Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 29 
Krisztus megkeresztelkedése Giotto festményén
  2021-01-10 21:11:51, vasárnap
 
  Jézus fejére aranyfény csorog a Lélekből, három irányban szétnyílva: ez a Szentháromság - az Egyszülöttjét küldő Atya, az alázatos emberségre ereszkedő Szentlélek és az imádkozó Isten Fia - titka.
Balról a sziklaparton angyalok állnak, ketten Jézus ruháját tartják: a vöröset, melyet János is visel, a vértanúságig menő emberség öltözetét, és a kéket, mely a mennyek országának a színe. Jézus Isten és ember, egyszerre mindkettő, valóságosan és véglegesen.
...... .........


Ma ünnepeljük Krisztus megkeresztelkedésének ünnepét. Vértesaljai László, a Vatikáni Rádió magyar adásának főszerkesztője ennek apropóján idézi fel Giotto Krisztus megkeresztelkedését ábrázoló alkotását, amely a padovai Scrovegni-kápolnában található.
A karácsonyi ünnepkör és az azt követő évközi időszak kezdete Krisztus-epifániák (jelenések) sora: a Szűz Máriától született Gyermek életének kezdeti eseményeiben föltáruló misztériumra figyeltek az angyalok, a pásztorok, a bölcsek, maga Keresztelő János is, de leginkább a mennyei Atya. Nem is hagyja szó nélkül.
Megkeresztelkedésekor Jézus maga szótlan, csupán az előfutár jogos észrevételét hárítja el. A vízbe merült názáreti Jézust a meghasadt égből lehajló Atya szava avatja fel meghallgatandó Szóvá. Az Örök Logosz most emberi beszéd lesz, de szava immár az Atya szeretett Fiának az Igéje. Innét Kánába érve, valójában az ,,emberiség menyegzőjére", szava erővel telten borrá teremti a vizet.
Akit az angyalok megénekelnek Betlehemben, aki miatt a pásztorok dicsérik és magasztalják az Istent, akit messze földek bölcsei leborulva imádnak, Mária egyszülöttét most a Jordán folyóban e gyermek Örök Atyja sajátjának mondja: ,,Íme az én szeretett Fiam". Az Atya öléből a vízben megmártózottra ereszkedik a Szentlélek, Istennek pedig ,,kedve telik benne".
Giotto ezt a fölséges titkot, a fiúi alázat és az atyai örvendezés misztériumát festette meg a padovai Scrovegni nevű nemesember Mária-kápolnája falán, a tizenkét éves Jézus templomi tanítása és az említett kánai borcsoda jelenetei között.
A toszkán mester 1303-1305 között festette meg huszonkét képben Jézus, fölötte pedig tizenkét jelenetben Szűz Mária életét. V alakban megnyíló sziklák közt folyik a Jordán vize, ebben áll derékig Jézus. Keresztelő János valójában nem keresztel, még csak be sem meríti Jézust a folyó vizébe, hanem jobbjának beszélő gesztusával (adlocutio) ,,Isten bárányának" jelenti ki. Jézus - ahogy Lukács gondosan megjegyzi - kezeit kitárva ,,éppen imádkozik". Az ő imádsága szótlan beszéd az Atyjával, aki megjelenik a csodálatos mennyei kék mező közepén. Giotto az éppen csak bontakozó új látásmód jegyében ,,rövidülésben" mutatja az Atyát, aki hatalmas lendülettel, fehér fényözönben behajol a térbe, erős karjával Fiára mutat. A hétszáz éves freskón sajnos csak sejteni lehet az Atya és Fiú közt a kitárt, fehérszárnyú galambként ábrázolt Szentlelket. Jézus fejére aranyfény csorog a Lélekből, három irányban szétnyílva: ez a Szentháromság - az Egyszülöttjét küldő Atya, az alázatos emberségre ereszkedő Szentlélek és az imádkozó Isten Fia - titka.
Giotto képét lírai realizmus jellemzi, egy kivétellel. A víz! A víz nem vízszintes, s ez nem a mester vagy segédje hanyagsága, hanem üzenet.
Nem Jézus keresztelkedik meg, hanem ő kereszteli meg a vizet, mely a vízözön és a Vörös-tenger fáraópusztító, halált hozó ereje.
Mi azért merülünk a vízbe, hogy elpusztítsa bennünk a bűnt. A katakombák keresztényei ,,folyékony sírnak" tekintették. De itt nem az! A színe sem víztiszta kék, hanem zöld, az élet színe. Mint a korábbi képeken Joachim és József zölden viruló vesszeje, pünkösd Szentlelkének a színe, aki ha árad, ,,megújítja a föld színét". És itt a folyó árad, dagad, nemcsak szeméremből takarja derékig Jézus testét, hanem jele a feltörő új Életnek. ,,Benne Élet volt" - írja a szeretett tanítvány -, ami most megnyilvánult és feltárult.
Nos, ez a víz, most már így megkeresztelten, az Élet vize. Benne Élet van. Nézd csak meg! Giotto Jézus lába mellé egy halat festett, mely tátott szájjal, csodálkozva-imádkozva Jézushoz úszik, Teremtőjéhez, Mesteréhez. Nem, ez nem csak jelkép! A parton, Keresztelő János és András apostol mögött egy fiatalember áll. Egyedül ő nem visel glóriát. Egyedül ő nem visel még glóriát, amíg el nem éri őt is az a víz. Az életadó keresztvíz. Az apostollal együtt az Egyház képe. Azok közössége, akik már megtisztultak és akik még a keresztség adta istengyermekségre várnak.

