Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
Az utolsó levél
  2012-02-09 20:06:07, csütörtök
 
  Csurka István utolsó levele:

Kedves magyar testvéreim!

Nem a hatalomhoz való feltétlen igazodás hajlama, hanem egy súlyos betegség gátol meg abban, hogy személyesen vegyek részt, mint intendáns a várva várt társulati ülésen.
Ezt a betegséget rajtam felülálló hatalmasság a Jóisten vette a kezébe.

Ezért most arra kényszerülök, hogy ennek a színháznak a genezisét ebben a levélben magyarázzam el.

Ami...kor ugyancsak a Jóisten jóvoltából és sok előtanulmány alapján megírtam A hatodik koporsó című drámámat,
amely az egész trianoni kérdést -legnagyobb nemzeti tragédiánkat - új megvilágításba helyezi, látnom kellett,
hogy ennek számára csak akkor nyílik tér -élettér- ha teremtek, teremtünk.

A teremtéshez két ember volt adva: Dörner György, régi barátom és áldozatom.

Bűne, hogy egykori százezres nagygyűléseinken elszavalta a Talpra magyart, valamint a Kő marad c. Wass Albert verset.
Kitűnő színész, nagyszerű rendező, élete a színház.
Mostanában vidékre szorították, de ott is missziót teljesít.
A másik Pozsgai Zsolt, a legtermékenyebb és legtehetségesebb drámaíró és rendező.
Összeültünk és megvetettük A hatodik koporsó bemutatásának alapjait.

Éppen akkor hirdették meg az Új Színház esedékes pályázatát, amelyre beadtuk a magunkét és megnyertük.

Azóta mocskos harc folyik ellenünk.
De az állam és a főváros mellettünk áll.

Ezért tarthatunk most társulati ülést.

Az intendánsnak ebben a helyzetben nincs más lehetősége, minthogy így adja elő mondanivalóját.
Az utcai harcok el fognak múlni, bent a színházban is.

A kérdés csak az marad, milyen színházat teremtünk.
Lesz-e erős társulat, összetartás, jószándék és barátság.
Mert a feladat nemcsak az, hogy egy-két szerző számára színpadot teremtsünk, hanem az, hogy a lomtárbörtönre ítélt magyar klasszikusok egész sorát feltámaszthassuk.
Móricz Zsigmondtól, Németh Lászlón át Páskándi Gézáig elfelejtett, zseniális alkotásokat fogunk előásni és bemutatni.

Ehhez társulat kell, szellemileg egy irányba húzó, küldetésével tisztában lévő, igen a küldetés, legalábbis addig ameddig egyedül vagyunk.
Majd, ha lesz másik hasonló társulat, a küldetést felosztjuk, mint a földet.

Ezek tehát az intendáns kérései egy rászakadt sors, betegség távolából.
Ha Isten segít, ott leszek.
Amit eddig elértünk, az maga is eredmény.

Köszönöm, hogy meghallgattatok.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az új gazdasági mechanizmus és az EU-tagság (7.r.)
  2012-02-09 04:09:45, csütörtök
 
  Ezért is volt tragikus, hogy ilyen állapotban érte a Magyarországon élők többségét az EU-tagság.

Így ír erről Bakai Kornél 2003-ban:
,,Súlyos társadalmi igazságtalanságok terhelték a Horthy-kort, de abban a zsellér és a nagy gyáros is egyetértett, hogy ezredéves országunk felszámolásához és tönkretételéhez nem adjuk a hozzájárulásunkat, mert - amint Declassé francia külügyminiszter mondotta volt:

"Egy nemzet sincs megalázva azzal, ha legyőzték, vagy ha késsel a torkán aláírt egy végzetes békeszerződést, de becstelenné válik, ha tönkretételéhez maga is készéggel hozzájárulását adja".

Ma nincs olyan számottevő nemzeti erő, amely kiállna a magyar érdekekért, amelyik rá merne mutatni arra, mi volt és mi ma a magyarság szerepe Európában?

A magyarság 1100 esztendeje, rokonai révén másfélezer éve birtokolja a Kárpát-medencét és mind etnikailag, mind genetikailag, mind nyelvileg egy teljesen más világot jelentett itt, Európa kellős közepén. A környező hatalmak és népek kezdettől nem tudták megbocsátani és elfogadni, hogy Kelet Népei uralják Európa szívét. Gondoljunk Atillára, az avarokra vagy a magyarság megítélésére. Tény, hogy a magyarság számára is sokszor felmerült a gondolata annak, nem Kelettel kellene-e vállalni a sorsközösséget? Gondoljunk IV. Bélára, Mátyás királyra, 1526 utánra. Mindig a Nyugat védelmét vállaltuk! 1919, 1945, 1956 jelzik ezt az újabb időben!

S most arról papol mind a négy parlamenti párt, hogy a boldogságnak csakis egyetlen útja van: az Európai Unió. 1990-ig csak a Szovjet Unió volt. Európa újraegyesítését emlegetik, holott Európa csakis a római impérium korában volt egységes, úgy-ahogy. Máskor soha. Ezt a romlott lelkületű birodalmi egységet akarta felváltani a nagy Atilla király egy másfajta egységgel. Megölték.

