Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Téli szabadság közpénzekből
  2009-02-10 20:41:45, kedd
 
  Hová tűnt 30 MFt Önkormányzati közpénz?
2009-02-10 15:35:18 elnök


Pesterzsébet Önkormányzatának 30 MFt-jába került Szabados Ákos polgármester téli szabadsága.

Az Önkormányzat MSZP-SZDSZ-MDF-es többsége 2007. második felében úgy döntött, hogy a korábbi tulajdonostól megvásárolja a Pesterzsébet Jégcsarnok Kft. 100%-os üzletrészét, valamint a korábbi tulajdonos által a KFT-nek nyújtott 95 MFt értékű tagi hitelt.

Ez az ügylet már akkor hátrányosnak tűnt az önkormányzat szempontjából, mert a KFT kötelezettsége jelentősen meghaladta vagyonát. A tagi hitellel kapcsolatban további problémák merültek fel, ugyanis a 2007. évet lezáró beszámoló elfogadása során a felügyelő bizottság két FIDESZ által delegált tagjának - dr. Vas Imrének és Perlaki Jenőnek - tűnt fel, hogy a könyvek a 95 MFt tagi hitel helyett csak 65 MFt tagi hitelt mutattak ki.

A FIDESZ frakció javaslatára sikerült elérni, hogy a polgármester feljelentést tegyen csalás bűntette miatt, a számvitel rendjének megsértése ügyében azonban a jelenlegi polgármester nem tett feljelentést, márpedig a nyomozás megtagadásának ügyében benyújtott panasz során erre dr. Vas Imre képviselő felhívta a polgármester figyelmét. A nyomozást a XXI. kerületi kapitányság folytatta nem túl nagy aktivitással, például elfelejtette meghallgatni a kft felügyelő bizottságának azon két tagját, akik a bűncselekmény gyanújára felhívták a figyelmet.

Az illetékes kapitányság a nyomozást megszűntette, mert álláspontja szerint a cselekmény nem bűncselekmény. A határozatot a hivatal 2008. december 20-án átvette, de mivel a polgármester január 5-ig nem dolgozott, ezért a levelet nem bontották fel, így a január 6. napján előterjesztett igazolási kérelmet és panaszt az ügyészség, mint elkésettet elutasította. Az elutasítás ellen ugyan a polgármester újabb panaszt terjesztett elő, de hát, ami elkésett az elkésett.

Az igazolási kérelemben előadottak (a levél késői felbontásával próbálták a vétlenségüket magyarázni) a nevetségesség határát súrolják. A fentiek alapján felvetődhet az emberekben, hogy a polgármester úrnak fontosabb a pihenés, mint a Pesterzsébetiek adóforintjai? Nem lenne tisztességesebb, ha a polgármester tettének súlyát érezvén önként lemondana polgármesteri tisztéről? Azon a 2010. októberi vasárnapon viszont Önöknek jusson eszébe, hogyan bánt a polgármester az önök adóforintjaival.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A féltudású politikai "elit"..
  2009-02-10 08:01:59, kedd
 
  Az agymosottak



A féltudású politikai "elit" három évtizedes tevékenységéről olvashattunk
egy cikket az Index-ben "A negyedszázados esély avagy a féltudású politikai
elit alkonya" címmel. (Publius Hungaricus, 2009. 01. 28. Index)


Érdekes ez a féltudású elit elnevezés. - Mégis, milyen lenne? Tanult az un.
szocializmusban, megtanulta a Foxi-Maxin (Marxizmus-Leninizmus Esti
Egyetem), vagy bármelyik főiskolán, egyetemen a marxizmus-leninizmus
elnevezésű áltudomány-vallást, s ezzel megkapta a hivatástudatot, s elnyerte
a jogcímet a társadalom bármilyen szintű vezetésére. Alkalmasságát
elősegítette a megszállók kiszolgálásában mutatott igyekezet. Így például a
párttagság, a Munkásőrségbe való belépés, a megfelelő
információszolgáltatás, stb. Az áltudomány-vallás változását, kiigazításait
folyamatosan követni kellett. Az igazi kommunista mindig együtt ingadozott a
párttal.

