Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
Miért nem farsangoltok?
  2009-01-17 23:28:18, szombat
 
  A farsang vízkereszttel (jan. 6.) kezdődik és hamvazószerdáig tart, de különösen ünnepélyes az előtte való vasárnaptól kedd estig, amit általában "farsangfarkának" mondanak. Ez a telet, a sötétséget legyőző tavasz egyik örömünnepe, melyre már középkori források is emlékeznek. Minden bizonnyal Nyugatról került a magyarsághoz, amit egy 1757-ből származó feljegyzés is bizonyít:
"Azt a nevezetet Fársáng a Magyarok vették a Németektől, akik ... ez időben vendégeskedvén, nyargalózván s magokat mulatván."



A XVIII-XIX. századi Magyarországon a céhbe tömörült iparosok, mesterek farsang idején céh-bált tartottak, mely egyben a fiatalság összeismerkedésére nyújtott lehetőséget.

A XX. század elején egyre lendületesebben fejlődik a magyar ipar, s vele együtt a polgárság. A nagyvárosi polgárosodással egy időben a farsang kezdete egyben a báli szezon kezdetét is jelentette.

Hamvazószerdán (húsvét előtti 40. nap) a pap megszentelt hamuba mártott ujjával, kereszttel jelöli meg a hívek homlokát. Előírás, hogy a hamut az előző év virágvasárnapi barkáiból kell készíteni.
Balázsolás (febr. 3.) elsősorban a magyar nyelvterület nyugati felében ismeretes. Szent Balázs a gyerekek védőszentje, aki nemcsak tanította, hanem megvédte a betegségektől, a torokbajtól őket. Iskolás gyermekek verses mondókákkal adományokat gyűjtöttek.

Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Média-Parlament 4 kérdése
  2009-01-17 22:49:45, szombat
 
  A MÉDIAPARLAMENT NÉGY KÉRDÉSE

Az új Médiatörvény előkészítő munkái tovább folynak, ebben egyelőre statiszta szerepet kapott a szakma és az érdekképviseletek. A kormányzat részéről jól látható az erős szándék, hogy a törvény rövid időn belül megszülessen.

A Médiaparlament megpróbálja megteremteni azt a nyilvánosságot, amelyben nem eltitkolt és elszigetelt vélemények jelennek meg, hanem ahol összefogóan, átláthatóan követhető, kik, milyen érdeket képviselnek.

Ennek érdekében két fontos akciót indítunk el:

1. megpróbáljuk összegyűjteni, és nyilvánosságra hozzuk az első tervezethez beküldött hozzászólásokat, és ugyanilyen módon a most készülő véleményeket is. (bővebben itt.)

2. egyeztető találkozóra hívjuk a véleményező szervezeteket, annak érdekében, hogy a január 13-i parlamenti konzultáción összehangoltabb, közös fellépéssel jobban érvényesülhessenek a szempontjaink.

A szűk határidők miatt átalakítottuk honlapunk szerkezetét: a régebbi anyagokat időlegesen levettük, egyszerűbb és áttekinthetőbb így a jelenlegi helyzet. A folyamatos tájékoztatás érdekében a partnereink számára napi hírlevelet állítunk össze (a napi változások és hírek itt is követhetőek)

Kérem, aki információval tudja segíteni a munkámat, az írjon az info@mediaparlament.hu címre.



Lázár András Pogány György
a Postai és Hírközlési Dolgozók a Médiaparlament
Szakszervezeti Szövetségének szervezője
elnöke

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Őrző
  2009-01-17 15:36:14, szombat
 
  őrző
2006-10-20 13:19:59

Vállalja sorsát a szenvedés,
a diadalittas küszködés,
érted s veled szabad a szellem:
szárnyal a csend és az üvőltés!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Holdvilágároknak titka
  2009-01-17 15:30:56, szombat
 
  ,,Holdvilágároknak titka"

Holdvilágároknak mélyén,
Avarszagú völgye alján,
Bús, borongós ősznek alján,
Holdvilágároknak mélyén,
Ifjú áll az apja balján.

