Belépés
simocsi.blog.xfree.hu
"Egy ősi kínai bölcsesség szerint nem az számít, mi történik veled, hanem az, hogyan éled meg." Simányi József
1956.08.22
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
A sátán kutyája...
  2013-01-07 18:05:10, hétfő
 
  HÍR A STARTLAPRÓL:
"15 ezrébe kerülhet, ha nincs chip a kutyájában
Január elsejétől kötelező minden kutyát chippel ellátni. A törvény megvan, de több pontján kiakadtak az állatorvosok.
Január elsejétől minden 4 hónapnál idősebb kutyát egyedi azonosítóval, azaz chippel vagy más néven transzponderrel kell ellátni. Ennek a maximális bekerülési árát is meghatározták, a megjelölés és regisztráció összege maximum 3500 forint lehet. A regisztráció azért fontos, mert hiába kap chipet a kutya, ha a beültetést végző állatorvos nem jelenti le az egyedi számsort tartalmazó kódot a Petvetdata rendszerbe, akkor senki nem fogja tudni, kié az állat. Ez főleg akkor fordult elő, ha valaki régebben chipeltette be az állatát, így azt érdemes ellenőrizni a Petvetdata rendszerében, és ha nincs regisztrálva az állat, akkor most megtenni. Sokan egyébként elfelejtik átvezetni az adatváltozást, pedig hiába a regisztráció, ha a megadott telefonszám vagy e-mail cím nem él már.
Többen szembesültek azzal, hogy bár a törvényben meghatározott összeg maximuma 3500 Ft lehet, az állatorvos többet kér a chipezésért. Ez azért fordulhat elő, mert a beültetés előtt el kell végezni az állat egészségügyi vizsgálatát, azaz, hogy alkalmas-e a beültetésre. A Magyar Állatorvosi Kamara ehhez állásfoglalást kért a Vidékfejlesztési Minisztériumtól, mely kimondta, hogy a vizsgálat nem része a chip behelyezésnek. A Kamara számításai szerint a 3500 forintos bevételből, 560 Ft marad az állatorvosnál, és ebből még nem vonták ki a rendelő rezsi-óradíjának arányos részét.
Szintén problémákat vet fel, hogy elvileg az állatorvosnak jelentenie kell, ha az általa megvizsgált kutyában nincs chip, de mennyire életszerű, hogy azt, aki azért ment az állatorvoshoz, hogy kutyáját kezeltesse, kvázi "feljelent" az orvosa?
Az állatorvos mellett a közterület-felügyelet munkatársai is ellenőrzik a kutyákat, de ehhez az kell, hogy rendelkezzenek chipleolvasóval. A Budapest Főváros Közterület-Felügyeletének tájékoztatása szerint náluk jelenleg még csak az Állategészségügyi szolgálatnál (ez az Illatos út hivatalos neve) ellenőrzik a bekerült kutyákat. Úgy tűnik, hogy bár a törvény már fél éve ismert, a közterületesek nem készültek fel. Az Állatvédelmi Hatóság által chip hiánya miatt kiszabható büntetés egyébként 15.000 forintnál indul, de akár 40.000 forint is lehet. Első körben a jelöletlen állat gazdája kap egy felszólítást, majd ha nem végezteti el a chipelést, akkor jön a büntetés."

A valódi célja az RFID chipnek itt olvasható, és nem elképzelhetetlen. http://www.nemenyi.net/default.asp?SID=0&AID=0&Direkt=108414

"Elrendelte, hogy mindenkinek, kicsinek és nagynak, gazdagnak és szegénynek, szabadnak és rabszolgának jelöljék meg a jobb karját vagy a homlokát, és hogy senki ne adhasson-vehessen, ha nem viseli a vadállat jelét: nevét vagy nevének a számát. Ez a bölcsesség! Akinek van esze, számítsa ki a vadállat számát, hisz emberi szám: hatszázhatvanhat." [Jel 13,16-18]
-írta Szent János apostol a Jelenések Könyvében Krisztus után 95 körül Patmosz szigetén...

És lám az apostol látomása Magyarországon 2013-ban beteljesül. Elérkeztünk abba az időszámításba, amikor technikailag megvalósítható és ezt technikailag meg is valósítja a magyar kormány, igaz elsőre csak teszt üzemben, de ez nagyon fontos ahhoz, hogy utána a technológiát teljes biztonsággal át lehessen emelni az emberbe.

Kereszténynek hazudott kormányunk törvényben írta elő, hogy minden kutyába egy mikrochipet (más néven transzpondert) kell ültetni, ami egy rizsszem méretű üvegbe helyezett ún. RFID chip, ami egy 15 számjegyű egyedi azonosított tartalmaz és sugároz ki, melyet megfelelő készülékkel érzékelni lehet és ezáltal azonosítani az állatot. A behelyezett chipet a beültetés után nem lehet eltávolítani. A sátán csábításának a szokásos módján próbálják eladni az "együgyű népnek", azaz kényelmi és biztonsági "jel"szavak mögé bújtatva: "Ha elveszted a kutyádat, akkor az visszatalálhat hozzád, mert egyedileg azonosítható az eb, és az országos nyilvántartásból lekérdezhető a gazda neve, címe stb..."

