Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Az endometriózisról
  2019-04-03 22:10:10, szerda
 
  Az endometriózis tüneteinek csökkentése gyulladáscsökkentő táplálékokkal :

Az endometriózis az egyik leggyakoribb egészségügyi probléma a nők körében és a meddőség egyik vezető oka. A jó hír az, hogy léteznek természetes megoldások az endometriózis ellen.

Az endometriózis tüneteinek enyhítésére irányuló kísérletek során a gyulladást okozó ételeket szükséges először elhagyni. Ez magába foglalja a tejtermékeket, a feldolgozott élelmiszereket, a finomított cukrot, a koffeint és a szénhidrátokat. Az alkoholt, a szóját és más ösztrogéntartalmú élelmiszereket szintén el kell távolítani az étrendből az ösztrogénhatásaik miatt.

Egy tanulmány arról számolt be, hogy az endometriózisban szenvedő nők csak kevés zöldséget és omega-3 zsírsavat fogyasztanak, az étrendjükben pedig gyakran szerepel a hús, a kávé és a transzzsírban gazdag ételek. Az allergiavizsgálat azért is nagyon hasznos lehet, mivel ezzel meg lehet állapítani, hogy milyen ételek okoznak gyulladást és ezeket aztán ki is kell iktatni az étrendből.

Az endometriózisban szenvedő hölgyeknek olyan ételeket kell elsősorban fogyasztaniuk, amelyek gyulladáscsökkentő tulajdonsággal bírnak. Ilyen élelmiszerek a zöld leveles zöldségek, a zeller, a cékla, a brokkoli, az áfonya, a lazac, az ananász, a csontleves, a dió, a kókuszolaj, a chiamag, a lenmag, a kurkuma, a gyömbér.

A magnéziumban gazdag ételek segítenek megnyugtatni a méhet és jelentősen csökkentik a fájdalmat. Ilyen táplálék például a tökmag, a napraforgómag, a fekete bab, az avokádó, a mandula, a banán, a cseresznye és a spenót.

A vasban gazdag ételek is fontosak, mivel ezek a pótolják a vasveszteséget a szervezetben, ami a túlzott vérzés eredménye. Sok vasat tartalmaz a máj, a marhahús, a fekete bab, a spenót, a szilva, a tojássárgája és az articsóka.

Az omega-3-ban gazdag táplálékok csökkentik a gyulladást, enyhítik az izom- és ízületi fájdalmakat és szabályozzák a hormontermelést. Táplálékok, amelyek gazdagok omega-3 zsírsavban: makréla, lazac, dió, chia mag, pisztráng, tonhal.

A hormonok kiegyensúlyozásához elengedhetetlen a B-vitamin-komplex rendszeres bevitele. A B-vitaminok javítják az általános egészséget, csökkentik a szervezet toxicitását, támogatva a sejtműködést. Ezek a vitaminok szabályozzák és egyensúlyozzák a test szerveit és támogatják az egészséges immunitást.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Natúr kezelések  
A K2-vitamin egészséges artériákért
  2019-04-03 22:07:42, szerda
 
  A szívbetegség az első számú halálok és betegség világszerte. A szívbetegség egyik kiemelkedő oka a meszes lerakódás az artériákban. A K2-vitamin egy nagyon fontos tápanyag a szívbetegségek megelőzésében.

A K-vitamin nélkülözhetetlen a megfelelő véralvadás és a csontsűrűség fenntartása érdekében. Kutatások igazolják, hogy a K1- és a K2-vitamin különböző funkciókat lát el. A K1-vitamin kulcsfontosságú szerepet játszik a véralvadásban, míg a K2-vitamin segít szabályozni a szervezet kalciumszintjét. A K2-vitamin alacsony szintje összefügg az ateroszklerózis fokozott kockázatával. És mint tudjuk a meszesedő artériák nagyban növelik a szívbetegség, az agyvérzés, a szívroham és a demencia, illetve a korai halálozás kockázatát.

Egy tanulmányban arról számoltak be, hogy a K2-vitamin napi fogyasztása mintegy 50 százalékkal csökkenti az artériás meszesedés kockázatát és a szívbetegség kialakulását.

A tudósok mindenféleképpen a K2-vitamin előnyeiről számolnak be. Ennek a vitaminnak már 10 mikrogrammja 9 százalékkal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Az artériás meszesedésnek az az egyik veszélye, hogy az artériák merevek és törékennyé válnak, ami megnehezíti a szív vérellátását. Ezen állapot megakadályozása mellett a K2-vitamin segítséget nyújt a kóros állapot visszafordításában.

