Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 44 
Gráf fél a kirúgástól
  2009-02-19 22:19:36, csütörtök
 
  Gráf fél a kirúgástól

Gyüre József, uzlet@hetivalasz.hu
Heti Válasz Online - 2009.02.19.


Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter a tárca egyik hivatalának zárt állományülésén bejelentette, hogy idén - az Alkotmánybíróság döntésétől függetlenül - még a régi, területalapú támogatás (SAPS) szabályai szerint fizetik ki a gazdákat - adta hírül a Népszabadság.

A miniszter szerint ugyanis a gazdálkodók szempontjából fontos 800 millió eurós támogatás nem kerülhet veszélybe. Pedig az agrártárca által bevezetni kívánt új egységes gazdatámogatási rendszer tárgyalása - amit Sólyom László köztársasági elnök még tavaly küldött normakontrollra - épp kedden kezdődött meg az Alkotmánybíróságon, ám a végeredményt már fél megvárni az agrárminiszter. Gráf arra hivatkozik, hogy február végén már tudnia kellene, melyik rendszer működik majd, csak így lehetne időben elkészíteni a támogatás kifizetéséhez szükséges jogszabályokat. Az alkotmánybírósági döntés azonban 2-3 hét múlva születhet meg leghamarabb.

Az agrárium berkeiben járatosak szerint viszont a visszakozás hátterében sokkal inkább más áll. Ha ugyanis a törvényt elmeszeli a taláros testület, akkor az kapóra jöhetne a meggyengült Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek arra, hogy végleg leszámoljon a miniszterelnöki posztra leginkább alkalmasnak tartott riválisával, Gráf Józseffel, s helyére saját kabinetfőnökét, az agrártárcát is megjárt 28 éves Ficsor Ádámot tegye.

Az SPS pedig sok szempontból is kifogásolható alkotmányjogilag. A legtöbben azt tartják aggályosnak, hogy az SPS-támogatás nagyságának kiszámításához a jogszabály - a régi uniós tagállamokban szokásos hároméves bázisidőszak helyett - csupán egyetlen esztendő, a 2006-os év termelési adatait veszi figyelembe. Font Sándor fideszes politikus szerint azzal, hogy a parlament visszamenőlegesen 2006-ban határozta meg a bázisévet, kiszámíthatatlan jogszabályt alkotott.

Mivel az SPS egy három évvel korábbi helyzethez köt egy 2009-től induló támogatást, ezért nem biztos, hogy a föld jelenlegi tulajdonosa lesz jogosult a támogatásra. A törvény szerint ugyanis azt illeti meg a támogatási jogosultság, aki 2006-ban használta a földet. Ha tehát ha valaki 2000-ben bérbe adta a földjét, és 2010-ben lejár a bérleti szerződése, akkor azzal szembesülhet, hogy a földjét ugyan visszakapta, de támogatási jog nélkül. Ezért a földjének az értéke csökkenhet.

De az is rosszul járhat, aki 2007-ben földet vásárolt. Hiszen könnyen lehetséges, hogy olyan földet vett meg, melynek támogatása ahhoz kerül idén, aki 2006-ban megművelte. A vevő 2007-ben nem tudhatta, hogy egy későbbi jogszabály miatt utólag hátrányos helyzetbe kerül. Mikula Lajos, a Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetségének elnöke körülbelül 30 ezerre becsüli azok számát, akik az elmúlt két évben több földet műveltek, mint 2006-ban, s akikre nézve hátrányos lehet emiatt az SPS. Az Alkotmánybíróság a jogilag rendezetlen földtulajdonviszonyok miatt is elmeszelheti a törvényt. Az agrártárca ugyanis az SPS bevezetésével akarja megúszni a hazai földtulajdonviszonyok rendezését, ami legalább 17-18 milliárd forintjába kerülne a költségvetésnek. Az SPS-sel ugyanis az a 200 ezer nagygazdálkodó jár jól igazán, aki bérelt földet művel. A kistulajdonosok viszont kárvallottjai lennének az új agrártámogatási rendszernek, aminek a bevezetésére nem kötelezi az Európai Unió Magyarországot.


http://www.hetivalasz.hu/cikk/0902/graf_fel_a_kirugastol
 
 
2 komment , kategória:  Általános  
Durvul a Gyurcsány-csomag
  2009-02-19 22:17:23, csütörtök
 
  Durvul a Gyurcsány-csomag

Bárkitől elvehetik a családi pótlékot!

é.a., itthon@hetivalasz.hu
Heti Válasz Online - 2009.02.19.


Gyurcsány Ferenc hétfői parlamenti beszédéből fontos részletek maradtak ki. A Heti Válasz Online birtokába került újabb kormányzati előterjesztés 12 szociális intézkedést és 4, a nyugdíjasokra vonatkozó pontot tárgyal részletesen. A kormány célpontjában ismét a gyermekesek támogatásai állnak, ugyanakkor a csomag nem érinti a tisztes szegényeket. A legnagyobb vesztesek - akárcsak az adóátrendezésnél - a középosztálybeli családok, és a rendezett helyzetű aktív nyugdíjasok.
Csak szeptembertől adózik a családi pótlék, az adókedvezmények visszavétele, az úgynevezett cafeteriák (például az étkezi jegy vagy az üdülési csekk) megsarcolása 2010-től várható. A szociális csomag leginkább a fiatal családosokat sújtja, mivel adókötelessé válnak a lakásteremtési és otthonteremtési támogatások is. A kormány azt szeretné elérni, hogy ezeken megosztozzanak a szülők; két év haladékot kapnának, és utána nem egy összegben, hanem öt évre elosztva kellene adózniuk.

Az adóztatási technika ugyanaz lesz, mint a családi pótléknál illetve a nyugdíjaknál, úgynevezett adóterhet nem viselő járandósággá minősítik ezeket a juttatásokat. Ám ez csak azokra vonatkozik, akiknek teljes jövedelme (a szocpollal együtt) a 19 százalékos, alacsonyabb sávban adózik, mert ők továbbra is adómentesen vehetik fel a járandóságokat. Amennyiben a támogatás ,,átlöki" őket a magasabb, 38 százalékos sávba, akkor a többlet után 19 százalékos adót kell fizetniük.