Belegondoltál kedves olvasó, hogy amennyiben a kutyás teszt beváltja a tesztüzemben a hozzáfűzött reményeket, akkor csak egy törvény kérdése (lehetőleg kétharmados és az Alaptörvénybe írva, hogy ne lehessen olyan könnyen visszavonni) és kötelezően beléd, gyermekeidbe, szeretteidbe fogják ültetni? Neked is hasonló módon fogják a sátáni előnyöket kecsegtetni: "Nem kell ezentúl bankkártyával rendelkezned, mert a transzponder egyedi azonosítása azt helyettesíti; nem kell jogosítvánnyal rendelkezned, mert a transzponder egyedi azonosítása azt is helyettesíti; nem kell adó- és TB kártyával rendelkezni, mert a transzponder egyedi azonosítása azt is helyettesíti. A következőt is hallhatod majd: "Ha elveszted [megszökik] a gyereked, akkor könnyen és gyorsan megtalálható lesz, mert egyedileg azonosítható, és az országos nyilvántartásból lekérdezhető a szülő neve, címe stb..."

Ismereteim szerint az Egyesült Államokban már van rá példa, hogy pl. mulatóhelyekre ilyen beléptetés van és a számlát is így fizetik

De arra is gondolsz, hogy ez a fajta egyedi azonosítás jobb és pontosabb helymeghatározást tesz lehetővé az államnak, mert ezt eltávolíthatatlanul, fizikailag is beléd ültetik? A rádiótelefon - főleg a GPS-t tartalmazó - letehető, kikapcsolható, szükség esetén kivehető az akkumulátora [nem tudom, hogy tudod-e kedves olvasó, hogy a rádió telefon a szolgáltató által akkor is lekérdezhető, amikor az "ki van kapcsolva", de inkább csak stand by, ahogyan az angolszászok mondják] és nem tudják hol vagy, de a beléd ültet transzponder minden időben működik és azonosít téged. Csak arra van szükség, hogy az országot felszereljék megfelelő darabszámú RFID érzékelésére és leolvasására alkalmas eszközökkel, és utána nincs menekvés.

Belegondoltál kedves olvasó, hogy ilyen technológia mellet szükségtelenné válik a pénz materiális alapon, mert mindenkor és mindenhol a chipes azonosítással fizetsz. De ha ez így van, akkor aki nem viseli a transzpondert, az nem vásárolhat pl. gyermekének élelmiszert és egyéb a napi élethez szükséges dolgokat.

A kérdés annyi: Valóban ezt szeretnéd?

Ha nem, akkor, akkor tagadd meg a kutyába a beültetést, hogy utána beléd se akarják majd beültetni.

Én biztosan ezt fogom tenni, vállalva a herce-hurcát és viadalt a hatalommal.

Én a vallási meggyőződésemre fogok hivatkozni, ami állampolgári alapjog és az állam nem "ugathat" bele, hogy stílszerűen fogalmazzak.

Kyrie Eleison, Kyrie Eleison, Kyrie Eleison

Forrás: apologetica-hitvedelem.blogspot.com
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tanmese
  2013-01-05 12:01:08, szombat
 
  AZ ÉLET AJÁNDÉKA (tanmese mindenkinek...)

Egy végzős egyetemista fiú már hónapok óta kinézett magának egy sportkocsit az egyik autószalonban. Tudta, apjának nem okozna gondot, hogy megvegye neki, ezért volt olyan bátor, és ezt kérte magának ajándékba annak örömére, hogy befejezi az egyetemet.

A fiú véletlenül megtalálta az apja íróasztalán a kocsi megrendelőlapját. Nagyon megörült, hogy meg fogja kapni a kocsit, és izgatottan várta a diplomaosztó napját. Amikor végre eljött a nagy nap, és megkapta a diplomát, édesapja behívta az irodájába, és ezt mondta:

- Fiam! Büszke vagyok rád, és nagyon szeretlek! Örülök, hogy ilyen jól helyt álltál az egyetemen, és most elkezdheted a nagybetűs életet.

Hadd nyújtsam át sok szeretettel ezt az ajándékot - és erre egy szép díszdobozt vett elő.

A fiú izgatottan kezdte el kinyitni a dobozt, és döbbenten látta, hogy egy Biblia volt benne, melybe arannyal bele volt gravírozva a neve.

Nagyon mérges lett és ezt üvöltötte:

- Apám! Van egy csomó pénzed és erre csak egy Bibliát vagy képes ajándékba adni !? - végül mérgében elrohant, és otthagyta a Bibliát a kis díszdobozban.

Évekkel később a fiú nagyon sikeres lett az üzleti életben. Volt egy jó állása, csodálatos családja és mindenki egészséges volt. Egyik nap eszébe jutott az édesapja, hogy meg kellene látogatnia, mivel már idős volt. A diplomaosztó napja óta nem látta. Miközben ezen gondolkodott, telefonon hívták és közölték vele a szomorú hírt, hogy az édesapja meghalt. Nagyon megdöbbent! Amikor elkezdte intézni a temetés körüli teendőket, elment az apja házába, mivel szüksége volt néhány hivatalos papírra. Amint belépett a házba szomorúság és megbánás fogta el. Apja iratai között keresgélve megtalálta azt a Bibliát, amit kapott tőle. Érintetlenül ott volt az asztalán, ahogy azt ő ott hagyta.

