Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Kongresszusi üzenet
  2007-02-23 03:37:17, péntek
 
  Kongresszusi üzenet és a valódi rendszerváltozás 2006. 11. 26.


Levél Bóna Mária Ilonától: Kongresszusi üzenet és a valódi rendszerváltozás


Kongresszusi üzenet a magyar néphez:

1.) "1990-ben elmaradt a felelősségre vonás kérdése. Ezt, még egyszer nem engedhetjük meg."

2.) REMÉNY!

3.) ELSZÁNTSÁG!

4.) BÜSZKESÉG!

5.) Eddig tudtuk, hogy MIT és MIÉRT szeretnénk. A jövőben a HOGYAN-on lesz a hangsúly!



Gondolatok, javaslatok a VALÓDI rendszerváltozáshoz

A rendszerváltozásban már megéltünk számos választást. Minden alkalommal két fontos eleme valósult meg a kampányoknak.
1./ Tudtuk, hogy MIT szeretnénk, pl.: "változás"-t.
2./ Többnyire azt is tudtuk, hogy MIÉRT szeretnénk változást.
3.) A valódi rendszerváltozás előtt azonban meg kell abban is állapodni:
HOGYAN szeretnénk azt az oly nagyon fontos társadalmi "változást" elérni!

Tehát, a fontossági sorrend megváltoztatásával kell kezdeni a stratégiát.

Vagyis, az ország minden választókörzetében élő embereket meg kell győzni arról, hogy képviselő jelöltjüknek, a parlamentbe jutással az ő sorsuk jobbításának szándéka a CÉL-ja! Pontosabban: a választókörzet képviselő jelöltjének az egyes embert, az EGYÉNt kell meggyőzni arról, hogy jelöltje érzi a legnagyobb felelősséget(!) a körzetben élők sorsa iránt!

Kik is ők valójában?
Meg kell tudni, hogy az új helyzetbe került magyar társadalomban hogyan alakult a sorsuk az itt élő lakosoknak!

HOGYAN? Például: településstatisztikai és szociológiai adatok összegyűjtése, elemzése; intézményi, infrastrukturális és földrajzi adottságok, hagyományok elemzése; - személyes beszélgetések, interjúk készítése és nyilvános beszélgetések szervezése, amit MINDEN ADAT PUBLIKÁLÁSÁVAL zárunk.

Elsősorban meg kell tudni, milyen az aránya a kibontakozási lehetőséggel már élni tudóknak és a leszakadóknak!
Vagyis, meg kell tudni, hogy az aktív korú népességnek milyen arányú eltartottról kell gondoskodni a körzetben? (Itt Andorka Rudolf "egyharmad-kétharmad-", vagy "kétharmad-egyharmad-" társadalom-meghatározására gondolok, amelyben azt a társadalmat írja le, amelyikben a népesség kétharmada végez munkát, s a népesség egyharmada teljesen leszakad, a kétharmad eltartottjaként él.)
Félő, hogy a keleti országrészben ez az arány egyharmad-kétharmad, míg a nyugati országrész lakosai körében (akik sok segítséget kaptak a váltáshoz a "nyugaton" élő rokonoktól) feltételezhető a kétharmad-egyharmad eltartó- eltartottsági arány.

Mostanra elmondható, hogy az ország minden területén élő EGYÉN-ek többsége egy elhúzódó krízishelyzetben éli át a rendszerváltozást.
Itt, külön kitérnék azon időskorúakra, akiket már polgárosodó állapotban ért a második világháború. Ennek bizonyságául, példaértékű az ország ISKOLA és TEMPLOMÉPÍTŐ törekvése. Sokhelyütt, a közösséghez tartozás ereje olyan erős volt, hogy - a gazdasági világválság idején - volt anyagi és erkölcsi ambíciójuk az ÉPÍTKEZÉSRE! A trianoni döntés után megcsonkított országban maradottak számára ez egyfajta LELKIERŐT adott a MEGMARADÁSHOZ.
Ők, a Horthy-korszakban nemcsak iskola- és templomépítésbe kezdtek, hanem - ami mindig is sokkal nehezebb volt, - közösséget is építettek!

A polgárosodó emberek hozták magukkal az ősöktől örökölt HOGYAN tudását!

Tudták, hogy HOGYAN fogjanak hozzá ö n e r ő b ő l az építkezéshez!

Ezt a fajta identitást, ön- és közösségfejlesztő kreativitást irtotta ki a kommunistának hazudott bolsevik diktatúra belőlük és utódaikból!!!!!!!!!

Tudnunk kell tehát, hogy Ők nem azonosak azokkal, akik megvalósították a proletárdiktatúrát, hanem Ők azok, akiken megvalósult az!

Mit kellene tennünk? Először is: meg kell tanítani ezt a népcsoportot régi-új identitására! Meg kell teremteni azokat a HELYEKET ismét, ahol az egyén megismerheti saját, egyéni értékeit, amellyel megvalósíthatja saját szocializáltságát, ami alapja lehet minden további elsajátításnak!

