Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 46 
Gyurcsány véres kardot hozott
  2008-05-03 23:22:08, szombat
 
 
Gyurcsány véres kardot hozott

Dévényi István, hetijegyzet@hetivalasz.hu
2008.05.02.


Gyurcsány Ferenc tudja, miként kell rosszul élni. Kár, hogy nem az ellenkezőjéről rendelkezik ismeretekkel.
Gyurcsány kirúgta Medgyessyt, Újhelyi kirúgta saját magát, játék pisztollyal támadtak a miniszterelnökre, aki szerint egyébként ismét náciveszély van, nem is akármilyen, hanem motorizált.

Izgalmas majálisunk volt.

Gyurcsány Ferenc szokás szerint a hardcore szocialistákkal ünnepelte a munkát a Városligetben. Márpedig a keménymagnak szigorú dolgokat kell mondani, hogy lelkesen lobogjon a harci tűz, itt nem lehet bársonyos reformokról hadoválni, modern országot vizionálni, főleg most, amikor épp távolodgatunk Európától.

A B-középnek több kell. Odacsapni keményen az ellennek, nevén nevezni a fasisztákat, mert ez most a legfontosabb szerte e hazában; az ordas eszmék éledése. Illetve nem is, ez már csak másodlagos, mert mindennél előbbre való, hogy szigorítani kell a politikusokat így, úgy, amúgy fenyegető zavargókra vonatkozó büntető-törvénykönyvi tényállást.

Szóval elleszünk ezzel a műanyag pisztoly üggyel egy-két hétig bizonyosan. Aztán meg viharos sebességgel érkezik a nyári szünet, strand, nyaralás, kánikula, majd a tévészékháznál kirobbant forradalom legújabb, augusztus 20-i epizódja, szóval jó, ha szeptemberben visszatérhetünk az olyan piszlicsáré ügyekre, mint például kisebbségi kormányzás, egészségügy reformja, és a többi.

Ám a központi majálison a véres kard verbális körbehordozása közben is jutott alkalom némi baloldali elérzékenyülésre. Miszerint: ,,Mi vagyunk azok, akik leginkább értjük, hogy mit jelent felkelni kora reggel 5 vagy hat órakor, és elindulni dolgozni akár 60-70 ezer forintért, s milyen az, amikor az embernek félnie kell attól, hogy még ez a munkahelye sem a legbiztosabb".

Igen, ez a gázóra-leolvasótól rettegő, kislábasos Katus-vonal egész vezérkarra kibővített, turbó változata. Ami egyrészt demagóg hülyeség, másrészt meg fölösleges maszlag.

Nekem egy politikus ne azt tudja, miként kell nyomorogni, hanem arról rendelkezzen információval, hogyan fognak a legnehezebb sorsúak kilábalni a nyomorból. Olyasmi ez, mint hogy nem azért becsülök egy miniszterelnököt, ha belefeszül, hogy ellapátolja a nagy rakást, hanem ha előtte nem hordja össze a kupacot.

Roppant egyszerű a képlet: Magyarországnak kormányfőre, és nem színművészre van szüksége. Pláne, hogy a színdarab már rég megbukott.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kis magyar tragikomédia
  2008-05-03 23:17:45, szombat
 
  Kis magyar tragikomédia
2008-05-02 10:53

A legköltségesebb előadás az, amelyet Koalíciós válság címmel valaha eljátszottak a magyar politika nagyszínpadán - állapítja meg a Magyar Hírlap.

Gyurcsány és Kóka kézfogása az Országházban, avagy csak elváltak, bár egyáltalán nem csendben (fotó: MH)
Mindössze harminc napra volt szüksége Gyurcsány Ferenc kormányfőnek ahhoz, hogy megerősítse pozícióját a pártján belül, a frakcióban, a színfalak mögött kiegyezzen a konstruktív ellenzéki szerepre készülő volt koalíciós partnerével és természetes szövetségesével, vagyis lényegében megoldja a kormányválságot. Az ellenzéki szavazótábor, úgy tűnik, beletörődhet abba, hogy 2010-ig kénytelen nézni az ország tönkretételét, eladósításunk növekedését, a maradék nemzeti tulajdonú javak kiárusítását és eközben a baloldali klientúra dőzsölését közpénzekből.

Pedig történhetett volna másképpen is. A márciusi szociális referendumon a népakarat elsöprő sikert aratott. Azt az eredményt hozta, amelyet Horn Gábornak sikerült a legpontosabban kifejeznie kocsmaszlenggel, aminek a lényege, hogy az emberek azt juttatták kifejezésre, Gyurcsány tűnjön el a hatalomból, de még a közéletből is, mindörökre.

Hornék tehát az alkalomra vártak, hogy kibújjanak a kormányzati felelősség alól. A népszavazás közjogi eredményére mégsem lehet csak úgy legyinteni, mint egy közvélemény-kutatásra. Ráadásul, ha tovább koptatják az SZDSZ-t a népszerűtlen Gyurcsány oldalán a koalícióban úgy, hogy a reformprogramjukból sem tudnak szinte semmit végigvinni, miközben a népharag nagy része őket sújtja, valóban megnő a veszélye annak, hogy az SZDSZ többé nem jut be a parlamentbe, és eltűnik a politikai süllyesztőben.

A baloldalra tragikus eredményt hozó népszavazás sokkolóan hatott a szocialistákra. Ilyen hangulatban következett el március 30-án a 2500 meghívott jelenlétében lezajlott pártértekezlet, amelyen Gyurcsány Ferenc ismét bizonyította, hogy válsághelyzetekben képes magával ragadni hallgatóságát, lelkesítő szavakkal meg tudja fogni a bizonytalanokat. Gyurcsány egyébként a legegyszerűbb megoldással lett úrrá a helyzeten: igyekezett a koalíciós partnerre kenni a felelősséget a referendum kudarcáért. Könnyű dolga volt, hiszen a szocialisták nagy része amúgy is utálta a népszerűtlen intézkedéseket erőltető liberális minisztereket és az így kikényszerített döntéseket, miközben ezekért a szocialista honatyáknak kellett tartani a hátukat egyéni körzeteikben. Gyurcsány a szocialisták pártértekezletén szólította fel az SZDSZ-t, hogy válasszanak közösen új egészségügyi minisztert, sőt kijelentette azt is, hogy a koalíciós szerződést nem tekinti "szentírásnak". "A koalícióval nem lehet játszani, a koalícióval nem lehet zsarolni" - fogalmazott Gyurcsány, és dübörgött a taps.

Kormányfői dörgedelem

A miniszterelnök azt állította, hogy minderről előzetesen egyeztetett Kóka János szabad demokrata pártelnökkel és Horváth Ágnes egészségügyi miniszterrel is. A pénztártörvény reformjával kapcsolatban visszakozott, azt mondta: olyan törvényre van szükség, amely az ország nagy részének elfogadható. Vagyis nyilvánvalóvá tette, hogy kormánya ebben a kérdésben nem megy szembe a népakarattal, majd leszögezte, hogy addig marad vezető, amíg az MSZP úgy gondolja.

Az SZDSZ a kormányfői dörgedelmekre előbb udvarias hangon reagált. "Először lássuk a programokat, mert azok alapján döntjük el, hogy részt tudunk-e venni a további közös munkában" - mondta Horn Gábor koalíciós koordinációért felelős államtitkár, az SZDSZ ügyvivője. A miniszterelnök felvetésére, amely szerint új egészségügyi minisztert kell találni, úgy felelt, hogy Horváth Ágnes kiválóan végzi a munkáját, és "a reform a programokról, nem pedig a személyekről szól".

Bársonyos reformok

Arra, hogy az SZDSZ-nek le kell szállnia a magas lóról, Horn Gábor kimérten azt válaszolta: "Nem mi vagyunk magas lovon, az ország van nehéz helyzetben." És március 31-én derült égből villámcsapásként hatott Kóka Jánosnak az SZDSZ frakciója nevében tett bejelentése, hogy a párt április 30-án visszahívja minisztereit és államtitkárait a kormányból. Ez a lépés volt a válasz Gyurcsány egyoldalú bejelentésére, amellyel menesztette Horváth Ágnest. Ennyit arról, hogy Gyurcsány a pártértekezleten azt állította: korábban egyeztetett a miniszter távozásáról - hiszen Kóka éppen azt hangsúlyozta, hogy az SZDSZ a koalíciós szerződés felrúgásának tekinti a kormányfő bejelentését. Gyurcsány ezt a lépést nem egyeztette koalíciós partnerével - és Kóka azt is hozzátette, hogy pártjának elfogadhatatlan a miniszterelnök által "bársonyos reformoknak" nevezett új irány is.

