feltámad a díszítőművészetnek ez az ága.

Az e korból megmaradt gyapjúfonállal - szőrrel - varrott párnavégek a Nagykunság három településéről, Karcagról, Kisújszállásról és Kunmadarasról származnak, ma a karcagi Győrffy István Nagykun Múzeumban találhatók. Forrás:
Link














 
 
0 komment , kategória:  Népművészet  
Beethoven 3. (Eroica) szimfónia
  2018-06-10 08:27:41, vasárnap
 
 




Beethoven 1804 augusztusára fejezte be Esz-dúr szimfóniáját, minden addig komponált műve közül kétségkívül a legnagyobbat. Solomon beszámol egy általa látott, Beethoven keze írását viselő címlapról, mely még ekkor is a Bonaparte nevet tartalmazza, és Beethoven még augusz­tus 26-ai keltezésű, a kiadójának írott levelében is lelkesülten ír Napóleonról. De miért hozzuk ezt szóba? Ferdinand Ries, a Beethoven-tanítvány 1838-ban megjelent visszaemlékezéseiben (a történetet az állítólag sem jelen levő későbbi titkár, Anton Schindler is alátámasztja) Beethoven eredetileg a ,,Napóleon" címet kívánta adni szimfóniájának, ám mikor megtudta Napóleon szándékát, hogy császár legyen, dühösen tépte szét és tiporta meg a címlapot, ,,ez is csak olyan ember, mint a többi!" kitöréssel. Bécsben azonban már 1804 májusában ismertté vált az Első Konzul bejelentése, és valószínűtlen, hogy a politikailag (és különösen a francia politikai élet iránt) érdeklődő Beethovent egészen augusztus végéig elkerülte volna ez az információ. Schindler még szerencsétlenül Jean-Baptiste Bernadotte francia követ közbenjárását is konfabulálja a címadáshoz, ám Bernadotte évekkel korábban volt követ, és semmi jele annak, hogy a szikár katonaember zeneileg érdeklődő lett volna. Annyi tény, hogy Beethoven bonni nevelkedése, tanítói (pl. Neefe) és barátai, sőt pártfogója, Miksa Ferenc választófejedelem ré­vén kimondottan felvilágosult szellemiséget tett magáévá, ha ez republikánusnak nem is mond­ható. Doktrinér módon egészen bizonyos, hogy nem volt republikánus, számos művét ajánlotta uralkodóknak (op. 5-ös gordonkaszonáták, Szeptett, op. 30-as hegedűszonáták, Polonéz, IX. szimfónia), még többet nemesi származásúaknak, ami nem is igen lehetett másképp a kor mű­vészettámogatási rendszerében. (Ami nem jelenti azt, hogy Beethovent ne irritálta volna Goethe még készségesebb ,,engedékenysége" e téren.) Mindamellett erőteljesen ,,laicista" beál­lítódása és aufklärista gondolkodásmódja, valamint az ebből fakadó olykor gúnyos és harsány észrevételek az 1800-as évek eleji ,,visszarendeződésben" soha nem keverték bajba Beethovent. Ez hozzá tartozik ennek a kornak a politikai toleranciájához. Beethoven Napóleon-tisztelete korai keletű, és későbbi megjegyzéseiből az is biztosra vehető, hogy a császár Napóleon iránt már elvesztette rokonszenvét. A szimfónia mellékneve az első olyan ,,melléknév" Beethoven élet­művében, melyet a szerző adott a darabjának. Minden valószínűség szerint a jó ízlés és nem a düh fogta vissza Beethovent, hogy 1804 augusztusában élő emberről nevezze el hódoló művét, de ez nem jelenti azt, hogy az ,,Eroica" elnevezés ne lehetne konkrét sugallat a részéről.

Akkoriban kezdődött az a gyakorlat Beethoven műveinek előadása során, hogy előbb főúri pa­lotákban kisszámú érdeklődő ismerhette meg a darabot. Az Eroica-szimfóniát így először 1804 augusztusában mutatták be Lobkowitz herceg bécsi palotájában, akinek a végső ajánlás is szól, ezt követte egy rejtélyes, ún. ,,Würth-koncert" 1805. januárjában, majd pár hónapra rá a nyilvános előadás (a darabot Disz-dúr hangneműként is feltüntetve egyes kiadványokban). A közönség a korábbi művekhez képest meglehetős döbbenettel fogadta a szimfóniát, ám még Beethoven életében háromszor is előadták, ami nem számít kevésnek (például a ,,könnyebben" befogadható G-dúr zongoraversenyt egyszer úri, egyszer nagy közönség előtt játszották el, több előadása pedig nem volt Beethoven életében).