Könnyes szemmel nyitotta ki, és az első oldalon a Máté 7:11 szerepelt apja kézírásával: "Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok jó ajándékokat adni gyermekeiteknek, mennyivel inkább ad jókat a ti mennyei Atyátok azoknak, akik kérik tőle?" És ahogy olvasta ezt az igét, a Biblia hátuljából kicsúszott egy slusszkulcs. Annak a sportkocsinak a kulcsa, amit apjától kért. A bilétáján a szalon neve, ahol átveheti, és egy megjegyzés: "FIZETVE".

Milyen sok alkalommal utasítjuk vissza az élet ajándékait, csak azért, mert nem abban a csomagolásban kapjuk, mint amiben elképzeltük!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gazdagság és szegénység
  2013-01-04 14:34:56, péntek
 
  Wass Albert tanításai: Gazdagság és szegénység

Nincs vagyonod? Nincs házad, telked, értékes tárgyaid? Nincs pénzed? A rigónak sincsen. Mégis ő a legvidámabb teremtés. Igaz, neki nem kell cipő és nem kell ruha. Ételért sem fizet, csak füttyel. Lakásért sem fizet. Fiait ingyen tanítja az erdő...
A rigónak könnyű, mondod, és igazad van. A rigónak valóban könnyű. Ő ma is úgy él, ahogy Isten annak idején elindította az első rigót. Mi nem úgy élünk.

Az első ember nem tudta még, mi a vagyon. És hiszem, hogy boldog volt mégis.

Pedig az első ember nehezen élt. Gondold csak el. Bunkóval védekezett a vadállatok ellen.

Bőrüket maga húzta le, maga készített ruhát és lábbelit belőlük. Barlangban lakott és mohán aludt.

Nem volt villanyvilágítása. Semmije sem volt. Mégis, azt hiszem, szerette az életet.

Örvendett a szélnek és a napnak. A levegőnek. Annak, hogy egészséges, és ha fáradt volt, annak, hogy lefekhet a mohára pihenni.

Örvendett az izmainak és mosolygott, ha pillangó szállt előtte. Ha gyümölcsökkel megrakodva tért haza összkomfort nélküli barlangjába, ha bunkója egy vadat leütött: gazdagnak érezte magát. És mert gazdagnak érezte magát, gazdag is volt.

Erről eszembe jut, hogy ismertem embereket, akikpalotában laktak, naponta új ruhát vehettek magukra, azt ettek, ami eszükbe jutott, halomban állt körülöttük a vagyon, gyáraik voltak és bankbetétjeik és mégis folyamatosan töprengtek, törték a fejüket, beleőszültek a gondba, mert mindenáron azt akarták, hogy még többjük legyen. Voltak ugyanis emberek, akiknek még több gyáruk volt és még több bankbetétjük.

Szegényeknek érezték magukat azok mellett, és mivel szegényeknek érezték magukat, szegények is voltak.

Pedig mondom, palotában laktak. Sokkal több szobában, mint amennyit egyáltalán
használni tudtak volna. Villanyvilágításuk volt és fürdőszobájuk, nem is egy.

Nem zárták le soha a villanyukat és a fürdőszobában bármikor folyt a melegvíz, csak meg kellett nyitni egy csapot.

Télen központi fűtés őrizte az egyforma meleget és nem volt soha szénhiány.

Rádiójuk volt és gramofonjuk, rengeteg sok lemezzel.

Ebédlőben ettek, finom porcelánon, ezüst
evőeszközzel.

Cselédek szolgálták ki őket. Nem kellett se fát vágjanak, se vizet hordjanak, se edényt mosogassanak, se főzzenek, se seperjenek, se cipőt takarítsanak: mindezt megcsinálták helyettük mások. Olyan ruhába öltöztek, amilyenbe jólesett.

Az utcákon, ahol jártak, tele voltak a boltok kirakatai mindenféle szép holmival és minden eladó volt. Minden boltba bemehettek és mindent megvásárolhattak, ami csak szemüknek megtetszett.

Amikor eszükbe jutott, elmehettek a színházakba és a hangversenyekre. Kényelmes autók röpítették őket és utazhattak és nem kellett soha, sehol sorba álljanak.

Mégis szegények voltak.

Nem értek rá örvendeni a napfénynek, a víznek, a levegőnek, a virágoknak, az ételnek. Nem értek rá egyszerűen, mert éjjel-nappal gondok között futkostak, hogy miképpen szerezhetnének még több pénzt. Mert ami volt, azt kevésnek érezték. És amit az ember kevésnek érez, az valóban kevés is.

Gazdag akarsz lenni?

Gondolj a rigóra és az ősemberre. Gondolj arra, hogy meztelenül jöttél erre a világra és meztelenül térsz belőle vissza. Vendég vagy ezen a földön. Csak az a Tied, amit a bőröd alatt hoztál és elviszel.

Gazdag, aki egészséges. Aki erős. Aki nem szorul másra. Aki föl tudja vágni a fáját, meg tudja főzni ételét, meg tudja vetni ágyát és jól alszik benne. Aki dolgozni tud, hogy legyen mit egyék, legyen ruhája, cipője és egy szobája, amit otthonának érez. Fája, amit fölapríthasson. Aki el tudja tartani a családját, étellel, ruhával, cipővel, s mindezt maga szerzi meg: az gazdag. Örvendhet a napfénynek, a víznek, a szélnek, a virágoknak, örvendhet a családjának, a gyermekeinek és annak, hogy az ember él. Ha van öröme az életben: gazdag. Ha nincsen öröme benne: szegény.