Gyurcsány Ferenc március 31-én hétfő reggel nyolckor rövid négyszemközti megbeszélésre hívta Horváth Ágnest. Az alig félórás találkozó után a kormányszóvivő hivatalosan is bejelentette Horváth felmentését. Gyurcsány arra kérte a liberálisokat, hogy a hónap végéig egyezzenek meg az egészségügyi reform folytatásában. Az SZDSZ-frakció kilenckor ült össze tárgyalni. Ennek végeztével jelentette be Kóka: az ügyvivő testület is úgy döntött előző nap este, hogy az SZDSZ április 30-tól visszahívja minisztereit és államtitkárait a kormányból. A szabad demokraták frakcióülésével párhuzamosan zajlott az MSZP-frakció ülése. Gyurcsány ott arról beszélt, hogy bársonyosabbá kell tenni a reformokat, úgy kell továbbvinni az egészségpénztári törvényt, hogy a biztosítottak jobban érezzék magukat.

Az SZDSZ döntése Fodor Gábor környezetvédelmi, Kákosy Csaba gazdasági minisztert és államtitkáraikat, Dióssyt Gábort és Kovács Kálmánt, a kormányfő által menesztett Horváth Ágnes államtitkárát, Kincses Gyulát, Magyar Bálint fejlesztéspolitikai, valamint Horn Gábor koalíciós egyeztetésért felelős államtitkárt érintette. Az SZDSZ vezetői, miközben hangsúlyozták, hogy nem akarnak szerepet vállalni ebben a kormányban, rögtön nyilvánvalóvá tették, hogy kívülről viszont támogatnák. Előre hozott választásokat nem akarnak, mert nem szeretnék lehetővé tenni Orbán Viktor hatalomra kerülését. A hétfő délután egy órakor kezdődő parlamenti ülésre az SZDSZ miniszterei és államtitkárai már - teátrálisan, ahogy az egy koalíciós válság idején illik - be sem ültek a patkóban lévő bársonyszékekbe. Napirend előtti felszólalásában Kóka nekiesett Gyurcsánynak - talán úgy gondolta, az ilyesmi elvárható egy koalíciót felmondó pártelnöktől. Gyurcsány kihátrált saját reformjai mögül, elfogyott belőle az erő - vetette a szemére. Kóka azt is mondta, "bársonyos reformok nincsenek, ezek a miniszteri székek a bársonyosak, de erről is hajlandók vagyunk lemondani". Nagyon mély koalíciós vita van, amely válsággal fenyeget - mondta április 1-jén Gyurcsány az MTI-nek. Ugyanakkor elárulta, folyamatos az egyeztetés a két párt között. Vagyis a színfalak előtt nyilatkozatháború, a háttérben pedig folyamatos egyeztetés zajlott. Gyurcsány megvilágította a vita lényegét is: az SZDSZ sokkterápiát szeretne, az MSZP pedig mérsékelt reformpolitikát, mert szerinte "jobb a megvalósult mérsékelt reform, mint az elbukott radikális reform". Eközben az SZDSZ reggel, délben és este, minden rendelkezésükre álló hullámhosszon és képernyőn azt szajkózta: nem akar a Gyurcsány-kormányban szerepet vállalni, de Orbán Viktorral sem tudna együttműködni, s (persze) előre hozott választásokat sem akar.

Forgatókönyvek harca

Gyurcsány még aznap este az ATV-nek azt mondta, hogy alábecsülte Horváth Ágnes menesztésének hatását (amit korábban állítólag megbeszélt Horváthtal és Kókával - a szerk.). Ezzel együtt, mint mondta, bízik a koalíció fenntartásában, nem készül lemondani, nem gondol kisebbségi kormányzásra, és új pártot sem gondol alapítani. Eközben szocialista forrásból kiszivárogtatták, hogy a kormányfő komolyan gondolkodik a lemondáson, hiszen mást nem is tehet, mert hiába szerezte meg szombaton pártja támogatását, az SZDSZ most már elutasítja a személyét, ugyanakkor egyértelművé vált az is, hogy az MDF támogatására sem számíthat. Szanyi Tibor MSZP-s politikus a lehetséges forgatókönyvek között említette a kisebbségi kormányzást és Gyurcsány Ferenc lecserélését is. Szerinte a kormányfői posztra a szocialista frakció Kiss Péter kancelláriaminisztert tartaná a legalkalmasabbnak.

Pár nap múlva az SZDSZ országos tanácsa is a kilépés mellett foglalt állást. A határozatot 79-en szavazták meg, de volt egy ellenszavazat és kilenc tartózkodás is. A tartózkodók egyike - információk szerint - a lemondását "lebegtető" Fodor Gábor volt. Az országos tanács döntést hozott az április 27-i rendkívüli országos küldöttgyűlés összehívására is, amely szentesítheti a koalíciós szakítást, és elrendelheti a tisztújító küldöttgyűlést.

Időközben Horn Gábor SZDSZ-ügyvivő beismerte, hogy először ő beszélt Horváth Ágnes távozásának lehetőségéről. "Ez egy nyolcszemközti kollegiális, baráti megbeszélésen történt (...), ahol jómagam mondtam azt, hogy ha ti abba az irányba mentek, hogy kiszálltok az egészségbiztosítás reformjából, akkor Horváth Áginak föl kell állnia, nem csinálhat mást, és az SZDSZ sem csinálhat mást" - fogalmazott a politikus. Eközben Kóka János és néhány prominens régi SZDSZ-es elvetélt kísérletet tett Kuncze Gábor visszahívására a pártelnöki székbe.

Kóka - a Kuncze-elnökség ötletével - bakot lőtt. Bőhm András szerint Kóka megnyilatkozása annak beismerése, hogy a pártelnök "nem képes úrrá lenni a párton belüli problémákon, és nem képes a pártot sikeresen vezetni". Felforrósodott a (pártos) közhangulat, neves politikai és gazdasági elemzők szállították az újabb és újabb megoldásokat az előre hozott választásoktól a Gyurcsány nélküli koalícióig az MSZP és az SZDSZ együtt maradásáért. Volt, aki szakértői kormányt javasolt, bedobták Simor András jegybankelnök nevét potenciális szakértői miniszterelnök-jelöltként, ő azonban hárított, illetve egy újabb rigorózus megszorító csomag rémképével riogatta a közvéleményt.

A kormányfő eközben a visszafogott reformer képében tetszelgett, már csak mérsékelt reformlépéseket helyezett kilátásba. Az előre hozott választásokat a Fidesz reformellenes magatartásával utasította el, a szakértői kormány lehetőségéről pedig azt mondta: amögött is politikai erők állnának, és nem lenne jelentős többsége egy olyan szakértői programnak, amely kétezermilliárdos kiadáscsökkentéssel próbálkozik. Kóka továbbra is ragaszkodott ahhoz, hogy pártja konstruktív ellenzéki szerepre készül, miközben Fodor Gábor azt mondta, hogy ha Gyurcsány lemondana az ország érdekében, akkor továbbműködhetne a koalíció.

Az SZDSZ küldöttgyűlése pedig április 27-én, amellett, hogy nagy többséggel jóváhagyta a frakció és az ügyvivők korábbi döntését, megerősítette a kilépést. És mint ahogy várható volt, Kóka és Fodor újra egymásnak feszült, s megkezdték a kampányt a tavaly elcsalt elnökválasztás miatt szükségessé vált tisztújító közgyűlésre az újra elnyerhető elnöki címért. Gyurcsány pedig - amíg az SZDSZ-esek megszállták a médiát - a háttérben lefolytatta az egyeztetéseket kormánya átalakításához. Az új miniszterek közé - a szakértői kormányra vonatkozó igényt is kiszolgálva - bevont civil szakembert is, és államtitkári tisztséget osztott a hatalmi bázisának számító néhány fiatal politikusnak. A Táncsics Alapítvány pénzügyeinek irányítását a kormányból négy év küzdelem után kiebrudalt Lamperth Mónikára bízzák, kártalanítása gyanánt.

Gyurcsány harmadik kormánya tagjainak bejelentése napján, e héten hétfőn az SZDSZ minden interpellációra adott választ megszavazott. A koalíció (nem is olyan nagy) titokban él, az SZDSZ emberei mind a mai napig megtarthatták pozícióikat a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, a Magyar Villamos Művek, az Állami Autópálya-kezelő, a paksi atomerőmű, a kincstár, a jegybank, a MÁV, a Szerencsejáték Rt., az erdőgazdaságok, a regionális fejlesztési tanácsok és egyéb pénzosztó állami vállalatok igazgatótanácsaiban, felügyelőbizottságaiban.