Büszke álluk felszegetten,
Fehérlő Hold ragyog rájuk,
Némán állnak mind a ketten
Büszke álluk felszegetten,
Csillagfényes a ruhájuk.

S szól az apa szelíd hangon:
,,Ősök hite ide vonzott,
Lelkem mélyén szunnyad rangom,"
Szól az apa szelíd hangon,
S szomorún penget egy kobzot,

Régi dallam fájón csendül,
Fáról madár szárnya rebben,
Koboz húrja halkan pendül,
Régi dallam fájón csendül,
Ének szava mellé lebben:

,,Negyvenen mi jó táltosok,
Éppen kerek kört ülénk.
Bíboríves sugarával ,
Búcsúzón int Napszülénk
Éjszakai szertartásra,
Fohászkodva készülénk.
Negyvenen mi jó táltosok,
Éppen kerek kört ülénk.

Égre nézünk, földre nézünk,
Ősi múltba suhanánk.
Mintha vasak csörrenését,
ágreccsenést hallanánk.
Veszélyt érzünk , szemünk villan,
hamar talpra pattanánk.
Égre nézünk, földre nézünk,
Ősi múltba zuhanánk.

De addigra körbevesznek,
nagy üllőkön vert vasak.
Páncél csillan a holdfényben,
Gallyat ver sok-sok sisak.
Jönnek egyre közelednek,
Lépteik mily hangosak.
De addigra körbevesznek,
Nagyüllőkön vert vasak.

Több oldalról ránk zúdulnak,
Szívükben rút gyűlölet.
Ütnek minket, szúrnak, vágnak,
Parancsuk táltost ölet.
Mellünk tépik, vérünk freccsen,
feketít mohás követ.
Több oldalról ránk zúdulnak,
Szívükben rút gyűlölet.

Egy menekült meg csak onnan,
Társa teste mentette.
Holtra torzult zuhanással,
maga alá rejtette.
Így tartott terhét éjjel,
Soha nem felejtette.
Egy menekült meg csak onnan,
Társa teste mentette.

Pálcájára rótta a hírt,
Éltét ennek szentelte.
Botra vésett történetét,
a nagyapám meglelte.
Múltat, jelent és a jövőt,
Ekkor általölelte.
Ő is tovább adta a hírt,
Éltét ennek szentelte.

A Holdvilágároknak mélyén,
Avarszagú völgye alján,
Bús, borongós ősznek éjén,
Holdvilágároknak mélyén,
Ifjú áll az apja balján.

Büszke álluk felszegetten,
Fehérlő hold ragyog rájuk,
Némán állnak mind a ketten,
Büszke álluk felszegetten,
Csillagfényes a ruhájuk.

S szól a fiú kemény hangon:
,,Mindent értek úgy hiszem,
lelkem mélyén éled rangom."
Szól a fiú kemény hangon:
,,A hírt tovább én viszem!"

Szőke István Attila - Ökrös Csaba (Vraskó János és Farkas Annamari nyomán)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mese a táltosról
  2009-01-17 15:28:10, szombat
 
  Mese a táltoslóról

Nagyapám mesélte nekem,
Ménesnyi lóból a hegyen,
A csikóból, hogyan válik
Táltossá ott egyik-másik.

A pusztán is nőnek lovak!
Alföldről is hírük maradt.
Ám a táltos nem ott tenyész!
Annak hona a magas ég!

Régiek, ha úgy szemlélték,
Néhány lóban táltosvér ég,
Ha nem bírtak pár csikóval,
Egyek lettek messzi úttal.

Mentek pusztáról, pusztára.
Magas Havasok aljára.
Bércet hágót völgyben érni,
Hegyi Öreggel beszélni.

Hegyi lovak csikósával,
Havas-rétek tudójával.
Arról tudták, rátaláltak;
Kezes bárány minden állat!

Ősz Öreg csak rájuk nézett,
S a vad csikó szelíddé lett!
Csak alatta, csak mellette...
Szava sem kell, hogy hitesse!

