Belépés
kohlinka.blog.xfree.hu
Lehet, hogy fentről többet látni, de a jajszó már nem hallatszik olyan élesen. Szendrei Klaudia
1958.03.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
Joshi Bharat mai idézete
  2009-07-14 13:04:29, kedd
 
 
"Az igazságot gyakran kisajátítjuk, a tévedést soha."
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek  
Rockreflektor a Közgázon
  2009-07-14 12:34:49, kedd
 
  Rock Évkönyv 1981. január-december

Zeneműkiadó Budapest, 1982.
Szerkesztette: Sebők János

A főnixes Mici Mackós Annás apokalipszis a szentháromsággal indulva (Illés, Omega, Metro) érintve a babiloni korokat, köztük az aranykört, vaskort, cserépkort, az Útont, a kutyákat, valamennyi egyházat a biblia történetéből. Kezdet: 1946-os tűzkutya évében született Koncz Zsuzsa és a Vörös Oroszlán misztikus szülöttjei és különféle zsidó rendjei. Már itt a Krém Syriusék Az ördög álarcosbáljával ismételt új zenekarokkal ismételve, a KFT, mint a sötétség által írt és létrehozott apokaliptikus csapások bábjainak szószólója is megjelent, amiért a bábok emelése után kitüntetést is kapott. Ilyenek az indigósan létrehozott gyerekek is, a feketékkel együtt. 1992. óta csak bábokat emeltek Hozd a bábukat könyv Új Bekezdés által megjelentetett egri szerző műve alapján.


A lerágott csonttól a szivárványig


Az előző éveknél lanyhább várakozás előzte meg a Közgáz klub harmadik Rockreflektor című koncentsorozatát, aminek köztudottan az a célja, hogy a tehetségesnek tartott kezdő, vagy vidéki zenekarok a törzsközönségükön kívül is ismertekké válhassanak. A rockreflektor nevezetesebb "skalpjai" közé tartozik az EDDA és az East.

Ám amíg a korábbi esztendőkben feszülten vártuk az "utánpótlást", most mintha kevésbé lenne fontos. A "Keressük az utánpótlást" jelszó azóta éppúgy kiment a divatból, mint az akkori slágerek. Igaz, azóta az élboly is átformálódott. A "óriások" közül egyedül a Lokomotív GT őrzi a helyét, az őket felváltó első hullámocska, az őszinte rock már mindenkinek a könyökén jön ki. a P. Mobil örökségét rég széthordták százfelé, anélkül, hogy egyszer is tisztán kerülhetett volna a szemünk, fülünk elé. A Beatrice már önmaga paródiáját játssza némely koncertjén, s úgy tűnik, még néhány hónap és kiütést kapunk a blues-áradattól is. Sajnos, a rockzene szinte minden frissítő irányzatát sáskahadszerűen vesszük birtokba, egy év elteltével csak a lerágott csont marad belőle, amihez joggal nincs gusztusunk.

A terepet - úgy rémlik - tiszavirág-életű zenekarok uralják, amelyeket egy-egy irányzat csillagának felívelése után dob félre a közönség, mint egy üres konzervdobozt. Mindennek az a legnagyobb hátránya, hogy a néhány periódust átélt rajongó eleve szkepszissel fogadja a látóhatáron feltűnő legújabb ígéretes fényt is, mert tudja, hogy az csupán szivárvány, amelyet hamarosan felfal a szürke háttér.

Nos, mindezeket felfedezhettük a Rockreflektor fénykörében is.

A teljesen lerágott csontot a kecskeméti Konzum szállította a gitáros-énekes fanatikussága ellenére is. Zenéjük szabvány szerint kemény rock, mondanivalójukban a hosszú hajnál tartanak.

A "miskolc-soundot" játszotta a Reflex (persze Miskolcról), így zenéjükben "modernebbek". Csöves programzenéjük mondanivalója azonban ízetlen, sabloncsontokból építkezik. Imágójuk is zavaros, mosolyra ingerlő, ahogy a fáradhatatlanul, örökmozgó, shuster-pataky tipusú énekesük divatlapba illő, makulátlan fehér ruhájában előadja a tragikusnak szánt árva-csöves indulókat.

Rengeteg rajongót mozgósított a váci Corpus. Ők már sínen lévőknek számíthatják magukat, hiszen indulltak a Tessék választani című produkcióban is, s készült néhány rádiófelvételük is. Jó színvonalon adták elő a sajnos még nem túl eredeti számaikat. Műsorukba rengeteg "profiktól" ellesett ötletet építettek be, ez azonban néhol nem segíti őket. Különösen irritálóak énekesük sztárallűrjei, több természetességgel, önállóbb arc "kitalálásával" akár ígéretes tehetségnek is nézhetnénk őket.

