Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
4. A munkáról és az élethosszig tartó tanulásról
  2019-05-04 20:53:40, szombat
 
  4. A MUNKÁRÓL és az ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS szükségességéről
Az, hogy már az 1970-es, 1980-as években is folyamatosan ELÁRULTA a MUNKÁSOSZTÁLYT a "PUHA" DIKTATÚRÁT megvalósító hatalmas FÜGGETLENÍTETT MSZMP-s pártapparátus - mi sem bizonyítja jobban, mint-hogy az 1980-as évekre pont a MUNKÁSSÁG volt a legszegényebb!
Ezek után már azon sem lehet csodálkozni, hogy 1990-ben a 15 éves és ennél idősebbek 20,7 %-a NEM VÉGEZTE EL A 8 ÁLTALÁNOST!!! És 1,2 %-a ANALFABÉTA volt. (Egy 1990-ben elvégzett statisztikai felmérés szerint. (KSH Statisztikai Évkönyv 1991.)
Ez mind annak a magát szocialistának hazudó rendszernek a ,,SARA", amiben a mai napig dagonyázunk!!! Az alábbiakból egyértelműen levonható az a következtetés, hogy az un. ,,szocialista rendszer" is kitermelte a maga ,,elitjét" és az új proletariátusát a KONTRASZELEKTÍV OKTATÁSOLITIKÁVAL.
Az 1945 utáni évtizedekben teljességgel előnyt élveztek azok, akik, vagy szüleik megkaták a továbbtanulástól a munkahelyi függetlenített párt- és szakszervezeti bizottságok javasslatát.
http://xfree.hu/kep_show.tvn?kid=1230916&aid=248314
Valamint, azok (szüleik) akik
- ,,a Magyar Szabadság Érdemrend(1),
- a Munkás Paraszt Hatalomért Emlékérem(2)
- a Szocialista Hazáért Érdemrend(3),
- illetve akinek szülei a Magyar Ellenállók Antifasiszták Szövetsége azon tagjai, akik fegyveres harcokban vettek részt(4)
- a munkásmozgalom mártírjai(5),
- a Magyar Népköztársaság fegyveres testületeinek hősi halottai(6),
- nemzeti gondozottak(7). ,,.
http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=248314&kid=1230915&sort=
(Idézet a képen látható 12. pontban megfogalmazott ,,Szüleim, saját kitüntetéseim": címszó alatti szövegből.)
Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy ez a Jelentkezési lap még az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején is érvényben volt.
*
MIT HOZOTT A TÖRTÉNELMI VÁLTOZÁS az 1945 után erőszakkal proletarizált ÚJ-MUNKÁSSÁG számára?
Az 1990-es években voltak kezdeményezések, melyek később elhaltak és mára már - nem véletlenül - a feledés homályába vesztek.
ILYEN KEZDEMÉNYEZÉS volt 1997-ben, amikor a Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttképzési Tanszéke és a Német Népfőiskolai Szövetség Budapesti Projektirodája - német minta alapján - országos kutatási projektet indított Magyarország felnőttoktatási térképének és a nagyvárosok továbbképzési atlaszának elkészítésére.
Ebben , mint végzős főiskolai hallgató, ösztöndíjasként én is részt vettem.
http://s9.images.www.tvn.hu/2013/01/14/23/08/
www.tvn.hu_5778170337a61d315079ea9e3fbd7230.jpg
Az alábbiakban részleteket közlök a kutatási - szakdolgozati -munkámból::
http://furaila.xfree.hu/248314
,,"A "FELNŐTTKÉPZÉSI ATLASZ" elkészítésének projektjét nagyszerű munkának tartom, hogy mégis nagy gondot okozott a kutatás során az a tény, hogy Budapest XXIII. kerületében még csírái sincsenek a felnőttképzésnek, valószínű Soroksár egyedi helyzetéből adódott. Így csak zárójelben jegyzem meg, hogy a kérdőívek kérdései között kellett volna olyannak lennie, hogy: "Van-e felnőttképzéssel foglalkozó intézmény?" Ha van, akkor az összes kérdésfelvetés indokolt, de ha nincs, akkor "Miért nincs?" kérdéssel is alkalmat kellett volna adni a válaszadásra.,,,,
* ...
,,"... Nem felelőtlenség a rendszerváltoztatás nyolcadik évében elvárni az emberektől, hogy még mindig minden eszköz (tudás, termelőeszköz, induló tőke, valódi kárpótlás) nélkül meg tudjon felelni az új viszonyoknak, követelményeknek?"
****
,,4./ Ki kellene sürgősen találni a 40 éven felüliek, a most 50-es éveikben járók számára is valamilyen intézményes, tömeges képzést, mert - az új nyugdíjtörvény alapján: 62 éves nyugdíjkorhatárig kötelezik őket a társadalmi munkamegosztásban való részvételre, miközben képzettebb, 20 év körüli gyermekeik un. "holtvágányon" várnak arra, hogy a helyükbe lépjenek. Ez a réteg a rendszerváltozás potenciális vesztese, jelképes likvidituma, mert őket minden eszköz (tudás, termelőeszköz, induló tőke, valódi kárpótlás) nélkül érte a rendszerváltozás. Lsd: 4.2-es fejezet, 42. oldal!
5./ Az "analfabétizmus" újratermelődése ebben a kerületben is reális veszélyt jelent. Ugyanis, az ország különböző vidékeiről, de leginkább Pest megyéből bevándorló munkanélküli réteg itt igyekszik (évtizedek óta) letelepedve álláshoz, továbbtanulási lehetőséghez jutni, - hiába. Ennek orvoslására is szükség lenne a felnőttképzésre, mint a közoktatás részére! Ezt követően lesz létjogosultsága Az Európai Bizottság Fehér Könyvében megfogalmazottaknak:
- " Segíteni kíván ugyanakkor minden olyan nemzeti vagy helyi kezdeményezést amely azt tűzi ki célul, hogy azon fiatalok számára, akik a klasszikus iskolarendszerben már előzetesen kudarcot vallottak, felkínáljon egy, az új információs technológiákra támaszkodó oktatáshoz folyamodó "második" lehetőséget is." (Édith Cresson - Pádraig Flynn: Az Európai Bizottság Fehér könyve Tanítani és tanulni - A kognitív társadalom felé. 1996.)""
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2192107924158525&set=a.57438879259712 1&type=3&theater
Az sem véletlen, hogy a 2004-es EU-s csatlakozásunkat követően is lekerült napirendről a magyarországi FELNŐTTEK INGYENES TOVÁBBKÉPZÉSE!
Mára már felelősséggel kijelenthető, hogy: mindkét oldalas hatalom átgázolt a Horthy-korszak vékony rétegű középosztályán és erőszakkal proletarizált utódaikon!
TANULSÁG:
A jövőben olyan felnőttképzési- és művelődési intézményekre lesz szükség, ahol az EGYÉN - úgy is, mint magánember és úgy is, mint társadalmi lény - megismerheti saját, egyéni értékeit, ami alapja lehet minden további elsajátításnak, és amellyel megvalósítható lehet az élethosszig tartó, folyamatos tanulás- és művelődés igényével megtervezett életprogram.
*
Bóna Mária Ilona
*
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
3. A munka és a munkavégzés helyszínei
  2019-05-04 11:45:32, szombat
 
