Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
Munkával fedezett pénzre áttér
  2011-05-17 18:37:58, kedd
 
  Drábik János:

Magyar munkával fedezett magyar pénzre kell áttérni



Át kell térni a munkával fedezett pénzre

Ha nem lenne eladósítva mesterségesen a magyar gazdaság és társadalom, ha nem kellene a nemzeti össztermék egyre nagyobb részét átadni a nemzetközi pénz-és korporációs oligarchia számára adósságszolgálat, kamat, profit és tőkejáradék formájában, akkor még a jelenlegi globális válság körülményei között is megállhatna szilárdan a lábán a magyar társadalom saját munkájára és teljesítményére támaszkodva. Az eladósítás olyan méreteket öltött, amely elkerülhetetlenné teszi, hogy a nemzetközi pénzügyi közösség Lengyelországhoz hasonlóan a magyar adósság nagyobbik részét is leírja, a kisebbik részét pedig átütemezze. Ha ezt nem sikerül kiharcolni, akkor Argentína példáját kell követni, amely megtagadta 2000-ben adósságszolgálati terheinek teljesítését, s úgy érte el adóssága jelentős részének elengedését.

De ez csak a kezdet.
Át kell térni a magyar munkával fedezett közpénz kibocsátására a külföldről behozott kamatozó, devizaalapú és magántulajdonú hitelpénz helyett. Ehhez olyan munkaprogramokat kell kidolgozni, amelyek számára Magyarországon van a munka, itt van az elvégzéséhez szükséges anyag, munkaeszköz és technológia, továbbá a szükséges szaktudással rendelkező munkaerő. Ilyen munkák lehetnének, pl. a tiszai gátak megépítése, a belvíz-és szennyvízelvezető csatornarendszer megépítése, országos erdősítési és parkosítási program, az úthálózat továbbfejlesztése, közmunkával épített lakások fiatalok részére. Ezek elvégzéséhez valójában minden feltétel adott, csak a finanszírozásukhoz szükséges pénzeszközök - közvetítő jelek - hiányoznak. Ezt a pénzt, közvetítő közeget, azonban a magyar állam is kibocsáthatja, hiszen feles törvénnyel elfogadott MNB törvényt kell csak - egyszerű többséggel - úgy módosítania, hogy az állam magához vonja a monetáris felségjogokat, amelyek eredetileg is őt illették.

A gyakorlatban mindenütt bevált Lautenbach-tervnek megfelelően a magyar állam saját kibocsátású pénzzel, illetve, az e célra létrehozott állami és vegyes-tulajdonú cégek számára a kereskedelmi váltók engedélyezésével finanszírozhatná ezeket az infrastruktúra-fejlesztő és termelőgazdasági programokat. Az így kibocsátott pénzösszegek bizonyíthatóan nem okoznának inflációt, mert a megnövekedett termelői kapacitás, a felépülő új objektumok, az előálló többlettermék és többletszolgáltatás értéke fedezné a kibocsátott pénzeszközök értékét. Ehhez járul, hogy munkát keresők tíz- és százezrei jutnának munkához, és segélyre szorulókból adófizető munkavállalókká válhatnának. Ez csökkentené az állam szociális kiadásait és növelné adóbevételeit. E munkák során halmozottan hátrányos helyzetű, cigány származású honfitársaink jelentős része is munkához juthatna, mivel betanított, illetve alacsonyabb szaktudást igénylő munkahelyek is keletkeznének.

A jelenlegi pénzügyi válság során a pénzügyi szféra konszolidálására az államok előteremtettek 2008-ban és 2009-ben több ezermilliárd dollárt, eurót, fontot és jent. Ugyanígy a termelőgazdaság finanszírozására is előteremthetőek - hasonló módon - a szükséges pénzeszközök. A magyar pénzügyi technokraták azonban erről hallani sem akarnak. Ragaszkodnak ahhoz, hogy kizárólag kamatozó külföldi hitelpénzzel működtessék a magyarországi ipart és mezőgazdaságot, az egész nemzetgazdaságot.

A kamatozó hitelpénzrendszer azonban önként vállalt szabályrendszer. Törvényei nem olyanok, mint a természet és a világegyetem kozmikus törvényei. A naprendszer mozgásán, a csillagok járásán nem változtathatunk, a gravitációt is tudomásul kell vennünk.
A pénzrendszer szabályai a kártyajátékok szabályaihoz hasonlóak, közös megegyezésen alapuló és megváltoztatható szabályok.
A magántulajdonban lévő kamatozó hitelpénzrendszer játékszabályai a pókerhez hasonlíthatóak. De lehet más szabályok szerint is játszani, pl. ultizni, kanasztázni vagy bridzsezni, hiszen a pénzrendszer nemcsak pozitív, de negatív kamattal is működtethető. Mindez a közmegállapodástól függ. Ki kell lépni a kamatmechanizmussal működtetett hitelpénzrendszerből, amelyet egy államok feletti pénzkartell a saját magánmonopóliumaként a saját hasznára működtet.
Át kell térni a közérdeket szolgáló állami közpénzrendszerre. Így Magyarország kikerülhet a jelenlegi adósságcsapdából. Nem a pénzrendszerért van az ember, hanem a pénzrendszer van az emberért.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Reálgazdaság és az állam ...
  2011-05-17 18:22:57, kedd
 
  (Részlet, Drábik János MAGYAR MUNKÁVAL FEDEZETT MAGYAR PÉNZRE VALÓ ÁTTÉRÉS c. könyvéből)


A reálgazdaság és az állam új szövetsége

Peter Sloterdijk, a Karlsruhe-i Iparművészeti Főiskola rektora, a globalizálódott világgazdaságot a világóceánokhoz hasonlítja az ,,Im Weltinnenraum des Kapitals" (A kapitalizmus belső terében) címmel megjelent könyvében. Ebben fejti ki véleményét a csak virtuálisan létező látszat-vagyonokról, a pánikközgazdaságról és az állam újra felfedezett erejéről.