Kötőféket vélek adtak,
Egymás tenyerébe csaptak.
Ősz Öregtől is búcsúzva,
Messze jártak virradatra.

Ősz Öreg utánuk nézett,
Eltette a kötőféket,
Hogy, ki nem gazdája, soha
Ne idézze, s legyen lova!

Csikóival hegynek fordult.
Tán az ég is ezért tisztult,
Jelet adva a csikóknak:
Táltosaink befogadnak!

Felhágtak a hegyi rétre.
Száguldottak értől, bércre.
Patkójuk a patáikkal,
Együtt nőttek társaikkal!

Ahogy tisztult tekintetük,
Garaboncos hevületük,
Értettek patakot, szelet.
S akkor érezték a hegyet.

Átéreztek éltet, halált
Fájdalmasok búját-baját.
Szívük dobbanása csitult.
Orruk Ősz Öreghez simult.

Életük áldozat-volta
Felcsapott a csillagokba.
Indultak magasba szállni,
Végtére gazdát találni.

Eggyé válani madárral,
Végtelenbe szárnyalással.
Forrasztófűért szaladni,
Életet lehelni, adni.

Szolgálni segítő szívet,
Égre szivárvány ívet.
Sárkány erőt meghaladva
Felrúgtatni Égre, Napba.

Láng' fújni, parazsat éve,
Tiszta, lelki-tűzzel égve.
Világosság erejével
Harcolni a sötétséggel.



Ezt a verset egy nagyon kedves Táltos ismerőmtől kaptam.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A szeretet ereje
  2009-01-17 15:23:15, szombat
 
  ... sokféle erő van az emberek között, sokféleképpen ölik egymást az emberek. Nem elég szeretni... A szeretet tud nagy önzés is lenni. Alázatosan kell szeretni, hittel. Az egész életnek akkor van csak értelme, ha igazi hit van benne. Isten a szeretetet adta az embereknek, hogy elbírják egymást és a világot. De aki alázat nélkül szeret, nagy terhet tesz a másik vállára.... Nem szabad erőszakosa szeretni. ...Mindig bűn, ha nem érjük be azzal, amit a világ önként ad, amit egy ember magától nyújt, mindig bűn, ha mohó kezekkel hozzányúlunk egy másik ember titkához. A szeretet, az igazi, türelmes. A szeretet végtelen és tud várni.

MÁRAI SÁNDOR: Az Igazi
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A táltos visszatér ...
  2009-01-17 14:49:21, szombat
 
  Lajdi Tamás: A táltos visszatér Magyarországra


A táltos köztünk él, működik, amint működik a Szent Korona is, működnek szent helyeink is. Bár, ahogy néhány nemzetszomorítók előadásából hallom, hogy egyik-másik erejét vesztette volna már, s nem sugároz tovább. Ez azonban csupán annyi, hogy Magyarországon a természetben elrejtett szentség ereje átrendezi sorait. Szellemi háborúban állunk, természetes tehát az erők racionalizálása is. A táltos azonban itt van velünk, s hamarosan teljes hatalmában meg fog jelenni köreinkben.

Mert a táltos fényt hordoz, mégpedig mindig kelő fényt.


Molnár V.József: "A táltos a környezetéből soha, sehol, semmit nem tanult, a tudását közvetlen Istentől kapja. Nem véletlen az, hogy a táltos elhívása általános ideje a hétéves kor, ugyanis hétesztendős korig minden kisgyerek erejében, tudásával Isten tenyerén él, ami nem kevesebbet jelent, mint azt, hogy minden tudást a kisgyerek, minden lényegi tudást, közvetlen a Teremtőtől kap. Ami azt jelenti, hogy tér-időn kivüli, ha hagyjuk, a kisgyerek cselekvése, azaz révületben teszi a dolgát. És egy gyereknek mi a dolga: hogy játsszon... A gyereknek a rajza, kivétel nélkül minden olyan rajza, amit játékban, szent révületben tesz, az Istentől üzenet. Én harminc esztendeje foglalkozom vele, nem föltételezés, amit mondok: minden gyerekkel Isten újra teremti a világot, minden gyerekkel, ha úgy tetszik, papi, vagy apostoli üzenetet kapunk, csak nem figyelünk oda rá.

