Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
SZÁMVETÉS - egy tanulságos öss
  2007-02-20 22:12:51, kedd
 
 
SZÁMVETÉS - egy tanulságos összeállítás 17 évről


SZÁMVETÉS

Tizenhét év. Ez a történelemben semmicske, apró idő néha megtelik
nemzetpusztító tragédiákkal, mint egykor Mohácstól a török
berendezkedéséig, de megtelhet nemzetet felemelő építkezéssel, mint
máskor: az 1832-es reform-országgyűléstől a szabadságharcig eltelt
több mint másfél évtized.

Épp ennyi, tizenhét évünk adódott - hatalmas csapások sora után -
végre újból egy független Magyarország felépítésére. Nem volt könnyű:
infláció, munkanélküliség, válságok, kis háborúk, merényletek
környékeztek bennünket, nagyhatalmak és kelletlen szomszédaink
acsarkodtak ránk. De sikerült.
Hazánk lakossága e másfél évtizednél alig több idő alatt 1.639.479
fővel növekedett. Alap- és középfokú iskoláink száma 7418-ról csaknem
a duplájára: 13780-ra; óvodáinké 975-ről 1140-re emelkedett. Új
kórházat 160-at is építettünk a kezdetekkor meglévő 187 mellé, s
bennük megkétszereződött az orvosok száma.
2628 km. elsőrendű országutat építettünk, vasútvonalaink hossza 8671
km-re nőtt, ebből 243 km-t villamosítottunk - magyar találmány
alapján. Dieselmozdonyok gyártásában pedig világelsők lettünk!
Duna-tengerjáró flottánk összeköti víziútjainkat a világtengerekkel.
Államadósságunkat az időszak felére kifizettük, sőt el tudtuk engedni
a gazdák összes tartozását. Megteremtettük a mindenkire egyaránt
vonatkozó szociális ellátórendszert, biztonságos működéshez szükséges
vagyonnal látva el a nyugdíj- és betegségbiztosítókat. Ingyenes
gyógyszert kapnak az egyre növekvő számú cukorbetegek. Budapest
(gyógy)fürdővárossá vált.
Nyaralótelepeket építettünk a munkásoknak a Dunakanyarban, a Soroksári
Dunaágban; a tisztviselőknek a hegyvidékeken és a Balatonnál. Filléres
vonatok szolgálják a hétvégi kikapcsolódást. A köz szolgáinak
(közüzemek dolgozó, köztisztviselők, közalkalmazottak) vasúti,
üdülési, biztosítási, közüzemi díjbéli és egyéb kedvezményekkel
honoráltuk áldozatos munkáját. Mindehhez a világ egyik legértékállóbb
valutájának megteremtése is járult.
Politikai téren önállóságra törekedtünk. Korlátok közé szorítottuk a
szélsőséges pártok működését, megtiltottuk a horogkereszt használatát,
és az Egyesült Államokat másfél évtizeddel megelőzve (!) eltöröltük a
máskülönben csupán ideiglenesen bevezetett numerus clausust.

No persze nem az 1990-2007 közötti tizenhét évről szólnak ezek
az adatok, hanem egy másik időszakról.
Horthy Miklós kormányozta ekkor a világháborút elszenvedett,
spanyolnáthát, eszeveszett vörösterrort, és Trianont elszenvedő
Magyarországot -
vagyis a 1920 és 1937 közötti, a még új világháborútól mentes korszakról
szól az
írás.

Adataim pontosak. A boldog Kádár-korszak alatt kiadott
enciklopédiafélékből szemelgettem őket, legfőképp az 1982-ben
megjelent Magyar Történelmi Kronológiából (Akadémiai Kiadó). A
milliószámra előforduló munkásmozgalmár szócikk közé nyilván nem a gaz
horthyfasiszta érát dicsérendően pöttyentették ezt a néhány adatot,
így bátran elfogadhatjuk hitelesnek mindet.
Természetesen felhasználtam saját jegyzetanyagomat is.
Lássunk ezekből is egyet!
Nagyanyám, Sárközy Istvánné, született Bleszkányi Irén - a Csobánc
utcai elemi iskola tanítónője 275 pengő nyugdíjra volt jogosult. Egy
pengő ma 1200-1300 Ft-nak felel meg, bár az írásom megjelenésig ez még
változhat gyurcsányilag. Unokája (kétszer hosszabb munkaviszonnyal,
néhány diplomával és egy vasas szakmával) mintegy a negyedét-ötödét
kapja ennek a nyugdíjnak.
Jó-jó - mondhatja az iskolázott olvasó - de az elnyomó értelmiség
(tanítónő) kivételezett helyzetben volt, a szegény munkások pedig
folyamatosan nyomorogtak. No, jómagam egy megbélyegzett osztályban
érettségizvén (Antall József volt az osztályfőnökünk) kényszerűségből
Angyalföldön dolgoztam évekig, s tanultam szakmát. S nemcsak szakmát
tanultam az öreg szakiktól, hanem azt is, hogy az esztergályos
kétszeres úr volt (Herr Dréher/r/), és glaszékesztyűben,
keménykalapban ment be dolgozni a Lángba, Ganz-Mávagba - s az általa
gyártott diesel-vonatok máig vidáman szolgálják a dél-amerikai
közlekedést. Üres óráiban nem maszekolt, hanem énekelt a gyár
kórusában, evezett a gyár csónakházában, sportolt a kötelezően (úgy
bizony!) előírt s felépített gyári sportpályán - tehette, mert a
feleségének nem kellett dolgoznia. Gyermekei pedig - óh, borzalom! - a
hazáról tanultak az iskolában. A hazáról.
Természetesen - mai szóval - "vesztesei" is voltak e kornak.
Gyámolításukra ott voltak az ONCSA-házak, az ínség-akciók, a
tehetségmentő szolgálatok... Tehettünk, amennyit tehettünk. Hisz ne
feledjük: ebből a tragédiákkal induló 17 évből 3-4 év a Nagy Gazdasági
Világválság - épp a közepén! Hogyne lettek volna "vesztesek"! Hisz az
egész Magyarország vesztes volt!

És hogyan is állunk azzal a rémületes Horthy-fasizmussal?
Mindenekelőtt szögezzük le: a fasizmus és nácizmus két különböző
dolog, elemi tudatlanság és gonosz indulat összekeverni a kettőt.
Horthy alatt nálunk se fasizmus, se nemzeti szocializmus nem volt!
Szálasi más eset: az valóban náci típusú rendszer volt.
Később, és idegen hatalom katonai megszállása alatt.
(Csupán zárójelben, dőlt betűkkel fűzöm ide: ma Magyarországon új
politikai fogalom született meg: a nemzeti szocializmus ikertestvére,
a nemzetellenes szocializmus).
Nem volt hivatalos ideológia a történelmi jog- és szokásrendszer durva
leváltására, majd erőszakolt helyettesítésére. Nem uralta egy,
egyetlenegy politikai irányzat a médiumokat, és hallatlan választék:
1500 lap, s ebből mintegy 400 politikai jellegű jelent meg e korban!
És bizony nem tartotta rettegésben semmiféle terrorrendszer a
lakosságot.
Csupán az értékeket tisztelő, azokat megőrző s továbbadó konzervatív
világ volt. Beszélő a neve: értékkonzervatív.
Természetesen nem volt XXI. századi értelemben vett demokrácia, már
csak azért sem, mert a XX. század elejéről van szó. A mai fogalmak
visszavetítése egy más korra elemi tudatlanság vagy gonosz indulat -
valószínűleg mind a kettő!
Mai politikailag korrekt mércénk szerint valóban antidemokratikus a
szélsőséges pártok korlátozása. Akkor nemzetet mentett.