Sloterdijk a XX. századi globalizációs folyamatot hajótöréshez hasonlítja, amelyben a hajón lévő értékek megsemmisülhetnek, azaz: megsemmisülhet a felhalmozódott pénzvagyon. Úgy küldték a hajót az óceánra, hogy nem tudtak róla, milyen óriási veszélyek között halad.
A spekulánsok azt képzelték, hogy az útra bocsátott hajó majd gazdag kincsekkel megrakodva tér vissza. Így a pénz ismét visszatér kiinduló pontjához, csak megsokszorozva.
A haszonra várakozó a kikötőben áll, és onnan tartja szemmel a kockázatos terepet.
Profitja az óceánon úszó pénztőkétől függ. A pénzügyi befektetők számára a nagy kockázat merész, sőt, vakmerő vállalása szinte tipikus vállalkozói erénnyé vált.

A jelenlegi pénzügyi világválságban azonban semmiféle ,,hajó" nem süllyedt el, csupán a valóságtól elszakadt, FIKTÍV ÉRTÉKEK tűntek el, amelyek az utóbbi tíz évben a legtöbb gazdasági ügyletet betegesen eltorzították.

A VALÓDI ÉRTÉKEKET hordozó fizikai vagyontárgyak, beleértve az ipari üzemeket, az ingatlanokat és a műalkotásokat is, sértetlenek maradtak.

Hatalmas virtuális álvagyonok árasztották el a pénzpiacokat, köztük a tőzsdéket. Ezeknek a színlelt vagyonoknak egy jelentős része valóban megsemmisült, és a pénzpiacok reálisabb méretre zsugorodtak.

Az Egyesült Államokban kibontakozó INGATLANPIACI VÁLSÁG, amelyet a másodlagos jelzáloghitelekkel való spekuláció robbantott ki, NEM TÜNTETTE EL az INGATLANOKAT. Azok most is megvannak, és a használati értékük sem semmisült meg. Csak piaci forgalmi-áruk most már jobban igazodik a reális értékükhöz.

A fejlemények arra utalnak, hogy a mesterségesen felfújt pénzbuborék kipukkanása után a piaci árba most már jobban beleszól a REÁLGAZDASÁGI ÉRTÉK. Túl sok fedezetlen játékpénz volt forgalomban, amelyek valószerűtlen árakat és korlátlan vagyonképződést tettek lehetővé.

Figyelemre méltó, amit Sloterdijk az ÁLLAM ismét előtérbe kerülő MEGHATÁROZÓ szerepéről mondott abban az interjúban, amelyet 2008. decemberében Paul Jandl készített vele. Az egyes államok most üzleti mentőangyalként lépnek fel a már jól megalapozott vállalatokkal és bankokkal szemben. Korábban ezt a funkciót csak a kezdő vállalatokkal szemben gyakorolták, amelyeket őrangyalként kockázatvállalási hitelekkel segítettek. A nem teljesen elfogult megfigyelő mindig tudta, hogy a kereteket meghatározó, szabályozó felügyeletet gyakorló állam nélkül sem termelőgazdaság, sem piac, sem pénzgazdaság nem működhet.

Az állam most a válságnak köszönhetően előjön a rejtekhelyéből. Ismét világossá vált, hogy az ÁLLAM, mint PIACI SZEREPLŐ is MEGHATÁROZÓ szerepet játszik, vagyis: nemcsak mint újraelosztó, hanem mint JÓTÁLLÓ és GARANCIÁT VÁLLALÓ és végső FELVÁSÁRLÓ.
A valóságban ő az egyetlen multimilliárdos, aki valóban hatni tud.

Ugyanakkor az utóbbi három évtized divatjának köszönhetően nevetséges bohócot csináltak az államból. Sloterdijk kifejti, hogy ott jöttek létre a legszélsőségesebb egyenlőtlenségek, ahol az államot a legjobban meg tudták félemlíteni.
Németország esetében ez odáig ment, hogy az állam a ránehezedő ideológiai nyomás következtében még arról is megfeledkezett, hogy ő a közjó védelmezője. Tehetetlennek bizonyult, és saját szerepének lényegét is szem elől veszítette.

Szerencsétlen módon már régóta FÉLREÉRTIK A SZOCIALIZMUST, amelyet csak pártprogramnak vagy társadalmi mozgalomnak tekintenek, holott valójában a MODERN ÁLLAM önmaga HORDOZZA a SZOCIÁLIS funkciót, ahogyan a MODERN TÁRSADALOM a KAPITALISTA FUNKCIÓK MEGTESTESÍTŐJE.
A politikai osztály helytelenül ítélte meg ezt a helyzetet és az állam jelenlegi gyengesége jórészt ebből adódik.