S gondolnánk-e, hogy már a XIX. században felmerült az Európai Egyesült Államok ötlete és vágya tulajdonképpen ezredéve él Európa nyugati nagyhatalmainak gondolkodásában? Mert itt valójában a francia-német hegemónia megteremtésérol van szó. Ezt a célt szolgálta már 1947-ben a Marshall-terv, majd 1958-ban az EGK, késobb a Közös Piac hat országgal. Majd következett a Maastrichti Szerzodés, amelynek világos célja a kisnemzetek felszámolása és szuverenitásuk megszüntetése. Az egyik legsúlyosabb becsapás annak emlegetése, hogy az EU-ban megszűnnek a határok és ez meghozza a szétszabdalt magyarság számára is az óhajtott egyesülési lehetőséget. A belső határok megmaradnak és a kisebbségekkel az unió egyáltalán nem törődik! Csak ajánlásaik vannak, amelyeket nem kell betartani és nem is feltétele a felvételnek. Gyakorlati jelentőségük egyáltalán nincs. Hoztak különböző határozatokat (1987, 1994,1995,1997), de az un. országjelentésekben teljesen hamis képet festettek, például Romániát mintaállamnak minősítették, Szlovákiának a pártjára álltak. Az EU-ban kisebbségi törvényt soha nem fognak hozni. A kultúra, az oktatás, a nyelvhasználat, az egészségügy, az adóügy a nemzeti kormányok kezében marad. Az EU valójában a német és francia bank-oligarchia egyeduralmának kiterjesztése, az európai érdek és "közélet" azt jelenti: mi az o érdekük. Valójában egy óriási piacbővítésről van szó, mivel Európa gazdaságilag lefelé tendál. Egy gyönyörű tóba a kis halak világába beengednek nagy cápákat és egyenlő feltételekről beszélnek. Svédország, Ausztria csalódott. Írország külön utakat próbál.

A piac (80 milliós Közép-Európa!) mellett leginkább a földet kívánják megszerezni. Kivált a Kárpát, medencében hiszen ütköző zóna ez!
1992 óta lényegében megvalósult az EU behatolása Magyarországra, de mégis megmaradt a forint, a szuverenitás. 10 milliós Magyarországnak nem kellett azonnal átvennie a 350 milliós Európa sok évtizede gyakorolt rendjét. Az árszínvonal uniós lesz, a bérszínvonal marad (kb. 1/3-a, 1/10-e a nyugatinak!) 1944-ben Magyarország és Ausztria egyformán állt, ma egynegyede a mi életszínvonalunk az osztrákokénak.

Magyarország csak akkor maradhatna meg, ha most - az utolsó pillanatban és utolsó esélyként képes volna NEM-et mondani, mert felkészületlen, mert speciális nemzeti érdekeit senki nem képviseli majd. Ha független maradhatna, új feltételekkel kezdhetné a tárgyalásokat, mert az EU-nak mindenképpen kell a Kárpát-medence (is), tehát éppen nem szigetelődnénk el, hanem felértékelődnénk.
Az éves tagdíj 70/80 milliárd forint lesz. Mindez persze, jól tudom, álom, hiszen már minden el van döntve. Verd meg a pásztort s szétszéled a nyáj. Hogyan jutottunk idáig? Hogyan süllyedtünk idáig? A cselédsorsig."

(Elhangzott a MAG 2003. januári ülésén)

(folyt. köv.)

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az új gazdasági mechanizmus 1990 után, paktum és pártokrácia
  2012-02-06 01:23:35, hétfő
 
  Az új gazdasági mechanizmus 1990 után (6.r.)

A paktum ára és a pártokrácia politikai nyomásgyakorlása


Vagyis, nem tudták hozzásegíteni a társadalom peremére száműzötteket ahhoz, hogy ők is (rendszert)váltani tudjanak!
Sőt, azzal a bizonyos PAKTUM-mal, amit megkötött Antall József a Magyar Demokrata Fórum nevében az előző rendszer politikusaival, továbbra is a negatívan diszkrimináltak élethelyzetében tartotta a magyarság ezen rétegét.

A PAKTUM-ról Boross Péter MDF-es volt belügyminiszter, Antall halála után miniszterelnök a következőképpen nyilatkozott az MDF FÓRUM-ban, 2003.decemberi számában megjelen "Szubjektív emlékezés Antall Józsefre" című írásában:

"...Ezért kötötte meg az ismert paktumot és nem tette lehetővé, hogy a tudatlanság, vagy félismeretek ezt lehetetlenné tegyék." http://furaila.xfree.hu/212714

Azért is vált a magyar nép számára tragikussá ez a paktum, mert a "tudatlanság" és a "félismeret" úgy szerepel benne, mint olyan tényezők, amelyek tudatosan kizárnának egy egész nemzedéket - a vágott-virág- gyökértelen nemzedéket - a VALÓDI választás-választhatóság lehetőségéből, vagyis: kompetenciájából!

Ugyanis, nemcsak szüleink korosztályának jelentett üzenetet az a bizonyos "p a k t u m", hanem az előző rendszer "kompetenseinek" is!
Részben, illegalitásba vonulva - továbbra is (vissza)élhetnek az előzőleg elraktározott információk és "tudás" adta előnyeikkel!
Mert jobban tudják, mint valaha, hogy ki az, akit el kell lehetetleníteni, aki elől el kell venni minden lehetőséget!



"Kiépültek az új demokrácia intézményei" 1990 után?

http://video.hirado.hu/videok/szolas_szabadsaga/20060924/szolas_felelosseg_060924 .wmv
Ezen a linken található nyilatkozatoknak akkor lesz létjogosultságuk, ha megtörténik a valódi és teljes-körű rendszerváltozás Magyarországon.

Az 1990-ben, az első "szabadon választott" párt vezetője szerint, az elmúlt 16 évben "kiépültek a demokrácia intézményei".