A táltos meghosszabbított gyerekkor. Nem véletlen az, hogy a hétéves kor a táltos elhívásának kora, a táltos továbbra is közvetlenül a Teremtővel áll kapcsolatban, a táltos továbbra is, hétéves kora után is szent révületben teszi a dolgát, ami azt jelenti, hogy a tér-idő fölé tud emelkedni, ami azt jelenti, hogy léte fölé emelkedetten cselekszik, kell cselekednie. Ez hihetetlen fontos alaptétel a táltos működésénél."

"A táltost akármilyen feladatra nem hívja el a Teremtő Isten... Amikor ő égbe emelkedett, ez szent helyen és szent időben történt. A táltos az nem úgy csinál, hogy "Istenem, gyere ide, lábhoz!" A Jóistennel nem úgy bánik, mintha a kutyája lenne. A táltosnak soha nem jön le semmi. A táltos égbe emeltetik, Isten tenyerére akkor, ha föladatot kap. A magyar ember lelkében minden esetben ott a táltos. Amíg Isten által elrendelt környezetéből ki nem szakították-taszították, amíg maga el nem veszejtette az Isten által reátestált feladatait, ott működött benne Isten Lelke. A Főtáltos Lelkéből szakadt szikrák vagyunk valamennyien. Közülünk sokan vállalják is a küldetést, sokan azonban kényelmetlennek találják az elhívással járó elkötelezettséget."


Itt két megállapítást kell kiemelnünk:

1. "A magyar ember lelkében minden esetben ott a táltos." Vegyük hát ezt a jövőben komolyan, s meditációval, életünk átgondolásával, életünk főbb állomásainak megvizsgálásával járjunk utána, hogy miért is születtünk magyarnak a világra!

2. "Közülünk sokan vállalják is a küldetést..." Ha már magunk nem akarjuk elvállalni a sürgető hívást, legalább hallgassunk rájuk!

Ilyen küldetéses táltosunk volt többek között Csontváry Kosztka Tivadar is, ki rengeteget beszélt a táltosi küldetésről, habár a "táltosság" fogalomrendszerét elrejtette más fogalmak mögé. Ilyen "más fogalom" nála a lángész, a zseni is.

Csontváry Kosztka Tivadar "A lángész" c. írásában így vall a táltos mibenlétéről :


"Ki nem lehet Zseni ?

Nem Zseni az, aki energiáját megosztja mással. Nem Zseni, aki elfecsérli testi, szellemi és szívbeli erejét, aki apró pénzre beváltja energiáját, aki pályájának kezdetén vagy közepén szövetkezetben él, aki önerejének támogatására folyamadott segélyhez, aki hitében megtántorodhatott, és az út közepén megállott, aki a viharban tengerre szállani nem mert, akit a sivatagban a félénkség láza gyötört, akit honvágya visszatart a nagyvilág ismerettől, aki szeszes italokkal él, akinek kemény a föld és a kőpárna, aki kábul a számításnál, akinek nincs színérzéke, aki nem lát élesen a jövőbe, aki nem ismeri a jellemeket, aki magába zárkózva unatkozik, aki embergyűlölő, aki káros szokásoktól szabadulni nem tud, aki testileg gyenge, terhelt, aki a szerelemnek ellentállni képtelen, aki nem ismeri a szerelmet, aki nem érzi a szerelemben rejtőző energiát, aki a pénzt imádja, aki a vagyonban gyönyörködik, aki tülekedve küzd az elsőségért, aki hajhássza a dicsőséget, aki munka nélkül él, aki eredeti dolgot nem csinál, aki a világ teremtését erővel kutatja, aki embertársát nem szereti, aki különbséget érez az emberi és állati növény között, aki keresi a földi boldogságot és családi életre vágyik, az maradjon békés családapának-anyának otthon, és ne kínálkozzék Zseninek. Hanem iparkodjék erőteljes, egészséges szép gyermekekre átruházni a tiszta energiát, nevelve azokat a leggondosabb tisztasággal, edzéssel, kitartással abban a kecsegtető reményben, hogy ezekből Zseni is lehet." (részlet, Bp. 1913.)