Bárki bármit tanult, az áltudomány-vallásból le kellett vizsgáznia. Agymosás
és természetesen az orosz nyelv tanulása nélkül nem volt diploma. Aki tovább
tanult, magasabb szinten művelte a tudományt, annak a kommunista vallásból
is tovább kellett képeznie magát. Az egész magyar értelmiségnek, a
főiskoláktól a MTA-ig kimosták az agyát. És később folyamatosan
illatosították.

Ilyen volt az értelmiségivé válás útja. Ennek megfelelő lett az értelmiség
kvalitása. Szakmai ismereteket persze tanult, de nemcsak a határ zárta be az
országba, hanem a magyar és az orosz nyelv is a szovjet tömbbe. Annyit
tudhatott, amennyit az illetékes elvtársak engedélyeztek.

Milyen volt a nép? Milyen lett a választópolgár? Hasonló. Folyamatosan
hülyítették, lecsukták, félholtra verték, megalázták, internálták,
kitelepítették, kirabolták, leseperték, feljelentették, kivégezték,
elítélték, kényszerítették, beszervezték, beléptették, kifosztották,
végigverték, kizárták, kirúgták, becsapták, átverték, stb. Közben
évtizedeken át összevissza ígérgettek, elhallgattak és hazudtak. Igen
változatos eszközökkel és kitartóan elmagyarázták a népnek, hogy neki mi a
jó. A népnek mindig az a jó, ha a kommunisták, ill. a szocialisták vezetnek
a nagy szovjet testvérrel és a nemzetközi szocialistákkal szorosan
együttműködve. Aki megpróbált ez ellen tenni, azt alaposan meggyőzték arról,
hogyan kell helyesen gondolkodni, s mit szabad tenni, mit nem.

Ez az agymosott nép 1988-89-ben semmit sem volt képes eldönteni. Valahol
megrekedt "a krumplileves legyen krumplileves" (Kádár János) trivialitásán,
de azt sem volt képes politikai síkon megfogalmazni, se érvényesíteni. Pl.
annyit, hogy a képviselő legyen képviselő. Semmilyen elvárást nem volt képes
kialakítani, hogy milyen legyen egy párt, vagy milyen legyen egy képviselő.
Ennek meghatározó oka az emberek politikai tájékozottságának hiányában
keresendő. A rendszerváltó értelmiségnek tulajdonképpen nem igazán volt az
egész folyamatra rálátása, áttekintése. E tekintetben az információs
helyzete volt a meghatározó. Legaktívabbak a fővárosiak voltak. A
megyeszékhelyek lényegesen aktívabbak voltak, mint maga a megye átlagában.
Az un. szocialista politika által gondolkodásmódjukban is megnyomorított
aprófalvakban élők jobbat reálisan elképzelni sem tudtak, mint ahogy éltek,
bár nem tetszett nekik a rendszer. Politikailag majdnem teljesen passzívak
voltak. Az aprófalvakon uralkodott legnagyobb mértékben a helyi hatalom.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy a rendszerváltást előmozdító erő a városi
értelmiség volt, elsősorban a fővárosi. Ez a féltudású, agymosott társaság
szerveződött pártokba, s állított jelölteket. A pártosodás nem programok,
elképzelések mentén történt, hanem inkább korosztályonként. Érdekes módon a
legfiatalabbaknál, a FIDESZ-nél lépett fel egy probléma már az alapításkor,
88-ban. A fiatal demokratáknak csak a 35 év alattiak lehettek tagjai. Ez azt
jelentette, hogy az 1953. előtt születetteket eleve nem engedték be maguk
közé. A kommunistáknál pedig szintén 35 év volt a fiatalság korhatára. Addig
a korig az elöregedett társadalomban a fiatal nem volt ember. A világháború
után született 7 generációt az MSZP már beengedte a politikai életbe, a
FIDESZ pedig kirekesztette. A többi változtatni akaró pártot sorolhatjuk
tagjaik kora szerint tovább a legfiatalabbak pártja, a FIDESZ (18-35) után:
SZDSZ (35-45), MDF (40-50), Szociáldemokrata Párt (50-60),
Kereszténydemokrata Párt (55-65), Kisgazda Párt (60-70).

