Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 39 
Az MSZP eldönthetővé tenné a
  2007-06-29 22:39:38, péntek
 
 

Az MSZP eldönthetővé tenné a születendő gyerek nemét
2007. június 29.
http://www.nethirlap.hu/cikk/nethirlap.25707.html


Az MSZP képviselőcsoportja a születendő gyerek nemének megválasztásához szükséges jogi lépésekről nyújtott be országgyűlési határozati javaslatot. Az ezt bejelentő Török Zsolt azt mondta: "apró lépések az apróságokért, azért, hogy minél többen legyünk".

A gyermekek számának növelését várja az MSZP frakciója attól az országgyűlési határozati javaslattól, ami felkérné a kormányt, vizsgálja meg, hogy milyen lehetőségek vannak a születendő gyermek nemének megválasztására. Török Zsolt, a gyermek és ifjúsági szakcsoport vezetője arról beszélt, hogy a határozati javaslat alapján készülő törvény kiknek adna lehetőséget.

Török Zsolt:
- Csak olyan házaspárok, párok vehetnének részt egy ilyen programban, akiknek már van gyerekük, és a meglévő gyerekükkel, vagy gyermekeikkel ellentétes nemű gyermeket szeretnének.

- És a második, vagy netán a harmadik gyermek nemét lehetne megválasztani?

Török Zsolt:
- Azt gondolom, hogy a társadalom részéről, ha csak a második gyermeknél már erre lehetőséget biztosítanánk, akkor nem biztos, hogy a többség véleménye ezzel egyezne. Viszont, ha van két azonos nemű gyermek (két kislány vagy két kisfiú), és a pár csak úgy vállalna harmadik gyermeket, hogyha biztos abban, hogy ellentétes nemű lesz, akkor talán a társadalom többsége is azt mondja, hogy igen, ezt a lehetőséget támogatják.

A lehetőséggel azok is élhetnének, akiknek genetikailag öröklődő, ám nemhez kötődő betegségük van. A politikus szerint a jogszabály elfogadása előtt tanulmányozni kell a nemzetközi tapasztalatokat. Ezek egyébként kedvezőek például Belgiumban, Hollandiában, vagy a tengeren túl. Állásfoglalást kell kérni az országgyűlési biztostól, egyeztetni kell szakmai és civil szervezetekkel.

Ugyanez a téma utoljára két évvel ezelőtt vetődött fel, a mostanihoz hasonlóan, éppen a nyári időszakban. Akkor a kormány kérte az emberek véleményét arról, hogy a szülőknek legyen-e lehetőségük megválasztani a harmadik gyermekük nemét. A történelmi egyházak tiltakoztak, és a Nagycsaládosok Országos Egyesülete sem lelkesedett az ötletért.

Czeizel Endre genetikus akkoriban úgy érvelt, ha Magyarországon is engedélyeznék már a második gyermek nemének megválasztását, újra százezer fölé emelkedhetne évente a születések száma.

Elvileg két éve is támogatta az ötletet Béky Gabriella, SZDSZ-es politikus, mégpedig a harmadik gyermek nemének megválasztását. Ugyanezt gondolja ma is, ám azt mondta, az ország érdeke, hogy több gyermek szülessen, de a többletköltségeket alaposan ki kell számítani. Ha az országgyűlés elfogadná a határozati javaslatot, nyolc törvényt kellene módosítani. Egyebek mellett azt is, amely bünteti, ha valaki olyan beavatkozást végez, amivel meghatározhatja a születendő gyermek nemét.

Persze nem minden SZDSZ-es támogatja teljes mértékben az MSZP elképzelését, az ellenzék pedig egyértelműen elutasítja azt. Sándor Klára szabaddemokrata képviselő úgy fogalmazott, nem kellene játszadozni a nemek egyensúlyával.

Sándor Klára:
- Azt, hogyha genetikaliag öröklődő betegség miatt kéri valaki ezt a beavatkozást, akkor az természetesen megfontolandó. Ami azt illeti, hogy ha van két azonos nemű gyerek és csak akkor vállalnának egy hrmadikat, hogyha biztosan tudnák, hogy ez egy másik nemű gyerek lesz, én azt gondolom, hogy mindenkinek joga van így dönteni, de az adófizetőknek meg ezt nem kell kifizetniük.

A Fidesz még nem nyilatkozott a kérdésről. A KDNP-s Soltész Miklós elfogadhatatlannak tartja Török Zsolt MSZP-s politikus elképzelését.

Soltész Miklós:
- Etikai és erkölcsi kifogásain vannak. Teljesen elfogadhatatlan az, hogy beleszóljanak a természet rendjébe a szocialista képviselők. És akkor, amikor az országban oly nagy baj van, nincs pénz az egészségügyön belül, akkor ez a legfontosabb dolguk?! Ez teljesen elképzelhetetlen. Nyilván azért dobták be ezt a javaslatot, mert már nem tudnak mit mondani.

Az MDF- es Csáky András is elutasította az MSZP elképzelését. Szerinte egy jóval hatékonyabb családtámogatási rendszer kedvezőbben hatna a gyermekvállalásra, mint az erkölcsileg erősen kifogásolható nemek szerinti szelekció.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Populistáink
  2007-06-29 22:32:19, péntek
 
  POPULISTÁNK
2007-06-27. 17:02:52

Értelmező szótárak a populizmus fogalomnak szinte annyi meghatározását adják, mint amennyiben keressük.

Egyik népszerű meghatározása szerint ,,olyan politikai doktrína vagy filozófia, amelynek célja a közember érdekeinek védelme az önző és korrupt elittel szemben".

Vannak baloldali populisták és jobboldali populisták, de egy idő óta populistának azt nevezik a franciák által ,,egyengondolkodásnak" nevezett globális fősodratban azokat, akiket az 1990 után meghirdetett Új Világrend fenntartói érdekeikre nézve károsnak tekintenek. Dávid Ibolya pedig logikai kíntornával a kommunizmus örökösének.