Igaza lenne, csakhogy ezekben az intézményekben régi-új kompetensék gyakorolják a szocializmusban megszokott, demokráciának hazudott - valójában kontraszelektív - bürokráciát!
Ezzel a fajta hatalom-gyakorlással kettős uralom alakult ki Magyarországon.
Ezt a kettős nyomást már nem sokáig bírja a magyarság elviselni.


Mi célt szolgál az egyik ill. a másik nyomásgyakorlás?

Mindkét irányultságú hatalomnak addig van "létjogosultsága", legitimitása, míg vannak, akik rájuk szavaznak. Ezért követnek el mindent a parlamenti pártok, hogy meggyőzzék választópolgáraikat arról, hogy egyedül ők érdemlegesek erre.

Csakhogy, egyik sem tud mást nyújtani, csak, mi lényege.

1.) A baloldalnak nevezett, de már réges-régen nem az, hanem a volt bolsevik, új-burzsuj hatalom a régi módszereivel másodszor is teljes gazdasági csődbe vitte az országot. (Lásd: az MSZMP KB 1989-es jegyzőkönyveinek szövegeit!)
http://furaila.blog.xfree.hu 2006-10-23, 04:12:21, 4. oldal

2.) A jobboldalnak mondott, de néppárti szövetséggé bővült politikai oldalon is vannak öncélú politikusok, de a fő irányvonal a polgári középosztályon nyugvó "jóléti" polgári demokrácia megvalósítása, ami abban a bizonyos, csontig lejáratott Horthy -korszakban már egyszer megvalósult.
Ezért aztán nagyon nehéz modellizálni az akkor kiépült oktatási, egészségügyi, kulturális intézményrendszerét!
Nem azt mondom, hogy át kell venni az összes negatívumával, kritika nélkül mindent, hanem meg kell nézni mi az, ami "eurokonform" módon működhet a mai viszonyok között is?


3.) A harmadik probléma az, amit külső nyomásnak nevezünk és az első hatalmi elitet segíti a nyomásgyakorlásban. Mert úgy tűnik, hogy sem Kelet Európának, sem a nyugatinak egyáltalán nem érdeke egy, a saját lábán is megállni tudó, vagyis, gazdaságilag és politikailag önálló magyar nemzetállam létrejötte!

Ezért aztán, mi: akik ezt szeretnénk, szemben találjuk magunkat a külső érdekcsoportokat kiszolgáló politikusokkal és az őket támogató média-birodalommal, valamint az általuk, együttes erővel megdolgozott szavazókkal, szimpatizánsaikkal.

A modern, lélektani hadviselés módszerével - ennek a külső érdekcsoportnak(oknak) nagyon kényelmes megoldás lenne, ha sikerülne bennünket olymértékben egymás ellen hangolni, uszítani, hogy szépen, de biztosan kinyírjuk egymást.
Az effajta népirtó technikák ellen nem lehet semmilyen nemzetközi bírósághoz fordulni...még fegyverre is csak minimálisra van szükség...(a gumilövedék is (mint 2006-ban) megteszi?)!

(folyt.köv.)

Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Új gazdasági mechanizmus - gebinben 5.r. társadalom peremén
  2012-02-02 09:28:49, csütörtök
 
  A minden társadalmi formációt meghatározó ,,emberi tényező"az ÚJ GAZDASÁGI MECHANIZMUS megvalósulásakor a magyar társadalomban (1968-1990)


Sehol a világon nincs még egy olyan nép, mint a magyar!

Ezért, ha bárhol és bármikor fontos a társadalom-szerveződésben az
,,EMBERI TÉNYEZŐ"
figyelembe vétele, akkor azt a magyarság történetéből kihagyhatatlan!

Igaz, hogy az egész emberiség történelmében meghatározóak voltak az -izmusok (az utóbbi időkben a kapitalizmus, szocializmus, globalizmus, pénzizmus).

Ennek ellenére, a magyarság valahogy minden izmust saját lelki habitusához igazítva -egyénítve valósított meg.
Így történt ez a szocializmussal és az azt magyar módra jobbítani szándékozó
ÚJ GAZDASÁGI MECHANIZMUS-sal is.

Miközben a magyarság KÖTELEZŐEN ,,építette" a szocializmust, azalatt gebinben létrehozott valamit, amire az ÖNELLÁTÓ PIACGAZDASÁG volt a jellemző és amit 1968-körül kezdtek bevezetni Magyarországon az Új Gazdasági Mechanizmus néven.


Mit hozott a történelmi váltás ezen széles néprétegnek, az 1990-ben a legszegényebb munkás-paraszt réteghez tartozóknak?


Az új gazdasági mechanizmus - gebinben (5. rész)

Egy 1995-ös felnőttoktatási konferencián az egyik előadó A kettészakadó magyar társadalom című tanulmányában kifejtette: "... a kilencvenes évek kezdetétől ... az új helyzetbe került magyar társadalom elenyésző kisebbségének jelent reális kibontakozási lehetőséget. A többség számára a korábbi értékrendek felbomlása és a társadalmi kommunikáció új eszközeinek hiánya ,,egyfajta funkcionális analfabétizmust eredményezett. Ha mindezekhez hozzáadjuk, hogy 1990-ben a 15 éves és ennél idősebb népesség 20,7 %-a nem rendelkezett befejezett 8 osztályos általános iskolai végzettséggel, és 1,2 %-uk iskolába sem járt, megállapíthatjuk, hogy Magyarország lakossága kettészakadt: a még mobilizálható tudással rendelkezőkre és a reménytelenül leszakadókra." És akkor még nem is beszéltünk az előbb idézett szociográfia szakmunkásairól. Ők a további 42,5 %-ban találhatók (a középfokú és felsőfokú szakképzettségűekkel együtt) - egy 1990-ben elvégzett statisztikai felmérés szerint.(KSH Statisztikai Évkönyv 1991.)