  Az életünk mindenfajta tevékenységét három alapvető tényező határozza meg:
- a család,
- a szakmai munka és
- a jövő.
*
A SZAKMAI MUNKÁT, a társadalomba szerveződő emberek, az élet két alapvető helyszínén, családi- és társadalmi munkamegosztásban végzik.

1. A CSALÁDI MUNKAMEGOSZTÁS, a családi élet működőképességének fenntartását szolgáló funkciók, feladatok családtagonkénti szétosztása és elvégzése.
Például: a háztartás- és a gyermeknevelés, az idős- beteg szülők otthoni gondozásának feladatai, melyek elvégzéséhez ma már egyre több szakértelemre van szükség.

2. A TÁRSADALMI MUNKAMEGOSZTÁS a termelő- és egyéb emberi tevékenységek, munkák különböző foglakozási ágakká való szétválása, elkülönülése.
A társadalmi munkamegosztásban szakmai munkát végző egyénnek gondot okozhat a munkahely elvesztése, a szakértelem elavulása, a teljesítménnyel járó feszültség oldásának /a pihenés) természetes igénye és a rekreációra (megújulásra) való törekvés.
*
(Folyt.köv.)
*
Bóna Mária Ilona
*
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2019.04 2019. Május 2019.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 8 db bejegyzés
e év: 39 db bejegyzés
Összes: 7467 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 48
  • e Hét: 1494
  • e Hónap: 4862
  • e Év: 46391
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2019 TVN.HU Kft.