Szemelgessünk csak sorra közléseinek legfontosabb elemeiből! Ki nem lehet tehát Zseni, azaz táltos?

1. "aki energiáját megosztja másokkal..."

Az Istentől kapott táltosi erő és képesség ajándék. Isten ajándékai mindig ingyen adományok, s szeretettel telítettek. A táltos, vagy ahogy Csontváry fogalmaz, a "Zseni", nem oszthatja meg ezt az ajándékot senkivel, hiszen akkor ez az erő szétszabdalódik, s nem teljes egész már. Ahogy Isten sem osztható részekre, ereje is egy egész, s ez az erő maga a teljesség. Hányszor olvastuk a szent iratban: "Isten az embereknek hatalmat adott..."? Gyógyítani, helyreigazítani, alapjaiban változtatni csak magával a teljeséggel lehet. Láthatjuk a politikai paletta jobb oldalán álló erők megosztottak, szétszabdaltak, azaz erőtlenek a gonoszsággal szemben. Hiába hoznak létre szövetségeket, hiába költöznek másik pártszékházba, hiába nyerik meg az országos önkormányzati választásokat, nincsen bennük a táltos erő-egész-sége, nincsen meg bennük a táltos átütő erejének lehetősége. Amikor cselekszenek, rendezvényeken megszólalnak, akkor nem a Teljesség és nem az Egész-ség beszél belőlük, ezért hatásuk nem okoz katharzist, erkölcsi megtisztulást, s végül maga a hatás is gyengül és elenyészik. Előbb-utóbb minden igyekezetük befullad, leáll a lendületesen elindított motor, és minden terv dugába dől. A táltosnak a Teljességet, az Egész-séget kell a világban meglévő gonoszsággal, bajjal, rosszal, betegséggel, szerencsétlenséggel, ostobasággal, rövidlátással, tehát a résszel szembe helyezni, különben nem éri el célját. Mai életünk azért süllyed, s ha stagnál, még jó sorunk van, mert nincsen karizmatikus vezető, nincsen avatott táltos a nemzet élén.

2. Aztán nem lehet táltos-zseni, "aki elfecsérli testi, szellemi ás szívbéli erejét, aki apró pénzre beváltja enegriáját..."

Voltaképpen azt erősíti, amit az imánt tárgyalunk. Ám benne van a régi -új gnosztikus tanítás is ebben a gondolatban: Minden, ami létezik, az egy. Ahogy a mag és a gyökér is egy a szárral, a lombbal és virágzattal, úgy egy az ember is Istenével. Akit Isten ráébreszt erre, s elhívja egy, a teljességgel kapcsolatos feladatra, az a táltos. A magyar ember kötelessége ennek az egységnek helyreállítása saját életében és közösségében. Konkrétan arról beszélek, hogy pl. a magyar családnak a Szentháromság belső törvényei alapján kell felépülnie ahhoz, hogy a társadalom sejtjeként egy egészséges, nemes, felfelé törő lelkű társadalmat építhessünk. Láthatjuk, mi történik, ha az ember testi, lelki és szellemi energiáit rossz célokra fecsérel el: egyik részről Hirosima és Nagaszaki, atomfelhő, másik részről kiégett civilizáció, depresszív gazdagság, állandó munkában agyonhajszolt, dühödt, agresszív, deviáns tehetetlenség, majd az elégedetlenség keltette háború nyomán a természet egész-ségének felbomlásával sorba fűzött természeti katasztrófák a következmények. A Zseni, azaz a táltos azonban az egységes erők rendszerét nem apró pénzre akarja váltani, hanem kifejti velük hatását. Isten Országa ugyanis se nem zsibvásár, se nem zsinagóga, se nem tőzsde, hanem -ahogy Babits írja "Az Igazi ország" c. versében: "Mert nem holt rög, hanem élő lélek..." . Isten erejének nincsen árfolyama, nem adható-vehető portéka az, hanem Élő, Teremtő, Szeretet áradó, ingyen ajándéka. Amikor a táltos működni kezd, a Végtelen leszáll a végesbe, s feltárja előtte a teljesség titkait.

