|
2/4 oldal
|
Bejegyzések száma: 34
|
|
|
|
2013-05-01 19:50:46, szerda
|
|
|
A 7. körben a versenyt vezető Senna a Tamburello-kanyart nem tudta bevenni, egyenesen a betonfalnak ütközött. A baleset után egy pillanatra látni lehetett, ahogyan a sárga sisak félrebillen. Sokan fellélegeztek, hogy Ayrton még él, azonban többet már nem mozdult. Voltak, akik már ekkor a legrosszabbra számítottak, és ez csak fokozódott, amikor elszállítása után vérnyomok voltak a kavicságyon. Senna halálát nem az ütközés, hanem a jobb szemébe fúródó, kerekestül leszakadt felfüggesztés-rúd okozta, megtalálva azt a néhány milliméteres gumírozott helyet, ami a sisak és a rostély között van. A versenyt hosszú időre megszakították, és a brazilt helikopterrel szállították a bolognai kórházba, hivatalosan 18 óra 40 perckor halt meg.[28]
Autója alváza hozzáért az egyenetlen aszfalthoz, ami megdobta az autót, a leszorítóerő eltűnt, és Senna már nem tudta lefékezni versenygépét a betonfal előtti homokágyban. A rajtbaleset után öt körig a Safety Car vezette a mezőnyt, és a lassú tempó miatt a gumik lehűltek, a nyomás a gumiabroncsokban lecsökkent, így az alvázmagasság is. Az autó feketedoboza megmutatta, hogy a kormányoszlop nem tört el, csak az ütközés után. Az autó megcsúszott, mire Senna villámgyorsan korrigálni próbálta. Az autó eleje megkapaszkodott, és jobbra fordult. A feketedoboz szerint a fékek tövig voltak nyomva. Az autó most már drasztikusan lelassult, de Ayrton Senna nekicsapódott a betonfalnak. A jobb első kerék az ütközés következtében leszakadt, és beszorult az autó és fal közé. A kerék kirepült és fejbetalálta Sennát. A hivatalos vizsgálat során találtak egy összehajtogatott osztrák zászlót az autóban melyet a diadal köre alatt akart lengetni Ratzenberger tiszteletére.
|
|
|
0 komment
, kategória: Katasztrófák és történetei |
|
|
|
|
|
2013-04-30 21:11:40, kedd
|
|
|
Az 1994-es San Marinó-i nagydíj időmérő edzésen, április 30-án az osztrák versenyző kicsit lecsúszott a pályáról az egyik kanyarban, majd úgy döntött, hogy megkezd még egy gyors kört. Miután csak 2 kerékkel hagyta el a pályát így csak gyors irányváltásokkal ellenőrizte, hogy az autó nem sérült meg, majd megkezdte a következő gyors körét az edzés 20. percében. Az első vezetőszárnya teljes terhelésnél röviddel a teljes gázzal vehető Villeneuve-kanyarba érkezéskor eltört. Ez az autó irányíthatatlanná válását okozta és az osztrák versenyző már nem tudta elkerülni az ütközést, szinte teljes sebességgel (315 km/óra) a betonfalnak csapódott, majd a következő kanyarban megállt. A teljesen összeroncsolódott autóban a pilóta feje természetellenesen félrebicsaklott, azonnal észrevehető volt, hogy nagy a baj. Miközben természetesen az edzést megállították, a mentőcsapatok pillanatokon belül a helyszínre érkeztek és megkezdték küzdelmüket Ratzenberger életéért, de már a sisak levételekor látták hogy esélye sincs a túlélésre a pilótának, aki erősen vérzet az orrán, száján és a fülén keresztül is. Az osztrák versenyző szinte azonnal belehalt a csigolya- és koponyaalapi-törésébe. Ezt nem sokkal a bolognai Maggiore kórházba való szállítása után jelentették be. A sors fintora, hogy Ratzenberger azért nem jött ki a boxba ellenőriztetni az autóját, hogy ne veszítsen időt a javítással, és biztosan legyen elég ideje ahhoz hogy a vasárnapi futamra mínősítse magát, és ezen tervét halála sem gátolta meg. A pilóta így is a 26. rajthelyet szerezte meg, vagyis indulhatott volna a vasárnapi nagydíjon . Ez volt az első haláleset Formula-1-es versenyhétvégén Riccardo Paletti 1982-es Kanadában elszenvedett balesete óta és Elio de Angelis 1986-os tesztbalesete óta Roland Ratzenberger volt az első, aki Formula-1-es autóban vesztette életét.
A balesetet követően Ayrton Senna, Michael Schumacher és Gerhard Berger létrehozták a GPDA-t, a versenyzők érdekvédelmi szervezetét, hogy a pályák és az autók biztonságáért tegyenek. A következő napon Ayrton Senna is életét vesztette. A következő, monacói nagydíjon az első két rajtkockát szabadon hagyták és egy brazil, illetve egy osztrák zászlót festettek rájuk a két elhunyt versenyző tiszteletére. A pilóták körében igen népszerű osztrák sisakmintáját festette a légbeszívóra a Simtek csapat "for Roland" felirattal, ezzel adózott emléke előtt a csapattársa David Brabham, akinek autóját díszitette a piros-fehér sáv.
