Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 36 
Önkormányzati kezdeményezés tá
  2008-05-28 22:26:07, szerda
 
  Önkormányzati kezdeményezés társadalmunk jobbátétele érdekében

Szerencsi Kistérségi Társulás "Önkormányzati kezdeményezés társadalmunk jobbátétele érdekében" c. előterjesztése Dr. Szili Katalin, országgyűlés elnöke részére

A Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás 2008. május 23-i ülésén tárgyalta az "Önkormányzati kezdeményezés társadalmunk jobbá tétele érdekében" című előterjesztést, amelyet a társulás valamennyi polgármesterének támogatásával fogadott el.

A Tanács megbízta Rónavölgyi Endréné elnököt, Szerencs város polgármesterét, valamint Varga László Taktaharkány, Vajtó János Taktaszada, és Boros-Leskó Géza Prügy községek polgármestereit, hogy az elfogadott anyagot a nyilvánosságra hozatal előtt adja át Dr. Szili Katalinnak, a Magyar Köztársaság Országgyűlése elnökének.

Az átadásra 2008. május 26-án 16 órakor került sor, amely Szabó György, Borsod-Abaúj-Zemplén megye 11. számú országgyűlési egyéni választókerület országgyűlési képviselőjének közreműködésével került sor. Az átadás után az anyag hiánytalan közlésre a Magyar Távirati Irodának, a megyei és helyi sajtónak, valamint az országos érdekvédelmi szervezeteknek került elküldésre.


Önkormányzati kezdeményezés társadalmunk jobbá tétele érdekében
"A közömbösség a lélek legsúlyosabb betegsége "
/Fénelon/

Mi, a Szerencsi Kistérség polgármesterei, akik 50 000 embert képviselünk legitim módon, és mint a Magyar Köztársaság polgárai, akik a közigazgatási és önkormányzati hierarchia legalsó szintjén tesszük mindennapi, nem könnyű kötelezettségeinket; ugyanakkor nyitottak és befogadók vagyunk az országos politika és hatalmi rendszer tevékenysége irányában, látjuk, hogy elérkezett az a pont, ahol hangosan kell jeleznünk: hogy rossz irányba haladunk. Rossz irányba halad az ország, és nem vagyunk hajlandók őszintén feltárni a problémáink igazi okát, így pedig a hozott intézkedések és megoldások még inkább elmélyítik azt a krízist, amelyet mi naponta élünk át és próbálunk kezelni, ugyanakkor látjuk, hogy a törvényhozói, felső végrehajtói és egyes esetekben a hatalmi rendszer harmadik ágazatában nem akarják vagy nem képesek észlelni.

Ezen a mai, napjainkat megkeserítő, ma csak gazdasági, növekedési, de rövid 10-15 év távlatában nemzetbiztonsági problémákat okozó és egyes régiókat teljesen tönkretevő, politikán változtatni kell. A változtatás kulcsa pedig a törvényhozásban rejlik. Az önkormányzat csak nevében 'kormányzat', mert a magasabb rendű jogszabályok szinte minden érdemi szabályozási funkciót kivesznek a kezéből, így az Önállóság csak látszólagos.

A kistérség polgármesterei szerint a következők azok a problémák, amelyek leginkább hátráltatják országunk haladását, és egyértelműen negatív irányba viszik azt.

A) A családtámogatási rendszer, mely felgyorsította és egyre gerjeszti az alacsonyan szocializálódott tömegek népességnövekedését, amely megélhetési formává fejlesztette a gyermekszülést, maffiaszerü bűnözéssé a szociálpolitikai csalást és a tiltott banki tevékenységet.

Ennek visszaszorítására javasoljuk, hogy a családi pótlék legfeljebb 3 gyermekig járjon, további gyermekek esetén adójóváírás, adókedvezmény formájában kellene támogatást nyújtani.

A lakáshoz jutási támogatást tegyüÉ minden fiatal számára elérhetővé, adókedvezmény formájában. A jelenlegi szociálpolitikai kedvezmény gettósodást eredményez a túlnépesedett falvakban, és onnan elüldözi a lakosság munkát és mezőgazdasági tevékenységet végző részét.

B) A szociális ellátórendszernek a rendszeres szociális segélyezésre vonatkozó szabályait teljes egészében át kellene gondolni. Át kell gondolni az érintettek oldaláról, és a segélyeket megállapító, folyósító helyi önkormányzatok szemszögéből is.

- A szociális segély legmagasabb összege és a minimálbér közötti különbség a munka kerülésére ösztönöz, óriási károkat okoz a munka-alapú társadalom elérésében. Sok család esetében nincs különbség a minimálbér és a szociális segély összege között. A törvény 2006-ban történt ez irányú módosítása előtt a döntéshozók - nyilvánvalóan - nem végeztek (nemvégeztettek) hatástanulmányokat az új szabályozás közeli és távoli jövőben várható társadalmi következményeire.

Ma már generációk nőnek fel úgy, hogy nem tudják, mi a munka, mi a becsületes, tisztességes munka. A segélyezés jelenlegi formáját haladéktalanul meg kell szüntetni, helyette más munkalehetőséget kell biztosítani az önkormányzatoknál illetve az állami tulajdonú közhasznú társaságoknál. Az ilyen jellegű munka nem lehet versenytársa a versenyszférának, az állami és önkormányzati munkaerőpiacnak, ezért a munkaidő és az utána járó juttatás töredéke, maximum fele vagy kétharmada lehet azoknak, viszont a TB potyautasai eltűnnének ezzel az intézkedéssel.

Olyan családoknak kell szociális támogatást nyújtani, aldk erre valóban rászorultak. Az évek óta nem dolgozó és munkát nem kereső, gyermekeit iskolába, kötelező óvodai foglalkozásra nem járató, az alapvető társadalmi szocializációhoz a legcsekélyebb együttműködést sem mutató egyéneknek nem!

