Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
"Rekordmennyiségű pénz"
  2008-08-27 22:48:02, szerda
 
  "Rekordmennyiségű pénz"

2008.08.27. 08:00

Soha nem segítette annyi költségvetési forrás az olimpiai felkészülést, mint most, amikor összesen hárommilliárd forintot fordított a kormány az olimpián és a paralimpián való részvételre és a versenysport finanszírozására - jelentette ki Daróczi Dávid kormányszóvivő.

A 3 milliárd részletes lebontását a kifizetések dátumával itt meg lehet nézni.

3 olimpia, 3 sportág, 3 összeg:

A kajak-kenu szövetség 2000-ben (Sydney) 174,5 millió Ft-ot, 2004-ben pedig (Athén) 241,7 millió Ft-ot kapott, míg 2008-ban (Peking) 497,9 millió forintot kap.

Az úszó szövetség 2000-ben 133,5 millió Ft-ot, 2004-ben pedig 161,1 millió Ft-ot kapott, 2008-ban azonban 289,9 millió Ft állami támogatással gazdálkodhat.

A vívók Sydney évében 158,7 millió Ft-ot kaptak, Athén esztendejében 133,9 millió Ft-os támogatáshoz jutottak, míg idén 277,6 millió forintot fordíthatnak a felkészülésre állami forrásból.

És hogy sok-e vagy vagy kevés ez a 3 milliárd? Ami szerintük "rekordmennyiségű"?

8 kilométer alagutas-völgyhídas autópálya-szakasz 40 milliárdért rekormennyiségű pénz?
10 kilométer metróra 520 milliárd rekordmennyiségű pénz?

Tudjátok, mi még a rekordmennyiségű pénz? 23 milliárd forint.
Ennyit költött a kormány az elmúlt 6 évben kommunikációra (!) ....

Miniszterelnöki Hivatal : 10 milliárd
Gazdasági Minisztérium: 3 milliárd
Közlekedési, hírközlési és energiaügyi tárca : 3 milliárd
Oktatási Minisztérium: 2 milliárd
Egészségügyi Minisztérium: 1 milliárd
Önkormányzati minisztérium: 858 millió
Szociális és Munkaügyi Minisztérium: 797 millió
Honvédelmi Minisztérium: 624 millió
Környezetvédelmi minisztérium: 332 millió
Földművelésügyi minisztérium: 321 millió
Igazságügyi és rendészeti tárca: 160 millió
Pénzügyminisztérium: 36 millió
Külügyminisztérium: 20 millió

Vajon mit kommunikáltak velünk 23 milliárdért? Kinek mi jut eszébe?
Vagy idézhetném Kuncze Gábort is : "Tolvajbanda, -hol a lé?"

Ön mire költené a pénzt?
Kormányzati kommunikációra vagy az olimpiai sportágak és az olimpikonjaink támogatására?

http://vastagbor.blog.hu/2008
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A romák ingyen repülhetnek Cse
  2008-08-27 22:42:59, szerda
 
  A romák ingyen repülhetnek Csehországból-csak ne jöjjenek vissza

2008.08.27. 09:00 eric

Ingyenes repülőjegyet ajánlott fel az ultranacionalista Nemzeti Párt minden romának, aki hajlandó elhagyni Csehországot. "A Nemzeti Párt ma megüzente a Cseh Köztársaságban letelepedett cigány közösségnek, hogy hajlandó anyagilag támogatni minden egyes cigány távozását a Cseh Köztársaságból, menjenek bárhová, Indiától Kanadáig" A romák akkor kaphatnak egyirányú ingyenes repülőjegyet, ha előzőleg írásban kötelezik magukat, hogy "2010 végéig nem lépnek a szuverén Cseh Köztársaság területére". A szélsőségesnek tartott Nemzeti Párt korábban azt javasolta, hogy a romakérdést Csehországban az érintetteknek az "indiai őshazába" való kitelepítésével lehetne megoldani.

Csehországban a legutóbbi, 2001-es népszámláláskor mintegy 11 ezer ember vallotta magát romának, becslések szerint azonban valódi számuk 200-250 ezer. Egy országos felmérés szerint a romák egyre inkább leszakadnak a cseh társadalom többségétől, körükben hatalmas méretű a munkanélküliség, és mintegy 80 ezer roma a városok szélén kialakult gettókban él. Ezek kialakulásában nagy szerepe van az önkormányzatoknak is, mert gyakran ők azok, akik egy helyre költöztetik a település problémás lakosait.(ugye mint Lyukóvölgy) Kijelenthető tehát, hogy Csehországban hasonló a helyzet mint nálunk. Igaz ők annyival "szerencsésebbek", hogy nem egymillió romáért kell "felelniük". És ők ezt a 250ezret is igyekeznek lefaragni...

Franciaországban detto. Ott már nem újdonság, hogy 300 euró és a repülőjegy kifizetésének fejében a cigányok hajlandóak elhagyni az országot. Ezt az összeget az állam minden romának megadja csak húzzon el. Természetesen ez nem számít kitoloncolásnak, így bármelyikük bármikor visszatérhet Franciaországba. És a romák meg is teszik, hogy aztán újra felvehessék a 300 eurót. Már csak még két(vagy több) hasonlóan gondolkodó ország kellene és akkor a tök faszán ingázhatnának közöttük közpénzeken(közpénzekért), igazi otthon nélkül. Összeurópai "közteherviselés"?

Olaszország viszont drasztikusabb módszerekkel próbál megszabadulni e kissebségtől. Az EU egyik alapító tagja, a leglátványosabban igyekszik a világ tudtára adni, hogy bizony ők sem szívesen látják a romákat az országukban.És akkor még finoman fogalmaztam. A digók nápolyi gettókat gyújtogatnak, ujjlenyomatot vesznek és halott cigányok mellett ebédelnek. Berlusconi legújabb húzása pedig az volt, hogy 3000 katonát vezényelt Olaszország utcáira. Ők a tereken és a főbb csomópontokon kívül főleg a bevándorlókat fogadó és őrző központok környékét ellenőrzik. És hova van kivezényelve a legtöbb gépkarabélyos(179db)? Na hova? Természetesen a Romák által előszeretettel úticélnak választott Nápolyba.

Posztzárta után: Halálra etetett egy 4 éves roma gyereket egy besztercei védőnő. Tettét azzal magyarázta, hogy gyűlöli a romákat.

http://vastagbor.blog.hu/2008
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Közpénzen utazgat újabb holoca
  2008-08-27 22:35:26, szerda
 
 
Közpénzen utazgat újabb holocaust központok megnyitójára a Párt

Tom Lantos emlékének és egyéb "túlélőknek" hajlongtak odakint a küldöttség tagjai.
2008/08/27 - 13:35

A nevében Magyar Szocialista Párt küldöttsége kedden részt vett a Denveri Egyetem új "holocaust-kutató" központjának ünnepélyes avatásán, amelyet Tom Lantos, az amerikai kongresszus néhai, magyarul is beszélni tudó képviselője emlékének ajánlottak.
A magyar delegációt nagy szeretettel fogadták - számolt be az eseményről Cserey Gyula, az MSZP nemzetközi titkára.

A Párt négy tagú delegációja - amelyet Lamperth Mónika, a pártelnöki kabinet irányítója vezet - a Demokrata Párt e heti jelöltállító konvenciójára érkezett Colorado állam fővárosába.

A központ avatásán - amelyen 10-15, a háború alatt munkaterápiás kezelésen átesett résztvevő, köztük Tom Lantos özvegye, Annette Lantos is jelen volt - Somogyi Ferenc washingtoni nagykövet Lantos emberségét, munkásságát méltatta. Lantos a kongresszus egyetlen holokauszt-túlélő tagja volt (Ma már mindenki holocaust túlélő - a szerk.)

A közpénzen tett amerikai kiránduláson lévő szocionista küldöttség kedden kampánytechnikával, médiával kapcsolatos rendezvényeken, valamint egy, a nők politikai szerepvállalását vizsgáló tanácskozáson vett részt. Richard Holbrooke volt amerikai ENSZ-nagykövet meghívására szerdán egy külpolitikai kerekasztalra hivatalosak.

Somogyi Ferenc "magyar" nagykövet - aki a Demokrata Párt háttérszervezete, a Nemzeti Demokrata Intézet meghívására utazott el csaknem száz nagykövettársával Denverbe - úgy tapasztalta: hallatlanul népszerű Barack Obama, de a Hillary-szavazatokat nem lehet automatikusan hozzáadni táborához. "Sok-sok kísérlet történt az egység demonstrálására, de ez nem úgy működik, hogy Hillary megkéri támogatóit, szavazzanak Obamára" - fejtette ki és hozzátette: bár a konvenció kellemes hangulatán nem érződik, a szakértők egyetértenek: "abszolút nem lehet még hátradőlni".

(MSZP nyomán Szent Korona Rádió)
http://szentkoronaradio.com/kulfold/2008_08_27_kozpenzen-utazgat-ujabb-holocaust- kozpontok-megnyitojara-a-part
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Talmud 3.
  2008-08-27 22:32:00, szerda
 
 
A Talmud 3.

http://kepfeltoltes.hu/080803/aai_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A csalás, rablás.
Jogszabályok a gojokkal szemben.

