Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
5. Új Gazdasági Mechanizmus és a plebs-szé válás folyamata
  2019-09-07 01:27:46, szombat
 
  ÚJ GAZDASÁGI MECHANIZMUS
5. rész: A PLEBS-szé válás folyamata 1945 utáni- és az 1990 utáni években, évtizedekben
A"plebs"-szé válás folyamatáról írtam már korábban is és minden létező műfajban.
Ezt a témát most átírtam - lerövidítve, hogy minél több embernek legyen ideje, türelme elolvasni. Az, hogy ott tartunk, ahol és, hogy milyen széles néprétegre kiterjedt a "blebs"-ség, azért foglalkoztat a probléma oly nagyon.
I.
Meg azért is, mert - szüleimen keresztül - érintve vagyok. Szüleim korosztálya, akik a Horthy-korszakban váltak ifjakká - többnyire paraszt (kulák) származású fiatalok elindultak a városokba szakmát tanulni.
Majd, mint mesteremberek visszamentek a falujukba, ahol üzletet, kis műhelyt nyitva hasznosíthatták a megszerzett szakmai tudásukat.
Erről szól pl. az I. világháború utáni években játszódó FEKETE ISTVÁN ZSELLÉREK c. kisregénye is! http://xfree.hu/kep_show.tvn?kid=105543&aid=256493
*
1.. Csakhogy a proletárdiktatúra nevében - nagyszüleinket belekényszerítették a TSZ-ekbe, szüleinket, pedig beterelték az államosított gyárakba.
2. Gyerekeik, az 1940-es években születettek, pedig úgy nőttek föl, hogy csak azt látták, hogy "paraszt", vagy "melós a fater, meg a mutter". És, amiért ez a nemzedék úgy nőtt föl, hogy a megmásított történelmünkkel, tehát: hazugságokkal igyekeztek teletömni a fejüket, elveszítették - ha volt is valamennyi - identitásukat!
3. Az ő (mi) utódaikról nem is beszélve! Őket már a globális szabadosság szellemében találta a bal-liberális médiaforradalom... az agymosás, butítás...
II.
A másik réteg, amelyiket eleve proletár státuszban talált a bolsevizmust ránk szabadító kommunista politikai ,,elit", kiemelve őket vagy valóban tudtak élni a hirtelenjött lehetőséggel és továbbtanulhatott (de, mit? és hogyan?, hiszen mindent átírtak a kommunista demagógiával) lakást kaphatott, családot alapíthatott, szolid egzisztenciát teremthetett.
III.
Aki meg annyira menthetetlen volt megmaradt lumpenprolinak.
Ehhez a réteghez jött a NEHÉZ-SORSÚ, identitás nélküli, vágott-virág gyökértelen nemzedék az önpusztításos, lepusztulási életvitelével.
Ezért is volt tragikus, hogy ilyen állapotban érte a Magyarországon élők többségét az EU-tagság.
Így ír erről Bakai Kornél 2003-ban:
BAKAI KORNÉL ÍGY ÍRT ÉS BESZÉLT ERRŐL MÉG 2003-BAN:
http://blog.xfree.hu/myblog.tvn?SID=&pid=13036&n=furaila&blog_cim=Bak ai%20Korn%E9l%202003-ban...

Volt-e lehetőség a polgári értékrend mentén a szocializálódásra?

Volt-e lehetősége a ,,plebs"-nek és az 1945 után születetteknek az új hovatartozás (identitás) megtanulására, közben alkalmazkodva (szocializálódva) a polgári értékrendhez - legalább az uniós tagság után?
Nem volt!
Ugyan, az I. Orbán kormány és a Fidesz irányításával egy sor intézkedést hoztak a gazdasági felemelkedéshez, pl. a Széchenyi tervvel. Ennek a lényege az volt, hogy lehetett hitelért pályázni egy-egy önálló vállalkozás megteremtéséhez és tevékenységének felfuttatásához. Ezzel, nemcsak az egyes személyek vállalkozását lehetett felvirágoztatni, hanem újabb munkalehetőséget is lehetett teremteni.
Vagyis, az volt a lényege, hogy nem ,,halat" adott a vállalkozni szándékozónak, hanem a hal kifogásához szükséges eszközök beszerzéséhez adott lehetőséget. Ugyanis, a magyar ember oly-mértékben kreatív lélek, amúgy veleszületetten, csak lehetőség - a szükséges tudás, induló tőke - kell ahhoz, hogy ki tudjon bontakozni!