Mindez még jobban megbéníthatja a lakásépítéseket és az új lakások piacát, hiszen egy kétgyermekes családnak nyújtandó 2,3 millió forintos vagy egy háromgyermekesnek járó 3,8 millió forintos támogatás utáni adóteher jó néhány szülőnek elveszi a kedvét a vásárlástól. Továbbra sem derül ki ugyanakkor, hogy a gyed részbeli visszavétele a két évnél rövidebb biztosítási jogviszonnyal rendelkezőknél mikortól várható. A gyermekesek mellett újabb kellemetlenség éri a nyugdíjasokat, a jövőben a 62 év felettiek számára is csak akkor állapítják meg a nyugdíjat, ha felfüggesztik munkaviszonyukat: ezen túl nyugdíj mellett a korhatár betöltése után sem dolgozhatnak.

Visszaveszik a gáz- és távhőtámogatás egy részét is, mivel ott is a rászorultsági elv fokozott érvényesülését ígérik, ám ezek részleteiről nem szól a kormányzati előterjesztés. A Heti Válasz Online az alábbiakban szó szerint közli a kormányzati dokumentumnak a szociális- és nyugdíjrendszerre vonatkozó pontjait. A korábban közzétett 11 pontos adócsomaghoz hasonlóan a királyi többes alatt most is a Magyar Köztársaság kormányát kell érteni.

CÉLZOTT ÉS MUNKÁRA ÖSZTÖNZŐ SZOCIÁLIS HÁLÓ

1. Folytatjuk és kiteljesítjük az Út a munkához programot

2. A rokkantsági ellátásban részesülők jelentős körének jogosultságát felülvizsgáljuk a 2008 elején hatályba lépő (sic!) rehabilitációs reform keretében.

3. A gyed igénybevételéhez szükséges biztosítotti jogviszony hossza 12 hónapra növekszik, a két évnél rövidebb, de 12 hónapot meghaladó biztosítási idővel rendelkező szülőknél a gyed folyósításának időszaka megegyezik a biztosítási jogviszony időtartamával, ezt követően az általános szabályok szerint a gyest lehet igénybe venni.

4. A 14 és 18 év közötti gyermekek után járó családi pótlék képzési támogatássá alakul, azaz a kifizető megvonja, ha a szülők nem gondoskodnak arról, hogy gyermekük eleget tegyen tankötelezettségének.

5. Ha a gyámhatóság úgy ítéli meg, hogy a gyermek érdekei sérülnek a családi pótlék felhasználása során, akkor a családi pótlékot átmeneti időre részlegesen természetbeni juttatássá lehet alakítani.

6. Megalakul a Nemzeti Ápolási Szolgálat, amely azoknak az ápolási díjban részesülőknek nyújt támogatást, akik többletjuttatásért hajlandóak további ápolást vállalni (a kiegészítő forrásokat Európai Uniós program biztosítja).

7. Áttekintjük és egyszerűsítjük a gyermekmegőrzés intézményeit. A bölcsődén kívül egy annál egyszerűbb feltételeknek megfelelő intézményi kategória, a ,,családi gyermekfelügyelet" jön létre.

8. Egyes univerzális ellátások adó alá vonása:

a. A 2009. szeptemberben esedékes emelés után adóterhet nem viselő járandóságként - a szülők között kötelezően megosztva - adókötelessé válik a családi pótlék.

b. Különböző lakhatás-szerzéshez nyújtott lakásépítési és otthonteremtési támogatások adóterhet nem viselő járandóságként adókötelessé válnak. A szülők közti megosztáshoz két további kedvezmény járul: (1) az igénybevevő két év türelmi időt kaphat, (2) azután öt év alatt egyenlő részletekben lehet bevonni az adott támogatást az adó hatálya alá.

9. Az egységes szociális számla 2011-től az ellátások teljes körét - függetlenül annak folyósítójától - tartalmazni fogja, az első ütem 2009-ben (állam által folyósított támogatások feltöltése), a második ütem 2010 elején (opcionális feltöltés az önkormányzatoknak) valósul meg.

10. A gáz- és távhő ártámogatásban a világpiaci árak csökkenése lehetővé teszi a rászorultsági elv még határozottabb érvényesítését.

11. A lakásépítési és otthonteremtési támogatás esetén kötelező - részben bankszámlára helyezett - önrész előírása az igénybevétel feltételeként.

12. A passzív táppénz összegének maximálása.

STABIL ÉS KISZÁMÍTHATÓ NYUGDÍJRENDSZER

1. 2016-tól 2024-re évente 4 hónappal a mai 62 évről 65 évre emelkedik a nyugdíjkorhatár.

2. A korhatár betöltését követően is a nyugdíjazás előfeltétele lesz az adott biztosítási jogviszony megszüntetése. Azaz csak akkor állapítják meg valakinek a nyugdíját, ha a megállapítás pillanatában nem áll munkaviszonyban.

3. 2010. január 1-től a 13. havi nyugdíj a 2009. évi szinten beépül a nyugellátásokba, és az ezután nyugdíjba vonulók már nem kapnak 13. havi nyugdíjat.

4. 2010-től változnak a svájci indexálás szabályai. A nyugdíjak évi rendes emelését továbbra is a fogyasztói árak és a nettó keresetek változása alapján határozzák meg, de hogy ezek közül melyik milyen arányban befolyásolja az emelést, az a gazdasági növekedés ütemétől függ. A svájci indexálás új, javasolt szabálya gazdasági visszaesés idején a korábbinál nagyobb garanciát ad a nyugdíjasoknak, ugyanakkor a reálkeresetek emelkedéséből nem automatikusan, hanem a gazdasági növekedés ütemének függvényében biztosít többletet. 2% alatti GDP bővülés esetén inflációkövető az indexálás, 2 és 3% között 20%-ban a bérek változása, 80%-ban az infláció, 3 és 4% közötti GDP növekedés esetén 40%-ban a bérek változása, 60%-ban az infláció, 4% feletti GDP bővülés esetén - a mai rendszerhez hasonlóan - 50%-ban a bérek változása, 50%-ban az infláció határozza meg a nyugdíjemelés mértékét - tartalmazza a kormányzati dokumentum.


