Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 13 
Engedjük kiesni markunkból a gyalázkodás és ítélkezés ....
  2019-04-07 23:01:30, vasárnap
 
  Engedjük kiesni markunkból a gyalázkodás és ítélkezés köveit!
A nagyböjti időszakban arra kapunk meghívást, hogy bűnösnek ismerjük el magunkat és bocsánatot kérjünk Istentől. A bocsánat kiengesztel bennünket és megadja a békét, segít, hogy lapozni tudjunk életünk történelemkönyvében.
2019. április 7., vasárnap | 19:58
Április 7-én a házasságtörésen ért nőről szóló evangéliumi szakaszról elmélkedve a Szentatya azt hangsúlyozta, hogy ez mindnyájunkhoz szól, nekünk is tudatosítanunk kell, hogy bűnösök vagyunk, és fel kell hagynunk mások megítélésével. Ferenc pápa beszédét teljes terjedelmében közreadjuk.
Itt olvasható Link
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Imádkozzák a sötét zsolozsmát a pécsi székesegyházban.
  2019-04-07 22:56:48, vasárnap
 
  Nagyszerdán este, nagypénteken és nagyszombaton reggel imádkozzák a sötét zsolozsmát a pécsi székesegyházban.
Sötét zsolozsma a pécsi székesegyházban
2019. április 7., vasárnap | 17:55
Különleges, mély szimbolikus jelentést hordozó szertartáson vehetnek részt a hívek a nagyhéten a pécsi székesegyházban. A sötét zsolozsma a történelem legnagyobb eseményének megértését, a húsvét misztériumának átélését segíti.
A hagyomány szerint a húsvétot megelőző három napban hangzottak el Jeremiás próféta siralmai - ezeket a sorokat imádkozzák a hívek nagycsütörtökön, nagypénteken és nagyszombaton a sötét zsolozsmában.
Az elnevezés onnan ered, hogy a 10. századig éjszaka végezték ezt az imádságot, illetve arra, hogy mire befejezik, egy kivételével minden gyertyát eloltanak a templomban, ez adja a szertartás különlegességét és mély szimbolikus jelentését.
- A háromszögletű gyertyatartón lévő tizennégy színes és egy fehér gyertya közül az imádságban szereplő minden egyes zsoltár és ének után eloltanak egy-egy színes gyertyát, így a végén csak a háromszög csúcsán álló fehér gyertya marad égve.

...... .......


Az utolsó zsoltár végeztével ezt az égő gyertyát az oltár mögé viszik és elrejtik. Végül a bűnbánati zsoltár eléneklése után előhozzák, a gyertyatartóra helyezik, majd a diakónus látványosan félbetör egy barkaágat.
Az egész szertartás mély szimbolikus jelentéssel bír. A kioltott gyertyák jelképezik Krisztus tanítványait, akik szenvedésekor elhagyták őt. A barkaág megtörése Krisztus szenvedéseinek megkezdésére utal. Az égve maradt gyertya Krisztus jelképe, aki meghalt a kereszten, de a halál nem uralkodott rajta, hiszen ragyogó fényben feltámadt.

Forrás: Magyar kurír
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Mindszenty, mint plébános
  2019-04-07 22:50:56, vasárnap
 
  Mindszenty József 27 éven át volt a zalaegerszegi Mária Magdolna templom plébánosa, amire a helyiek méltán büszkék. Az 1803-ban felavatott gyönyörű templom egykori papjáról számos történet kering, hogyan segítette a város szegény anyáit, miként juttatta vissza a földeket a tönkre ment parasztoknak, hogyan tréfálkozott a hívekkel, és miként tett meg mindent, hogy Isten háza az emberek otthona legyen
...... ........... ........... .........

 
 
0 komment , kategória:  Elhunyt híres emberek  
2019.04.07 - Fekete vasárnap
  2019-04-07 21:32:56, vasárnap
 
  2019.04.07 10.00 órai szentmisét az Örök imádás 1. éves évfordulója tiszteletére mutatja be
Fekete vasárnap, amikor a feszületet fekete színű lepellel van lefedve.