Valóban volt cenzus (1920-tól 50 %), viszont nem döntötte el
végzetesen az ország és a nemzet sorsát néhány tányér levessel vagy
lejárt szavatosságú tésztacsomaggal, esetleg a nyugdíjasoknak adott
500 Ft-os utalvánnyal vásárolt szavazat.
Tekintélyuralmi rendszer? A Kormányzó csupán egyszer küldhette vissza
megfontolásra a képviselőháznak a törvényjavaslatokat - emlékezzünk
Göncz papára, mit művelhetett az Antall-kormány törvényeivel! A puszta
tekintélyt pedig megérdemelte, mint tisztakezű, becsületes, erős
akaratú magyar vezető!
Barátaim!
Egyszer végre el kellett mondani mindezt.
Csak azt kérem: adjátok tovább!

Szombathely, 2007. Böjtelő Havának 7. napján
Sárközy Csaba
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Exkluzív részlet a titkos szoc
  2007-02-20 22:01:32, kedd
 
  Exkluzív részlet a titkos szocialista dokumentumból
gondola 2007. február 20. 17:29

Semjén Zsolt rendkívüli sajtótájékoztató keretében mutatta be azt a bevándorlási stratégiát, amelyet az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium a nyilvánosság kizárásával készíttetett. A gondola.hu részletet közöl a tíz évre titkosított előterjesztésből.

Semjén Zsolt ismertetése szerint az anyag arra tesz javaslatot, hogy Ázsia válságövezeteiből milliós tömegeket telepítsenek be Magyarországra, a magyar demográfiai problémák megoldására. A politikus szerint a stratégiában áttelepítési akciókról írnak, ehhez megnevezik az uniós forrásokat is, és a magyar lakosság 10 százalékát ilyen ázsiai betelepülőként képzelik el. Mint mondta, a dokumentum az integráció szükségességéről beszél, holott ezt nyilvánvalóan nem lehetne megvalósítani.

A gondola.hu birtokába jutott dokumentumból az alábbiakban közlünk egy sokatmondó részletet:

"A természetes reprodukcióra tett 'józan' feltételezések mellett csakis egy emelt szintű bevándorlás jelentheti a népességfejlődés konszolidálását. Ez viszont feltételezi, illetve maga után vonja új demográfiai-társadalmi helyzet kialakulását: sok százezer, akár milliós nagyságrendű külföldi eredetű népesség integrálásának szükségességét."

A politikus az anyagot nem mutatta meg az újságíróknak, akiknek azt ajánlotta, hogy Petrétei József minisztertől kérjék a dokumentumot. A KDNP elnöke a sajtónak csak a "nem nyilvános" jelzéssel ellátott anyag fedőlapját mutatta meg, amelyen az szerepelt: Előterjesztés a kormány részére a Magyar Köztársaság migrációs stratégiájáról. Kérdésre válaszolva ugyanakkor elmondta: a szövegből nem derül ki, hogy pontosan melyik ázsiai országokról van szó, az azonban világos, hogy az anyag kizárólag munkaerőpiaci megfontolásokat tart szem előtt.

Létezik a dokumentum

Érdekes momentum, hogy az MSZP reagálásában nem cáfolta, hogy létezik a dokumentum, azonban szerintük abban a migrációs kihívásokat veszi számba a kabinet, mivel mint mondják, Magyarország az Európai Unió tagjaként egyre inkább bevándorlási célországgá válik.

Mesterházy Attila, az MSZP parlamenti frakcióvezető-helyettes újságíróknak úgy reagált az ellenzéki pártelnök szavaira: Semjén Zsolt "tömjén hazugságokat mondott". Ez szerinte egy helyzetértékelés, ami azzal számol, hogy felerősödik a migrációs nyomás, Magyarország célországgá válhat, ennek oka pedig az ország EU-s csatlakozása, illetve az életszínvonal növekedése.

Mesterházy úgy tájékoztatott: a bevándorlást két szempontból is meg kell nézni. Egyrészt a határon túli magyarok szempontjából, másrészt a harmadik országból, például Ázsiából érkezők szempontjából is - közölte.
Elmondása szerint ezeket a kihívásokat veszi számba a dokumentum, de ez korántsem jelenti azt, hogy a kormány bátorítaná az ázsiai bevándorlást, a tényeket rögzíti a dokumentum, és számba veszi a megoldási javaslatokat.

**************

Semjén Zsolt: Milliónyi embert hozna a kormány Ázsiából
Index 2007. február 20., kedd 12:43

Egy meg nem nevezett Ázsiai országból telepítene embereket Magyarországra a kormány, hogy orvosolja a demográfiai problémákat, állítja Semjén Zsolt. Csizmár Gábor munkaügyi államtitkár azt állítja, nem hallott még ilyenről.

Tíz évig nem kerülhetett volna nyilvánosságra az "A kormány migrációs stratégiája" című, januári keltezésű tanulmány, amelyet a KDNP szerzett meg. A dokumentumot bemutató Semjén Zsolt pártelnök a demográfiáról szóló parlamenti vitanappal egy időben tartott sajtótájékoztatóján a szöveget nem mutatta meg az újságíróknak, de azt állította, hogy benne olyan javaslatok fogalmazódtak meg, amelyek végletesen ellentétesek a magyar nemzet életérdekeivel, és a nemzeti kultúrával.

Milliós import

Semjén állítása szerint a tanulmányban hosszan taglalják, hogy milyen technikával lehetne Ázsiából, egy közelebbről meg nem nevezett országokból milliós lakosságot betelepíteni Magyarországra.
A tanulmány a magyar lakosság akár 10 százalékát is ázsiai betelepítettekkel töltené fel.

Semjén abszurd

A KDNP-s politikus szerint a vaskos tanulmányban középtávú projektként számolnak az áttelepítéssel. A tervezet azt is részletezi, hogyan kellene integrálni a milliós ázsiai népességet a magyar társadalomba. Semjén véleménye szerint ez lehetetlen. A politikus azt valószínűsítette, hogy a tervezetet a rendészeti és igazságügyi minisztérium készíttette. Semjén azt mondta, a tanulmány a demográfiai problémákat kizárólag munkaerőpiaci érdekek alapján taglalja.