A populista jelzőt sokan megkapják, de nem feltétlenül ,,életfogytiglanra": jó magaviselet esetén azt eltávolítják a megbélyegzettről, mint tették azt Silvio Berlusconi volt olasz miniszterelnökkel. Így populista az, aki a nemzete érdekeit a globális erők érdekei fölé helyezi; óvatosan és körültekintően privatizál, netán újra köztulajdonba vesz; nem kívánja a társadalom gyógyíthatatlan kettészakadását mérhetetlenül gazdagokra és nyomorgókra; válság esetén nem a nadrágszíjmeghúzásban és a nép megtakarított pénzének elinflálásában keresi minden baj receptjét.

Térségünkben is sokan megkapták ezt a jelzőt, mint a baloldali Fico szlovák kormányfő, a Lengyelországot irányító jobboldali Kaczynski-fívérek, de populistának bélyegzik a peronista Nestor Kirchner argentin elnököt is. Orbán Viktor volt miniszterelnök is ezt a jelzőt kapta és kapja.

Két héttel a szemkilövések estéje előtt egy középszerű kanadai egyetemről az SZDSZ kitárt karjaiba menekült Göllner András így állította kontrasztba a neki ,,unsereiner" Gyurcsányt és a ,,populista" vonásokkal felruházott Orbánt a liberális Los Angeles Times-ban: ,,A magyar politikai szakadék egyik oldalán áll a nyugati stílusú, piacbarát, liberális-szocialista koalíciós kormány, amelyet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök vezet.

A másik oldalon pedig a keserűen elégedetlen, idegengyűlölő szélsőségesek tarka csapata, Orbán Viktor Fidesz pártjának vezetésével." Annyi biztos, míg a nyugati sajtó a magyar ellenzék vezetőjét rutinszerűen marasztalja el mindazért, amiért a 23 millió román beáramlásának rémképével kampányoló bal-liberális vezetőket kellene, Gyurcsány Ferencet hosszú időn át megkímélték a ,,populista" szitokszótól. Az igaz, hogy a hazugságok tengerén a választási győzelem révébe úszó Gyurcsány egy idő után már nem volt a Göllner-féle izzó szerelem negédes tárgya, de a legsúlyosabbtól, a populizmus vádjától megkímélték.

Elsősorban a neoliberális világrend heti és napi ,,bibliájáról", az Economistról és a Financial Timesról van szó. Igaz, az előbbi az idén január 4-én neki ítélte az év ,,csatornadíját", de ezt azzal enyhítette, hogy azonnal ugyanazt a díjat Orbán Viktornak is kiosztotta annak ,,cinikus populizmusáért". Március idusa táján azonban nagyot változott a világ.

Ekkor nyilatkozta azt a budapesti kormányfő az International Herald Tribune-nak, hogy az EU által preferált Nabucco földgázvezetéket álomnak tartja, és emiatt a Gazprom Kék Áramlatát választja. Ekkor szabadult el a pokol, amelyet azóta sem lehet helyére gyömöszölni, pedig Gyurcsány már lelkes Nabucco-párti lett, és az egész világot azzal vádolja, hogy ,,álom"-nyilatkozatát félreértették.

Gyurcsány tragédiája, hogy immár ezt sem hiszik el neki, olyannyira kóklernek tartják. És most az Economist is lepopulistázta. Gyurcsánnyal azonban a populisták táborában is komoly baj van. Míg a populista Fico 8,9, lengyel kollégái 7,4, az argentin Kirchner pedig évi 8,6 százalékkal növeli országuk gazdaságát, Gyurcsány 2,6 százaléknál tart.

Sőt, Gyurcsány mind a cikk elején idézett fogalmi meghatározással, mind teljesítményével mérve még a populisták közül is utolsó.

Lovas István

[Forrás: Magyar Nemzet]
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A baloldaliak is ellenállnak
  2007-06-29 21:07:51, péntek
 
  Megdöbbento és felháborító! A baloldaliak is ellenállnak a
Gyurcsány-Kóka-tervnek


Megdöbbentonek és a felháborítónak minosítette az MSZP három tagozatának és
platformjának vidéki vezetése az MSZP és az SZDSZ megállapodását a
több-biztosítós rendszer ügyében. A Magyar Szociális Fórum Egészségügyi
Kerekasztala is elutasítja a tervet, és arra szólítja fel a lakosságot, hogy
védje meg az egységes társadalombiztosítási egészségügyi rendszert



Egyre valószínubb, hogy Gyurcsány Ferenc kormányfo-pártelnök nem tudja simán
lenyomni a szocialisták torkán a szabad demokratákkal kötendo koalíciós
megállapodást. Az Index úgy tudja, az MSZP-ben több fronton is
szervezkedésbe kezdtek annak érdekében, hogy megakadályozzák a kisebbik
kormánypártnak tett engedmények gyors szentesítését.

Három szocialista szervezodés vidéki vezetoi nyíltan a vasárnapra tervezett
Gyurcsány-Kóka koalíciós megállapodás elhalasztás mellett kezdett agitálni.
A Társadalompolitikai- és a Munkástagozat valamint Ésszeruség-felelosség
platform bajai vezetoi belso MSZP-s köremailben tiltakoznak a múlt vasárnap
megkötött egészségügyi finanszírozási kompromisszum miatt. Gyurcsány Ferenc
miniszterelnök vezetésével MSZP tárgyalócsoportja ugyanis az SZDSZ-el
folytatott koalíciós tárgyaláson a több-biztosítós rendszer fokozatos
bevezetése mellett döntött, amit egyébként a szabad demokraták a
legfontosabb követelésként kezeltek az utóbbi hónapokban. A szocialisták
országos választmányi tagjainak, valamint az MSZP országos elnökségének is
megküldött levél megdöbbentonek és felháborítónak titulálja a megállapodást,
amely ellentmond a �frakció meghatározó egészségpolitikusa,
egészségpolitikai szakértoje, és az MSZP elnökségének több tagja" által
korábban hangoztatott véleménynek.