3. Nem lehet táltos, "aki önerejének támogatására folyamodott segélyhez..."

A táltos-kultusz ereje éppen abban áll, hogy teremtő erőket képvisel, újrateremtő erőket. Nincsen szüksége segítségre, met ő maga a segítség. Ahol a táltos-erő megjelenik, s ezt hamarosan barátaink és ellenségeink is meg fogják tapasztalni, ott kő kövön nem marad, bár igazából semmi sem változik, csak az erőviszonyok állnak helyre, mert az elrontott teremtésben ez az erő REND-et tesz, helyre igazít. Ez pedig sokszor kataklizmákkal jár azok számára, akik szeretnek a rossz struktúrák zavarosában halászni, míg a tiszták mindeközben a zöld hegyekre boruló szines alkonyat rendjében gyönyörködnének. Ez a jelenlegi magyarországi politikai hatalom legnagyobb rettegése is:
nem a tömegektől fél, mert tömeget fel lehet oszlatni, a tömegakaratot meg lehet törni. A személyes, néven nevezhető erőtől retteg, a magányos harcostól, aki megjelenik a színen, nem öl meg senkit, még meg sem dorgál senkit, hanem puszta jelenlététől felfordul a megszokott rossz szerkezete és helyreáll a törvénykezés súlya. A táltosra, s a lába nyomán kelő magyar emberre ugyanis egyre kevésbé vonatkoznak az anyagvilág törvényei. Átszellemül a test, s többé már nem bántható, nem lehet börtönbe zárni, mert szelleme és Igéje nem korlátozható többé.

Amikor Jézust kijelentései miatt, ti. hogy Ő az Isten Fia, a zsinagógai zsidók meg akarják kövezni, egyszerűen átmegy közöttük, s eltávozik. Ez a hatalom a táltos hatalma, mert ahogy az Isten a körülményeknek is ura, személyes szolgája is ura a mindenkori körülményeknek. A jelenlegi hatalom retteg a táltos fellépésétől, aki egyszemélyben maga a REND. Amennyiben mi ma az antikrisztus idejében élünk, annyiban a Szabadító Egyszemélyű Isten idejében is élünk. Mert a kettő vagy együtt létezik, vagy egyáltalán nem is létezik. Ez a dualista felépítésű világ alaptörvénye. Utóbbi lábanyoma előtt söpri az utat, hogy tiszta helyre lépjen a Táltos.

4. Nem lehet táltos, "aki hitében megtántorodhatott, s az út közepén megállott..."

A táltos a szó mai értelmében véve nem istenhívő ember. Aki ugyanis istennel naponta szemtől-szemben állhat, annak nincs szüksége a hit mankóira. A táltost ezért nevezik "látó embernek", "tudó embernek" is, mert beavatottságában a nem tudhatót is tudásként kapta meg. Ha most a Kelet emberének szájával fogalmaznék, azt kellene mondanom, hogy a táltos egyfajta bodhiszatva, buddhi, szent ember, megvilágosodott, aki egyenességében sosem tántorodik meg, hiszen nem manipulálható hitek, hanem a mindentudás bizonyossága vezeti. Nincs módja félúton megtorpanni, mert, akit bizonyosság vezet, az célhoz is ér. Ezért jelent hatalmas veszélyt a táltos a ma regnáló gonosz hatalmakra, mert nincsen erő, ami feltartóztathatná. Ha akarná a gonosz örökre elnémulna, meg tudná kínozni őt egy ujjmozdulattal, de szerepe nem a bosszúállásban áll, hanem a szeretet országa eljövetelének előkészítésében. Szeretetből üt is, ha kell, okoz fájdalmat is pedagógiai célzattal, de sosem pusztít és nem rombol. Nemzetünk népi szellemében benne él a táltosság szellemisége. Ezért kell a sátáni hatalomnak mindenekelőtt a magyart kiírtania, s ezért ez a kapkodó sietség, mert a megébredt táltos soha többé nem megölhető, az alvó azonban igen.