Fórum a témában

Utolsó hozzászólás:
Silcon
2009-02-19 21:09
"A napi standolás baromsága, a 250eft-os kp.fizetési határ kivitelezhetetlensége oda vezetett, hogy a pártok egységesen törlik el azokat a jövő héten"
Egy füst alatt korrigálhatnának még egy kritikus hibát: Fletó miniszterelnökké választását :)


http://www.hetivalasz.hu/cikk/0902/gyurcsany_csomag_csaladi_potlek
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Rettegnek a kenderesiek a hely
  2009-02-19 22:13:02, csütörtök
 
  Rettegnek a kenderesiek a helyi bűnözőktől



Belföld
Széthordtak egy házat Kenderesen a helyi bűnözők. A polgármester a helyi védekezést szervezi, mert a rendőrség a szomszéd megyéből utaztat át egy rendőrt szolgálatra. A helyiek félnek, az idősek este nem mernek kimenni: kirabolják őket. Városőrséget toboroznak.


,,Ha bent áll az udvaron, ott fogom agyonütni" - fogalmazott egy kenderesi asszony, akinek már sok kárt okoztak a helyi bűnözők. Azt mondja, nem fél a tolvajoktól, nem hiszi, hogy az agyonütés fordítva fog megtörténni. Mindenesetre a helyi polgármester városőrséget állít: 18-20 fős csapatot szervez, 24 órás szolgálatra: a lopások ugyanis éjfél után történnek.

Kenderesen ma félnek az emberek, a település jövője bizonytalan, pedig múltja szép: ,,Oklevelek alapján kimutatható, hogy ezt a területet Árpád vezér Aba nemzetsége foglalta el. A XIX. század második felében jutott Kenderesen örökséghez a város fejlődését segítő Horthy család" - mutatja be helységét írásban Bogdán Péter polgármester. Mint ismeretes: az egykori kormányzót e városban temették el az 1990-es rendszerváltás után.

Ma azonban félelem bénítja a helységet. Mindennapos a vagyon elleni bűnözés, ezen belül rablások is előfordulnak: egy öregtől, aki este a templomból jött haza, ,,elvették a szatyorkáját" - emlékezik vissza a közelmúltra egy helyi polgár. Egy házat pedig széthordtak, vélhetően eladták az ellopott anyagokat az alvilág helyi alakjai.

Volt már polgárőrség itt, de az csak az erdei fákra vigyázott egy ideig. Ma azonban bent a városban kell vigyázni az emberekre. Kétszáz segélyezett él a településen, az ő köreikből is toborozni akar a városvezető, remélve, hogy mivel majd fizetést kapnak a járőrözők, követelményt is lehet velük szemben támasztani.

Egy idős ember kijelenti: ő nem akar városőr lenni. ,,Engem büntetnének meg" - jövendöli arra az esetre, ha ő föllépne a bűnözők ellen. Szerinte ,,egy pofon mindenképpen" járna a bűnözőknek. A helyi rendért felelős rendőrparancsnok azzal vigasztalja a kenderesieket, hogy a városban nem rosszabb a helyzet, mint Jász-nagykunSzolnok megye többi településén...

(Közelről)

http://www.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=37759
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
"Normális"
  2009-02-19 22:07:03, csütörtök
 
  "Normális"

http://1.bp.blogspot.com/_4tltYwvD8Oc/SZwwkOei9TI/AAAAAAAABlc/PzgnIfaQJac/s1600/m df.jpg

,,A Magyar Demokrata Fórum tűrhetetlennek tartja a kirekesztő gondolatok táplálását...


Amennyiben ezek az állítások igazak, akkor ki lehet jelenteni: az elmúlt években nemcsak az életszínvonal visszaesése miatti elégedetlenség, hanem a Fidesz is oroszlánrészt vállalt a radikalizmus megerősítésében. A Magyar Demokrata Fórum szerint egy demokratikus, európai jobboldali erő még azt sem engedheti meg magának, hogy bármilyen formában közösséget vállaljon a szélsőséges eszmékkel, nemhogy a színfalak mögött még segítse is azok elterjedését."

Akkor most ki kinek a kicsodája és minek a micsodája? Kövér mondja: "Kreálmány", szocik mondják: "A Zorbánviktor műve", tyúkom mondja: Kitrákotty! Na akkor most mi?

A "normális" MDF, a "demokraták" (nevezném inkább hipokritáknak) őrangyala úgy véli, hogy nem szabad. Ők már csak tudják. Megírták a Magyar Narancsban. És egy normális, demokratikus jobboldali hol máshol publikál, mint a Mancsban. Ismerem, egyszer vettem egyet. Egyszer.

Sajnos nem tudtuk meg a Kalapos Nő pártjától, hogy miképpen vélekedik, a szélsőséges, fasiszta, nácista, hitlerista, szálasista, horthysta, nacionalista, soviniszta, biciklista, focista párt mibenlétéről, nem mondták, hogy szerintük kik hozták létre azt. Kár, pedig ők biztosan tudják, a véleményükre pedig mindenki ad. Tudniuk kell, mert nekik mindig van hangfelvételük! Olyan kis bizonyíték értékű lemez, ami ott és akkor készülhetett az Aranykorsó sörözőben, a Móriczon, azon a bizonyos napon. Profi felszerelésük van. Kornél óta tudjuk.

Szóval nem lehet közösséget vállalni a szélsőséges eszmékkel. Jobb is, ha nem csinálunk semmit. Herényi semmittevés az, mit MDF-ék javasolnak, maguk is ezt teszik. Hosszú évek óta. De közösséget ne vállaljunk, mert az jajjdehűdeborzasztó!

De nekem rémlik, mintha lettem volna egy előadáson amit a Jobboldali Ifjúsági Közösség szervezett, s mintha lett volna ott egy MDF-es tag is. De biztosan a memóriám csalfa...

Szóval olvashattunk, arról, hogy miképpen kell eljárnia egy "normális" pártnak.

Rémlik, mintha valami tejfölös képű, jólfésült fazon írta volna a fenti bölcseletet. De nem jut eszembe a neve. Hiába töröm a fejem, nem megy...
De talán mindegy is. Aki tudja, meg ne mondja! Úgyis elfelejti majd mindenki őt is és az egész "kalapos-normális" bandát. Jobb később, mint soha.


http://ellenkultura.blogspot.com/2009/02/normalis.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
gyurcsány kádár nincs válság
  2009-02-19 21:55:56, csütörtök
 
  gyurcsány kádár nincs válság

http://www.youtube.com/watch?v=4rtty5oifew&eurl=


http://ellenkultura.blogspot.com/2009/02/igazi-gyongyszem-nincs-valsag.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Aktuális,közérdekű,igaz
  2009-02-19 21:32:36, csütörtök
 
 

AKTUÁLIS, KÖZÉRDEKŰ, IGAZ

(felhívások, észrevételek, megjegyzések)



MAGYAR JUSTITIA BIZOTTSÁG (MJB) POSTALÁDÁJA



GYURCSÁNY FERENC

1/ Az "ámokfutó" miniszterelnök és kormánya (valamint holdudvara), egyre gyorsuló ütemben viszi teljes erkölcsi és gazdasági csődbe hazánkat. A túlélésre "játszó" kormányfő, újabb-és újabb ígéreteivel vagy ötletbörzéjével az orránál fogva vezeti a parlamentet, valamint ortodox híveit, élükön Lendvai Ildikóval, a "SÁNTA KUTYA" kitüntetés potenciális várományosával.