"Felebarátodat nem szabad megrabolnod, de ez nem vonatkozik gojra, aki neked nem felebarátod: egy gojt szabad megcsalnod és tőle uzsorát venned: ha azonban felebarátodnak adsz el valamit, vagy tőle valamit veszel, akkor testvéredet ne csald meg" (Baba mezia 61a. Tosephot.)
"Egy testvérednek (izraelitának) megrablása tilos, de egy nemzsidónak a megrablása meg van engedve." (111b. lap.)
Ugyanitt 112a. lap: Ha egy izraelita egy nem-zsidóval elődbe jön törvénykezni, ha te a zsidónak a zsidó törvény szerint igazat tudsz adni, akkor adj igazat neki és a nem-zsidónak mondd azt, hogy ez így van a mi törvényünk szerint; ha pedig annak a népnek törvényei szerint adhatsz a zsidónak igazat, mondd a nemzsidónak: ez így van a ti törvényetek szerint; ha pedig így sem lehet, akkor a nem-zsidót csellel kell rászedni.
Ugyanott 113b. lap: Honnan tudjuk azt bebizonyítani, hogy szabad megtartanunk a nem-zsidónak elvesztett jószágát. Azzal, hogy írva vagyon ez Mózes V. könyvének 22. fejezetében: "Ha atyádfia ökrét vagy juhát látod tévelyegni, ne menj el mellette, hanem vidd vissza atyádfiának... Hasonlóképpen cselekedjél atyádfia minden elvesztett holmijával." Tehát atyádfiának tartozol azt visszavinni, de egy nem-zsidónak nem. Semuel mondá: Ha a nem-zsidó a saját kárára téved a számolásnál, nem szabad őt figyelmeztetni. Semuel egyszer így vett meg egy nem-zsidótól egy arany-serleget, amit az bronznak tartott, négy drachmáért és azonfelül rászedte őt a számlálásnál négy drachmával. Kahana rabbi egyszer 120 hordó bort vett meg 100 gyanánt egy nem-zsidótól és rászedte őt a számlálásnál egy drachmával s azt mondta neki: Lásd, én megbízom benned. Rabina egyszer vett egy nem-zsidótól pálmatörzseket s így szólt a szolgájához: Menj és hozzál nekem a gyökerekből, mert a nem-zsidó csak a darabszámot tudja, de a vastagságot nem."
Hasonlóképpen oktat Mose rabbi, mondván: "Ha a goj számol és hibáz, mondja azt az izraelita: nem tudom: de a gojt zavarni nem tanácsos, mert könnyen tévedhetne a goj szándékosan, hogy az izraelitát megkísértse." (Seph. miz. g. 132c.) Az öreg Brentz rabbi pedig a Judenbalg 21a. lapján ezeket zengi el: "Miután a zsidók egész héten át össze-vissza futkároztak és majd itt, majd ott csaltak meg egy-egy keresztényt, szombaton egybegyűlnek és mesterfogásaikkal dicsekedve mondogatják: Ki kell tépni testükből a gojok szívét és a gojok legjobbikát agyon kell ütni. Tov sebagojim harog!"
"Aki a gojnak visszaadja a talált jószágát, annak az Úr sohasem bocsát meg." (Sanhedrin 76b.) "Mert - úgymond a jeles Rasi: - aki a gojnak visszaadja az elvesztett jószágot, az egyenlővé teszi öt a zsidóval." (Ad Sanhedrin 1. c.) "Tilos egy gojnak az elvesztett jószágot visszaadni." (Joma 88d. pisk. Tosephot 62.) Ezt meg Mose rabbi explanálja imígyen: "Az eretnekeknek és mindazoknak, akik a szombatot megszentségtelenítik (vagyis helyette a vasárnapot tartják), az elvesztett jószágot visszaadni tilos." (U. o. 132c.) Majmonides pedig így szól: "Aki a nem-zsidónak az elvesztett jószágot visszaadja, bűnt követ el, mert az istentelenek hatalmát növeli." (Jad. di. 4., 11., 3., 31a. lap.) Bátorkodunk még Jerucham rabbit is mellé sorakoztatni, akinek tudós ajka szól imígyen:
"Ha egy goj kezében tartja a zsidónak zálogát, amelyre a goj neki pénzt kölcsönzött s a goj elveszti azt és egy zsidó megtalálja: nem szabad a gojnak visszaszolgáltatni, mert a kötelezettség véget ért, miután a zálogot zsidó találta meg. Ha pedig a megtaláló azt mondana: Én visszaadom a gojnak Isten szent nevéért, - azt kell neki felelni: Ha az Isten nevét meg akarod tisztelni, tedd ezt azzal, ami a tied." (Seph. mes. 51d.)
Olvasóink elfogulatlan judiciumára bízzuk annak eldöntését, hogy lehet-e polgári közösségben, vagy pláne üzleti viszonyban élni az olyanokkal, akik ezeket az elveket már az iskolában magukba szívták.

A Baba mezia (középső kapu) 24a és b. lapján olvassuk, hogy ha valaki elveszett tárgyat talál, csak akkor tartozik azt kikiáltani, ha abban a helyiségben zsidók vannak többségben; ha azonban nem-zsidók vannak többségben, akkor megtarthatja.
A 26b. lapon pedig az áll, hogy ha valaki homokba ejti a pénzt, az ember nem köteles neki visszaadni, ha megtalálja. Ha valaki egy fiókban talál pénzt, az az övé. Ha a bolti asztal és a szatócs közt találtatik a pénz, akkor a szatócsé; ha a pénzváltó közt találtatik, akkor a pénzváltóé. Ha valaki gyümölcsöt ad el vagy küld valakinek s a között pénz találtatik, akkor az az övé és, hacsak nincs külön bekötve, nem tartozik visszaadni.
A 32b. lapon azt olvassuk, hogy ha egy állat nemzsidóé, a teher pedig rajta zsidóé, akkor az állatkínzást hagyni kell, ellenkező esetben kímélni kell az állatot.
A Baba mezia 86b. lapján Mózes V. könyvének 23. fejezetét fejtegeti szépen a Talmud, mondván, hogy annak 25. és 26. Versében a felebarát földjéről van szó, nem a nem zsidóéról. A nemzsidó megrablása meg van engedve.
A 108b. lapon ismét az áll, hogy, aki nem-zsidótól vesz földet, joggal elmondhatja, hogy oroszlánt kergetett el a határból. Aki pedig nemzsidónak adja el földjét, azt addig ki kell közösíteni, míg az okozott kárt meg nem téríti.
A Baba kamma 114a. lapján olvassuk, hogy ha egy zsidó nem-zsidónak ad el olyan telket, amely egy zsidónak a földjével határos, akkor ki kell azt a zsidót közösíteni, mert a szomszédja azt mondhatja neki: te egy oroszlant telepítettél a szomszédomba. S mindaddig kiközösítve kell neki maradnia, amíg minden kárt magára nem vállal.
A Baba bathra (utolsó kapu) tág kaput nyit az okirat-hamisításnak, azt az elvet állítván föl, miszerint, ha valakinek elvesz az eredeti okirata, joga van utánzattal pótolni, vagyis hamisíttathat másikat. (32b. lap.)
A Talmud szerint; hazudni is szabad "a béke kedvéért". Ilai rabbi mondja a Jebamoth 65b. lapján, hogy az embernek meg van engedve, hogy a béke kedvéért valamit "változtasson" u. szavain. Ismail rabbi szerint még az Isten is "változtatott" a szavain.
A Baba kamma 113a. lapján egy kis őszinteséget találunk: elismeri a Talmud, hogy most már svindlerek is vannak a zsidók között.
Elmés tanácsot ad Jizchak rabbi arra az esetre, ha egy zsidó neve már eléggé meg volna bélyegezve. "A névváltoztatás - mondja ő - megsemmisíti az ember elítéltetését." (Ros-Hasanah16b.)
Egy csomó épületes jogi szabályt találunk a Sanhedrin 76b. lapján: "Ha valaki embertársát tűzbe vagy vízbe löki, de úgy, hogy onnan kijöhet, nem büntetendő. Ha valaki másra kutyát vágy kígyót uszít, nem büntetendő. Ha a kígyóval megmaratta őt, akkor Jehuda szerint büntetendő, a bölcsek szerint nem. Ha valaki egy embert megkötött s az az éhségtől elveszett, nem büntetendő. Ha valaki egy embert szúnyogos helyen megkötött és a szúnyogok megölték, nem büntetendő, mert más szúnyogok okozták a halált, nem azok, amelyek a megkötés időpontjában ott repkedtek. Ha valaki egy embert káddal leborít, vagy a tetőt kibontja fölötte (hogy a hideg behatolhat) az Raba rabbi szerint büntetendő, Zera rabbi szerint nem. Ha valaki egy embert légmentes márványházba zár be, nem büntetendő; ha azonban lámpát is gyújtott ott, hogy az a bent levő levegőt feleméssze, akkor büntetendő. Ha valaki egy embert letaszít egy verembe s a levezető létrát később veszi el, vagy más veszi el, nem büntetendő. Ha a kuglizók valakit négy rőfön belül megölnek, nem büntetendők. Ha tizen tíz bottal ütnek egy valakit, - mindegy, hogy egyszerre-e, vagy egymásután - és az meghal; az illetők nem büntetendők. Aki egy halálosan megsebesítettet megöl, nem büntetendő. Ha egy halálosan megsebesített ember valakit a törvény előtt megöl, akkor büntetendő; ha nem a törvény előtt ölte meg, nem büntetendő. Ha valaki egy halálosan megsebesített ember ellen tesz hamis tanúságot, nem büntetendő." - A Makkoth (ostorozás) című traktátus 10b. lapján pedig azt olvassuk, hogy, ha a gyilkos egy menedékvárosba menekül s a vérbosszuló őt útközben elfogja és megöli, akkor ez nem büntetendő. Jose rabbi pedig a 11b. lapon azt tanítja, hogy, ha a gyilkos elhagyja a határt és a vérbosszuló elfogja őt, akkor ennek őt meg kell ölnie. Más rabbik úgy tanítják, hogy ez neki szabadjára van hagyva.
Érdekes jogi és asztrológiai tanácsot találunk a Taanith 29b. lapján: "Ha egy zsidónak egy nemzsidóval van pöre, akkor kerülje el azt az Ab hónapban, mert akkor a szerencse nem fog kedvezni neki, hanem inkább Adur hónapban kezdje el, mert akkor kedvez az ilyen dolognak a szerencse"
"Ha a zsidónak barma a nemzsidónak a barmát ledöfi, a zsidó nem tartozik kártérítéssel." Baba. kamma 13a., 37b.)
"Az életmentésnél ne igazodjék az ember a többséghez, - mondja Josef rabbi. - Ha azonban a nemzsidók vannak többségben, akkor az ember életmentésre nincs kötelezve." (Joma 85a. lap.)
A Baba bathra 48a. lapján ezt az utasítást adja Jehuda rabbi: "A kényszer útján (bíróilag) kiállított válaszlevél, ha zsidó által készíttetett, érvényes; ha nem-zsidó által készíttetett, érvénytelen; ha azonban egy nemzsidónak kell az ítélet előtt meghajolnia, akkor ütni kell őt és azt mondani, hogy tedd azt, amit az izraelita mond.
A Moéd-Katan (félünnep) 9b. lapján azt tanácsolja Jehuda rabbi, hogy egy gojtól goj ünnepen kell a, fizetséget kérni, mert ez akkor annak fájdalmat okoz". A l0b. lapon pedig azt tanítják, hogy "szabad zsidó ünnepen a nemzsidók vásáraira menni és barmot, rabszolgát, szolgálót, házat, mezőt. szőlőt venni, hogy így azokat a nem-zsidók kezéből kivegyük". Az Aboda zara la. lapján pedig azt olvassuk, hogy három nappal a nemzsidók ünnepe előtt tilos velük kereskedést űzni, valamint nekik kölcsönadni, vagy pénzt adni nekik. Jehuda rabbi szerint szabad tőlük a fizetést elfogadni, mert ez rosszul esik nekik. A 7b. lapon szintén azt olvassuk, .hogy egy nemzsidónak mindig fájdalmat okoz az, hogyha fizetnie kell.
A Sanhedrin 91a. lapján olvassuk ezt az érdekes jogi esetet: "Makedóniai Nagy Sándor elé jöttek az egyiptomiak és követelték, hogy a zsidók adjak vissza azt az ezüstöt és aranyat, amit elődeik elvittek. Erre Gebiha ben Pesisa ajánlkozott hogy majd ő elmegy Nagy Sándor elé a zsidók kifogásait előadni és - úgymond - ha azok legyőznek, hát mondjátok azt nekik, hogy csak egy közönséges embert győztek le közülünk. És a vita elején mindjárt azzal felelt az egyiptomiaknak, hogy ugyancsak a Szentírás szerint - ahonnan azok a per tárgyát merítették - a zsidók 430 évig dolgoztak az egyiptomiaknak, hát fizessék meg most a munkabérüket. Felperes erre háromnapi haladékot kért s azalatt elhordta magát, minden fekvő birtokát otthagyván." (Ez a história egymásután háromszor mondatik el.)