Tanulj meg tehát örvendeni. És ismerd meg a vagyonodat, amit a bőröd alatt hordasz. Élj vele és általa, és főképpen: tanulj meg örvendeni! Vendég vagy a világban és ez a világ szép vendégfogadó. Van napsugara, vize, pillangója, madara. Van virága, rengeteg sok. Tanulj meg örvendeni nekik. Sajnos, embere is van.

Igyekezz kevesebbet törődni velük és többet azzal, ami még a világ szépségéből csodálatosképpen megmaradt, az emberiség minden pusztításai mellett is.

Nem győzöm eleget mondani: tanulj meg örvendeni. Annak, hogy élsz. S mert élsz:
gazdag lehetsz.

(Forrás: Margit's Site)

http://www.youtube.com/user/76pd?feature=resul...
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Grimm fivérek
  2013-01-04 14:15:08, péntek
 
  A Grimm családban összesen 6 gyermek született, híres meseíróvá Jacob és Wilhelm Grimm vált. A német köztudatban a két fivér neve együtt ismert, és egyként tisztelik őket. Jacob Grimm 1785. január 4-én született, Wilhelm Grimm 1786 február 24-én. Az apa 1796-ban, 45 éves korában meghalt, édesanyjuk 1798-ban Kasselbe küldte a fiúkat egy nagynénihez. Jacob a marburgi egyetemen jogot tanult, fivére egy évvel később ugyanott ugyanazt, az itteni könyvtárban ismerték meg az irodalmat. Jacob a király udvarban könyvtáros, majd 1809-ben városi tanácsos is lett. 1806-tól kezdve gyűjtöttek meséket a Grimm fivérek. 1811-ben Jakob kiadta első művét a lovagi énekekről. Wilhelm első könyve régi dán meséket tartalmazott. 1813-1816-ban a Régi német erdők című újságot adták ki régi német mesékkel. Az 1815-ben kiadott mesekönyvüket fivérük, Ludwig Emil illusztrálta. A mesék nagy kiadása hét, a kisebbik tíz kiadást ért meg még életükben. A német nyelvtanról is írtak, az első kötet a végződésekkel foglalkozik, a második a szóképzéssel, amely 1818-1819-ben jelent meg először. Wilhelm a rovásírásról írt könyvet, főműve, a német hősi eposz 1929-ben jelent meg. Jacob Grimm 1830-tól professzor volt, Wilhelm 1835-től. 1837-ig két további nyelvtankönyvet, majd további mesekönyveket adtak ki.

Idézetek:

"Ihol, itt a cipellője annak a csuda szép leánynak. A kinek a lábára talál ez a cipellő, az lesz az én feleségem"

"Jőnek este haza a törpék, látják, hogy megint a földön fekszik Hófehérke, felveszik, ágyba fektetik, nézik, vizsgálják, nem találnak rajta semmit, mosdatják vízzel, borral, ecettel, de Hófehérke nem ébredett fel."

"- Mit fülelsz?
- Azt, hogy mi történik a világban. Mert én mindent meghallok, még azt is, ahogy a fű sarjad."

"Kedves gyermekem, nekem most el kell búcsúznom tőled, nem vigyázhatok rád, nem oltalmazhatlak tovább. De magam helyett itt hagyok neked egy jó tanácsot. Légy mindig jó és jámbor, akkor mindig jóra fog fordulni a sorsod, és boldog lesz az életed."
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mit tehetünk mi a változásért?
  2013-01-04 14:01:19, péntek
 
  Mit tehetünk mi a változásért?

Sokan kérdik Tőlünk, hogy ha már tudjuk, hogy mi a probléma, akkor mit lehet tenni. Íme néhány iránymutatás, ami a Téged is szükségessé tesz a változáshoz.

Cél: az önfenntartás kialakítása! Ez annyit jelent, hogy amennyire lehet függő helyzet nélküli életteret kell kialakítania mindenkinek önállóan, ami aztán kollektívan is összeér.

Az önfenntartáshoz szükséges kialakításainkban az alábbiakat kell megtennünk:

1.Fejleszd önmagad. Sajnos a kollektív tudásunk, a kultúránk rég elavult dogmákra épít. Ha nem vagy képes felülemelkedni sokszor sok száz éves tényként kezelt igazságokon, nehéz lesz a változás, és csak szenvedni fogsz, mert az emberiség selejtezése elkezdődött.
2.Meg kell ismernünk ezt a fennálló rendszert, amennyire csak lehet. Ha ismerjük, hogy hogyan működik ez a társadalmi rendszer, ami körülvesz minket, akkor könnyen kezelhetővé válik mindenki által. Drábik Jánosnak most már 16 könyve foglalkozik ezzel a témával, de számos más internetes irodalom is létezik. Javasoljuk még a PénzvilágMagazint is megismerni.
3.Meg kell ismerni az önfenntartáshoz szükséges ismereteket, aminek a gyakorlata sokszor környezeti változással, lakhelyváltozással is járhat. Az organikus gazdaság, a fenntartható gazdaság, és az önellátás témakörében szintén rengeteg irodalom áll rendelkezésre az interneten ingyen.
4.Add tovább! Akinek csak lehet, juttasd el előző információkat, mert minél többen ismerjük ezen összefüggéseket, annál hamarabb fog bekövetkezni a változás.
5.Légy tudatos vásárló, mert a vásárlásainkkal szavazunk a változásban, és nem 4 évente. Minden nap arra szavazunk, hogy jobb élet lesz itt, vagy rosszabb. A tudatos vásárlás egyszerre vonatkozik a gazdasági tudatosságra, és egyszerre vonatkozik a környezetvédelmi tudatosságra.
6.Ne járj multiba vásárolni, vásárolj a környezetedben található kisboltokban, piacokon. Még banki szolgáltatást is csak magyart válassz. Ma már elég választék van a versenyképes magyar bankokból, ha szükséged van rá.
7.Próbálj meg kizárólag Magyarországon gyártott termékeket vásárolni. Még akkor is, ha ez épp 2 Ft-tal drágább, mint a külföldi. Ebben segítségedre lehet a www.amagyartermek.hu védjegy. a.Sok összetevője van, hogy hogyan tudod megkülönböztetni a termékeket, amelyek közül ilyenek: a.Ismerd meg a magyar gyártó cégeket. Nézd meg a weblapját, és a www.e-cegjegyzek.hu oldalon tudd meg ki a tulajdonosa.
b.Vonalkód az 599-es számokkal kezdődnek a magyar termékek,de ez önmagában kevés jelölést takar
c.Meg kell nézni ki a gyártó: ha az egy Magyarországon bejegyzett cég, akkor ez is egy megerősítése a helyes választásnak, de ismerd meg a cégeket egyesével is.
d.Rendelkezik-e magyar termék védjeggyel


8.Építs közösséget, és legyél aktív tagja. Ennek a pontnak a fontosságát nem tudjuk eléggé kihangsúlyozni. Nem elég ismerni a rendszert, és vádolni azt, cselekedni is kell, és változtatni, amit csak közösségben lehet hatékonyan kialakítani. A lakhelyeden keress olyan közösségeket, akik már foglalkoznak az önfenntartással, a közös gazdaság kialakításával. Ha nem találsz ilyet, legyél Te az első, és hozd létre magad(!) Nagyon-nagyon fontos a kezdeményezőképesség, és a cselekvőképesség, ami annyit jelent, hogy nem csak beszélünk róla, hanem cselekszünk is.
9.Legyetek gazdálkodó közösség. A közösségen belül szedjétek össze, hogy kinek mire van szüksége, és ki mit tud ebbe beletenni (az ötletén kívül) munkával. Ki kell alakítani az együttműködő gazdasági közösséget, amit munkamegosztással a legkönnyebb. (Egyeseknek, akik hozzászoktak a kényelemhez, lehet nem tetszik majd, hogy dolgozni kell, de sajnos nem lesz más út. Hasznossá kell tenni magunkat a közösségünk számára, különben csak haszontalanok maradunk. Vége annak az életnek, hogy elég egy irodában ücsörögni havi fizetésért. Ennek az árát kell most megfizetnünk mindannyiunknak.)
10.Használjatok pénzkímélő eszközöket előbbi munkák szervezéséhez, ha van rá lehetőségetek. Rengeteg megoldást lehet elérni ma, ennek a kialakítására.
11.Szervezzetek saját piacot, ahová meg lehet hívni az ismerőseiteket is, akik még nem tagjai a közösségnek.
12.Vegyétek fel a kapcsolatot más közösségekkel is, akik szintén önellátó gazdaságot szerveznek egymás közt, és cseréljétek ki a termékeiteket egymás közt, ami feleslegben megmarad.
13.Ne panaszkodj. A panasz a Sátán imája, a hála pedig Isten imája.
14.Legyél kapcsolatban velünk

http://drabikjanos.org/ (Drábik János Alapítvány)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mit hoz majd a kígyó éve?
  2013-01-04 09:43:44, péntek
 