5. "akit a sivatagban a félénkség láza gyötört, akit honvágya visszatart a nagyvilág ismerettől..."

A sivatag, a pusztaság, az üresség, a semmi lakhelye. A táltosnak pedig éppen az a feladata, hogy ezen a nemtelen, színtelen és szagtalan emberi közegben minden érzelem nélkül átvágjon, s ne fogja el a bizonytalan, azaz tudatlan, azaz tudattalan ember gyötrelmes félénksége, bizonytalansága. Péter apostol a Fő-Táltos által felkent táltos-pap, aki mint Szikla, szikességben akkor éledt meg, amikor az ember-halászat vizét magába szívta, s átjárta egész lényét az éltető nedv. A sivatagból, a Holt-tengeri esszéneusok közül, a halott víz partjáról jött a táltos János is az élő vízhez, a folyóhoz, hogy a Szellem vizével öntözze a kiszikkadt emberi világot.

Aki biztos léptekkel, ütemes magabiztossággal tart a kertkapu felé, azt a kutya sem ugatja meg. Baj a kapkodókat, a félénkeket, a rettegőket éri állandóan. A honvágy Csontvárynál a kényelmet jelenti. Visszavágyást a húsosfazekakhoz, az izzadtságszagú Kádár-kor bableveseihez, krumplistésztájához, a meleg és kényelmes fotelokba, a meghitt gyermekkorba, a szülői ház védettségébe stb. azaz megfutamodást a feladatok elől. A táltos azonban hatalommal él. Az átlagember érzelmei, nosztalgiái benne, feladatteljesítés közben nem működnek. Isten ereje hajtja és hatja át, ezért mindig tudja, mi a teendő, s maradéktalanul eleget tesz a hívásnak és küldetésnek. Bizalommal ráhagyatkozik a felső útmutatásra, s biztonsága teljes tudatával belép a sötétség átláthatatlan kuszaságába, mert tudja, hogy a Teremtő Erő van vele, s ez az erő maga a világot élettel áterező Fény.

6. "aki szeszes italokkal él..."

Az ember, s különösen a táltos ember alapvetése a józansága. Nem lemondásról van szó, nem böjtről, hanem egy felébredt állapotról beszélek. Arról az állapotról, amikor az embernek nincsen már szükséges kábító- szerekre, unaloműzőkre, stimulálószerekre, transzba ejtő gombákra, kábító levelekre, mert ebben az éber állapotban nem igényünk már a felejtés. Arról a jóga által égakrá-nak nevezett állapotról, mely nem igényel már eszközöket, közvetítőket, ha hatni akar. Hatalmas állandó jelenlét és állandó hatóerő. Akit megkisértenek a Nagy illuzionista trükkjei, alkalmatlan a magyarságra. Szeszekkel terhelten eltűnik a felelősségérzet, elpárolog a szent igyekezet, s megszünik a szellemi hatásmechanizmus. Lehet, hogy szeszesen jól érzed magad néhány órára, de aztán jön az ébredés...

7. "akinek kemény a föld és a kőpárna..."

