Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
Ad hoc módon történnek a dolgo
  2007-04-21 08:45:27, szombat
 
  Ad hoc módon történnek a dolgok
2007. április 19. 11:30, csütörtök - Dr. Palla Sándor

Április elseje után sem omlik össze az egészségügy, noha rossz döntések egész sora született eddig
- állítja Maróth Gáspár egészségügyi válságkezelő, aki a szerkezetátalakítással egyetért,
de szerinte most inkább a struktúra káoszosítása történik.
Reform helyett pénzelvonást lát, és úgy véli, mindez árt a betegellátásnak.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- Bármelyik politikai oldal került volna hatalomra, a kórházi struktúra nem maradhatott volna érinthetetlen.
Mi végre most ez a felzúdulás?

- Mindenki egyetért abban, hogy van egy kórházi vízfej és az egész mögött egy elhanyagolt járó-betegrendszer.
A kormány alapfeltételezése helyes: nemcsak a lakosságszámhoz mért ágystruktúra rossz, hanem a területi eloszlása is, amit a finanszírozás még igazságtalanabbá tett.

- A finanszírozás?

- Egy daganatos beteg ellátására nem ugyanannyit költenek Nyugat- és Kelet-Magyarországon.

- Pedig ugyanazok a finanszírozási összegek mindenhol.

- A kapacitáskorlátok miatt ez megváltozott.
Molnár Lajos megjelenéséig a kórházak nem éltek azzal a lehetőséggel, hogy elküldjék a betegeket, még akkor sem, ha csak egy csekély részét kapták meg az ellátás költségének.
Tavaly nyár óta már a töredékpénz sem jár a kapacitáskorláton felüli betegek ellátása után.
A fenntartó önkormányzatok teherbírása pedig nagyon különböző, egy komoly ipari fejlettségű város vagy fővárosi kerület akár százmilliókat is tudott adni a kórházának vagy a szakrendelőjének, míg voltak olyan megyék, amelyek semmivel sem tudták támogatni az intézményeiket.
Emiatt jelentek meg az eltérések például az egy rákbeteg kezelésére jutó összegben.

- Mindenki egyetért az elvekben, de amikor a saját kórházán is alkalmaznia kellene ezeket, rögtön visszakozik?

- Történelmi lehetőség nyílt az országgyűlési választások idején - mindenki elfogadta, hogy változtatni kell.
A tulajdonosok is felkészültek arra, hogy ez így nem mehet tovább.
Az orvosok igenis reformokat akartak, hogy hosszú távra kiszámíthatóan láthassák a saját jövőjüket.

- Vagyis nem a változtatások ellen lázadoznak, hanem azért, mert rosszul csinálják?

- Teljesen elszúrták.
Darabonként hajtják végre az egészségügyi reformot, és mindig csak egy nagyon szűk szeletét mutatják meg.
Az önkormányzat is azzal szembesül, hogy elveszik a kórházát, de semmilyen garanciát nem kap járóbeteg-ellátásának a fejlesztésére.
Mit csinál?
Azonnal befékez, és azt mondja: állj, nem engedem a kórházam.
Ma úgy veszik el az egyik részét a rendszernek, hogy nem mondják meg, mi lesz helyette.
Ebben a helyzetben az orvos és a tulajdonos is káoszt kiált.

- A fő ok a költségvetés drámai helyzete.
A kormány a konvergenciaprogramban 0,9 százalékos GDP-csökkentést vállalt 2009-ig.

- Ennek a terheit egyszerűen áthárítják a lakosságra.
Például a gyógyszerrabatt lényeges a kórházak működőképességének szempontjából.
Erre most az állam ráteszi a kezét a gyártókat érő megszorítások miatt.
Lássunk tisztán, ezek újfajta adónemek.

- Nyilván, de mit lehet tenni ebben a helyzetben? Tudomásul kell venni, hogy nagyon nagy bajban van az ország.

- És a környező, nálunk gazdaságilag fejletlenebb országokban hogyan tudják fenntartani az egészségügyet?
Miért csak mi vagyunk ilyen kritikus helyzetben?
Nem tudom elfogadni, hogy nincs más út.
A legegyszerűbbet választották, ráterhelték a nagy szociális rendszerekre a konvergenciaprogramból adódó terheket.

- Onnan kanyarodtunk el, hogy a Fidesz is leépítette volna a kórházakat..

- Történelmi lehetőség nyílt a választások előtt, ám a döntések most megint urambátyám elven születnek.

- A lovasberényi paktumra gondol?

- Például.
Az elmúlt 15-16 évben mindig azokat a kórházakat rakták rendbe a cél- és címzett támogatások segítségével, amelyeket elsőként kellett volna bezárni.
Az erős országgyűlési képviselők most azt is kijárták, hogy a kórházuk megmaradjon.

- Tehát ön szerint még több kórházat kellett volna bezárni?

- Ez egy veszélyes mondat.
Akkor értenék vele egyet, ha a megszüntetett kórházak helyett lenne egy megerősített járóbetegszolgálat, sokkal szélesebb diagnosztikai háttérrel.
Ez azért is fontos lenne, mert Magyarországon nagyon hosszú idő telik el a diagnózis felállításáig.
Nem ágy és épületszámban kellett volna gondolkodni, hanem a rendszert kellett volna kigyógyítani a betegségeiből.
Ma a konvergenciaprogram és a számok bűvöletében a rendszer újratervezői elfelejtették
az elsődleges célt, a betegellátás biztosítását.

- Meglep, hiszen nemzetközi felmérések szerint éppen az volt a magyar egészségügy egyik nagy előnye, hogy a betegek gyorsan orvoshoz jutottak.

- A háziorvoshoz, de ott semmilyen diagnózis nem született.
Aki dolgozott Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban, tudja, hogy az elsődleges kórkép megszületéséig nálunk rengeteg idő telik el - ezen és a kezelési eljárásokon kellett volna gyorsítani.
Bár ez utóbbit a kórházak kényszerből már megtették, csakhogy hiányzott a teljes utókezelés,
ami veszélyeztette a gyorsított kórházi kezelések eredményességét.