Történelmileg bukottnak tartják a szocializmust, és elutasítják. Nem értik, hogy a SZOCIALIZMUS, az ÁLLAM KÖZJÓT SZOLGÁLÓ SZOCIÁLIS FUNKCIÓINAK TELJESÍTÉSE, nem egy ideológia, amely jöhet és mehet, hanem az állami lét nélkülözhetetlen funkciója. Ezzel ÉRVÉNYESÍTI a KÖZÉRDEKET és INTÉZI a KÖZÜGYEKET.

Kiemelkedő politikus csak az lehet, aki ezt a helyzetet világosan látja. Meg kell értenie, hogy a SIKERES ÁLLAM OLYAN TÁRSADALMI (fél-társadalmi) INTÉZMÉNY, amely évről évre a NEMZETI ÖSSZTERMÉK FELÉT MAGÁHOZ VESZI azért, hogy KÖZSZOLGÁLATI és ÚJRAELOSZTÁSI FELADATAIT TELJESÍTSE. Az állam ezt csak a megterhelhető gazdasággal szövetségben tudja megtenni, amely rendszeresen hagyja, hogy lefölözzék. 50%-os részesedés figyelembevételével a közérdeket képviselő állam nincs olyan szánalmas helyzetben, amilyennek régóta tűnik.
A jövő majd megmutatja, hogy az egyik napról a másikra bejelentett, jelentős állami támogatások és konjunktúra-programok elvezetnek-e a kívánt hatásokhoz.

Egy pozitív hatás máris nyilvánvaló. Az érzéketlen és fásult nagypolitika felébredt.

Időközben azt is jobban TUDJUK, mint a korábbi ,,fekete péntek"-nek nevezett pénzügyi összeomlások idején, hogy HOGYAN KELL KEZELNI a PÁNIKGAZDASÁGOT és a RECESSZIÓT.
Az adószedés monopóliumával rendelkező szuverén államnak általában két egyenlően veszélyes lehetőség között kell folyamatosan egyensúlyoznia. Az egyik azt sugallja, hogy emelje az adókat, mert ezzel az újrafelosztásra rendelkezésre álló pénzmennyiség növekszik. A másik pedig azt, hogy csökkentse az adókat, mert ezzel lendületbe hozza a gazdaság növekedését.
A modernitás lényege az állandó 'húzd meg' és 'ereszd meg' a köztehercsökkentés és növelés között. Sloterdijk arra is kitér, hogy az elmúlt időszakban már idejétmúltnak tekintett fogalmak ismét megbecsülésnek fognak örvendeni. Ilyen például a KÖZÉRDEK és a KÖZJÓ ÉRVÉNYESÍTÉSE.

A jó társadalmi közérzetnek vannak olyan megjelenési formái, amelyekhez csak közösen juthatnak hozzá az emberek. A KÖZÉRDEK, a KÖZJÓ és a KÖZBIZTONSÁG a TÁRSADALOM JÓ KÖZÉRZETÉT MEGHATÁROZÓ fogalmak, egybecsengenek az egészséggel, a jóléttel, a közösséghez tartozás tudatával, és az emberek harmonikus együttélésével.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megszorítások nélk. van kiút
  2011-05-17 16:25:45, kedd
 
  (Részlet, Drábik János MAGYAR MUNKÁVAL FEDEZETT MAGYAR PÉNZRE VALÓ ÁTTÉRÉS c. könyvéből)

Csath Magdolna javaslatai a válság megoldására

A NEMZETstratégiában gondolkodó közgazdász öt intézkedést javasol Magyarország gazdasági- társa-dalmi leépülésének a megállítására.

- Először a munkát terhelő adókat kell sürgősen csökkentenie a kormánynak. Az adócsökkentés után nem jelentkeznek azonnal a pozitív hatások, ezért minél később születik meg a döntés, annál inkább elmélyül a jelenlegi recesszió.

- Másodikként azt javasolja, hogy a nemzeti fejlesztési tervben rendelkezésre álló pénzek terhére minél előbb gazdaságélénkítő és munkahelymegőrző intézkedéscsomagokat kell kidolgozni a hazai kis és közepes vállalkozások számára.

- A kormánynak továbbá felül kell vizsgálnia a bankoknak azt a gyakorlatát, amellyel elmélyítik a válságot. A bankoknak ez a megszorító hitelezési gyakorlata ellehetetleníti a magyar kis és közepes vállalkozásokat. Ha külföldi tulajdonban lévő bankok erre nem hajlandóak, akkor új bankokat kell létrehozni, amelyek a kis és közepes cégek hitelezésére szakosodnak.