2/ Ha Gyurcsány és kormánya menesztése halasztást szenved és/vagy a parlament feloszlatása hamarosan nem valósul meg, akkor számolni kell azzal, hogy a következő választások után hatalomra jutó kormány és az ország olyan katasztrófális helyzetbe kerül, amelyből 25-30 évig nem lehet kilábalni! Gondoljanak erre azok a szavazók, akik foggal-körömmel ragaszkodnak megbukott elveikhez és leadereikhez, mert Marx-Lenin-Sztalin-Rákosi-Kádár-és Gyurcsány szellemét hagyják örökségül unokáikra, csatolmányként pedig adóssághalmazt, nyomort és kilátástalanságot.

3/ Az MJB gratulál Gyurcsánynak, a Szent János Szuverén Máltai Lovagrend Uralkodó Nagymesterétől kapott Lovagi Nagykereszt elnyerése alkalmából. Kapitális hazugunk megtévesztette az Uralkodó Nagymestert (is), aki abban a tudatban van, hogy Gyurcsány a "hit védelmében és az elesettek szolgálatában" tevékenykedik. Szolzsenyicintől plagizálva és az adott eseményre átírva: "sajnálni lehet azt a lovagrendet, amelynek ilyen kapitális hülye a vezetője".

BOROSS PÉTER ELŐRELÁTÁSA

Derék dolog az, ha valaki gondoskodik nyugdíjas éveiről, hogy ne szoruljon mások támogatására! Az MDF tavaly beterjesztett és expressz gyorsasággal elfogadott parlamenti beadványa alapján, az egykori miniszterelnökök másfélmilliós nyugellátásban részesülnek. Boross akkor tiltakozott, hogy nem miatta készült a javaslat, hiszen ő képviselő (is), majd bízva az emberek feledékenységében, lemondott képviselői mandátumáról és élvezi a törvényesen megállapított miniszterelnöki nyugdíjat. Medgyessy Péter is kapott az égből érkező mani után, lemondott a kft. elnöki jövedelméről, "átváltott" az újra, hiszen a törvény nem tett kivételt a ciklusát kitöltött vagy félidőben kiebrudalt miniszterelnök között. Vajon miért nem terjesztett vagy terjeszt be nyugdíjkorrekciót az MDF bányászok, buszvezetők, postások és más foglalkozást űzött nyugdíjasok számára?

MUNKAALKALMASSÁGI ÉS PSZICHIÁTRIAI VIZSGÁLAT

AZ MJB javasolja, hogy felelős munkakört csak azok tölthessenek be, akik előzetes, majd rendszeres, munkaalkalmassági, pszichológiai és pszichiátriai vizsgálaton vesznek részt és megfelelnek az előírt kritériumoknak. Ezek a vizsgálatok jelentős mértékben csökkentik vagy kizárják annak a kockázatát, hogy az érintett személy önmagára és szűkebb vagy tágabb környezetére kihatható káros munkakörben tevékenykedjen. Egy miniszterelnök vagy pl. egy képviselő sokkal nagyobb és maradandóbb károkat okozhat, mint egy szakács vagy kőműves. Egy elsózott húsleves nem egyenértékű egy "elqrt" (!) kormányprogrammal vagy dilettáns törvénnyel!

RENDŐRSÉGI ÜGYEK

1/ Az elmúlt években fokozatosan megromlott közbiztonsági állapotokért, a rendőri állomány szakkiképzésének gyengeségéért, a túlkapásokért, a diszkriminációs módszerek bevezetéséért vagy az elkövetők késedelmes felderítéséért, egyértelmű felelősség terheli Draskovics Tibor rendvédelmi minisztert, Bencze József országos rendőrfőkapitányt, ezért az MJB követeli azonnali felmentésüket és felelősségrevonásukat!

Menesztésük a miskolci rendőrkapitánnyal (Pásztor Albert r. ezredessel) szembeni dilettáns eljárásuk miatt is esedékes lenne, pontosabban: saját "törülközőjük bedobása", de ez a hozzáállás a posztkádári vezetők körében ismeretlen aktusnak számít.

2/ Mivel az országos "főrendőr" arra hívatkozott egy nemrégiben elhangzott tévés nyilatkozatában, hogy kevés a rendőr Budapesten és az országban, ezért többekben felmerül az a kérdédés, hogy felvonulások és tüntetések alkalmával miért van elegendő vagy több, mint elegendő "közeg"az utcán, mi a magyarázata, hogy egy földön fekvő idős ember megrugdosására 10-12 fő is jut?

Mennyivel veszélyesebb egy nemzeti színű zászlót lobogtató fegyvertelen állampolgár, egy kaszával, kapával vagy baltával hadonászó állampolgárnál?

BÍRÓSÁGI ÜGYEK

1/ Miért húzódnak egyes bírósági ügyek hónapokon vagy éveken át, mennyire felkészültek a bírák, az ügyeszek, illetve a nyomazati (ezen belül a különféle szakértői) szervek egy-egy feladat végrehajtására? Mennyiben érvényesítik azt a római jogban ismert elvet, hogy a büntetés mértéke és gyors kiszabása a "megtorlás" mellett az elrettentést is szolgálja?

2/ Van-e statisztikai adat arról, hogy a hamis tanúzás szankcionálását hányszor alkalmazták a bíróságok? Merthogy: a hamis tanúzás törvényes következményeire utaló a figyelmeztetés legtöbbször elhangzik a tárgyalóterembe megjelenő tanú felé, de a törvény alkalmazására alig van példa. 70-80 %-al csökkenne a bírákra háruló tárgyalások időtartama, ha komolyan vennék ennek a törvénynek az alkalmazását és ezzel a tanúkvallomások jelentőségét is növelnék.