Vajon mire jutott a felnőttképzési konferencia előadója? "Ebben a helyzetben feltétlenül szükségesnek látszik kiterjedt felnőttoktatási intézményrendszerek létrehozása..." ... "Elsősorban azok helyzetének követése fontos, akiket alulképzettségük miatt ... nő az esélyük arra, hogy végleg "lecsúsznak", leszakadnak ..., teljesen perspektívátlanná válnak még utódaik sorsát tekintve is." ... "Képezhetetlenségükkel erős indítékot adnak az Andorka Rudolf által kétharmad-egyharmad, esetleg az egyharmad-kétharmad típusúnak definiált társadalom kialakulásához, vagy (már) tartósításához."

A következő gondolattal fejezi be a konferencia előadója tanulmányát: "A képző intézmények szerepeinek újragondolása, a képzési tartalmak korszerűsítése, a leszakadók helyzetének javításához eszközök, módszerek és a folyamatos feltáró vizsgálat megszervezése, működtetése feltétlenül állami feladat, amely akkor valósítható meg hatékonyan, ha az kormányprogram szintjére emelkedik. E programnak a feladata a veszélyeztetett rétegek leszakadásának megelőzése, megakadályozása. A program szerves része kell legyen a felnőttoktatást is magába foglaló átfogó oktatási program." (Új Pedagógiai Szemle 1995/2.)

A legnagyobb tévedése volt az 1990 utáni politikai hatalomváltóknak, hogy nem ismerték fel (vagy nem akarták elismerni) egy nagyon fontos társadalmi igazságot! Mégpedig, azt: hogy az 1980-as, 90-es évek munkás-parasztasága nem azonos azokkal a proletárokkal, akik 1945 után megvalósították a proletárdiktatúrát, hanem sokkal inkább azonosak azokkal, akiken megvalósult az!
Azonosak: - az otthonaikból elűzött kitelepítettekkel és utódaikkal;
- az államhatalom által, a ,,nép nevében" kisajátított üzleteikből-
műhelyeikből a gyárakba tereltekkel és utódaikkal;
- a saját földjeiken gazdálkodó parasztok erőszakos TSZ-esítésének
áldozataival és utódaikkal;
- a fogolytáborokban felejtett, II. világháborús honvédő katonákkal és utódaikkal;
- a málenkíj robotot túlélőkkel és utódaikkal;
- a recskihez hasonló büntető- átnevelő táborokat túlélőkkel és utódaikkal;
- az 1956-os forradalomban és szabadságharcban elesettek, bebörtönzöttek, kivégzettek és üldözöttek utódaival;
- magyarsággal kisebbségben élőkkel...és ezen belül a legnagyobb létszámú
cigányságra gondolok.


Ennek a nagy-létszámú rétegnek semmilyen alternatívát nem tudtak kínálni! Nem tudták tömegesen rehabilitálni őket. Nem tudtak semmilyen eszközt (induló tőke és tudás formájában) felkínálni ahhoz, hogy ellehetetlenült helyzetükből kikerüljenek!

Vagyis, nem tudták hozzásegíteni őket ahhoz, hogy ők is (rendszert)váltani tudjanak és ŐK AZOK, AKIK ÚJRA ÉS ÚJRA VISSZASZAVAZZÁK A HATALOMBA A NEMZETÁRULÓ POLITIKUSAIKAT. aZOKAT, AKIK ...

(folyt. köv.)
Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Levitézlett, kártékony liberálisok!
  2012-02-01 20:50:34, szerda
 
  http://www.nemenyi.net/default.asp?SID=0&AID=0&Direkt=94681

Levitézlett, kártékony liberálisok!

2012. február 1. 02:52:24 | in English


Az áskálódók nem egyszer színre léptek. Szerepléseikkel önmagukat leleplezték le. Ezért -a demokrácia szellemiségével való visszaélésük, valamint a szabadság helyett a szabadosság életre keltése és a társadalom elleni permanens erőszakos magatartásuk miatt- egy új büntetési kategória bevezetését javasoljuk. Velük -és a hozzájuk hasonlóan szereplőkkel- szemben, amely magába foglalná, a min. 15 éves száműzetést, a teljes vagyonelkobzást és a gyorsított eljárást.
Indoklás:
Az ország tekintélyének rombolása, rossz hírének keltése, társtettesként történő lejáratása, rágalmazása, a hitelrontás, szükségessé teszi, hogy az elkövetők példás büntetésben részesüljenek. Ezt a kérdést már nem lehet félvállról kezelni és szimpla politikai vitának beállítani, mivel nem csupán súrolja, de ki is meríti a hazaárulás elkövetésének tényét!
A nemzetünk felemelkedését szolgálókkal szembeni orcátlan, szemforgatáson alapuló vádak tucatjai elkövetésének, a valótlanságokon alapuló csúsztatások sorozatos terjesztésének véget kell vetni! Tűrhetetlen, hogy egyesek sportot űznek abból, hogy külföldön és belföldön, különféle fórumokon vagy médiák közvetítésével, hamis színben tüntessék fel hazánkat, kormányunkat, törvényeinket, gazdasági-kulturális-tudományos-politikai eredményeinket.
Ideje -törvényes keretek között- példát statuálni a főkolomposok felelősségre vonásával, azok felé a megtévesztett állampolgárok felé is (megsegítésük érdekében), akik tájékozatlanságuk miatt csatlakoznak a hangadókhoz és nem veszik észre, hogy közvetve és közvetlenül, ők a legnagyobb vesztesei ennek a hazánkat és polgárait beszennyező rágalmazási folyamatnak.
Bízunk abban, hogy az USA külügyminisztere a “hallgattassék meg a másik fél is" szellemében áll ki Magyarország veszélyeztetett szabadsága védelméért és megfelelő helyre továbbítja annak a díszes társaságnak a levelét, akik szinte kivétel nélkül és bizonyíthatóan tolták országunk szekerét abba a kátyúba, amelyből rendkívül nehéz kikerülni. Még nehezebben, ha ezt a kátyút még külső segítséggel is mélyítgetik.
Vajon tisztában vannak-e ezek a gyászvitéz figurák, hogy hazaárulást követ el az, aki külső, (idegen állam, szervezet vagy személy) segítségét kéri, a törvényes rend megbontására, hamis vádjaikból eredő politikai, gazdasági vagy más szankciók alkalmazására? Jó lesz, ha nem játszanak a tűzzel, mert megpörkölhetik magukat!