- Csath Magdolna az európai uniós támogatások kapcsán hasznosnak találná - a válság idejére - a külföldiek által épített nagy beruházások átmeneti leállítását.
Az uniós pénzeket nem ellenszolgáltatás nélkül kapjuk, hiszen mint minden tagország, Magyarország is jelentős tagsági díjat fizet az EU-nak. Az Európai Unió pedig nemcsak üzleti vállalkozás, hanem felelősséget vállalt a tagországok társadalmi-gazdasági fejlődéséért is. Ez többek között azt jelenti, hogy ha egy tagország bajba kerül, akkor joggal számíthat a közösség segítségére.
Ezért tárgyalni kell az EU-val arról, hogy a támogatásokat a hazai kis és közepes cégek feltőkésítésére, piacszerzésére és munkahelyeinek megőrzésére lehessen fordítani.
Azzal is számolni kell, hogy a külföldi cégek esetleg csak azért zárják be magyarországi leányvállalataikat, mert haza akarják vinni a munkahelyeket. A francia elnök már fel is szólította a francia cégeket arra, hogy zárják be külföldi leányvállalataikat, és Franciaországban teremtsenek munkahelyeket.

- Csath Magdolna végül felveti az államosítás szükségességét és lehetőségét is.
Meg kell menteni azokat a munkahelyeket, amelyek őrzik a magyarországi ipari kultúrákat.

Ezek a megoldási javaslatok kétségtelenül jelentősen csökkentenék a jelenlegi gazdasági válság hatásait, és kedvező helyzetbe hoznák Magyarországot.

A nemzeti elkötelezettségű közgazdász tehát úgy látja, hogy megszorítások nélkül is van kiút a válságból, de csak akkor, ha a döntéshozó érdekcsoportok, elsősorban a kormány, ezt valóban akarja.

Csath Magdolna is úgy látja, hogy valódi tartós eredményt hozó kiút csak gazdasági és pénzügyi megszorítások nélkül képzelhető el.

(Folyt. köv.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Bogár L. Hitelfüggés mocsarába
  2011-05-17 16:13:48, kedd
 
  (Részlet, Drábik János MAGYAR MUNKÁVAL FEDEZETT MAGYAR PÉNZRE VALÓ ÁTTÉRÉS c. könyvéből)



Bogár László mutatta ki, hogy valójában a helyes irányban korrigált az Orbán-kormány, amikor elkezdte a reálbérek emelését.

A rendszerváltás legpozitívabb lépéseként három év alatt 32%-kal tudta növelni a reálbéreket.

Így vált lehetővé, hogy 2008-ban újra elérhessük az 1978-as szintet. Ha ez nem következik be, állítja Bogár László, akkor most nem a 30 évvel, hanem a 40 évvel ezelőtti szinten lenne a ma-gyarországi reálbér.



Immáron a második csomagjával házaló Bokros Lajos természetesen nem elemzi, hogy miként süllyedt ilyen mélyre a HITELFÜGGÉS MOCSARÁBAN a magyar gazdaság és a társadalom.


Ő, aki egy ideig a Világbank Európáért és Közép-Ázsiáért felelős igazgatója is volt, hallgat arról a Pénzimpériumról, amelynek az egyik univerzális hatáskörű frontintézményénél volt vezető beosztású alkalmazott.

Ez a Pénzimpérium már nem földrajzi térben szerveződik meg. A PÉNZVILÁG.BIRODALOM bonyolult, szimbolikus hatalmi térben, gyakran rejtett hálózatok felhasználásával épül fel és működik. Ennek az új, globális hatalmi erőtérnek olyan erőforrás-koncentrációt kell működtetnie, amely biztosítja, hogy globálisan is a periféria felől áramoljanak az erőforrások a centrum-országokba.
Erre a VILÁGMÉRETŰ HATALOMGYAKORLÁSHOZ van szükség.

Bogár László szerint az ERŐFORRÁS-SZIVATTYÚ szerepét a multinacionális vagy transznacionális vállalatok töltik be.

Ezek VÁLLALKOZÁSOKNAK ÁLCÁZZÁK MAGUKAT, DE elsősorban HATALMI INTÉZMÉNYEK. Céljuk, hogy világszinten egységes és jól együttműködő hálózattá váljanak, mert akkor tudják hatékonyan átszivattyúzni az erőforrásokat.


E koordinált rendszer minél jobb működéséhez van szükség egy MÁSODIK HATALMI szintre is, azon világméretű intézmények rendszerére, amelybe többek között beletartozik
- a Nemzetközi Valutaalap,
- a Világbank,
- a Világkereskedelmi Szervezet,
- a különböző hitelminősítő intézetek,
- befektetési alapok,
- auditáló cégek, és
- amelyek összhatásaként az erőforrás-szivattyúk hatékonyabban tudnak működni.

Ez a MÁSODIK SZINT az, amelyik kialakítja az alapelveket, az olyan világméretű stratégiai parancsokat, mint a
- dereguláció,
- a privatizáció,
- a liberalizáció,
amelyeket a globális rendszer részeit képező lokális struktúráknak be is kell tartaniuk, ha nem akar-nak konfliktust a rendszer egészével.

Ez a MÁSODIK SZINT az, amelyik megfogalmazza a PÉNZ VILÁGBIRODALMÁNAK
- az ALKOTMÁNYÁT,
- jogrendjét, valamint
- annak a fegyelmezést végző intézmények által való érvényesítését.


A rendszer szerves részét alkotja HARMADIK PILLÉRKÉNT
- a világméretű tömegtájékoztatási rendszer,
amely a Pénzimpérium világbirodalmi gondolkodásmódját alakítja ki és terjeszti.