Forrás: Magyar Hírlap
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A németek egyharmada visszasír
  2008-05-03 23:13:49, szombat
 
  A németek egyharmada visszasírja a márkát
Lehel vezér, p, 2008/05/02 - 20:59



200 DM 1996200 DM 1996A németek egyharmada kilenc évvel az euró bevezetése után még mindig visszasírja a német márkát, derült ki a német bankszövetség felméréséből.
hirdetés

A megkérdezetteknek 34 százaléka szavazott arra, hogy jobb lenne visszahozni a német márkát az euró helyett. A 40 év fölöttiek között 38 százalékos az eurót ellenzők aránya, a 18-24 évesek körében viszont alig tapasztalható nosztalgia. Németországban elterjedt a "teuro" elnevezés - az euró nevének és a "teuer" (drága) német szónak az összevonásából -, mert sokan az infláció okozójának tartják az eurót. A mostani felmérésben megkérdezetteknek is az 53 százaléka vélte úgy, hogy az utóbbi évek áremelkedésében közvetlenül az euró a ludas.

A német bankszövetség elnöke, Manfred Weber kommentárjában képtelenségnek nevezte ezt az elképzelést, mondván, 1999 óta a fogyasztóiár-infláció alacsonyabb volt, mint amit az emberek szubjektív érzése sugall.

A német márka a tartós fellendülés, az egykori fogyasztói társadalom nyújtotta örömök jelképeként él az emberek emlékezetében, ehhez képest az euró bevezetése és a fogyasztói társadalom fokozatos elmúlása időben egybeesett, még ha ez talán tényleg csak véletlenül történt is így. Az emberek szubjektív érzéséhez mindenesetre erősen hozzájárul, hogy utoljára 2004-ben emelkedtek a bérek reálértékben: egy kétgyerekes átlagos család vásárlóereje akkor 0,4 százalékkal javult. Azóta a bérek-fizetések vásárlóereje egyre csak olvad, 2006-ban 1,1 százalékkal, tavaly már 1,3 százalékkal csökkent a reálbér átlagosan - derült ki a német kormány parlamenti tájékoztatásából.

(mti-index)

http://szentkoronaradio.com/node/33600
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Vicc a zsidó sajtóról
  2008-05-03 23:10:53, szombat
 
  Vicc a zsidó sajtóról


Sétál egy fickó a Central Parkban, amikor észreveszi, hogy egy pitbull rátámad egy kissrácra. Odarohan, megragadja a nyakörvet és addig szorítja, míg a kutya megfullad. Mindenki ünnepli a fazont, köré özönlenek az újságírók.

- Akkor holnap lehozzuk a hírt azzal a címmel, hogy "A hős New York-i megmentette egy kisfiú életét!"

- Az igazat megvallva nem vagyok New York-i.

- Akkor "Amerikai hős megmentette egy kisfiú életét a kutyatámadásban!"

- Nem is vagyok amerikai.

- Akkor hova valósi?

- Pakisztáni vagyok.

Másnap az újságok címlapján: "Iszlám fundamentalisták szerencsétlen kutyákat kínoznak a Central Parkban - Az FBI keresi az al-Kaida-szálat."
 
 
0 komment , kategória:  Humor  
Itt az új Bach-korszak!
  2008-05-03 23:04:10, szombat
 
  Bartha Szabó József 2008. május 3. 17:11

Itt az új Bach-korszak!


Egy idős, sokat megélt szakember szerint a mainál - fogódzkodjunk meg! - még a Rákosi-rendszerben működő agrár-közigazgatás is jobb volt. A kormány bármikor kénye-kedve szerint szervez át. Lehetetlen jó és hatékony operatív munkát végezni kettős, hármas, sőt, talán ennél többes irányítás alatt.

Ha a kiindulási alap hibás, a felelős és felelősségre vonható szervezet és felügyelete nincs konkrétan megnevezve, a törvény végrehajtása bizonytalan, a nemes cél elvész, káoszba fulladhat. Az is tény, hogy egy ilyen monstrum törvény kifogásolt paragrafusait, felvetett hiányosságait nehéz módosító indítványokkal kiigazítani. (Soron következik az élelmiszerláncról és hatósági...)A Kereszténydemokrata Néppárt szerint az egységes szervezetnek kikiáltott élelmiszerlánc-ellenőrző hatóság csak akkor töltheti be feladatát, ha valóban független, országos hatáskörű, önálló költségvetési hivatallá avanzsál, egyenes irányú hatósági fórumrendszerrel! - hangsúlyozta dr. Medgyasszay László az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvényjavaslat általános vitájában.

A törekvés tiszteletre méltó, de...

- A véleménykülönbség akkor kezdődött, amikor kormánydöntés alapján az agrár-közigazgatási intézményeket 2007. január 1-jétől egy monstre szervezetbe vonták össze, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalba. Egy idős, sokat megélt szakember szerint a mainál - fogódzkodjunk meg! - még a Rákosi-rendszerben működő agrár-közigazgatás is jobb volt. Azért merem idézni, mert ennek az idős szakembernek ez a véleménye nyilvánosan hangzott el egy fórumon, tehát igazolható. Hogy a véleménye igaz-e, azt nem tudom, de oda kell figyelni rá, mert valóban, ilyen összevont rendszer még nem volt Magyarországon. Az élelmiszer-ellenőrzésre predesztinált és kijelölt Állat-egészségügyi Szolgálat kibővült feladataival bekerült egy olyan bürokratikus rendszerbe, amelyben csak a szakmai, hivatásbeli lelkiismeret teszi eredményessé az ott dolgozó szakemberek küzdelmes munkáját. Ráadásul ebben az évben az egyébként is rosszul fizetett köztisztviselőink fizetése ismereteim szerint nemcsak bruttó, hanem nettó mértékben is csökkent különféle pótlékok megvonása miatt.

- A mostani élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvényjavaslat e rossz keretek közé szorított hatósági szolgálatnak a működését hivatott szabályozni. A törekvés tiszteletre méltó. A szabályozásban az a cél is felfedezhető, hogy az Európai Unióban jelenleg elfogadott és elvárt szabályozással is összhangban legyen. Az indoklásban olvashatjuk: az élelmiszerláncot korábban szabályozó négy helyett egy egységes jogszabály szabályozza majd a teljes területet. De hogy egyszerűbbé válik-e a jogalkalmazó, az előállító számára, és a fogyasztó is könnyebben tájékozódik majd az alapvető előírások között, ez már erősen kérdéses. Kérdéses, hiszen végigvonul a fejezeteken a vegyes felvágott: hol parlagfűre, hol állatokra vonatkozó, hol növényekre vonatkozó betegségekről, hol fogyasztókról beszél. Kétséges, hogy egy állattartó, egy növénytermelő, egy parlagfűirtó hogyan szedje össze a rá vonatkozó részeket. Ha pedig netalán rátalál, folytathatja a végrehajtási rendeletek tömegének böngészését.

Itt az új Bach-korszak!

- A törvénytervezet az EU-s jogszabályhoz igazodik, - ez azonban nem azt jelenti, hogy szolgailag le kell másolnunk: nemzeti sajátosságainknak és érdekeinknek megfelelő szabályokat kell alkotnunk! Az egyik legnagyobb hibának azt tartom, ha már a két éve született állat-egészségügyi törvényt újabbal váltja fel, akkor miért nem vállalja fel a ténylegesen független élelmiszerlánc-ellenőrzési szervezet nevesítését, létrehozását is? Itt van a kutya eltemetve! Erről a szervezeti anomáliáról, hiányosságokról beszélünk újra és újra, nem politikai, főleg nem pártpolitikai, hanem szakmai szempontok és érvrendszer alapján.

- A Kereszténydemokrata Néppárt szerint az egységes szervezetnek kikiáltott élelmiszerlánc-ellenőrző hatóság csak akkor töltheti be feladatát, ha valóban független, országos hatáskörű, önálló költségvetési hivatallá avanzsál, egyenes irányú hatósági fórumrendszerrel! Higgyék el, lehetetlen jó és hatékony operatív munkát végezni kettős, hármas, sőt, talán ennél többes irányítás alatt. A megyei főállatorvosnak, például, közvetlenül három, közvetve pedig négy főnöke van. Hát hogyan tud akkor így felelősen dolgozni? A jelenlegi alapvető szervezeti károkozáson nem segít az a jó szándék sem, hogy az FVM vezetése a területért felelős főállatorvost államtitkári rangra emelte. Állatorvosként köszönöm, büszke vagyok a kollégámra, de ettől még nem fogom be pörös számat, mert ha a század nem is, de a szakmai lelkiismeret rám tekint és figyelmeztet.