Videó Link
.



........


Betegek kenetének feladása.a szentolajjal.
........



........



........



 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
Angyalszó: Irgalmas Isten erlött; Az irgalmasság felemel
  2019-04-07 21:23:34, vasárnap
 
  Az irgalmas Isten előtt
A házasságtörő nő nem a maga akaratából, hanem az őt elítélők kényszerítése miatt találkozik Jézussal, és az ő személyén keresztül Isten irgalmával.
A történet olyannyira szép üzenetet fogalmaz meg az irgalmasságról, hogy nem is János evangéliumába illik, hanem Szent Lukács művébe, aki az evangélisták közül a legnagyobb figyelmet szenteli az isteni irgalmasság bemutatásának
Jézus példabeszédei és más tanításai során. Lényeges, hogy nem egy példabeszédről, nem egy kitalált történetről van szó, hanem egy olyan esetről, amely a valóságban is megtörtént.
A történet hátterét röviden mutatja be János evangélista. Jézus napközben tanít a templomban, az emberek szívesen hallgatják. Estére kimegy az Olajfák-hegyére, majd reggel visszatér a templomba. Újra köré gyűlnek az emberek, hogy hallgassák tanítását. Ekkor jelennek meg az írástudók és a farizeusok, akik magukkal hozzák a megvádolt asszonyt. Jézushoz intézett szavaikkal nyomban feszültséget keltenek. Olyan érzésünk támad, mintha teljesen mindegy volna nekik, hogy mi lesz az asszony sorsa, halálra kövezik vagy életben marad, nekik most az a fontos, hogy
Jézus szavaiban kifogásolnivalót találjanak. Kérdésükben szembeállítják a mózesi törvényt és Isten irgalmasságát, amelyről Jézus oly sokat tanít. Mózes törvénye ugyanis úgy rendelkezik, hogy
halált érdemel az a nő, aki házasságtörést követ el, meg kell őt kövezni. Ezt a törvényt idézik fel Jézusnak, aki persze az emlékeztető nélkül is jól ismeri a törvény rendelkezését. A farizeusok szándékosan keltenek feszültséget a törvény előírása és az irgalmasság között, szándékosan hoznak létre kérdésükkel egy csapdahelyzetet. Ha Jézus helyesli az asszony megkövezését, akkor azzal vádolhatnák, hogy az irgalmasságról, a megbocsátásról hirdetett tanítása üres és álszent. Ha pedig felmenti az asszonyt, akkor az a vád éri, hogy nem tartja tiszteletben a vallási és társadalmi élet alapjául szolgáló mózesi törvényt.
Jézus azonnal átlátja a helyzetet, de nem felel indulatból. Írni kezd a föld porába, hogy mindenki elgondolkozzon közben és megnyugodjon

Az irgalmasság felemel
Irgalmas Jézus! Te nem a bűnös asszony múltjára voltál kíváncsi, ezért nem faggattad őt. Ő nem állt neki mentegetőzni, nem akarta titkolni bűnét és nem volt szándékában személyes felelősségét kisebbíteni. A te figyelmed a múlt helyett a jövőre irányul. A bűnt helyteleníted, elítéled, de az embert nem akarod elítélni.
Te azért jöttél, hogy megmentsd a bűnösöket és megtérésre indítsd őket. A te isteni irgalmasságod túllép a mi bűnös múltunkon és elindít minket a remény, a megigazulás útján.
Elismerjük, hogy az emberi ítélkezések a porba alázzák a másik embert, de a te irgalmasságod felemel, talpra állít, lehetőséget ad egy új életre.