Feladata az, hogy a tudat-befolyásolás egyre hatékonyabb technikáival
- világméretekben átalakítsa az emberi gondolkodást.
- A közgondol-kodást olyan fogalmak mentén irányítja, amelyek a Pénzimpériumot erősítik, és az ő érdekeit szolgáló gondolatmeneteket segítik.

Feladatuk az is, hogy
- minden olyan gondolati konstrukciót ELHALLGASSANAK, KIGÚNYOLJANAK és LEJÁRASSANAK, amelyek bírálják, leleplezik a Pénzimpérium világuralmi törekvéseit.

A Pénzimpérium világbirodalom, ezért nagyon fontos
- az összehangolt, globális elvek
érvényesítése.

Ehhez szükséges
- az egységes fogalomértelmezés, illetve
- olyan vezető csoportok döntési helyzetbe segítése az egyes lokalitásokban (helyi szinten), amelyek képesek és hajlandók a globális Pénzimpérium törekvéseinek érvényesítésére.


Erről Bogár László 2008. július 29-én adott interjújában a következőket mondta:

,,A birodalmak minden lokalitásban kiépítik a saját közvetítő társadalmukat, így ezek az elitek sokkal inkább a globalitás társadalmát jelenítik meg helyi szinten, mintsem a lokalitás társadalmát a globalitás-térben. A birodalom is azt várja el, hogy a közvetítő elemek az ő érdekeit közvetítsék a lokalitások felé, de bizonyos értelemben a főhatalom is természetesnek tekinti, hogy ezeknek az eliteknek meg kell jeleníteniük azt is, mi történik alattuk. Nem azért, mert a birodalom meg akarja ismerni az alárendelt társadalmakat, ennek sokkal inkább preventív (megelőzési) okai vannak. Elébe akarnak menni a lázadásoknak. Minden hatalmi tényező tudja: ha folyamatosan erőforrásokat szív el a perifériáról, akkor ezzel folyamatosan újratermelési válságokat idéz elő, ezért is következik be egy idő után maga az összeomlás is, hiszen nem veszik figyelembe a perifériák lázadási potenciálját. Így azok valóban fel is lázadnak, ami permanens (folyamatos) polgárháborúba torkollik."

Mindehhez Bogár László még hozzáteszi, hogy
" ...az ELSZEGÉNYEDÉS és a KIFOSZTÁS olyan ökológiai, szociális és kulturális katasztrófák sorozatát hozza létre, amely szétveri a birodalom egész szerkezetét.".


Vagyis bizonyos értelemben a kifosztás haszonélvezői is kíváncsiak arra, hogy mi történik a végeken azért, hogy megtalálják a lázadások ellenszerét. Kétségtelen, ezek a helyi vezetőcsoportok alapvetően kollaboránsok, de kell, hogy rendelkezzenek olyan közvetítő szereppel is, amely a lokalitások stratégiai érdekeit is képes megfogalmazni. Magyarország sajátossága, hogy az ő vezető csoportjai ,,elitjei" messze a leginkább nevezhetők kollaboránsnak.

A pénzvilág érdekeit is szolgálná, ha - például Magyarország esetében is - legalább minimális mértékben tiszteletben tartaná ennek a társadalomnak az elemi újratermelési igényeit.
Minden emberi közösségnek van egy alapvető fiziológiai újratermelési szintje.

Ebben az értelemben is van egy létminimum, ám ez csak a vegetáláshoz elég.

A komplex egészséghez tartozik a betegség hiánya, de fontos eleme a testi-lelki egészség folyamatos emelkedése is. Ez a birodalmi tőketulajdonosoknak is kedvező lehet.

Szó van a demográfiai újra-termelődésről is, hiszen nemcsak az éppen most élő nemzedéknek kell egyre kedvezőbb, emberségesebb élet-viszonyok között élnie, hanem az eljövendő nemzedékek számára is biztosítani kell a folyamatosan emelkedő emberi jólétet. Ennek pedig ERŐFORRÁSIGÉNYE van.


Kérdés az, hogy a Pénzimpérium hajlandó-e egyáltalán figyelembe venni, hogy az adott társadalmaknak milyen ERŐFORRÁSOKRA van szükségük az ÚJRATERMELÉSHEZ.

Kérdés az is, hajlandó-e saját ERŐFORRÁS-ELSZÍVÓ tevékenységét keretek között tartani.

Bogár László úgy látja, hogy "...az elmúlt két évtizedben ez a kompromisszum-készség még a LEGALAPVETŐBB SZINTEN SEM volt meg. Ennek következménye, hogy olyan VEZETŐCSOPORTOK kerültek döntési helyzetbe, amelyek teljes mértékben a birodalmat szervilisen kiszolgáló személyekből állnak, akik bizonyos értelemben még elébe is mennének a Pénzimpérium kívánságainak. Ezek a KOZMOPOLITA, KOMPRÁDOR, KOLLABORÁNS helyi VEZETŐCSOPORTOK a MAGYAR KIS- és KÖZÉPVCÁLLALKOZÁSOKAT KIFOSZTANDÓNAK TEKINTIK, miközben EZEK ADNAK MUNKÁT a FOGLALKOZTATOTTAK NAGY RÉSZÉNEK.
A PROFIT ugyanakkor döntő részben a MULTINACIONÁLIS cégeké. Ők kapják a kedvezményeket és a támogatásokat, míg a kis és közepes magyar vállalatok a túladóztatást.