JUTALMAZÁSOK

Célszerű lenne, záros (rövid) határidőn belül létrehozni egy pénzügyi ellenőrző bizottságot, amely felügyelhetné a különféle juttatások és jutalmazások jogosságát, és hatósági jogkörrel felruházva járhatna el a legkisebb törvénytelenségek (túlkapások, indokolatlanságok) észlelése esetében.

Lehetetlen dolog az OEP-nél vagy az APEH-nél arra hívatkozni, hogy milyen nagy összegekkel dolgoznak és mennyi hasznot hajtanak az államnak, hiszen egy APEH-es vagy OEP-es ügyintéző semmivel sem végez nehezebb munkát, mint egy vállalati bérelszámoló vagy villanyszámlás (gázszámlás) dolgozó, irreálisnak tűnik milliárdok kifizetése abból, amelyet az egyes adófajták révén "szippantanak" el az adózó alanyoktól.

Még ennél is undorítóbbnak tűnik, hogy olyanok markolnak fel milliókat, akik kiemelt fizetésben és különféle egyéb juttatásokban (gk. használat, mobil telefon használat, utazási lehetőségek, ruhapénz, szállodai költség, stb., stb.) részesülnek, sőt az is gyakori, hogy egy vagy több helyen végzett (papíron nyilvántartott) tanácsadói, ig. tagsági, elnökségi, szakértői, kuratóriumi tevékenységükért újabb (havi) százezrekkel vagy milliókkal gyarapítják vagyonkájukat.

PARLAMENTI KURIÓZUMOK

1/ Az EU egyik legszegényebb, legjobban eladósodott, lélekszámában leggyorsabban fogyatkozó, munkanélküliek és hajléktalanok száma permanensen növekvő, mezőgazdasági és ipari fejlődésben sereghajtó országunk - országgyűlési (és önkormányzati) képviselőinek száma abnormális nagyságrendű.

A hazug kormányfőnek most kerülhetett a kezébe az az 1994-es választási szórólapom amelyben azt ígértem a választópolgároknak, hogy megválasztásom esetében azonnal javaslatot teszek az országgyűlési képviselők számának és tiszteletdíjaiknak 50%-os csökkentésére, mert Gyurcsány is szóba hozta a képviselők számának csökkentését, de ez csak egy piciny morzsának számított ígéretei halmazában.

2/ Az előző témához kapcsolható az a példátlan és megmagyarázhatatlan gyakorlat, miszerint parlamenti képviselőink - igazolás nélkül - annyi pénzt vehetnek fel különböző (bemondott) kiadásaik fejében, amennyit nem szégyellnek, e-közben egy rokkant nyugdíjasnak azt a kis mellékes jövedelmét is megcsapolják, amelyért keményen megdolgozik, nehogy a hajléktalanok közé kerüljön. És minderről szemérmesen hallgat a parlament elnöke, a miniszterelnök, a pénzügyminisztérium, az APEH vagy más (ki tudja milyen?) illetékes személy vagy szervezet.

3/ A parlamenti "juttatások"közül az is megmagyarázhatatlan, hogy az egyes bizottságokban tevékenykedők miért részesülnek plusz (jelentős összegű) anyagi elismerésben, hiszen egyidőben csak egy helyen lehetnek, de mivel a bizottságokban helyettesíthetik is egymást, így elméletileg (vagy gyakorlatilag) elegendő (egy szavazási procedúrában) az 50%-os részvétel, hogy a bizottsági tagok 100%-ának a szavazata szerepeljen a jegyzőkönyvekben.

SZÓVIVŐK

Kissé félve merjük bejelenteni, hogy a szóvivőkre olyan szüksége van hazánknak, mint eszkimóknak a 25 faktoros naptejre! Egy adott szervezet vezetője "vigye a szót" a tevékenységükkel kapcsolatos tájékoztatásért (hiszen ez munkaköri kötelességük), nehezen képzelhető el, hogy ne legyen képes esetenkénti 10-15 percet igénybe vevő feladat elvégzésére.

Fel kell tételezni, hogy ennél sokkal több idő szükségeltetik a szóvivő képbe helyezésére (felkészítésére), még akkor is, ha az illető fiatal, csinos és jólöltözött.

A szóvivök és apparátusuk, illetve infrastruktúrájuk jelentős terhet rónak az adófizetőkre, és bizonyos értelemben (mintegy) tompítják a "szót adó" felelősségét a közvélemény előtt. Ma már megjelentek a helyettes szóvivők is, hamarosan várhatók a szóvivők szóvivői beosztások elterjedése, miként az is elterjedt, hogy egyes vezetők csak szóvivőjuk társaságában jelennek meg a kamerák előtt, ami csak abban az esetben lehet indokolt, ha egyikük fel van készülve, hogy rosszullét esetében ölbe kapja a másikat, vagyis a vezető viszi az ölében a szótlan szóvivőt, esetleg a szóvivő viszi a megkukult vezetőt...





KÓRHÁZI RÉMESETEK (csak ajánlott olvasmányként)

1/ Az Erzsébet Kórházban voltam szemtanúja annak az jelenségnek, hogy egy 17-20 év körüli fiatalember kiballagott a kórteremből egy kis folyosói és udvari sétára, balkezével vállmagasságban tartotta az infúziós műanyag tasakot,- és derűs egykedvűséggel "töltötte" magába az infúziós folyadékot, valamint cigarettája égéstermékét. Számos kórházi dolgozó elhaladt mellette, úgy tettek, mintha nem látták volna.

2/ Ugyanebben a kórházban statiszta szerepet játszottam egy kínos jelenetben. Feleségemet a reggeli órákban mérgezési tünettel szállították be szirénázó mentőkocsival a toxikológiai osztályra. A mentősök azonnal bevitték a vizsgálóba (felvevőbe vagy átvevőbe, ez kideríthetetlen maradt, mert a hosszú folyosóra nyíló ajtók többségén egyetlenegy felirat sincsen).

A folyosón várakoztam, ahol annyi szék, pad, sámli vagy más ülő-alkalmatosság sem volt, mint az ajtókon lévő felirat. Rövid idő elteltével egy nővér (vagy asszisztens) lépett ki a vizsgálóból (?) és meglátván az egyik helyiségből kilépő civilruhás (tehát nem orvosi köpenyben lévő) urat, közölte vele, hogy: "főorvos úr, meghozták az új beteget".