- Most viszont meglesz. Kilencezerrel több krónikus és rehabilitációs ágyat hoznak létre.

- És hol van mögötte a szükséges műszaki feltétel?
Hol vannak a szakemberek?
Fejest ugrunk a káoszba.
A reformot legalább három évre kellett volna széthúzni.
Így ellátás nélkül hagyták az ország egy részét, mondván: lesz, ami lesz, úgysem omlik össze a rendszer.

- Mi történik akkor, ha megszűnik egy intézmény vagy egy osztály, és az új ellátóhely kapacitása nemhogy nőne, hanem még csökken, noha eddig is várólistái voltak?
Járóbeteg-fejlesztés pedig még nincs.

- Majdnem minden megyei kórház ilyen helyzetben van.
Nem tudjuk megmondani, április elseje után hány beteg marad ellátatlanul. Magyarországon az egyik legnagyobb gond már eddig is az volt, hogy az emberek rendkívül bizalmatlanok voltak az ellátórendszerrel szemben, nem fordultak időben orvoshoz.
Ezt most tovább nehezítettük.
A legnagyobb baj, hogy elválik a valódi betegellátás, az ezt biztosító struktúra és a finanszírozás.
Ebből csak a beteg kerülhet ki vesztesen, ám erről hallgat a szakma, mert nem szeretne hisztérikus páciensekkel szembesülni.
Az orvosok és ápolók maguk sem igazodnak el a káoszban, nem szeretnék még magyarázni is azt.

- Ha megszűnik egy kórház vagy osztály, a területet átvevő intézménynek a várólistát is fogadnia kell.
A két várólista egyesítése válságmenedzselést igényel?

- Igen, de nincs egyetlen területe sem az országnak, amely erre már felkészült volna.
Nem tudok példát arra sem, hogy a megszűnő osztályokról bárki átvenné az ott dolgozó szakorvosokat.
Majd április elsején felébred a szakma, és kapkodni kezd.
Ez nem csak a kormány hibája. -
Néhány héttel a határidők előtt születnek meg jogszabályok, amelyeket még napokkal az életbelépésük
előtt módosítanak.
Még egy ilyen pofonegyszerű ügyet, mint a vizitdíj, sem tudtak egyértelműen szabályozni.
Hogyan gondolják akkor magukról, hogy kórházak megszűnését, új beutalási rendet,
a teljes átrendeződést kezelni tudják?

- Három nappal a határidő lejárta előtt érkeztek a finanszírozási szerződések.

- Ad hoc módon történnek a dolgok.
Néhány, az országot nem ismerő szakértő próbálja a szakma mellőzése mellett megálmodni azt a struktúrát, amelyhez egyetlen fejlett országban sem mernének hasonlóan kevés információ és tervezésmodellezés nélkül hozzányúlni.
Képzeljük el, mi lenne, ha az ország honvédelmi stratégiáját a vezérkar kizárása mellett
néhány politikai tanácsadó alkotná meg, zárt ajtók mögött.
A struktúraváltással én egyetértek, de itt a struktúra káoszosítása történik.

- Akkor ez direkt jó a válságmenedzsereknek?

- Minél nagyobb a káosz, annál nagyobb lesz az elismertsége minden lépésnek, ami valamiféle rendezettség irányába hat.
Ez igaz, de ne felejtsük el, hogy itt emberéletekről van szó.

- Többen úgy gondolják, hogy a több-biztosítós rendszernek ágyaznak meg a mostani intézkedésekkel.

- Ahhoz nem kellene ilyen káosz.
Hajlok rá, hogy a reform kiötlőinek csak egy végszám él a fejében, és ennek elérésére bármire képesek.

Élő Anita (Forrás: Medical Tribune)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maróth Gáspár 1972-ben született Budapesten.
Budapesten a piaristákhoz járt középiskolába, majd kalandos medikusévek következtek,
először egy évig párizsi agykutató intézeti ösztöndíj miatt szakítja meg tanulmányait, majd az Egyesült Államokban végez klinikai gyakorlatot.
A következő években tanácsadóként dolgozott, és a különböző európai országok egészségügyi struktúrarendszereit tanulmányozta.
2000-ben szerezte meg orvosi diplomáját.
2000-2001-ben a Nemzeti Egészségügyi Tanács titkára,
2001-2003 között az Országos Népegészségügyi Program vezetője volt.
2003 óta egészségügyi válságkezelőként dolgozik, több mint 30 egészségügyi intézménnyel állt kapcsolatban.



JobbINFO Extra: http://jobbinfo.tvn.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Európának vége
  2007-04-21 08:42:45, szombat
 
  Európának vége


Luxembourg: "rasszizmus" ellen simán, a kommunizmus elítélése bajosabb
2007-04-20. 08:39:35

Luxembourgban megállapodtak a rasszizmus és idegengyűlölet elleni fellépésre vonatkozó uniós kerethatározatról a közösség tagállamainak bel- és igazságügy-miniszterei.

Petrétei József igazságügyi és rendészeti miniszter azt mondta: az új jogszabály értelmében az uniós tagországokban büntetendővé válik a faji, vallási vagy etnikai csoportok elleni erőszakra buzdítás.

Hozzátette: azt is büntetnék, ha valaki nyilvánosan támogat vagy kisebbít súlyos háborús bűnöket vagy népirtó tevékenységet (ugye tudjuk, ez mit jelent?).

Petrétei József azt is közölte: a kommunizmus-sztálinizmus elítéléséről kompromisszumos megoldás született; ebben a témában az Európai Bizottság hamarosan meghallgatást rendez.