Forrás: Vértesaljai László/Vatikáni Rádió
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír 2021.01.10
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Gondolatok Urunk megkeresztelkedésének ünnepén
  2021-01-10 21:07:39, vasárnap
 
  Jézus megkeresztelkedése hitünk szent titka, egyben biztos történeti tény. De itt nemcsak Jézus megkereszteléséről van szó, hanem a miénkről is. A jánosi keresztség más értelmet nyert. Jézus teljesen új üdvrendet hozott. A mi keresztelkedésünk már nemcsak rituálé, nemcsak anyakönyvi bejegyzéshez szükséges jelképes gesztus, hanem isteni életet adó, bűn eltörlő cselekedet. Szentség. Megváltottakká válunk. - Sebestyén Péter atya az evangéliumról.

1. Nézzétek a szolgám..., kiárasztom rá lelkemet... (Iz 42,1-4.6-7)
Az Úr Szolgájának énekéből már az ószövetségben is a Megváltó alakja körvonalazódik. A próféta felsorolja az eljövendő tulajdonságait, hogy amikor eljön, mindenki felismerje: nem hangoskodik az utcákon, a pislákoló mécsbelet nem oltja ki, betölti őt a Szentlélek, ő az, akit Isten kiválaszt. Jézusban nemcsak stimmelnek ezek a látomások, hanem kezdettől fogva magára érti és veszi ezeket.

2. Valóban... Isten nem személyválogató... (ApCsel 10,34-38)
Péter apostol Kornéliusz házában érti meg, hogy az igehirdetés a pogányoknak is szól, és hogy Isten kiterjesztette megváltását minden emberre. Minden nép fia helyet talál az ő országában.

3. Amint feljött a vízből, látta, hogy megnyílik az ég, és a Lélek galamb alakjában leszáll rá... (Mk 1,6b-11)
,,Az ifjú názáreti ács nem vett fel újabb rendelést - írja Hajnal Róbert egyik elmélkedésében. A szerszámokat összecsomagolta, a műhelyt bezárta, ajtajára kifüggesztette az »Elutazás miatt zárva« táblát. Magára vette köpenyét, kezébe fogta vándorbotját és elköszönt édesanyjától, aki egy szóval sem tartotta vissza fiát..." Eljött a Jordán partjára, beállt a sorba a bűnösök közé, és alámerült a jánosi keresztség vizében.