Hongkongiakat vártunk

Magyarországra a legnagyobb létszámban Kínából érkeztek migráns csoportok a rendszerváltást követően. Hongkong kínai fennhatóság alá való visszahelyezése előtt felmerült ötletként az is, hogy itt kellene letelepíteni a váltás miatt kivándorló hongkongiakat, amivel jelentős mennyiségű tőkét is ide csalogathatna az ország. A letelepítési terv a 90-es évek közepén nagy sajtóvisszhangot kapott, de természetesen nem valósult meg. Az ezredfordulón pontos hivatalos adatok híján sajtóbecslések 20 ezerre tették a nálunk letelepedett, vagy ideiglenesen itt tartózkodó kínaiak számát. Becslések szerint a létszám azóta csökkent, de a kolónia a nyugati országoktól eltérően nem tömörült helyi chinatownba, ezért a letelepedett népesség sokkal integráltabb.

Csizmár Gábor munkaügyi államtitkár az Indexnek reagálva azt mondta: Marhaság. Állítása szerint ilyet a kormány nem fogadott el, és ilyenről még államtitkári értekezleten sem tárgyaltak. A kormányszóvivői iroda egyelőre nem reagált Semjén állításaira.

"Ez annyira abszurd, hogy már a politikai folklór részének sem tekinteném. Semjén Zsolt értesülései nem egy titkos kormány-előterjesztésből, hanem egy diagnózisból származhatnak" - mondta a Hírszerzőnek Kondorosi Ferenc igazságügyi államtitkár. "Természetesen aggasztják a kormányt a negatív demográfiai folyamatok, de amiről Semjén Zsolt beszél, legfeljebb diktátorok agyában fogalmazódna meg" - mondta.

A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnál azt mondták, nem ismernek ilyen szándékot. A demográfiáról szóló parlamenti vitanapon eddig nem került szóba a Semjén által lobogtatott stratégia, még a KDNP-s hozzászólók sem említették meg.

Az MSZP reagálásából végül viszont az derült ki, hogy létezik a Semjén által hivatkozott dokumentum, jóllehet Mesterházy Attila frakcióvezető-helyettes azt állította: Semjén Zsolt "tömjén hazugságokat mondott". Mesterházy ezt követően elmondta, hogy a dokumentumban a migrációs kihívásokat veszi számba a kormány. Ez egy helyzetértékelés, ami azzal számol, hogy felerősödik a migrációs nyomás, Magyarország célországgá válhat, ennek oka pedig az ország EU-s csatlakozása, illetve az életszínvonal növekedése. Mesterházy Attila azt mondta: a bevándorlást két szempontból is meg kell nézni. Egyrészt a határon túli magyarok szempontjából, másrészt a harmadik országból, például Ázsiából érkezők szempontjából is. A frakcióvezető-helyettes elmondta: ezeket a kihívásokat veszi számba a dokumentum, de ez korántsem jelenti azt, hogy a kormány bátorítaná az ázsiai bevándorlást, a tényeket rögzíti a dokumentum, és számba veszi a megoldási javaslatokat.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az SZDSZ játszmája az országga
  2007-02-20 21:53:41, kedd
 
  BAYER ZSOLT
Az SZDSZ játszmája az országgal
Magyar Nemzet 2007.02.20

Már mindenki ideges, frusztrált és belebetegedett az ámokfutásba - ideje újabb szórakozás után nézni

Olvasom, hogy az SZDSZ két elnökjelöltje hasonló elképzelésekkel vágna bele a pártvezetésbe, így például mindketten felülvizsgálnák, újratárgyalnák a szocialistákkal kötött koalíciós szerződést.

Elsősorban azért vizsgálnák felül és tárgyalnák újra a szocialistákkal kötött koalíciós szerződést, mert az eltelt szűk egy esztendőben rádöbbentek, hogy mégsem azokat a tárcákat birtokolják most ők, amely tárcákat birtokolniuk kellene, tehetségükhöz, kitartásukhoz, eszükhöz és hűségükhöz mérten. Ők ugyanis úgy gondolják, hogy tehetségük, kitartásuk, eszük és hűségük alapján az összes tárcát nekik kellene birtokolni, csak hát a hülye népnek mindössze három százaléka szavaz rájuk pillanatnyilag, a parlamentbe jutáshoz szükséges további két százalékot az MSZP-szavazóktól kapják.

Konkrétan pedig arról van szó, hogy mind Fodor Gábor, mind pedig Káka János úgy gondolja, nem akarja már az SZDSZ az egészségügyi tárcát, sokkal inkább akarja viszont a külügyi tárcát. Érdemes elidőzni kicsit ennél az akarásnál. Ügy volt, ha még emlékeznek rá, hogy az SZDSZ a tavalyi választások idején mindennél jobban akarta az egészségügyi tárcát. Hogy ne mondjam, egész programjuknak két alappillére volt, nevezetesen az adócsökkentés (mondom: adócsökkentés!) és az egészségügy rendbetétele (mondom: rendbetétele!).

Azután kormányra kerültek. Gyorsan kiderült, hogy adócsökkentés helyett inkább adót emelnek, s bevezetnek néhány új adófajtát is. Ezt éppoly logikus, megfellebbezhetetlen érvekkel magyarázták meg, mint ahogy logikus és megfellebbezhetetlen érvekkel érveltek az adócsökkentés mellett. Ezt nagyon tudják ezek. Az adóemelés után pedig nyomban hozzáláttak az egészségügyhöz. Abból mindjárt látható volt az SZDSZ elkötelezettsége az egészségügyben, hogy kineveztettek tárcavezetőnek egy teljesen képességtelen orvost, aki jó és egészséges fülek megműtésével hívta fel magára a figyelmet azon időkben, amikor még konkrét életveszélyt jelentett a puszta létezése. Nos, az SZDSZ úgy gondolta, hogy Molnár Lajos már a jó fülek megműtésével is reformelkötelezettségét igazolta, ezért ezt az embert találta alkalmasnak a feladatra.

És Molnár doktor belefogott. Hozzálátott. Nekiveselkedett. Beleállt. Gyürkőzött. És most ott tartunk éppen, ahol tartunk. (Kérdezzék meg az egészségügyi dolgozókat, hol tartunk; az orvosokat, nővéreket, gyógyszerészeket, meg a betegeket is. Kérdezzék meg a népeket, akiknek bezárják a kórházait. Egyszóval: kérdezzék meg a békákat, mit is gondolnak a mocsár lecsapolásáról - amint ezt a remek kis bukolikus képet beemelte a hazai politikai közbeszéd sémái közé egy másik teljesen képességtelen orvos, aki a kilencvenes évek közepén a János-kórház traumatológiai osztályán, mint gyakornok azzal vétette észre magát, hogy jó vastag aranyfukszokat viselt, és az orvosok egybehangzó véleménye szerint egy náthás béka életét se bízták volna rá. Magától értetődik, hogy ez a másik most az SZDSZ elnökaspiránsa...)

S most, hogy itt tartunk, ahol tartunk, az SZDSZ hirtelen rádöbbent, nem kell már nekik az egészségügy. Már nem annyira szívbemarkolóan, hasogatóan, mindent elsöprően fontos ez az egészségügy, mint egy esztendővel ezelőtt volt. Már bezárnak lassan a kórházak, már eladják az értékes ingatlanokat - a legértékesebbet valószínűleg a szcientológusoknak -, már mindenki ideges és frusztrált és belebetegedett ebbe az ámokfutásba, vagyis ideje újabb szórakozás után nézni.