(MTI)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A nagy buli elmaradt
  2007-04-21 08:40:05, szombat
 
  A nagy buli elmaradt


Tényleg olyan nagy buli egy ilyen rendezvény az országnak?
Ha minden rendben volt/van , akkor miért is titkosították nulla szavazat után, express sebességgel az előzetes költségvetés összegét?

Aki épít, építtet annak vitán felül, de kérdezzük meg a portugálokat mennyit fizettek rá a 2004-es EB-re, amit ők rendeztek az osztrák- magyar rendezés helyett?
Az 2010-es angol olimpia megrendezésének eddigi története is már nagyon tanulságos.



Jack's Corner
Jack Corn 2007. április 20. 12:32

EURO 2012: titkosított árkalkuláció


Egy nappal azután, hogy az amerikai lapok után a gondola is megírta, hogy az EURO 2012 megrendezése minimum egy milliárd dollárjába kerülne a magyar adófizetőknek, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium villámgyorsan titkosította az előzetes árkalkulációt is tartalmazó tanulmányt.

Most már késő, a sok eddigi titkosításhoz hasonlóan a saját szennyes takargatásán kívül ennek sem volt értelme, az említett egy milliárd dollár (kb. 180-182 milliárd forint) úgy is csak a kezdet kezdetére lett volna elég, mert a magyar-horvát közös rendezésű labdarúgó EB megnyitójának napjáig történt magyarországi beruházások költségeinek összköltsége minden bizonnyal megközelítette volna ennek az összegnek a háromszorosát.

Ha átböngésszük a már az üzembehelyezése előtt méltán világhírűvé vált budapesti 4-es metró történetének eddigi pénzügyi terveit, és belegondolunk a jelenlegi kormánnyal összefonódott gazdasági és külföldi pénzügyi körök elképesztően gátlástalan és mohó üzleti gyakorlatára, akkor az öt év múlva esedékes kezdőrúgás pillanatáig elköltött pénz ezt a 3 milliárd dolláros (546 milliárd forint) összeget is könnyen felülmúlhatta volna.

A nyitott szemmel közlekedő magyar adófizetők természetesen azt is sejtik, hogy nyertes pályázat esetén a szoclib kormány tagjaihoz, pártvezetőihez, lekötelezettjeihez, külföldi kegyeltjeihez, valamint Gyárfáshoz és Kistelekihez közelálló cégek és vállalkozások kapták volna a Gyurcsány-féle kormány közvetítésével az EU-tól és az UEFA-tól érkező támogatásokat és megrendeléseket - és ekkor sárgulhattak volna igazán a hasonló gazdasági milliőben utazó ukrán "vállalkozók".

Számukra ez a buli most már végérvényesen és egyetlen szavazat nélkül elúszott, és a foci EB esetében most már csak azon töprenghetünk, hogy mit keres az Európa-bajnokságon egy ázsiai ország csapata. A magyar társaiknál is zavarosabb vizekben pecázó ukrán oligarchák sokkal ügyesebbnek és befolyásosabbnak bizonyultak, a magunkfajtáknak, pedig itt maradt a Magyar Államvasutakra váró második Trianon, a gyűrött arcú kazánkovácsot felváltó, ám hasonlóan szófogadó és a fejecskéjében szüntelenül gonosz gondolatokat forgató gépírólányka vezetésével tovább erőltetett, a közegészségügyi ellátást életveszélyesen fenyegető kórházprivatizáció és az országot letatárjáró, kormányközeli emberek számára minden eddiginél nagyobb zsákmánnyal kecsegtető, teljesen felesleges új kormányzati negyed körüli jelenlegi és jövőbeni szocialista és szabaddemokrata panamák végtelenségig húzódó sorozata.

Annak bizonyítására, hogy igazán jóindulatúan kezeltük ezt a háromszor egy milliárd dolláros képzeletbeli összeget, álljon itt példának az angol kulturális és sportügyi miniszternek a kálváriája. Talán azért, mert a Gyurcsány-féle magyar kormány nem támogatta, de az angol pályázat két évvel ezelőtt biztosan győzte le az örök rivális franciákat, és nyerte el a 2012-es nyári olimpia rendezésének jogát.

Az eredetileg beadott, és a Blair-kormány által jóváhagyott pályázatban a terveket készítő bizottság az összköltséget (2004-es árakon) 2,4 milliárd angol fontra becsülte. Egy hónappal ezelőtt, az angol honatyák felkérték Tessa Jowell miniszterasszonyt, hogy számoljon be a döntés óta eltelt másfél év alatt történt olimpiai beruházások állásáról. Ms. Jowell elment, beszámolt, és az angol hon atyái sorban lepotyogtak a székükről: a most éppen a szerencsétlenül megalkotott nagy britanniai szerencsejáték-törvény miatt a hivatásos póker játékosok össztüze alá került miniszter közölte, hogy az általa vezetett minisztérium legújabb számításai szerint, jelenleg, vagyis öt évvel az olimpiai megnyitó ünnepség kezdete előtt, ez a 2,4 milliárd semmire sem elég, egy kis kiegészítésre lesz szükség.

Hogy mennyire, azt ő ilyen korán nem tudja megmondani, de 2007 március közepén (a meghallgatása idején) úgy áll a dolog, hogy a 2012-es londoni olimpia megrendezésének a brit kincstárra eső költsége - ami a magáncégek befektetéseinek összegét nem is tartalmazzák - 9,3 milliárd angol fontra (!) fog rúgni. Ez a tervezett 2,4 milliárdnak közel a négyszerese.

Nem kell egy Lengyel Lacinak lenni ahhoz, hogy megjósoljuk, hogy a végén ez a 9,3 milliárd angol font sem lesz elég, és Tessa Jowell sem lesz hivatalban már, mikor Londonban az olimpiai láng fellobban. És hogy öt év múlva hol lesz Gyurcsány Fletó és csapata, azt talán csak egyedül a Szigeti Peti tudja.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szomorú jövőkép
  2007-04-21 08:30:06, szombat
 
  Szomorú jövőkép


- Az eladott és bezárt kórházak SOHA többet nem fognak kinyitni

- a gyógyszer-gazdaságossági törvényt már nem fogják eltörölni

- A több-biztosítós modell törvénytervezet EL VAN FOGADVA - július 01-től
vagy január 01-től bevezetik.
( tegnap Cser Palkovics nem kommentálta - az ez ügyben kezdeményezett
állampolgári népszavazást.....)