Soha senki sem mondta, hogy a kiválasztottság kényelmes állapot. Ezt közli itt velünk Csontváry. Emlékezzünk csak Wass Albert öreg mezőségi táltosra, aki barlangokban húzta meg magát, vagy volt mit ennie, vagy nem volt. Ki vállalja manapság az ilyen körülményeket? Az az ember, aki bizonyosságot szerzett a világ kártyavár voltáról, de egyben bizonyosságot szerzett az evilági élet felelősségéről is. Isten Fia is gyalog járta a földi országutakat, s láthattuk: maga Isten képes volt leszállni a végtelenül elesettek közé, hogy vígasztalást nyújtson. Táltos csak az lehet, akinek nincsenek már érdekei, s emiatt nincsen már vesztenivalója. Hány katolikus pap, s hány családos protestáns lelkész adta be a derekát, s hajolt meg a kommunista rezsim akarata előtt, mert kényelmét, jövedelmező, gazdag egyházközségét, tele hűtőládáját meg akarta tartani, mert gyermekeinek tovább kellett tanulniuk, mert feleségének kellett a jó állás stb. Jézus azonban figyelmeztetett mindannyiunkat: aki nem hagyja el családját, kényelmét, berögzöttségeit Őérte, nem méltó hozzá. Aki nem veszi fel keresztjét, s nem követi őt, méltatlan hozzá. A táltosnak ez egyáltalán nem kérdés, mert ő az Isten-bizonyosság hordozója. Ha ráébrednél, hogy kézrátétellel képes vagy gyógyítani, s van benned egy szikrányi jóakarat, magad is hátrahagynál csapot-papot, s követnéd Jézust az úton, amit kijelölt számodra. De te fel sem teszed a kérdést, hogy képes vagy-e rá! S vajon papjaink, akik "felszenteltnek", "tisztelendőnek" vagy "tiszteletesnek", "atyának" szólíttatják magukat, tudnak-e vajjon kézrátétellel gyógyítani? Kinek az atyjai ők, kiért vállalnak naponta felelősséget, üldöztetést, áldozatot? Képesek-e ördögöt űzni, halottat feltámasztani, elesettet vígasztalni, azaz felemelkedni Isten akaratának magasába, vagy csak az arannyal átszőtt palástok, süvegek, a cím, a rang, a csipkés aljú papi szokmány, s a szolgahad érdekli őket, mint semmi más a világon?

S most fordítsuk meg a dolgot! ki tehát a táltos?

Az, akit Isten személyesen kiválaszt erre a feladatra, s hogy az emberek ideje-korán megismerjék, testi jegyekkel látja el. Aki kiválasztottként energiáját nem szórja szét, hanem ahol megjelenik, mindig Isten teljessége hat általa. Az, akit nem vezetnek az evilági érvényesülés, a meggazdagodás, a személyes jólét vágyai, s ezért teljesen Istenre bízza magát. Az, akinek soha nincsen segítségre szüksége, mert ő maga a segítség. Az, akiben a hit már fölöslegessé vált, s annak helyét átvette az Istentudat bizonyossága. Az, akire nem hatnak már a körülmények erői, áramlatai. Akinek jelenléte a szókimondó, igaz józanság tökéletes jelenléte az emberi társadalomban, s aki számára semmiféle kényelmi szempont nem rendelkezik semmiféle jelentőséggel: feladatot tesz, elvégzi a reá róttakat, s mindezt annak a tudatában, hogy mindezért semmilyen személyes előny, fizetség nem jár.

S természetesen az, s ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni: akit Isten szeretettel kiválaszt a feladatra, s személyes erőivel látja el, hogy segítsen nemzetén, testvérein. Így óvakodjunk az önkiválasztottaktól és kérdezzünk testi jegyeik után!

A táltos, akármilyen hihetetlen is ez a mai nap emberének, egyre teljesebb valóságával visszatér a mai Magyarországra, kilép a fényre, s kifejti jótékony hatását a napi politikában, a közösség egész-ségét illetően, s ha erre igény jelentkezik, az egyes személy személyes életében is.

Vígasztalódjon hát a nemzet, mert ahol jelen van a táltos-erő, ott semmi sincsen elveszve!


Az "Ébredés" c. sorozatban fog megjeleni
2008. januárjától
Lajdi Tamás legutóbbi könyve:
A szkíta-magyar kereszténység megéled címmel,
melybol készült e kivonat.
A füzet csak megrendelés útján lesz kapható:
Ambrus Pál
Tel.: 66 / 440 267
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
2008.12 2009. Január 2009.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 161 db bejegyzés
e év: 468 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 376
  • e Hét: 1119
  • e Hónap: 2066
  • e Év: 38007
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.