|
1/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 15
|
|
|
|
2020-08-09 21:23:39, vasárnap
|
|
|
Ha talán restelled utánozni az alázatos embert, legalább ne restelld utánozni az alázatos Istent.
Ágoston |
|
|
0 komment
, kategória: Ágoston idézetek |
|
|
|
|
|
2020-08-09 21:21:29, vasárnap
|
|
|
Ne utánozd a rossz igehirdetőt, hanem kövesd azt a jót, amit neked hirdet.
Ágoston |
|
|
0 komment
, kategória: Ágoston idézetek |
|
|
|
|
|
2020-08-09 21:17:57, vasárnap
|
|
|
Ha mindig attól félsz, hogy mások téged néznek, nem lesz, aki kövessen.
Ágoston |
|
|
0 komment
, kategória: Ágoston idézetek |
|
|
|
|
|
2020-08-09 21:16:10, vasárnap
|
|
|
Amit Krisztus tett, azt a keresztyén ne átallja tenni.
Ágoston |
|
|
0 komment
, kategória: Ágoston idézetek |
|
|
|
|
|
2020-08-09 21:09:20, vasárnap
|
|
|
A pusztában
Az Evangélium beszámol arról, hogy a lélek a pusztába vezette Jézust, és ott megkísértette a sátán (Máté 4, 1). Nem azzal kezdődik tehát a kísértés, hogy az Atya minden erővel és fegyverrel felszereli a Fiút, hogy helyt tudjon állni a harcban, hanem: a lélek kivezeti Jézust a pusztába, a magányba, az elhagyatottságba. Isten megvon a Fiától minden emberi és teremtményi segítséget. A kísértés órájának Jézust gyengeségében, magányosságában és éhezésben kell megtalálnia. Isten magára hagyja az embert a kísértésben. Így például Abrahámnak teljesen egyedül kell felmennie Mórija hegyére (1 Mózes 22). Igen, még maga Isten is elhagyja az embert a kísértés előtt. Így kell értenünk, amit a Krónikák 2. könyve 32, 31. verse ír: Isten elhagyta Hiszkiját, hogy próbára tegye; illetve, amikor a zsoltáros így imádkozik: Istenem, ne hagyj el engem (Zsoltárok könyve 38, 22; 79, 9; 18; 119, 8).
,,Ne rejtsd el előlem arcodat ... ne taszítsd el szolgádat haraggal! Te vagy oltalmazom, ne utasíts vissza, Istenem, megmentőm, ne hagyj el végképp!" (Zsoltárok könyve 27, 9)
Az, ami mind az emberi, mind az erkölcsi, vallási gondolkodás számára felfoghatatlan kell, hogy maradjon: Isten a kísértésben nem a kegyelmes, a védelmező, a hozzánk közel álló atya, aki a lélek minden adományával felszerelne minket, hanem elhagy minket, egészen távolivá válik, mi pedig a pusztában vagyunk.
Dietrich Bonhoeffer |
|
|
0 komment
, kategória: Rövid építő írások |
|
|
|
|
|
2020-08-09 20:54:44, vasárnap
|
|
|
Ne vigy minket a kísértésbe
Vajon nem szükségszerű, hogy eljöjjön a kísértés órája? Éppen ezért nem helytelen, ha ezért imádkozunk? Nem azért kellene inkább imádkoznunk, hogy a kísértés idején, mely szükségszerűen eljön, kapjunk erőt ahhoz, hogy legyőzzük? Aki ezt a kérdést felteszi, úgy képzeli, többet tud a kísértésről, mint Krisztus, és jámborabb akar lenni, mint az, aki a legsúlyosabb kísértést átélte. Nem szükségszerű hát, hogy eljöjjön a kísértés órája? Miért szükségszerű? Kell, hogy Isten kiszolgáltassa az övéit a sátánnak? Kell, hogy Isten ilyen hatalmat adjon neki? Kik vagyunk mi, akik arról beszélünk, hogy szükségszerűen eljön a kísértés? Vajon Isten tanácsában ülünk? S ha már el kell jönnie a kísértésnek az isteni szükségszerűség felfoghatatlan erejével -, akkor éppen Krisztus, aki átélte a legmélyebb kísértést, hív arra, hogy imádkozzunk a kísértés ellen, ahelyett, hogy sztoikus rezignációval kiszolgáltatnánk magunkat neki.
Ebben a sötét szükségszerűségben, melyben Isten készségesen felelget az ördögnek, nekünk menekülnünk kell a feltáruló isteni szabadságba, és kérni, hogy Isten tapossa el az ördögöt. Ne vigy minket a kísértésbe (Máté 6, 13).
Dietrich Bonhoeffer |
|
|
0 komment
, kategória: Rövid építő írások |
|
|
|
|
|
2020-08-09 20:52:51, vasárnap
|
|
|
Isten ideje
Egy vereség azt mutatja a vitális és etikus embereknek, hogy az erőknek még növekednie kell ahhoz, hogy ki tudják állni a próbát. Ezért az ember veresége soha nem visszavonhatatlan. A keresztény tudja, hogy a megkísértés órájában minden alkalommal elhagyják erői. Ezért számára minden kísértés a sötét órát jelenti, amely visszavonhatatlanná válhat. Ezért a helytállásban erőt kér, és imádkozik, ne vigy minket a kísértésbe. ...
Az az Isten, aki az éjszakát és a nappalt teremtette, megadja a szomjúság és a kimerültség idejét, Isten vihart is ad, és nyugodt utat is ad, ad gonddal, félelemmel teli időt, és ad örömmel teli időt. ...
Nem maga az élet, hanem, ahogy Isten velem cselekszik, a fontos a kereszténynek. Isten elvet engem, és ismét elfogad engem. Tönkreteszi a művemet, és ismét fölépíti azt. Én vagyok az Úr, én hozom a világosságot, és teremtem meg a sötétséget. Én teremtem, adom a békét, és én teremtem a rosszat (Izajás 45, 7). Így a keresztény az Isten idejében él, nem pedig abból, amit önmaga az életről alkotott. A Biblia nem azt mondja, hogy az ember minden időben alá van vetve a kísértésnek, és minden időben helytáll, hanem azt, hogy a megpróbáltatás idejében azt imádkozza, Isten ne hozza el számára a kísértés óráját.
Dietrich Bonhoeffer |
|
|
0 komment
, kategória: Rövid építő írások |
|
|
|
|
|
2020-08-09 20:39:14, vasárnap
|
|
|
Küldtél Uram
Küldtél Uram és mondtad, hogy
valaki vár rám...
Küldtél Uram, hogy ne várjon
sokáig árván.
Küldtél Uram - ó bocsásd meg -
halasztám folyvást.
Küldtél Uram... s én alkudtam:
Uram, ó küldj mást!
Küldtél Uram... s most csendesen
kimondom már: vígy!
S bocsásd meg - esdve kérlek -, hogy
nem volt mindig így!
Almási Mihályné |
|
|
0 komment
, kategória: Versek |
|
|
|
|
|
1/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 15
|
|
|
|
2020. Augusztus
| | |
|
|
ma: |
8 db bejegyzés |
e hónap: |
366 db bejegyzés |
e év: |
3633 db bejegyzés |
Összes: |
35918 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 4150
- e Hét: 12862
- e Hónap: 24737
- e Év: 212539
|
|
|