SOHA többet - már a mi életünkben, a gyerekeinkében, az unokáinkéban EZEK
nem VISSZAFORDÍTHATÓ folyamatok.

Az ilyen közhelyek, mint a remény hal meg utoljára - sokszor igazak - hát
nekünk már reményünk sem maradt -
a tényekkel MOST kell szembenézni, miszerint 2010-ben már SEMMIT nem lehet
tenni,
akárki nyer, vagy veszít.
........
2010-ben már nem is lesz ÉRDEKE magának a társadalomnak, hogy egy másik
"elit" vegye át a hatalmat.
Belterjes, pártérdek nyilván vezérelheti a Fideszt, hogy megnyerje a
HATALMAT
(mert a hatalom édes azoknak, akiknek a kezében van), de a közjó
szolgálatában gyakorlatilag már
SEMMIT nem tudnának tenni.

Visszaállamosítani kellene kórházakat, az ország legtöbb pénzével
gazdálkodó, jelenleg még meglévő
Országos Egészségbiztositási Pénztárat, amely jelen helyzetban
részvénytársasággá kiván alakulni,
egész egyszerűen nem lesz lehetséges!
(MÁV-ról, közlekedés egyéb ágazatairól már nem is beszélek .. gyakorlatilag
már az utak sem a miénk!)

Ez azt jelenti, hogy számtalan külföldi haver, vásárolja meg az OEP
részvényeit.

Most törölték el még az egyetlen kicsiny állami garanciát jelentő, ún
"aranyrészvény" jogintézményét is
gyurcsány(i)ék.

Ez ebből a szempontból azt jelenti, hogy a részvényesek döntéseibe az állam
még fékezőleg sem szólhat
majd bele, mert NINCS arany-részvény, ami eddig az államnak lehetőséget
adott,
ott ahol VOLT ARANYrészvénye, hogy a dolgok ne szabaduljanak el.

Most már bátran és lendületesen minden elszabadulhat!

Külföldiek kezébe kerül az OEP - aki majd szerződik UNIQUA biztositóval,
GENERALI biztositóval,
az ING biztositóval ... stb., aki majd "szerződik" azzal akivel AKAR.

De a nyugdijasokkal nem nagyon fog akarni, mert öregecskedő formában vannak
és bizony egy-egy nyugdijas korú ember pl. cukorbetegsége szővödményének
kb. 4-5 napos kórházi kezelése mondjuk 320.000,- Ft.

És ezt lehet, hogy havonta kell ismételni.

A nyugdijasok megmaradnak az állam "nyakán", de olyan ellátást is fognak
kapni.

Túl az 50-enen talán még szerződnek, de hogy akkora pénzt kell majd fizetni,
ha valaki a veséjétől, a fogaiig mindent akar biztosítani, hogy vért
pisilhetek.

Szóval ezt a rendszert visszaállamosítani - olyan "nem vagyunk úgy öltözve"
fiúkkal - lehetetlen!

Kormányozni csak ott érdemes, ahol van tulajdon!

Ez az egyetlen, amivel társadalmi folyamatokat lehet igy, vagy úgy
igazgatni!

Egy "Amerikai" tipusú neoliberális gazdaságban a politika már csak arra jó,
hogy az abban résztvevők jó nagy kenőpénzeket felvegyenek egy-egy útépítés
során,
egy metróépitéskor, egy telek eladáskor!

Ahol nincs tulajdon .. ott a politika egyenlő a korrupcióval!









JobbINFO Extra: http://jobbinfo.tvn.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
HORVÁTH ÁGNES szakmai bukása
  2007-04-21 08:08:43, szombat
 
 
HORVÁTH ÁGNES SZAKMAI BUKÁSA

A Világgazdaság c. napilap április 19-én konferenciát rendezett az
egészségügyben beharangozott biztosítási lehetőségekről, ennek részleteiről
az újság április 26-i különszáma fog beszámolni.

Kóka János bevezető szavai tükrözték az SZDSZ egyoldalú hozzáállását:
"Bemutatok Önöknek egy kiváló programot és egy kiváló embert."

A kiváló program a piaci alapon versengő több biztosítós modell, a kiváló
ember ez idő szerint Horváth Ágnes kijelölt miniszter asszony volt.

Mindketten a távozott Molnár érdemeiről, és a közelmúltban megalkotott öt
törvény csodájáról szóltak.

Más olvasatban ezen intézkedések az orvostársadalomra és a lakosságra
egyaránt rohamtempóban,
a kívánatos szakmai és civil egyeztetés nélkül zúdultak rá.

A fórumot szervező Világgazdaság előzetesként "Össztűz a biztosítási
rendszerre" címmel,
majd "Eltérnek az álláspontok" kiemeléssel számolt be a történtekről.

Ebben megállapításra került, hogy határozott különbség van a koalíciós
pártok egészségügyi biztosítással kapcsolatos álláspontja között is.

Kóka János és Horváth Ágnes a bevezető után látványosan távoztak a
konferencia helyszínéről.

Ezt követően a szakértők valamennyi oldalról körüljárták a biztosítási
lehetőségeket
és azokat a körülményeket, amelyek között a legutóbbi egészségügyi törvények
megszülettek.