Mindenki figyelmébe ajánlom az emigráns magyarság egzisztencia-teremtési készségét! Sok olyan amerikás magyart ismerek, aki kint a 0-ról, szó szerint a semmiből vagyonra tett szert az okos eszével, szorgalmával, VELE SZÜLETETT KREATAIVITÁSÁVAL!!!!!!!!!!!!!
Na, ők jöttek haza elsőkét a rendszerváltozásban és láss csodát, amibe itthon belevágtak sorra tönkrementek!!!
Van olyan, aki már másodszor jött vissza, mert nem tud beletörődni, hogy a hazájában csak tönkre lehet menni!!! Azért ez is jelent ám valamit!!!
Jó lenne megtudni, hogy ezek a magyar testvéreink mitől lehettek, lehetnek olyan sikeresek Nyugaton!
*
(Folytatása következik a 6. részben.)
*
Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
4. Új Gazdasági Mechanizmus, Mit hozott a történelmi váltás
  2019-09-07 00:04:43, szombat
 
  AZ ÚJ GAZDASÁGI MECHANIZMUSRÓL
4. rész: Mit hozott a történelmi váltás ezen széles néprétegnek?
Egy 1995-ös felnőttoktatási konferencián az egyik előadó A kettészakadó magyar társadalom című tanulmányában kifejtette: "... a kilencvenes évek kezdetétől ... az új helyzetbe került magyar társadalom elenyésző kisebbségének jelent reális kibontakozási lehetőséget. A többség számára a korábbi értékrendek felbomlása és a társadalmi kommunikáció új eszközeinek inadekvát léte"=(hiánya) ,,egyfajta funkcionális analfabétizmust eredményezett. Ha mindezekhez hozzáadjuk, hogy 1990-ben a 15 éves és ennél idősebb népesség 20,7 %-a nem rendelkezett befejezett 8 osztályos általános iskolai végzettséggel, és 1,2 %-uk iskolába sem járt, megállapíthatjuk, hogy Magyarország lakossága kettészakadt: a még mobilizálható tudással rendelkezőkre és a reménytelenül leszakadókra." És akkor még nem is beszéltünk az előbb idézett szociográfia szakmunkásairól. Ők a további 42,5 %-ban találhatók (a középfokú és felsőfokú szakképzettségűekkel együtt) - egy 1990-ben elvégzett statisztikai felmérés szerint.(KSH Statisztikai Évkönyv 1991.)
Vajon mire jutott a felnőttképzési konferencia előadója?
"Ebben a helyzetben feltétlenül szükségesnek látszik kiterjedt felnőttoktatási intézményrendszerek létrehozása..." ... "Elsősorban azok helyzetének követése fontos, akiket alulképzettségük miatt ... nő az esélyük arra, hogy végleg "lecsúsznak", leszakadnak ..., teljesen perspektívátlanná válnak még utódaik sorsát tekintve is." ... "Képezhetetlenségükkel erős indítékot adnak az Andorka Rudolf által kétharmad-egyharmad§, esetleg az egyharmad-kétharmad típusúnak definiált társadalom§ kialakulásához, vagy (már) tartósításához."