Ratzenberger és Senna balesete után több műszaki szabályváltoztatás életbe lépett, szigorították a törésteszteket, magasították a pilótafülke oldalfalait és hosszú fejlesztések után a HANS-t is bevezették 2003-ban, amely az osztrák versenyző sérüléseihez hasonlók megakadályozását szolgálja.
Ayrton Senna autójában a balesete után egy vérrel átitatott osztrák zászlót találtak: ezt lengetve akart tisztelegni a futam utáni levezető körben Roland Ratzenberger emlékére. |
|
|
0 komment
, kategória: Katasztrófák és történetei |
|
|
|
|
|
2012-05-10 21:21:17, csütörtök
|
|
|
A 7. körben a versenyt vezető Senna a Tamburello-kanyart nem tudta bevenni, egyenesen a betonfalnak ütközött. A beleset után egy pillanatra látni lehetett, ahogyan a sárga sisak félrebillen. Sokan fellélegeztek, hogy Ayrton még él, azonban többet már nem mozdult. Voltak, akik már ekkor a legrosszabbra számítottak, és ez csak fokozódott, amikor elszállítása után vérnyomok voltak a kavicságyon. Senna halálát nem az ütközés, hanem a jobb szemébe fúródó, kerekestül leszakadt felfüggesztés-rúd okozta, megtalálva azt a néhány milliméteres gumírozott helyet, ami a sisak és a rostély között van. A versenyt hosszú időre megszakították, és a brazilt helikopterrel szállították a bolognai kórházba, hivatalosan 18 óra 40 perckor halt meg.
Autója alváza hozzáért az egyenetlen aszfalthoz, ami megdobta az autót, a leszorítóerő eltűnt, és Senna már nem tudta lefékezni versenygépét a betonfal előtti homokágyban. A rajtbaleset után öt körig a Safety Car vezette a mezőnyt, és a lassú tempó miatt a gumik lehűltek, a nyomás a gumiabroncsokban lecsökkent, így az alvázmagasság is. Az autó feketedoboza megmutatta, hogy a kormányoszlop nem tört el, csak az ütközés után. Az autó megcsúszott, mire Senna villámgyorsan korrigálni próbálta. Az autó eleje megkapaszkodott, és jobbra fordult. A feketedoboz szerint a fékek tövig voltak nyomva. Az autó most már drasztikusan lelassult, de Ayrton Senna nekicsapódott a betonfalnak. A jobb első kerék az ütközés következtében leszakadt, és beszorult az autó és fal közé. A kerék kirepült és fejbetalálta Sennát. A hivatalos vizsgálat során találtak egy összehajtogatott osztrák zászlót az autóban melyet a diadal köre alatt akart lengetni Ratzenberger tiszteletére.
|
|
|
0 komment
, kategória: Katasztrófák és történetei |
|
|
|
|
|
2012-05-10 20:31:50, csütörtök
|
|
|
Az 1994-es San Marinó-i nagydíj időmérő edzésen, április 30-án az osztrák versenyző kicsit lecsúszott a pályáról az egyik kanyarban, majd úgy döntött, hogy megkezd még egy gyors kört. Miután csak 2 kerékkel hagyta el a pályát így csak gyors irányváltásokkal ellenőrizte, hogy az autó nem sérült meg, majd megkezdte a következő gyors körét az edzés 20. percében. Az első vezetőszárnya teljes terhelésnél röviddel a teljes gázzal vehető Villeneuve-kanyarba érkezéskor eltört. Ez az autó irányíthatatlanná válását okozta és az osztrák versenyző már nem tudta elkerülni az ütközést, szinte teljes sebességgel (315 km/óra) a betonfalnak csapódott, majd a következő kanyarban megállt. A teljesen összeroncsolódott autóban a pilóta feje természetellenesen félrebicsaklott, azonnal észrevehető volt, hogy nagy a baj. Miközben természetesen az edzést megállították, a mentőcsapatok pillanatokon belül a helyszínre érkeztek és megkezdték küzdelmüket Ratzenberger életéért, de már a sisak levételekor látták hogy esélye sincs a túlélésre a pilótának, aki erősen vérzet az orrán, száján és a fülén keresztül is. Az osztrák versenyző szinte azonnal belehalt a csigolya- és koponyaalapi-törésébe. Ezt nem sokkal a bolognai Maggiore kórházba való szállítása után jelentették be. A sors fintora, hogy Ratzenberger azért nem jött ki a boxba ellenőriztetni az autóját, hogy ne veszítsen időt a javítással, és biztosan legyen elég ideje ahhoz hogy a vasárnapi futamra mínősítse magát, és ezen tervét halála sem gátolta meg. A pilóta így is a 26. rajthelyet szerezte meg, vagyis indulhatott volna a vasárnapi nagydíjon . Ez volt az első haláleset Formula-1-es versenyhétvégén Riccardo Paletti 1982-es Kanadában elszenvedett balesete óta és Elio de Angelis 1986-os tesztbalesete óta Roland Ratzenberger volt az első, aki Formula-1-es autóban vesztette életét.