A Magyar Szociális Fórum Egészségügyi Kerekasztala is elutasította a
Gyurcsány-kormány tervét a társadalombiztosítási rendszer 49 százalékban
történo magánkézbe juttatásáról, és arra szólítja fel a lakosságot, hogy
védje meg az egységes társadalombiztosítási egészségügyi rendszert, melyet
államilag összehangoltan és társadalmilag ellenorzötten kell
továbbmuködtetni és fejleszteni.

A csütörtök este megtartott tanácskozáson, melyen többek között a
Professzorok Batthyány Körének Elnöksége , a Magyar Orvosi Kamara, a
Munkástanácsok Országos Szövetsége , és a Nagycsaládosok Országos Egyesülete
is részt vett - MSZP-és megfigyelok és szakértoik mellett - közös közleményt
fofagdtak el. Ebben azt írják, hogy külföldi tapasztalatok szerint még a
részleges privatizáció is azzal jár, hogy tömegek szorulnak ki az alapveto
ellátásból. Idehaza is csak a leggazdagabbak engedhetnék meg maguknak, hogy
kikerüljék a kialakuló várólistákat, és idoben hozzájuthassanak a megfelelo
egészségügyi ellátáshoz.

Elmondásuk szerint ok folyamatosan figyelmeztették a kormányt egészségügyi
�reform" - tervének várható súlyos következményeire a lakosság egészségére
és a nemzet apadására nézve, de a koalíció úgy viszonyult a társadalmi
szervezetek és szakértok véleményéhez, mintha a társadalom szava nem
számítana. Ezért felszólítják a lakosságot, hogy védje meg az OEP-et, ne
engedje meg a közösségi vagyon magánkézbe kerülését. A Kerekasztal támofatja
a népszavazási kezdeményezést is, véleményük szerint: �széles társadalmi
összefogással, egymás iránti szolidaritással miénk lesz a siker."

A miniszterelnök egyébként szombaton ismerteti a megkötendo koalíciós
megállapodás részleteit a párt országos választmánya elott. A testületnek
ott helyben kellene megszavaznia az egyezséget. Az egy hete teto alá hozott
megállapodás miatt azonban egyes forrásaink szerint már a parlamenti frakció
ülésén is komoly vita volt.

(index.hu, vg.hu, hirtv.hu)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Fidesz visszaállamosít, ha k
  2007-06-29 21:01:02, péntek
 
  Mikola: A Fidesz visszaállamosít, ha kormányra kerül
2007. június 29., péntek 15:56 InfoRádió / MTI

Amennyiben a Fidesz kormányra kerül, visszaállamosítja az egészségbiztosítás pénzalapját - jelentette ki Mikola István, az ellenzéki párt szakpolitikusa.

Az Orbán-kormány egészségügyi minisztere ezt annak kapcsán mondta, hogy egyes hírek szerint a magánbiztosítók kétharmados törvényben szeretnék garantáltatni a biztosítási reformot, mert félnek attól, egy esetleges politikai fordulat után elveszítik a pozíciójukat.

"Ettől nem kell félniük, erre biztosan számíthatnak, mert ha politikai fordulat lesz, azonnal vissza fogjuk csinálni a privatizációt, újra államosítani fogjuk az egészségbiztosítás pénzalapját, mert nem tűrhető, hogy apáink, nagyapáink befizetései, anélkül, hogy őket megkérdeznék, magánkézbe kerüljenek" - jelentette ki Mikola István, aki szerint semmi esély nincs egy ilyen kétharmados törvény elfogadására.

"Senki nem akarja az Egészségbiztosítási Alapot magánosítani. Ez az emberek tudatos félrevezetése" - jelentette ki Kökény Mihály (MSZP).

Hangsúlyozta: a koalíciós pártok javaslata azt tartalmazza, hogy a változatlanul egységes Egészségbiztosítási Alapból térségenként működő, regionális egészségpénztárak teljesítik a kifizetéseket, ők szerződnek a szolgáltatókkal.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hoppá! Gyurcsány szocialista f
  2007-06-29 20:59:24, péntek
 
 
Hoppá! Gyurcsány szocialista falba ütközik?
2007-06-29 13:28:10

Egyre valószínűbb, hogy Gyurcsány Ferenc kormányfő-pártelnök nem tudja simán lenyomni a szocialisták torkán a szabad demokratákkal kötendő koalíciós megállapodást.

Az Index úgy tudja, az MSZP-ben több fronton is szervezkedésbe kezdtek annak érdekében, hogy megakadályozzák a kisebbik kormánypártnak tett engedmények gyors szentesítését.

Három szocialista - eddig sem kifejezetten Gyurcsány-párti - szerveződés vidéki vezetői nyíltan a vasárnapra tervezett Gyurcsány-Kóka koalíciós megállapodás elhalasztás mellett kezdett agitálni. A Társadalompolitikai- és a Munkás tagozat valamint Ésszerűség-felelősség platform bajai vezetői belső MSZP-s köremailben tiltakoznak a múlt vasárnap megkötött egészségügyi finanszírozási kompromisszum miatt. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök vezetésével MSZP tárgyalócsoportja ugyanis az SZDSZ-el folytatott koalíciós tárgyaláson a több-biztosítós rendszer fokozatos bevezetése mellett döntött, amit egyébként a szabad demokraták a legfontosabb követelésként kezeltek az utóbbi hónapokban.