- A törvényjavaslatból nem derül ki, hogy az oly fontos élelmiszerlánc-felügyelet terén az állam melyik miniszter felelőssége mellett kívánja a rendszert működtetni. Ez számomra egyértelműen azt jelenti, hogy a parlament a törvény elfogadásával fel fogja ruházni a kormányt azzal a joggal, hogy bármikor kénye-kedve szerint szervezze át, rakja ide-oda az élelmiszerlánc felügyeletéért felelős szakembereket és az őket foglalkoztató szervezeteket. Itt az új Bach-korszak!

Aki sokat markol, keveset fog!

- Tanulmányozva a törvénytervezetet, tudatosítva az abban foglalt iszonyú feladathalmazt, el kell gondolkoznunk: vajon nem estünk-e át nagy igyekezetünkben a ló túlsó oldalára? Nem kerül-e az MGSZH-ba szorított, de mégis gigantikus elképzelés abba a helyzetbe, hogy aki sokat markol, keveset fog? Hadd idézzem emlékeztetőül: a felügyelet kiterjed ,,a növényvédelmi gépek forgalomba hozatalára és működtetésére". Hogy a gépek forgalomba hozatalához és működtetéséhez, azok ellenőrzéséhez, a tavaszi gépszemléhez mi köze van az élelmiszerlánc-ellenőrzésnek, ezt nem tudom.

- Tisztelnünk kell a különféle szakterületek tevékenységét, azok művelőit. Nem célszerű a kisgömböc-effektus. A spenótot, a gabonát akkor kell élelmiszer-ellenőrzés alá vonni, amikor az élelmiszerré válik! Véleményem szerint aggályos olyan törvényt alkotni, amely a parlagfűirtástól az állati hulla megsemmisítéséig, az élelmiszer-minőségig, a földhasználatig, a szántóföldi gépminősítésig és a többi, olyan szakterületeket kíván egységesen szabályozni, amelyek nem tartoznak együvé.

- A törvényjavaslat egyik sarkalatos pontja az egységes szervezet megteremtése, de úgy tűnik, hogy a belső kormányzati hatalmi harcok ezen a téren még mindig nem dőltek el, nem tudtak megegyezni a tárcák. Számomra ez előrevetíti azt a bürokratikus felelősségmegosztást, amelynek egyértelműen csak az állampolgár lehet a vesztese.

Nincs helye a pénzbeszedésnek!

- A törvényjavaslat nem zárja ki a társszervezetek zsákmányszerző lobbytevékenységét, - a szabályozás e tekintetben sem elég konkrét. Találunk benne olyan paragrafusokat, amelyeknek legfeljebb egy miniszteri rendeletben lenne helyük. Ilyen például az igazgatási szolgáltatási díjak beszedése. Mit keres egy ilyen nagy horderejű törvényben ilyen pitiáner kérdés? Vagy, miért kell állami szerveknek engedélyezni az állatok jelölésére szolgáló mikrocsipet? Ki kellene jelenteni azt is, hogy az élelmiszer-biztonságot szolgáló szervezetek tevékenységénél nincs helye a pénzbeszedésnek, legalábbis nem lehet a szervezet bevétel-orientált. Az államnak kell vállalnia a teljes körű pénzügyi felelősséget, és meg kell oldania a költségvetésben az erre hivatott állami szervezet bruttó finanszírozását!

- Elfogadom, hogy egy ilyen jellegű törvény esetén a részletes szabályozás lehetetlen. Ugyanakkor elfogadhatatlan, hogy tartalmi ismeret nélkül szavazzunk a büszkén felsoroltak szerint 7 kormány-, 35 önálló miniszteri, 20 társminiszterrel közösen alkotott, összesen 62 rendeletről, illetve alsóbb rendű jogszabályról. Ezek tartalmi ismerete nélkül nagy merészség rábízni a törvényben név nélkül megszabott minisztériumra. Lehet, hogy a Gazdasági Minisztériumhoz kerül az egész rendszer, - ki tudja? Lehetséges, hisz' az új miniszter már foglalkozott az élelmiszer-előállítással az elhíresült Hajdú-Bét esetében.

A nemes cél káoszba fulladhat!

- Összefoglalva mondandóm lényegét: ha a kiindulási alap hibás, a felelős és felelősségre vonható szervezet és felügyelete nincs konkrétan megnevezve, akkor a törvény végrehajtása bizonytalan, a nemes cél elvész, káoszba fulladhat. Az is tény, hogy egy ilyen monstrum törvény kifogásolt paragrafusait, felvetett hiányosságait nehéz módosító indítványokkal kiigazítani. Ezért, bár bizonyára mosolyogni fognak rajta, mégis kérem, jó szándékkal kérem: kezdeményezze a kormány e törvényjavaslat tárgyalásának felfüggesztését!

- Folytassuk a parlamenti pártok és a minisztérium párbeszédét, közös gondolkodását! Vállaljuk fel egy igazán független magyar nemzeti élelmiszerlánc-ellenőrzési hatóság felállítását! Alkossuk meg ennek a törvényi kereteit, és vegyük ki a jelenleg ezzel foglalkozó hivatali szerveket a sebbel-lobbal létrehozott működésképtelen mamutintézményből, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalból! Ha közös akaratunkkal a minisztérium ezt megteszi, kormányokon és ciklusokon átívelő törvényt tud alkotni. Ha ez nem történik meg, az idő majd meghozza a megoldást, amelyre nemcsak a Fidesz, de a KDNP is készül, és hozzáteszi a maga elképzeléseit. A Barankovics Alapítvány Mezőgazdaság- és Vidékfejlesztési Irodája keretén belül ez a munka már elkezdődött. Professzorok, neves szakemberek segítségével készítjük, és megalkotjuk azt a törvényt, amelyet előterjesztünk.

http://www.gondola.hu/cikkek/59298
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mire kiváncsi Szilvási Elvtárs
  2008-05-03 23:02:52, szombat
 
  Bartha Szabó József 2008. április 27. 19:45

A falnak is füle van! - Mire kiváncsi Szilvási Elvtárs?


Azt szeretnék kideríteni, hogyan lehet állami bankok által nyújtott hitel segítségével áron alul megvásárolni állami vállalatokat? Mert ha erre kíváncsi, akkor egymást hallgassák le! Akkor hallanak majd olyan cifrákat, amitől tisztességtelenségben megőszült dél-amerikai diktátorok is elpirulnának. KDNP: Ez már a végjáték!

Színhely a parlament. Csillároktól csillogó környezet, szögért sem lehet lehajolni a karzatokon, páholyokban, - fotósok, kritikusok, újságírók serege is szenzációra éhesen. Az előadás tárgya: kormányhatározattal helyezte a Gyurcsány-kabinet ,,nemzetbiztonsági védelem", titkosszolgálati ellenőrzés alá a megyei, fővárosi, kerületi és megyei jogú városok önkormányzatait, a közigazgatási hivatalokat, a fővárosi és megyei védelmi bizottságokat, valamint a regionális fejlesztési és területfejlesztési tanácsokat. A pódiumon főszerepben: Szilvásy György, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter, és a kérdéseikre érdemi választ váró Fidesz-képviselők. Lehallgató készülékek nélkül is hallani lehet:

KÓSA LAJOS:

- Az igazi aggály Kedves Miniszter úr, az, hogy lényegében a teljes magyar politikusi gárdát válogatás nélkül meg lehet figyelni, telefonjaikat lehallgatni, (Közbeszólás a Fidesz soraiból: Szégyen! - Derültség az MSZP soraiban. - Az elnök csenget.) beépülni, házkutatást tartani, iratokba betekinteni, mindezt igazságügy-miniszteri aláírással, tehát nem kell hozzá bírói jóváhagyás. (Zaj a kormánypárti oldalon.) Ez súlyosan ellentmond a nemzetbiztonsági törvénynek, amely kifejezetten nem teszi lehetővé az önkormányzatok ilyen jellegű besorolását. Tehát nemcsak törvénytelen, alantas szándékú, indokolhatatlan és elfogadhatatlan egy demokráciában, de minden elképzelést felülmúlóan túlterjeszkedik a kormány a parlament által adott felhatalmazásán.

- Miniszter Úr! Hogyan fordulhat ez elő Magyarországon 18 évvel a rendszerváltás után, amikor már elvileg demokráciában élnénk? (Nagy taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)

SZILVÁSY GYÖRGY a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- A kormány és a kormányzó pártok nevében is határozottan visszautasítom azt a feltételezését, hogy a Magyar Köztársaság Kormánya le kívánná hallgatni az önkormányzatokat (Derültség és zaj, közbeszólások az ellenzéki pártok soraiban. - Az elnök csenget.), vagy a politikai elit bármely tagját. (Révész Máriusz: Akkor miért írtátok?) Mi nem tételezzük fel politikai ellenfeleinkről, hogy kormányzásuk idején törvénytelen célokra kívánták volna felhasználni a nemzetbiztonsági szolgálatokat, holott akkor is ugyanazok a szabályok voltak életben, mint most, amikor bennünket rágalmaznak. (Zaj, közbeszólások az MSZP soraiból: Így van! - Dr. Kövér László: Nem igaz, hazudsz!. Így szoktál! - Az elnök csenget. ,,Képviselőtársaim!" - Taps az MSZP soraiban.)