Ezek a magukat akkor ellenzékinek meghatározó pártok nem voltak képesek
eldönteni, hogy milyen legyen a képviselő. Sem egységesen, sem külön-külön
nem tudtak álláspontot kialakítani alapvető dolgokban sem. Például abban,
hogy ők, a saját színeikben indítanak-e olyan jelöltet, aki MSZMP tag volt.
Nem a Szocialista pártról van szó, hanem az ellenzék pártjairól. Úgy akarták
megváltoztatni a rendszert, hogy az ő nevükben olyan emberek is tehessék
azt, akik eddig az ország tönkretételében vettek részt. Semmilyen igényük
nem volt, semmiben sem tudtak megegyezni; sem a tanultságban, sem az
egzisztenciában, sem a lakóhelyben, sem a szemük előtt végzett pártmunkában,
még magában a jelölt párttagságában sem. Mivel semmit sem voltak képesek
előírni, semminek sem kellett megfelelni, így a jelölések túlnyomórészt
"pofára" történtek. Esetleg néhány perc szónoklatra (dumára).

Így indult a "féltudású" politikus. Ott, ahol nincs minek alapján
kiválasztódni, mert nincs rá igény, ilyen versenyzők érvényesülnek.
Ilyenekből lesz majd a "féltudású" elit. De a féltudású párttagság jelölte,
és a "féltudású", illetve a tudatlan nép választotta.
Ami pedig a "negyedszázados esélyt" jelenti, a biblikus idő a 40 év
bolyongás. Azoknak az agymosottaknak, akik a 40 év rabság után
megválasztották az ország vezetőjének a megszállókat kiszolgáló pufajkást, a
hazaárulót, majd a hazugot, ki kell halniuk. Addig nem lesz itt Kánaán. Úgy
látszik, rabszolgákkal csak lázadni lehet, de nem sikerül új társadalmat
építeni.

A pártok kezdetben mintha ideológiákhoz próbáltak volna viszonyulni. Aztán
egyre inkább egymáshoz képest határozták meg magukat. A haza kimaradt. Az
állam is kimaradt. Az egész állami működés, szabályozás kimaradt. A hiány
pótlására nem mutatkozott igény.

A féltudású elit kialakulása után említtessék meg annak fejlődése is.
1990-ben megalakult az új országgyűlés. Olyan volt, amilyen volt; azaz
féltudású. Azóta az egyének tudásától talán függetlenül, produktumát
tekintve minősége egyre romlik. Természetesen akár javulhatott volna, de nem
úgy történt. Romlott. Már kordont is kellett építeni köré. Rendőrökkel
őriztetett rácsokat kellett felállítani a nép és az országgyűlési képviselők
közé. Az épületet is védeni kellett, ahol a képviselők a nép érdekében
"dolgoznak".
Ma az országgyűlés összminősége kevesebb, mint a képviselők kvalitásainak
összege. Ez a különbség 1990 óta egyre nő. E jelenség oka inkább az
országgyűlés működési problémáiban rejlik. Lehetséges, hogy az egyéni emberi
kvalitások is összességükben romlottak, de a meghatározó a működés nehézsége
és sok-sok hibája. De ezek kijavításához is hiányzik az elégséges akarat.

Ami az "elit" stabilizálódását illeti, ennek oka valószínűleg az, hogy a
magyar politikai pályának nincs előre látható befejezése. Elfelejtették
tervezetten megoldani a tisztességes kiutat a hatalomból (az
országgyűlésből). Innen csak kiesni lehet. Ennek következtében a bennmaradás
a képviselők célja, szinte mindegy, milyen áron. Ez a cél fontosabb lehet az
ország érdekeinél is. És ez mintha meglátszanék a képviselők és az
országgyűlés működésén.
A parlamenti politikai kiút hiánya azt eredményezte, hogy a Magyar
Köztársaságban a demokrácia fejlődése megállt. A politikusok egzisztenciális
fejlődése stagnál, maga a folyamat bedugult.
Megemlítendő, hogy már az un. szocializmusban is előfordult Magyarországon a
politikai pozíciók telítődése. Kádár János 70 évesen sem ment nyugdíjba, és
emiatt sok elvtárs nem juthatott el az óhajtott politikai pozícióba. Szinte
mindenütt megállt a személyi előmenetel, megállt a fejlődés. A nagy
Szovjetuniót a 80 évesek vezették, s évente temettek egy főtitkárt. Annak
idején Kínának volt 90 éves vezetése is.
Ma már a csúcson történt bedugulás az alapszervezeti működésre is kihat. (Ha
egy útnak a vége bedugul, előbb-utóbb az eleje is be fog dugulni.)
Beindultak a pártokban a helyi szervezetek elfoglalására különböző akciók.
Tulajdonképpen a jelölési pozíciókért folyik a harc. Csoportokban lépnek be
pártokba a polgárok és tömegével zárják ki őket. Szervezeteket szüntetnek
meg, dolgoznak az etikai bizottságok.
Ahol nem ez történik, ott egyes jelölések vannak. Ott sincs érdemi
kiválasztódás. A választás már megint szavazás lett, a jelölti státus pedig
zsákmány. Ma már ott se tartunk a demokrácia gyakorlásában, ahol Pozsgay
tartott a Hazafias Népfronttal 1985-ben a kötelező kettős jelöléssel.
Ebből következik a pártműködés következtében szinte mindenütt kialakult
állóháború.