Szakmai és társadalmi oldalról szót kapott az Orvosi Kamara elnöke, a
Kórházszövetség elnöke,
professzor és tudományos munkatárs, OECD szakértő, valamint pártrészről a
koalíciós partner MSZP
és az ellenzék több képviselője

A korai délutánig tartó megbeszélésen számos példával bizonyították,
hogy nincs olyan pozitív európai példa, amely alapján az SZDSZ által
erőltetett biztosítási modell
(sem az eredeti, sem a módosított formában) megfelelhetne a magyar lakosság
érdekeinek.

E tényeket Horváth Ágnes (távollétében) nem hallva érkezett vissza a
konferencia zárására.

A miniszterjelölt zárógondolatait a közönség érthető zúgolódással fogadta.

A levezető elnök pedig időhiányra hivatkozva tért ki az újabb vitanyitás
lehetősége elől.

Horváth Ágnes és az (SZDSZ programja) látványosan megbukott a szakmai fórum
előtt.
A tudományos ülések után szokásos módon az előadókat újabb kérdezők,
érdeklődők veszik körül,
de Horváth Ágneshez nem ment oda senki.

(Végül valaki kikísérte a teremből, akinek azt a kérdést tette fel, hogy
valójában mi hangzott el itt délelőtt.
A rövid válasz pedig ez volt: a szokásos nyüglődés, hogy semmi nem jó, és
lehetőleg ne csináljunk semmit.)

Kérdés, hogy a folyamatos népirtással felérő, SZDSZ-es alapon beterjesztett
egészségellenes programok
meddig képezhetik még egyáltalán megbeszélés tárgyát.

A magyar orvostársadalom meddig viseli el a tényt,
hogy szakképzett orvosok ezrei kerüljenek utcára, kényszerüljenek külföldre,
miközben Ágnes asszony alá bársonyszéket tolnak.

Dr. Nagy Attila, PhD
orvos, közíró, Debrecen.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kijelöltek
  2007-04-21 08:05:55, szombat
 
  Kijelöltek
Ugró Miklós
Magyar Nemzet 2007.04.20. 10:30

A lelkünk legmélyén mégiscsak kedveljük mi az SZDSZ-t.

Igazán különleges, öntörvényű párt, amelyik akkor is képes meglepetést
okozni,
amikor hozza az országos papírformát.

Hiszen napok óta a kétszerkettő bizonyosságával tudtuk, hogy Horváth Ágnest
jelölik Molnár Lajos elárvult bársonyszékére, s Fodor Gábort is újra
szolgálatra fogják, de amikor a nagy tekintélyű ügyvivő testület meghozta
bölcs döntését, mégis valami apró csalódásfélét éreztünk.

Mert naiv, nyitott és örökkön bizakodó a magunkfajta egyszerű ember,
aki minden ellentétes tapasztalata ellenére is reménykedik abban, hogy
egyszer, véletlenül, mindenki megdöbbenésére, az SZDSZ olyan embert delegál
miniszternek, aki az ország jogáért, a nemzet felemelkedéséért,
a nép gyarapodásáért kíván tevékenykedni, de a szabad demokraták ebben a
kérdésben soha nem hibáznak.

Most is jól belehúztak, s egy pillanatig sem fenyeget az a veszély, hogy a
koalíció új SZDSZ-es
minisztereinek munkálkodása nyomán a többség életkörülményei javulni fognak,
vagy a kormány több figyelmet szentel az ország valódi érdekeinek.

Fodor Gáborra nem érdemes sok szót vesztegetni.

Tizenkét éve, kultuszminiszteri bukdácsolása idején már párttársai is
megállapították, hogy a
"politika szőke hercege" minden jel szerint a történelem leglustább
minisztere, akinek szorgalma csak addig terjedt, hogy magasabb tudományos
fokozatot adományozott magának.

Viszont a honi környezetvédelemben úgysem történik semmi lényeges,
így Fodor elszántsága és tettrekészsége ezen a területen elegendőnek
látszik.

Bezzeg Horváth Ágnes egy gyökeresen más karakter!

Dávid Ibolya mellett ő az a szőke nő, akiről rendőrviccek jutnak az ember
eszébe.

Horváth Ágnes ambíciói kétségkívül összhangban vannak adottságaival és
felkészültségével.
Már mestere, Molnár Lajos mellett többször tanúságát adta, hogy birtokában
van az SZDSZ-es miniszterek legfontosabb készségének: a
kiszámíthatatlanságnak.

Ugyanis egy szabad demokrata miniszterről, politikusról soha nem lehet
tudni, hogy viccel-e,
vagy komolyan gondolja azt a sok egetverő marhaságot, amit összehord.

Horváthról és főnökéről is először azt hittük, csak jópofáskodnak, amikor
előadták reformer rémálmaikat.

Eltartott egy ideig, amíg rájöttünk, nemcsak vizionálják, hanem rendre
megvalósítják azokat,
sőt büszkék rájuk, mert látványos eredménnyel járnak.

Ami igaz, az igaz, a patikaliberalizáció nyomán roppant mód fellendült a
hamis gyógyszerek
csempészete és forgalma, jelentős összeggel növelve a GDP-t.

A gyógyszerfronton maradva, a miniszter döntésére megváltozott több medicina
gyógyhatása,
például: ami addig csak a könnyebb fejfájásra nyújtott enyhülést, az
kormányzati parancsra
most már a legkínzóbb migrént is gyógyítani köteles.

A vizit- és kórházi napidíj hatására sokkal kevesebben fordulnak orvoshoz,
a beutaltak sokkal hamarabb elhagyják a kórházat, ami azt jelenti,
hogy a miniszter és államtitkára intézkedései nyomán lényegesen kevesebb
ember betegszik meg,
és az a kevés is gyorsabban gyógyul.

Van-e még egy egészségügyi kormányzat a világmindenségben, amelyik ily rövid
idő alatt,
ilyen hihetetlen sikerekkel dicsekedhet?