KÓSA LAJOS:

- Tisztelt Miniszter Úr! Az, amit ön a parlamentnek elmondott, egyszerűen nem felel meg a valóságnak! (Felzúdulás, közbeszólások az MSZP soraiból.) Nem felel meg a valóságnak az, hogy a korábbi rendeletben az önkormányzatok benne voltak, mert, kedves miniszter úr, az önkormányzati hivatalokban nincsen választott politikus, az önkormányzatokban pedig van. Tehát a korábbiban egyetlen választott politikusnak sem lehetett a telefonját lehallgatni, megfigyelni, iratait megtekinteni. Egyetlen válasz lett volna lehetséges, kedves miniszter úr, ha bejelenti: visszavonom a határozatot. (Közbeszólások a Fidesz és a KDNP frakcióból: Úgy van! - Nagy taps az ellenzéki pártok padsoraiban, fütty a kormánypárti oldalon. Az elnök csenget: ,,De képviselőtársaim!")

SZILVÁSY GYÖRGY a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- A Nemzetbiztonsági Hivatal ellátja a központi államhatalmi és kormányzati tevékenység szempontjából fontos szervek biztonsági védelmét. Ennek célja elsődlegesen a prevenció, a megelőzés, a védett szervezetek működésének megóvása a szervezett bűnözéstől, a terrorcselekményektől, a törvényben nevesített más bűncselekményektől, a törvénytelen, leplezett külső vagy belső befolyásolástól. Ugye, ez azért nem lehet probléma? Ugye, az azért nem lehet probléma, hogy a szervezett bűnözés befolyásától megóvjuk az európai uniós fejlesztési forrásokat? ((Folyamatos zaj, közbeszólások. Az elnök csenget.) Abban is megnyugtathatom a képviselő urat, aki nyilván még nem rendelkezik kormányzati tapasztalatokkal a kormányzati iratkezelés területén (Moraj az ellenzék soraiban. - Közbeszólás a Fidesz és a KDNP soraiból: Szerényebben!), hogy a Nemzetbiztonsági Hivatal kizárólag a törvényben rögzített és szabályozott információgyűjtési eszközöket alkalmazhatja, a kormány határozata a törvényi előírásokon túl intézkedési vagy információgyűjtési többletjogosítványokat nem ad. (Nagy taps az MSZP padsoraiban.)

DEMETER ERVIN:

- ,,Érted jöttünk, elvtárs, nem ellened!" (Derültség az ellenzéki pártok soraiban. Zaj. - Az elnök csenget.) Tisztelt Miniszter Úr! Amikor magyarázatot ad, akkor kérem, ne a régi lemezt vegye elő, hogy mindenről a Fidesz tehet, és már 1998-ban is így volt, mert ez nem igaz. Az az állítás, amit ön mond, hogy az Uniótól kapott pénzeket kell megvédeni, sántít. Az önkormányzatoknak nincs jogosultságuk ezeknek a pénzeknek az elosztásáról dönteni. Tisztelt Miniszter Úr! Ha valakit védeni kell, akkor talán a kormány tagjainál kellene kezdeni. Mondjuk, meg kellene védeni Veres János pénzügyminisztert olyan üzlettársaktól, akiket börtönbe csuknak, meg kellene védeni Lamperth Mónika férjét olyan pezsgőző partnertől, aki nagy sikkasztási botrányba keveredik, vagy meg kell védeni Gyurcsány Ferencet attól, hogy az általa irányított minisztériumból ifjú szocialisták talicskával tolják ki a pénzt. (Zaj, felháborodás az MSZP soraiban. Az elnök csenget: ,,Képviselő Úr! Figyelmeztetem önt!")

- Tisztelt Miniszter Úr! Mindezek alapján kérdezem: milyen információkat kíván titkosszolgálati eszközökkel a kormány az önkormányzatoktól megszerezni? Van-e összefüggés a kisebbségi kormányzásra készülés és az önkormányzatok nemzetbiztonsági ellenőrzése között? Végül, milyen indokok támasztják alá az önkormányzatok megfigyelését? (Felzúdulás a kormánypárti padsorokban. Az elnök csenget, folyamatosan csenget.)

SZILVÁSY GYÖRGY, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- Sajnálattal látom, hogy ha egy hazugságot sokszor elismételnek, akkor azt előbb-utóbb igazságként fogják az emberek elfogadni. (Taps az MSZP soraiban.) Képviselő Úr! Ismételten visszautasítom azt a feltételezését, hogy összefüggés lenne a kisebbségi kormányzásra készülés és a nemzetbiztonsági védelemben részesülő szervek kijelölése között. Úgy látszik, mások a reflexeink, tisztelt képviselő úr. (Zaj az ellenzéki oldalon. Közbekiáltások: Ez így van!) Ugyan mivel zsarolhatná a kormány önöket? Mitől félnek ennyire? Nagy baj - vagy inkább vaj - lehet azoknál az önkormányzati vezetőknél, akik számára teljesen közömbös az önkormányzati fejlesztésekre szánt milliárdok sorsa, az Európai Uniótól érkező támogatások szabályszerű felhasználása. Remélem ez a balul sikerült rémhírterjesztő akció, amelyben ismét feláldozzák napi pártpolitikai érdekeiknek nemzeti érdekeink egyikét, komoly károkat okozva a nemzetbiztonsági szolgálatok működése szempontjából (Felháborodás, zaj a Fidesz és a KDNP soraiban.), rádöbbenti önöket arra, hogy érdemes visszatérniük a parlamentáris keretek közé, és felelős ellenzéki politizáláshoz méltó munkát végezniük. (Taps az MSZP soraiban. Bekiabálás az ellenzék padsoraiból: Te is hazudsz, nem csak a Gyurcsány! Az elnök folyamatosan csenget.) )

RÁCZ RÓBERT:

- Tisztelt Miniszter Úr! Én, mint a Hajdú-Bihar megyei közgyűlés elnöke, a Hajdú-Bihar Megyei Területfejlesztési Tanács elnöke, szintén megkaptam azt a levelet, amelyet (Zaj. - Az elnök csenget.) volt oly kedves nekünk megküldeni, és amelyben tájékoztat minket arról, hogy ezután jobb, ha a hátunk mögé nézünk, mert ott ólálkodhatnak az önök emberei. Tisztelt Miniszter Úr! Jelentem tisztelettel, rendelkezésére állok: mondja meg, hogy mire kíváncsi? Ha esetleg arra kíváncsi, hogy van-e még pénz a megyei önkormányzat kasszájában, akkor jelentem, nincs, mert önök megvontak tőlünk minden forrást, így hát ez után nem kell koslatniuk a titkosszolgáknak. Ha arra kíváncsi, hogy a megyei területfejlesztési tanácsok milyen európai uniós forrásokat osztanak el, akkor jelzem önnek, ha nem tudná - bár Lamperth Mónika kollégájától ez ügyben tájékozódhat - ,hogy semmilyet, mert gondoskodtak róla, hogy a megyei területfejlesztési tanácsok egészen pontosan nulla forint összeg fölött diszponálhatnak, ily módon egyáltalában nem fordul meg ezen rendszerekben egyetlen eurócent sem. (Felháborodás az MSZP soraiban.)

- Nos tehát, ha mindez ennyire nyilvánvaló és világos, akkor felmerül a kérdés: vajon mire kíváncsiak? Azt szeretnék kideríteni, hogy hogyan lehet állami bankok által nyújtott hitel segítségével áron alul megvásárolni állami vállalatokat? Esetleg azt akarják kideríteni, hogy tetten érhető-e az a szándék, hogy valaki úgy akar állami tulajdont zsebre vágni akár a Balaton partján, akár az V. kerületben, hogy azért valójában nem fizet egy fillért sem, mert visszabérelteti az állammal az általa lízingelt ingatlanokat? Mert ha erre kíváncsi, tisztelt miniszter úr, akkor egymást hallgassák le! Akkor hallanak majd olyan cifrákat, amitől tisztességtelenségben megőszült dél-amerikai diktátorok is elpirulnának. (Derültség az ellenzéki, felzúdulás a kormánypárti oldalon.) Mire kíváncsi, miniszter úr? Kérem válaszát! (Nagy taps az ellenzéki oldalon.)