A féltudású politikai "elit" alapvető dolgokat képtelen megoldani. Még a
bukott miniszterelnököknek sem tud a parlamenten kívül politikai és emberi
egzisztenciájuknak megfelelő helyet biztosítani a társadalomban. (Nincs
felsőház.) A beteg egykori miniszterelnök (Horn Gyula) helyzetét sem képes
tisztességesen és kíméletesen rendezni. Van képe azt a hazug, igazán
jellemtelennek tekinthető helyzetet eljátszani, hogy azért nem kap fizetést,
és azért nem gyakorolhatja képviselői jogait, mert nem tett
vagyonnyilatkozatot. (Azt mondja, hogy képviselői jogait nem gyakorolhatja,
de ez mandátumát nem érinti.) Teszi ezt a világ csúfjára akkor, mikor már
olyan állapotban van, hogy aláírni sem képes. Elődleges célja nem a haza,
nem az ország működése, hanem saját politikai helyzetének stabilitása -
bármi áron.

Ezeket az alakokat féltudásúnak nevezni - végső soron elfogadható,
lehetséges, hogy reális. De elitnek?

Jakó Ferenc

Polgár Info
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szociális világfórum sürgeti..
  2009-02-10 00:33:49, kedd
 
  Szolidáris gazdasági rendszert sürget a Szociális Világfórum
Belem (Brazília) - Budapest, 2009. február 9. hétfő

A globális válság, melyben élünk rendszerválság, a fejlődési modell válsága. Egyszerre társadalmi, gazdasági, pénzügyi, energia, klíma és élelmiszerválság, mely elsősorban a foglalkoztatásra és a természeti környezetre gyakorol pusztító hatást - áll a Belemben megtartott Szociális Világfórum "Munka és globális válság" című nyilatkozatában, melyet Budapesten hétfőn hozott nyilvánosságra a Magyar Szociális Fórum Kerekasztala.

A nemzetközi civil mozgalom szerint a neoliberális kapitalista rendszer válságából a gazdasági szolidaritás rendszerével kell kiutat keresni. Radikális változtatásokra van szükség: egyenjogú, környezetileg fenntartható és tisztességes megélhetést biztosító rendszerre. A pénzügyi mechanizmusokat egy ilyen új gazdasági rend kiépítésének szolgálatába kell állítani, és demokratikus kontrollnak kell alávetni a pénzügyeket - írják. Változtatni kell a termelés és a fogyasztás rendjén is. Újra kell gondolni az állam szerepét nemzeti és nemzetközi téren egyaránt, demokratikus, népi ellenőrzés alá kell vonni az államot. Át kell alakítani a nemzetközi kereskedelmi rendszert, és együttműködési alapokra kell helyezni Észak és Dél kapcsolatát áll a belemi nyilatkozatban.

A fennálló rend radikális megváltoztatásának kulcsa a széles, sokszínű társadalmi szövetség kikovácsolása. Be kell vonni a mozgalmakat, a társadalmi szervezeteket, a nem kormányközi szervezeteket, a szakszervezeteket. Be kell kapcsolni a munka világának minden rétegét, s ennek érdekében el kell vetni a rasszizmust és mindennemű diszkriminációt.

A Szociális Világfórum témával foglalkozó résztvevői nemzetközi koordinációs testületet hoztak
létre a szolidáris gazdasági rendszer előmozdításáért.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2009.01 2009. Február 2009.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 62 db bejegyzés
e év: 468 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1636
  • e Hét: 3346
  • e Hónap: 11950
  • e Év: 47891
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.