A többi evangélista is említést tesz Jézus megkeresztelkedéséről, de csak Szent Márk írja le konkrétan, kifejezetten, hogy Jézus alámerült. Istenfiúi színrelépésekor nem rendezett különleges látványosságot, nem csapott afféle ,,kozmikus show"-t, hanem alámerítette magát a sodró folyóba annak jeléül, hogy meg akarja járni poklainkat, kezünkre/be adja, kiszolgáltatja magát nekünk, hogy belemerítsük bűnben fuldokló életünkbe. Istentelenségünk elhagyatottságát veszi magára, engedelmesen egészen a kereszthalálig.
Nem a mai értelemben vett keresztelés volt ez, hanem afféle beavató szertartás, amely az esszénusok kultikus fürdőjének új értelmet adott. Beteljesítette és túl is haladta János vonalát. Az evangélista ezért jelzi - habár a környezet erről nem szerzett tudomást -, hogy itt teofániáról, Isten-jelenésről van szó. Ezért is vált szét Urunk megkeresztelkedése vízkereszttől. A Lélek, mint egy galamb, az Atya szózata, mint az eget megnyitó hang szentesíti jelenlétével ezt az isteni ,,ősbemutatót".
Jézus megkeresztelkedése hitünk szent titka, egyben biztos történeti tény. De itt nemcsak Jézus megkereszteléséről van szó, hanem a miénkről is. A jánosi keresztség más értelmet nyert. Jézus teljesen új üdvrendet hozott. A mi keresztelkedésünk már nemcsak rituálé, nemcsak anyakönyvi bejegyzéshez szükséges jelképes gesztus, hanem isteni életet adó, bűn eltörlő cselekedet. Szentség. Megváltottakká válunk.
Jézusnak ugyan bűne nincs, de azért jött, hogy elvegye a világ bűneit, az enyémet, a tiédet - mindazokét, akik hajlandók vagyunk kiszolgáltatni neki életünket. Akik készek arra, hogy lelkük kemény páncélját előtte feltörjék, hagyják, hogy nyíljék meg az ég, és maga az Atyaisten hagyja jóvá életüket: te vagy az én szeretett fiam, akiben kedvem telik! Milyen érdekes epizód, hogy ez a mennyei hang nem nyilvános, különleges csodái idején hangzik el - kenyérszaporítás, vihar lecsendesítése, gyógyítások stb. -, hanem most, üdvösségünk hajnalán, amikor emberi természetének leginkább szüksége van arra, hogy az Atya megerősítse, s a Szentlélek felkenje megváltói küldetésére.
Krisztus megkeresztelkedésének ünnepe lezárja a karácsonyi ünnepkört. Mintegy záróakkordként ez már nem édeskés, gyermeki fantáziával kiszínezett történet, hanem fajsúlyos, üdvtörténeti esemény, amely döntésre késztet: megtaláltam-e, megvallottam-e Jézusban a várva várt Megváltót? Beállok-e a bűnösök sorába, hogy beköszöntsön életembe az istengyermekség új korszaka? Sorban állok-e, bizalommal várakozva a természetfeletti javakért, vagy már csak a koncertjegyekre, vagy bankautomatánál vagyok képes várakozni? Keresztelésemkor vagy gyermekeim, unokáim keresztelésekor Isten szeretetét akarja most is kinyilvánítani. Lélek-áradás történik. Megfürödtem-e már ebben a végtelen isteni szeretetben? Büszke lehet-e rám Isten? Kedve telik-e bennem? Ha van egyáltalán elvárás, amelynek meg kell, amelynek érdemes megfelelni, hát az övé az.


Forrás: katolikus ma oldal
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Párbeszéd a liturgiáról: Kyrie eleison (1.)
  2021-01-10 20:57:08, vasárnap
 
  A Kyrie eleison azon kevés szövegek egyike a római liturgiában, amelyeket a latin nyelvű keresztények fordítás nélkül vettek át, görögül imádkoztak, és mind a mai napig ezt teszik.