Végül néhány szó a szivárványokról. A Prognózis (korábban Hadirock néven futott) elsősorban nem zenekarként hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal, hogy ott gitározik Vörös István. Ő az, aki virtuózként teremti meg összetett zenéjük gerincét. Mindehhez jól énekel is. Műsorukból az Ajtók előtt cím dal emelkedik ki.

A legnagyobb újdonságot külsőségeiben a bajai Fórum együttes jelentette. Felnyírt hajuk, elektikus öltözékük előrevetítette új hullámos zenéjüket. Ebből is főként sla nevezetű irányzatot játszották (érdekesen lüktető ritmus, a gitár szinte csak ritmushangszerként szólal meg).

Főszerephez jutott az ének, az egész mezőnyből kiemelkedtek tiszta és összetett vokáljukkal, s szerencsére teljesen függetlenítették magukat a Révész-Vikidál-Pataky slílustól. Zenéjük tudatosan kötődik a jugoszláv új hullámhoz, amelyről nagyon keveset tudhatunk, de a Fórum bemutatója alapján érdemes lenne megismerkedni vele. A zenekar azzal is alátámasztotta kötődését, hogy műsoridejük felében jugoszláv dalokat adtak elő, szerbül. Meglepetés, hogy zenéjük új intellektuális tartalmat is hordoz. A punk acsargásával, az "őszinte rock" szenvelgésével szemben ironikus szövegeket is hallhatunk. (A szerb nelvű számok fordításait írásvetítőn olvashattuk.)

Az egésznek körülbelül olyan volt a hatása, mintha a Beatles kedves optimizmusából sikerült volna átmenteni valamennyit a megkeseredett beatnemzedéken túli időkre. Ez azonban nem tisztán, hanem irónia formájában jelenik meg. Mi sem jellemzőbb a Fórum és a többi zenekar által nyújtott produkciók közti különbségre, mint hogy egyedül ők nem követték az "agresszív lehengerlés" taktikáját. S csodák csodája, természetes tónusokkal sem tűntek amatőrnek. Az egész procukciót groteszk légkör vette körül, amelyben showmanként alakított clownfigurát a kissé dagi basszusgitáros-énekes, Jaszenovics Iván. A társulás motorjának a ragyogó énekes-dobos Andresics István látszik. Kettőjükkel egyenrangúan énekelt a billetnyűs hangszereken játszó Guy Tamás, Mészáros Zsolt gitározása teljesen szakított az eszeveszett tekerésse, operáló stílussal.

Érdekes, hogy a közönség többsége teljesen lebénulva, értetlenül fogadta a dalokat. Tény, hogy a bemutatott zenekarok közül a Fórum hozta a legtöbb frissességet, amely szemellenzővé merevedett "kőkemény rock" és a blues dömping fölött szivárványként csillogott a látóhatár felett. Még azt is elfeledtette, amit nem kerülhetünk el. Egy pillanatig az sem érdekelt, hogy a popzene kegyetlen mozgástörvénye vajon mikor változtatja meg ezt a stílust is a fejünkre pottyanó, lerágott csonttá?

Mola György
Ifjúsági Magazin

1981 tavaszán a szakma és a közönség követelésének hatására a magyar popzenei hanglemezgyártásban új korszak kezdődött. A Magyar Hanglemezgyártó Vállalat addig monopolhelyzetben levő Papita managementje osztódni kezdett és 1981 őszétől a "versenyhelyzet" kialakítása érdekében két új márka szerkesztősége is megakalult. A vállalat vezetése úgy döntött, hogy új szakemberek irányításával ezentől három márkajelzés (Pepita, Krém, Start) alatt jelennek meg a poplemezek Magyarországon. A Pepita márka - szerkesztője Bálint Péter - kiadás- és üzletpolitikájában lényeges változás nem lesz. A Start - szerkesztője Wilpert Imre - az elképzelések szerint "az elmúlt 1-2 évben felfutott és lemezérett" előadókat és zenekarokat gyűjtené lobogója alá, a Krém pedig - szerkesztője Benkó Sándor - azoknak a "színvonalas csoportoknak" a felvételeit adja majd ki, amelyek "tehetségük és kedvük szerint olyan nagylemez-anyagot csinálnak, amit nagy példányszámban el lehet adni."

Az elképzeléseket a másofik félév folyamán konkrét tettek is követték. A Start "istálló" zenekarai nagyszabású koncerten mutatkoztak be, márkajelzés alatt, majd a KFT, Fórum, GM 49 új hullámos kislemezsorozata következett. A Krém márka is debütált: a legendás Syrius 1971-ben megjelent Az ördög álarcosbálja című nagylemezével indítottak új sorozatot.
 