Nem kétséges, Horváth Ágnes miniszterként méltó folytatója lesz annak, amit
államtitkárként elkezdett, s megvalósítja a liberálisok nagy álmát
a több-biztosítós egészségügyi modellről,
amelynek lényegét úgy ragadta meg Molnár Lajos egy interjúban,
hogy ma még nem kap egyforma egészségügyi ellátást a nógrádi nyugdíjas
bányász és a fővárosi ügyvéd vagy főszerkesztő.

Ám ha több biztosító lesz! - akkor sem.

Márpedig ez oly fennkölt cél, amiért a szabad demokraták időt, energiát,
fáradságot
nem kímélve küzdeni fognak, mert vannak olyan érdekek, amelyek mellett ők
tiszteletet parancsoló következetességgel kiállnak, lobbiznak, kampányolnak,
hisztiznek.

Az ország, a lakosság többségének érdekei sajnos nem tartoznak ezek közé.











JobbINFO Extra: http://jobbinfo.tvn.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Titkosszolgák is tagjai az ala
  2007-04-21 08:00:29, szombat
 
 
Titkosszolgák is tagjai az alapítványnak
Blikk, 2007-04-20

Budapest - Napról napra több rejtély övezi Bálint Antónia (37) párjának,
Földesi-Szabó Lászlónak alapítványát.

A jótékonysági szervezetről kiderült: titkosszolgák is dolgoznak benne.
A hatóságok nem helyezik szabadlábra Földesi-Szabót.

- Engedjék szabadon az ügyfelemet! - ezzel a kéréssel fordult a hatóságokhoz
Radács Gyula,
Földesi-Szabó László ügyvédje.

A jogász állítja: Földesi-Szabó, az Egymásért Egy-Másért alapítvány
kuratóriumi elnöke minden fillérrel
el tud számolni.
A hatóságok azonban nem fogadták el a kérést, mert félnek attól, hogy a
gyanúsítottak szabadlábra kerülve összebeszélhetnek.

Az ügyben keresnek még egy személyt, bizonyos J. Róbertet, akiről azt
feltételezik, Svájcba menekült.

Tény: az alapítvány nem mindennapi szervezet, számtalan rejtély van
körülötte.
Náluk dolgozik a Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH) egy nyugdíjasa és egy
tényleges tisztje is.
Simon Ibolya, a közhasznú szervezet jogásza az NBH nyugdíjasa.
Azt is elismerte: időnként most is dolgozik a titkosszolgálatnak.
Az alapítvány egyik kurátora Gyarmati György, aki főosztályvezető a polgári
titkosszolgálatnál.

Felmerül a kérdés: a jótékonysági szervezetet nem a titkosszolgálat tartja-e
fenn fedőcégnek?
Az NBH neve elhallgatását kérő illetékese ezt határozottan cáfolta - igaz,
ha így volna,
nem ismerhetné el, hiszen a tény maga államtitok.

Továbbra sem árulják el, hogy a Távol-Keletről behozott, a vámosok alapos
gyanúja szerint
becsempészett több mint 8000 tonna élelmiszert ki adta át adományként az
alapítványnak.
Az illetékesek még csak annyit sem hajlandók mondani, hogy kik voltak az
adományozók.

Főrendőrök támogatták a rendezvényeket

Az alapítvány rendezvényein megfordult egy sor tábornok, így például a Pest
megyei főkapitány,
Ignácz István is, vagy éppen
Galambos Lajos, az NBH főigazgatója,
Béndek József, a határőrség főigazgatója.
Ők valamennyien a szervezetüket érintő jótékonysági rendezvényen, hivatalos
minőségben voltak jelen.

K. Sz. - Sz. L.
A cikk az alábbi címen található meg:
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=55283
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Láger vagy barakk
  2007-04-21 07:58:15, szombat
 
 
Láger vagy barakk: Inkább szűnjön meg, de ne legyen az egyházé az iskola
http://portal.jobbik.net/index.php?q=node/4408

2007-04-16 08:11

Mátrafüreden nem működtetheti a bezárásra ítélt általános iskolát a református egyház. Így döntött az iskolafenntartó, a gyöngyösi 24 tagú önkormányzati képviselő-testület. Az általuk már februárban bezárásra ítélt, leválófélben levő, de még hozzájuk tartozó iskola sorsáról négy - állítólag MSZP-s - nem szavazat döntött, 11 igen és 8 tartózkodás mellett a csütörtöki testületi ülésen.


A mátrafürediek nem akarnak általános iskola nélkül maradni. Nem akartak februárban sem, ezért a szülők közül nyolcan úgy döntöttek, létrehoznak egy alapítványt. Akkor a gyöngyösi képviselő-testület megszavazta, hogy az alapítvány megkapja az iskola működtetésének jogát. A szülők pedig teljes gőzzel pénzes fenntartó után néztek, és rátaláltak a református egyházra, amely vállalta volna tovább az iskola fenntartását. A szülők visszavonták alapítványi bejegyzésüket. Annak azonban híre ment a városban, hogy egyházi iskola lesz a mátrafürediből, és Gyöngyösről is több szülő jelezte, odavinné a gyerekét. (Állítólag a nemmel szavazók többsége maga is iskolaigazgató, és azért voksoltak nemmel, mert megijedtek attól, hogy az egyházi iskola a gyöngyösiek elől elszipkázza az amúgy is kevés gyereket.)

Papp Kornél református oktatási szakértő elmondta: a református egyház valóban felajánlotta, hogy átveszi az iskolát, de nem mindenáron. A jelenlegi 76-os létszámot 120-ra töltenék fel, úgy, hogy az ország más megyéiből is vinnének oda olyan beteg gyerekeket, akiknek a mátrafüredi levegő jelentené a gyógyulást. Az ott tanító tanárokat nem küldenék el, akik vállalják, hogy velük együtt dolgoznak, maradhatnak. Hallottak ugyan a csütörtöki testületi nemről, ám úgy gondolják, az önkormányzat még meggondolhatja magát. Szándéknyilatkozatukat április 30-ig fenntartják.

