2015-05-23 00:09:51, szombat
|
|
|
Makk István részlet ,,Az örök fejlődés kozmikus útja I." kötetéből.
PÜNKÖSD MISZTÉRIUMA
Pünkösd a Szent Szellem tűzkeresztsége.
Korunk helyzetképe: Húsvétunk van, de nincs Pünkösdünk.
Hiányzik a szellem: az életet teremtő pünkösdi csoda.
Krisztust, Pünkösd által életvalósággá kell tenni. Ez Pünkösd munkája.
Krisztus Evangéliuma nem elmélet, amely az élettől elvonatkozó tudós agyában született.
Az Evangélium az élet teljességéből született és az élethez szól.
Ne engedjük, hogy életünk belezuhanjon az elméletek tömlöcébe!
Pünkösd realizálása:
Az igazi Krisztusi vallás életté teljesedése. A kereszténység jellemző szava az élet. Az Evangélium az életen épül fel és életet ad.
Ha majd kereszténynek lenni egyet jelent a krisztusszerűséggel, akkor Isten mérhetetlen sokra képesít bennünket.
Húsvét az élet felkínálása. Pünkösd az élet megélése.
Húsvét a felajánlott élet. Pünkösd a megvalósított élet.
Pünkösd eggyé ötvözi az embert és küldetését, innen a csodálatos ereje.
Pünkösdig a krisztusi valóság a tanítványokon kívül volt. Ami szemük láttára, fülök hallatára játszódott le, de nem bennük volt.
Pünkösdkor mindez a szívükbe zárult, ez adott nekik ellenállhatatlan apostoli erőt.
Isten szándéka kétségtelenül az, hogy Pünkösd legyen a normális mindennapi kereszténység .
Pünkösd kerete: kettős tüzes nyelvek, hatalmas szellem hangja, nyelveken szólás, idegenül, hangzik korunk gondolkodása számára.
A kereszténység ma sokszor nem látja meg, vagy el is veti Pünkösd lényegét, a külső keret miatt. Nincs sürgősebb feladatunk, mint leásni a pünkösdi események külső körülményei alá és megkeresni Pünkösd lényegét.
Pünkösd a közösség megszületése. A közösségé, melyben lehull a válaszfal ember és ember között. Ezt a közösséget a Szent Szellem teremti meg.
Pünkösdkor a tanítványok megtalálták Istent, mint élő tapasztalati tényt.
Pünkösd tapasztalatában Krisztus közvetlenül, valóságosan jelen van.
Pünkösd benső felszabadulás egész lényünkben.
Pünkösdben megismerjük Istent, megismerjük Krisztust a szellem által szellemben.
Isten olyan, mint amilyennek Krisztust láttuk, Krisztus szerű Isten.
A jellemre alkalmazható legfenségesebb jelző a világ minden nyelvén ez: Krisztus szerű. A legmélyebb hódolat, mellyel embert illethetünk: Krisztus szerű ember.
Tudjuk mi a jóság: Krisztus szerűség. Ha pedig ez így van, akkor a bűn a Krisztus szérűtlenség. Mérővesszőt ad a kezünkbe, mellyel a bűn megítélhető.
A Szent Szellem Krisztus szerű szellem.
A Szent Szellem, ha bennünk lakozik, minket sem tesz egyébbé, mint Krisztus szerűvé.
Mert a Szent Szellem egyet tesz: Krisztus szerűvé formál.
Aki nem megy el egészen Pünkösdig, meghiúsítja magában Isten kegyelmét, éppen a legdöntőbb ponton.
Az Újszövetség lapjain szembetűnő választóvonal fut végig.
Ez a vonal Pünkösdön halad át.
- 2 -
Pünkösdkor a vallás béklyói letöredeztek és annak minden áldása egyetemessé lett.
Pünkösdkor a vallás egyetemes formát vett fel.
Sohasem volt a vallás személyibb és sohasem volt egyetemesebb, mint Pünkösdkor.
Pünkösd benső szabadságot és világtávlatot adott a tanítványoknak.
Megtalálták Istent és az élet értelmét, nem bölcselet, hanem a tapasztalás útján.
A pünkösdi történet leírja, hogy a Szent Szellem nem akkor szállt rájuk, amikor templomban vagy más különleges szent helyen voltak, hanem egy lakásban.
Pünkösdkor a vallás felszabadult bizonyos szent helyektől való kötöttségtől, és középpontja ezen túl az emberi élet legegyetemesebb tartózkodási helye : az otthon lett.
Mikor Isten legfenségesebb ajándékát adta, önmagát adta, nem különleges szent helyen adta, hanem egyszerű otthonban.
Pünkösd az élet felületéről, az élet középpontjába vitte a vallást. A templomból az otthonba.
Ahogy a Szent Szellem felszabadította a vallást a szent helyekhez való kötöttségtől, és az otthon talajába ültetve egyetemessé tette azt, úgy szabadította meg a különleges osztályokhoz való kötöttségtől is, és egyetemessé tette, tekintet nélkül állásra és rangra.
A Szent Szellem lélekre szállt, nem lelkészre. (mondja egy lelkész)
Nincs faji, nincs szociális megkülönböztetés, nincs nemi megkülönböztetés, mert mindnyájan egyek vagyunk Jézus Krisztusban.
Csodálatos bilincstörő rabszolga-szabadítás az, amit a Szent Szellem hoz.
Pál apostol így kiállt.: Ahol az Úrnak szelleme, ott a szabadság!
Pünkösdkor a nők bemenetelt nyertek a szentek szentélyébe, Istenhez. Az ajtók előttük is megnyíltak.