Bogár László végül így foglalja össze a magyar társadalom lehetőségeit:

,,Jelenleg ott tartunk, hogy a magyar társadalom a legelemibb, fiziológiai újratermelődésének a minimumát sem képes biztosítani, inkább folyamatos, masszív hanyatlás tapasztalható a népesedésben, az egészségben is. Emellett megfigyelhető a roncsolódás azokban a szellemi, lelki és erkölcsi zónákban, amelyek nélkül nincsen ép emberi társadalom, és ha ezek az erők sérülnek, az összeomlás fenyeget. A birodalom láthatóan nem kíváncsi arra, hogy a magyar társadalom hogyan reprodukálja önmagát. Van egy elképzelése arról, hogy mennyi erőforrást kell kiszivattyúznia, teljesen függetlenül attól, hogy ennek milyen katasztrófa-sorozat az ára, s ezt minden körülmények között véghez is viszi."

Bogár mindehhez még hozzáteszi, hogy

"Magyarországon azért alakult ki az elmúlt két évtizedben NÖVEKVŐ POLGÁRHÁBORÚS VESZÉLY, mert szinte semmilyen normális PÁRBESZÉD NINCS a GLOBÁLIS, illetve LOKÁLIS ELITEK között, valamint a MAGYAR TÁRSADALOM között. Egyre nagyobb a feszültség, nyomasztja az embereket az erkölcs szétmállása, a növekvő bűnözés, mivel az EGÉSZ RENDSZER HAZUGSÁGRA ÉPÜL, szigorúan meg van tiltva nevén nevezni a dolgokat. Ezért NEM KIBESZÉLHETŐ A LÉNYEG, viszont ha ez nincs meg, akkor NINCS LEHETŐSÉG az EGYÜTTES CSELEKVÉSRE sem.

(folyt. köv.)

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Bokros-csomag káros volta...
  2011-05-17 15:20:59, kedd
 
  (Részlet, Drábik János MAGYAR MUNKÁVAL FEDEZETT MAGYAR PÉNZRE VALÓ ÁTTÉRÉS c. könyvéből)


Több közgazdász is (Csath Magdolna, Bogár László, Gazdag László, Pavics Lázár és mások) már egzakt módon bebizonyították, hogy Bokros Lajos, egykori szocialista pénzügyminiszter intézkedéseinek rendkívül káros volt a hatása mind a magyar gazdaságra, mind a társadalom egészére.

Bokros Lajos hírhedté vált csomagja átmenetileg szolgálatot tett az országot adósságfüggésben tartó nemzetközi pénzvilágnak, ugyanakkor megakasztotta Magyarország gazdasági és társadalmi fejlődését.

A Bokros Lajos által az országra kényszerített intézkedéscsomagban azonban volt logika.

A mesterségesen felpörgetett infláció a pénzügyi spekulánsoknak jól jött, mert felgyorsította a pénzromlást, és a hiperinfláció közelébe taszította a még nemzeti valutának tekinthető forintot.

Minden ultraliberális MSZP-s és SZDSZ-es mítoszteremtéssel szemben a Bokros-csomag nagymértékben rontotta az államháztartás helyzetét is, mert megszakította azt a természetes regenerációs helyreállítási folyamatot, amely minden súlyos válság után beköszönt.
Ezt a törvényszerűséget egyébként Jánossy Ferenc bizonyította be.

Gazdag László ,,A Bokros-csomag mítosza és a valóság" című könyvében példák sorával szemlélteti, hogy fiskális restrikcióból még sosem született más, mint további lemaradás, s azt követően pedig újabb megszorítás.

Amikor tehát Magyarország éppen kikerülhetne a gazdasági hanyatlásból, valakik abba mindig visszataszítják.

(John Maynard Keynes, a XX. század egyik tekintélyes közgazdásza az 1932-es restrikciós brit intézkedéseket egyenesen ostobának nevezte. Az akkori angliai ,,Bokros-csomagot" igazságta-lannak és gyengeelméjűnek mondta, mivel az drasztikusan csökkentette a közalkalmazottak, a tanárok, a rendőrök és a katonák fizetését, s újabb csődhullámot idézett elő.)

Minderre azért tettünk utalást, mert Bokros Lajos, aki most a Közép-Európai Egyetem tanára és gazdasági irányításért felelős vezérigazgatója, ismét strukturális reformokat, adórendszer-átalakítást sürget, benne az iskolák összevonását, a minimálbér megadóztatását, továbbá a diákokat és a nyugdíjasokat is terhelő társadalombiztosítási járulék fizetését.

Már utaltunk rá, hogy az ultraliberális és neo-konzervatív Bokros Lajos szóhasználatában a strukturális reform azt jelenti, hogy a jövedelmeket az értékteremtő munkától végleges jelleggel átirányítják a tőke, elsősorban a finánctőke javára.


Nos, ilyen jövedelemátcsoportosítási változtatásokat sürget a nemzetközi pénzvilágnak ez a magyarországi rezidense.
Úgy fogalmaz, hogy a vállalati szektor reformja után az államháztartási szektort is meg kell reformálni.

Legfontosabbnak azt tartja:
- az emberek ne arra számítsanak, hogy majd az állam el fogja őket tartani, vagy,
- hogy valamilyen módon járadékosokká válnak.
- Netán rokkant nyugdíjat fognak kapni.