(mno.hu, nepszava.hu)

"...Ne hagyjátok a templomot, a templomot s az iskolát! ..."

Szerkesztő:
azt hiszi itt néhány kommunista, hogy a vagyon az ővék. Azt hiszi, hogy a '940 évek végén államosítva senkinek sincs joga semmihez. Mindent alárendelnek az új istenüknek a mammonnak. Bezárják az iskolát, mert "nem gazdaságos" a fenntartása. Nem adják át az iskola épületét az egyháznak mert Marx elvtárs Lenin elvtárssal közösen (a Foxi-Maxin) azt tanította nekik hogy tudat határozza meg létet, és a hit az egyház ópiuma a szellemileg elkorcsosúlt népnek.
De "fin..uk"sincs az életről. Nem tudom mekkora létszámról szól a történet, de a harmadik legnagyobb városban zajló folyamatokra van rálátásom, melyek hasonlóak. 2004-2005-ben összevonták az iskolákat (tagosították). Megvárták az önkormányzatai választásokat, mert az mégjobban keresztbe tett volna neki. 2007-ben bezárnak három különböző iskolához tartozó tagiskolát.
Az egyikbe jelenleg ~115 cigány gyerek jár. A bezárt tagiskola anyaiskolájában alsó tagozaton egy osztályba jelenleg 25 gyerek jár (zömében szintén cigány) és ehhez jön most a bezártból még 12 gyerek. Így ~37 gyerek lesz egy osztályban (~75%ban cigány). Megkérdem: milyen oktató-nevelő munkát lehet végezni ilyen osztályban, amikor 12-15 gyerek is már majdnem kezelhetetlen számú?
A bezárt iskola területén van a másik tagiskola, melynek a szellemisége a legsötétebb SZDSZ-s környezet. Ebbe az iskolába jár a helyi önkormányzati képviselő (MSZP) kisfia (tán 5.-be) és mi történik: "A képviselő elvtárs szót emel a mellett, hogy a bezárt iskola cigány gyerekeiből max. 1-2 kerüljön át ebbe az iskolába ahol az ő gyermeke tanul."
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Pufajkás Turul
  2007-04-21 07:50:40, szombat
 
  Pufajkás Turul
Te jó ég, Zsuzsa egy tehetség!
index.hu 2007. április 20., - Kirk kapitány

A cardiffi bukta egyetlen és legfontosabb hozadéka a magyar nemzet számára,
hogy zárt ajtók mögött kiderült, Demcsák Zsuzsa mégiscsak alkalmas lett
volna kormányszóvivőnek.

Gyurcsány Ferenc vonta le a tanulságot, sajnálja, hogy ilyenné alakult az
ország,
ahol a tehetség ennyire nem számít.

Gyurcsány Ferenc korhol.
Cardiff kapcsán az országot.
Egy félmondattal osztja ki blogjában a népet, mert Demcsák Zsuzsából nem
lehetett kormányszóvivő.

"A szervezők Demcsák Zsuzsát kérték föl a magyar prezentáció szóvivőjének,
háziasszonyának.
Zsuzsa lenyűgöző teljesítményt nyújtott.
Könnyeden, elegánsan, szép angolsággal, olyan természetességgel mozgott a
színpadon és irányította az eseményeket, hogy nyugodtan mondhatom, mindenkit
levett a lábáról.
A labdarúgó vezetőket és az újságírókat is.
Az élet sokszor igazságtalan.
Talán mondanom sem kell, hogy a prezentáció után sokan úgy jöttek oda
hozzám, hogy
'te jó ég, ha tudták volna, hogy ilyen tehetséges ember'.
És hogy most már úgy látják, nagyon is alkalmas lett volna szóvivőnek.
Nem akarom eltitkolni, kifejezetten sajnálom Zsuzsát, meg egy kicsit
magunkat is,
hogy ilyenné alakult az ország."

Ferenc, mi másra hívhatnám fel a figyelmed Cardiff kapcsán, mint arra, hogy
én is sajnálom Zsuzsát.

Soha nem vontam kétségbe, hogy jó háziasszonya lenne lottó-shownak,
EB-prezentációnak, bárminek.

Abban is bíztunk mindvégig, hogy tényleg kitűnően megállja a helyét angol
nyelven is.

Csak hát a Koszi-klán, azt nehéz feledni.

Drága barátom, tegyük a dolgunkat.

Maradok tisztelettel,
az ország

http://index.hu/politika/belfold/2006/valasztas/pturul/demcsorsz04/


A "blog":





http://blog.amoba.hu/blog-3.php?oid=T1137a689e8d52484d106b71150cbb5f
















 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az ő jelenük a mi jövőnk?
  2007-04-21 07:48:39, szombat
 
  Az ő jelenük a mi jövőnk?


ÉBRESZTŐ

"Az állam nem fog maszekokat etetni - ezzel a jelszóval indította eddigi
leghangosabb kampányát
Robert Fico szlovák kormányfő a több-biztosítós egészségügyi rendszer ellen.

Szlovákiában 1995 óta van az egészségügyben több-biztosítós rendszer, a
lakosság a két államin - az Általános Egészségbiztosítón (VsZP) és a főként
a fegyveres testületek tagjait tömörítő Közös Egészségbiztosítón (SZP) -
kívül jelenleg négy magánbiztosító közül választhat.

Közel tíz éven keresztül ennek nem volt túl nagy jelentősége, mivel egy
újraelosztó rendszer
gondoskodott arról, hogy a beszedett egészségbiztosítási díjból megfelelően
részesüljenek azok is, ahol az átlagnál magasabb volt az inaktív ügyfelek -
fiatalok, rokkantak, nyugdíjasok, munkanélküliek - aránya.

Értük ugyanis az állam fizeti az egészségügyi biztosítást, nem is tagadva,
hogy ennek összege csak a költségek töredékét fedezi.