A szocialisták országos választmányi tagjainak, valamint az MSZP országos elnökségének is megküldött levél megdöbbentőnek és felháborítónak titulálja a megállapodást, amely ellentmond a "frakció meghatározó egészségpolitikusa, egészségpolitikai szakértője, és az MSZP elnökségének több tagja" által korábban hangoztatott véleménynek. A Dombovári Sándor, Telegdi András, Hajdú Miklós aláírásával szétküldött nyilatkozat azt követeli, hogy "a megállapodás - legalább e pontjának - hét végére tervezett aláírását a miniszterelnök-pártelnök halassza el az őszi parlamenti ülésszak kezdetéig, és eddig az időpontig az MSZP tagságával, vezetőtestületeivel vitassa meg annak részleteit, aláírásra csak ezt követően kerülhessen sor, még akkor is ha az SZDSZ a koalícióból való kilépéssel fenyegetőzik".

Index-VGO
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
SZDSZ-es banánköztársaság?
  2007-06-29 20:54:16, péntek
 
  SZDSZ-es banánköztársaság?
Bojkottal, sztrájkkal kezdődhet a felsőoktatási tanév
2007. június 29. 18:15 MNO

Akár a felsőoktatási tanévkezdés bojkottját is elképzelhetőnek tartja a Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének (FDSZ) elnöke, Kiss Papp László, ha az SZDSZ felsőoktatási intézményeket érintő javaslatai bekerülnek a koalíciós szerződés kiegészítésébe. A szakszervezeti vezető "banánköztársaságban alkalmazott" módszernek nevezte, hogy a nyári szünet alatt akarják a törvénymódosításokat előkészíteni.

Az érdekvédő sajtóhírekre reagálva kifogásolta, hogy "az SZDSZ által diktált koalíciós szerződés" egyik sarkalatos pontjaként a kisebbik kormánypárt ragaszkodik ahhoz a korábbi, a miniszter által már elutasított elképzeléséhez, mely szerint az egyetemeken gazdasági társaságok és nonprofit szervezetek alakulhassanak.

A szakszervezet előző napi elnökségi ülésén arra az esetre, ha a kisebbik kormánypárt elképzelései ebben a formában kerülnének be a koalíciós szerződés kiegészítésébe, a tanévkezdés bojkottja vagy egy esetleges sztrájk lehetősége is felmerült - közölte az FDSZ elnöke.

Kis Papp László szerint ezeknek az elképzeléseknek a képviselete katasztrofális következményekkel járna a felsőoktatási intézményekre nézve.

Mint mondta, ez azt eredményezné, hogy az oktatók kikerülnének a közalkalmazotti státuszukból, s féléves szerződésekkel adnák-vennék a tanárokat. Megnyílna továbbá egy olyan piacosítási lehetőség, amely a tandíj szabad megállapításához vezetne. Ennek következtében akár egymillió forint is lehetne az éves tandíj összege, s a 105 ezer forintra tervezett fejlesztési hozzájárulás jelentőségét vesztené.

Az érdekvédő szerint bizonytalanná válna az intézmények állami felügyelete, s felmerül "az állami vagyon elherdálásának veszélye is".

Kis Papp László "banánköztársaságban alkalmazott" módszernek nevezte, hogy a nyári szünet alatt akarják a törvénymódosításokat előkészíteni. Ráadásul a felsőoktatási törvény módosítását most fogadta el a parlament - tette hozzá.

"Három hónapon belül újabb törvénymódosítást kerülne a parlament elé? Ilyen divat a banánköztársaságokban van" - mondta.

Elmondta, hogy kezdeményezte a Felsőoktatási Érdekegyeztető Tanács rendkívüli ülésének összehívását a kérdésben. Érdemi lépéseket ugyanakkor szeptembertől lehet tenni, hiszen a tanév véget ért - jelezte.

MTI
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kiszolgáltatott polgárok
  2007-06-29 19:50:33, péntek
 
 
Sebestyén István
http://hetilap.hetek.hu/index.php?cikk=64854
Kiszolgáltatott polgárok



Interjú Alexa Noémi korrupciókutatóval

Magyarország az Európai Unió tíz legkorruptabb országa közé tartozik - legalábbis a Transparency International korrupciós indexe szerint. A nemzetközi szervezet magyarországi irodájának koordinátora szerint a pártfinanszírozás és a közbeszerzések terén vannak a legnagyobb bajok.

Személyes tapasztalatai csaknem mindenkinek vannak a korrupcióval kapcsolatban, de vajon rendelkezésre állnak-e részletes elemzések arra vonatkozóan, hogy mennyire ,,fertőzött" Magyarország?
- Komplett elemzés nem létezik, eddig csupán résztanulmányok születtek hazánkkal kapcsolatban - például a Freedom House, illetve az Európa Tanács számára készülő jelentések keretében. A Transparency International által az ilyen független jelentésekből összeállított korrupcióérzékelési indexlistán Magyarország tavaly a 27 tagú Európai Unióban viszonylag hátul, a 18. helyen állt. Ennél talán érdekesebb, hogy a velünk együtt csatlakozó tíz ország listáján az ötödikek vagyunk, illetve, hogy a mai EU-tagállamok közül a tíz volt szocialista ország közül a harmadikak - Észtország és Szlovénia előznek meg minket. Derűlátásra tehát nincs ok, mert ugyan a régión belül a ,,középkorruptnál" valamivel jobb Magyarország eredménye, az Európai Unióra vetítve viszont a középmezőny legalsó szintjén vagyunk.
A korrupciós index mellett azonban szükség van egy átfogó, részletes tanulmányra is: az első ilyet mi készítjük a Magyar Tudományos Akadémia szakembereivel közösen, a Transparency International módszertana alapján. Ennek lényege, hogy az egyes országok közigazgatási intézményeit, civil és üzleti szféráját egyaránt ,,átvilágítják".