Fehérváry Jákó OSB liturgikus jegyzetét olvashatják.
,,A bűnbánati cselekmény után mindig az Uram, irgalmazz! kezdődik, hacsak helyet nem kapott már magában a bűnbánati cselekményben. Minthogy ez olyan ének, amellyel a közösség az Úrhoz kiált irgalomért esedezve, mindenki részt vesz benne; énekli a nép is, nem csak az énekesek, illetve a kántor." (Római Misekönyv Általános Rendelkezései, 52.)
A Kyrie eleison azon kevés szövegek egyike a római liturgiában, amelyeket a latin nyelvű keresztények fordítás nélkül vettek át, görögül imádkoztak, és mind a mai napig ezt teszik. Jó lenne, ha a Kyriét minél gyakrabban imádkoznánk ebben a görögre közvetlenül visszanyúló formában, hasonlóan azokhoz a hébertől ihletett formában imádkozott felkiáltásokhoz - Alleluja, Ámen, Hozsanna -, amelyek lefordítatlanul maradtak mind a mai napig, és kevés magyarázattal is jól imádkozhatók, átmentek a keresztény közösség nyelvébe. A Kyriének vannak olyan egyszerű, mégis szép gregorián dallamai, amelyek könnyen megtanulhatók az egész gyülekezet számára.
A bibliai ember és az első keresztények imatapasztalatához kapcsolódunk ezekkel az eredeti nyelven végzett imákkal, elismerve, hogy hitünket, az imádságunk szavait úgy kaptuk, és egy nagyobb, a miénk határain túlmutató imádsághagyomány részesei vagyunk. A keleti liturgikus hagyomány egyik alapimája ez, a kérés és a hálaadás hangja, de a szív mélyéből jövő, a lélegzet ritmusára végzett egyéni ima alapszavait is ez adja. A keleti hagyományból kaptuk akár a liturgikus, akár az abból következő egyéni használatát mi, nyugati, latin keresztények.


Magyar Kurír 2021. január 10
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
3 tanulság Avilai Szent Teréz életéből mai keresztényeknek
  2021-01-10 20:53:40, vasárnap
 
  Teréz bátor reformátor és vezető volt, élete és írásai évszázados bölcsességet közvetítenek Krisztus követőinek.
Oly sok szeretett szentünket hívják Teréznek - Kalkuttai Szent Teréz, Lisieux-i Szent Teréz, Keresztes Szent Terézia Benedikta -, hogy az első Szent Teréz mellett könnyen elsiklik az ember. Nem véletlen azonban, hogy Avilai Szent Terézt Nagy Szent Terézként is szokás emlegetni. Ez a legendás nő szentségben és bátor meggyőződéssel élt, ami máig fényesen ragyog ránk a múltból. Különleges élete számtalan tanulságot hordoz, amelyből nekünk is érdemes tanulni. Álljon itt közülük néhány.