SZILVÁSY GYÖRGY, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- Tisztelt Képviselő Úr! Nem vagyok kíváncsi semmire sem! Köszönöm! (Szórványos taps a kormánypárti oldalon. - Moraj, közbeszólások a Fidesz és a KDNP padsoraiból.)

RÁCZ RÓBERT:

- Tisztelt Miniszter Úr! Örömmel vettem válaszát. Még ennél is boldogabb lennék, ha tájékoztatná erről a szándékáról a Nemzetbiztonsági Hivatal dolgozóit, munkatársait is, és elmondaná nekik: parancs visszavonva, vissza lehet jönni a frontról, nincs további pártmegbízás, lehet szolgálni tovább a hazát, mint, ahogy a megelőző években, rendes időkben, rendes országokban szokás volt.(Taps az ellenzéki oldalon.)

SZILVÁSY GYÖRGY, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- Megismétlem: én nem vagyok kíváncsi semmire! (Szórványos taps az MSZ oldalon.)

BENCSIK JÁNOS:

- Miniszter Úr! Tudja-e, hogy a megyei jogú városok sosem tartoztak a megfigyelendő központi államhatalmat képviselő intézmények körébe, sem a Horn-kormány idején, sem az Orbán-kormány, sem a Medgyessy-kormány idején? Tudja-e, hogy az önkormányzatok nem központi államhatalmi szervezetek? Tudja-e, hogy a megyei jogú városok nem osztanak európai uniós forrásokat? Pályázni szoktunk, melyekről a kormánypárti többségű fejlesztési tanácsok döntenek. Kíváncsian várom, hogy milyen új információs csatornákra gondolt, ha nem lehallgatásra, elektronikus levelek nézegetésére vagy éppen a vizuális szemrevételezésre? Lehet, hogy mégiscsak igazat kell adni az állampolgári jogok országgyűlési biztosának, aki a minap azt mondta a rendőrség működésével kapcsolatosan, hogy már-már a Kádár-rendszert idéző döntések születnek? Ezek után az állambiztonsági szervezeteknél is arra kell majd felkészülni, hogy az ott folyó munkánál is a kádári időszak megfontolásai alapján fognak majd cselekedni? (Taps az ellenzéki pártok soraiban.)

SZILVÁSY GYÖRGY, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- Megnyugtatom: nem jönnek vissza a régi időszakok. Ismételten megerősítem: a nemzetbiztonsági védelem nem egyenlő a megfigyeléssel, az ellenőrzéssel, a lehallgatással; segítségnyújtás, amelyet ön vagy elfogad, vagy nem fogad el. Ha nem fogad el, azt hiszem, az mindannyiunk kárára lesz! (Közbeszólás a KDNP padsoraiból: Hajaj! Szórványos taps a kormánypárt soraiban.)

SZŰCS LAJOS:

- Kedves Miniszter Úr! Megtudhattuk, amit már régóta sejthettünk: figyelnek bennünket! Tisztelt Miniszter Úr! Mikor és kiknek a szavazataival döntötte el a kormány, hogy ezt a határozatot meghozza? És miért nem tudott erről a kormány több tagja? (Taps a Fidesz padsoraiban: Úgy van, még ők sem!)

SZILVÁSY GYÖRGY, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- Nem figyelteti és nem is figyeli önöket senki! (Zaj a Fidesz padsoraiban.) A védelem alá rendelés nem figyelés, nem ellenőrzés, nem lehallgatás, nem figyeltetés, hanem éppen ellenkezőleg: együttműködés annak érdekében (Közbeszólás: Kivel?), hogy az önök munkáját fenyegető veszélyekre közösen készüljenek föl, közösen dolgozzák ki azokat a lépéseket, intézkedéseket, amelyekkel megakadályozhatják a fenyegető veszélyeket. Ha önök ezzel nem kívánnak élni, ezt a kormány tudomásul fogja venni, a Nemzetbiztonsági Hivatal is tudomásul fogja venni. Tehát ismételten szeretném kérni önöket: ne riogassák az embereket, ne riogassák a választópolgáraikat azzal, hogy figyeltetnék az önkormányzatot vagy bármelyik önkormányzati vezetőt, mert ez az állítás egész egyszerűen nem felel meg a valóságnak! (Taps az MSZP padsoraiban. Felzúdulás az ellenzéki padsorokban: Már megint hazudsz! )

SZŰCS LAJOS:

- Ma reggel, amikor a hivatalba léptem, az egyik kollégám odalépett hozzám, és megkérdezte: most már akkor az ő telefonját is lehallgathatják? Elveszett a bizalom, elveszett ezekben a kérdésekben, és nemcsak ebben, hanem ebben a kormányban is! (Tartós taps a Fidesz és a KDNP padsoraiban.)

SZILVÁSY GYÖRGY, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- Újra megismétlem: én nem vagyok kíváncsi semmire! (Szórványos taps a kormánypárti oldalon.)

ROGÁN ANTAL:

- Ha jól emlékszem, akkor a miniszterelnök úr, nem is olyan nagyon régen, a párbeszéd kormányzását hirdette meg. Nos, elég sajátos párbeszéd az, amikor az ember kap egy egyoldalas, nagyon lakonikus tömörséggel fogalmazó, fenyegető határozatot arról, hogy az őáltala vezetett önkormányzatra is kiterjesztik a nemzetbiztonsági szolgálatok hatókörét, és ehhez egy telefon, egyetlenegy szó, egyetlenegy kísérőlevél, semmi nem társult. Azt gondolom, hogy ez nem a párbeszéd, ez valami egészen más. (Közbeszólás: Így van!)

- Tisztelt Miniszter Úr! Milyen változás indokolja a korábbiakhoz képest a fővárosi kerületek beemelését ebbe a körbe? Remélem, nem az, hogy az előző ciklushoz képest, ma a fővárosi kerületek jelentős részét ellenzéki politikusok vezetik? Mennyiben ad többlet-jogosítványokat a szolgálatoknak? Erre hivatkozva kiterjeszthetik-e például az információgyűjtést az önkormányzati képviselőkre is? Végül: az érintett állampolgároknak milyen jogaik vannak, hova fordulhatnak, hol fellebbezhetnek? (Taps az ellenzék soraiban.)

SZILVÁSY GYÖRGY, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős tárca nélküli miniszter:

- Szóval, ez a határozat arról szól, hogy párbeszéd keretében együttműködik a hivatal és az önkormányzat. Én is úgy látom, hogy az önkormányzatok védelme a külső befolyásolási kísérletektől, törvénytelen kísérletektől csak együttműködésben valósulhat meg, nem lehet egyoldalú, nem lehet diktátum. Ha az önkormányzat vezetése úgy dönt, hogy nem kíván élni ezzel a lehetőséggel, akkor nincs párbeszéd; ha kíván élni ezzel a lehetőséggel, akkor van párbeszéd. (Taps az MSZP soraiban.)

A KDNP tiltakozik a léleknyomorító módszerek ellen!

Új szakaszába érkezett a Gyurcsány Ferenc nevével fémjelzett magyarországi kormányzás azzal, hogy a kabinet kormányhatározattal titkosszolgálati ellenőrzés alá vonta a megyei, fővárosi, kerületi és megyei jogú városok önkormányzatait, közigazgatási hivatalait, a regionális fejlesztési és területfejlesztési tanácsokat.
A Kereszténydemokrata Néppárt szerint ezzel a végjáték kezdődött el, a kormány már csak "titkos rendőrsége" útján képes a hatalmát megtartani, amihez mindenáron ragaszkodik. Az ilyen és ehhez hasonló eljárások ellentmondanak minden demokratikus normának, nem beszélve arról, hogy a köztisztviselőket, közszolgálati dolgozókat, választott önkormányzati képviselőket és polgármestereket, végső soron az ország lakosságát hozza méltatlan helyzetbe.
A KDNP arra kér minden józanul gondolkodó embert, az ország sorsáért és lelkéért felelősséget érző értelmiségit, hogy fejezze ki tiltakozását a rendszerváltozás előtti időből ismert léleknyomorító módszerek ellen. Kiváltképp azokat, akik maguk is saját bőrükön érezték a megfigyelt létezés méltatlanságát és következményeit, de az egykori megfigyelőket is, akik számtalan visszaemlékezésben tettek tanúbizonyságot arról a lelkiismereti válságról, ami az ilyen jellegű aljas feladat elvégzésének következménye.



http://www.gondola.hu/cikkek/59224
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A nyugdíjas nénike blogol
  2008-05-03 23:01:41, szombat
 
  Mikó Eszter 2008. május 3. 18:02

A nyugdíjas nénike blogol


Könnyekig meghatódtam, amikor a városligeti majálison a szocialisták önkéntesei már az új MSZP portálra toboroztak tagokat, köztük engem is. Megrendített viszont az, amit tőlük hallottam, miszerint az Amőba Alapítvány csődbe ment. Ez csak úgy történhetett, hogy az ellenség keze ide is betette a mocskos patáját.