Hogy mire becsülje a zsidó a cselédjét, erre nézve szép oktatást találunk a Berakhoth 17b. lapján. "Egyszer meghalt a szolgálója Eliézer rabbinak. Tanítványai hozzája menének, hogy vigasztalják őt. Amint meglátta őket, fölment a padlásra, de oda is követték; bement a szobába, követték; bement az étterembe; követték. Erre így szólt hozzájuk: Én azt hittem, hogy ti már a langyos vízzel leforrázzátok magatokat s most meg a forró víz sem elég nektek. Nem mondtam én nektek, hogy egy szolgát vagy szolgálót nem szokás gyászolni, sem fölöttük gyászáldást mondani? Hát mit mondjon az ember fölöttük? Azt, amit egy olyan embernek mondunk, akinek az ökre, vagy szamara megdöglött".
Az Aboda zara 26a. lapján azt olvassuk, hogy "egy zsidó nőnek nem szabad egy nem-zsidó nő szülésénél segédkeznie, mert ezáltal egy gyermeket segít a bálványozásra születni; egy zsidó nőnek nem szabad egy nem-zsidó nő gyermekeit szoptatni".
Hogy a zsidó az üzleti foglalkozást mindennél többre becsülje, arra így oktat ki a Talmudban Eleazár rabbi: "Mindaz a zsidó, akinek nincs felesége, nem ember. Mindaz a zsidó, akinek nincs telke vagy földje, nem ember... Egy kézimunka sem oly kevéssé gyümölcsöző, mint a földművelés. Látott egy földet, amelyen széltében kelkáposzta volt ültetve és így szólt: Ha mindjárt egész hosszában káposzta lenne is beléd ültetve, még akkor is jobb náladnál az üzlettel való foglalkozás. - Midőn egyszer Ráb rabbi kalászok között ment s azok ide-oda ringtak, így szólt: Csak ringjatok folyton, az üzlettel való foglalkozás mégis jobb nálatoknál. - Raba rabbi mondá: "Aki száz zuzt fektet üzletbe, az mindennap húst ehet, bort ihat, aki ellenben földművelésbe fekteti, annak meg kell elégednie sóval meg sarjúval, sőt a földön kell aludnia s még veszekedésnek is ki van téve. Dugd be a lyukat a falban, de ne javítsd ki; javítsd ki, de ne építs, mert, aki épitkezéssel foglalkozik, az elszegényedik." (Jebamoth (63a.) A Kiddusin (eljegyzések) című traktátus 82a. lapján pedig így oktat Simeon rabbi: "Láttad-e már, hogy egy vadállat vagy madár kézműves-munkát végzett volna? És mégis munka nélkül táplálkoznak. Pedig csak azért vannak teremtve, hogy nekem szolgáljanak; én pedig teremttettem, hogy Teremtőmnek szolgáljak, hát én táplálkoznék munka nélkül?"
A Baba mezia 42a. lapján arra oktat a Talmiud, hogy az embernek mindig háromfelé kell osztania a pénzét: egyharmad részét birtokba, egyharmad részét árukba fektetni s egyharmad részt kéznél tartani. Előbb kell áldást mondani a vagyonra, mielőtt az ember megszámolta, mert azután haszontalan az imádság, minthogy az áldás nem száll valamely megmért dologra, hanem csak olyanra, ami még el van rejtve a szemek előtt, - A pénzt csak földbe ásva lehet igazán megőrizni, és pedig három-tenyérnyi mélyen, hogy a kutya ki ne kaparhassa. A falba rejteni nem tanácsos, mert kalapáccsal ki lehet kutatni az üreget.
Szépen oktatja a Talmud a zsidót arra, hogy ne segítsen máson, míg pénzt nem lát. Rabh így szól ugyanis fiához, Chiához: "Ne igyál orvosságot, ne húzass fogat magadnak, ne ingereld a kígyót; először nyisd ki a pénzes-zacskót, azután a kincses-zsákot." (Pesachim 113a.)
Hasztalan rugdalóznak és hazudoznak a mi zsidaink, Kovács Alajos, jeles statisztikusunk is hiteles számadatokkal bebizonyította, hogy a világ-háborúban a fronton elesetteknek csak l.l %-a volt zsidó. Ez a kevés zsidó sehogy sem tudta elkerülni .azt a néhány eltévedt golyóbist. De amelyik csak tehette, az fölmenttette magát, ha másképp nem, csalással, vagy a tréneknél, magazinokban, kórházakban húzta ki a háborút. Mert Jochanan rabbi így oktatja őket: "Hogyha háborúba mész, ne menj elsőnek, hanem utolsónak, hogy elsőnek jöhess haza.
Csinálj a szombatodból hétköznapot, csakhogy ne szorulj másra." (Pesachim 113a.)
A Baba kamma (első kapu) 60b. lapján ezt tanítják a rabbik: "Ha éhínség van a városban, akkor rakd a lábadat, azaz vándorolj ki!" A Berakhoth 62b. lapján ezt a nem éppen militarista tanácsot adják: "Ha a kürt Rómában megszólal, akkor te, füge-árus fia, add el atyád fügéit!" (Azaz: hogyha háború tör ki, add el, amid van, és szedd a sátorfádat!)
A németek ellen nagyon tüzel a Talmud; elmondja ugyanis a Megillah 6a. lapján, hogy Jákob így szólt az Úr előtt: "Világ ura! ne hagyd a gonosz Ézsau szándékát érvényesülni!" Ez alatt a név alatt (Ézsau) az edomita germánokat kell érteni, akik egy fölkelésük alkalmával (Nem a világháborúra céloz.?) az egész világot föl akarják majd dúlni. A 6b. lapon Chanina rabbi is így szól: "Háromszáz koronás fő van az edomita Germániában és 365 elöljáró van Rómában; ezek mindennap egymás ellen vonulnak, amikor is egy leveretik, míg végre megsokallják és királyt választanak."