1. Előbb imádkozz és aztán cselekedj
Fiatal lányként Szent Teréz elmélkedő és szemlélődő imádságos párbeszédet folyatott Istennel. Ezt az imamódot ,,belső imádságnak" szokás nevezni. Ennek az elmélyült imádságnak a gyümölcseként virágzott ki Szt. Teréz Krisztussal való barátsága és Iránta való mélységes szeretete. Ám egy szörnyű betegséget követően Teréz felhagyott a belső imádsággal, és több mint egy évig kizárólag a közösség imáihoz csatlakozott, mert elhitette magával, hogy ,,az imától való tartózkodás a nagyobb alázatosság jele" - fogalmaz önéletrajzában.[1]
Nem csoda, hogy e döntése, tudniillik, hogy felhagy a belső imádsággal, hamarosan gyötrő érzelmi és lelki szenvedést váltott ki benne. Később a ,,legvégzetesebb kísértésként" aposztrofálta ezt az időszakot, ,,amely majdnem a kárhozat útjára juttatott" - írja.[2]
Szerencséjére, találkozott egy szent és tanult dominikánus pappal, aki a gyóntatója lett, és ez a lelkipásztor hamarosan a helyes irányba terelte. Soha többé nem hagyott fel ,,belső imádságával", és mindenkit arra buzdított, hogy maga is tegye ezt napi szokásává. ,,Az imádságos életet folytatók - különösen belső imádságot gyakorlók - rendkívüli kegyelmekben is részesülnek és erről számos szent és jóember tett tanúságot ... ,,Aki pedig még nem próbálta meg a belső imát, az Úr szerelmére kérem, ne fossza meg magát ekkora kincstől."[3]
Teréz belső ima leírása vált e lelkigyakorlat klasszikus meghatározásává. Így vall önéletrajzában: ,,Mert nézetem szerint a belső ima nem egyéb, mint benső barátság Istennel, amennyiben gyakran maradunk négyszemközt ővele, tudván azt, hogy szeret bennünket." Ez a barátság a végtelen jó forrása az ember életében, és komoly lelki gyümölcsöt hoz. Biztosította olvasóit: ,,... meg fogja látni, senki sem választotta még barátjául [Istent] anélkül, hogy bőséges jutalomban ne részesült volna."[4]
Szent Teréz lelki reformjai, jószolgálata és írásai által hatalmas hatást gyakorolt, sőt az egyház első női orvosává vált. Mindez az Istennel való bensőséges és meghitt barátságának mély kútjából fakadt. Élete, mint oly sok nagy szenté, megmutatja, hogy az apostoli erőfeszítés kezdete mindig az imádság, ebben gyökerezik. Ha az imádság és a szemlélődés áll az első helyen, a hivatás és küldetés természetes forrása és eredője lesz.

2. Gyűjts magad köré jó barátokat és Bölcs tanítókat
Szent Teréz önéletrajzának visszatérő motívuma a jó és szentéletű társaság megtartásának fontossága. Barátokról és még gyóntatókról is beszél, akik különböző időpontokban beléptek az életébe, és hol közelebb, hol pedig távolabb vezették Istentől. “Megtanultam, mekkora előny származik a jó társaságból" - írta le a tanulságot, amit saját kemény tapasztalataiból vont le.
Annyira tisztában volt azzal, hogy a barátok milyen hatással lehetnek az ember lelki életére, hogy arra ösztönözte a szentségre törekvőket, hogy keressenek szentéletű barátokat, akik - mai kifejezéssel ilyen ,,felelős társakként" kísérik őket útjukon. Azt írja:
,,Ezért tanácsolnám én a belső ima híveinek, hogy különösen kezdetben, igyekezzenek más, magukfajta emberekkel barátságot kötni és érintkezni. Ez nagyon fontos dolog. Ha más hasznuk nem volna belőle, mindenesetre segítik egymást imáikkal."[5]
A barátok befolyását olyan kritikus tényezőnek találta, hogy önéletrajzát is felhasználta arra, hogy tanácsot adjon a tizenévesek szüleinek:
,,Ha éntőlem kérnének tanácsot, azt mondanám a szülőknek, hogy nagyon vigyázzanak arra, kivel érintkeznek gyermekeik ebben a korban. Abban rejlik tudniillik a legnagyobb veszedelem, hogy természetünk mindig sokkal inkább hajlik a rosszra, mint a jóra."[6]
A tizenévesek különösen érzékenyek a kortársaiktól érkező befolyásra, mivel életkori sajátosságaik miatt fokozottan igénylik a társadalmi elfogadottságot, de ez az elv minden életkorban érvényes.