Olyasmi ez, mint amikor a gyerekeim karácsony előtt összeírják a Jézuskának, hogy mit szeretnének kapni. Mire vágyakoznak, mit akarnak, mi az, ami nélkül nem tudják elképzelni az életüket. Aztán a Jézuska általában meghozza a vágy tárgyát. Aztán a gyerekek lelkesen, teljes odaadással játszanak, mondjuk a nagy, kék és sárga és piros dömperrel, aztán a nagy, kék és sárga és piros dömpernek előbb-utóbb kitörik mind a négy kereke valahogy. Onnantól fogva a gyerekek már egyáltalán nem akarnak játszani a nagy, kék és piros és sárga dömperrel. Hanem valami mással. De hát ők még gyerekek.

Az SZDSZ ezzel szemben úgy tesz, mintha felnőtt lenne. Alig törték ki az egészségügy kerekeit, máris új játékszer után sóvárognak. Most éppen a külügyet nézték ki maguknak. S mert ránézésre nem tűnnek gyereknek, ezért egy lehetséges megoldás maradt: az SZDSZ debil felnőttekből vagy gazemberekből áll. De ez még mindig a kisebbik baj. A nagyobbik az, hogy amilyen mentális állapotban van jelenleg az MSZP, s mivel a kormányfő inkább az SZDSZ embere (kívül-belül), így jelen pillanatban bármit találnak ki ezek a derék "mocsárlecsapolók", azt meg is fogják kapni.

Úgyhogy tessék trenírozni. Lesz még ebben az országban külügyminiszter Eörsi Mátyás. És akkor majd visszasírjuk Göncz Kingát. Bezony... Mindig van lejjebb. Emlékezzünk csak, micsoda kifogástalan úriember volt ezekhez képest Horn meg Medgyessy. A kérdés csak az, hogy meg akarunk-e élni folyton újabb és újabb mélységeket, vagy eltakarítjuk végre ezeket? No, véreim?
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kóka: "Egy gazdasági érdekcsop
  2007-02-20 21:52:13, kedd
 
 
Kóka: "Egy gazdasági érdekcsoport igyekszik behálózni a politikát"
Interjú Kóka János gazdasági miniszterrel, az SZDSZ elnökjelöltjével
Kósa András 2007. február 20. 07:36 hirszerzo


Megválasztása után még a tavasszal felülvizsgálná a koalíciós szerződést, és azután minden évben megtenné ezt. A belső viták kiteregetését még a kormányfőtől sem tűrné el. Az első Gyurcsány-kormány rossz gazdaságpolitikájáért magát is felelősnek tartja, ugyanakkor Wekler Ferenc szerinte már visszatérhet a politikába. Támogatja a géntechnológiát, több pénzt adna a szegényeknek. Interjúnk.

Kik azok a jobboldali sajtóval összefonódott vállalkozók?

Kikre gondolt, amikor azt mondta: komoly támadások indulnak majd ön ellen?

Az SZDSZ-ben szokták mondani, hogy akkor vagy valaki, ha a jobboldali sajtó frontálisan támad. Ahogy elnézem a Magyar Nemzet, a kuruc.info, a Gondola, a Heti Válasz vagy a Hír TV támadásait, kezdek jól állni. Persze mióta elindultam az SZDSZ elnöki tisztéért, vannak más jellegű támadások is, de ezek sem térítenek le a megkezdett útról.

Arra akarnak rávenni, hogy legyek kompromisszumkészebb, különösen, amikor kiderült, hogy lehet 40 százalékkal olcsóbban is építeni autópályát. Nyilvánvalóvá vált, hogy a felügyeletem alá tartozó területeken ki lehet tisztítani a versenyt.

A fejlesztések, az autópálya-építés alapján arra gondolnánk, kormányközeli nagyvállalkozók számításait húzta keresztül. Ők támadnák önt a jobboldali sajtó oldalain?

Egyetlen cég sem szeret olcsón dolgozni, és haragszanak, ha egyszercsak az állam rászorítja őket erre. Egyébként nem ismerem a cégek összefonódását, nem ismerem a rendszer mélyrétegeit, de gyanítom, hogy van egy olyan gazdasági érdekcsoport, amelyik igyekszik behálózni a politikát. Ezen a ponton találkozhatnak az érdekek, és így lehetek a jobboldal és valamely nagyvállalkozói kör ellenfele. Mind a kettőnek az a jó, ha nem vagyok az SZDSZ elnöke. A jobboldal az erős liberális párttól fél, a gazdasági érdekcsoport pedig a liberális versenytől.

A pártfinanszírozás önnél és Fodor Gábornál is hangsúlyos elem a programban. Hajlandó lenne megnevezni nyilvánosan a pártot támogató vállalkozásokat?

A politika csak akkor érdekel, ha van remény a tisztulásra. Ha szabadulhatunk bizonyos terhektől, melyek morálisan a mélybe taszítanak. A demokrácia pénzbe kerül: tehát emeljük meg a pártok állami támogatását, és adjunk lehetőséget magánadományok gyűjtésére. Így a pártoknak lenne elég tiszta pénze, és végre megtilthatnánk a cégek adományait. Csekélyebb összegig a magánszemélyek adományozása pedig jó, közelebb viheti az embereket a politikához.

De ezt követően az Állami Számvevőszéknek keményen ellenőriznie kell. Média- és reklámszakértők szerint tavaly legalább nyolc milliárd forintot költöttek a pártok a kampányra, miközben mindegyiküknek sikerült elszámolniuk a törvényes keretek között.

"A demokrácia pénzbe kerül" "A demokrácia pénzbe kerül"

Az SZDSZ mennyit költött ebből a nyolc és fél milliárdból?

Nem tudom, és nem is akarok kiragadni egyetlen pártot a többi közül. Még akkor sem, ha az SZDSZ jóval kevesebb pénzt költött, mint a nagy pártok.

Programjában azt is írja: elfogadhatatlan, ha valaki magáncéljaira használja az állami eszközöket. Az is elfogadhatatlan akkor, ha valaki saját törvénymódosítást lobbizik ki a parlamentben, hogy a szőlői jobb besorolást kapjanak?

Igen, és rengeteg esetet sorolhatnánk még fel, hogy mi minden nem megengedhető.

Mindketten tudjuk, hogy Wekler Ferencről van szó. Miatta többen kiléptek a pártból akkor. Vele együtt tudna működni?

Én nem voltam még akkor az SZDSZ-ben. Csak azt tudom, hogy Wekler Ferenc önként lemondott a parlament alelnöki székéről, nem képviselő már, és kimaradt a párt ügyvivő testületéből.

Ön mellett viszont az M6-osért felelős koordinátorként tevékenykedik.

Wekler Ferenc tíz éve dolgozik azon, hogy az M6-os kapcsán összefűzze a helyi érdekeket az országossal. Ezernyi megoldandó feladat van egy ilyen beruházásnál. Például az építendő völgyhíd egyik tartópillére alatt találtak egy római kori villát, mi legyen vele, hogyan őrizhető meg, kinek kell és milyen engedélyt kiadnia? Mit csinál ilyenkor az önkormányzat? Tucatnyi hasonló feladatot lát el, fizetség nélkül.