Ez hogyan történik?
- A jogszabályi háttér bemutatásával és az egyes területek szereplőinek a megkérdezésével. A kutatás során senkit sem nevesítünk, nem állítunk össze feketelistát. Nem azt szeretnénk feltárni, hogy x vagy y cég melyik pártnak mennyit osztott vissza, hogy megnyerjen egy bizonyos közbeszerzési pályázatot. Egy átfogó és reális képet kívánunk felvázolni a magyarországi korrupcióról, és ajánlásokat fogalmazunk meg annak érdekében, hogy a helyzet javuljon.
Tulajdonképpen milyen negatív hatásai vannak a korrupciónak egy adott országra nézve?
- Nemcsak az üzleti folyamatokat, de a közszolgáltatásokat is kiszámíthatatlanná, az állampolgárokat pedig kiszolgáltatottá teszi. Ha a korrupció erősen beágyazódott, akkor már az állampolgár is tudja, hogy mekkora összegért mit kaphat, tehát - mondhatnánk - tud érvényesülni, ám a versenyképesség és az esélyegyenlőség ezzel egyidejűleg erősen csorbul. Ha sikerülne csökkenteni a korrupciót, akkor egyenlőbb eséllyel jutnánk a közszolgáltatásokhoz, adóforintjainkat hatékonyabban használná fel az állam. Ezentúl növekedne a befektetési kedv, így erősödne a gazdaság is.
Az eddig elkészült részelemzések szerint nálunk melyik területen a legsúlyosabb a helyzet?
- A nagykövetségek és a külföldi kereskedelmi kamarák véleménye szerint a pártfinanszírozás és a közbeszerzések körül vannak a legnagyobb problémák. Ez más országok példáját tekintve nem meglepő.
A pártfinanszírozás témája időről időre előkerül az Országgyűlésben, de semmi nem változik. A rendszerben pedig szinte kódolva van a korrupció, hiszen a támogatók valamit várnak a pénzükért. Mit lehet tenni?
- A magyarnál jobban működő szabályozást könnyű találni. Nálunk maga a törvény irreális, hiszen egy képviselőre mindössze egymillió forintot lehet költeni a választási kampányban. A rendszeren alapvetően az átláthatóság biztosításával lehet javítani. Nyilvánosságra kellene hozni - egy bizonyos összeg felett persze - a támogatók nevét és azt, hogy a befolyt összeget a pártok mire használják. Ezzel követhető lenne, hogy mondjuk a milliós támogatást nyújtó magánszemély vagy érdekeltsége milyen állami megbízáshoz jutott később.
Az információhoz való hozzáférés egyébként minden területen csökkenti a korrupciót. Már azzal javulna a helyzet, ha például a cégadatbázisokban könnyebben lehetne keresni, és nem a cégbíróságon lehetne csak adatokhoz jutni.
Mi a helyzet a közbeszerzésekkel? Számos esetben felmerült a korrupció gyanúja - az autópálya-építésektől a Gripen-ügyig -, de érdemben semmi nem történt.
- Vannak országok, ahol feketelisták készülnek, az arra felkerülő cégek évekig nem pályázhatnak állami feladatokra. Nálunk már az is nagy előrelépésnek számítana, ha a közbeszerzési kiírásokat rendszeresen ellenőriznék. Nemcsak azt, hogy mennyiben felelnek meg a jogszabályoknak, hanem hogy szakmailag korrektek-e, vagy vannak-e bennük ,,kiskapuk". Fontos lenne azt is megnézni, hogy a kiírás tartalmilag mennyire illeszkedik az adott témához, és a nyertes végül is kivel és milyen minőségben végezteti el a munkát, illetve hogy az elvégzett munka mennyiben tér el az eredeti feladatkiírástól.




A vád: nyolcmillió dollár kenőpénz




Vizsgálatot kezdeményez Szekeres Imre honvédelmi miniszter, mert június elején egy svéd televízióműsorban felröppent a hír, miszerint egy osztrák üzletember nyolcmillió dolláros kenőpénzt kaphatott azért, mert közvetítőként részt vett a magyarországi Gripen vadászrepülőgépek beszerzésében. A vizsgálatot mind az öt parlamenti frakció támogatja, de azt kérik, hogy ne csak az Orbán-kormány alatti döntéseket, hanem az azóta eltelt teljes időszakot vizsgálják meg. ,,Orbán Viktor kormányfőként csaknem minden fontos ügyben egyszemélyi döntést hozott, és ilyen volt a Gripen-ügy is" - nyilatkozta a napokban a Népszavának Szabadi Béla, az Orbán-kormány földművelésügyi államtitkára. A lap szerint még Szabó János akkori honvédelmi miniszter is az utolsó pillanatig úgy tudta, Magyarország amerikai F-16-osokat vásárol, mert minden szakmai érv emellett szólt. A Népszabadság idéz egy szakértői bizottság jelentéséből, mely a svéd Gripenek és az F-16-osok tulajdonságait vetette össze: ,,Ha azonnali döntést kívánnak hozni, huszonnégy amerikai F-16A/B MLU bérlését javasoljuk." A jelentés négy nappal azelőtt született, hogy Orbán Viktor bejelentette: Magyarország a Gripenek mellett kötelezi el magát. A vizsgálat egyik célja tisztázni, hogy kapott-e kenőpénzt magyar politikus.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Népszavazást, de az okról és n
  2007-06-29 19:38:47, péntek
 
  Népszavazást, de az okról és nem az okozatról!

El kell dönteni a választóknak, hogy arról akarnak-e szavazni, hogy megbocsátanak Orbánnak (igennel) és Gyurcsánynak (nemmel), vagy bojkottálva ezt a szerecsenmosdató választási komédiát félrelökik a bedobott gumicsontot, és Petőfi kérdésére akarnak-e választ adni: "Rabok legyünk, vagy szabadok?"

Arról az óriási gumicsontról, amit a FIDESZ népszavazás-kezdeményezésével a választók közé dobott, június 8-án írtam(1), de akkor az EU Alkotmánnyal kapcsolatos népszavazás-kezdeményezést, mint egy három évvel ezelőtti példát említettem.