Miért olyan fontos ez?
Azért, mert a szocializáció az egyed szociokulturális környezetben elsajátított mindennapi életképessége!
Ettől az életképességtől fosztotta meg és fosztja meg a mai napig a baloldalinak és reformnak hazudott politikai erő az ország lakosságát - a magyar népet - azzal, hogy hatalmát arra használja, hogy "lenyúlja" a szociokultúrát!
Hogyan teszi ezt?
Úgy például, hogy teljes mértékben piacosítja az oktatást, a kultúrát és az egyházi intézményektől, pedig elvonja az állami támogatást!
Mondván: "ez a kapitalizmus, erre szavaztatok 1990-ben, vagy nem"?
Teszik ezt annak ellenére, hogy náluknál senki nem tudja jobban, hogy a népnek, a "kisembernek" semmilyen lehetősége NEM volt a tőkefelhalmozásra, amiből finanszírozhatná az előbbiekre vonatkozó törekvéseit!!!
Éppen ezért, a még meglévő művelődési házakban, közösségi házakban, a már létrejött polgári körök házában a minden érdeklődő által elérhető NÉPFŐISKOLAI KURZUSOKAT szervezni!

Ezeken a népfőiskolai kurzusokon olyan "művelődési programot" kell összeállítani, amely segíti, ösztönzi az egyént, illetve az adott közösséget fejlődésben, kreativitásban!

A program összeállításánál figyelembe kell venni, hogy - az élet minden követelményével és kényszerével behatárolt emberek - csaknem mindenfajta tevékenységét három alapvető tényező határozza meg:

1./ a család - legyen az meglévő vagy távlati - a házaspár és a gyermeknevelés problémái; idős, beteg szülők otthoni gondozásának összes problémája; az élet négy krízisszakaszának problémái;

2./ a szakmai munka - amelyben gondot okozhat: - a munkahely elvesztése, - a szakértelem elavulása, - a teljesítménnyel járó feszültség oldásának természetes igénye, - a rekreációra való törekvés;

3./ a jövő - helyünk megkeresése a társadalmi-gazdasági valóságban, háttér biztosítása, stabilitás, lakás, megtakarítás, elérhető célok kitűzése, részvétel egy olyan típusú társadalom építésében, amely biztosítja a jövőt és megfelel az EGYÉN vonatkozási kereteinek; a jelen fenyegetéseinek (környezetszennyeződés ártalmai, sugárszennyeződés, az emberi agresszivitás-terrorizmus, a közbiztonság hiánya, modern betegségek) túlélése.


Az alábbi hét témakör programja lehetővé tenné, hogy a kurzust elvégzők - helyes önértékeléssel képesek legyenek:
- a saját- jól felfogott érdeküket belátni, aszerint élni, cselekedni;
- arra, hogy igényeljék az olyan politikai képviseletet, amelyik nem a "jól bevált" bűnbakokra áthárító felelősséggel politizál, - mert az gátja lehet az önmagával szembeni igényes életfelfogás kialakításának - hanem reális igényt támaszt!

Előtte azonban, a POLITIKAI KÉPVISELETRE JELÖLTnek meg kell győznie választópolgárát arról, hogy megérti elhúzódó krízishelyzetét. Megérti és arra törekszik, hogy MINDEN, a váltáshoz szükséges ESZKÖZT (erkölcsi rehabilitáció, a váltáshoz szükséges ismeretek, induló tőke) KÉPES biztosítani számára.

Témakörök:

1./ A legfontosabb, hogy az egyén ismerje meg saját genealógiai múltját és e megismeréssel kialakuljon, általánossá váljon az a tény, hogy a magyar- és más nemzetiségi (kisebbséghez tartozó) családok magántörténelmük, családi- genealógiai múltjuk ismeretével részeseik a magyar nemzet történelmének!
(Ezzel a nemzettudattal már egyenrangú tagjai lehetünk az Európa országai - nemzettudattal rendelkező nemzetállamok - uniójának!)

2./ A szociálpszichológia segítségével megismerheti az egyén saját lelki alkatát, saját lelkiéletét. Ezen kívül olyan kommunikációs- és szociálpszichológiai ismereteket sajátíthat el, amely a mindenkori emberi élet újra- és újjátermelését, fenntartását és gazdagítását segítheti!

3./ Az andragógia, a felnőttképzés- és művelődés keretében elsajátíthatók lennének azok a tanulástechnikák, amelyekkel megvalósítható lehet az egyén számára az élethosszig tartó, folyamatos tanulás- és művelődés igényével megtervezett életprogram.

4./ A kultúrtörténeti áttekintés keretében lehetőség nyílna a politikai demagógiától mentes nemzeti kultúra történelmi, történeti megismerésére.

