Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
88 éve alakult meg az SS
  2011-11-11 21:37:13, péntek
 
  88 éve alakult meg az SS



A Waffen-SS (magyarul fegyveres védosztag) az SS (Schutzstaffel) katonai szárnya volt. Az önkéntesekből álló SS Karhatalmi Csoportból nőtt ki, amit azért hoztak létre, hogy az általános SS (Algemeine SS) tagjai - kezdetben önkéntes alapon - ott tölthessék le katonai szolgálati idejüket. Mozgósítás esetén azonban már eredetileg is a hadsereggel együtt szándékoztak bevetni.

1939-ben gépesített hadosztállyá szervezték, ekkor létszáma 56 ezer fő volt. 1940-ben kapta a Waffen SS nevet. A háború idején folyamatosan nőtt, a háború végére már 38 hadosztályt, mintegy 950 000 tagot foglalt magába. A bővüléssel arányosan csökkent a németek aránya az SS hadosztályokban. Egyes becslések szerint a Waffen-SS-ben szolgált katonák mindössze 40%-a volt német állampolgár.

Harcászati szempontból a Wehrmacht irányítása alá tartozott, ellátását azonban az SS-től kapta, és fegyelmileg is neki volt alárendelve. Elvileg önkéntesekből állt, de 1940-től sorozottak is megtalálhatók soraiban. Kiegészítése kiterjedt a Német Birodalmon kívülre is. Több hadosztálya jött létre - elsősorban kelet-európai - német kisebbségekhez tartozókból (úgynevezett népi németek), de fölállítottak lett, litván, holland és norvég SS-alakulatokat is. A kezdetben germán önkéntesekre korlátozott toborzás idővel kiterjedt minden mozgósítható európai népcsoportra. Így alakult francia, horvát, bosnyák, albán, orosz, ukrán, román sőt tatár SS alakulat is. Magyar Waffen-SS alakulatokat is szerveztek. Ilyen volt a Hunyadi és a Hungaria SS hadosztály, illetve a Deák és a Ney csoport.

A kezdetek

1923-ban a sikertelen müncheni sörpuccs után "hazaárulás" vádjával börtönbe zárták Hitlert. Testőreinek a válságos helyzetben tanúsított helytállása mély benyomással volt rá, ezért arra az elhatározásra jutott, hogy létrehoz egy személyi testőrséget, egy úgynevezett "Adolf Hitler Stosstruppot" - ez tekinthető az SS elődjének. A szervezést Hermann Göringre bízta, Ő volt az, aki az SS nevet adta. Göringnek két alapelve volt: az egyik szerint a tagok csakis 25-35 év közötti, köztiszteletben álló, büntetlen előéletű, egészséges és erős testalkatú férfiak lehettek. A másik pedig, hogy csakis személyesen Adolf Hitlernek tartoznak rendíthetetlen hűséggel. Az SS-t Ernst Röhm, az SA parancsnokának nyomására az SA alá rendelték. Továbbá maximalizálták az SS létszámát, mégpedig az SA létszámának 10%-ban.

Himmler keze alatt

1929-ben Himmler vette át az SS feletti irányítást. Azonnal intézkedett Hitlernél, miszerint az SS-t fajilag tiszta elitté szeretné szervezni. Hitler beleegyezett, ugyanis ekkoriban még nem nagyon érdeklődött a téma iránt, csak a tagok feltétlen hűsége érdekelte. Himmler gyerekkora óta odavolt a germán mitológiáért, különösen "Madarász" Henrik császárért. Csodálata odáig fajult, hogy az SS vezetőinek kinevezési szertartása, a braunschweigi dómban zajlott le éjfélkor, fáklyafényben, Madarász Henrik földi maradványait tartalmazó érckoporsó előtt. Szintén a mitológiai rajongásának köszönheti az SS a jelvényét, a kettős Sigrunát. 1929-től minden egyes SS tagnak három generációra visszamenőleg igazolnia kellett "tiszta" vérvonalát. Aki ezt nem tudta megtenni, azt eltávolították az SS soraiból. Himmler házasságszabályozást is bevezetett, így az árja származásukat bizonyítani nem tudó nőket nem vehettek el SS tagok. A felvételi mércét tovább emelték, köszönhetően "Sepp" Dietrichnek, aki már akkor a "Leibstandarte Adolf Hitler" parancsnoka volt.

A követelmények az alábbiak voltak: tökéletes testi edzettség és egészség, legalább 180 cm magasság, büntetlen előélet és árja származás bizonyítása. A jelentkezők olyan jelentéktelen dolgon is elhasalhattak, mint 1 tömött fog.




A jelszavuk: Meine Ehre heißt Treue - Becsületem a hűség!

Állítólagos háborús bűnök

A Waffen-SS tagjait a győztesek különféle bűnökkel gyanúsították, lásd Malmedy per, Oradour és társai, melyek alapjában véve egytől egyig rosszindulatú kitalációk illetve felfújt luftballonok. Az ilyen perek a lehető leginkorrektebb módon zajlottak, a foglyok kínzása, gyilkolása, verése, éheztetése mindennapos volt.

A nürnbergi terrorperek során a "nemzetközi kengurubíróság" az SS-t és ezen belül a Waffen SS-t háborús bűnös szervezetnek minősítette, tagjainak nagy részétől megvonták a német veteránokat megillető juttatásokat. Később azonban a német kormány elismerte, hogy nekik is járnak ezek a juttatások.