Harmadik szimfónia

A monumentális mű hangszerelése különös módon csak egyetlen többlet-kürttel tér el a máso­dik szimfónia előadó-együttesétől. Első tételének (Allegro con brio) roppant méreteire jel­lemző, hogy egész életművében ez a legterjedelmesebb szimfonikus tétel (az Örömódás szim­fóniatétel majd hosszabb lesz ennél is). Egyszersmind olyan szigorú koncentráció, végső össze­fogottság jellemzi a tételt, hogy közben egyetlen pillanatig sem gondolunk az idő múlására. Oldások-kötések, küzdelmek és jutalmak olyan harmonikus, klasszicizmuson már túli, de még mindig ,,olymposi" egységét kapjuk, amely a megelőző korok zenei felfogását alapjaiban írja újjá.

A második tétel (Marcia funebre. Adagio assai) földhöz szegező gyászinduló, nem minden előzmény nélkül, ha az op.26-os Asz-dúr szonáta gyászindulójára gondolunk (mely aztán meg­hangszerelve a Leonore Prohaska címet viselő, 1815-ös kísérőzenében is gyászinduló - Leonore Prohaska, a mi Lebstück Máriánkhoz hasonlóan férfi egyenruhát ölt, hogy harcolhasson... Ér­dekes névazonosság a Fidelio Leonórájával mindenesetre). Nyilvánvalóan az első tétel sosem hallott, megdöbbentő zenei ereje munkál tovább itt. Kolosszális méretei szerencsésen megaka­dályozzák, hogy ,,közönséges földi halandók" temetései alkalmával vulgarizálják. A hagyomá­nyosan moll gyászzene szintén hagyományosan dúrban jelentkező ,,oldó" melléktémájával, valamint annak rövidre fogott vigasztaló kidolgozásával, és az azt újból követő gyászhangulat­tal Beethoven olyan mélységekbe csábította az 1804-5-ös évek ,,mit sem sejtő" hallgatóságát, hogy ennek hatása valósággal felmérhetetlen, de az valószínűsíthető, hogy a ,,koncert" és a ,,koncertjáró közönség" mai fogalma megszületésében ennek a pillanatnak döntő jelentősége lehetett.

A Scherzo (Allegro vivace) a maga nemében tökéletes, a kürthangzásával inkább vadászatot mint csatát sejtető zenéje önmagában véve mestermű, és legjobban tesszük, ha mint ,,leveze­tést" fogjuk fel a második tétel felülmúlhatatlan drámája után, felkúszó főcímek aláfestő zené­jeként.

Ám ott vár még ránk a Finale (Allegro molto), melyről ismét csak a legnagyobb hódolat hang­ján emlékezhetünk meg, ami szépségeit és különös bevezetőjű felépítését illeti, vagyis vissza kell utasítanunk a vele kapcsolatos gyakori lefitymálásokat - ám nem kétséges, hogy ilyen előzmények után ezek az ,,új gondolatok" már feleslegesen hatnak. Melyek közül az ún. Eroica-téma még csak nem is új: egy kontratáncból került át előbb a Prometheusról szóló, különösen igényes balettzenébe, és a bevezető ,,idegjátékával" együtt 1802-ben az Eroica-változatok alap­anyagául is szolgál. A tétel számos hangulati eleme között a ,,verbunkost" is ott találjuk, és akármennyire is távol kerültünk az első két tétel dantei tökéletességétől, mégis emelkedett lé­lekkel és friss szívvel vesszük észre, hogy ,,elröpült" a közel egy órás darab. Forrás:
Link


Beethoven Symphony No3 Eroica (Muti-Philadelphia Orchestra) Link




 
 
0 komment , kategória:  Beethoven  
Vidám estét!
  2018-06-09 21:12:35, szombat
 
 




Szörnyen dagadt nő megy be a Suzuki szalonba, és nézegeti az autók elején az S-jelet.
Odamegy hozzá az eladó:
- Segíthetek?
- Igen. XXL-es méretben kéne.

....

- Ön akkor házasságon kívül született?
- Csak félig.
- Az hogy lehetséges?
- Csak az anyám volt házasságon kívüli, az apám nős volt.


....

A cigány börtönbe kerül. Mindjárt meg is kérdezi a fegyőrt:
- Miért van az ablakokon rács?
- Biztonsági okok miatt.
- Ugyan már! Ki az a hülye, aki pont a sittre akar betörni?





 
 
0 komment , kategória:  Humor2  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
2018.05 2018. Június 2018.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 15 db bejegyzés
e év: 99 db bejegyzés
Összes: 698 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 108
  • e Hét: 270
  • e Hónap: 3194
  • e Év: 46396
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.