Azóta lezajlott egy rendkívül fontos esemény, az EU-csúcs, amelyen előrevetődött annak az embertelenség-halmaznak a bukása, ami a globalizáció európai helytartójaként Európai Uniónak neveznek és az Európai Egyesült Államok lázálmát vetíti előre(2). A csúcs előzményei és a csúcsról szóló tudósítások mind azt bizonyítják, hogy a 2005-ös "B" terv(3) szerint haladnak a dolgok, és a Le Figaro véleménye nem jóslás volt, hanem megbízható forrásoktól származó ütemterv ismertetése: "egy egyoldalas "mini-alkotmányt" (brüsszeli elvek) hagyhatnának jóvá a (nemzeti) parlamentek .... Az alkotmány néhány fontos részlete így egyhangúlag megmenthető. De ez egy olyan többsebességes Európa megerősítése lenne, amelyben Franciaország és Németország már nem játszhatná a motor szerepét".

Ez köszön vissza Angela Merkel EU-csúcs értékelésében: "Merkel szerint bár az alkotmányt feldarabolták és itt-ott lenyesegették, a lényegi elemeket sikerült megtartani."(4)

Így hát változatlanul igaz mindaz, amit évekkel ezelőtt Magyarországra az EU-által rákényszerített szenvedhetetlen igáról 12 pontban megfogalmaztam(5).

A francia és német motor nélküli "többsebességes Európa" előképével kapcsolatban el kell gondolkoznia mindenkinek Jaroslaw Kaczynski véleményén: "Németországgal kapcsolatban a miniszterelnök annak a véleményének adott hangot, hogy a szomszédos országban 'valami nagyon nem jó dolog' történik. Csakhogy az európai államok többségének, a múlthoz hasonlóan, 'nincs bátorsága erről beszélni'."(6)

A magyar választók 91 %-a szerint itthon is rossz irányba mennek a dolgok(7), de a magyar parlamenti pártoknak sincs bátorságuk (akaratuk sem) beszélni ennek okáról.

Amit Orbán Viktor könyvében leír, az a látszat-paradigmaváltás. Ezt igyekszik Hegedűs Zsuzsa igazivá mosni(8): "Orbán Viktor a magyarázatot nem kívül - az alvó struktúrák, az IMF, a Világbank, a nemzetközi tőke zsarolási potenciáljában -, hanem belül, a rendszerváltók naivitásában, s főként a rendszerváltó elit hatalomvágyból fakadó farkasvakságában keresi. Vállalva a közös felelősség rá háruló ódiumát." Ezzel szemben a magyarázat az, hogy a rendszerváltók hatalomvágyból fakadó farkasvaksága nem naivitásból, hanem abból ered, hogy az idegen érdek helytartóivá alázva magukat eladták Magyarországot, megvalósítva ezzel a hazaárulás tényállását (Btk. 144. §)(9). Ezért nem beszélhetünk rendszerváltásról, hiszen az egyik idegen érdek érvényesülését a másik váltotta fel. Naivitásból nem lehetett volna elkövetni a mezőgazdaság tönkretételét, a magyar vagyon "spontán", majd irányított eltékozlását, az állam gondoskodó szerepének átadását egy Falanszter-irányításra és nem az emberek kiszolgálására képzett janicsár-hadnak.

Így, hát Orbán Viktor azzal, hogy vállalja "a közös felelősség rá háruló ódiumát", könyve azonos Gyurcsány Ferenc balatonöszödi beismerő vallomásával, de sokkal nagyobb horderejű. Míg Gyurcsány a "baloldal" hazugságait ismerte be, addig Orbán vállalja a politikai elit egygyökerűséget.

Három dolog azonos Orbán látszat-paradigmaváltásával és Gyurcsány beszédével kapcsolatban.
Az egyik: mindketten beismerik azt, hogy Magyarországon nem demokrácia, hanem a politikai elit által a parlamentben gyakorolt diktatúra van.

Orbán ezt önmaga mondja ki: "A magát szabadnak gondoló nép nevében politizáló elit nem akarja, de talán nem is tudja beismerni, hogy (...) a rendszerváltoztatás a magyarok óriási tömegei számára nem szabadságot hozott, hanem kiszolgáltatottságot."

Gyurcsány helyett pedig az igazságszolgáltatás név alatt működő hatalom-kiszolgáló gépezet tesz felmentő vallomást: "Az ilyen, akár megtévesztő, akár nem megtévesztőnek ítélt nyilatkozatok a választó érdemi szavazási döntését befolyásolják és nem a már kialakult szavazói döntésnek megfelelő, a szavazat leadásához szükséges (és így a büntetőjog által védett) választási eljárási rend biztonságát sértik."(10)

A másik azonosság Orbán és Gyurcsány megnyilatkozásai között: az igazságból kiemelt részigazságot (a valódit) helyezik az igazság helyére. És ezt mindketten az Alkotmány 61. § (1) bekezdésének(11) megsértésével, vagyis azzal követték el, hogy meggátolták a választókat közérdekű adatotok megismeréséhez fűződő jogai gyakorlásában. Vagyis az 1990. óta hatalmat gyakorló politikai elit egyetemesen és folyamatosan elkövette a Btk. 177/B §-ban(9) meghatározott "Visszaélés közérdekű adattal" bűncselekményt, (2) bekezdés szerinti minősített formában, mivel nyilvánvalóan állapítható meg a jogtalan haszonszerzés is.

A harmadik azonosság: mindketten saját maguk őszinteségét, gondolkodási mód váltását akarják bizonyítani úgy, hogy a lényeg beismerése helyett önmagukat (is) a jelenlegi helyzet előidézőiként állítják be.
Egy nagyobb bűn(12) elkendőzése ez, egy kisebb bűn beismerésével.