A legjobb, ha táplálékok útján visszük ezeket a vitaminokat a szervezetünkbe. K1-vitamint leginkább a keresztesvirágú zöldségek tartalmaznak. Mely zöldségek tartoznak ebbe a csoportba? A kelbimbó, a karfiol és a brokkoli. Viszont ezt a vitamint a zöld tea is nagy arányban tartalmazza.

Míg a K1-vitamin leginkább a növényekben, addig a K2-vitamin az állati eredetű élelmiszerekben, például a sajtban vagy a tojássárgájában található meg leginkább, de a fermentált élelmiszerek is sokat tartalmaznak belőle.

Amennyiben valaki nem biztos abban, hogy mennyi K-vitaminra van szüksége, úgy konzultáljon kezelőorvosával. Nagyon fontos, hogy aki bármilyen gyógyszert vagy más étrend-kiegészítőt szed, mindenképpen beszéljen erről az orvosával, aki tanácsot tud adni, hogy lehet ezeket a vitaminokat a gyógyszerei mellett szedni. A természetes gyógymódok hasznosak, de gyógyszerek szedése mellett fokozott óvatosságra van szükség.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Gyógyító táplálékok  
Pitvarfibrillácó, ami rejtve is maradhat
  2019-04-03 22:03:27, szerda
 
  A pitvarfibrilláció olyan szívbetegség, amely a szív szabálytalan, néha gyors ritmusát eredményezi, ez pedig rossz vérkeringést és egyéb kardiovaszkuláris problémákat okozhat. Míg egyesek teljesen tisztában vannak azzal, hogy ebben a betegségben szenvednek, ennek ellenére sem éreznek tüneteket, addig másoknak fogalmuk sincs arról, hogy pitvarfibrillációjuk van, mégis olyan tüneteket tapasztalnak, amelyek néha meglehetősen ijesztőek lehetnek. A pitvarfibrilláció gyakoribb a nőknél, mint a férfiaknál.

A pitvarfibrillációt gyakran krónikus betegségként kezelik, mivel a tünetek hosszú évekig vagy egész életen át fennállnak. A tünetek kezelhetők gyógyszerek és életmódbeli változások kombinációjával, beleértve a stressz enyhítését, a gyulladás csökkentését és az étrend javítását.

Fontos, hogy idősebb korban gyakran érdemes járni orvosi ellenőrzésre, hiszen a szívbetegségek nagy részének a pitvarfibrilláció az oka. Akkor is érdemes felkeresni szakorvost, ha családi halmozódás mutatható ki, illetve valakinél magasabbak a kockázati tényezők. A nők sokkal nagyobb veszélynek vannak kitéve, esetükben legfőképpen a menopauza után jelentkeznek szív- és érrendszeri betegségek.

A szívproblémák és a szívbetegségek kialakulásának egyik oka a gyulladás, de az elhízás is növeli a pitvarfibrilláció kialakulásának az esélyét. Fontos, hogy minél kevesebb feldolgozott élelmiszert fogyasszon, mert ez is oka lehet az egyre terjedő szívpanaszoknak.

Gyulladást keltő élelmiszerek: finomított növényi olajok, finomított szénhidrátok, feldolgozott élelmiszerek, hozzáadott cukrok, transzzsír, pasztőrözött, hagyományos tejtermékek, magas nátriumtartalmú élelmiszerek.

A szívbetegségek elkerülése érdekében érdemes magas rosttartalmú és antioxidáns táplálékokat magunkhoz venni. Például zöld leveles zöldségeket, céklát, sárgarépát, keresztesvirágú zöldségeket, articsókát, brokkolit, káposztát, karfiolt, hagymát, kelbimbót.

Antioxidánsban gazdag gyümölcsök legfőképpen a citrusfélék és mindenfajta bogyós gyümölcs. Gyulladáscsökkentő fűszerek és fűszernövények: fahéj, curry, gyömbér, rozmaring, bazsalikom, fokhagyma, kakukkfű, kurkuma.

Hasznos lehet a zöld tea, az oolong és a fehér tea. Érdemes tiszta gazdaságból származó fehérjét enni, illetve hüvelyeseket és babot. A szív egészségét a jó zsírok is védik, amelyek megtalálhatók a magvakban, a diófélékben, a vadon fogott halban, az avokádóban, a kókuszolajban és az extraszűz olívaolajban. A vörösbor és a kávé mérsékelt formában megengedett, de mindenképpen egyeztessen kezelőorvosával, ezzel és az étrendjével kapcsolatban!

Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Natúr kezelések  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2019.03 2019. április 2019.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 94 db bejegyzés
e év: 959 db bejegyzés
Összes: 36872 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 510
  • e Hét: 8697
  • e Hónap: 35196
  • e Év: 304990
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2019 TVN.HU Kft.