3. Vedd KÖNNYEN az életet és saját magadat
Mondják, hogy ,,Az angyalok azért tudnak repülni, mert könnyedén veszik magukat", és bár ez a kijelentés teológiailag gyanús lehet, az biztosan igaz, hogy ha valaki könnyedén veszi magát, az a szentség jegye, mert ehhez valódi alázatra van szükség.
Szent Teréznek jó humorérzéke volt, különösen önmagát és saját bohóságát illetően. Gyakran megemlíti azokat az eseteket, amikor egyik-másik dolgon jót kacagott. Egyik ilyen alkalommal így ír: ,,Kénytelen voltam nevetni magamon, s élvezettel néztem, milyen nyomorult az emberi lélek, mihelyt az Úristen megszűnik benne működni." [7] Mély alázatossága akkor is nyilvánvaló, amikor fiatalkori meggondolatlanságairól vagy az évek során elkövetett hibáiról őszintén és az önigazolás legcsekélyebb szándéka nélkül számol be.
Bár repülni nem fogsz tudni, még ha könnyedén is veszed magadat, de valószínűleg derűsen és kellemesen érezheted magad. Ennél is fontosabb, hogy ez a magatartás a szelídségből fakad, és hogy Krisztus mondta tanítványainak: “Boldogok a szelídek, mert övék lesz a föld." (Mt 5, 5).
Lehet, hogy a szelídség nem az első, ami eszünkbe jut a rettenthetetlen reformátor Avilai Szent Teréz említésekor, de az igazi szelídség nem is félénkséget vagy szolgalelkűséget takar. Inkább utal a nehézségek közepette való állhatatosságra, egy tulajdonságra, amiben Szent Teréz kitüntette magát mindannyiszor, amikor élete számos megpróbáltatásával szembenézett.
Az itt bemutatott tanulságok csupán a jéghegy csúcsát tükrözik Nagy Szent Teréz írásai időtlen bölcsességeinek sorában.[8]

Forrás: Aleteia - katolikus ma oldal
Fordította: Dr. Süle Katalin
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Imádkozzunk Fehér Anna nővér gyógyulásáért!
  2021-01-10 20:40:58, vasárnap
 
  Fehér Anna nővér, aki a Vakok Batthyány-Strattmann László Gyermekotthonának vezetőjeként évtizedek óta gondozza a látássérült gyermekeket, a Covid-19 víros-fertőzés következtében súlyos állapotban kórházba került.
Kérünk mindenkit, hogy imádkozzon Anna nővér gyógyulásáért.
.......


Erdő Péter bíboros
 
 
0 komment , kategória:  Szent István bazilika misék   
Benedekffy Katalin - A lélek énekel -
  2021-01-10 20:35:03, vasárnap
 
  Élete meghatározó élménye, mérföldköve, hogy énekesként részt vehet a Stabat Mater táncműben a leghűségesebb város teátrumában. Benedekffy Katalin a Sopron Balett és a St. Pölten-i Europaballett koprodukciójában szerepel, mégpedig rendhagyó módon. Az előadás részeként a világ leghíresebb Mária-himnuszát énekli Pergolesi átiratában a Liszt Ferenc Szimfonikus Zenekar kíséretében. Ő már nagyon várja, hogy újra színpadra léphessen a Petőfi Színházban és találkozhasson a közönséggel, a társulattal, a zenészekkel. Amíg ez nem jöhet létre, Erdélyről szóló dokumentumfilmjéből könyvet ír. Portré a fiatal művészről, aki a tervek szerint más műfajban is színpadpadra lép ebben az évadban.
Előbb énekelt, mint beszélt kiskorában. A zene kiválasztotta magának, ő pedig szolgálja azóta. Benedekffy Katalin színes egyéniség, sokoldalú művész, aki több műfajban képes elvarázsolni a közönséget. Most különösen örül annak, hogy a Stabat Materben, a Sopron Balett és a St. Pölten-i Europa balett koprodukciójában szerepelhet.
- Szeretném a saját értékrendemmel szolgálni a zenét, a kultúrát, abban a sokszínűségben, amely eddig is körbevett
...... ........... ........... ........



Bővebben Link
 
 
0 komment , kategória:  ma is élő híres Emberek  
Jézus származása
  2021-01-10 20:10:07, vasárnap
 
  Természetesen sokkal hosszabban lehetne és kellene is tárgyalni ezt a témát, mely méltán vált a történelem egyik központi kérdésévé, noha a legtöbb emberben sajnálatos módon még a kérdések sem fogalmazódnak meg. A hit (és tudás) hatalmas magaslatokba képes eljuttatni egy embert, egy népet, vagy nemzetet. Erre számtalan példával szolgál a történelem (lásd magát a Bibliát, vagy az ún. Harmadik Birodalmat!) Talán ez az oka annak, hogy "a történelmet a győztesek írják", és nem ok, cél nélkül teszik mindezt.
Minden valószínűség szerint ennek a videónak lesz folytatása, hiszen rengeteg fontos kérdést nem érintettünk (ám így is elég terjedelmesre sikeredett). Egy székely közmondás szerint "A huncutságot még a tyúk is kikaparja". Soha semmi nem marad örökre rejtve. Az igazság megismerésének első lépése viszont az, hogy merjük feltenni a kérdést