Az uzsora.
Az Úr megengedte a zsidóknak annak idején, hogy az idegenektől kamatot szedhessenek. (Deut. 23., 20.) Azonban ezt a "csalhatatlan" rabbik nagy sora úgy magyarázza, hogy az Úr megparancsolta zsidóknak, hogy az idegenektől kamatot szedjenek. Majmonides is így ír: "Isten megparancsolta nekünk, hogy a gojtól uzsorát vegyünk és csak úgy kölcsönözzünk neki, hogy a kölcsönünkből ne legyen neki haszna és, hogy ne segítsük, hanem kárt okozzunk neki, még olyan dologban is, amelyben ő hasznunkra van; ellenben egy izraelitával szemben ez az eljárás tilos." (Seph. mizv. 73d.) - Mózesnek fenti megengedő szavait tehát a rabbik parancsoló formában értelmezik. (Psikta rab 80c. Teze. 158.) Ugyanezt ismétli Levi bar Gerson (ad Pent. 234d., Teze.) mondván: "Mózes e szavai parancsoló törvény; mert az idegenek bálványozást űzvén, a törvény megparancsolta nekünk, hogy nekik minden lehető módon kárt okozzunk, ezért Mózes (fenti) szavai is azt mondják, hogy az idegeneket minden tekintet nélkül zaklassuk az adósságok behajtásával."
"Tilos a gójoknak uzsora nélkül kölcsönözni - mondja a Talmud - de uzsorára szabad." (Aboda zara 77 a. pisk. Tos. 1.) Bechaj rabbi pedig ezt írja:
"Az áldott emlékű rabbik azt mondták, hogy a zsidó csak annyi kamatot vehet a gojtól, amennyit az ő (t. i. a zsidó) életszükségletei kívánnak (ez ugyan nagyon elasztikus meghatározás!) hiszen az élete kezedben. VAN, oh zsidó, mennyivel inkább a pénze is! (Ad Pent. 213d. Teze és 214a.)
Érdekesen magyarázza a Talmud az uzsora szépségét: "Szabad az embernek (t. i. a zsidónak) gyermekeinek és háznépének uzsorára kölcsönözni, hogy így ezek az uzsorát megízleljék." (Baba mezia 75a.)
Majmonides egy másik munkájában is azt tanítja, hogy "az ember a gojnak csak uzsorára kölcsönözzön." (Jad chasaka IV. r. 172a., 5. fej. 1. sz.) David Kimchi a 14. zsoltár (héber szerint 15). 5. versének fejtegetésében ezt mondja: "A törvény csak azt tiltja, hogy a testvért, vagyis az izraelitát. nem szabad uzsorázni. Másokat (38. sz.) megenged. Isten csak az izraeliták kiuzsorázását tiltja, de az idegenekét nem." Hogy a gojok, a "világ népei", nem testvérei a zsidóknak, bebizonyítja Lipman rabbi imígyen: "Tán azt akarod ellenvetni, hogy Ézsau gyermekei (vagyis Jézus hívei) neked testvéreid, hát azt felelem, hogy nem igaz. Valamikor testvéreink voltak és meg is volt tiltva, hogy őket kiuzsorázzuk; de most erre a jótéteményre méltatlanok lettek, mert amidőn látták, hogy az ellenség a templomot földúlja, nem jöttek segítségünkre. És annál inkább is idegenek hozzánk, mert úgyszólván segítettek a templomot lerombolni. Különben ők maguk is idegennek tartják magukat, mert nem metéltetik magukat körül." (Sepher Nizzachon 138., 139.)
Halljuk még egyszer Bechaj rabbit, aki a Mózes könyveit fejtegető művének 113d. lapján így csicsereg: "Ezen szavak: Aki pénzét nem adja uzsorára (14. zsolt. 5.) nem tartalmaznak olyan parancsot, amely a gojok meguzsorázását tiltaná. Ellenkezőleg: legföljebb csak korlátozásnak és megnehezítésnek tekintendők azokra nézve, akik a nemzsidók meguzsorázásának elmulasztása dacára részesei akarnak lenni ama kegyelemnek, amely nekik e zsoltárban megígértetik."
Abarbanel zsidó, Spanyolország egykori pénzügyminisztere, leplezetlenül megvallotta, hogy a zsidók törvényüket ("Szabad az idegenektől uzsorát venni") tetszésszerinti magasságú kamatokra magyarázzák. Érdekes, hogy először azt mondja ő, hogy az idegenek alatt nem a keresztényeket kell érteni, de ezt később helyreigazította, kijelentvén, hogy "ezt csak a béke kedvéért mondotta, hogy a zsidók háborítatlanul élhessenek a keresztények között". (Mark. hammis 77. d. Teze.) Egy másik rabbi pedig így szól: "Bölcseink igazságot láttak, midőn megengedték, hogy a keresztényektől uzsorát vehessünk". (Maggen Abrah. 72. fej.) Ide iktatjuk még a megtért Schwabe rabbinak szavait: "Ha a kereszténynek pénzre van szüksége, a zsidó mesterileg tudja őt rászedni, uzsorát uzsorához számít, míg az összeget oly magasra föl nem verte, hogy azt a keresztény
birtokainak eladása nélkül többé ki nem fizetheti; vagy, míg az összeg a vagyonhoz képest százra vagy ezerre nem rúg és akkor pörrel áll elő s a hatóságnál odaműködik, hogy a kizavart kereszténynek birtokába helyeztessék". (Jüdischer Deckmantel 171a.)
Abarbanel és Bechaj körmönfont uzsora bölcseleteire gyönyörűen rácáfol a tudós Hulsius Antal orientalista, (Theologia Judaica 422. és köv. lapokon) kimutatván róluk, hogy ők a zsoltáros fenti szavait csak tanács és nem parancs értelmében veszik, azaz úgy tanítják, hogy az uzsora ugyan nem tökéletes, de megengedett dolog, tehát a zsoltáros és a törvény csak ratione modi, non vero ratione objecti kárhoztatja. Azonban, ha ez az uzsorára nézve áll, akkor állhat más egyéb tilalomra nézve is és így rövidesen minden ószövetségi parancsot egyszerűen tökéletességi tanácsnak minősíthetünk s ezzel kidobtuk az egész törvényt.
A Baba mezia 65b. lapján ez áll: Ha valaki egy embernek a földjére kölcsönt ad és így szól: Ha te ezt nekem mától számítva három éven belül meg nem fizeted, akkor a föld az enyém - övé az a föld. így tett Boéthos, Zonin fia, a bölcsek (rabbik) beleegyezésével. (A talmudisták szerint tehát a háromévi kamat 100%!)
A 70b. lapon ezt mondja Nachman: Inkább kölcsönözz egy zsidónak hiába, mint a nem-zsidónak
A 61b. lapon Raba és Rabina rabbik így beszéltetik az Urat: Én, aki egy elsőszülöttnek és nem elsőszülöttnek ondócsöppje között különbséget tettem, először is azt fogom büntetni, aki egy zsidónak nevére ad egy nem-zsidónak kölcsönt.
A 75b. lapon pedig arra figyelmeztetnek, hogy hárman vannak, akik kiáltanak és nem nyernek meghallgatást: aki tanuk nélkül ad pénzt kölcsön, aki. urat vesz maga fölé s aki fölött felesége uralkodik. Ki az, aki urat vesz maga fölé? Aki egy nem-zsidó nevére íratja pénzét.