A következő gondolattal fejezi be a konferencia előadója tanulmányát:
"A képző intézmények szerepeinek újragondolása, a képzési tartalmak korszerűsítése, a leszakadók helyzetének javításához eszközök, módszerek és a folyamatos feltáró vizsgálat megszervezése, működtetése feltétlenül állami feladat, amely akkor valósítható meg hatékonyan, ha az kormányprogram szintjére emelkedik. E programnak a feladata a veszélyeztetett rétegek leszakadásának megelőzése, megakadályozása. A program szerves része kell legyen a felnőttoktatást is magába foglaló átfogó oktatási program." (Új Pedagógiai Szemle 1995/2.)


Miért hallgat minderről a magyar értelmiségi?
A kérdésfelvetés indokolt, de nem pontos!!! Ugyanis, az értelmiségiek azon képviselői hallgatnak, akik kiszolgálói voltak, mint politikai elkötelezettek a kommunizmus eszméivel hatalmat gyakorlókkal. Ugyanakkor, azt hangoztatják, hogy:
"Mint társadalmi réteg, önálló politikát sem folytathat, tevékenységét azoknak az osztályoknak az érdekei határozzák meg, amelyeket szolgál..." Filozófiai kislexikon Kossuth/1976.; (Huszár Tibor: Történelem és szociológia: 69. oldal., Magvető, Pécs/1979.);"


Szelényi Iván szerint, viszont:
"..a kelet-európai értelmiség nyilvánvalóan nem osztály. Nemcsak hatalmának osztályjellegét nem ismeri fel, de az osztálynélküliség és a megegyezés ideológiáját pártolja, s - ami még nagyobb paradoxon - azt állítja, hogy a hatalom, amelyet az értelmiségiek gyakorolnak, voltaképpen a proletariátus hatalma." 1982.

A lényeg: "a hatalom, amelyet az értelmiségiek gyakorolnak, voltaképpen a proletariátus hatalma." mondatrészen van. Mert valójában, kiszolgálói voltak annak a politikai apparátusnak, amelyik megszállta az egész magyar társadalmat! A függetlenített kisz- párt- és szakszervezeti tikárok ott voltak minden egyes vállalat és intézmény élén.

Pártirányítás volt minden szinten. Iskolázottságukat tekintve, sok diplomahalmozó is volt közöttük. Ezért értelmiséginek gondolják magukat. Pedig, nem a diploma teszi az értelmiségit!

De, kik is azok a "proletárok", akikről szól ez a -Szelényi-gondolat?
A legnagyobb tévedésünk az volt, hogy nem ismertünk fel egy nagyon fontos társadalmi igazságot! Mégpedig, azt: hogy az 1980-as, 90-es évek munkássága nem azonosak azokkal a proletárokkal, akik 1945 után megvalósították a proletárdiktatúrát, hanem sokkal inkább azonosak azokkal, akiken megvalósult az!
Velük ellentétben, a szocializmusban aktív politikai tőkéből gazdasági- anyagi tőkét kovácsoló "értelmiségieknek" az az érdekük, hogy megmaradjon a nép szellemi és egzisztenciális kiszolgáltatottsága, ezért olyan nagyon fontos ezen "értelmiségieknek" az, hogy fenntartsák a velük rokonszenvezőkben azt a hitet, hogy ők továbbra is az ő érdeküket képviselik...

HÁT EZÉRT (IS) HALLGATNAK ÉS ELHALLGATNAK!

ELHALLGATJÁK AZ IGAZSÁGOT!!!

PEDIG AZ SOKKAL ALATTOMOSABB FAJTÁJA A HAZUGSÁGNAK, MINT A SZEMTŐL SZEMBENI HAZUGSÁG!!!
MERT amit ELHALLGATNAK, AZ ELLEN NEM LEHET VÉDEKEZNI NEM LEHET MEGFELELŐ ÉLETSTRATÉGIÁT KIALAKÍTANI!
*
(Folytatása következik az 5. részben.)
*
Bóna Mária Ilona
*
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2019.08 2019. Szeptember 2019.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 24 db bejegyzés
e év: 145 db bejegyzés
Összes: 7573 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 125
  • e Hét: 2648
  • e Hónap: 6445
  • e Év: 106393
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2019 TVN.HU Kft.