Ratzenberger halálos balesetének helye, a Villeneuve kanyar az imolai pályán
A balesetet követően Ayrton Senna, Michael Schumacher és Gerhard Berger létrehozták a GPDA-t, a versenyzők érdekvédelmi szervezetét, hogy a pályák és az autók biztonságáért tegyenek. A következő napon Ayrton Senna is életét vesztette. A következő, monacói nagydíjon az első két rajtkockát szabadon hagyták és egy brazil, illetve egy osztrák zászlót festettek rájuk a két elhunyt versenyző tiszteletére. A pilóták körében igen népszerű osztrák sisakmintáját festette a légbeszívóra a Simtek csapat "for Roland" felirattal, ezzel adózott emléke előtt a csapattársa David Brabham, akinek autóját díszitette a piros-fehér sáv.
Ratzenberger és Senna balesete után több műszaki szabályváltoztatás életbe lépett, szigorították a törésteszteket, magasították a pilótafülke oldalfalait és hosszú fejlesztések után a HANS-t is bevezették 2003-ban, amely az osztrák versenyző sérüléseihez hasonlók megakadályozását szolgálja.
Ayrton Senna autójában a balesete után egy vérrel átitatott osztrák zászlót találtak: ezt lengetve akart tisztelegni a futam utáni levezető körben Roland Ratzenberger emlékére.
|
|
|
0 komment
, kategória: Katasztrófák és történetei |
|
|
|
|
|
2010-09-19 18:08:21, vasárnap
|
|
|
Katasztrófa
Radarfelvétel a Columbia darabjainak szétszóródásáról
A Columbia űrrepülőgép helyi idő szerint 9:16-kor szállt volna le a Kennedy Űrközpontba. Egy órával korábban gyújtotta be a fékező hajtóműveket. 9:00-kor megszakadt a kapcsolat az irányítóközpont és az űrrepülőgép között. A közvetítésekben már csak a űrrepülőgép maradványai látszottak. A katasztrófát a CAIB (Columbia Accident Investigation Board) bizottság vizsgálta. Eredményként az alábbi nyilatkozat szolgál (Scott Hubbard, a szakértői bizottság egyik tagja): A Columbia szárnyának elülső bal oldali belépő élén támadt sérülést az indításkor az űrrepülőgép külső üzemanyagtartályáról leváló szigetelőanyag okozta, ami az űrsikló megsemmisülését és a rajta utazó hét asztronauta halálát okozta.
A belépő élen ütött résen február 1-jén a Föld sűrű légkörében történő visszatéréskor forró gáz áramlott a Columbia bal oldali szárnyának a belsejébe, ami elolvasztotta a szárny fém szerkezetét és ennek következtében az űrrepülőgép mintegy 60 kilométeres magasságban darabokra szakadt.
A Columbia roncsait a baleset után összegyűjtötték, a Kennedy Űrközpont egyik épületének 16. emeletén lévő termébe helyezték el őket, így kutathatóvá téve a maradványokat a tudósok számára.
(Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Columbia-katasztrófa)
|
|
|
0 komment
, kategória: Katasztrófák és történetei |
|
|
|
|
|
2010-09-19 18:02:00, vasárnap
|
|
|
Columbia-katasztrófa
2003. február 1-jén visszatérés közben a Columbia űrrepülőgép Texas állam fölött darabokra szakadt és a fedélzetén tartózkodó űrhajósok életüket vesztették. A következő napokban a robbanás környékén elégett maradványokat találtak az űrrepülőgépből. A Columbia éppen egy 16 napos küldetésen (STS-107) volt túl, amelynek keretében több tudományos kísérletet végeztek. A katasztrófát valószínűleg egy indításkor leváló törmelék okozta, amely eltalálta az űrrepülőgépet, és visszatéréskor a sérült szárny már nem bírta a terhelést. 1986-ban ugyancsak hét űrhajós halt meg a Challenger űrrepülőgép katasztrófájában.
(Forrás:http://hu.wikipedia.org/wiki/Columbia-katasztrófa)
|
|
|
0 komment
, kategória: Katasztrófák és történetei |
|
|
|
|
|
2/4 oldal
|
Bejegyzések száma: 34
|
|
|
|
2021. Május
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
| 1 | 2 | |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |
31 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
50420 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 643
- e Hét: 1909
- e Hónap: 10795
- e Év: 104500
|
|
|