Az eskü.
Minthogy a talmudzsidó a gojokat csak állatoknak tekinti, könnyen megérthetjük, hogy mekkora jelentőséget tulajdonítanak ők a keresztényekkel szemben letett eskünek. És, ha egyszer a Talmud a nemzsidók vagyonát és vérét a zsidók föltétlen tulajdonának jelenti ki, elképzelhetjük, hogy minő komikusnak tűnik föl a talmudzsidó előtt. mikor a goj az enyém-tied felől kezd vele vitatkozni. A talmudzsidó tehát, mikor esküt tesz valamire, azzal a mentalitással teszi, hogy az úgyis semmis.
Az Aboda zara 28a. lapján szépen elmondatik, hogy Jochanan rabbi egy előkelő nemzsidó nőt hamis esküvel így csalt meg; "Esküszöm Izrael Istenére, hogy semmit el nem fogok árulni." A szívében azonban ezt mondotta: De az én népemnek el fogom mondani. És el is mondta minden zsidónak mindjárt másnap.
Az eskünek ezt a semmissé tételét elvileg megengedik a rabbik (Schulchan Aruch Jore d. n. 232. § 12. 14.), valahányszor a zsidót kényszerítik az esküvésre. No de hiszen a bíróság előtt sokszor esküdniük kell a feleknek, tanuknak: hat akkor a talmudzsidó egyszerűen hamis esküt tesz. Ugyancsak a Schulchan Aruch (terített asztal) mondja az idézett helyen, hogy ha egy király esküre kényszerít egy zsidót arra nézve, hogy vétkezett-e egy nemzsidó nővel s halálra akarja őt ítélni, akkor az kényszerített eskü és lélekben semmisnek tekintendő. - Ha egy fejedelem arra esketteti a zsidót, hogy nem megy ki az országából, a zsidó gondolja azt, hogy ma nem és tegye le az esküt, Ha pedig a fejedelem úgy szövegezi az esküt, hogy soha nem megy ki, akkor a zsidó gondolja azt, hogy ezen és ezen, föltétel alatt nem és esküdjék meg. (Seel utesuvoth 25b.) A Schulchan Aruch világosan tanítja ugyanott, hogy mindez csak akkor érvényes, ha az istentelen goj nem veszi észre, hogy az ember az esküt áthágja. A rabbik egyébként egyhangúlag azt tanítják, hogy a titkos bűnök meg vannak engedve. csak arra kell vigyázni, hogy ki ne derüljenek. (Hagiga 16., Kiddusin 40., Majmonides Jad. ch. 4., 11., 31a., Mose. Mikk. seph. miz. gad. 132., Baba kamma 113.) Azonkívül a zsidó vallási könyvek is mind azt tanítják, hogy az engesztelőnapon a zsidónak minden bűnei, még a legsúlyosabbak is, megbocsáttatnak, tehát a hamis esküvések is. A restitutió (elégtétel) pedig a zsidó morálisban ismeretlen fogalom. (Midras tephill, a 15. zsoltárról 13b., Jalkut Simoni a zsoltárokról 94d., Jalk. chad. 121a., Kad. hakkod. 43d., Sepher Chas 4.) A zsidó tehát könnyen megesküszik, még ha egy kereszténynek meggyilkolásáról folyik is a per, mert hiszen a Talmud szerint csak egy barmot öltek le... De azt hisszük, untig elegendő citálnunk a zsidók ünnepies engesztelőnapi imáját (Kol Nidre), amely így szól: "Minden fogadalmam és kötelezettségeim, büntetéseim és esküim, amiket ettől az engesztelőnaptól fogva a jövőig fogadni, esküdni, ígérni fogok, legyenek feloldva, elengedve, megsemmisítve, semmiseknek és hatálytalanoknak tekintve. Fogadalmaink ne legyenek fogadalmak és esküink ne legyenek eskük". (Prágai Machsor II. 91a.) - De egyébként is, ha egy zsidó olyan esküt tett, ami neki rosszul esik, bármikor elmehet egy rabbihoz, sőt három közönséges emberhez is és azok feloldhatják esküje alól. (Sepher mizv. gad. 70a.) Egyébként a Talmud szerint a rabbik még magát az Úristent is abszolválni szokták, amint később olvasni fogjuk.
A Jore Dea, a zsidó Corpus Juris 232. sz. 12. §-ban megvígasztalja a zsidót, hogy ne vegye a szívére, ha az Isten nevére eskették is meg: sőt, ha fejedelem kötelezi is esküre, nem tartozik az igazat megmondani, hogyha abból egy hitsorsosának kára származnék.
Lássunk egy szép históriát a Talmudból! "Egyszer, amint az öregek a kapu előtt ültek, két fiú ment el előttük; az egyik (köszönésképpen) befödte előttük a fejét, míg a másik kitakarta (tiszteletlenségből). Erre azt mondta Eliézer rabbi, hogy amelyik a fejét kitakarta, az egy kurvagyerek (mamser), Jehosa rabbi pedig azt mondta, menstruációban fogantatott (ben hannida). Akiba rabbi pedig azt mondta, hogy mamser és ben hannida. Erre így szóltak Akiba rabbihoz: Hogyan veheted a lelkedre, hogy kollégáidnak ellentmondj? Most ő így felelt: Be is fogom nektek bizonyítani! Erre elment a fiú anyjához, aki zöldséges kofa volt a piacon és így szólt hozzá: "Leányom, ha te nekem valamit megmondasz, amit én kérdeni fogok tőled, akkor én téged beviszlek az örök életbe.
- Erre az asszony így szólt: Esküdj meg nekem erre! - Ekkor Akiba rabbi megesküdött az ajkaival, szívében azonban semmissé tette az esküt és kérdé az asszonytól: Hogy is történt az a te fiaddal? Erre az asszony így felelt: Mikor a menyegzőm volt, tisztátalan voltam s a férjem elkülönítette magát tőlem. Azonban hozzám jött a vőfélyem s attól van a fiú. - Bebizonyosodott tehát, hogy a fiú mamser és ben hannida. Erre így szóltak az. öregek: Nagy Akiba rabbi, mert a rabbik tévedését is bebizonyítja! (Kalla 18b.)
Ezek után ne csodálkozzunk azon, hogy a Károly körút egyik zsidó kávéházában egy közismert "tanú tőzsde" volt, ahonnan a megszorult fiskálisok bármely reggel föl tudtak csípni két hitsorsost, akik a bíróság előtt mindent esküvel bizonyítottak.

Kútmérgezés. Szentséggyalázás.
Gaguin Róbert, a Franciák Története című könyvének II. kötetében elbeszéli, hogy a zsidók Fülöp király alatt 1320-ban a pestises betegeknek pénzt adtak, hogy járják be egész Franciaországot és mérgezzék meg a kutakat. Narbonne tartomány Vitry városában fedezték föl ezt az akciót s a .szervező zsidókat és cinkostársaikat elégették.
Stumphius Krónikájában olvassuk, hogy 1333-ban a Bodeni-tó melletti Kostnitzban III. Ulrich püspök alatt több zsidót ítéltek máglyára a kutak megmérgezése miatt.
Naucler (vol. 2., generat. 45.) beszéli, hogy l345-ben Elszászban, Benafeldben a zsidók egy általános kútmérgezést kíséreltek meg s a vizsgálat során azt is bevallották, hogy Németország valamennyi kútjának megmérgezését tervbe vették.
Aventini János (annal. lib. VII.) írja, hogy ugyanazon évben szent Cecília napján (nov. 22.) Augsburgban több zsidót égettek el kútmérgezés miatt, valamint Nördlingenben, Eszlingenben, Ulmban, Schwäbisch-Hallban és Svábország több helységében.
XXI. János papa "De Leprosis" levele 1321-ben említi, hogy Anjou Fülöp gróf is jelentést tett neki arról, hogy a zsidók különféle eszközöket használnak föl arra, hogy a keresztényeknek ártsanak, többek között méregitalt készítenek nekik, amelyeknek receptjét egy Krisztusgyalázó irat mellett Bananiás zsidó házában találták meg.
Gerson János, Naucler, Spina Alfonz és Sartorius írják, hogy 1290-ben egy keresztény nő elszegényedvén, zsidónak adta zálogba gyermekét, aki csak úgy engedte ki a gyermeket, hogy a szerencsétlen nő egy konzekrált ostyát lopott neki, amit a zsidók meggyaláztak. A zsidó azután egy forró vizes fazékba dobta a szent ostyát, de egyszerre csak elkezdtek a gyerekei kiabálni, hogy az apjuk egy szép kis gyermeket akar a baltával a forró vízbe benyomni s nagy lármával kirohantak az utcára. A keresztények erre behatoltak a házba, majd értesítették a püspököt, aki nagy processzióval vitte vissza a szent ostyát a templomba.
1305-ben Korneuburgban két zsidót ítéltek halálra a szent ostya meggyalázása miatt. Egy Zerklinus nevű zsidó ugyanis egy buta napszámossal karácsonykor ellopatott egy szent ostyát; a napszámos megáldozott, de rögtön kiköpte a szentséget s elvitte a zsidónak, amiért 3 forintot és egy új ruhát kapott. A zsidó eldugta a szent ostyát és három éven keresztül mindennap meggyalázta egy Áron nevű zsidó társaságában. A napszámosnak később megőrjítő lelkifurdalása támadt s följelentette a két zsidót. Így kerültek a máglyára.
Aventin történetíró, Ousorg Ulrik régensburgi kanonok, Schedel Maszl straubingi kaplán és még mások is beszélik, 1337-ben Bajorország Deggendorf városában a zsidók egy bukott leányt béreltek föl, aki gyermekeit elzálogosította náluk, hogy hozzon nekik egy konzekrált ostyát s akkor fizetség nélkül visszakapja gyermekeit. Mikor a szerencsétlen tíz szent ostyát összelopkodott, a zsidók éjjel összegyűltek s a szent, ostyákat hegyes árakkal szurkálták. De íme, mindenik szúrás után vércsöppek jelentek meg; de a zsidók ezzel nem törődtek, hanem tövissel kezdték vakarni a szent ostyákat. De ekkor meg egy bájos kisded jelent meg. A zsidók azonban most sem tágítottak, hanem befűtöttek egy kemencébe, hogy a szent ostyákat elégessék. Azonban azok a tűzben is épek maradtak s ismét megjelent a szép kisded alakja. Most kiszedtek a zsidók a szent ostyákat a tűzből s kalapácsokkal kezdték verni. Most harmadszor jelent meg a kisded. Erre a zsidók megijedtek, megtöltöttek egy zacskót méreggel, beledobálták a szent ostyákat s a zacskót egy kútba eresztették. A mérgezett kút vizétől sokan meghaltak. De a kút fölött éjjelente némelyek különös csillogást láttak, panaszos hangokat hallottak. A nyomozás megindult. Mikor kitudódott, hogy a zsidók mit tettek, megrohanták a zsidók lakásait, akik közül sokat leszúrtak, sokan pedig félelmükben maguk gyújtották fel a házukat s inkább családjukkal együtt bennégtek, semhogy a keresztények kezébe kerüljenek.
1369-ben Brüsszelben egy Jonathan nevű gazdag zsidó egy Louvain János nevű kikeresztelkedett zsidónak 60 tallért adott, hogy neki egy konzekrált ostyát lopjon. A szent ostyákat ott is összeszurkálták a zsidók és több kiváló történetíró könyve szerint vércseppek jelentek meg a szúrások helyén. (A művek idézését helyszűke miatt mellőznünk kell. Lásd Pawlikowsky: Der Talmud in der Theorie und in der Praxis, Regensburg 1866, 233 -240. lap.)
Schlager írja "Wiener Skizzen" című munkájában (2. sorozat 230. lap), hogy 1420-ban bécsi és enns-i templomokból négy szentostyát ellopattak, összeszurkáltak, tűzbe dobtak és azt a keresztényt, akivel a lopást elkövettették, megölték.
Heinricus Speculum mag. Exempl 148. dist. X. Exempl. II. írja, hogy 1460-ban a boroszlói zsidók az elvetemült sekrestyéssel 30 ezüstért több szent ostyát lopattak ki a tabernákulumból és azokat undokul meggyaláztak.
Sartorius könyvében (77. lap) olvassuk, hogy 1477-ben Passauban egy gonosz keresztény a tabernákulumból lopott ki egy szent ostyát a zsidóknak, a bűntényt a zonban fölfedezték s a zsidókat a tolvajjal együtt érdemük szerint megbüntették.
Naucl. I.-III. chron. és Bocerus János lib. 2. de origine et rubes gestis dueis Megapoleos írják, hogy 1492-ben a mecklenburgi Sternbergben egy elvetemült papot sikerült a zsidóknak megvesztegetni s tőle két szent ostyát megkaparintani. A papot és 30 zsidó bűntársát máglyára ítélték.
Sartorius könyvében (67. lap) olvassuk, hogy a szászországi Halléban 1514-ben kivégzett Pfefferkorn nevű kikeresztelkedett zsidó beismerte, hogy három konzekrált ostyát ellopott, amelyek közül egyet összeszurkált, de abból vér serkedt ki, a másik kettőt pedig eladta a többi zsidóknak.
Ugyancsak Sartorius könyvének 51. lapján olvassuk, hogy Brandenburgi Joákim hercegsége alatt egy gonosz keresztény ellopott egy szent ostyát s eladta a zsidóknak, akik azt meggyalázták.
Roverus Pontanus Rerum Memorabilium I. V., valarnint Lippomanus Alajos lengyelországi pápai követ (1556.) bizonyítják, hogy Zsigmond lengyel király alatt egy pacanow-i cselédleány a szent áldozásnál elsikkasztotta a szent ostyát s hazavitte zsidó gazdájának, aki elvitte a zsinagógába és a zsidókkal meggyalázta. Ez gaztett is kitudódott s valamennyien máglyára kerültek.