5./ A környezetismereti áttekintés segítene a XXI. század emberének visszatalálni a természethez, mert eredetileg annak része. Ezért, meg kell ismernie azt a természeti környezetet, ami őt körülveszi. Meg kell ismernie, hogy harmonikusan együtt tudjon élni vele, óvni- védeni tudja azt, hogy utódaik is élvezhessék!
(Felhívnám a figyelmet arra a kedvező lehetőségre, hogy az én lakókörzetemben, a 29-es választókörzetben található a Péteri majorban egy botanikus kert.
A KEK tanszékei, amelyek a Péteri majorban működnek:
Dísznövénytermesztési- és Dendrológiai Tanszék, Zöldségtermesztési Tanszék, Kísérleti Üzem- és Botanikuskert, a XX. és XXIII. Kerületiek számára ismeretlen, teljesen elhanyagolt, zárt világ! A népfőiskolai kurzustól függetlenül is meg kell hirdetni a botanikus kert megnyitását (az Oczy-kert mintájára) a lakosság előtt! Előtte azonban meg kell szervezni az "önerős" rendbehozatalát! Alapítvány, egyesület létrehozatalával.)

Meg kellene szervezni a lakókörzetünkben lévő erdő- mező (rendszeres szemétmentesítésével) és a vízpartok alkalmassá tételét - rekreációs szabadidős programok szervezésére...

6./ Az állampolgári ismeretek keretében megismerhetné az egyén azokat a törvényes, jogi kereteket, amelyben mindennapjait megéli, amelyek ismerete nélkül lehetetlenség a személyes (rendszer)változtatás.

7./ A közösségfejlesztési technikák ismeretével könnyebben lehet barátságban élnie az egyénnek szomszédaival, szűkebb-tágabb környezetében élő embertársaival. Lehetőség nyílna társadalmi cselekvési technikák:
párbeszédkörök, szomszédsági kapcsolatok létesítésének és ápolásának-, társas körök létrehozásának módjainak elsajátítására.

A NÉPFŐISKOLAI KURZUS témaköreinek "részletes" ismertetését e-mailben bárkinek szívesen megküldöm.
(Bóna Mária Ilona)
Budapest, 2001. október 8. - 2006. november 25.

--------------------------------------------------------------------------------- -

Képtáram: http://furaila.xfree.hu
Blogom: http://furaila.blog.xfree.hu
Videótáram: http://furaila.video.xfree.hu


--------------------------------------------------------------------------------


Megjegyzéseim:
1.) Sok átfedés van a nézeteimmel, és a terveimmel; nekem tetszik; valahogy össze kell kapcsolni a dolgokat, ha lehet - ahol nem ütköznek, ahol nem zárják ki egymást...
2.) Van a szövegben néhány lózung (pl. remény, elszántság, büszkeség), de ennyi még az én ízlésem szerint is elmegy.
3.) ,,az ország minden választókörzetében élő embereket meg kell győzni arról...". Nem meggyőzni kell, hanem bizonyítani. Minden profi szélhámos emberek tömegét tudja meggyőzni arról, amiről csak akarja. Utána aztán következik a pofáraesés, hogy megint átkúrták őket.
Ne győzzön meg, bizonyítson az előéletével, hogy erkölcsileg-szellemileg megfelelő; engem már csak azzal lehet meggyőzni.
4.) ,,...érzi a legnagyobb felelősséget(!)". Ez szubjektív kategória. Még ha netán tényleg van is felelősségérzet, attól még lehet teljesen béna a dolgokhoz; a választékból a legmegfelelőbb személyt kell megtalálni a körzetben élők képviseletére, illetve minden feladatra.
5.) Amikhez nem tettem megjegyzést, azokkal elvileg egyetértek; a további kérdés már csak az, hogy néznek ki a gyakorlatban. Ha nem úgy, ahogy szerintem jó, akkor persze lesznek hozzá további megjegyzéseim.

Mivel megvannak a saját dolgaim, és rendszeresen túlvállalom magam, én csak az ezekhez kapcsolódó dolgokban fogok részt venni.
Egyébként, virtuális kézfogás, és hajrá Ila!


Ungvári Béla
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Drámai múltfeltárás a Horthy-
  2007-02-23 01:58:05, péntek
 
  Drámai múltfeltárás a Horthy-filmben


Elborzasztó tényt emel a napvilágra a Horthy - a kormányzó című film.

Kiderült, hogy a negyvenes évek első felében azért nem tudtunk szakítani a német birodalommal, mert külföldi szervezetek azt akarták, hogy a hozzánk menekültek biztonságban legyenek. Ha Horthy szembefordult volna Hitlerrel - ahogy tervezte - akkor a nácik megszálltak volna bennünket, és nagy tömeget deportáltak volna Németországba.

A magyarság tehát feláldozta önmagát. A negyvenes évek második felében mégis gyakran épp azok bélyegeztek ,,utolsó csatlósnak" minket, akikért vérünket ontottuk a Donnál, majd a keleti fronton.

Ma pedig a filmet azok hallgatják agyon - sőt néha címkézik is - akik továbbra is tudatlanságban akarják tartani a társadalmat. Más, eddig elhallgatott történelmi tényeket is felszínre hoz a film neves és elismert történészek megszólaltatásával.

Minél több magyarnak látnia kell a Horthy-filmet, hogy megértse múltunkat - és JELENÜNKET...
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2007.01 2007. Február 2007.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 193 db bejegyzés
e év: 2982 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 258
  • e Hét: 1968
  • e Hónap: 10572
  • e Év: 46513
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.