A főorvos úr megindult a vizsgáló(?) felé, de pont arra gördítette kocsikáját egy újságárus, akitől kért egy Népszabadság c. napilapot. Miután megkapta,- visszaballagott az irodájába, és nagy valószínűséggel (csak) rövidített "Szabad Nép" félórát tartott, mert 20 perc elteltével ismét előbukkant, majd pillantásra sem méltatva bekocogott a vizsgálóba, ahonnan már kivitték a mentősöktől átvett "új beteget".

Röpke 2-3 perc elteltével, a főorvos a nyitott ajtón át kikiabált (és kiintett), hogy menjek be! Még köszönésre sem adott időt (nyilván fellobbant benne a kötelességtudat), emelt hangon kérte a kórházi zárójelentést és a TAJ kártyát.

Közöltem vele, hogy ezek az okmányok nincsenek nálam, de rövid idő alatt behozom, a nagy sietségben nem jutott eszembe, hogy magahoz vegyem ezeket a dolgokat, a mentősök is (jogosan) siettettek, hogy egy-két törülközöt, pizsamát, papucsot kapjak fel, és a többi dolgokat ráérek később is bevinni.

Szavaim nem hatották meg a helyi törvényekhez ragaszkodó főurat, mert ordítani kezdett: "tudhattam, hogy kórházba megyek, lehetett volna annyi eszem, hogy a zárójelentést és a TAJ kártyát magammal hozzam".

Figyelmeztettem, hogy válogassa meg a szavait és vegye lejjebb a hangerejét, nem a TAJ kártyát kell vizsgálni, hanem a beteget. Erre még jobban felfújta magát, feljebb srófolta a hangerejét, ezért a további összeszólalkozás elkerülése érdekében, szó nélkül hátatfordítottam neki és kimentem a vizsgálóból.

Később megbántam udvariatlan viselkedésemet, hiszen alighanem rossz hireket olvasott kedvenc lapjában, ezért gyors kocsifordulóval bevittem a kezelő orvoshoz 3 db (azaz három darab) zárójelentést és a TAJ kártyát.

Miután itt is kaptam egy zárójelentést, rezignáltan vettem tudomásul, hogy feltűntették a TAJ kártya hiányát (a számok helyét akkurátosan "kiixelték"), és aláírattan velünk egy elismervényt, hogy ha nem lesz meg a kártyaszám, akkor kp-ben kell fizetnünk a 82-ezer ( azaz nyolcvankétezer) forintos kórházi költséget.

Epilógus helyett: feleségem másfél napig volt a kórházban, a TAJ kártyát időben megkapták, a mérhetetlenül hiányolt régebbi (három) zárójelentés mindegyikében szerepelt a TAJ kártya száma! Figyelmetlenül olvashatták, vagy esetleg el sem olvasták(!), mert ha igen, akkor nem írták volna le a hiányát. Az már csak hab a tortán, hogy új betegük személyében egy kollégájukról volt szó, bár semmilyen kivételezést nem igényeltünk.

A főorvossal tehát szűk két percet "beszélgettünk", majd a kezelőorvosával 3 percet a folyosón áldigállva, bár az igazsághoz tartozik, hogy másnap 11.30-ra kérte, hogy találkozzunk és egy szakorvossal is tárgyalunk. Esti félperces telefonbeszélgetésünk során meg is említette a másnapi "összejövetelt" amelyen én megjelentem, ő pedig nem! A szakorvos csekély három órás késéssel (14.30-kor) átjött a szomszédos épületből, beszélgettünk mintegy 3 (azaz három) percet a folyosó szellős környezetében, de ezalatt még két mobiltelefonos beszélgetést is lebonyolított, ami nagyfokú (irigylésre méltó) koncentrációs képességére utalt.

A nővérek megdolgoztak az OEP-től járó 82 ezer forintért, ehhez hozzájárult a két orvos kb. (összesen) 8-9 perces emelt színtű tevékenysége.

Éljenek soká Molnár Lajos és Horváth Ágnes ex-miniszterek (hasonló körülmények között betegen és kiszolgáltatottan), akik erkölcsi, anyagi, személyi, szakmai és szervezési értelemben úgy tönkretették az egészségügyet, hogy a többi tárcák miniszterei pironkodhatnak miattuk, pedig ők is sokat tettek a közromlás asztalára!



(Prof. Dr. Bokor Imre)
az MJB elnöke

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A kormány előre gondoskodik a
  2009-02-19 20:58:44, csütörtök
 
  A kormány előre gondoskodik a balliberális értelmiség apanázsáról?
2009-02-17 14:55

Vajon miért kell 3 milliárd forinttal támogatni a Lantos alapítványt, amikor gyakorlatilag államcsődben vagyunk?

Még egyetlen alapítványnak sem adott magyar kormány ennyi támogatást egyszerre a rendszerváltás óta. A miniszterelnökség az Egyesült Államokban a Tom Lantos Foundation indulásához biztosít ennyi pénzt. Az alapítványt néhány hónappal ezelőtt hozták létre és a Parlament még nem szavazott róla.

Az egy évvel ezelőtt elhúnyt Tom Lantos szellemi hagyatéka előtt kíván tisztelegni a magyar állam, amit emléktörvénybe is foglaltatott Gyurcsány Ferenc , akit a balszerencse és a beteglelkű gerantomaffia jóvoltából ma Magyarország miniszterelnökének kell nevezzünk.

Az intézet elnöke Tom Lantos özvegye és a szervezetnek szánt 3 milliárd forint 5 éves működési költséget takar a kormányszóvivői irada tájékoztatása szerint.

Emlékeztetőül, a Magyar államháztartás hiánya 2008-ban 73%-ra rúgott. A világbank elnöke magyarországi éhséglázadásoktól tart, a kormányszóvivői iroda szerint:

,,A kutatóintézet a tervek szerint tudományos és tudományszervező feladatokat lát majd el, az emberi jogok egyetemes érvényesítését és a demokrácia terjesztését szolgálja majd. Az intézet mindamellett, hogy emléket állít Tom Lantos tevékenységének, hozzájárulna a néhai képviselő politikai örökségének, munkásságának továbbviteléhez. Az Intézet alkalmazott kutatókat foglalkoztatna, ösztöndíj lehetőséget biztosítana, konferenciákat szervezne, kiadványokat, publikációkat készítene, ezzel is hozzájárulva a kutatási terület feldolgozásához."

Az Index nyomán

Van egy mondás !
Szabó Gábor, sze, 2009-02-18 19:53

A börtönben mindenkinek van egy téglája .Remélem gyurcsának ,eddigi munkáságát nézve ,már régen kijár egy teljes szoba ,két szer két méteren.Ezt megérdemli!