Jöjjön a vagyonadó!

"A liberális állam ne akarjon jobb embert faragni belőlünk" - írja programjában. A mostani reformok jó része viszont kimondottan "népnevelő" jellegű, például a vizitdíj. Nincs itt ellentmondás?

A kettő nem ugyanaz. Ízlés, hit, meggyőződés dolgába az állam nem szólhat bele. És ha csak lehet, ne szóljon bele az egyén döntéseibe sem. A vizitdíj, a tandíj, a vasúti kedvezmény és néhány más reformelem a jogtalan vagy a kifizethetetlen kedvezmények körét igyekszik szűkíteni. Helyette a támogatást inkább rászorultsági alapon akarjuk adni. Abban igaza van, hogy tudatosan propagálunk egy új kultúrát, az önállóság kultúráját.

Ez azt mondja, hogy szakítsunk végre az ingyenesség hamis illúziójával, szakítsunk azzal a hittel, hogy az állam képes megoldani minden gondunkat. A vizitdíj azt üzeni, hogy kellesz te is. A gyógyuláshoz kell a figyelmed, a segítséged. Kell a pénzed, hogy az egészségügyben több legyen. Kell, hogy megfontoltabban használd az orvos idejét, a műszert, a gyógyszert, mindent. Emellett a vizitdíj fehéríti is a rendszert, így könnyebben marad majd el a hálapénz.

Az első Gyurcsány-kormány jócskán hozzájárult ezeknek az illúzióknak a fenntartásához, és a koalíciós partner ezzel is kampányolt.

Az első Gyurcsány-kormány sem volt elég bátor ahhoz, hogy leállítsa az osztogatást. Ez 2000-ben kezdődött, a minimálbér adómentességével, majd jött a köztisztviselői fizetések megduplázása, jött a lakástámogatási rendszer ámokfutása. Majd jött az első 100 napos program és jött a második. A ciklus végén a túlköltekezésre még ráhúztak minimum ezermilliárd forintnyi kampányígéretet.

Személy szerint mennyire érzi felelősnek magát a rossz gazdaságpolitikáért?

Osztozom a politikai felelősségében, akkor is, ha a gazdasági tárca jól dolgozik. Felelős vagyok, akkor is, ha a magam dolgát jól végzem. Rekord nagyságú működő tőkét hoztunk be, 40 százalékkal levittük az autópályák árát, 13 év után új vasúti törvény született, születőben van az új villamosenergia-ipari törvény, illetve a gáztörvény, ami megnyitja a piacot. Felelős vagyok én is, mert annak idején nem érveltem keményen a reform szükségessége mellett. Nem kiabáltam, hogy nem ott, nem akkor, és nem olyan adócsökkentésre van szükség, mint amilyen az ÁFA mérséklése volt.

Hány éven belül lehet érzékelhető adócsökkentés?

Az adóreform kifejezést jobban szeretem. Nem az a fő gond, hogy a társadalom adóterhelése túl nagy volna, inkább a szerkezete rossz. Például a legális munkajövedelmeket túladóztatja, miközben lehetővé teszi, hogy közel egymillió ember elkerülje az adófizetést. Nem normális dolog, hogy másfél millió ember van minimálbéren. A reform lényege az volna, hogy többen fizessenek kevesebb adót, a rendszer pedig ösztönözze a foglalkoztatást.

Sokféle megoldás lehetséges, például az ingatlanadót lehetne kombinálni a vagyonadóval. Ha valaki személyi jövedelemadóban nem fizette meg a gyarapodása adóját, az vagyonában, ingatlanjában fizesse meg utólag. Ezt a munkát még idén el kell kezdeni.

Egyre többet kell költenünk az oktatásra, egészségügyre, biztonságra. Lehet így adószintet csökkenteni?

Ezek az állam alapfeladatai. Ha az állam kivonul azokról a területekről, ahol semmi keresnivalója, ha eladja veszteséges vállalatait, ha a tisztább verseny lejjebb viszi a beruházások árát, ha nem foglalkoztatunk feleslegesen köztisztviselőket, több pénz marad ezekre. Az én munkám erről szólt: például 2006 volt az első év, hogy a vasút vesztesége nem nőtt tovább az előzőhöz képest. Harminc százalékkal csökkentettem a minisztérium létszámát.

Mindig tudja egyébként, hogy a saját apparátusa min dolgozik? Az elektronikus információszabadságról szóló törvény esetében, amit szinte a parlament előtt kellett visszavonni, nem így tűnt.

A kifogásolt részeket nem a mi tárcánk írta. Egyébként az időben történő korrekcióval nincs bajom. Magyarországon éppen az SZDSZ által kidolgozott törvény teszi kötelezővé minden tervezet nyilvánosságra hozását, még mielőtt a kormány megtárgyalná. A sajtó pont akkor kapta el az eseményt, amikor az egyeztetés elkezdődött. Hamar kiderült, hogy az apparátus igényes, de politikailag vállalhatatlan munkát végzett.

Egy koalíciós párt elnökeként szó nélkül hagyná, hogy a kormányfő nagy nyilvánosság előtt, egy parlamenti beszédben kritizálja nyíltan az egyik pártbeli minisztert?

Akkor nézzük konkrétan, Molnár Lajosról van szó. Az SZDSZ elnökeként nem reagálnám túl, mert az egészségügyi tárca jó munkát végez, és ezt a miniszterelnök sem láthatja másként. Ezért a kritika érdektelen, és amíg a reformok jól haladnak, mi is jól megvagyunk. Egyébként a miniszterelnököt is lehetne kritizálni, és az sem volna nagy baj.

Az SZDSZ fontos reformokon dolgozik, és elégedettek lehetünk. Így nem kell állandóan kifejeznünk és demonstrálnunk a különállásunkat. Egy kritika hallatán nem inog meg az önbizalmunk, nem inog meg a párt identitása sem. Az SZDSZ elnökeként elmondanám, hogy ameddig koalícióban vagyunk, egy csapatban működünk, és kérem a miniszterelnök urat, hogy ebből ő se beszéljen ki.

Ha kormányátalakítás lesz, pártelnökként hozzájárulna liberális miniszterek távozásához?

Vagy lesz kormányátalakítás, vagy sem. A miniszterelnök még nem jelezte, hogy változtatni akar. Akárhogyan is lesz, a liberális képviselet nem csökken.

Igaz, hogy odaadná az egészségügyi tárcát a külügyért cserébe?

Személyi kérdésekkel nem foglalkozom.

Hogyan befolyásolja a koalíciós együttműködést az új elnök személye? Mindketten karakteresebb politizálást ígérnek, ráadásul az elején az új vezetőnek egy kicsit a saját tábornak is játszania kell, hogy az ellenoldal képviselőit maga mellé állítsa.

Vannak közös feladataink, ilyen a kormányzás, a reformok végigvitele. Aztán vannak különálló feladataink, ilyen a pártépítés. Ebben nem kell kompromisszumot kötnünk, nem kell magunkat a Fideszhez vagy a szocialistákhoz mérni. Évente lefolytatunk egy demokratikus vitát arról, hogyan megy a kormányzás. A kezünkben van a koalíciós szerződés, és az, hogy mit vállaltunk. Ehhez mérjük a teljesítményt. Újra mondom, amíg van reform, amíg van teljesítmény, addig kötelességünk maradni.