C) Büntetendő, visszás társadalmi jelenségek. El kell ismerni, hogy országosan érzékelhető Magyarországon a leghátrányosabb helyzetű térségekben élők egy csoportjának rohamos meggazdagodása, mely vidékünkön már családok tragédiájához is vezetett. Mindannyian tudjuk, miről van szó: az uzsoráról. Főként a kizárólag szociális ellátásból és kistelepüléseken élőket érinti a "kamatos pénz". Nehéz kitörni az adósságspirálból, hiszen az embertelen és kíméletlen feltételek, a kegyetlen behajtás sok esetben öngyilkossághoz vezet. A médiában egyre gyakrabban találkozunk e témával.

Törvényhozói szinten mégsem történik a kérdésben semmi említésre méltó, pedig a normákat az élet kell, hogy alakítsa. Helyi szinten ezt mi már nem tudjuk megoldani, de nem tudják kezelni e kérdést bűnüldöző szerveink sem. Tehetetlenek vagyunk, és a helyzet egyre romlik. Az uzsora újabb szegénységet generál, hiszen az amúgy is sanyarú sorban élők veszik igénybe ezt a "lehetőséget", s szegénységük hatványozottan nő tovább.

Az ilyen bűnözői csoportok felszámolása, felelősségre vonása azonnali intézkedéseket igényel, el kell érnünk, hogy a vagyonosodási vizsgálatot végző szerv "látókörébe" kerüljenek és ne bújhassanak ki a szankciók alól.

Az ország leghátrányosabb helyzetű térségeiben, de leginkább itt, ahol élünk és dolgozunk, ahol a "tisztességes munkához nem szokott", "iskolába nem járt" emberek, családok; de településeink sorsát elnézve, akár azt is mondhatjuk, hogy az együttélési kultúrát és a civilizált emberi morált nem ismerő tömegek kezdenek túlsúlyba kerülni. El lehet és el kell gondolkodni azon, mi lesz Magyarországon 5-10-20 év múlva? A vidék meghal - bezárják a postákat, iskolákat, nincs orvos, megszüntetik a vasutat, a buszok is alig járnak, a fiatalok elköltöznek. A szegénység szegénységet szül.

Ha nem változtatunk minél hamarább a jelenleg rossz irányba haladó folyamatokon, 20-25 év múlva akár egész Magyarország területére ez lesz a jellemző.

A gyermekek nagy része nem jár iskolába; az iskola befejezése nélkül, 14-15 éves korban gyermekeket hoznak a világra, vagy bűnözésre adják a fejüket.

Jövőképük nincsen, ezért nyugdíjra, a gyermekeik előtt végzett példamutató munkára nem gondolnak, csupán a mának élnek.

Több generáció nőtt, nő fel úgy, hogy azt látja, nem kell dolgozni, nem kell iskolába járni, mégis megél a család. Egyre inkább jellemző az igénytelenség, az alulszocializáltság, azintegrálódni nem akarás és nem tudás. A hangsúly a nem akaráson van. Egyetlen dolog, amit szívesen tesznek: a szociális és a gyermekjóléti ellátások felvétele, mindenáron történő igénybevétele. A jelenlegi jogi szabályozás (védelembe vétel, szabálysértési bírság, kiskorú veszélyeztetése), az iskolába, óvodába járás biztosítására nem éri el a kívánt eredményt, ösztönző hatása nincs. Az elzárással is büntethető szabálysértéseknél, visszaeső vagy többszörösen visszaeső elkövető esetében lehetővé kell tenni a gyorsított eljárás, valamint az elzárás azonnali alkalmazását.

A tisztességes, becsületesen élő, gyermekeiket taníttató családok méltán háborognak, hiszen a józan gondolkodású embereket irritálja és megalázza az, hogy bizonyos családok pusztán a szociális segély, a gyermekvédelmi kedvezmény, a szociálpolitikai támogatás iránt benyújtott kérelmükkel jutnak százezrekhez, veszni hagyott - kijátszott milliókhoz; míg nekik a havi fizetésük a segélyek, támogatások összegét sokszor el sem éri. (Amelyért egyébként keményen megdolgoznak!) Altalános tapasztalat, hogy a ténylegesen nehéz helyzetben élő, szegény családok száz-kétszáz forint miatt csúsznak ki a szociális hálóból, mivel egy főre eső jövedelmük ennyivel haladja meg a jogszabályban előírt mértéket.

Az emberek félnek, háborognak és segítséget várnak. Hosszasan nem kívánjuk magyarázni, miért; nézzük meg az utóbbi idők egyedülálló idős emberek elleni erőszakos és élet elleni, de a kisebb, tulajdon elleni bűncselekmények elkövetőit! 95-98 %-ban ebből a csoportból kerülnek ki. Őket segíti az álhumánus és hazug arányosság elve, amely egyenlőséget tesz a felkészült és tudatos betörő és az otthonában védekező törvénytisztelő állampolgár között.

D) Az eddig felvázolt valós társadalmi jelenségek a (szintén hátrányos helyzetű) önkormányzatok szemszögéből.

- Senki nem kérdezte meg az önkormányzatokat, hogy tudják-e finanszírozni a rendszeres szociális segélyek 10%-os önrészéből, valamint az ingyenes és kedvezményes gyermekétkeztetés államilag nem finanszírozott összegéből adódó többletkiadást. Vannak települések, ahol ezek az összegek éves szinten a 10 milliós nagyságrendet is meghaladják.

Naponta értesülünk róla, hogy önkormányzatok válnak fizetésképtelenné, jutnak a csőd szélére. Az óriási szociális kiadások veszélyeztetik az alapfeladatok ellátását is.

A kistelepülések önkormányzatai működésképtelenné válnak. A most "divatos" kistérségi rendszer nem működik mindenütt a cémak megfelelően. A kistérség központi települése -tisztelet a kivételnek - elszívja a fejlesztésre szánt összegeket, az iskolába és óvodába járókat a társtelepülésektől. Ilyen tekintetben a települések önállósága is veszélyben van.