Míg ugyanis az aktív lakosság a jövedelme 14 százalékát fizeti be ilyen
célra, az állam csak a
minimálbér 4 százalékát.

Az idei évben a 2,2 millió aktív befizetőtől 61,7 milliárd koronára
számítanak, míg az állam 3 millió biztosítottja után csak 26,5 milliárdra.

Az újraelosztási rendszernek köszönhetően az idén például a nyugdíjasok után
az állam csak 8976 koronát fizet, egy 75 év feletti nyugdíjas után mégis 38
651 korona jár a biztosítóknak.

Ennek a kiegyenlítő rendszernek köszönhetően évekig alig volt különbség a
biztosítók között, legfeljebb apró előnyök nyújtásával, például
vitamincsomagokkal vagy ingyenes influenza elleni oltásokkal igyekeztek
ügyfeleket szerezni.

A helyzet 2005-ben, a Dzurinda-kormány reformja idején változott meg, amikor
lehetővé tették
a biztosítók számára a részvénytársasággá alakulást és így a
nyereségképzést.

Ekkor a biztosítók elkezdték elemezni, értékelni az egyes egészségügyi
intézmények, illetve orvosok munkáját, és felvetették, hogy a
legrosszabbakkal egyszerűen nem kötnek szerződést.

Az állam ezt a folyamatot értékelési kritériumok és a minimális ellátási
hálózat megszabásával igyekezett befolyásolni.

Az új rendszer ténylegesen ez év elején kezdett el működni, a gyógyító
intézmények több hónapos kemény
tárgyalásokat folytatva csak az utolsó pillanatban, március végén egyeztek
meg a biztosítókkal.

A magánbiztosítókkal külön-külön tárgyaló szolgáltatók vagy csoportjaik
áralkujáról alig lehet részleteket tudni, csak annyi került nyilvánosságra,
hogy a közösen fellépő állami egyetemi klinikáknak 20 százalékos
tarifaemelést sikerült kialkudniuk.

Az új lehetőségek az egészségügyi biztosítók között is nagy mozgást
váltottak ki.

A piacon megjelentek a pénzügyi befektetők, a szlovák Penta Investment három
kisebb biztosítót Dovera néven egyesített, az ugyancsak honi J&T Finance
Group, illetve a holland Eureko új biztosítót alapított.

A régiek közül így csak az annak idején a Slovnaft vezetésével a nagy
vegyipari cégek által létrehozott Apollo maradt talpon, bár egyes hírek
szerint hamarosan ez is a Penta érdekkörében végzi.

A sajtó által csak cápáknak nevezett szlovák pénzügyi befektetők azt
állítják, ezúttal nem a gyors hozam a céljuk, hanem a biztosítást különféle
egészségügyi szolgáltatásokkal kombinálva hosszú távon jövedelmező
hálózatokat szeretnének kialakítani.

Az egészségbiztosítók mozgástere egyébként az új rendszerben sem korlátlan,
működési költségre a beszedett díjak 4 százalékát fordíthatják, a nyereséget
pedig csak akkor vehetik ki, ha egyetlen várólistás betegük sincs.

De még ez is elégnek tűnik komoly nyereségképzésre, az egészségügyi
minisztérium szerint az indulási
költségekkel nem terhelt Apollo és Dovera összesen legalább 1 milliárd
koronás haszonra tett szert,
a tavaly indult másik két biztosító azonban egyelőre komoly veszteséget
könyvelt el.

A biztosítók a tavalyi eredményeiket még nem hozták nyilvánosságra, de a
kormány oldaláról megnyilvánuló nyomás láttán jó előre közölték, a
nyereséget az idén visszaforgatják az ellátás színvonalának javítására.

A kormány ugyanis erre építi a kampányát, mondván, az egészségügyben túl
kevés pénz
van ahhoz, hogy a kapitalisták még nyereséget is kivegyenek belőle.

Az egészségbiztosítók viszont azzal érvelnek, hogy még így is többet
fizetnek az egészségügyi szolgáltatóknak az állami biztosítóknál, műtéti
várólistáik is sokkal rövidebbek, és az állami biztosítókkal ellentétben nem
korlátozzák az orvosok által gyógyszerek felírására fordítható összeget.

Az állami biztosítók rossz működési hatékonyságának jellemző példája éppen a
korábban Ivan Valentovic egészségügyi miniszter irányította SZP, amely olyan
siralmas anyagi helyzetbe került, hogy a tavalyi választások előtt a
csődbiztos kirendelésétől csak az állami támogatás mentette meg.

Ficóék azonban nem tágítanak, a parlament várhatóan májusban tárgyalja a
kormány javaslatait, amelyekkel kapcsolatban a kormányfő csak annyit üzent
az elégedetlenkedő magánbiztosítóknak, hogy ha nem értenek velük egyet,
adják vissza a működési engedélyüket.

A reform reformja két elemre épül: a biztosítóknak megtiltják a
nyereségképzést,
az állam által biztosítottakat - az inaktív lakosságon kívül az állami
alkalmazottakat -
pedig kötelező érvénnyel átsorolják az állami VsZP-be.

Ez azt jelentené, hogy a VsZP, amely az új biztosítók tavalyi masszív
reklámkampánya során több
mint félmillió ügyfelét vesztette el, a jelenlegi 1,7 millió mellé július
elejétől egyetlen tollvonással újabb 1 milliót szerezne, 60 százalékosra
növelve piaci részesedését.

A magánbiztosítókat viszont súlyos kár érné, a Dovera a tavaly ősszel nagy
költséggel
megszerzett ügyfelei 60, az Union pedig 70 százalékának mondhatna búcsút,
amiért milliárdos nagyságrendű kártérítési pereket helyeztek kilátásba.
TUBA LAJOS / POZSONY"

Az ő jelenük a mi jövőnk?
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
2007.03 2007. április 2007.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 142 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4157
  • e Hét: 9889
  • e Hónap: 21000
  • e Év: 174496
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.