Visszahívná Gergényit?

Miknek kell megvalósulniuk jövő nyárig, hogy maradjanak a koalícióban?

Nem várnék nyárig, már tavasszal értékelhetnénk. A koalíciós tárgyalóasztalnál néhány új kérdést is biztosan felvetnék. Elmondanám a miniszterelnöknek, hogy a kormány nem működhet tovább egy újfajta pártfinanszírozás nélkül. Vagy azt, hogy a konvergencia-program sikereit a következő választás előtt senki, de senki sem osztogathatja szét.

Vitairatában azt is megemlíti, hogy az emberek azért kiábrándultak, mert a piacgazdaság nem úgy működik, ahogyan kellene a felügyelő intézmények gyengesége miatt. Ezek közül többet a Gyurcsány-kormány is tovább gyengített.

Nem gyengültek, de tény, hogy nem is erősödtek. A piacfelügyelet, a versenyhivatal, a fogyasztóvédelem jó működése egy liberális piacgazdaság fontos elemei volnának. Alaposan át kéne fésülni a szabályokat, és végre rendet kéne rakni. Mondok egy példát, ma a vállalkozó azt látja, hogy a piacra jutás előtt túl sok korlát és akadály van. Ugyanakkor a rengeteg szabály ellenére a tulajdon, a cég jogbiztonsága nem megfelelő.

Ezért találkozom például Lomnici Zoltánnal, a Legfelsőbb Bíróság elnökével és Nagy Zoltánnal, a Gazdasági Versenyhivatal vezetőjével is, megbeszélni, hogy a gazdaság tisztaságát hogy lehet fokozni. A Heritage Foundation jelentése szerint gazdaságilag Magyarország mérsékelten szabad, a mérsékelt jelzőt el kell tüntetnünk.

Gyerekszegénység terén is rosszul állunk. A liberális szociálpolitika hogyan segít azokon, akik maguktól nem tudnak előbbre lépni?

Először nem feltétlenül liberalizmus, hanem őszinteség kéne. Azt is mondhatnám, hogy túlságosan álszentek vagyunk. Mindig, mindenki nagyon szolidáris, és mindenki szociálisan nagyon érzékeny, eközben alig történik valami. A szerénység és az őszinteség után jöhetne persze a liberalizmus is. Most ha 100 forintot költünk egy roma megsegítésére, ebből legfeljebb 40 jut el hozzá, a többi kutatásokra, társadalomkutatók műhelymunkáira, romasegítő intézményekre, felügyeleti szervekre megy el. Ennél lehetne hatékonyabb és célzottabb a szociálpolitikánk.

A szolidaritást kezdhetjük egyszerű dolgokkal is. A támogatott 100 forintból kapjon meg legalább hetvenet. Ne foglaljuk el a mozgássérült parkolóhelyét. Kell az őszinteség, mert tizenhét éve a szociálpolitika, a nyugdíjak, a támogatások összes gondját a szőnyeg alá söpörte a politika, de a szőnyeg már kezelhetetlenül púpos.

Elég erősek már Magyarországon a liberális alapértékek, hogy tovább lehessen lépni ezek megóvásán?

A liberalizmus erős, erősebb, mint bármely rivális ideológia. A kérdés az, hogy ez mennyire kell nekünk, magyaroknak. Amikor látom az utcai radikalizmust, az árpádsávos lobogókat, a fideszes képviselőket kordont bontani, tudom, hogy továbbra is dolgunk a demokrácia védelme. Természetesen erős párttá is akarunk válni, ehhez gazdasági liberalizmus is kell.

Megkérte volna Gergényi Pétert, hogy gondolja meg magát, amikor vissza akart vonulni?

Megvártam volna a vizsgálat eredményét. Csak higgadt, részletes elemzés után lehet erre a kérdésre válaszolni.

Jövő héten dönt az Európai Unió, hogy Magyarország fenntarthatja-e a tilalmat a genetikailag módosított növények termesztésére. Ön hogy szavazna erről egy kormányülésen?

Mindig is a géntechnológia térnyerése mellett foglaltam állást. Én nem szavaztam meg a parlamentben ennek a tilalmát. Szerintem ezt nem kellett volna ellenezni. Az SZDSZ-en belül is kisebbségben vagyok, de a politika ilyen.

Margaret Thatchert politikusi példaképének nevezte. Ő konzervatív politikus volt. Ön elfogadja a konzervatív-liberális jelzőt?

Anglia a '70-es években rengeteg olyan gonddal küszködött, mint mi most. Thatcher asszonynak sok tabut sikerült ledöntenie, sokféle reformot indított el. Bátor volt, és komolyan vette a liberális gazdasági elveket, ez hozta el Angliának a sikert. Hasonló dolog történt Írországban is, és talán nálunk is így lesz. A hit, a cselekvés, az elszántság, az igyekezet, a reformokban való bátorság tekintetében mondtam, hogy példát kell vennünk róla.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ex-alkotmánybírák figyelmeztet
  2007-02-20 17:36:03, kedd
 
 
Ex-alkotmánybírák figyelmeztetése: megtévesztő a Gönczöl-jelentés
Belföld 2007-02-20 16:27:51

Zlinszky János, Herczegh Géza és Tersztyánszkyné Vasady Éva volt alkotmánybírók
levélben fordultak az EB alelnökéhez, amelyben többek között azt írják, hogy a
szeptemberi-októberi eseményekről készült Gönczöl-jelentés megtévesztő, az igazi
felelősök felmentését szolgálja átlátszó módon, ugyanakkor a köztársasági elnöktől
az utca emberéig mindenkit felelősnek tekint.

A levélírók kitérnek arra, hogy a rendőri vezetés szeptember 18-án és 19-én az MTV
székházának "védelmében" rendkívüli tehetetlenségről tett tanúságot. Ezt követően
viszont a rendőrség többször is brutálisan támadt nemcsak tüntetőkre, hanem békés
járókelőkre is, amit - mint fogalmaznak - ők "adatszerűen is igyekeznek bemutatni".

"A Gönczöl-jelentés (...) megtévesztő, az igazi felelősök felmentését szolgálja
nagyon is átlátszó módon, míg ugyanakkor a köztársasági elnöktől az utca emberéig
mindenkit felelősnek tekint. A jelentés felfogása, érvelése a jogállam
értékrendjével szemben a "pártállam", Rákosi Mátyás és Kádár János diktatúrájának
sajnos mindmáig szívósan továbbélő szemléletét tükrözik, amelyben az emberi jogok -
ha elismerik őket - az állam adományai, megsértésük bocsánatos bűn, a rendőrség
állam az államban, a jogaival élő polgár pedig potenciális ellenség" - összegezték
véleményüket a volt alkotmánybírák a kedden hivatalos látogatásra Magyarországra
látogató Franco Frattininek.