Inkább egy nyakba akasztható kitüntetés...




Nukleon, cs, 2009-02-19 15:25

Mondjuk kenderből fonva...

Miért kell 3 milliárd magyar közpénzt adni a külföldi zsidónak?


Nukleon, k, 2009-02-17 16:28

Költői kérdés.

A 3 milliárd Forintból sok munkahelyet és egy egész szép kis gazdaságélénkítést lehetne előre lendítendőn. Ehelyett lényegében Gyurcsány az adóforintjainkat kidobja az ablakon egy zsidó mellé. Aki azt felveszi és köszönet nélkül zsebrevágja...

Sok, nagyon sok magyar ember görnyedt azért a 3 milliárd Forintért a munkahelyén, hogy befizesse. Gyurcsány pedig egy kézmozdulattal kihajította az ablakon!!!

Ráadásul egy magyargyűlölő személyiség alapítványának, aki történetesen egy amerikai gazdag zsidó és már rég meghalt.



nem baj,
beju, k, 2009-02-17 21:45

Ha a jovobeni menekulesi utvonal az Egyesult Allamokba vezet, akkor jo iranyba tervez ferink. Kozvetlenul itt lesz megtalalva eloszor, in-kal security ide-vagy oda.



http://portal.jobbik.net/index.php?q=node/6218
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
ILLÚZIÓ az adósság leszorítá
  2009-02-19 20:51:07, csütörtök
 
  A MEGSZOKOTT BIZOTTSÁGI RECEPT: TOVÁBBI NADRÁGSZÍJHÚZÁS MAGYARORSZÁGNAK BECSEY: ILLÚZIÓ AZ ADÓSSÁG LESZORÍTÁSA
2009. február 18. 22:27:16

Miközben ,,Kelet-Európa" és kiemelten Magyarország is tegnap a globális lapok címoldalán szerepelt azzal, hogy a térség válsága feltartozhatatlanul mélyül, az Európai Bizottság - ellentétben a kiút reményét a gazdaságösztönzésben látó országok gyakorlatával szemben - Magyarországnak ismét a kívülről immár két évtizede diktált ,,orvosságot" ajánlotta: a nadrágszíj további megszorítását.



Az EU végrehajtó testülete 17 tagállam stabilitási és konvergencia programját értékelte.

Magyarország esetében már az első mondatban megállapította, hogy az ,,látványos előrelépést" tett az államháztartás egyensúlyi zavarainak megszüntetéséért, és hogy költségvetési hiányát a 2006-os 9,3 %-ról tavaly 3,5 %-ra csökkentse.



Joaquín Almunia, gazdasági és monetáris ügyekért felelős biztos az értékeléseket ismertető sajtótájékoztatón kiemelte azt is, hogy Magyarország tartja magát azokhoz a feltételekhez, amelyek a Nemzetközi Valutaalappal és az EU-val a 6,5 milliárd euró összegű pénzügyi támogatásról aláírt megállapodásban szerepeltek.



A bizottság szerint a befektetői bizalom helyreállítása érdekében Magyarország további fiskális lépéseket hajtott végre és megszigorította a hiánycélokat.



A decemberben benyújtott, frissített konvergencia program - áll az értékelésben - azon gazdaságpolitikai programon alapul, amelyet a kormány fogadott el a pénzügyi válságra adott válaszként, és amit nemzetközi pénzügyi segítség is támogatott.



A kiértékelés a kiadásokra térve megállapította, hogy a közelmúltban ,,pozitív elemeket" tapasztalt, de ugyanakkor a túlköltekezés veszélye még mindig nem zárható ki, főleg 2010-ben. A mérséklést, sürgeti a bizottság, államigazgatási, egészségügyi és oktatási rendszeri reformoknak is kísérniük kellene. Jövő évtől kezdve pedig további költségvetési megszorításokra is szükség lesz.

Az államháztartás hosszú távú fenntarthatósága érdekében is további intézkedéseket kell tenni és ez elsősorban a nyugdíjrendszer ,,reformjának" folytatására vonatkozik.



Az értékelés idén a magyar gazdasági csökkenést csupán 1,6 százalékosra várja, holott Almunia pénzügyi biztoshoz hasonlóan Gyurcsány-ellenességgel eddig még szintén nem vádolt globális brit lap, a The Economist már 3 százalékos GDP-csökkentést vár.

Az inflációt Brüsszel - megfigyelők szerint ugyancsak optimistán - 2,8 százalékra várja.



Lapunknak Becsey Zsolt, az Európai Parlament gazdasági és monetáris bizottságának néppárti (fideszes) tagja a most kiadott értékeléssel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy az ismét az ,,elmúlt időket" értékeli, ugyanis a kormány még karácsony előtt elköltötte tartalékainak gyakorlatilag a kétharmadát. Ezen kívül, tette hozzá, még két héttel azelőtt, hogy a Nemzetközi Valutaalap igazgatója megérkezett volna Budapestre, ,,gyakorlatilag összeomlott a költségvetés". Így, folytatta a képviselő, nyilván nehéz a konvergencia program értékelése, ugyanis mint korábban is, a program és a valóság még köszönőviszonyban sem voltak egymással.



,,Az Európai Unió elvárása meglehetősen sajátos", jelentette ki lapunknak Becsey, ugyanis az egy ilyen általános recesszió közepette is ragaszkodik ahhoz, hogy a költségvetési hiány a bruttó nemzeti termék 3 %-a alatt legyen, azaz, hogy Magyarország az idén kikerüljön a túlzott deficit eljárásból.

,,Zuhanó GDP mellett meglehetősen illuzórikusnak látom azt, hogy csökkenő tendenciát vár el az adósság GDP-hez viszonyított arányában", jelentette ki a képviselő, aki megjegyezte, hogy Európában ,,most mindenki növeli eladósodottságát", fiskális ösztönzés útján.

A bizottsági értékelés arra ösztökéli a Gyurcsány-kormányt, hogy a GDP-hez mérten a belső adósságot szorítsa le az EU-ban kívánatosnak tartott 60 százalékos határ felé.



A bizottsági értékelés hamarosan az EU-tagállamok pénzügyminisztereinek tanácsa elé kerül, amely várhatóan közösen mond véleményt az összes programról.