Luzsénszky Alfonz Talmud fordítása

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megemlékezés a Rongyos Gárdáró
  2008-08-27 22:26:28, szerda
 
  Megemlékezés a Rongyos Gárdáról


A nyugat-magyarországi szabadságharc kirobbanásának 87. évfordulóján,
augusztus 28-án (csütörtök) 18 órától megemlékezést tart a Hegyvidéki
Trianon Társaság, a Jobbik és a KDNP XII. kerületi szervezete a budapesti
Farkasréti temetőben, ahol egy hősi halott Rongyos gárdistának szobra is
jelzi a sírját. A felszólalók közt Vona Gábor történész beszédében
párhuzamot von a két, társadalmilag megbecsült, de államilag üldözött,
hivatalosan sosem létezett gárda közt.

Trianon döntéshozó urai Nyugat-Magyarországot is el akarták csatolni -
szövetségesünkhöz, Ausztriához! De akadt egy maroknyi népesség, amely
fellázadt az igazságtalan döntés ellen. A Rongyos Gárda: egyetemisták,
gazdalegények, veterán frontkatonák, volt különítményesek, magyarok,
németek, horvátok harcoltak az országrész megmaradásáért. Hősies küzdelmük
legendás diadalokon keresztül a híres, kikényszerített népszavazásig
vezetett, ahol Sopron a leghűségesebb magyar városnak bizonyult.

A megemlékezésen megkoszorúzható hősi emlékmű Vámossy Tibor sírja fölött
található, aki az '56-os Pesti Srácokhoz hasonlóan harcolt az idegen
megszállás ellen. 19 éves műegytemista volt, a szobra azt ábrázolja, ahogy
halálos sebet kapva épp kiejti kezéből a könyvét. Ez persze csak jelképes,
hiszen a Rongyosok a nevüket is onnan kapták, hogy sokszor még cipőjük sem
volt. Az elhanyagolt, rossz állapotban lévő (az 1945-ös kitörésben is
találatokat kapott) emlékmű helyrehozataláért és egy információs tábla
kihelyezésére gyűjtés indult, az Ifjú Magyarok Egyesülete
10900059-00000013-32180002-es bankszámlaszámára lehet támogatásokat
befizetni, vagy a megemlékezésen. (Közleményként tüntesse fel a "Rongyos"
szót!) További információ: 30/358-27-23, novak.elod@jobbik.hu.

Helyszín: Budapest, Farkasréti temető (a Németvölgyi úti főbejárattól 200
méterre - balra, felfelé - lévő Rongyos-síremléknél), megközelíthető a
Moszkva térről 59-es villamossal vagy a Ferenciek teréről 8-as busszal
Időpont: augusztus 28. (csütörtök) 18 óra


A Jobbik Magyarországért Mozgalom elektronikus hírlevele.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kidobott kampánypénzek nyomáb
  2008-08-27 22:24:53, szerda
 
  2008-08-27 02:13


Kidobott kampánypénzek nyomában

Miközben az ország súlyos gazdasági válságba került az MSZP-SZDSZ hatéves kormányzásának köszönhetően, kiderült: a kabinet 2002-től 23 milliárd forintot költött saját maga propagálására. A "show" folytatódik: ma fizetett hirdetésben teszi közzé a Népszabadság Gyurcsány Ferenc programját. A Fidesz mindezt megengedhetetlennek tartja.



"2002 óta összesen 23 milliárd forintot költött a kormány kommunikációs kiadásokra" - összegzett tegnap Ágh Péter, a Fidesz parlamenti képviselője, miután a témában a minisztériumokhoz intézett augusztusi kérdésére választ kapott. Igaz, a válaszok szerinte igencsak hiányosak, hiszen a tárcák Ágh kifejezett kérésére sem részletezték, hogy milyen témákban, kikkel kötöttek kontraktusokat. "Valamit el akarnak titkolni" - fejtette ki a Fidesz politikusa, aki úgy vélte: az összesített 23 milliárd forint csak a papíron bevallott összeg, amely a valóságban sokkal magasabb lehet. A legnagyobb tételt a Miniszterelnöki Hivatal kommunikációs költsége teszi ki. Miután ez több mint tízmilliárd forint, ezért a Fidesz betekintést kér a szerződésekbe Kiss Péter kancelláriaminisztertől.

Ágh Péter kijelentette: Gyurcsány Ferenc a hibás azért, hogy olyan politikát honosított meg, amely hazugságokra költ el milliárdokat, hiszen jól látható, hogy különben semmiféle kormányzati eredmény sincs, amit kommunikálni kellene. Véleménye szerint a kabinet minél rosszabb helyzetbe sodorja az országot, annál többet költ kommunikációra.


--------------------------------------------------------------------------------


Programhirdetés, milliókért
Ki rendelte, ki fizeti és mennyibe kerül Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, a Népszabadságban fizetett hirdetésként megjelenő Megegyezés című programtéziseinek nyilvánosságra hozatala? - erről érdeklődik Cser-Pal-kovics András, a Fidesz helyettes szóvivője írásbeli kérdésében Kiss Péter kancelláriaminisztertől.

A fideszes politikus úgy véli, Gyurcsány Ferenc hibájából mára a kormányzati politika szinte divatot csinált abból, hogy milliárdokat költ üres propagandára. Szerinte az Országgyűlés plenáris ülésén vagy egy kormányszóvivői tájékoztatón ismertetett beszámoló semmibe se kerülne. A Népszabadságban megjelenő cikk összefoglalja a kormány, a parlament és az ország előtt álló legfontosabb dilemmákat és feladatokat - reagált a Kormányszóvivői Iroda.

A melléklet négy és fél millió forintba került, fele-fele arányban a kormány és a Magyar Szocialista Párt állja, hiszen az írást Gyurcsány Ferenc egyszerre jegyzi pártelnökként és miniszterelnökként. (MH)

PT


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szervezett cigány bandák figye
  2008-08-27 22:19:01, szerda
 
  Szervezett cigány bandák figyelik a Gárda minden lépését

Közéleti hírek

Nagyatádon és Barcson is toborzott a Magyar Gárda. A Dráva parti városban hatvan felbérelt, agresszív cigány várta az alkalmat, hogy támadhasson.
Barcsra két autóval és nyolc taggal érkezett meg a Magyar Gárda. Alighogy megkezdték a toborzást, 8-10 kocsi és több, mint 60 üvöltöző, agresszív, támadásra felkészült cigány vette körül őket a Boróka étterem parkolójában. Bár az éttermet előzőleg kibérelték a rendezvényre, a tulaj a cigányok agressziójától, az étterem szétverésétől tartva inkább visszaadta a pénzt a gárdistáknak, s így azok kiszorultak az étterem parkolójába.