Azt persze elhallgatja, hogy a nemzetközi pénzvilág koordinátáiba kényszerített MAGYR ÁLLAM - A MAGYAR TÁRSADALOM KÖZTULAJDONÁT KÉPEZŐ - NEMZETI VAGYONT JÁTÉKPÉNZÉRT ÁTJÁTSZOTTA NEMZETKÖZI PÉNZVILÁG struktúráihoz, amelyet azok beolvasztottak a nemzetközi pénz- és korporációs oligarchia globális részvényvagyonába.

Ily módon a vagyonuktól megfosztott magyar állampolgárok jövedelem nélkül maradtak.

ANNAK AZ ÁLLAMNAK, AMELY ELVETTE TŐLÜK A MEGÉLHETÉSÜK ALAPJÁT, ALKOTMÁNYOSAN, de morálisan is KÖTELESSÉGE , hogy a segítségével KOLDÚSSÁ TETT MAGYAR TÁRSADALOMRÓL legalább alapszinten GONDOSKODJÉK.

Mindez a nemzetközi pénzvilág szolgálatában álló Boros Lajos számára semmilyen lelkiismereti aggályt nem jelent.

Ha közelebbről szemügyre vesszük, hogy miből állna a második Bokros-csomag, akkor megdöbbentő hasonlatosságot látnánk az IMF-ajánlás zsaroló követelései és Bokros Lajos, a közérdeket és a közjót semmibe vevő ún. ,,javaslatai" között.

- Kötelező egészségügyi magánbiztosítást és versenyt óhajt az egészségügyi intézmények között. - Ennek keretében egészségbiztosítási járulékot fizetne minden 18 év feletti személy, köztük a diákok és a nyugdíjasok is.
- Egyéni számlán alapuló nyugdíjrendszert akar, ahol a nyugdíjstruktúra megőrzése fontosabb, mint a befizetett pénzek reálértékének a megőrzése.
- Ő is eltörölné a 13. havi nyugdíjat és a 13. havi fizetést.
- Tovább csökkentené a magyar iskolarendszert, számos iskolát bezárna, és a 77 akkreditált egyetemből és főiskolából csak 20-25 intézményt tartana meg. De ezek irányítását is külső tagokból álló testületnek rendelné alá.
- Már a középiskolák között is versenyt akar.
- Az önkormányzatokat járási-szintűvé tenné települési-szintű helyett.
- Természetesen, kibővítené az adózók körét is. Méghozzá úgy, hogy a minimálbért is megadóztatná.
- A vagyonától pénzügyi trükkökkel megfosztott magyar társadalom többségét rákényszerítené, hogy a már megadóztatott pénzből vásárolt ingatlanai után értékalapú ingatlanadót fizessen.
- Az egyszerűsített vállalkozási adót, amely azoknak a kis és közepes cégeknek az érdekeit szolgálják, amelyek a munkaerő többségét foglalkoztatják, megszüntetné.
- A fantom cégek költségleírásainak lehetőségeit szűkítené, holott a fantom cégeket fel kéne számolni, mert azok a legkülönbözőbb jogkerülő-jogsértő magatartásokra nyújtanak lehetőséget.
- Ugyancsak megszüntetné a kisvállalkozások adómentességét,
- felemelné az osztalékadót a személyi jövedelem-adó szintjére, és
- az iparűzési adót is eltörölné.

Bokros Lajos egy szót sem szól arról, hogy mi okozta a MAI KILÁTÁSTALAN gazdasági HELYZETET, és MI VEZETETT az elkövetkező nemzedékek egész sorát terhelő ÓRIÁSI ADÓSSÁGTEHER felhalmozódásához.


Bokros arról sem tesz említést, hogy az 1978 és az 1996 közötti 16 évben folyamatosan zsugorodott a reálbér értéke, és ez az 1978-as kiinduló értékhez viszonyítva 33%-os csökkenést jelent.

A Bokros-csomag a kegyelemdöfést adta meg a leépülőben lévő magyar társadalomnak.

(Folyt.köv.)

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
IMF kormányozta Magyaro. 2008.
  2011-05-17 14:54:18, kedd
 
  Az IMF átvette Magyarország kormányzását

(Részlet, Drábik János: MAGYAR MUNKÁVAL FEDEZETT MAGYAR PÉNZRE VALÓ ÁTTÉRÉS c. könyvéből)

Magyarországot a Pénzimpérium képviselőjeként felügyelő IMF vezérigazgató, Dominique Strauss-Kahn 2009. január 13-án Budapesten járt, és tárgyalt a miniszterelnökkel, a pénzügyminiszterrel és az MNB elnöké-vel.

Ezt követően álszent módon megint arra emlékeztetett, hogy nem a Nemzetközi Valutaalap által folytatott - több mint egy éven át tartó - tárgyalásokon kidolgozott és ajánlásnak elnevezett utasításokat tartalmazza az IMF-hez intézett 2008. november 3-án kelt szándéklevél, hanem a magyar kormány határozta meg az IMF által számon kért feltételeket.
Annyit persze elismert, hogy az tartalmazza a Valutaalap számára is elfogadható szükséges lépéseket.