  Mit hoz majd a kígyó éve? Bogár László gondolatmenete

Kettőezer-tizenhárom a kínai horoszkóp szerint a kígyó éve. Az Economist című globális üzleti folyóirat összeállítása alapján az elmúlt évszázad során a kígyóval jelképezhető évek a lehető legrosszabb, leginkább vészterhes időszakok közé tartoztak. Nem feltétlenül hitelt adva ezeknek a jóslatoknak, számos jel utal arra, hogy az előttünk álló év sem fogja feltétlenül javítani az ezzel kapcsolatos statisztikát. Az emberiség előtt tornyosuló súlyos fenyegetések egyike sem látszik egyhamar megoldhatónak. A most már ötödik éve tartó globális válságörvénylések a 2009-es mélypont után, úgy tűnt, csillapodnak, de azóta újra és újra kiderül, hogy a válságnak nemcsak, hogy nincs vége, de újabb sötét terek nyílnak meg előttünk. A következőkben arra tennék kísérletet, hogy, ahogyan azt az elmúlt év során is tettem az itt megjelent írásaimban, megpróbáljam összefoglalni azokat a kritikus pontokat, amelyek feltehetőleg fő okait képezik ennek a mind fenyegetőbb helyzetnek. A válság rendszerelméleti meghatározása szerint egy komplex társadalmi rendszer akkor kerül krízishelyzetbe, ha a benne felmerülő kérdések, kihívások száma és/vagy ereje gyorsabban növekszik, mint az erre adott/adható válaszoké. Vagyis, amikor a rendszerben növekvő alkalmazkodási feszültség keletkezik, és ez egy idő után azért válik rendkívül veszélyessé, mert az egymásra torlódó megválaszolatlan kérdések/kihívások olyan mértékben bénítják meg az egész rendszert, hogy a teljes összeomlásnak egyre kevesebb alternatívája marad. Minden ellenkező híreszteléssel szemben a ,,világtársadalom" mint rendszer, egyre gyorsuló ütemben halad ebbe az irányba. És ennek a fő oka az, hogy a világot valóságosan irányító szuperstruktúra, amelynek a választ meg kellene adnia, hisz ő a ,,világ ura", elsősorban azzal van elfoglalva, hogy saját létezését minél hatékonyabban tagadja le. Márpedig aki nincs, attól értelemszerűen semmi sem várható el. Sajnos a világ most, 2013 elején sem mutatja semmi jelét annak, hogy ebből az egyre végzetesebbnek látszó csapdából kikeveredjen. Orbán Viktor tehát a 2013-as évértékelő beszédét is kezdhetné nyugodtan ugyanazzal a fordulattal, mint amellyel a 2012-est. Vagyis, hogy: ,,Megkérdeztem a feleségemet, miről beszéljek, azt mondta, mondj el mindent. No, abból baj lesz, válaszoltam neki." A világ semmit sem változott, sőt ebből a szempontból a helyzet egyértelműen rosszabb lett, és a dolgok ,,nevén nevezésének", a ,,mindent elmondásnak" az esélyei folyamatosan romlanak. A világot irányító globális szuperstruktúra éppen a láthatatlanságánál fogva, illetve azt folyamatosan kihasználva, továbbra is mértéktelenül kifosztja a világ minden lokális alrendszerét, így mintha a világ minden anyagi és szimbolikus értéke egy gigantikus pénzügyi fekete lyukban tűnne el a mindenütt egyre növekvő megszorítások nyomán.
A jövő egyik döntő fontosságú kérdése az anyagmegmaradás törvénye alapján éppen ezért elsősorban az, hogy mikor és hol jön majd létre az a gyaníthatóan szintén gigantikus ,,fehér lyuk" amelyen keresztül majd előtör ez a felfoghatatlan pénztömeg. Hisz a pénz attól, hogy ,,pihen" valahol, nem fog hasznot hozni gazdái­nak. A megszorítás valójában nem más, mint a lokális társadalmak költségvetési rendszerei belső szerkezetének egyre brutálisabb átalakítása. Ennek az átalakításnak, elegánsan szólva ,,szerkezeti reformnak" a lényege pedig az, hogy a ,,bennszülöttek" ön-újratermelési rendszereinek fenntartását szolgáló összegek egyre nagyobb hányadát a kamat és profitszivattyúkon keresztül kiszívják az adott lokalitásból. Tragikomikus módon ez most már arra az Amerikai Egyesült Államok elnevezésű nemzetállamszerű ,,lokalitásra" is igaz, amelynek államadóssága békeidőben elképzelhetetlen szintre emelkedett, aránya a GDP száz százalékát is meghaladja már. (Persze az sem zárható ki, hogy a békeidő csak látszat, és valójában permanens globális háború részesei vagyunk, csak nem látjuk még, hogy megváltozott a háborúk természete.) Vagyis ez a világot a kezében tartó szuperstruktúra még a saját birodalmi központjának ,,állványzatául" szolgáló helyi társadalmat, vagyis Amerikát is ugyanolyan kíméletlen brutalitással fosztja ki, mint a világ más lokalitásait. Még arra sincs tekintettel, hogy ennek a lokalitásnak a költségvetése valójában amiatt halmozott fel ilyen súlyos deficiteket, illetve államadósságot, mert a birodalom roppant méretű globális ,,rendészeti" költségeit is neki kell állnia. Azt már talán nem is kell különösebben hangsúlyozni, hogy a birodalom most már egész Európát egyetlen bezúzandó lokalitásként kezeli. Az euró ellen folytatott háború lényege éppen az, hogy a birodalmi pénzfegyverként működtetett dollár megőrizhesse domináns tartalékvaluta szerepét, így az impérium továbbra is tetszés szerint inflálhassa el a világ országainak döntő többségében felhalmozott több tízezermilliárd dollárt. Európa uralmi struktúrái egyelőre katasztrofálisan rossz válaszokat próbálnak adni erre a kihívásra. Mindez kézenfekvő következménye annak, hogy képtelenek a ,,dolgok néven nevezésére" is. Ezért aztán föderatív reformjaik valójában csak a birodalmi kifosztó mechanizmusokat teszik majd még hatékonyabbá. Nos, nagyjából ezek azok a főbb globális örvénylések, amelyek között kellene hajóznia a Magyarország nevű kifosztott lokalitásnak és elgyötört népének. Azt aligha remélhetjük, hogy a birodalom nyomása enyhülni fog. Amit tehetünk, az csupán annyi, hogy a még megmaradt anyagi, fizikai, lelki, erkölcsi, szellemi energiáinkat minden eddiginél nagyobb gonddal próbáljuk megóvni, várván a jobb időket.


Bogár László
- 2013. január 4., péntek
http://www.magyarhirlap.hu/mit-hoz-majd-a-kigyo-eve
www.magyarmenedek.com/?search=bog%E1r+l%E1szl%F3
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
János vitéz és Iluskája igaz története
  2013-01-01 22:51:45, kedd
 
  Buda alatt a ráckevei régi temetőben járva egy különös útjelző táblán akad meg a tekintet: JÁNOS vitéz sírja felé mutat a nyíl. A nyíl irányába haladva egy félbetört oszlopú síremlék áll. Rajta a felirat: ,,Itt nyugszik Horváth Nepomuki János /rangjai és kitüntetései felsorolva/ aki nem más, mint Petőfi Sándor megálmodott mesehőse: János vitéz."