Az vesse rá az első követ ...
A kérdezőket nem érdekli, hogy Jézus mit ír a porba, hanem tovább faggatják, választ sürgetnek tőle. És meg is kapják a feleletet: Az vesse rá az első követ, aki közületek bűn nélkül van! Ez a válasz kifejezi, hogy nem akarja eltörölni, megszüntetni a törvényt, ugyanakkor jelzi azt is, hogy senkinek nincs joga ítélkezni a másik ember felett, mert valójában mindenki bűnös, és az ítélkezés Istenre tartozik.
Ez a válasz már elgondolkodtatja az írástudókat és a farizeusokat, ők is jól tudják, hogy nem vonhatják majd ki magukat az isteni ítélkezés alól. Ha az igazságosság könyörtelen hangoztatása helyett teret engedünk a megbocsátásnak, akkor mi is számíthatunk Isten irgalmára.
 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
2019.04.07.-én Örök imádás 1. éves évfordulója tiszteletére
  2019-04-07 21:00:52, vasárnap
 
  Szentmise volt az Örök imádás 1. éves évfordulója tiszteletére.
17.00 órakor pedig találkozunk a kápolnában, ahol egy rózsafüzérrel adnánk hálát a Szűzanyának,
majd pedig a kávézóban folytatnánk az ünneplést tanúságokkal, beszélgetéssel, és tortával!!!
........



........



.......



........



Köszönő levél: 04.08
Kedves Testvérek!
Szeretném mindenkinek megköszönni kápolnánk egyéves évfordulója alkalmából, hogy részt vesztek ebben a csodálatos misszióban!
Azt tűztük ki célul erre az évre, hogy keresünk egy valakit a környezetünkben, akinek beszélünk Jézusról, és a Vele megélt kapcsolatunkról, és megpróbáljuk elhívni az ÚR elé .
Ahhoz, hogy mi növekedjünk , tovább kell adnunk az Örömhírt másoknak! Csak így működik!
Szeretettel ölelünk titeket! Medgyesi Zsuzsa és Kőrösi Ili
 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
Tűz Tamás: Keresztút
  2019-04-07 20:36:43, vasárnap
 
  I. Jézust halálra ítélik
Az ítélet Feszült és késhegyre menő csend,
süket és átkiálthatatlan.
Mindenki tudja, hogy csak Ő szent,
Kiben a Szó világra pattant.
Pilátus szűköl, kezét mossa,
törülközik a FESZÍTSD MEG-ben,
míg derengő oszlopokra
a Kereszt sötét árnya lebben.
Ott állok én is, már előre,
bűneim méltán képviselnek.
Kiáltanék, de nincs még nyelvem.
Csak bámulok a hideg kőre,
szemem az égre s földre dermed:
Hová kellene térdepelnem?

II. Jézus vállára veszi a keresztet
A kereszt
Ki dolgozott egykor a gyalupadnál,
a gyalulatlan fát ölelheti.
A bámész népség föl-alá szaladgál,
s ha úgy kívánja, le is köpheti.
Nehéz elhinni, hogy így jár a végén,
mi szent volt, így roskadozzon a váll,
hogy két gerenda útkeresztezésén
találjon rá a megváltó halál.
Az elveszett bárány, ki voltam egykor,
ezen a vállon leltem meg hazám,
s most, hogy messze a tündöklő gyerekkor,
sajog minden kitépett lepkeszárny.
Ha én volnék a Kereszt egyik ága,
Mit karcolnék az üdvösség falába?

III. Jézus először esik el a kereszttel
Az első esés
Meg se mozdul a levegő. Akik még
reggel a tűznél ültek, elszéledtek.
Péter már valahol ledobta ingét.
Tagadásán a tűző napfény reszket.
Kiéhezett hull a vad bazaltra
utolsó útján megtörten az Ember.
Vérrel patakzó testét ölbe kapja
a kemény kő s tetézi gyötrelemmel.
Esem én is, de csak a bűn torkába.
Kóválygó fejem tisztán látni kába
és szememen a sűrű, vaksi hályog.
Kövülten állok, mint a sóbálványok.
Falábam sincs, és mégis csetlek-botlok.
Köröttem szakadékok, égő poklok.