E) A közbiztonságról Folyamatosan azt halljuk a sajtóban és a vezetőktől, hogy rendőrhiány van a fővárosban. A vidéket megkérdezte-e már valaki erről? Azokat a településeket, ahol naponta törnek fel boltokat, megdézsmálják a konyhakerteket, lopják a mezőgazdasági ültetvényeket, az erdőket, még a KRESZ-táblákat és a villamos vezetékeket is - mindent, ami fémből van, ami mozdítható. Megkérdezték-e azokat a településeket, ahol esetleg már nem szívesen megy ki az utcára az ember, mert nem biztonságos; ahol néhány család félelemben tud tartani egy egész települést; és még sorolhatnánk ezt mi polgármesterek, itt élő emberek, tovább. Ezeket a problémákat éljük át mi, "vidéki kistelepülését", nap, mint nap.

Milyen rendszer az, amelyik 40-45 éves korban nyugdíjba "kényszeríti" a rendőreit? Azt a korosztályt, aki kiépítette kapcsolatrendszerét, megszerezte a megfelelő rutint, és példa lehetne a fiatal, pályakezdő rendőrök előtt! Ezek a rendőrök nem azért mennek nyugdíjba,mert nem szeretik hivatásukat, mert nem szeretnek dolgozni! Sajnos, ma Magyarországon jobban megéri nyugdíjasnak lenni, mint dolgozni. Azt is be kell látni, nagyon sok fiatal nem hivatástudatból választja a rendőri munkát, hanem azért, mert ebben a régióban nincs más lehetőségük. A jelenlegi helyzettel ellentétben a rendőri munka hosszú távú erkölcsi és anyagi elismerését kellene biztosítani, támogatni és ösztönözni a magasabb iskolai végzettség és képesítés megszerzését.

Erőszak az iskolában és a hivatalokban - az előzőek miatt évtizedek óta nem tapasztalt jelenségekre figyelünk fel nap, mint nap. Oktatási intézményekben, hivatalokban a felemelt hang után, az elmúlt években, megjelent az erőszak. Diák vert tanárt, szülők fenyegetik a pedagógust, gyerekek alázzák meg erőszakosan egymást.

Beszéljünk végre nyíltan és őszintén!

Tegyük meg azokat a lépéseket, melyeket jövőnk, gyermekeink és unokáink érdekében meg kell tenni!

Mi nem bújunk el saját felelősségünk elől. Ezt várjuk az állami hatalom és a társadalom többi szereplőjétől is, mindazoktól, akiknek jogalkotóként, jogalkalmazóként, szülőként, (oktatásirányítóként) pedagógusként része van jövőnk alakításában, (az oktatáshoz, intézményeink működéséhez).

Ha nem hozzuk meg azokat a törvényeket, amelyek az országot munka-alapú társadalommá teszik, és nem szerzünk érvényt törvényeinknek, erkölcsi és etikai értékeinknek, akkor a gyermekeink félve fognak iskolába járni, tanáraink felmondanak, falvaink elnéptelenednek, évezredes kultúránkból kosz, bűz, piszok és erkölcsi nihil lesz.

Érvényt kell szerezni az Alkotmányban rögzített törvény előtti egyenlőségnek. Nincs pozitív diszkrimináció, mert az a másik irányba negatív. Nincs megélhetési bűnözés, mert a megfogalmazás álságos és hazug.

Tisztesség van, emberség van, és ez nem függ bőrszíntől és rossztól. Magyar állampolgár van, és ha ezt tudomásul vesszük, nem fogunk tovább lemaradni Európától.
Alkotmányban rögzített emberi és polgári jogok vannak, írott és íratlan erkölcsi szabályok, dolgozni és tanulni akarás általi fejlődés - nemtől, fajtól, vallási, politikai, nemzeti vagy etnikai kisebbséghez való tartozástól függetlenül.

Mindezek alapján,
Kérésünk és elvárásunk
a Magyar Országgyűléstől, a legföbb végrehajtó hatalmat megtestesítő Magyar Kormánytól, az érintett minisztériumoktól, valamint a harmadik hatalmi ágként hivatkozott bíróságoktól, ne legyenek közömbösek az ország problémái iránt! Jogos elvárásunk, és egyben jól felfogott érdekünk, hogy a torvényalkotás ne hunyjon szemet ezen emberi - vagy inkább: embertelen - életvitel térnyerése felett.

1.) A munkához való egyenlő esélyek biztosításán; a szociális és gyermekvédelmi ellátások, támogatások eléréséhez szükséges általános jogosultsági feltételeken túl, tegyen különbséget a törvény, építsen be szankciókat a nem kívánatos emberi magatartásokkal szemben.

2.) Szigorítsa az állam illetőleg az önkormányzat által nyújtott "ingyenes pénzhez jutás" (szociális és gyermekjóléti ellátások, támogatások) feltételeit. Ezen jogosultságok legyenekarányban a -jelenleg is törvényben rögzített - kötelezettségek teljesítésével, az állampolgár felelősségének érvényesítésével

3.) Szigorítsa a már meglévő, de nem elég hatékony büntető, polgári és eljárásjogi szabályokat, a kiszabható büntetéseket} a bűncselekmény útján létrejött vagyonra ("dologra") alkalmazza a vagyonelkobzás intézményét Kezelje összetetten az itt felemlített
társadalmi problémákat

4.) Indítványozzuk, 5 évre visszamenőleg, valamennyi igénybe vett szociálpolitikai kedvezmény létjogosultságának teljes körű vizsgálatát, és a jogosulatlanul felvett támogatás visszafizettetését, valamint további szankciók bevezetését (például újabb szociálpolitikai támogatás felvételének kizárását).

5.) Az érdekvédő szervek (állami és civil szervek egyaránt) ne csak a jogok oldaláról védjék az állampolgárokat Legyen feladatuk az állampolgárok kötelességéről, felelősségéről való felvilágosítás is.