Minden legendának van valóság magva, amit nem szabad hagyni feledésbe merülni. De hát ki is volt Ő valójában? A legenda már valóságos élettörténetté alakul át, korabeli ráckevei dokumentumokra támaszkodva. Borovsky Samu már 1910-ben megjelent 'Pest-Pilis-Solt vármegye Műemlékei' című monográfiájában említi meg a ráckevei műemlékek között Horváth N. János síremlékét ,,A jobbágyból lett világlátott huszárkapitányról" írva.

1774. május 10-én született Ráckevén. Az anyakönyv tanúsága szerint Piringer Jánosként látta meg a napvilágot. Apja Piringer Pál, édesanyja Gáspár Magdolna. A ráckevei nádfedeles házból hamarosan az égiek mezejére távozott az édesapa, akiről a kis Jánoskának nem is maradt emléke. A megözvegyült édesanya - hogy a kisfiú apa mellett nőhessen fel -, a gyászév letelte után férjhez ment nemes Horváth János megyei perceptorhoz. Az édesanya kikötése volt, hogy a házasságkötéssel egyidejűleg a kis Jánost adoptálja a férje. Így lett Piringer Jánosból Horváth Nepomuki János.

Az új házasság sem volt hosszú életű, az édesanya hamarosan meghalt egy következő gyerekszülésben. A kis Jánost rövid ideig mostohaapja nevelte, aki italozó lett, elverte csekélyke vagyonát is, és az árvát magára hagyva Ráckevéről elköltözött. Ekkor a gyermeket atyai nagybátyja, Piringer György vízimolnár vette magához. A molnárnak azonban volt már egy kislánya - Juliska. A két gyerek, Jancsi és Juliska együtt nevelkedett Piringer György házában. Jancsi gyerek Ráckevén járt iskolába, majd Szőnyi Pál szabómesternél lett inas, később segéd.

Fordulatot az 1793-as esztendő hozott életében. Európa háborúba ájult. A francia forradalom és a jakobinus mozgalom ellen katonai koalíció szerveződött. I. Ferenc császárnak katonára volt szüksége, ezért elrendelték az újoncozást. Ráckevének három lovas huszárt kellett kiállítania teljes felszereléssel a város költségén. A szabó céh javaslata alapján került Horváth N. János az I. huszárezredbe, 12 éves szolgálatot vállalva a városért. Amikor a fejébe nyomták a díszes csákót, a 19 éves fiatalember egyedül Juliskát sajnálta itthagyni, akihez már gyengéd szálak fűzték. Minderről az 1845-ben írt végrendelete árulkodik.

Ezredével szolgálati helyére, Észak-Itáliába /Taljánországba/ került. Itt kiválóan megtanult németül, olaszul és - mert többször jártak francia területen - franciául is. A kemény kiképzés után gyorsan emelkedett a ranglétrán. 1794-ben káplárrá /tizedessé/ léptették elő.

Közben Franciaországban nagy változások mentek végbe. Napóleon magához ragadta a hatalmat, és európai hegemóniára tört. 1799-től véget ért a viszonylag nyugalmas garnizoni élet és véres csaták sorozata következett. 1798-ban Horváth N. Jánost áthelyezték az 5. /Radeczky/ ezredhez. Az első marengói csatában súlyosan megsebesült, amikor testével védte Alvinczy tábornokot. Hősiességéért megkapta az Ezüst Vitézségi Érmet.

A második marengói ütközetben ismét hősies bátorságot tanúsított, aminek eredményeként megkapta a strázsamesteri rangot, majd alhadnaggyá léptették elő. A franciák sikeres előnyomulása feltartóztathatatlan. 1809. májusban bevonultak Bécsbe, két nappal később magyar földre léptek. Horváth N. János ezrede ott verekedett június 14-én a vesztes győri csatában.

1808-tól kiéleződött Napóleon viszonya a pápával is, a franciák megszállták Rómát, 1809-ben májusban megszüntették az egyházi államot, mire VII. Pius pápa kiközösítette Napóleont. 1810-ben szenátusi határozattal kimondták, hogy a Francia Birodalom második fővárosa Róma, és római király címmel Napóleon fiát ültették a trónra, a pápát Svájcba száműzték.

A francia betolakodókkal szemben Horváth N. János ott harcolt Rivoli hídjánál és a Piave partján. 1812-től Napóleon csillaga hanyatlani kezdett, 1813-tól már francia földön zajlott a háború. Napóleon hatalmas vereséget szenvedett a lipcsei csatában. Az újabb hadjáratban Horváth N. János már kapitányként vett részt, önálló lovasszázad élén. Katonai érdemeiért ekkor kapta meg az Armadia Keresztje kitüntetést.

1814. márciusban nemzetközi nyomásra Napóleon visszahelyezte a pápát jogaiba. A francia követ előzetesen jelezte, hogy a pápát napokon belül átadják a határ mellett szolgáló Radeczky ezred ,,fiók strázsájának". Ez a ,,fiók strázsa" Horváth N. János lovasszázada volt.