 
0 komment , kategória:  Rock Évkönyv 1981.  
Punkkoncert Debrecenben
  2009-07-14 11:54:20, kedd
 
 


Rock Évkönyv 1981. január-december

Zeneműkiadó Budapest, 1982.
Szerkesztette: Sebők János

A főnixes Mici Mackós Annás apokalipszis a szentháromsággal indulva (Illés, Omega, Metro) érintve a babiloni korokat, köztük az aranykört, vaskort, cserépkort, az Útont, a kutyákat, valamennyi egyházat a biblia történetéből. Kezdet: 1946-os tűzkutya évében született Koncz Zsuzsa és a Vörös Oroszlán misztikus szülöttjei és különféle zsidó rendjei.

Állóvízben új hullám?


Április 30-án arról tudósított egy plakát, hogy punkkoncertet rendeznek a Kossuth Lajos Tudományegyetemen. Hirtelen, nem tudtam eldönteni, hogy városunkban is alakult ilyen együttes, avagy pestiek jöttek el koncertezni.

A terem dugig volt. Úgy fél kilenc táján a punkra éhes (vagy inkább a mit sem sejtő) közönség előtt megjelentek a LO-PUNK együttes tagjai, s bőszen hangolni kezdtek. Vagy inkább játszani, de ezt akkor még nem lehetett eldönteni. Az est folyamán kiderült, hogy a szereplők Miskolcról érkeztek, mintegy húsz főnyi rajongótáborral együtt. Felszerelésük sajnos nem volt kielégítő, mert az egyetlen erősítőt két gitár is nyűtte egyszerre. Már amikor nem szorultak javításra. Az idő telt, a tagok még mindig hangoltak, közben pedig intuitív módon kellemes erősítőnyüszítések töltötték be a termet. Az előkészületek (vaegy a koncert?) első harminc percében a közönség nagyon jól kitartott, szinte szolidaritást vállalt az együttes tagjaival. A pódium légköre mindvégig meglepően demokratikus volt. Az együttesen kívül (merthogy három is volt) bárki felléphetett és a rajongótábor tagjai közül többen is éltek ezzel a lehetőséggel. Bárki bármi bekiabálhatott, megjegyzést tehetett, legfeljebb visszakiabáltak neki. Ennek a szabadelvő légkörnek nagyszerű demonstrálása volt a LO-PUNK állandóan változó létszáma. Néha tíz ember is aktívan részt vett a zenélésben. Sajnos, a LO-PUNK nem tudta teljes mértékben bemutatni repertoárját, de azért hangolás közben kaptunk némi ízelítőt belőle.

Utánuk csakhamar megjelentek a színpadon a DETOX tagjai is. Ők azonnal tovább folytatták a hangolást és a végén odáig fajult a dolog, hogy három számot el is játszottak.

A zenészek öltözetéről vamait: a LO-PUNK tagjai frakkos úriembereknek tűntek a DETOX tagok mellett. Ha a hagyományos punkszimbólum, a biztosítótű hiányzott is róluk, öltözködési stílusuk meglehetősen egyedinek tűnt. A közönség figyelmét legjobban szólógitárosuk keltette fel, aki egy szál ingben és egy zöld alsónadrágban viharzott be a színpadra, teste pedig gyönyörű fehérre volt sminkelve.

A basszusgitáros nem sokkal maradt el tőle, ugyanis pucér felsőtestére gályarab-módra pár kiló láncot tekert. Énekesük Johnny Rotten stílusában próbálta produkálni magát, de sajnos a rossz erősítő miatt csak cérnavékony hangok kúsztak elő a hangszórókból.

A legnagyobb közönségikert mégis a DETOX együttes könyvelhette el magának, mégpedig azért, mert sikerült a nézők jó részét tevékenyben bevonni a "puk-show"ba. Koncertjük nagyon szerényen kezdődött, s miután a fiúk merészen a húrokba csaptak, jeles szólógitárosuk maához vett egy fél kilós mokkacukros dobozt és annak tartalmát nagy bőkezűséggel szórta szét a nagyérdeműnek. A nagyérdemű pedig koncogva fogadta az ehető ajándékot. A szólógitáros ezalatt a lábaival egy helyben twist és foxtrott keverékét vágta le pillanatok alatt. Majd a fiúk folytatták hangszerszámaik nyúzását, már-már vad őrjöngésbe csaptak át, amikor a szólógitáros fél kiló lisztet csapott az énekes fejére.