Videó Link

*
- Pilátus levele Tibérius császárnak (apokrif)
Egy apokrif irat, melyet a beszámolók szerint a Vatikánban találtak és amely Pilátus szemszögéből írja le az eseményeket. Ez a levél egy kissé más és részletesebb képet fest magáról Pilátusról, valamint bemutatja azt, hogy ő maga (lehetőségeihez mérten) igyekezett Jézust megóvni és halálát megelőzni.
A Vatikán nem ismeri el az irat hitelességét, így az nem része a kanonizált Bibliának. A teljes irat hozzáférhető az interneten.
Videó Link

- Pilátus levele Tibérius császárnak teljes irata
Jézus Krisztus letartóztatásáról, tárgyalásáról és keresztre feszítéséről.
Itt olvasható Link
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Urunk megkeresztelése 01.10
  2021-01-10 20:01:24, vasárnap
 
  Videó Link

Képel forrása: Apostol TV adása
Angyalszó_Urunk megkeresztelése
...... ............


Zenei szolgálat: a mai vasárnapon a 10 órai szentmisét a Szolnoki Szimfonikus
Zenekar művészei teszik ünnepélyessé. Patkós Balázs, Veér Bertalan és Balázs
Barnabás hegedűn; Sindel-Kocsis Zsuzsanna csellón, Marjovszky Endre nagybőgőn
és Bálint Bernadett fuvolán közreműködik. A felcsendülő művek: Bevonulásra:
Händel Vizi zene részlet; felajánlásra: J.S.Bach: D-dúr szvit, Air; áldozásra:
Ph.Glass- Mishima kvartett; kivonulásra: J.S.Bach h-moll szvit - Menüett.
...... ........

 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
A szombati volt Messi 130. duplája a Barcelonában
  2021-01-10 15:41:19, vasárnap
 
  A spanyol labdarúgó-bajnokság szombati játéknapján Lionel Messi 130. alkalommal duplázott az FC Barcelona játékosaként.
...... .............


A katalánok 4-0-ra nyertek a Granada otthonában, a csapatkapitány az 502. élvonalbeli meccsén a 454. és a 455. bajnoki gólját szerezte. A Barcelona játékosaként eddig 130-szor duplázott, ebből 92 alkalommal a La Ligában - írja a spanyol Sport című napilap.
A szombati dupla a harmadik volt a jelenlegi szezonban, először a Real Betis, majd - az előző fordulóban - az Athletic Bilbao ellen vette be a rivális kapuját kétszer is az argentin csatár. A sportlap statisztikája szerint Messi pályafutásában a granadai volt a 250. idegenbeli bajnoki, és vendégként már 190 gólt jegyez.
A Barca sztárja 11 találattal átvette a vezetést a La Liga góllövőlistáján. A spanyol gólkirályi címet korábban hét alkalommal érdemelte ki.
A Sport azt is kiemelte értékelésében, hogy Messi csak az első két bajnoki szezonjában maradt tíz találat alatt, a 2006/07-es idénytől számítva viszont sorozatban a mostani a 15. olyan idénye, amelyben legalább tíz gólt szerzett.
 
 
0 komment , kategória:  Lionel Messi  - Barcelona   
Téli este
  2021-01-10 15:37:42, vasárnap
 
  Nagyobb kép Link
...... ..............

 
 
0 komment , kategória:  tél képekben és versben  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 29 
2020.12 2021. Január 2021.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 335 db bejegyzés
e év: 335 db bejegyzés
Összes: 47056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 0
  • e Hét: 3744
  • e Hónap: 137667
  • e Év: 137667
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.