IV. Jézus szent Anyjával találkozik
A találkozás
A titokba csak ő van beavatva,
finom metszésű száján ott remeg,
s míg átkozódnak bakók, fogdmegek,
zsoltárt rebeg halványra ájult ajka.
Az Asszony ő, a Szűz, az Isten Anyja,
a zajló árban nyíló rést kutat,
hogy könnyben ázó emberarcukat
bemárthassák isteni aranyba.
Micsoda perc! Tanú vagyok megint.
Fúvatlanul a szél arcon legyint:
a Találkozás észbontó kegyelme.
Én vétkeim, volna mit hallanom,
és szégyenkeznem mélyen és nagyon,
de átölel a Megváltó szerelme.

V. Cirenei Simon segít Jézusnak a kereszt cipelésében
A cirénei
Ez a csata a vállak ívén dől el.
Ha egy nem bírja, mellé lép a másik,
de meg kell küzdeni a gyors idővel,
mert győzni kell a végső roskadásig:
vinni a Fát, elültetni a Hegyre,
hogy rettentő szép gyümölcsöt teremjen,
hogy függjön ég és föld között lebegve,
Kiért egy ezred angyal itt teremne,
ha szólna... nem, de nem szól, némán néz rám,
mint Simonra, a termetes parasztra,
ki tovább álmodozna még a szénán,
de belecsöppent itt az áradatba.
Elsárgult testtel vergődik az Isten:
Simon vagy én, de valaki segítsen!



VI. Veronika kendőjét nyújtja Jézusnak
Veronika
Aztán egy másik láb indul feléje.
Virágszál testet hordoz, illatát
elszállt nyaraknak, és ki tudja, mért, de
könny futja el szemének csillagát.
Kendő zizeg a csendes rémületben.
Puha selymén megáll a vérpatak.
Nem festi ennél meg hitelesebben
senkise már, milyen e drága Arc.

Veronika, hacsak lennék a kendőd,
csak a kendőd, se több, se kevesebb,
ha őrizném híven a szívemen nőtt,
kegyelem-vájta árkot, sebeket,
megélhetném talán a szép jövendőt,
mit a Kereszt egemre szegezett.


VII. Jézus másodszor esik el a kereszttel
A második esés
Permetezik a rettenetes átok
cserjére, fűre, fára.
Körülötte az óriási lárma,
az ezerfejű sárkány torka tátog.
Megint lehull. Másodszor immár.
Keresztje szára hegyes szögben
kapaszkodik a rögben,
felül álomba zuhant fejet himbál.

Mi mindennek vagyunk kitéve
járhatatlan utakra dobva,
árkokba, szurdokokba,
és nem látjuk, mivégre
tövis, korbácsolás és béklyó,
és mégis így jó.



VIII. Jézus vigasztalja a síró asszonyokat
Az asszonyok
Kiket boldog pír öntött el, ha rájuk nézett,
most színevesztett arccal jönnek, könnybe fúlt
szavuk dalba már nem szökik, a mélybe hullt,
magához vonzza most a vérködös igézet.
Megáll, lelkükbe lát, és hangja újra zeng:
Ne ontsatok könnyet a hunyó lámpabélre,
mikor kardélen szárad fiaitok vére.
Az árnyak nőnek, ím, a többi néma csend.

Viharsodortan, árván, mindig siratatlan,
frázissá koptatott eszmékhez szegezetten
állok azok között, kiket megért szívem.
Sírok velük az éjben, ujjongok a napban.
Egy percre megpihen vállamon keresztem,
aztán megyek, s minden marad a régiben.



IX. Jézus harmadszor esik el a kereszt súlya alatt
A harmadik esés
Harmadszor. Meddig számolunk még?
A bukást ki jegyezgeti?
Tikkasztó szomját nem a beborult ég,
csak a föld melle emteti.
Már nincs embernyi magasságban,
lenn a kövek között pihen
s bár maréknyi por van a szájban,
nem tört meg benne semmisem.