A század két nap alatt kelt át az Alpokon a pápát kísérve. A 72 éves pápa az Alpokon átvezető havas útszakaszon dideregve fázott, ekkor Horváth N. János saját köpönyegét és mentéjét terítette az alvó pápára. Ezt a jelenetet a vatikáni könyvtár folyosóján ma is látható falfestmény örökíti meg, melyen a hintóban alvó VII. Pius fehér huszárköpennyel van letakarva. Körülötte mentében lévő huszárok lovagolnak, csak egyikükön nincs dolmány és mente.

Az egyházi vezetők és Róma lakossága hálás tisztelettel fogadta a magyar huszárokat. A pápa díszlakomát adott tiszteletükre. Őszentsége az ezrednek zászlót adományozott, Ferenc császár az újjászervezendő pápai hadseregnek száz magyar csikóval, száz lovas-fegyverzettel és kétezer gyalogsági felszereléssel fejezte ki elismerését. Horváth N. János pápát kísérő küldetése a nemzetközi nagypolitika részévé vált. Megkapta az ezüst sarkantyús csizmát, majd Nápolyban a királytól átvehette a Szicíliai Arany-Kereszt kitüntetést.

1845-ben íródott végrendeletében az ezüstsarkantyús csizmát hajdani Juliskája fiának hagyományozta, a kitüntetésekkel kapcsolatban pedig úgy rendelkezett, hogy síremlékére véssék fel a Krisztus Keresztet, a Szicíliai Keresztet és az Ármádia Keresztjének másolatát.

1814 júliusában az ezredet visszarendelték az osztrák-francia határ térségébe. A távozó ezred tisztjeit a pápa audiencián fogadta, Horváth N. Jánost pedig a Krisztus-Rend Gyémántcsillag rendjellel tüntette ki, ez a pápa által személyesen adományozható legmagasabb kitüntetés. Így lett Horváth N. János a Krisztus-rend és a Szent György-rend lovagja. Ez a rendjel 1815-ben Milánóban készült, rajta arcképe felismerhető.

Halála után a Krisztus-rend csillagát Juliska örökölte. Juliska halála után a ráckevei katolikus templomba került, ahol az áldoztató kehelyre forrasztották. 1937-ben letétként a székesfehérvári Egyháztörténeti Gyűjteménybe helyezték el, ma is ott őrzik./Ktsz.99,/

Napóleon bukása után Európa fellélegzett. Jánosunk is megelégelte már a 22 évi katonai szolgálatot és nyugdíjazását kérte. Ekkor mindössze 41 éves volt. Milánóban még megfestette saját portréját majd hintón visszament szülővárosába Ráckevére. Elsőként Juliskát kereste, aki az elmúlt 22 évben férjhez ment Gáspár János vízimolnárhoz és szeretettel nevelte szintén János névre hallgató egyszem fiacskáját. A kapitány eltemette lelkében a régi szerelmet, de életük hátralévő része végig szoros barátsággá vált, amit 1845-ben írott végrendelete is tükröz. ,,Gáspár Jánosnénak született Piringer Juliannának hagyom.... a kapitányi portrémat a fekete rámában, s ......minden fennmaradó pénzemet s a Krisztus és Armádia Keresztem." Ezüst sarkantyús csizmáját pedig Juliska fiára hagyta. /Az arckép a Gáspár családtól a ráckevei Árpád Múzeum tulajdonába került Ltsz.66.432.1/

Ráckevén házat, földet vásárolt, de 1824-ben ismét uniformist öltött a császár hívására és főkapitányi rangban a testőrségben vállalt szolgálatot. A gárdánál tizenegy évet szolgált majd hatvanegy éves korában végleg búcsút mondott a katonaéletnek. Letelepedhetett volna bárhol, de a szíve hazahúzta Ráckevére. Ettől kezdve már csak emlékeinek élt. 73 évet adott számára a sors. 1847. február 7-én halt meg Ráckevén.

De hogyan lett a legenda valóság magvából János vitéz? Egyáltalán, Petőfi hogyan tudhatott az árva gyerekből lett legendás huszárkapitányról? Petőfi a János vitézt 1844-ben írta. Dömsödön egy évvel később tartózkodott, így tehát korábban kellett hírt hallania a vitézről! Petőfi pedig Ráckevén sohasem járt, akkor honnan az információ?

Magyarázat erre is van. A kulcsot Ács Károly személye jelenti, aki ugyancsak 1823-ban született Ráckevén, jogi tanulmányait Kecskeméten végezte. A jogot tanuló Jókai 1842 őszén egészségi okokból Pápáról Kecskemétre iratkozott át, aki Ács Károllyal
közeli barátságba került. 1843-ban Kecskemétre érkezett Petőfi is. Korábban Jókai és Petőfi együtt diákoskodtak Pápán. Jókai hozta össze Petőfivel Ács Károlyt. A több hónapos együttlét során mesélhetett a ráckevei Ács Károly a neves huszárkapitányról. Barátságuknak köszönhetjük Petőfi Sándor örök életű szépséges János vitézét.

Ráckeve város lakossága János vitéz díszkutat állított emlékére a Szent István téren. A dokumentumok az Árpád Múzeumban megtekinthetők.

Felhasznált forrás: www.máriaországa.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
2012.12 2013. Január 2013.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 17 db bejegyzés
e év: 130 db bejegyzés
Összes: 361 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 0
  • e Hét: 78
  • e Hónap: 259
  • e Év: 6275
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.