Levelük szerint, amit kedden juttattak el az MTI-hez, a Gönczöl-bizottság jelentése
a történtekért való felelősség megállapítása helyett igyekezett a kormányfő
felelősségét elködösíteni, és legfeljebb kommunikációs hibák elkövetésében
marasztalta el őt, a rendőrség tevékenységét pedig a maga egészében jogszerűnek
minősítette - leszámítva néhány egyéni túlkapás esetét. A rendőri brutalitás az
október 23-i Fidesz-nagygyűlés erőszakos szétoszlatásában érte el csúcspontját -
emelte ki levelében a három volt alkotmánybíró.

"Mi hárman - a Magyar Alkotmánybíróság volt tagjai - kötelességünknek éreztük, hogy
a jelentés ténybeli hiányosságait, értékelésének egyoldalúságait helyreigazítsuk,
valamint a miniszterelnöknek tetteiért és nyilatkozataiért való felelősségére,
nemkülönben a rendőri intézkedésekért való felelősség kérdésére rámutassunk" -
fejtették ki az MTI-hez eljuttatott dokumentumban, hozzátéve, hogy kritikai
észrevételeiket "az angol fordítás elkészülte után" teljes terjedelmében
eljuttatják a biztosnak. (MTI)

http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=162454
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Bukik a kormány, ha jön a vagy
  2007-02-20 17:16:14, kedd
 
  Bukik a kormány, ha jön a vagyonadó?

* Napi Gazdaság

2007. február 20., kedd 7:29

Magyarországon a vagyont sújtó adók és illetékek mértéke messze elmarad a fejlett országokban alkalmazott szinttől. Súlyuk azonban egyre nagyobb és a szakértők további növekedést jósolnak az ingatlanadó bevezetése és az illetékszabályok módosítása révén.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerosének!Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerősének!
Nyomtatható változatNyomtatható változat
hirdetés

A magyar államkincstár adó-, illeték- és járulékbevételeinek 2,3 százaléka származott vagyonnal kapcsolatos elvonásokból 2005-ben a világ legfejlettebb országait tömörítő gazdasági szervezet (OECD) jelentése szerint. Az elmúlt tíz évben emelkedett a vagyoni típusú adók aránya, de még mindig messze elmarad a fejlett országok 6 százalékos átlagától.

Hazánkban a vagyont terhelő elvonások többségét illeték formájában szedik be, aminek a legnagyobb hátránya, hogy nem tervezhető előre nagy biztonsággal - vélekedik Gyöngyösi Márton, a KPMG asszisztens menedzsere.

Az illetékek a vagyonhoz köthető elvonások háromötödét teszik ki: az OECD által vizsgált időszakban a 190 milliárdos bevételből több mint 110 milliárdra rúgott a visszterhes ingatlan-, illetve gépjármű-átruházási illetékből származó összeg. A vagyoni típusú terhek másik jelentős csoportját az ingatlannal kapcsolatos adók alkotják, a helyi önkormányzatok által kivetett építmény-, telek- és kommunális adóból 58 milliárd forint folyt be.
Értékalapú adó: évi 100-150 milliárdos bevétel

A harmadik legnagyobb tétel, az öröklési és ajándékozási illeték 15 milliárdot tett ki. Amennyiben a konvergenciaprogramban foglaltaknak megfelelően jövőre bevezetik az értékalapú ingatlanadót, másfélszeresére emelkedhet a vagyoni típusú adók aránya, a kormány várakozásai szerint ugyanis évente 100-150 milliárd forint folyhat be ilyen jogcímen - tette hozzá Gyöngyösi. Az adószakértők szerint további bővülést jelenthet az örökösödési illeték mértékének emelése, illetve a szabályok szigorítása.

Hosszú távon vizsgálva a fejlett országokban éppen ellentétes folyamatok zajlanak, mint hazánkban, a vagyonadók aránya csökkenő trendet mutat. A szakértők szerint ennek oka egyrészt, hogy a választók körében meglehetősen népszerűtlenek a vagyontárgyakra - különösen az ingatlanokra - kivetett adók, így akár a választás eredményét is befolyásolhatják a hozzájuk kapcsolódó intézkedések. Problémát jelent az is, hogy az adóalap értékét nehéz igazságosan megállapítani és időről időre az inflációhoz igazítani.

Világszerte az egyik legmeggyőzőbb érv a vagyoni típusú adók ellen, hogy a már adózott jövedelmekből képzett, azokból felhalmozott tőkét adóztatja meg újra. Feltehetően egyes országokban, például Hollandiában emiatt törölték el a vagyonadót, a legtöbb uniós tagállamban pedig nem is alkalmazzák, inkább a jövedelem- és forgalmi típusú adókat részesíti előnyben. Nálunk viszont az adótípus mellett szól, hogy a vagyon sokkal ,,kézzelfoghatóbb" az elrejtett és eltitkolt jövedelmekhez képest.

*
Akkor még ma kezdjék el bevezetni! Aztán mi majd integetünk!
Hosszú távon vizsgálva a fejlett országokban éppen ellentétes folyamatok zajlanak, mint hazánkban, a vagyonadók aránya csökkenő trendet mutat. -írja a cikk.
Majd a mi ballibeink megmutatják, hogy árral szemben is lehet úszni, széllel szemben pedig pisilni!!

T. Éva
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
az „öszödi böszme”
  2007-02-20 17:11:50, kedd
 
  Volt már

Kálmán királyunk, ,,könyves Kálmán",

Mátyásunk, az ,,igazságos",

Ulászló királyunk, a ,,dobzse László",

II. Józsefünk, a ,,kalapos király",

Széchenyi Istvánunk ,a ,,legnagyobb magyar",

Deák Ferencünk, a ,,haza bölcse",

Horthy Miklósunk, a ,,lovas tengerész",

Szálasi Ferencünk, a ,,nemzetvesztő".


És már van

Gyurcsány Ferencünk az ,,öszödi böszme".
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Örökre titkos szerződés?
  2007-02-20 16:42:42, kedd
 
  Örökre titkos szerződés?

kedd, 2007. február 20. mno

Per indult az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. ellen, mert a
vagyonkezelő nem hajlandó nyilvánosságra hozni a Dunamenti és a Mátrai Erőmű
privatizációjáról kötött szerződéseket.