Ahogy a summás aratókat
sem sújtja le a nap heve,
ahogy a fülledt csöndbe olvad
s fölkel újra a friss zene,
egyre csengőbb kövekre lépdel
szívébe rejtett énekével.


X. Jézust megfosztják ruháitól
A vetkőztetés
Csak azt vehetik tőle el, amit adtak.
De mit is adtak ők? Csak rongyokat.
Kik maguk is mindennél rongyosabbak,
vetkőztetik, ki náluk boldogabb.
Még így is, pőrén, föltépett sebekkel,
szűz testével a baljós égig ér.
Csúffá tesszük - határozták el reggel,
s előttük áll a föltétlen tökély.

Ha nézek este kristályos tükörbe,
elmém biceg, vágyam-kedélyem görbe,
bizony e kép a kedvemet szegi.
Szörnyülködöm, rám hull az éj homálya:
Hogy lennék én Teremtés-koronája,
Ki napjait féregként tengeti?



XI. Jézust a keresztre szegezik
A keresztre feszítés
Még azt sem engedik meg, látod,
művét maga fejezze be.
Rásújtanak a kalapácsok,
húsába fúr a szög hegye.
Mások dolgoznak annak szobrán,
Ki egy világot alkotott,
kinek szavában zúg az orkán,
s lángra gyúlnak a holnapok.

Neked most le kell térdepelned,
mert a kereszten fekszik Ő
s imára mozdítani nyelved.
Lehet, hogy most vagy utoljára
Vele s nem lesz rá már idő,
ha rád szitál az esti pára.



XII. Jézus meghal a kereszten
A kereszthalál
Aztán megint függőleges a test, a fa,
szélesre nyílnak a sebek.
Alattuk János, Mária
sáppad, remeg.
Rendül a föld, a csillagok,
a kárpit is kettéreped,
közli velünk a hírt, amint megíratott,
hogy beteljesedett.

Állok messze, időben, térben is,
mint aki silbakol,
és nem tudja, hol az út, merre visz,
hol van az egy-akol,
de mindenen túl Benne hisz,
akár a jobb lator.


XIII. Jézus testét leveszik a keresztről
A levétel
Ahogy megszabadul a szögektől, egyszerre
anyja ölébe hull, mint egykor Betlehem
hűs éjjelén, de már nem sír, csak meztelen,
s éneklő angyalok sem szállnak el felette.
De Nikodémus s József arca gyöngyözik,
mert mérhetetlenül nehéz, akit a mélység
magának megkívánt, íme, görnyedve, hétrét,
holtan is csak anyja ölébe költözik.

Két páratlan szív elhaló páros magánya
odaszegez a sziklához, megtorpanok,
belékiáltom én is az alkonyi tájba
a századossal együtt: Isten Fia volt:
tévedhetetlen, bölcs és felülmúlhatatlan.
Halálba kergették, de él és halhatatlan.


XIV. A sír
Befektetik a kőbe vágott sírba.
Anyja le nem veszi róla szemét.
Feje alját is még megigazítja,
lesimítja a szikla peremét.
Azt hiszi, hogy csak elnyomta az álom,
s ha jót pihent, talpra szökken megint.
Ha meghalt is, erőt vesz a halálon,
s gyermekszemével újra rátekint.

Jónás is három napig volt a halban,
a bábból pillangó lesz, könnyű, szép,
s ha lerontják is ezt a templomot,
három nap múlva áll és fölragyog,
égnek feszíti oszlopát, ívét,
s Atyjához száll egy fényes pillanatban.

*
Tűz Tamás a pap-költő 1916. április 18-án született. A katolikus lelkipásztor sokoldalú, szerteágazó érdeklődésű fiatalember volt, és ilyen is maradt mindvégig.
...... ........... .............