A barcsi rendőrség nagy erőkkel vonult a helyszínre; kutyás rendőrök biztosították, hogy a cigányok ne tudjanak nekimenni a létszámban is jóval kevesebb hagyományőrzőknek.

A rendőrök nem csak a békét biztosították, hanem a gárdisták rendőri kísérettel hagyhatták el a várost - közölte Cserti István, a barcsi kapitányság vezetője.

http://obuda.jobbik.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A múltat végképp eltörölni
  2008-08-27 22:09:03, szerda
 
  2008-08-22


A múltat végképp eltörölni
Gyurcsányék magánkézbe juttatnák a privatizációt feltáró dokumentumokat






A PRIV-DAT székháza a Fehérvári úton. Egyelőre itt őrzik a titkos iratokat (Fotó: Béli Balázs)


Az 1990 előtti, majd az azt követő időszak privatizációs dokumentációját őrző és kezelő cég privatizációjára készül a Gyurcsány-kormány. A cég magánosítására korábban már elkészítette a forgatókönyvet a kormányfő hátterében dolgozó, magas rangú egykori állambiztonsági tisztekből, valamint volt rendőrökből álló operatív tanácsadó testület. Informátorunk szerint az Apró család érdekeltségébe tartozó céghez került volna az állami cégek magánosítását rögzítő dokumentumok kezelésének feladata, ám mivel ez nyílt politikai támadási felületet jelentene, inkább pályázati úton értékesítik az állami tulajdonban lévő társaságot.

A PRIV-DAT Dokumentum Archiváló és Tároló Kft.-t 1998-ban az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. hozta létre. A cég feladata az előprivatizációban és az utána végrehajtott magánosítások során keletkezett iratok őrzése, rendszerezése, az iratok elektronikus archiválása. Az ÁPV Rt. megszűnésével és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. megalakulásával továbbra is a PRIV-DAT végezte az iratkezelési feladatokat. A cég a privatizációs ügyletekben keletkezett iratok tárolásán kívül a kancellária, az agrártárca és a Kincstári Vagyoni Igazgatóság iratkezelésében is közreműködött.

A kft. magánosítását már korábban, 1990 végén is tervezték, és a Fővárosi Ingatlankezelő Vállalat iratainak privatizálásához hasonlóan hajtottak volna végre. A Horn-kormány 1997-98 fordulóján megbízási szerződéssel adta át a Tabula Julianus Kft.-nek az úgynevezett FIK-dokumentációt. A cég Apró Antalnak, a kormányfő anyósa testvérének a tulajdonában lévő cégbirodalomhoz tartozott, iratok rendezésével, megsemmisítésével és őrzésével foglalkozik. Az iratok fontosságát mi sem jellemzi jobban, mint hogy a FIK nyilvántartásában volt a rendszerváltásban közreműködő politikai elit ingatlanszerzésének adatai mellett a politikai rendőrség által használt úgynevezett k-lakások listája is.

A fővárosi ingatlannyilvántartás a megbízási szerződés megkötésétől számítva hónapok alatt került magánkézbe. Informátorunk szerint amikor az irathalmazt elszállították az Oktogonról, azok átválogatása után egy részük a Tabula Julianus Kft.-hez, más részük pedig az újpesti égetőműbe került, ahol a hatalom számára kompromittáló papírokat megsemmisítették. A kimazsolázott iratokból hozták létre az úgynevezett Júli-dokumentum részleget, amit ma is zsarolásra, megfélemlítésre használnak fel a politikai és a gazdasági élet szereplőivel szemben. Innen származott az Orbán Viktor ellen indított lejáratási kampányhoz felhasznált Haris közi ingatlan meglehetősen hiányos dokumentációja is, amelyet a baloldali lapok hoztak nyilvánosságra a választási hadjáratban. Összességében csaknem tizenötezer budapesti ingatlan és tulajdonosaik adatát őrzik ma is - ők a rendszer kedvezményezettjeként, mélyen áron alul jutottak lakáshoz. A Júli-listás személyeket ma is rettegéssel tölti el mindez, hiszen adott esetben zsarolási potenciálként használhatják fel velük szemben.

A FIK-dokumentumok magánosításához hasonló technikával és érdekkörhöz kerültek volna magánkézbe a privatizációs dokumentumok is egy tavaszi forgatókönyv szerint. Ám miután erről az elképzelésről lapunk már korábban beszámolt, új terv készült, ami szerint a közeljövőben inkább a kevéssé támadható pályázati úton adnák állami tulajdonból magánkézbe a dokumentumok felügyeletét és kezelését.

A PRIV-DAT szakmai igazgatója, Sárközi János lapunknak azt mondta, őket még nem tájékoztatták arról, hogy a cég magánkézbe kerülne. A kft. ügyvezetőjének titkársága hétfőn ígért tájékoztatást a vállalkozás jövőjével kapcsolatban. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. lapzártánkig nem válaszolt többszöri megkeresésünkre sem, hogy valóban megválnának-e a PRIV-DAT Kft.-től.

A FIK-dokumentáció egy részének magánkézbe kerülése jelentős információs előnyt biztosíthatott az MSZP-nek. A kormányfő mögött operatív tanácsadó testület működik, amelynek tagjai között számos egykori nemzetbiztonsági tiszt, volt rendőr foglal helyet, ők kapcsolati és információs tőkéjükkel segítik Gyurcsány Ferenc munkáját. Több tagnak magánnyomozó irodája is van, például Bandula Lászlónak és Barabás Gábornak. A csapatban dolgozik a Júli-dokumentumokat kezelő ifjabb Apró Antal is. Ő és Apró Piroska unokatestvére, a Nemzetbiztonsági Hivatal egykori tábornoka, Vajda József számítanak a tanácsadói körben a kormányfő bizalmi embereinek. Vajda az NSZK-ban és Ausztriában az elhárítás területén tevékenykedett egykoron. A hálózatnak tekintélyes adatbázisa van, nemcsak az ellenzék tagjairól, hanem a kormánypártok soraiban ülő képviselőkről is igyekszik minél több információt összegyűjteni. Informátorunk szerint a PRIV-DAT magánosításának ötlete is az operatív tanácsadó testület tagjai közt vetődött fel.

A PRIV-DAT nem szerepel azon a listán, amelynek szereplőit a kormánynak tartósan állami tulajdonban kellene tartania, így a magánosításnak gyakorlati akadálya nincs. Ám a cég privatizálásának módjáról, időpontjáról a tanácsadói körön belül többször éles vita bontakozott ki - tudta meg lapunk szocialistákhoz közeli körökből. A legújabb elképzelések szerint pályázati úton kerülhet ki a köztulajdonból a PRIV-DAT. Úgy tudjuk, az érdeklődők körében több magánvállalkozás mellett feltűnt az egyik minisztérium cége is, amelynek több mint kétszáz tevékenységi köre közt az adatfeldolgozás éppúgy szerepel, mint a nyomozás vagy éppen a hulladék-kereskedelem...

A PRIV-DAT magánosításának ötlete, majd annak megvalósítása az után fogalmazódott meg, hogy Orbán Viktor, a Fidesz elnöke több alkalommal beszélt már arról, hogy kormányváltás után felülvizsgálnák az állami vagyon magánkézbe kerülésének körülményeit, az ügyletek törvényességét.

Sándor Csilla


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egy, és oszthatatlan
  2008-08-27 21:47:09, szerda
 
  Egy, és oszthatatlan

Mottó :


"A minisztérium megszüntetése szakmailag és politikailag is hibás döntés lenne ! A magyar sportnak erős képviseletre van szüksége a kormányban, de az élet más területén, például az üzleti tárgyalások során is. Nemcsak hiba lenne a minisztérium megszüntetése, hanem végzetes kárt okozna ! A várható költségvetési előnyök messze nincsenek arányban azzal a kárral, amit a megszüntetés jelentene ..."
( Gyurcsány Ferenc, 2004.08.13 )

Sportszerető ember lévén, természetesen engem sem hagyott hidegen a magyar olimpiai csapat nyári (le)szereplése. De minden jó, ha a vége jó - a magyar ember különben is hajlamos arra, hogy fátylat borítson a kellemetlen múltra, hogy legközelebb újra elkövethesse a korábbi hibákat. Ez utóbbi már-már önálló nemzeti sporttá vált, nem véletlenül lettünk a Pató Pálok hazája mellett a következmények nélküli ország is egyben. ( Itt csak egy komoly következmény várható, nevezetesen a ballib oldal eszeveszett lihegése Schmidt Pál lemondását követelve ... )
Miután az olimpia - nálam több okból sem - tartozott soha a kiemelkedően kedvenc sportesemények közé, így morálisan nincs jogom elemezni a kudarc okait. Véleményem persze van, de értékelni nem tudok, és nem is akarok. Csak mezei szurkolóként fejezhetem ki csalódottságomat, amelyet érdemben még az sem tud kompenzálni, hogy előzetesen is csak három magyar aranyéremre tippeltem a dopping-laboratóriumok szuper-versenyében, na jó : maximum négyre. ( Ráadásul én balga, még a férfi vizipólósok sikerében sem bíztam - "mertem kicsi lenni" ... )

Persze a magyar sport idei mélyrepülése nem előzmény nélküli, sőt ... Remélem, nem a szomorú vég kezdete vagy már következménye. Hiszen nincs még egy ilyen ország, ahol egy regnáló miniszter az őket szállító repülőgépen ráförmedhet egy neves olimpikonra, hogy "maga mi a faszt keres az első osztályon ?" A kérdésben természetesen benne a válasz, a totális szereptévesztés - az ok és az okozat. Mert ha egy részeges disznó ( történetesen saját pénzén ) elutazik a világ tulsó végére sütkérezni a várható sportsikerekben - tisztán magánügy, ha mindezt az adófizetők pénzéből teszi - immár közügy. Feltételezem, hogy a sportolók többsége értelmes, gondolkodó ember ( ép testben ép lélek, tehát biztosan nem emeszpés ), így van némi reményünk arra, hogy az érintett olimpikon ( udvariasan, de határozottan ) válaszával a helyére tette a botcsinálta minisztert. Aki ha nem szólt volna, bölcs maradt volna : a megkurtított felkészülési támogatások késedelmes átutalásának tükrében kétszeresen visszatetsző egy ilyen arrogáns megnyilvánulás. Önveszélyes bumeráng, egy jó nagy bunkóval a végén. Akár lehetne a feje helyett is a nyakán - tök mindegy, hisz úgy sincs benne semmi.