Az 1995-ben lezajlott magánosításról lesújtó jelentést készített az Állami
Számvevőszék. A történet része a Gyurcsány Ferenc érdekeltségébe tartozó Altus is,
s egy meghiúsult tranzakció, mellyel ellenérték nélkül jutott volna állami
vagyonhoz a cég.
Hiába telt el több mint tíz év a magyar energiaipar első, a Horn- Kuncze-kormány
idején lezajlott nagy privatizációs hulláma óta, bizonyos részleteket még mindig
titokként kezel az állam. A Manager Magazin című gazdasági havilap szeretett volna
beletekinteni például a Mátrai Erőmű és a Dunamenti Erőmű eladásáról kötött
szerződésekbe, de az ÁPV Rt. nem adta ki a megállapodásokat, holott közérdekű
adatokról van szó. A magazin bírósági útra vitte az ügyet, eredmény még nincs, a
következő tárgyalás áprilisban lesz. Schiffer András, a magazint képviselő Társaság
a Szabadságjogokért (TASZ) szervezet tagja elmondta: az ÁPV azzal érvel, hogy a
privatizáció idején, vagyis az 1995-ben élő adatvédelmi törvénynek megfelelően a
szerződésekről jelentést készítettek, s azt közzé is tették.

http://www.mno.hu/index.mno?cikk=397886&rvt=2
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Jogos volt a kordonbontás
  2007-02-20 16:18:18, kedd
 
  Jogos volt a kordonbontás
2007. február 20. 15:47

A kordonbontásról, a kistérségek ellehetetlenítéséről és az új arisztokrácia dőzsöléséről beszélt sajtótájékoztatóján Szijjártó Péter.
A hátrányos helyzetű településeknek végleg hadat üzent a kormány - reagált az elmúlt napok eseményeire Szijjártó Péter a Fidesz szóvivője. A részletekről szólva elmondta, az a számos intézkedés - a vasúti szárnyvonalak bezárása, a kórházak, a posták és az iskolák bezárása - a vidék végleges ellehetetlenítéséhez vezet. "És ezen a különböző reklámfogások nem segítenek az embereknek - jegyezte meg a Fidesz szóvivője.

Szijjártó Péter a kormányszóvivői bejelentésekről is szólt. Kifejtette: láthatólag itt van az új arisztokrácia új szokása: a miniszterrel való reggelizés lehetősége. Az ellenzéki politikus hangsúlyozta: nem valószínű, hogy bármelyik köztisztviselő számára a jelenlegi megélhetési körülmények között például a rezsiszámla kifizetésére bármilyen gyógyírt jelentene, hogy a miniszterrel közösen reggelizhet. A Fidesz szóvivője azt is furcsának tartotta, hogy megélhetési válság közepén a kormány a riói karneválra vagy svéd hokimeccsekre osztogatna jegyeket.

A kordonbontással kapcsolatban Szijjártó úgy fogalmazott, mára bebizonyosodott, hogy a Fidesz országgyűlési és uniós képviselőinek igaza volt a vasfüggönnyel kapcsolatosan. Mint fogalmazott, a rendőrségi bejelentés után kétségessé vált a kormányzati érvelés a terrorveszéllyel kapcsolatosan. A Fidesz kommunikációs igazgatója álszent játéknak nevezte a kormány kommunikációját, hogy a presztizsveszteséget minimalizálná tudják.

Arra a kérdésre, hogy a Fidesz miért a kordonbontás eszközét választotta, és miért nem élt olyan beadvánnyal, aminek eredményeképpen most a rendőrség úgy döntött, hogy el kell bontani a kordont, Szijjártó Péter azt mondta: a Fidesz több alkalommal is a legmagasabb fórumhoz, a kormányhoz fordult, amelynek jogi lehetősége lett volna, hogy elbontassa a kerítést.

fidesz.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hisztérikus indulatok az SZDSZ
  2007-02-20 16:16:12, kedd
 
  Hisztérikus indulatok az SZDSZ-ben

2007. február 19. 13:34
Az elnökválasztó tisztújító küldöttgyűlésig nem indít vizsgálatot a gyanús baranyai tagtoborzás ügyében az SZDSZ. A kisebbik kormánypárt országos tanácsának ülésén üvöltöztek egymással a testületi tagok a párt körüli botrányok kiszivárgása miatt.
A tisztújítás előtt álló SZDSZ országos tanácsának (ot) szombati ülésén a két elnökjelölt programjáról sok szó nem esett, ellenben nagy vita alakult ki a pártba ajándékcsomagok fejében beléptetett 800-900 baranyai tagsági viszonyáról. Kuncze Gábor leköszönő pártelnök szerint ennek semmi jelentősége az elnökválasztás szempontjából. Kifejtette: a legfrissebb számítások szerint Baranya megyének mindössze hárommal több küldöttje lesz a március végi küldöttgyűlésen, mint két évvel korábban volt. Ismert: Kuncze Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter támogatója, és a lopás miatt jogerősen elítélt drávapiski polgármester - aki közben kilépett a pártból - által beléptetett új tagok Kóka elnökké választásához fognak asszisztálni.

Üvöltözés az ülésen

A Magyar Nemzet információi szerint az ot-ülésen a jelenlegi pártvezetéshez köthető személyek élesen kifogásolták: túl sok információ szivárog ki a pártról az utóbbi időben, mint például a baranyai tagtoborzással kapcsolatos hírek. Az Index ezt megerősítve azt közölte: a vita a kiszivárogtatásokról az üvöltözésig fajult, amikor iwiw-es kapcsolati hálójuk alapján próbálták rábizonyítani egyesekre, hogy ismert újságírók tartoznak a szűk baráti körükbe. Az internetes portál úgy tudja: fájó pont volt az is, hogy nyilvánosságra került: Lakos Imre budapesti elnök olyan fővárosi fördőbérleteket osztogat, amelyek kereskedelmi forgalomban nem is kaphatók, mintegy 20-40 millió közpénzt tékozolva el ezzel.

Változtatnának az alapszabályon

A Magyar Nemzet arról is beszámolt: a szabad demokraták döntöttek arról, hogy módosítják a párt alapszabályát. Bevezetnék a választókerületi elnöki posztot, s megszüntetnék az ügyvivői testület választásánál a külön fővárosi, illetve vidéki listát. A testület - amely lényegében az elnökségnek felel meg - létszáma továbbra is 12 fős marad. Kuncze Gábor pártelnök bírálta Orbán Viktor évértékelő beszédét, mondván: valótlan állításokat, csúsztatásokat tartalmazott, és nem adott megoldási javaslatokat az ország problémáira.

Az SZDSZ két elnökjelöltje Kóka János és Fodor Gábor a nyilvánosság előtt vitatja meg az SZDSZ jövőjét, illetve programjaikat márciusban. Kóka János bejelentette: Megállapodtunk Fodor Gáborral, hogy március 20-án, (...) nyilvános vitát rendezünk, ahol a programok, az ideák, a gondolatok, a liberális párt felemelkedésével foglalkozó javaslatok mindkét elnökjelölt részéről elhangozhatnak.

Kóka és a rágalmak

Az SZDSZ elnöki posztjáért ringbe szálló gazdasági miniszter közleményben tudatta, hogy honlapján (www.kokajanos.hu) a személyét ért támadások nyilvános regisztrációjára rágalomszámlálót indít. Ezt olyannyira fontosnak tartja, hogy délután egy órára még sajtótájékoztatót is összehívott.

Mint ismeretes, Kóka honlapját szombaton feltörték, másnap azonban az elkövető bocsánatot kért, mondván: rossz tréfa volt csupán.

SZDSZ-es forrásaink szerint viszont Kóka ezzel a "marketinges trükkel" szeretné reklámozni saját honlapját. Ismert: a másik SZDSZ elnökjelöltnek, Fodor Gábornak is van saját internetes oldala a www.fodorgabor.hu címen.

Magyar Nemzet, Index, MNO - fidesz.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 11 
2007.01 2007. Február 2007.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 269 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 515
  • e Hét: 2437
  • e Hónap: 6182
  • e Év: 159678
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.