Kedves Feri!

Kisnyugdíjas létemre kizárólag a TE kedvedért végeztem el egy internetes tanfolyamot, hogy én is tagja lehessek annak a nagy családnak, amely a TE blogod révén jött létre. Pironkodva vallom be, hogy emiatt a nagypapa törött, de dupla fedelű zsebórája zálogházba került, de megérte.

Különben is: meghatottan olvastam még régebben, amikor a Lévai Anikó szakácskönyve megjelent, hogy te azonnal nekiálltál töltöttpaprikát főzni. Nem úgy csináltad, mint a Katus, de nem is egészen úgy, mint az Anikó, mert az túl hosszadalmas lett volna, hanem egy harmadik módon: én most az ünnepen kipróbáltam a TE receptedet, finom volt, bár gondolom, még jobb lett volna, ha húst is tehettem volna bele szója helyett, de arra már nem futotta. Egyszer meg azt írtad, hogy a kedvenced a tojásleves, azt nagyon tudod ,,csinálni", hogy TÉGED idézzelek. Ma ez volt az ünnepi menü első fogása nálam, a családom fellázadt és elmentek a mekdöncibe sajtburgert meg sültkrumplit zabálni. Egyszerűen nem értem, hogy ami NEKED jó, nekik miért nem.

A saját hálátlan és értetlen családomért bőségesen kárpótol a tudat, hogy a TE blogcsaládod tagja lehetek. Könnyekig meghatódtam, amikor a városligeti majálison a szocialisták önkéntesei már az új MSZP portálra toboroztak tagokat, köztük engem is. Megrendített viszont az, amit tőlük hallottam, miszerint az Amőba Alapítvány csődbe ment. Ez csak úgy történhetett, hogy az ellenség keze ide is betette a mocskos patáját.

A regisztráció feltétele egy elektronikus levélcím, melyet büszkén adtam meg. Akinek volt, attól a felhasználói nevén túl még a jelszavát is megkérdezték. Természetesen azt is elárultam, bár egy vizipisztollyal hadonászó srác azt mondta, hogy ez felháborító, mert ez nem egyéb, mint adatbázisgyűjtés. Mi köze hozzá? Én ugyan még nem vagyok olyan blogfüggő, mint Vadrózsa és Csutak, vagy mint TE, Ferikém, de érzem, hogy egyre inkább az leszek. Egy régebbi bejegyzésed kimásolva itt lóg az ágyam felett:

,,Olyan rutinja az életemnek őszintén, mint fogat mosni, mint gyerekeket iskolába vinni, mint konditerembe menni. Én ezt nem veszem félvállról - ez nem olyan dolog, hogy majd csak lesz valami. Nekem ezek az emberek nagyon fontosak. Ők a barátaim."

Azt hiszem, e mellé kiírom azt is, amit az átköltözésről írsz, mert ez a tapintat, ez a mindenre kiterjedő figyelmesség egy ilyen világban, ahol ember embernek farkasa, az egyre fokozódó fasiszta veszélyről már nem is beszélve, szívszorító és végtelenül megható:

,,Létrehozta: Gyurcsány Ferenc 2008.04.28 16:59

Elnézést, ha ma későn kerül ki ez a bejegyzés. Volt tennivalóm, nem is kevés.

Egyetlen dologról hadd szóljak ma, bokros teendőim közepette. Nagyon nem szeretném, ha bárki megbántódna azért, mert a blog helye megváltozik. Nekem a blog mindig sokat jelentett, nagyon sokat jelent ma is. Fontosak számomra azok az emberek, akik a blog körül közösséget alkotva

mindig mellettünk voltak. Végtelenül bánnám, ha az átalakulás törést okozna ebben a kapcsolatban. Arra kértem kollégáimat, hogy türelemmel, nyugodt átmenetekkel, nagyfokú érzékenységgel, ha kell, az eddigi terveket megváltoztatva hajtsák végre ezt a folyamatot.

Nem szeretném, ha bárkinek is az az érzése támadna, hogy mi ebben érzéketlenül járunk el. Nagyon sajnálom, ha valakinek rossz érzést okozott - mondjuk úgy - a költözéssel kapcsolatos bármilyen hír, vagy eddigi intézkedés. Azon leszek, hogy a folyamatot nyugodtabb mederbe tereljem. Tőletek pedig csak annyi megértést kérek, amennyi tényleg elvárható. Sajnálom, ha bárkinek bármilyen kényelmetlenséget okoztunk, de ne hagyjatok cserben!"

A válaszom, Feri: Nem, nem, soha! És olyan szívmelengető volt, hogy ezzel a kitartással nem vagyok egyedül. Most csak Marcsát idézem:

,,Kedves Miniszterelnököm!

Cserben hagyásról szó sem lehet.
Kitartunk és drukkolunk, hogy elképzeléseid, terveid valóra váljanak.

Egészségedre nagyon vigyázz!
Az utóbbi időben sok barázda került az arcodra.
Remélem hamarosan kisímúlnak ezek.
Nem mindennapi ember vagy. Örülök, hogy megismerhettelek.

Szeretettel: Marcsa"

Aztán megnyitottam a web oldaladon található videót, és boldogságom szertefoszlott. Mert amíg csak Kolumbuszhoz, Batthyányhoz, Széchényihez, Nagy Imréhez hasonlítottad magad, addig minden rendben volt. Rosszmájú családtagjaim ugyan azt mondták, általában nem szokás önmagunkat hasonlítgatni nagy emberekhez, jobb megvárni, míg azt mások teszik, de ők nem értik a TE gyermeki tisztaságodat, a TE gyermeki őszinteségedet. NEKED ami szíveden, az a szádon, lásd szenvedélyesen őszinte őszödi igazságbeszéd! Na de a lényegre térek, arra, hogy miért foszlott szerte a boldogságom! Ezt mondtad:

"Én ebben a közösségben nem miniszterelnök vagyok, nem pártelnök vagyok. Ennek a közösségnek egy tagja vagyok, aki persze, - hogy mondjam szervező ereje. Ugye ez a kis herceges szokásos példa, hogyha az ember már megszelídítette a rókát, akkor már tartozik neki."

Bocs, hogy eltérek a fővonaltól, boldogságom elillanásának okától, de azért teszem, hogy tudd, kikkel vagy körülvéve! A tartozásról jutott eszembe: ez a vizipisztolyos fasiszta azt is mondta, hogy napi 6 milliárddal nő az adósságunk, és hogy ez is miattad van. Lári-fári! TE akkor is felveszed az évi százmilliós jutalékot, ha nem vagy se miniszterelnök, se pártelnök, mert az a becsületes munkád után NEKED jár, viszont a miniszterelnöki fizetésedet nem veszed föl, ez is csökkenti az államadósságot. Mutassanak nekem még egy ilyen önzetlen miniszterelnököt, aki nem veszi fel a fizetését! Aki ingyen dolgozik a haza üdvéért!

És végül rátérek kétségbeesésem okára: ,,a kis herceges szokásos példát" olvasva, belém döbbent, hogy igen, a kis herceg csakugyan megszelídítette a rókát, azzal, hogy minden nap ugyanabban az időben jött, ahogyan TE a várva várt blogjaiddal, csakhogy elfelejtkeztél valamiről: a kis herceg otthagyott egy virágot egy távoli csillagon, aki őt visszavárta. És a kis herceg vissza is ment... Sajna, örökre...

Értesíts, mikor indulsz!



Egy megszédített, akarom mondani megszelídített nyugdíjas nénike

http://www.gondola.hu/cikkek/59309
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
89 éve gyűjtötték be
  2008-05-03 20:20:03, szombat
 
  89 éve gyűjtötték be a zsidók a magyar lobogókat

Hátha valaki nem tudja ...

Az egykor oly ,,dicsőségesnek" hazudott Tanácsköztársaság idején, 1919. április 25-én jelent meg a Szociális Termelési Népbiztosság 55. számú rendelete.

A rendelet előírta: a nem tiszta vörös és nem tiszta fekete zászlók (magyarul a nemzeti színű zászlók - D.M.) 24 órán belüli beszolgáltatását. Az ellenszegülőket természetesen a forradalmi törvényszék elé utalás, azaz a biztos halállal fenyegette. (Olvasható a törvénytár I. kötet, 228. lapján.)