Budapest, 2012. február 1.

A Magyar Justita Bizottság elnöksége nevében:
Prof. Dr. Bokor Imre elnök
Prof. Dr. Lengyel Alfonz tiszteletbeli elnök
Cs. Szabó Béla alelnök

Elnökségi tagok:
Csukás Irén
Kállai Eszter
Kenessey Csaba
Ivacs István
Hiripi Lajos
Lévay Atilla
Dr. Papp Iván
Péteri Attila Árpád

2011. június 26, Budapest
Tisztelt Külügyminiszter Asszony!
Nagy megtiszteltetés, hogy a Tom Lantos Intézet megnyitásakor az Amerikai Egyesült Államok az Ön személyében képviselteti magát.
Számunkra, az egypárti, kommunista rendszer ellen fellépő egykori demokratikus ellenzékhez tartozók számára fontos ez az intézet. Tom Lantos támogatta a szabadság ügyét, amikor Magyarországon még diktatúra uralkodott. Mi mindannyian tisztelettel tekintettünk rá, és sokan közülünk élete végéig őriztük a személyes barátságot.
Sajnos, a Tom Lantos védte értékektől a mai Magyarország egyre messzebb kerül. Jó dolog, hogy a Tom Lantos Intézet a magyar kormány és a demokratikus pártok egyetértése alapján jött létre, ám ilyen megegyezésre a kormány ma a demokrácia sorsát meghatározó egyetlen kérdésben sem hajlandó.
Hazánkban az elmúlt egy évben súlyos sebeket ejtettek a jogállamon. A kormányfő, aki jelentős támogatással, a szabadság erősítésének jelszavával jutott hatalomra, ma bevallottan távolodik a nyugati demokráciák értékrendjétől, amelyet idejétmúltnak nevez. Kormányzó koalíciója szisztematikusan lebontja a hatalmi ágak elválasztásának alkotmányos garanciáit, a végrehajtó hatalom fékeit és ellensúlyait.
Hazánkban autokratikus rendszer épül.
Az első korlátozást a sajtószabadság szenvedte el. Kizárólag a kormányzat jelöltjeiből álló szuperhatóságot hoztak létre, amely nem csupán a rádiókat és televíziókat, hanem a teljes nyomtatott és az online médiát is felügyeli. Visszaállamosították a közmédiát, s kötelezték, hogy kizárólag az állami hírügynökség híreit használja. Az egypárti hatóság tetszése szerint súlyos büntetésekkel sújtja a médiát, és kizárhatja őket a licenc megújításából: ez máris öncenzúrát váltott ki a médiában.
Nem kerülhette el sorsát az alkotmánybíróság sem, amely az elmúlt húsz évben a jogállam biztosítékaként működött: először korlátozták hatókörét, s éppen most folyik a testület kibővítése öt új, kizárólag a kormánypárt delegálta személlyel.
Az egyeztetésre hívó hangok ellenére a kormánypártok egyedül, az ellenzék mellőzésével alkották meg az új alkotmányt. Nemrégiben az Európa Tanács jogi testülete is erős kritikával illette az új alkotmányt, amiért az korlátozza az alapjogokat, és önkényesen kétharmados többséget ír elő a jelenlegi kormány gazdasági döntéseinek későbbi megváltoztatásához.
A demokrácia egyik legfontosabb jogszabályát, a választójogi törvényt a kormányzó párt ismét csak egyedül, a többi párt egyetértése nélkül kívánja módosítani.
Súlyosan csorbul az igazságszolgáltatás függetlensége is. Csoportosan kényszernyugdíjazzák az integritásukat húsz éve bizonyító bírákat; a bíróságok autonómiáját garantáló Országos Igazságszolgáltatási Tanácsot megfosztották alkotmányos védelmétől; a bírák kinevezésének menetét a kormányzó erők fogják megszabni.
Minden független közszolgálat élére az uralkodó párt funkcionáriusait helyezték. Mindennapos gyakorlattá vált a magyar polgárok jogfosztása, többnyire visszamenőleges hatályú törvényekkel.
Hadd idézzünk két példát csupán az elmúlt hét híreiből. A magánvállalkozókat a kormány rendelettel kötelezi béremelésre. Beterjesztettek egy törvényjavaslatot, amely gyakorlatilag visszavonja a Habeas Corpust: 72 óráról 120 órára növelnék a bírói felülvizsgálat nélküli fogvatartás idejét, és megtiltanák, hogy a letartóztatottak az első 48 órában védőjükkel találkozhassanak.
Tisztelt Külügyminiszter Asszony!
George Bush elnök 1989-es történelmi látogatása segített minket, magyarokat, a demokrácia létrehozásában; az Ön látogatása ma segíthet bennünket, hogy megakadályozzuk a felszámolását.
Bizonyosak vagyunk benne, hogy Ön Magyarországon kiáll az ismét veszélyeztetett szabadság mellett.
Tisztelettel:
Ara-Kovács Attila
Dalos György
Demszky Gábor
Haraszti Miklós
Hodosán Róza
Kenedi János
Konrád György
Magyar Bálint
Mécs Imre
Radnóti Sándor
Rajk László
Szilágyi Sándor
Tamás Gáspár Miklós
Forrás: MJB
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Discredited, Mischievous Liberals!
  2012-02-01 20:47:36, szerda
 