Tegyük a dolgunkat, amíg nem késő!
Mert: "Összefogással a kis dolgok naggyá lesznek, széthúzással a nagyok is tönkremennek."
/Sallustius/

Szerencsi Kistérség 2008. május 23.
Bűdi Károly- Alsódobsza
Kiss Lajos - Golop
Galambosi Imre - Mád
Bíró Ferenc - Mezőzombor
Boros-Leskó Géza - Prügy
Sztrakon Bála-Sóstófalva
Varga László - Taktaharkány
Vajtó János - Taktaszada
Majdanics László - Tiszalúc
Béki József - Bekecs
Hlivják László - Legyesbénye
Csáki Barnabás - Megyaszó
Szepessy Zsolt - Monok
Héring Istvánné - Rátka
Rónavölgyi Endréné - Szerencs
Molnár Tibor- Taktakenéz
Osika József - Tállya
Perge István - Újcsanálos


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A szegények fele kiszorult a g
  2008-05-28 22:21:17, szerda
 
  2008-05-28 20:54
A szegények fele kiszorult a gyógyszertámogatási rendszerből

A gyógyszertámogatás egyensúlyát veszélyezteti a liberális egészségügyi reform részeként bevezetett új közgyógyellátási rendszer az egészségbiztosító kiszivárogtatott tanulmánya szerint. Tavaly havi egymilliárd forintos többletkiadást jelentett a gyógyszerkasszában, hogy az orvosok most már korlátozás nélkül felírhatnak gyógyszereket közgyógyigazolványra.



A ,,műtét" nem sikerült, legalábbis az egészségbiztosító kiszivárogtatott hatástanulmánya szerint. Az eredeti cél az lett volna, hogy a jogszabályokban meghatározott körön kívül csak az kapjon közgyógyigazolványt, aki valóban rászorul. A csalókat nem tudták kiszűrni, a szegények fele viszont kiszorult a rendszerből.

Még a liberális vezetésű szaktárca eltörölte a közgyógylistát, az új rendszerben bármilyen orvosságot felírhat az orvos a beteg havi kerete erejéig. 2007-ben havi egymilliárd forinttal nőtt a közgyógyigazolványokra kiváltott gyógyszerek összértéke. A kiváltott termékek átlagára 950 forintról 1600 forintra emelkedett az OEP-tanulmány szerint.

Székely Tamás egészségügyi miniszter úgy látja: egyre drágább gyógyszerek kerülnek a rendszerbe, így azok az összehasonlítások, hogy mibe került tavaly vagy két éve a közgyógyellátottaknak a gyógyszerellátása, azt elég nehéz önmagában értékelni, nyilvánvalóan úgy lehet értékelni, hogy betegségcsoportonként meg kell nézni.

A drágább gyógyszerek tb-támogatása is nagyobb. Az OEP szakértői szerint a folyamatot meg kell fékezni, különben a közgyógyellátás felborítja a teljes gyógyszertámogatást.

Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője arra hívja fel a figyelmet, hogy ,,az elmúlt hetekben nem hallottunk mást, mint hogy korábbi kormányzati döntéseket miként vonnak vissza, és hogy állítanak helyre korábbi állapotokat".

Az OEP szakértői mindenesetre kivennék a közgyógyellátás köréből a tb-támogatás nélküli gyógyszereket, köztük az Algopyrint, a háziorvosok által felírható orvosságok keretösszegét pedig 4000 forintra csökkentenék a jelenlegi hatezerről.

(hírTV)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kis magyar szociográfia...
  2008-05-28 22:12:54, szerda
 
  Kis magyar szociográfia...


Az élet értelme: 43

2008.05.28. 17:01

http://index.hu/cikkepek/0805//gazdasag//_DSC9357.jpg


Isa, por és big mac vogymuk, feleim, ez a nagy helyzet. Az év első olyan napján, amikor a napfény már szinte harapta a bőrünket, a szemünk meg füstölni kezdett az ezerötér' vett teszkós napszemüveg mögött, százasával álltunk sorba a Meki előtt. Mer' 43 forint a Big Mac, vazze! Haver, hozzá' már akkor nekem is! De csak kettőt lehet, tesó! Jó, akkor fordulj kétszer!



És fordulunk. Mert akkor alig másfél óra sorbanállás után csak 172 forintot költünk négy Big Macre. És látjuk, hogy ez jó. Nekünk McDó kell. Húsz éve nagy csinnadatra közepette nyílt meg az első hazai McDonald's, a vendéglátóipari egységet Marjai József miniszterelnök-helyettes és Váncsa Jenő mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszter nyitotta meg, és a hírből idáig érzem a poshadó szocializmus és kezdődő vadkapitalizmus nászának áporodottságát.

Húsz év eltelt, és nem sok minden változott: akkor és most is százméteres sor tekergett a Váci utcán, hogy a lakosság harapjon egyet az amerikai álomból. Ma a belügyér-kormányfőhelyettesi tisztség örököseként a húsz évvel ezelőtti Somogy megyei tanácselnök, Gyenesei István ül az önkormányzati miniszteri székben; a mezőgazdasági miniszter az akkoriban Szigetvár város tanácsának tagjaként és az MSZMP üzemi szervezetének titkáraként funkcionáló Gráf József. Ja, és persze az akkori KISZ-vezér a kormányfőnk, talán hallottak már róla. Ráadásul 43 forint a Big Mac, minden olyan tehát, mint a régi szép időkben. Nem változott semmi, nincs itt semmi látnivaló, oszoljunk, kérem.

2008 1988

http://m.blog.hu/re/reakcio/image/0805/hambi2.jpg

http://m.blog.hu/re/reakcio/image/0805/hambi3.jpg








De csak nem akarunk oszolni: mi erre vagyunk kondicionálva, a sorbanállás népe vagyunk ugyanis. De tényleg: volt egy elég hosszú időszak, amikor ez nemzeti sajátosság lett: tőlünk nyugatra a szolgáltatások mennyisége, tőlünk keletre az áruhiány miatt nem volt jellemző a sorbanállás. Újabb adalék Kompország krónikájához.