Tudjuk, mindenhol, ahol a baloldal hatalomra jutott, nem az ország felemelkedésén munkálkodott, de legalább nem volt nemzetellenes. Nálunk igen: a nemzeti színek mindig is irritálták, meg a nemzeti jelképek is: nemzeti trikolór, címer, Szent Korona, Árpád-sáv, turul. Így hihető, amit Kun Béláról állítanak, hogy a Szent Koronát egy bécsi ékszerésznek akarta tört aranyként eladni.

Nagy rejtély ez, titok: miért volt a cseh, a német, a román, de még az orosz kommunista is először saját nemzete tagja, s csak azután kommunista, csak nálunk nem? (Nekünk van egy tippünk - a szerk.) Nem tudom, a szovjet birodalom titkainak TV műsorbeli feltárása helyett nem kellene ezt feltárni?

Dobai Miklós
(MVSZ Sajtószolgálat)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tiltakozó nyílt levél
  2008-05-03 20:11:09, szombat
 
 
Az Országgyűlés Elnök Asszonyának,
A Magyar Köztársaság Elnökének,
A Magyar Köztársaság Miniszterelnökének,
A Legfelsőbb Bíróság Elnökének,
A Legfőbb Ügyésznek!

Tiltakozó nyílt levél

S Z É K H E L Y É N

Tisztelt Elnök Asszony,
Tisztelt Köztársasági Elnök Úr,
Tisztelt Miniszterelnök Úr,
Tisztelt Elnök Úr,
Tisztelt Legfőbb Ügyész Úr!

A Magyar Köztársaság rendszerváltozást követő tizennyolcadik évében szeretett hazánk közéleti viszonyai, gazdasági helyzete, az emberek rendszerváltásba vetett hite alapjaiban rendült meg az elmúlt évek széles körben ismert történéseinek hatására.

A társadalom tisztességes és túlnyomó többsége mindennél jobban vágyik arra, hogy rend legyen ebben az országban a gazdaság, a közigazgatás és a közélet minden területén. Alulírottak azon vagyunk, hogy e cél mielőbbi elérése valósuljon meg.

A rend hivatására biztosított egyik legfőbb pillér, a Rendőrség iránti közbizalom a 2006. őszi események hatására a társadalom jelentős hányadában megrendült. Az elkövetett törvénysértések feltárásának alapossága, következetessége és igazságossága a mai napig vita tárgyát képezi a közvéleményben.

Szima Judit rendőr alezredes asszony a Rendőrség egyik szakszervezetének vezetője évek óta következetesen és szívósan azon munkálkodik, hogy a hibák feltárása, a felelősök megnevezése, és a Rendőrségen eluralkodott áldatlan állapotok okainak feltárása minden esetben megtörténjen. Meggyőződésünk szerint ez a közéleti szerepléssé kinőtt munkássága elengedhetetlen a fentiekben jelzett céljaink eléréséhez. Szima Judit a Rendőrségen belüli törvénytelen és etikátlan jelenségeket megalkuvás nélkül ismerteti meg a legszélesebb közvéleménnyel, mivel a nyilvánosság kényszerítő ereje egy demokratikus módon működő rendszerben nagy hatékonysággal tud a visszásságok ellen hatni.

Egy demokratikus berendezkedésű társadalomban elképzelhetetlen, hogy a Szima Judithoz hasonlóan fellépő szakszervezeti vezetővel szemben az állam igazság- és jogszolgáltatásra hivatott szervei büntetőeljárást kezdeményezzenek azért, mert szakszervezeti vezetőhöz méltó módon küzd nem csupán a munkavállalók érdekeinek a képviseletéért, hanem a Rendőrséggel szemben a társadalom jelentős részében kétségtelenül meglévő bizalmi deficit csökkentéséért.

Szima Judit felszólalásai nélkül is léteznek azok a jelenségek, amelyek a Magyar Köztársaság Rendőrsége személyi állománya jelentős részének - elsősorban a beosztott rendőröknek - az elégedetlenségét okozták az utóbbi években. A Rendőrségről tömegesen szerelnek le a jól képzett dolgozók, zömmel a Szima Judit által hangoztatott megbecsültség hiánya, egyes vezetők otromba hibái, visszaélései miatt.

Szima Juditot, a Tettrekész Magyar Rendőrség Szakszervezete vezetőjeként a Budapesti Katonai Ügyészség munkatársai azért hallgatták ki bűnözőknek kijáró módon, rabosítva, lefényképezve, mert tisztességgel és becsülettel tette azt, ami a dolga. Szakszervezeti vezetőként Szima Judit követésre méltó módon tett tanúbizonyságot arról, hogy a morális, erkölcsi válságban vegetáló közéletből hogyan kell kitörni, hogyan kell hitet adni a kisemmizett, a rendszerváltás veszteseiként megbélyegzett dolgozók ezreinek. Ezért Szima Judit az Önök részéről, meggyőződésünk szerint, elismerést, nem pedig megbélyegzést és megszégyenítést érdemel. Ezért kérjük Önöket, hogy vessék latba személyes tekintélyüket, hogy szűnjön meg a demokratikus jogrenddel összeegyeztethetetlen büntetőeljárás az érintettel szemben.

Az Önök személyes felelőssége is, hogy hazánkban ma, a XXI. század első évtizedében ne legyenek az ötvenes évekre jellemző ügyészségi jogértelmezésről tanúskodó koncepciós jellegű perek.

Jelen nyílt levelünk megfogalmazásával és annak aláírásával több ezer magyarországi munkavállaló és civil állampolgár nevében a leghatározottabban tiltakozunk a megfogalmazott alaptalan rágalmak büntetőeljárás keretében való megtestesítése, és a jogszerűség látszatát is alig őrző ügyészségi eljárás ellen. Tiltakozunk Szima Juditnak a Rendőrség kötelékéből való eltávolításának leplezetlen megnyilvánulása ellen!

Alulírott szakszervezeti és társadalmi szervezeti vezetők tisztelettel, de egyben nyomatékosan is kérjük Önöket a levélben foglaltakkal kapcsolatban a szükséges tényfeltáró vizsgálat elvégzésére és a Budapesti Katonai Ügyészség Szima Judit elleni büntetőeljárásának felülvizsgálatára haladéktalanul intézkedni szíveskedjenek.

Bízunk abban, hogy Önök rövid időn belül, valamennyien látni és észlelni fogják a Szima Judit elleni koncepciós eljárás szégyenletes és megengedhetetlen jellegét, és mindent megtesznek a törvénytelenség azonnali megszüntetése érdekében.

Budapest, 2008. április 29.

Munkástanácsok Országos Szövetsége
Civil Jogász Bizottság
Nemzeti Jogvédő Alapítvány
Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete
Magyar Szervátültetettek Szövetsége
Egészséges Egészségért Egyesület
Élőlánc Magyarországért
Részvételi Demokrácia Hálózat és Állás(pont) Lakossági Kör
Irgalmas Samaritanus Gyülekezeti és Szociális Módszertani Központ
Levegő Munkacsoport
Nagycsaládosok Országos Egyesülete
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Ne Felejts!
  2008-05-03 20:09:10, szombat
 
 

FELHÍVÁS

Tüntetés az előrehozott választásokért
Alcím: Ne Felejts!


Szervező: Magyarországi Jogsértettekért Egyesület

A vélemény-nyilvánítás célja: Felszámolni a haza mintegy 60 éve folyó kiárusítását, gyermekeink jövőjének elzálogosítását. A múlt bűneit folytató, egy torz eszmeiséget képviselő nomenklatúra tűnjön végre el a közéletből!

Időpont: 2008. május 4-e (Anyák napja) 16.00 óra
Helyszín: Szent István tér. (A Bazilika előtt)

Mindenki hozzon magával egy szál nefelejcset. Ahogy a háborúk és a népirtások borzalmait sohasem felejthetjük, úgy - felelős szülőként - nem felejthetjük azt sem, ahogy a kommunisták elkótyavetyélték (ellopták), és követőik árusítják (lopják) ma is gyermekeink jussát, hazánkat, őseink ránk hagyott javait.

Beszédek
1. Dr. Morvai Krisztina, docens, ELTE Jogtudományi kar
2. Vitéz Dáma Bathelt Mária, Magyarországi Jogsértettekért Egyesület, Tiszteletbeli Elnök
3. Pozsár Jánosné, Magyarországi Jogsértettekért Egyesület, Elnök

Szeretettel várunk mindenkit, akinek fontos a családja jövője!
Bízunk benne, hogy sokan leszünk!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 46 
2008.04 2008. Május 2008.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 831 db bejegyzés
e év: 10632 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2275
  • e Hét: 5377
  • e Hónap: 16488
  • e Év: 169984
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.