Eszerint a magyar kormány vállalta, hogy

- 2009. évi költségvetését módosítja, és a nemzeti össztermék 2,9%-ában meghatározott államháztartási hiányt 2,6%-ra mérsékli.
- A magyar kormány az IMF-nek azt a köve-telését is teljesíti, hogy a korábban előirányzott adócsökkentéseket visszavonja, és nem hajt végre olyan változtatásokat az adótörvényekben, amelyek kisebb nettó bevételeket eredményeznének.
- Az IMF-követelte kiiga-zítást a kiadásokra koncentrálják, mert ez segíti elő Magyarország GDP-arányosan nagy méretű állami szektorának a szűkítését.


Ezért az IMF utasításnak számító ajánlásaként a szándéklevélbe került az, hogy
- a magyar kormány 2009-ben nem emeli a közszféra nominál béreit,
- kiiktatja a közalkalmazottak 13. havi fizetését, és
- 80 ezer forintban maximalizálja a 13. havi nyugdíjak folyósítását.
- A korkedvezménnyel nyugdíjazottaknál megszünteti a 13. havi nyugdíj kifizetését.
- A kormánynak konzultálnia kell a Valutaalappal, ha az elsődleges kormányzati kiadások egyenlegében korrekciót kell végrehajtania finanszírozási problémák miatt. (Az elsődleges kiadások a kamatterheket nem tartalmazzák.)
- Ugyancsak konzultálni kell az IMF-fel, ha az államadósság szintje több mint 300 milliárd forinttal meghaladja a kijelölt mértéket, illetve,
- ha a makrogazdasági kilátások jelentős mértékben tovább romlanak.


Strauss-Khan a nemzetközi pénzvilág frontembereként sürgette olyan strukturális reformok végrehaj-tását, amelyek elősegíthetik a gazdasági növekedést. ... a jövedelem átcsoportosítását jelenti a TŐKE JAVÁRA.

Az IMF-vezérigazgató ezért
- a hatékonyabb munkaerőpiac kialakítását,
- az adórendszer hatékonyabbá tételét,
- a bankszektor és a pénzügyi felügyelet megerősítését
szorgalmazta.

Kijelentette, hogy az IMF nem támogatja az általános adócsökkentést.

Ehelyett inkább átcsoportosítást ajánlott az adórendszeren belül, és ehhez természetesen az IMF segítségét is felajánlotta.

Az IMF-nek azt a kívánságát, hogy a nemzetközi pénzvilág vegye át a nemzeti ... hatókör legfőbb felügyeletét, a PARLAMENT már 2008. decemberében JÓVÁHAGYTA, amikor létrehozta a Költségvetési Tanácsot, és kijelölte annak tagjait is.


A költségvetési felelősségvállalásról szóló törvény, az ún. ,,költségvetési plafon" törvény valójában azt jelenti, hogy a nemzetközi pénzügyi struktúrák ... magukhoz vonták a végső szó kimondását a fiskális felségjogok gyakorlásában is.

Folyt. köv.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Magyar pénzre kell áttérni
  2011-05-17 14:23:25, kedd
 
  MAGYAR MUNKÁVAL FEDEZETT MAGYAR PÉNZRE KELL ÁTTÉRNI

(Részletek: Drábik János azonos című könyvéből)

Van:

1.) ENERGIÁNK

2.) ÉLELMISZERÜNK

3.) FÖLDÜNK

4.) VIZÜNK

5.) TEHETSÉGÜNK

6.) DICSŐ MÚLTUNK

7.) KULTÚRÁNK


Át kell térni a magyar munkával fedezett közpénz kibocsátására a külföldről behozott, kamatozó, devizaalapú és magán-tulajdonú hitelpénz helyett.

Ehhez olyan munkaprogramokat kell kidolgozni, amelyek számára Magyarországon van a munka, itt van az elvégzéséhez szükséges anyag, munkaeszköz és technológia, továbbá a szükséges szaktudással rendel-kező munkaerő. Ilyen munkák lehetnének, pl. a tiszai gátak megépítése, a belvíz- és szennyvízelvezető csator-narendszer megépítése, országos erdősítési és parkosítási program, az úthálózat továbbfejlesztése, közmunká-val épített lakások fiatalok részére.

Ezek elvégzéséhez valójában minden feltétel adott, csak a finanszírozásuk-hoz szükséges pénzeszközök - közvetítő jelek - hiányoznak.

Ezt a pénzt, közvetítő közeget azonban a magyar állam is kibocsáthatja, hiszen feles törvénnyel elfogadott MNB törvényt kell csak - egyszerű többséggel - úgy módosítania, hogy az állam magához vonja a monetáris felségjogokat, amelyek eredetileg is őt illették.

Magyarországnak ma kizárólag külföldről érkező devizaalapú pénze van, amelyet hitelre kell felvenni, és amelyért tetemes összegű kamatot kell fizetnie. (2008. novemberében az alapkamat elérte a 10%-os reálka-mat szintet. A reálkamat szintjét úgy kapjuk meg, hogy az évi alapkamat szintjéből kivonjuk az infláció érté-két.)

Folyt. köv.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
2011.04 2011. Május 2011.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 33 db bejegyzés
e év: 399 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 365
  • e Hét: 2075
  • e Hónap: 10679
  • e Év: 46620
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.