És a poshadó szocializmus meg a vadkapitalizmus koktéljában lógatjuk a lábunkat ma is. Az életkörülményeivel meg a kilátásaival elégedetlen lakosság kedden délben, a munkaidő kellős közepén álldogál órákig a tűző napon a 43 forintos Big Macért. Hát, 43 az élet értelme, Douglas Adams tévedett egy számjegyet. Közveszélyes munkakerülésért feljelenteni mindet! - követelhetné a bennem lakozó házmester. Orbán Viktor a sorbanállással egy időben arról beszélt, hogy tíz év alatt egymillió új munkahelyet létesítene az új kormány. De erre van igény egyáltalán? Olcsó hamburgert meg akciós plazmát a népnek, aztán jól elvannak magukban. Mint tíz meg húsz meg harminc éve.

Nincs itt semmi változás, csak az UV horzsol egyre durvábban. De hiába a vakító napfény, a sötétség csak nem akar oszolni.

*******************

Én már csak azt nem értem, hogy adtak vissza negyvebötbő´, mikor már két hónapja bezúzták a bélást. Valamit mégiscsak tudhat ez a dónáld!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Rabszolgatartás Magyarországon
  2008-05-28 22:04:10, szerda
 
  Rabszolgatartás Magyarországon

Előre bocsátom: amit megírok, az minden lényeges tényben teljesen igaz. Puszta önvédelemből lényegtelen dolgokat nem pontosan adok közre. De tényleg csak a legkevésbé fontosakat, melyek az ügy érdemét nem befolyásolják.

Nos, a történet dióhéjban: egy elhanyagolt küllemű, zavart ember kórházba került azzal, hogy görcsrohama volt. Papírja semmi, a nevét is csak a kísérője mondta meg. Szálas termetű cigány fiatalember kísérte, aki az ellátó orvos érdeklődésére simán közölte, hogy az illető "csicska": vagyis otthon tartott, rabszolgaként dolgoztatott személy, aki pénzt nem kap a kezébe, rendes ruhája sincs, éppen csak etetik. Valamint itatják: de ez most elmaradt, mert a beteg részegen nem egyszer agresszív volt, hát megvonták a piaadagját. Jött is az elvonásos görcsroham, menetrendszerűen.

Az szinte hihetetlen, hogy a kísérő ezt a XXI. században minden további nélkül nyíltan elmondhatja. Mit tehet az orvos, az ápolónő? Feljelentik? Egyrészt eljárás se indulna, hiszen az önálló létfenntartási esély nélküli csicska nem vallana a rabszolgatartók ellen: márpedig eltartott-befogadott "családtag"-nak lenni nem jogellenes. Másrészt hol lenne garancia arra, hogy a rabszolgatartók nem jelennek meg az egészségügyiek lakásán - sőt, ahogy én a sajtó egyik-másik szeletét ismerem, ordítanának az orvosi titoktartásról oldalszámra...

Merthogy nem a rabszolgatartás - nem is annyira nagyon ritka! - jelensége a baj jeles államunk vezetőinek. Hanem az, ha kiderül, illeve ha az is kiderül, hogy a nagyon-nagyon polkorrekt kormánynak esze ágában sincs semmit tenni ellene. Már csak azért sem, mert ez a bűncselekményfajta is elsősorban a "cigánybűnözés" nem éppen polkorrekt kategóriájába illeszthető bele. Jelen esetben a rabszolga maga is cigány volt; míg máskor nem okvetlenül. A közös bennük, hogy rendre leépült, akaratgyenge, általában alkoholfüggő és érdekérvényesítésre-védekezésre gyakorlatilag képtelen személyek a sértettek.

Persze fel lehet ezt fogni dialektikusan másképpen is. Elvégre ezek a sértettek, akiket de facto rabszolgaként tartanak, szabadonengedve gyakorlatilag életképtelenek. Munkát nemigen kapnak, hivatalos munkahelyen nem is képesek megmaradni (ott berúgva nem lehet dolgozni általában), lakásuk-jövedelmük nincs. Így aztán a Gyurcsány alatt szanaszét szakított szociális hálónak kéne őket fenntartania - de simán átesnek a lyukakon, és általában nem kellenek a kutyának se, mindenkinek púpot jelentenek a hátán... Voltaképp azt is mondhatnánk, hogy a rabszolgatartók tulajdonképpen szociális gondoskodást nyújtanak a maguk módján!? Lehetséges, hogy az állam, bár nem hivatalosan persze tudja, hogy mi folyik, azért csukja be mindkét szemét nagyon gondosan, nehogy ezeket a szerencsétlen alkoholistákat gondoznia kelljen?

Van megoldás? Mit gondoltok? De ne a "lőjük halomra"-megoldást propagáljuk: hiszen az egyrészt emberhez méltatlan, másrészt éppenséggel nem is biztos, hogy a mai állami "gondoskodás" jobb lenne az áldozatoknak...


http://giulio.freeblog.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
137 éve (1871) verték le a pár
  2008-05-28 22:01:37, szerda
 
  137 éve (1871) verték le a párizsi kommünt.