Pünkösdkor megnyílt a szentély a nő előtt, és a vallás megszabadult a szent férfi nemhez való kötöttségétől.
A Szent Szellem egyformán közöltetett mindenkivel, egyenesen és közvetlenül, más közvetítő nélkül.
Akit a Szent Szellem vezet, örök hajnalban jár.
Nyitott a kilátás minden irányban, amit birtokol, sohasem múlja idejét.
Pünkösdkor az Evangélium átlépi az egyes nyelvek korlátait és minden nyelven közölhetővé, válik.
Krisztus az, akiben minden nyelv, minden kultúra és minden élet találkozik és megtalálja a maga lét-értelmét. Krisztusban áll fenn és foglaltatik egybe minden.
Amikor Pünkösd elérkezett és a tanítványok vették a Szent Szellemet, semmiféle szertartásnak nem kellett magukat alávetni.
Pünkösdben van valami, ami kihívóan szembehelyezkedik korunk felfogásával.
A vagyonhalmozással szemben, az anyagi javak szétosztása.
Az Apostolok cselekedeteiben olvashatjuk: Mindnyájan pedig,....közös tulajdonukat szétosztották, amint kinek-kinek szüksége volt rá.
Pünkösdkor az élet és a vallás megszabadult a földi javak szerinti különbségtétel állapotától.
Pünkösd után senki nem tartotta meg azt, ami felette volt szükségletének.
Pünkösd az a légkör, melyben a hit szabadon mozoghat, szabadon dolgozhat, csodák történhetnek és mi meghívást kapunk csodákat cselekedni.
-3 -
A Szent Szellem tűz alakjában szállt a tanítványokra.
A tűz a tisztító és megemésztő erő jelképe.
A régi bűnös életnek meg kell tisztulnia, a régi önös életnek meg kell emésztődnie.
A pünkösdi lélek jellemvonásai a bántalmak megbocsátása és a visszatorlás megtagadása, vagyis a Hegyibeszéd megvalósítása.
Keresztény lélek = pünkösdi lélek.
A pünkösdi lélek harcmodora: a gonoszt jóval, a gyűlöletet szeretettel, a világot kereszttel győzni meg.
A Pünkösdi lélek azzal győz, hogy megbocsát 77-szer,....
Azzal vesz diadalt ellenségein, hogy barátaivá teszi.
A Szent Szellem, ki bennünk lakozik, nem tűr meg mást, csak szeretetet.
Pünkösdkor a vallás megszabadult a széthúzás szellemétől, a leghathatóbb egységesítő erővel telt meg.
Apostolok cselekedeteiben olvashatjuk: A hívők sokaságának szíve, lelke egy volt.
Pünkösddel a történelem Jézusa az élményszerű tapasztalat Krisztusává válik.
Hogyan vehetjük a Szent Szellemet.
Minden megújulás imádságos, csendes kamrában indul útnak.
Jézus egész éjszakán át, imádkozott és reggel az Úr hatalma volt vele, hogy gyógyítson.
Akik korunkat Isten felé vonják, először elvonulnak korunk lármájából, és hatalommal térnek vissza.
Az ima építi meg az utat Isten kifogyhatatlan erő tengerétől, életem kis tavához.
Ima által vehetjük használatba Isten erejét.
Pünkösd - erő.
Pünkösd nem végállomás, hanem kiindulási pont.
Eddig azért imádkoztam, hogy segítsen meg Isten munkámban, most engedem, hogy felhasználjon az Ő munkájában. Óriási különbség!
Pünkösd nélkülözhetetlen szükséglete az emberi életnek.
Az emberi lélek összetörik, ha Szent Szellemmel meg nem telik.
Pünkösddel eljutunk az élő hit teremtő állapotába.
Az élet válaszútra szorít. Vagy Pünkösd, a Hegyibeszéd megvalósulása, vagy az emberiség pusztulása.
Végtelenül fontos, hogy Pünkösd szellemét legbensőbb életünkben, gondolatainkban, érzéseinkben, szándékainkban megvalósítsuk.
A Hegyibeszéd megvalósításával át kell élnünk a Szent Szellem tűzkeresztségét.
Ezzel a bennünket környező fizikai-és szellemvilágot a krisztusi irány felé emeljük.
|
|
|
0 komment
, kategória: Makk István |
|
Címkék: nélkülözhetetlen, ellenállhatatlan, megkülönböztetés, megvalósításával, tűzkeresztségét, cselekedeteiben, gondolatainkban, felszabadította, tapasztalatában, legegyetemesebb, kifogyhatatlan, legfenségesebb, tanítványoknak, szellemvilágot, szükségletének, szándékainkban, tűzkeresztsége, különbségtétel, megvalósulása, tanítványokon, választóvonal, középpontjába, megvalósított, megvalósítása, kötöttségétől, kereszténynek, kereszténység, felhasználjon, jellemvonásai, világtávlatot, tanítványokra, felszabadulás, teljességéből, megvalósítsuk, kétségtelenül, életvalósággá, örök fejlődés, életet teremtő, élettől elvonatkozó, élet teljességéből, élethez szól, elméletek tömlöcébe, igazi Krisztusi, kereszténység jellemző, életen épül, élet felkínálása, élet megélése, felajánlott élet, megvalósított élet, csodálatos ereje, krisztusi valóság, tanítványokon kívül, Makk István, Szent Szellem, Krisztus Evangéliuma, Szent Szellem Krisztus, Megtalálták Istent, Mikor Isten, Jézus Krisztusban, Amikor Pünkösd, Szent Szellemet, Szent Szellemmel, Vagy Pünkösd,
|
|