A baloldali média Gyurcsány Ferencről ezt írta és mondta: mintát adott a bátor őszinteségből. A jobboldali média nem tömjénezte Orbán Viktort, csupán nemes egyszerűséggel így jellemezte: Két lábbal a XXI. században.

A magyar média nem minősített, egyszerű okból: a baloldalhoz és a jobboldalhoz mérhető hatékonyságú magyar média nincs.

Felháborító, hogy az "entellektüel" fölényes mosolyával vág bele elevenünkbe Lengyel László az egyik kimondhatatlanul cinikus ("Norman Davies Lengyelországot Isten játszóterének nevezte. Magyarország alighanem az ördög játszótere."), megjelölésével: "Magyarországon nem 1944-45 vagy 1956 áll a középpontban, hanem Trianon, a több mint nyolcvan éves békeszerződés."(13)

Ebből - a Gyurcsányt lengyelellenessé tevő tragikus eseményből - eredt az a kiszolgáltatottság, amely több mint 80 éven keresztül a Szent Korona Országát széttépve, az államalkotó és az államalapító nemzeteket egymás ellenségeivé alázva idegenszívűk martalékává tette Hazánkat.
Ezt a diktátumot ránk erőltették, még formai döntés sem volt a magyarság kezében.

A szenvedhetetlen iga közvetlen oka pedig a megtört nemzet gyarmati helyzete miatti elnyomatottsága, ami miatt leginkább vállalta Orbán és Gyurcsány a kisebb bűn beismerését, annak érdekében, hogy a nagyobb: Magyarország gyarmati megalázottsága, mint ok megjelöletlen maradjon.

"... most majd nem is vizitdíjról szavazunk, hanem elvi kérdésekről, magáról a demokráciáról, az elszámoltathatóságról, merthogy Gyurcsányék becsaptak minket csúnyán, erre a mi demokratikus öntudatunk felhorgadt." - írta Stump András(14). A magyar szavazók öntudatának "felhorgadását" az jelenti, ha az elvi kérdést megérti: arról kell szavazni, hogy tűrjük-e, hogy Gyurcsányék és Orbánék (és az egész politikai elit) továbbra is csúnyán becsapjanak minket.

El kell dönteni a választóknak, hogy arról akarnak-e szavazni, hogy megbocsátanak Orbánnak (igennel) és Gyurcsánynak (nemmel), vagy bojkottálva ezt a szerecsenmosdató választási komédiát félrelökik a bedobott gumicsontot, és Petőfi kérdésére akarnak-e választ adni: "Rabok legyünk, vagy szabadok?"

Most ismét lehetőségünk van arra, hogy saját magunk döntsünk arról, hogy elfogadjuk-e a gyarmatbirodalom diktátumát, vagy elvetjük azt.

A demokrácia látszata már akkor vizsgázik, amikor azt az aláírásgyűjtő ívet elbírálja az OVB (és - a nyilvánvaló elutasítás után - az Alkotmánybíróság), ami Petőfi kérdését idézi:
Akarja-e Ön, hogy az Európai Unió tagországainak állam- és kormányfői 2007. júniusi találkozóján hozott megállapodás szerinti EU alapszerződés magyarországi törvénybe iktatásáról népszavazás döntsön?(15)

Elvileg egyszerű a döntés, mert az elutasítás megerősítése lenne annak, hogy Magyarországon parlamenti diktatúra van, ami még önmaga határozatait is semmibe veszi, hiszen az Alkotmánybíróság 58/2004. (XII. 14.) AB határozata szerint "A Magyar Köztársaság alkotmányos rendje szerint tehát lehetséges népszavazás tartása arról a kérdésről, hogy az Országgyűlés megerősítsen-e valamely nemzetközi szerződést - így az ASz-t - vagy sem."(16) Márpedig az ez évben elkészülő "reform"-alapszerződés nemzetközi szerződés, amely "az EU életbe lépni nem tudott alkotmányos szerződését helyettesíti"(17).

Az EU csúcs nem tette kötelezővé a "reform"-alapszerződés népszavazással történő megerősítését (amely a ratifikációhoz vezet), de nem is tiltotta azt meg.(18) Az Országgyűlés befejeződött tavaszi ülésszakán erről nem rendelkezett, tehát
nem lehet jogi akadálya annak, hogy a magyar választók teljesítsék a Szent Korona eszméből eredő kötelességüket és mintát adva a 26 országnak, megtagadja a gyarmatbirodalom diktátumát.


Ezt az aláíróívet akkor is használni fogjuk, ha nem hitelesítik, hiszen a diktatúra elutasítását jelenti.

Ugyanakkor egy másik aláíróívet is elindítunk, amelynek hitelesítését nem indítványozzuk, hiszen nyilvánvaló az elutasítás minden fórumon. Ez ugyanis a demokrácia elfogadását jelenti azzal, hogy teljesíti a Kossuth tér céljait: visszaállítja Magyarország Szent Korona eszméjén a Szabadság Alkotmány, vagyis Történelmi Alkotmányunk jogfolytonosságát egy jogszerű Alkotmányozó Nemzetgyűlésen(19).

Ez a levél a gondolkodási mód (paradigma) váltással a rendszerváltás gyakorlati megvalósítására szólítja azokat, akik összetartoznak(20), mert
értik és érzik, hogy a Szent Korona tagjai, tehát Szolgálatot kell teljesíteniük.

Kelt Szegeden, 2007. június 27-én.

Halász József
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A hazugságok ciklusa
  2007-06-29 19:37:33, péntek
 
  A hazugságok ciklusa
2007. június 29. 11:51

Kétségbeesett kapkodás jellemzi a kormány gazdaságpolitikáját, melynek következtében egzisztenciális válság indult el. Az ország nem reformálódik, hanem deformálódik.