Egyik visszaemlékezésében többek közt így vall: ,,A művészetek úgyszólván minden ága érdekelt. ... Érdekes, hogy a három transzcendens érték, az igazság, jóság és szépség közül leginkább a harmadik keltette föl érdeklődésemet. Az esztétikum bűvölt el." Igen, az esztétikum-hordozók közül különösképpen a szépirodalmat művelte. Ennek egyik ágaként a költészetnek, azon belül a lírának sajátos hangú mesterévé vált.
Egybehangzóan állítják tehát Tűz Tamásról, hogy méltó folytatója a Sík Sándor, Harsányi Lajos, Mécs László által megújított katolikus szellemű lírának. Évfordulós szokásunkhoz híven költőnk esetében sem a nyelvét, stílusát boncolgatjuk, hanem néhány példát hozunk arra, hogyan vall verseiben az édes anyanyelvünkről. Papi ember, ha költő, igencsak szótárában tudja a nagybetűs ,,Szó"-t, vagyis az Istent, a görögül Logoszt. Őnála is megtaláljuk: mint a kicsivel írandó ,,szó"-nak az éltetőjét. A magánhasználatra szánt keresztút ciklus legelején ennek lehetünk tanúi:
"Feszült és késhegyre menő csend,
süket és átkiálthatatlan.
Mindenki tudja, hogy csak Ő szent,
Kiben a Szó világra pattant."
Kanadában halt meg, de magyar földben, Győrött nyugszik Tűz Tamás. Akik Sík, Mécs, Harsányi líráján nevelődtek s tán otthonosak benne, azoknak is be kell látniuk: a staféta továbbvivője valamiképp másabb. Tűz Tamáshoz föl kell nőnünk. És a Tűz Tamás-i poézis épp e centenáriumon hozzátesz még valami fontosat: ̶ Föl kell nőnünk az anyanyelvhez is...
 
 
0 komment , kategória:  Jézus a keresztúton  
Isten vizet fakaszt
  2019-04-07 08:30:05, vasárnap
 
  Nagyobb kép Link

...... ...........

 
 
0 komment , kategória:  saját készítés  
Így hívják Richárd atya kutyáját
  2019-04-07 08:17:52, vasárnap
 
  Richárd atyától megtudtuk, hogy kutyája a Manu névre hallgat - az Emmánuel alapján
...... ........... ...........


Rendszeresen imádkoznak együtt egy tized rózsafüzért a szombathelyi Brenner János Nevelési Központ első osztályos diákjai. A március 20-i alkalmon Inzsöl Richárd szentpéterfai káplán volt az osztály vendége, aki az imádság után a gyermekek kérdéseire válaszolt.
 
 
0 komment , kategória:  érdekes képek  
Vasárnap a Szentföld javára gyűjt a Katolikus Egyház
  2019-04-07 08:13:07, vasárnap
 
  .......


2019. április 6., szombat | 18:00
A Szentszék a nagyböjti időszakban az ősi hagyományt követve gyűjtést hirdet a katolikus templomokban a Közel-Keleten nehéz körülmények között élő keresztények javára. A gyűjtést idén április 7-én tartják hazánkban.
Ahogy Szent Pál a korintusi testvérekhez fordult, és bátorította őket, hogy nagylelkűen segítsék a szűkölködő jeruzsálemi híveket, úgy a Szentszék az idei nagyböjti időszakban is hirdet gyűjtést a templomokban a Közel-Keleten nehéz körülmények között élő keresztények megsegítésére. A hívek adományaikat április 7-én, vasárnap a szentmisék alkalmával helyezhetik el a perselyekben.
A Szentatya szavai szerint ,,mindannyiunk felelőssége, hogy a szolidaritás cselekedeteivel elhintsük a reménység magvait".
Az előző évi gyűjtés során a hazai katolikusok közel 64 millió forinttal segítették a szentföldi keresztényeket.

Forrás: MKPK Sajtószolgálat
Fotó: Franciscan Foundation for the Holy Land Facebook-oldala
Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 13 
2019.03 2019. április 2019.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 450 db bejegyzés
e év: 4631 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4417
  • e Hét: 15479
  • e Hónap: 28155
  • e Év: 261902
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.