Almunia biztos ugyanakkor aggodalmát is kifejezte a kelet-európai országok valutáinak jelentős ingadozása miatt. Kijelentette: a hatóságoknak nem szabad olyan kijelentéseiket tenniük, amelyek fokozhatják a bajokat az eleve ideges piacokon.



Becsey Zsolt pedig egy román és egy lengyel bizottsági kollégájával tartott rendezvényén annak a véleményének adott hangot, hogy noha a közös pénz védettségét nem élvező tagállamok sokkal sérülékenyebbek a válságban, mint euróövezeti társaik, felkészületlenül mégsem ajánlatos csatlakozni az eurózónába.





Lovas István

Brüsszel





Forrás: Magyar Nemzet
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Horváth György: Gyurcsány korl
  2009-02-19 20:47:05, csütörtök
 
  Horváth György: Gyurcsány korlátozza a sajtószabadságot
2009. február 19. 12:59:45

Kérelmet nyújtott be az Országos Igazságszolgáltatási Tanácshoz (OIT) Horváth György, a Veszprém Megyei Bíróság elnöke, amelyben állásfoglalást vár a testület etikai bizottságától, hogy nyilatkozatával, amellyel kiállt a Gyurcsány Ferenc által bojkottált Magyar Hírlap mellett, sérti-e a bírákkal szembeni etikai elvárásokat, vagy éppen támogatja az alkotmányon alapuló sajtó- és véleménynyilvánítási szabadságot.



Ismert, a kormányfő felhívására reagálva, Horváth lapunk előfizetésére szólította fel kollégáit, és alkotmányellenesnek nyilvánította Gyurcsány lépését. Beadványában a bírósági elnök emlékeztet: nyilatkozata nyomán Draskovics Tibor igazságügyi miniszter és néhány "grafomán, beszédkényszerrel küszködő jogász", mint például Fleck Zoltán jogszociológus, fegyelmi eljárás megindítását vetette fel ellene.



Horváth hibásnak tartja a bírósági törvényeket, amelyek általánosságban tiltják a politika tevékenységet. Példaként említi a táblabíróságok felállításáról szóló szakmapolitikai vitát, amelyben nehéz elképzelni, hogy egy bírónak ne legyen véleménye.



Az elnök felhívja a figyelmet: a politika felett áll az alkotmányosság, amelynek része a sajtó- és véleménynyilvánítás szabadsága. Gyurcsány Ferenc pedig az egyik legfőbb közjogi méltóságként ezt akarta korlátozni. Ez ellen fellépni nem politikai tevékenység, hanem az alkotmányosság védelmének része, és különösen indokolt a sajtópereket tárgyaló, ezért a sajtószabadság iránt fokozottan érzékeny bíróságok esetében - húzza alá az elnök.



Baranya Róbert

Forrás: Magya Hírlap


http://www.nemenyi.org/default.asp?SID=0&AID=0&Direkt=Horvath_Gyorgy_Gyur csany_korlatozza_a_sajtoszabadsagot_54862
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A bírósági ítélet nem érdekli
  2009-02-19 20:43:07, csütörtök
 
  2009-02-19 20:20
A bírósági ítélet nem érdekli az egészségügyi minisztert

Nem egyezett meg csütörtökön Békés megye önkormányzata és az egészségügyi miniszter a megyei Pándy Kálmán Kórház sorsáról. A minisztériumot korábban a Legfelsőbb Bíróság arra kötelezte, hogy helyezze hatályon kívül a kórházat érintő ágyszám csökkentést. Peren kívül nem tudtak megállapodni, ezért további jogi lépéseket készít elő a megyei önkormányzat - mondta Domokos László, a megyegyűlés elnöke.



A Békés Megyei Önkormányzat az országban elsőként nyert pert a Molnár Lajos, a Gyurcsány-kormány egykori egészségügyi miniszterének határozatával szemben. A Legfelsőbb Bíróság decemberben jogerősen hatályon kívül helyezte a volt egészségügyi miniszter határozatát, mely a Békés Megyei Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi intézmények ágyszám csökkentéséről rendelkezett, és a minisztert új eljárásra kötelezte - áll a Békés megyei önkormányzat sajtóközleményében.

A jelenlegi minisztert nem érdekelte a LB határozata

Domokos László, a Békés Megyei Önkormányzat elnöke peren kívüli megegyezéssel szerette volna megoldani a helyzetet, az ágyszám csökkentést megelőző eredeti állapotot visszaállítani. A Legfelsőbb Bíróság (LB) határozatára hivatkozva a Békés megyei elnök kérte, hogy március 1-gyel az egészségügyi ellátás lehetőségeit Békés megye 450 ezer lakosa érdekében. Ezt a kezdeményezést Székely Tamás jelenlegi miniszter elutasította.

,,Személyes felelőssége megállapítható"

A Békés Megyei Önkormányzat jogértelmezése szerint egy jogállamban nem lehet megkérdőjelezni a Legfelsőbb Bíróság határozatát, és elutasítani az abból fakadó következmények végrehajtását. A szocialista kormány minisztere semmibe vette a legfelsőbb bírósági döntést, ezért személyes felelőssége megállapítható.

Békés megye nem kapott lehetőséget arra, hogy egy közös szakértői munkabizottságot hozzunk létre, ami a peren kívüli megegyezésre módot adott volna, mert ellentétben a Békés Megyei Önkormányzat megegyezésre törekvő és konstruktív magatartásával, a miniszter ezt is mereven elutasította. Ezzel egyértelmű vált, hogy az egészségügyért, az egészségünkért felelős miniszter nem akar, és nem tud szembe nézni a bíróság döntéséből adódó jogi következményekkel és nem akar enyhíteni az abból fakadó hátrányokon - közölte Domokos László a Békés megyei önkormányzat elnöke.

Domokos László elnök a bajok orvoslására és a további érdemi és érdeksérelmek nélküli munkára tett javaslatot, ám a miniszter csak arra a törvényre hivatkozott, mely szerint a további finanszírozási és TVK (területi mennyiségi korlát - ágyszám) felosztás az ő hatáskörébe tartozik. - A miniszter ez irányú felvetésére aggodalommal tekintünk, ezért a megyei önkormányzatnak nem maradt más lehetősége, mint hogy a további jogi lépéseket előkészítse - közölte a Független Hírügynökséggel Domokos László.



http://www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=259141
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 44 
2009.01 2009. Február 2009.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 1172 db bejegyzés
e év: 7232 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1999
  • e Hét: 7731
  • e Hónap: 18842
  • e Év: 172338
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.