A francia-porosz háború a franciák teljes vereségével ért véget, egyben III. Napoleon bukását hozta. Amikor a poroszok 1871 januárjában bevonultak Párizsba, és kikiáltották a Német Császárságot, hatalmas traumát okoztak a francia nemzeti büszkeségnek. Ezt tetézte, hogy az alakuló Nemzetgyűlésben a királypártiak kerültek többségbe. Ezért az elégedetlen (köztársaságpárti) párizsi lakosság lefegyverzése mellett döntött az ideiglenes vezetés (hogy ne akadályozza az esetleges királyválasztást, se a németek diadalmenetét), ám elkésett. A hírre március 18-n kitört a lázadás Párizsban.
A fővárosban önálló választást tartottak, miközben barikádokat emeltek a város köré, hogy az újjászerveződő francia hadsereg ne vonulhasson be. A választásokon elsősorban a munkásosztály képviselői nyertek (köztük Frankel Leó), de természetesen bekerültek értelmiségiek, iparosok is. A 95 fős testületet kommünnek nevezték, mert így hívták a középkori városi önkormányzatokat, majd az 1789-es forradalomban a párizsi közigazgatási testületet is.
A kommünben a harcos szocialisták kisebbségben voltak, de szövetségeseikkel sok munkásbarát intézkedést hoztak (kedvezőbb munkaidő, alacsonyabb adó, hiteleltörlés, női egyenjogúság). Az intézkedések alapvetően az 1793-as évet idézték, tehát nem lehet kifejezetten kommunista időszaknak nevezni, ahogy ezt a marxista történetírók tették.
Május folyamán a többi kommünt (Lyon, Marseilles, Toulouse) leverték, a francia és a német csapatok körbe vették a fővárost (a németek csak tüzérségi támogatást nyújtottak). Megkezdődött az egyenlőtlen küzdelem. 8 napig ("véres hét") tartott a város ostroma, mintegy 20-25 ezer párizsit öltek meg és 7 ezret deportáltak a gyarmatokra.
Franciaország államformája köztársaság maradt.


************



Úgy kellett a felforgató kalandoroknak, végre megkapták ezek e szélhámos pribékek!
Különben is aljas hazaárulók voltak. Nem is tudtak volna mást csinálni, csak proletár-nélküli diktatúrát. Mint ahogy azt később is számtalan alkalommal lehetett tapasztalni.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A zsidók már hidat vernek hazá
  2008-05-28 21:55:59, szerda
 
  A zsidók már hidat vernek hazánk és Izrael között
Kéne egy nagy áradás
2008. május 28. 21:41HunHír.Hu

A zsidó állam megalapításának 60. évfordulója alkalmából nyílt fotókiállítás a budapesti Erzsébet téren. A megnyitón Majalli Whbee izraeli külügyminiszter-helyettes elmondta: a kultúra lehet a híd Magyarország és Izrael között, mert a két ország kapcsolata tökéletes. (Elég nagy baj az nekünk)

Izrael 60 évvel ezelőtti megalapítását történelmi jelentőségűnek nevezte Horváth Csaba, Budapest főpolgármester-helyettese. Horváth szerint a zsidóságnak meghatározó szerepe volt Budapest fejlődésében.

HunHír.Hu kommentár: elég sokszínű a történelmi Magyarország kultúrája, semmi szükség sincsen idegenre.

http://hunhir.hu/?pid=hirek&id=11280
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A kormány jól halad a faluromb
  2008-05-28 21:53:15, szerda
 
 
Bartha Szabó József 2008. május 26. 10:28

Kontra, rekontra - A kormány jól halad a falurombolás szomorú országútján!


Kontra: Ez a rendelkezés tovább erősíti a zömében tőkés társaságok káros dominanciáját és monopolhelyzetét! Újabb lépés a falurombolás szomorú országútján. Rekontra: Ma megint bebizonyíthatjuk, hogy a mezőgazdaságnak öt ellensége van: a négy évszak meg a politika! Ez már előre is vetítheti azt a sötét jövőt, ami egy újbóli mezőgazdasági szétveréshez vezethet, amennyiben kormányváltás következik be.

A falu, a vidék jelentőségéről, embermegtartó képességének fontosságáról, sőt ennek fejlesztéséről kommunikációs szinten szinte minden parlamenti párt egyetért. Kivételt képeznek azok, a vadliberális, szakértők, akik szerint a falu ,,középkori hagyomány, miért kellene fenntartani". A nagy ,,egyetértők" között is azonban ,,ég és föld" a különbség. Dr. Medgyasszay László és a kormányt képviselő Gőgös Zoltán földművelésügyi és vidékfejlesztési minisztériumi államtitkár parlamenti összecsapása ékesen bizonyítja mindezt. A kereszténydemokrata szakpolitikus napirend előtti felszólalásában hangsúlyozta:

- Magyarországon nem hanyagolható el a mezőgazdaság szerepe a vidék megtartó-képességében, különösen, ha figyelembe vesszük az egész agrárbiznisz jelentőségét, adott esetben a helyi feldolgozóipart, a helyi feldolgozó tevékenységet. A Kereszténydemokrata Néppárt értékalapú, emberközpontú agrárpolitika híve. Különösen fontosnak tartjuk a mezőgazdaság kiegyensúlyozott működése és a vidéki társadalom polgári fejlődése szempontjából a kis- és középüzemek, az úgynevezett családi vállalkozások jelenléte és sikeres működését. Így megy ez Európában is. Nem véletlen, hogy egy angol szaklap, a Veterinary Record februári cikkében külön kitér a családi alapon szerveződő farmgazdaságokra, mint sikeres modellekre pénzügyi és társadalmi vonatkozásban egyaránt.

- A Kereszténydemokrata Néppárt és a kormány törekvései között, alapvető szakmai felfogásbeli, eszmei különbség van. A kormány velünk ellentétben a haszonelvű, profitérdekelt agrárfejlesztést helyezi előtérbe. Pedig a családi gazdálkodók gazdaságilag is, társadalmilag is fontos tényezői a falusi népességnek, szükséges azok kiemelt támogatása. Ha ezek a gazdaságok pusztulnak, velük pusztul a falu is.

- Nem először vitatjuk az Új Magyarország vidékfejlesztési program forráselosztási arányait és a kedvezményezettek körét. Az FVM vezetői azonban rendszeresen és határozottan visszautasítják azokat a kritikai megjegyzéseinket, amelyek szerint azokon a vidékfejlesztési támogatási jogcímeken, amelyekre sokan tudnak a kicsik közül pályázni, nincs vagy kevés a forrás. Olyan pályázati feltételeket szabnak, amelyeknek csak a potenciálisan pályázók igen szűk, legerősebb felső rétege, néhány százaléka tud megfelelni.

- Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a kertészet támogatására nyújtható támogatások feltételei például egészen elképesztők. A legkisebb támogatható beruházást növényházak esetén rekonstrukciónál háromezer négyzetméter, új növényház építése esetén pedig ötezer négyzetméter termesztő-felületben szabja meg. Figyelembe véve a költségeket ez egy új beruházásnál ez 125 millió forintot igényel. - Senki nem gondolhatja komolyan, hogy ez a tőkeerő általános lenne a kis s közepes családi vállalkozások és a fiatal, kezdő gazdák körében. Ilyen feltételekkel felújítási támogatásra a kertészetek mindössze 5-10 százaléka, új beruházásra pedig 1-5 százaléka képes. Más szavakkal: a Magyarországon működő kertészetek 90-95 százaléka kizáródik ezekből a pályázatokból.

- Mindez súlyosan sérti az esélyegyenlőség elvét, teljes mértékben ellentétes az EU vidékfejlesztési irányelveivel! Szükségtelenül és indokolatlanul csökkenti az új gazdasági szereplők belépésének lehetőségét. Ez a rendelkezés fenntartja, sőt tovább erősíti a zömében tőkés társaságok kezében lévő nagyüzemek gazdasági és vidékfejlesztési szempontból egyaránt káros dominanciáját és monopolhelyzetét! A családi gazdaságok kizárása az európai vidékfejlesztési modernizációs forrásokból olyan versenyhátrányt jelent számukra, amely tömeges tönkremenetelükhöz vezethet, ez pedig újabb lépést jelent a falurombolás szomorú országútján!

***

- Ma megint bebizonyíthatjuk, hogy a mezőgazdaságnak öt ellensége van: a négy évszak meg a politika! - közölte a kormány álláspontját tolmácsoló Gőgös Zoltán földművelésügyi és vidékfejlesztési minisztériumi államtitkára.

- Alapvető félreértésben van, képviselő úr! Az igaz, hogy az üvegházi meg a fóliaméretnél ezek a méretek tényleg így vannak, de ki van sarkítva ez a kérdés, ugyanis a piac nem szokott szelektálni olyan alapon, hogy ki a kicsi meg ki a nagy. Két dolog dönt: a minőség és az ár. Mi ezt vettük figyelembe. Egyébként soha nem volt még ennyi forrásunk mezőgazdasági fejlesztésre, nagyjából 1300 milliárd forint, és nyilvánvaló, hogy az eddigi pályáztatásból az is következik, hogy a szakma alapvető érdekeivel egyezik az a pályázati rendszer, amit csináltunk. Persze lehet arról is beszélni, hogy miért nem támogatjuk a kisüzemi állattartást. Azért, mert nem nagyon létezik ilyen, ugyanis a valamikori tízmillió magyar sertés is úgy állt össze, hogy volt négymillió a nagyüzemeknél, és volt hatmillió a háztájiban. Nyilván a négymillió a nagyüzemeknél most is megvan, de ha csak annyi van, és mi modernizálni akarunk, akkor nem tudunk máshol modernizálni, mint abban a körben, ahol még hajlandók erre a tevékenységre.

- Érdekes az a filozófiai megközelítés, mely szerint Magyarországon az ideális a 30 hektáros földbirtokméret lenne. Ezt egyébként a Fidesz egyik agrárpolitikusa jelezte. Ez már előre is vetítheti azt a sötét jövőt, ami egy újbóli mezőgazdasági szétveréshez vezethet, amennyiben kormányváltás következik be. Ezt egyszer eljátszották az ágazattal a kilencvenes évek elején, azóta se tudtunk kilábalni belőle, képviselő úr. Tehát én azt gondolom, most nem újabb és újabb ötletekkel kellene előállni, hanem megnézni, mi zajlik a világban, megnézni, milyen folyamatok vannak, és ahhoz igazítani a magyar agrárpolitikát. Egyébként se összekeverhető, az agrár- és a vidékpolitika. Megfelelő agrárfoglalkoztatás nélkül nincsen vidéki lét, és most képviselő úrék azt a közeget támadják, azt a több mint ezer a még működő termelőszövetkezet, amelyek a hivatalos mezőgazdasági foglalkoztatás 70-80 százalékát adják. Ha ezek tönkremennek, és kiesnek a rendszerből, akkor lehet majd megnézni, hogy milyenek lesznek a falvaink, és akkor lehet újra falurombolásról beszélni. Lehet ezzel szembemenni, de ehhez mi nem szeretnénk asszisztálni!


http://www.gondola.hu/cikkek/cikk.php?szal=59631
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egy mai választáson az SZDSZ é
  2008-05-28 21:51:43, szerda
 
  www.tarki.hu 2008. május 28. 17:38

Tárki: Egy mai választáson az SZDSZ és az MDF kiesne


A pártválasztók körében a Fidesz 38 százalékponttal, míg a biztos szavazó pártválasztók körében 44 százalékponttal vezet az MSZP előtt. A biztos szavazó pártválasztókon belül a Fidesz támogatottsága jelenleg 67 százalékon áll, míg a szocialista párté ebben a hónapban 23 százalék.
A TÁRKI választáskutatási programja keretében a felnőtt lakosság körében végzett májusi vizsgálat eredménye szerint ebben a hónapban nem csökkent tovább a pártok támogatottsága.

Az elmúlt hónapokban tapaszalt alacsony pártszimpátia májusban egy keveset emelkedett ugyan, azonban a bizonytalanok aránya továbbra is magas a felnőtt magyar lakosságon belül.

Az 1000 fő megkérdezésén alapuló, a 18 éves és idősebb lakosságot életkor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint reprezentáló kutatás szerint a FIDESZ támogatottsága a felnőtt lakosság körében májusban 35%, míg márciusban 37% és áprilisban 33% volt ez az arány. A Magyar Szocialista Párt tábora a teljes lakosság körében ebben a hónapban 14% volt, szemben a márciusi 13%-os és az áprilisi 12%-os támogatottsággal.