"Gyurcsány a hibás"
Sajnos a Fidelitas tévedésben van, ráadásul megtévesztő, már-már felmentő az egyes szám harmadik személyben megfogalmazott végkövetkeztetés. Gyurcsány Ferenc ugyanis nem egy magányos kalandor, hanem egy profi módon megszervezett és működtetett "maffia" tejhatalmú ura és parancsolója. A választási csalással hatalomra került, ezért illegitim miniszterelnök ugyanis senki sem lehetne a mocskos multú és hasonló jelenű ex-kommunista párt cinkos háttértámogatása nélkül, ezért az ország kifosztásában való felelősségük is egyetemleges. Daróczi "Józsi" szavaival élve : egy, és oszthatatlan. Nekem ettől a "szimpatikus" csapattól helyből hányingerem van, bár mi tagadás : akad köztük néhány tragikusan reménytelen seggfej, akit ( Gyurcsány helyében ) kifejezetten tiltanék mindenféle közszerepléstől.

Az egyik ilyen IQ-bajnok fenomén ( a kormány és MSZP szócsövein kívűl ) az a Török elvtárs, akinek lángelméje csak az állítólag sohasem létezett diplomájánál kevesebb : hát igen, az immár hat éve (!) megfojtott Széchenyi-Terv mószerolásához is némileg acélosabb intellektuel kellene. Ugyanis az Orbán-kormány segitségével megvalósult fürdő-beruházások éppen a "szocialista-aranykor legfényesebb időszakában" termeltek - írd és mond : kemény harminc millió (!) jó magyar Forint veszteséget. Hogy ez a hatalmas (...) összeg számszerűen miként jött ki - nem tudom, talán csak nem tévedett a képviselő úr (?) néhány nullát a nagy sietségben ? Mindenesetre a fenti összeg szánalmasan nevetségesnek tűnik a gyurcsányi önfényező propagandakiadások tükrében : a Napi Gazdaság írása szerint ugyanis nyolcmillió adóforintba kerül ( került ) naponta a kormánypolitika elvtelen népszerűsítése. Tehát az elmúlt hét évben, a Medgyesy-Gyurcsány kormányok mindösszesen 21,3 milliárd Forintot (!!!) költöttek kormányzati kommunikációra úgy, hogy ennek a temérdek pénznek a felét maga a Miniszterelnöki Hivatal szórta ki az ablakon. Ha jól számolom, ez nagyjából 355-szöröse a Török elvtárs által megemlített "veszteség" összegének. Pedig tudhatnák, hogy valós teljesítmény hiányában veszélyes játék az önfényezés és az ellenzék mocskolása.
Kíváncsian várom, vajon Lendvai Ildikó mikor váltja lélegeztetőgépre az elherdált milliárdokat ...

Apropó Sipánka !
Nekem az az érzésem, hogy Lendvai Ildikót időnként szándékosan hátrébb vonják az aktív harcmezőktől, hogy aztán ismét csatasorba állítva jó nagyot durranjon. Bár egy kis jóleső gyűlölködés tárgyában én sem járok a szomszédba, a kivénhedt komcsi luvnyával azért nehezen állnám a versenyt. ( Ráadásul még a mosolyom sem olyan "botoxosan vonzó" ... )
Sipánka a Népszavának legutóbb adott interjújában is hozta a szokásos formát, kihasználva az alkalmat a gyerekes családok és a nyugdíjasok ( ismételt ) megfélelmítésére, a parlamenti ál és valódi ellenzék szapulására, felelősségük felnagyítására. Szerinte ugyanis "nem a kormány, hanem az ország számára volna kedvezőtlen, ha nem sikerülne elfogadtatni a jövő évi költségvetést" - mert mint mondja : "nem állnak le a kifizetések akkor sem, ha az MSZP-nek nem sikerül többséget szereznie a költségvetési törvényhez. Ám ha így alakulna, azzal végső soron az ország járna rosszul, mivel nem valósulhatna meg az inflációkövető családipótlék és nyugdíjemelés ..."

Freudi elszólás, amelyből tisztán látszik, hogy a szocialisták nem demokraták.

A fenti idézetben ugyanis a frakcióvezető asszony egyértelművé tette, hogy akkor sem akarják feladni a hatalmat, ha a kisebbségi kormány ( mint "túlélési" minimum ) a jövő évi költségvetést sem képes elfogadtatni a Parlamenttel. ( Ha ekkor sem bukik egy kormány, vajon mikor ? ) Inkább megbüntetnék a "rebellis országot", ahogy azt korábban többször is tették - többek között a számukra sikertelen népszavazás után is. Miközben a teljes politikai közeg most azt találgatja, vajon az ex-koalíciós (?) partner mentőövet dob-e Gyurcsányéknak a költségvetés megszavazásával - kiderült, hogy ennek az égvilágon semmi jelentősége sincs. Tisztán látszik, hogy ez a közutálatnak örvendő, köztörvényes kormány ( legalább ) 2010-ig marad, mégha a fene fenét eszik is.
De sebaj - ha kell, Gyurcsányt és tettestársait a bársonyszékkel együtt is kihajítjuk a hatalomból.

Ez lesz a gyurcsányhajítás, bár egyenlőre még nem olimpiai sportág.
Pedig egy aranyat ez is megérne ...

http://api01.extra.hu/



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Átverés a doppingteszt
  2008-08-27 19:12:56, szerda
 
 
Átverés a doppingteszt
Csak a hülyék buknak le, állítja a szakértő.

electron, sze, 2008/08/27 - 17:28


A Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke, Jacques Rogge a vasárnapi záró ceremónián eredményesnek ítélte a dopping elleni harcot, ugyanakkor egy német szakértő szerint a népbutítás kategóriájába tartoznak a pekingi olimpián elvégzett vizsgálatok.
,,Ez volt a világ legnagyobb átverése" - mondta Werner Franke az MDR német kereskedelmi televízióban. ,,Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a játékok alatt csak nagyon kevesen buknak le. Az olimpia alatt nincs sok értelme a vizsgálatoknak, csak a nagyon buta sportolók érkeznek úgy, hogy lebukhatnak."

Mindezek ellenére még nekik is van esélyük, hiszen Pekingben több mint 10 ezer atléta állt rajthoz, és a szervezők tájékoztatása szerint csak valamivel több mint 4500 tesztet végeztek el.

Franke szerint a több ezer doppingvizsgálatot az olimpia előtt 4-10 héttel kellett volna minden résztvevőn elvégezni. Erre azonban a heidelbergi professzor szerint nem volt sok esély. ,,A kínaiakat hazájukban nem lehet bejelentés nélkül, váratlanul ellenőrizni, mert a doppingellenőröknek is vízumot kell igényelniük a helyi hatóságoktól, így előre lehet, tudni, mikor érkeznek az országba."

A dopping elleni harcnak vannak pozitív eredményei, de összességében nem túl optimista a német szakember. ,,Marita Koch 1985-ben 47,6 másodperc alatt futotta le a 400 méteres női síkfutást, és ez a csúcs még ma is érvényes. Manapság a finalisták örülnek, ha 50 másodperc alatt teljesítik a távot. Ez 30 méteres különbség, egy sprintszámban" - nyilatkozta a Time magazinnak Franke. (Kochról soha nem derült ki, hogy tiltott szerekkel élt volna - FN szerk.)

,,Elképesztő trükkökre képesek az atléták a siker érdekében. Athénban sokan azzal buktak le, hogy kis zacskókban idegen vizelet helyeztek fel a végbelükbe. Néhányuktól a szükséges mennyiségnél többet kértek, hogy a későbbiekben is tudják a mintákat elemezni, és ekkor buktak le" - mondta Werner, aki szerint manapság már nincs is szükség ilyen trükkökre.

,,A legtöbb doppingszert a jelenlegi tesztek nem mutatják ki. A leggyakrabban az IGF-1 néven elhíresült anyagot, vagy az új generációs EPO-t használják, de vannak olyan szteroidok is, amelyek akár másfél nap alatt kiürülnek a szervezetből. Csak a nagyon ügyetlen vagy buta sportolók buknak meg az ellenőrzéseken. Nincs abban semmi meglepő, hogy Pekingben kevés pozitív eredmény született."

(FigyelőNet)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 17 
2008.07 2008. Augusztus 2008.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 144 db bejegyzés
e év: 10632 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1908
  • e Hét: 5010
  • e Hónap: 16121
  • e Év: 169617
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.