  http://www.nemenyi.net/default.asp?Location=_arc&SID=0&AID=0&Direkt=9 4681&offsetlo=0&TNyelv=2

Discredited, Mischievous Liberals!

2012. február 1. 02:53:09 | magyarul


The schemers have surfaced more than once. With their performance they have exposed themselves. For that reason - due to their abuse of democracy as well as the bringing to life of libertarianism and their permanent violent stance against society - we suggest the introduction of a new category of punishment. Against them - and performers of similar ilk - which would encompass an exile for a minimum of fifteen (15) years together with total loss of possessions and a summary process.
Justification:
The destruction of the standing of the country (Hungary), the painting of her in a bad light, presentation of her as a fellow culprit, her vilification and destruction of her credit make it necessary to have the perpetrators subjected to exemplary punishment. This matter can no longer be dealt with on the fly and presented as a mere political debate since it not merely touches but actually encompasses the fact of treason!
An end must be put to the sanctimonious complaints by the dozen against those serving the raising of our nation and their spreading far and wide, based on sliding of lies and half-truths! It can no longer be borne that individuals make a sport of presenting our nation, her government, her laws and her economic/cultural/scientific/political achievements in false colors whether inside or outside the country at meetings or through the misuse of some media.
It is high time - while always keeping within legal limits - to make an example of the principal players through their arraignment towards those misguided citizens also (and in the interests of their helpers) who, due to their blitheness join the opinion leaders and do not realize that be it directly or indirectly, they are the greatest losers of this libelous process besmearing our nation and her citizens.
We are convinced that the State Secretary (Foreign Minister) of the USA will take as stand in the defense of the threatened freedom of Hungary in the spirit of “let the other side be heard also" and pass on the letter of this (dis)honorable group, who without exception and provably pushed the cart of our nation into that rut from which it is exceedingly difficult to get out. It is made even more difficult if this rut is being progressively deepened by means of external help.
Are these (dis)valiant figures clear on the fact that a person commits treason if, he asks for external (foreign state, organization or person) for the breaking of lawful order or have the imposition of political, economic or other sanctions resulting from their mendacious complaints? It may well behoove them not to play with fire because they may end up being singed and badly too.
Budapest 1st February 2012
In the name of the Presidium of the Hungarian Justitia Commission
Prof. Dr. Imre Bokor President
Prof. Dr. Alfonz Lengyel Honorary President
Béla Cs. Szabó Vice-president
Members of the Presidium:
Csukás Irén
Kállai Eszter
Csaba Kenessey
István Ivacs
Lajos Hiripi
Atilla Lévay
Dr. Iván Papp
Attila Árpád Péteri
(Translated by: Dénes Bogsányi)

Ms. Hillary Rodham Clinton
Secretary of State of the United States of America
26 June 2011, Budapest
Dear Madame Secretary:
It is a great honor for Hungary that you will represent the United States on the occasion of the opening of the Tom Lantos Institute in Budapest.
For us, members of the erstwhile democratic opposition to the one-party communist regime, this is an occasion of utmost importance. Tom Lantos gave his whole-hearted support to the cause of freedom at a time when Hungary was still a dictatorship. We all held Representative Lantos in great esteem; many of us maintained bonds of friendship with him until his death.
Regretfully, however, Hungary is rapidly moving away from the standards upheld by Tom Lantos. While it is only to be commended that the Tom Lantos Institute was established with the consensus of the Hungarian government and the democratic parties, today our government refuses to seek accord concerning any issue crucial to democracy.
In the past one year, the rule of law has been seriously damaged in our country. The Prime Minister, overwhelmingly elected in 2010 with a promise to strengthen civic liberties, is today openly distancing himself from the ideals of Western democracies, calling them obsolete. His ruling coalition systematically demolishes the constitutional guarantees of separation of powers, removing all checks and balances that restrain the executive.
An autocratic system is in the making in Hungary.
The first victim of these restrictions was freedom of the press. An omnipotent authority was created, composed solely of governing-party delegates, empowered to supervise not only broadcasting, but also the print and online media. The public-service media were re-nationalized, and obliged to only use news provided by the state press agency. This one-party authority arbitrarily imposes massive fines, and can deny to media outlets the renewal of their licenses. This in turn has already triggered media self-censorship.
Neither was the Constitutional Court, the most potent safeguard of the rule of law during the past twenty years, able to avoid this fate. First, its scope of competence was curtailed, and now the Court is being expanded, with five new justices appointed by the ruling parties.
Despite appeals to find common denominators, the ruling parties drew up a new constitution on their own, cold-shouldering the opposition. The constitution has recently been met with fierce criticism by the Council of Europe's legal commission, both for curtailing fundamental rights and for arbitrarily requiring a supermajority for future revisions of the present government's economic policies.
In a similar vein, the ruling parties are intent on modifying the election law, a cornerstone of democracy, while disregarding the opinion of the opposition parties.
The independence of the judiciary is under grave assault as well. Despite judges having proven their integrity for the past twenty years, they are now being forced into retirement en masse; the National Council of Justice, the safeguard of the courts' autonomy, has been deprived of its constitutional protection; the process of appointing judges will heretofore be defined by the governing parties.
All independent public services are now being headed by functionaries loyal to the ruling party. It has become standard practice to strip citizens of their civil rights, mostly by passing retroactive laws.
Let us cite just two developments of the past week. Private entrepreneurs have been obliged to raise wages through a government decree. Habeas Corpus will be virtually repealed through a draft law soon to be passed by Parliament: the length of detention without judicial oversight would be raised from 72 to 120 hours, and the right of detainees to consult a lawyer would be denied during the first 48 hours of detention.
Madame Secretary:
The historic visit of President George Bush in 1989 helped us Hungarians to establish democracy in our country. Your visit may help us to prevent its demolition today.
We are certain that you will speak up for Hungary's once again endangered freedom.
Yours sincerely,
Attila Ara-Kovács, journalist
György Dalos, writer
Gábor Demszky, former Mayor of Budapest
Miklós Haraszti, former OSCE Representative on Freedom of the Media
Róza Hodosán, former MP
János Kenedi, historian
György Konrád, writer
Bálint Magyar, former Minister of Education
Imre Mécs, former MP
Sándor Radnóti, philosopher
László Rajk, architect
Sándor Szilágyi, writer on photography
Gáspár Miklós Tamás, philosopher Hillary Rodham Clinton Asszony
Az Amerikai Egyesült Államok külügyminisztere
Forrás: MJB
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Új gazdasági mechanizmus - gbebinben, GYES, fusi-munka...
  2012-02-01 09:31:59, szerda
 