Medgyessy, Gyurcsány és Veres annyit hazudott, mint a Pravda 80 év alatt - hivatkozott a köznapi emberek szófordulatára Varga Mihály az a Fidesz választmányi ülésén péntek délelőtt. A Fidesz alelnöke ezzel kapcsolatban rámutatott arra is, hogy Gyurcsány Ferenc tavaly tavasszal elvette a szabad döntés lehetőségét az emberek elől. Mint fogalmazott, az az irracionális cél vezette a koalíciót, hogy a választást minden lehetséges eszközzel meg kell nyerni. "Még akkor is, ha a győzelem árán tönkre megy az ország" - fűzte hozzá.

"Az elmúlt időszak a hazugságok ciklusa volt" - szögezte le Varga Mihály, arra emlékeztetve, hogy 2002-ben jóléti rendszerváltást ígértek az embereknek, 2006-ban pedig reformokat. Az Orbán-kormány gazdasági minisztere arra hívta fel a figyelmet, hogy nem reformálódik az ország, hanem deformálódik. Kétségbeesett kapkodás jellemzi a kormány gazdaságpolitikáját, melynek következtében egzisztenciális válság indult el Magyarországon. Az emberek 20-25 százaléka került egzisztenciális válságba - húzta alá Varga, magyarázatképp kiemelve: reálbércsökkenés következett be, egyre nő a vállalkozói csődök száma és tovább emelkedett a munkanélküliek száma is.

Varga Mihály kritikáját fogalmazta meg azzal kapcsolatban is, hogy a kormány minimálisra kívánja csökkenteni befolyásoló képességét olyan területeken, mint az egészségügy, az oktatás és a közlekedés.

Mint kijelentette, a Fidesz elemi kötelessége visszaadni az emberek esélyét a szabad választásra. A népszavazás fejleményeivel kapcsolatban úgy fogalmazott: ez az új többség első győzelme. "A kormány retteg a népszavazástól, minden eszközt meg ragadott az OVB-n keresztül, hogy megakadályozza a referendumot" - hívta fel a figyelmet Varga Mihály, kiemelve: a Fidesz érdeke, hogy már ősszel megkezdjék az aláírásgyűjtést, és mind a hat kérdésben tavasszal egyszerre tartsák meg a népszavazást.

A párt világos célja - folytatta a politikus -, hogy az emberek népszavazáson mondják el véleményüket a népszavazáson. "Ehhez értelmes és józan viták kell lefolytatni a kérdésekről" - tette hozzá végül.

fidesz.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyurcsány semmit sem bán
  2007-06-29 19:36:34, péntek
 
  Gyurcsány semmit sem bán

Az MSZP elnökségének kétnapos egységdemonstrációja - "A népszavazás már megbukott"
Népszabadság - Nagy B. György - 2007. június 29.

Egy délután és egy este a politizálásra, egy délelőtt a koalíciós szerződés kiegészítésére, tíz perc a párt "újraélesztésére" - így festett az MSZP országos elnökségének kétnapos ülése.

A prológus Gyurcsány Ferencé volt az MSZP elnökségének noszvaji ülésén: a miniszterelnök az utóbbi egy évet értékelte. Pozitívan. Beszédének summája: kormánya az utóbbi egy esztendőben annyit tett, amennyit a rendszerváltás óta egyetlen kabinet sem. Belátta azonban azt is, hogy mind a társadalmat, mind az MSZP-t mindez nagyon megviselte. Ezzel együtt nem talál okot megbánásra. Végre kellett mindezt hajtani, hogy a következő három évben a reformfolyamatokat ne árnyékolják be negatív intézkedések.

A baloldal számára a közeljövő legnagyobb kihívása a népszavazás. Az elnökség arra az álláspontra jutott, hogy a referendumot már most elveszítette a jobboldal. Az eredménytől függetlenül. A választók ugyanis legfeljebb a tandíjról és a vizitdíjról dönthetnek, de a reformokról nem. Azokat, megalapozottságuk biztos tudatában - tovább viszik. Ettől függetlenül, ha a reformok egyik szimbólumává lett vizitdíjat eltörlik, ez komoly presztízsveszteség, s tovább erodálhatja a szocialista szimpatizánsok táborát. Így az MSZP kőkemény kampányra készül, ami reményeik szerint megadja a kezdő lökést a párt újjászervezéséhez.

Erre a belső szervezeti kérdésre egyébként nem vesztegetett túl sok szót a testület - Butor Klára pártigazgató tartott pár perces összefoglalót. (Az MSZP a közelmúltban Szigetvári Viktort, a párt volt kampányigazgatóját bízta meg azzal, hogy készítsen a kampánystratégiát és a szervezeti ügyeket is felölelő tanulmányt.) Annyit mindenesetre megállapítottak, hogy a "Szembenézés-turné" (a szocialista vezetők egy negyven kérdést és választ felsorakoztató kiadvánnyal járták az országot) sikeres volt, s ilyen akciókkal vissza lehet hódítani a szimpatizánsokat.

Sokkal hangsúlyosabb volt az elnökségi ülésen a koalíciós szerződés kiegészítő melléklete. Ez a következő év konkrét intézkedéseinek tartalmát és határidejeit rögzítené konkrét felelőssel. Információink szerint az elnökségi ülésen viszont konkrétumból még kevés akadt, a hétfőn aláírandó dokumentum még nincs készen. Több szocialista vezető azonban már tudni véli, hogy - az SZDSZ felől nézve - a szöveg elég puha lesz. Vagyis több liberális pont megakad a szocialisták torkán. A 13. havi nyugdíj beolvasztása, és a felsőoktatásban a közalkalmazotti jogviszony gyengítése és/vagy megszüntetése például mindenképpen.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 39 
2007.05 2007. Június 2007.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 686 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2789
  • e Hét: 8521
  • e Hónap: 19632
  • e Év: 173128
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.