Majd a másik fél kilót a közönségre szórta. Ez már kevésbé nyerte el a nézők tetszését és az első sorok fejveszetten menekültek. Szórványos fütty és nem éppen hízelgő megjegyzések szárnyaltak az együttes felé. A "zene" azonban folyt tovább és a szólógitáros a polgárpukkasztás újabb fegyveréhez nyúlt. Kimeríthetetlennek tűnő kelléktárából több csomag pálpusztai sajtot halászott elő és darabokra törve a közönség közé hajigálta. A termet azonnal jellegzetes illat töltötte be, a nagyérdemű pedig egyre hátrább húzódott. Majd pedig egyesek a földön található kockacukorral vették célba az együttest. Kölcsönös dobálózás kezdődott, a hangulat egyre fokozódott. Tetőpontját pedig akkor érte el, amkor a fehérre lisztezett szólógitáros berohant a sorok közé és még egy kilogramm lisztet szórt szét a környéken. A közönség azonnal pánikszerűen rohant el a helyszínről, de voltak olyanok, akik esernyő fedezéke mögé bújva nyugodtan várták a lisztfelhő elvonulását.

Ezután a tiszteletet parancsoló akció után tekintélyes űr támadt a nézők és az együttes között. Ezenfelül az illat is erősen megritkította a sorokat. Ennek örömére a fiúk rázendítettek a "Büdös van, büdös van, büdös van!" kezdetű nótára, melynek további szövege is ebből a párszavas megállapításból állt .A hősiesen kitartó nézők nem értékelték túl nagyra ezek után az együttes teljesítményét, s végül a DETOX is megunva a "hangolást", levonult a színpadról.

A "koncert" után derült ki, hogy három együttes szerepelt volna: a LO-PUNK, a DETOX és a GETA (Gennyes tagok).

Sajnos a megfelelő szerelés hiánya kudarcba fullasztotta a műsort. A koncert bukás volt és sokakban azt az érzést növelte, hogy a magyar punk semmi más, mint üres bohóckodás, a nyugat majmolása.

Holott a sok mindenkit megbotránkoztató műsor mögött húzódik valami mélyebb tartalom. Ez derült ki a LO-PUNK tagjaival folytatott beszélgetésből a koncert után. Azt fejtették ki, hogy ők nem így akarták... Ők saját eszközeikkel meg akarták mutatni (többek között) a mai magyar popzenei élet sivárságát. Fricskát akartak mutatni az elüzletiesedett együtteseknek, fel akarták hívni a közönség figyelmét a magyar popzene jóhéhány hiányosságára is. Fájó, de a különböző (technikai, rendezési) okok miatt mindez visszafelé sült el.

Giczey Péter
Egyetemi élet
 
 
0 komment , kategória:  Rock Évkönyv 1981.  
Ismeretlen verse a halálról
  2009-07-14 11:11:01, kedd
 
 

Klubból hoztam:

Ma még tiéd körülötted minden.
Adhatsz belőle. Adj hát, kinek nincs,
Mert jön egy nap, talán nemsokára,
S kihull kezedből minden földi kincs.
És nem lesz többé tiéd semmi sem.
Tollad, virágos párnád másra vár...
Mit maga köré épített egy élet,
Nem több mint összeomló kártyavár.
Ma szólhatsz még jóságos, meleg szóval
Testvéredhez, ki szenved, szomorú.
Vigaszt hoz szavad zengő muzsikája,
S tán rózsát hajt egy töviskoszorú.
Hajolj hát hozzá, amíg beszélhetsz,
Harmatként hulljon szerető szavad:
Mert jön egy nap, hogy elnémul ajkad,
És soha többé nem fakad.
Ma kezed még erős, a lábad fürge,
Szolgálhatsz szegényt, árvát, beteget.
Ma letörölhetsz verejtéket, könnyet.
Ó, most segíts, ha teheted!
Mert jön egy nap, hogy kezed mozdulatlan,
Mindegy hogy ősz lesz, tél, vagy kora nyár,
Mert nincs több időd, s amit meg nem tettél,
Azt nem teszed meg soha többé már.
De ma még tiéd körülötted minden.
És adhatsz, adj hát annak, kinek nincs.
Hisz jön egy nap, talán nemsokára,
S kihull kezedből minden földi kincs.
Csak az lesz tiéd, amit odaadtál,
Csak az, mi minden kincsnél többet ér.
A tett, a szó, mit szeretetből adtál,
Véled marad, s örökre elkísér.
 
 
0 komment , kategória:  Versek  
Mai harmoniakáryám
  2009-07-14 05:36:40, kedd
 
  A mai napodat Világosság hatja át


Nyár - Jelképezi a munkát. Bár a mi kultúránkban ez a nyaralás ideje, ilyenkor megyünk szabadságra, mégis ez a legaktívabb időszak a természetben. Tevékenységet jelez. Olyan időszakot, amikor dolgozni kell magadon. Mivel a nap jelen van, erőt is kapsz hozzá. Családi életedben jó esély van a boldogságra.
 
 
0 komment , kategória:  Napi harmoniakártyáim  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
2009.06 2009. Július 2009.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 172 db bejegyzés
e év: 1940 db bejegyzés
Összes: 7246 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 803
  • e Hét: 1952
  • e Hónap: 8193
  • e Év: 60459
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.