  Az új gazdasági mechanizmus és a GYES, meg a fusimunka....


Főleg a gyermekgondozási segélyen lévő kismamák körében terjedt el a ,,bedolgozás"-nak ez az illegális formája.
Ugyanis, nagy ,,vívmány" volt akkoriban, hogy bevezették Magyarországon a ,,GYES"-t, vagyis a gyermekgondozási segélyt

Ennek a lényege az volt, hogy a húsz hét szülési segély, ami a munkabér 70-%-a volt, lejárta után, havi 800,- azaz Nyolcszáz forintot kaptak a kismamák az aktuális kisgyermekük 3 éves koráig. Közben, annál a munkahelynél voltak állományban, munkaviszonyban, ahol éppen dolgoztak már legalább egy évet- folyamatosan a szülés előtt.

Az 1963-ban legalizált és ettől fogva, szinte ,,futószalagon" végzett terhesség-megszakítások miatt olyan mértékben visszaesett az élveszületések száma, hogy félő volt, már az 1945 után születettek nyugdíját nem lesz, aki majd megtermelje!!!

És még sok egyéb problémát kezdett okozni a szülési kedv kihalása Magyarországon.

Akkoriban parlamenti képviselő volt: Fekete Gyula író. Aki ennek az ügynek élharcosaként elérte, hogy törvénybe iktassák és bevezessék a gyes intézményét.
Fekete Gyula, idős kora ellenére - még ma is hazánk demográfiai mélypontja miatt, a magyarság kihalása miatt - aggódó közéleti (100-ak Tanácsa) személyiség.

Igen ám, csakhogy a gyermeknek szüksége van egy OTTHON nevezetű helyre, ahol felnevelhető!

Ekkorra, viszont elfogytak az 1945 előtti polgárságtól államosítás címén, ellenszolgáltatás nélkül ELRABLOTT LAKÁSOK. Vagyis, már nem volt mit kiosztania a közben, ,,tanácsi bérlakás" nevezetű lakásokból, mert azok már mind-mind ki voltak osztva a pártapparátus funkcionáriusai és rokonai között.
Amiért nem épülhettek a szocializmusban bérlakások, mert nem volt az államnak rá pénze, a Szovjetúnióban már alkalmazott HÁZGYÁRI ELEMEKBŐL épített lakótelepek lakásait pénzért, állami ,,BANK"-tól, 30 évre fölvett KÖLCSÖNBŐL lehetett megvásárolni.
Csakhogy a ,,bank" (az egyetlen OTP: Országos Takarék Pénztár) nem adott kölcsönt csakis az igénylő cégénél működő pártszervezet ajánlására!!!
Vagyis, akinek nem volt elég jó a KÁDERLAPJA kommunistáék számára, az nem is reménykedhetett semmilyen otthonhoz-jutásban!!! Kivéve: ha a család nem fogott össze és kalákában nem épített kis szoba-konyhás lakást az új család számára. De ezt is meg lehetett nehezíteni a helyi tanács építési engedélyének megtagadásával (politikai negatív diszkriminációval).

Az EGYPÁRTI DIKTATÚRA lényege ugyanis, a hármas T-re (Tilt-Tűr-Támogat) épülő KONTRASZELEKCIÓ volt.
A PÁRT(MSZMP)- a KISZ (Kommunista Ifjúsági Szövetség)- és az (iparági - vasas, textilipari- vegyipari- építőipari...) SZAKSZERVEZETEK függetlenített helyi apparátusának TITKÁRAI DÖNTHETTÉK el, hogy ki tanulhat tovább; ki vásárolhat meg egy lakást, ki kaphat hozzá és bármilyen vásárláshoz állami- banki támogatást, vagyis, kamatos kamattal kölcsönt.