A pártválasztók körében a Fidesz 38 százalékponttal, míg a biztos szavazó pártválasztók körében 44 százalékponttal vezet az MSZP előtt. A biztos szavazó pártválasztókon belül a Fidesz támogatottsága jelenleg 67%-on áll, míg a szocialista párté ebben a hónapban 23%.

Az SZDSZ támogatottsága a teljes felnőtt lakosság körében 2%, míg a pártválasztók esetében 4%. Az MDF tábora a teljes lakosságon belül 4%, a pártválasztók körében 6%. A biztos szavazó pártválasztókon belül az SZDSZ 3%-os, az MDF 4%-os táborral rendelkezik felmérésünk szerint. A többi politikai párt támogatottsága továbbra is alig mérhető.

Egy "most vasárnapi választáson" a szavazásra jogosultak 55%-a venne részt biztosan (márciusban 57%, áprilisban 55% volt ez az arány).

Az adatfelvétel 2008. május 9. és 20. között zajlott. Az egész népességre vonatkozó becsült arányok statisztikai hibája 95%-os megbízhatósággal nem több, mint ±3,1%.


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Media Hungary: Lista a média l
  2008-05-28 21:51:07, szerda
 
  MTI 2008. május 27. 21:25
Media Hungary: Lista a média legbefolyásosabb irányítóiról


Dirk Gerkenst, az RTL Klub vezérigazgatóját választotta a magyarországi médiaipar legbefolyásosabb szereplőjének a Marketing&Média című szakmai lap - közölte a kiadvány lapigazgatója a tihanyi Media Hungary konferencián kedden. A közmédia formálói a mezőny végében kaptak helyet: Such György, a Magyar Rádió elnöke 45., Vince Mátyás, a Magyar Távirati Iroda első embere 49. lett. Az ötvenes listát a kéthetenként megjelenő lap 18 munkatársa - a szerkesztőbizottság tagjai és néhány újságíró - állította össze. Nyomárkay Kázmér közölte: a rangsort annak függvényében állították össze, hogy az érintett mennyi pénz felett rendelkezik, milyen a véleménybefolyásoló képessége és mióta tölt be pozíciót a médiában. A lista első helyén Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója végzett. A második Bayer József, az Axel Springer, a harmadik pedig Szabó György, a Sanoma vezérigazgatója lett.

A lista első harmadába egyetlen nő jutott be: Hídvéghy Melinda, az Epamedia elnök-vezérigazgatója, a Magyar Közterületi Reklámszövetség társelnöke.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
pillanatkép a politikai elit m
  2008-05-28 21:50:05, szerda
 
  "Hazudni, lopni csúnya dolog"- pillanatkép a politikai elit munkájáról
2008-05-28 09:55 barikád.hu


Mely párt(ok) jelképei?Mely párt(ok) jelképei?A pozsonyi Új Szó magyar politikai helyzetet elemző cikke szerint az a furcsa helyzet állt elő, hogy "az MSZP és a Fidesz mintha szerepet cserélt volna".

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a magyar politikában kötelező a hazugság: hazudniuk kell a pártoknak terveikről, az ország helyzetéről, s arról, mi a következménye annak, hogy tovább halasztják a halaszthatatlan reformokat - írta szerdán a Pozsonyban megjelenő Új Szó.

A napilap szerint nehéz megjósolni, hogy ennek mi lesz a vége, "de úgy tűnik, a jelenlegi állapot sokkal tovább tarthat annál, mint hinnénk".

Noha a magyarországi politikai helyzet évek óta inkább a "politikai abszurd kategóriában kezelendő", még mindig tud meglepetésekkel szolgálni. A meglepetést nem a váratlan történések okozzák, "inkább azon képedünk el, hogy a politikában nincs olyan helyzet, amikor nem lehet mélyebbre süllyedni" - fogalmaz a lap.

A koalíció felbomlása után a kisebbségi szocialista kormány első dolga volt, hogy "visszacsinálja az egészségügyi reform gúnynéven futó valamit", amit néhány hónappal ezelőtti elfogadásakor Gyurcsány Ferenc és pártja még mélyreható reformként és hatalmas sikerként ünnepelt". Persze mindez messze volt a reformtól, "de a Fidesz kreálta tömeghisztéria hatására ez is elfogadhatatlannak bizonyult.

Azóta az is kiderült, hogy bár ellenzékből Orbán Viktor nemzetárulásnak titulál minden reformkísérletet és racionalizációs intézkedést, a színfalak mögött a Fidesznek is más tervei vannak az egyre reálisabbnak látszó előrehozott választások utáni időszakra" - utal Orbán zártkörű rendezvényről kiszivárgott előrevetítéseire a lap, s arra, hogy így kiderült: a Fidesz "hivatalos retorikájának homlokegyenest ellentmondva, kormányra kerülése esetén az első két évben megszorító intézkedéseket vezetne be, leállítaná a nagy állami beruházásokat és befagyasztaná a nyugdíjakat".

Persze, ott, ahol a helyzet olyan, mint Magyarországon, az ilyen intézkedéseket csak üdvözölni lehet. A gond azonban az, hogy "ilyesmiről arrafelé nyíltan nem lehet beszélni, csak zártkörű rendezvényen". Ha pedig az információk kiszivárognak, mint Őszödön történt, akkor baj van.

Az a furcsa helyzet állt elő, hogy "az MSZP és a Fidesz mintha szerepet cserélt volna". A "reformimázsnak" most képtelen módon hátat fordító MSZP "megfeledkezve az őszödi blamázsról", bújtatott reformtervei miatt bírálja a Fideszt. A Fidesz pedig cáfol, "abban bízva, hogy nem készült hangfelvételt az ominózus beszédről" - írta a szlovákiai magyar napilap.

Hírszerző - barikád.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 36 
2008.04 2008. Május 2008.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 831 db bejegyzés
e év: 10632 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 453
  • e Hét: 2713
  • e Hónap: 19506
  • e Év: 152423
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.