Miért nem jöhetett létre egyfajta CSALÁDKULTUSZ - a GYES bevezetése ellenére sem - ezekben az években?

Talán azért, mert az 1945 után születetteket olymértékben gyökértelenítette el a szocialistának hazudott hatalom és oly mértékben telepedett rá rendeletileg és minden más módon erre a nemzedékre, hogy képtelen volt a MAGÁNÉLETRE, a munkaerejének megújítására, a rekreációra, valamint önmaga minőségi reprodukálására.

Kezdődött azzal, hogy a lakáshoz-jutás reményében tömegesen kötöttek a (guba-a-gubával, suba-a-subával mintájára) KÁDERLAP-a-KÁDERLAPPAL házasságot.
Az ily-módon mesterségesen létrejött párkapcsolatokat a lakásvásárlás jogának megszerzése miatt legalizálni kellett, hivatalos házasságkötéssel.
Ez azonban még mindig nem volt elég a LAKÁSVÁSÁRLÁSI JOGOSULTSÁG MEGSZERZÉSÉHEZ, mert vállalni kellett előre legalább kettő gyermeket...
Valóságos szocialista ,,tenyészeteket" - KISZ-lakótelepek címmel - hoztak így létre.

Persze-hogy nem működtek hosszú távon ezek a kapcsolatok!!! Boldogtalan volt mindenki.

Az akkoriban nyugdíjba menők meg attól féltek, hogy az ő nyugdíjuk rovására ,,KAPJÁK" A KISMAMÁK a semmire nem elegendő SEGÉLY-t!
Egy átlag 47-50 négyzetméteres lakótelepi panellakás havi törlesztő részlete 2.600 Ft volt. CSAKHOGY AKKORIBAN EGY TELJESÍTMÉNY-BÉRBEN DOLGOZÓ SZAKMUNKÁS havi fizetése 2.600 Ft-ot ritkán haladta meg!
Ehhez jött a gyesen lévő anya 800 forintos segélye, amiből úgy-ahogy fedezni lehetett a havi közüzemi (víz-csatorna, gáz-, villany, közös ktg, stb...) díjat.
Ebből is következtetni lehet arra, hogy, szinte kivétel nélkül mindenki illegális munkavégzésre kényszerült... Bizony, nem volt ritka, aki párttag létére templomot tatarozott fusiban!!!

A gyermeket nevelő, első-generációs kismamák voltak teljesen lehetetlen helyzetben, mert 1968 és 1977 között tilos volt a GYES alatt pénzkereső munkát vállalni! Hiszen, azért kapta a SEGÉLYT, hogy nevelje otthon a gyerekét! Csakhogy az a segély semmire nem volt elég!!!
A fiatal anyák hamar rájöttek, hogy a szüléssel KISZOLGÁLTATOKKÁ VÁLTAK a férjeik és az egypárti irányítású intézmények számára is.
Súlyosbította a helyzetüket, hogy mindenki az eredeti lakóhelyétől, szülőhelyétől a legtávolabb kerülve tengethette életét. Mert a nagyszülők még szintén dolgoztak - valószínű, hogy az első- és második gazdaságban...ezért nem tudták vállalni az oly fontos unoka-felügyeletet sem.
A közben nyugdíjba menő, vagy rokkanttá váló idős emberek szintén magukra maradtak, mert a gyermekek olyan távolra kerültek, hogy a napi 16 órás munkavégzés mellett nem maradt sem idejük, sem energiájuk a szülőlátogatásra és támogatásra... (Hiszen, előfordult, hogy a viszonylag olcsó tömegközlekedési eszközre sem tudták megvenni a menetjegyet.)

Sőt! A pihenésre, a családdal való MAGÁNÉLETRE sem maradt idejük. Az állandó teljesítménnyel járó feszültséget is alkohollal próbálták meg oldani a hatóságilag engedélyezett, gyárkapuba telepített italboltokban.
A szabolcsi kistelepülésekről toborzott nagyvárosok munkásszállón lakó ipari munkásai a hétvégi hazautazáskor a vonaton totál-részegre itták magukat. Előfordult, hogy az asszonyok talicskával várták az un. ,,Fekete vonatokkal" megérkező, holtrészeg férjeiket!

Aki szeretett volna ebből a SZOCIALISTA ÉLETFORMÁBÓL kikerülni, a részeges garázda férjtől és apától megszabadulni, beadta a válókeresetet és hamarosan elvált.
Amiért ezek a házgyári panellakások csak éjjeli menedékhelyekként funkcionáltak, mert sem gyermekeket nem lehetett benne nevelni, sem ipari munkavégzésre, vállalkozások létrehozására, de még egy-egy baráti, vagy nagyobb rokoni találkozókra- összejövetelekre sem voltak alkalmasak. Arra meg végképpen nem voltak alkalmasak, hogy a válás után meg lehessen osztani...az elvált tulajdonosok között.

Bizony. Előfordult, hogy a válás után az utcára kerültek ezek a napi 16 órát dolgozó férjek és édesapák!!! Ezekről a sorstragédiákról a nagyvárosok terein, aluljáróin és utcáin TÖMEGESEN megjelenő HAJLÉKTALANOK tudnának mesélni, ha valaki kíváncsi lenne a történetükre!!!
Ez a tömeges lepusztultság - tarthatatlanná válásával - elérkezetté tette a VÁLTOZTATÁS szükségességét!

(folyt.köv.)

Bóna Mária Ilona
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
2012.01 2012. Február 2012.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 17 db bejegyzés
e év: 104 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 289
  • e Hét: 7287
  • e Hónap: 8234
  • e Év: 44175
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.