"A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bíróságának 1992. március 4-én kelt, és jogerősen kihirdetett C. 1254. sz. ítélete szerint: ...a Budapesti Népbíróság 1946-ban hozott ítélete - amely szerint a magyar SS-hadosztályokban harcoló katonák közül mindenkit háborús bűnősnek minősítettek - törvénysértő volt... " A Waffen-SS ("felfegyverzett SS") az SS harcoló része volt. 1939 után alakult meg Németországban, amikor az SS-t két részre osztották, általános SS és harci SS. A Waffen SS kifejezés 1940 március 2-a után lett a hivatalos név.


http://www.youtube.com/watch?v=gZLVrjVeOZ0

videó

A videó alatt a Max von Schenkendorf által írt Wenn alle untreu Werden c. 19. századi német dal szól, mely az SS "himnuszává" vált


Összefoglalva

Vezetője birodalmi vezető Heinrich Himmler volt. Alegységei:

Leibstandarte, Adolf Hitler testőrsége.
Totenkopfverbände, a koncentrációs táborok felügyelete.
Verfügungstruppe, 39 divíziója harcolt a második világháborúban, és elitcsapatként szerepelt a Wehrmacht mellett.

A nürnbergi terrorperek bűnös szervezetként kezelték az SS-t, kínozták őket, és az SS kötelékében harcoló katonák nem egyszer a győztesek gyilkos dühének estek áldozatul, pl. Dachauban, ahol magyar és német katonákat lőttek "kedvtelésből" agyon az amerikai "felszabadítók".

Örök dicsőség azoknak a hősöknek, akik Európa szabadságáért áldozták életüket, példát mutatva ezzel becsületből és hűségből!

(Metapédia nyomán)


Kitartás mozgalom
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egy éven belül leválthatják Or
  2011-11-11 21:07:35, péntek
 
  2011-11-11 15:30:00
,,A periféria országainak demokratikus szerkezete fel van függesztve"

Egy éven belül leválthatják Orbán Viktort?

Róna Péter közgazdász szerint Görögország és Olaszország után Magyarország vezetését is ,,saját emberére" bízhatja az Európai Unió.

Noha lenne lehetőség az euróövezet problémáinak orvoslására, ezek az eszközök egyelőre nem kerültek előtérbe. Jelenleg egy egészen más küzdelem zajlik, ami egy olyan eurózóna fenntartásáról és átalakításáról szól, ami a centrum és a periféria közötti erőviszonyokat betonozza be - nyilatkozta a mindennapi.hu-nak Róna Péter közgazdász.

Szerinte a periféria országainak szerepe a jelenlegi gazdasági szerkezetben annyi, mint a török vendégmunkásoké a 60-as években a német gazdaságban. Mint mondta, ennek a szerkezetnek az intézményesítéséről folyik most a vita. Amikor a görög válság beindult, minimális mennyiségű pénzzel kezelni lehetett volna a helyzetet, azonban Németország egyáltalán nem is foglalkozott a görög helyzettel, azt a látszatot keltve, hogy négy hónappal későbbi tartományi választásai miatt nem jó, ha Angela Merkel kancellár a görögök gondjaival foglalkozik.

Róna szerint mire a német kancellár pártja (CDU) számára vesztes tartományi választások lezajlottak, a görög helyzet teljesen elmérgesedett, azonban még ekkor sem foglalkoztak vele, és olyan konstrukciókkal álltak elő, amelyeknek nyilvánvalóan semmi hasznuk nem volt, és kivitelezhetetlenek voltak. A bejelentett megállapodások nem valósultak meg. Az idei júliusi egyezségből semmi nem lett, de a két héttel ezelőtti G 20-as megállapodás sem sikeres, hiszen ahhoz, hogy működjön, Olaszországnak be kellene fizetnie mintegy 60 milliárd eurót. Bár ezt Olaszország nem tudja megtenni, bejelentették, hogy ez lesz a megoldás, tehát nyilvánvalóan kilóg a lóláb, hogy komolytalan a megállapodás - fűzte hozzá a közgazdász.

A görög ,,mentőcsomag" egyébként egy hatalmas privatizációról szól, amelyben a vízművek, a villamos energia és a kikötők is szerepelnek az eladásra váró tételek között. Róna Péter portálunknak kifejtette: ,,jelenleg az zajlik, hogy a periféria országaiban a megválasztott politikai vezetőket az EU lecseréli a saját embereire. Az új görög miniszterelnök, Papadémosz az európai jegybank alelnöke, Mario Monti, aki valószínűleg Olaszország miniszterelnöke lesz, a brüsszeli európai bizottságnak volt belső piaci biztosa. Ez azt jelenti, hogy Olaszországban is lesznek privatizációs folyamatok, és ezt már le is írták. A valutaalap és az IMF levélben szólította fel Silvio Berlusconi olasz miniszterelnököt: Olaszország nevezze meg, hogy évenként miként tud 5 milliárd euró állami vagyont, ingatlant eladni, amely összeget teljes mértékben az adósság törlesztésére fordítaná." (Válság: foggal-körömmel küzdenek az olaszok)

A közgazdász vélekedése szerint ez a mechanizmus már beindul, és egy éven belül Magyarország miniszterelnöke Andor László lehet, hiszen látszik, hogy az unió kihelyezi a periféria országaiba az általa ismert és megbízható embereket. Mindezt alátámasztja a Wall Street Journal cikke is, amelyben arról írnak, hogy Magyarországon lehet a következő nagy válság. A közgazdász szerint a cikk megalapozója Olli Rehn, az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyekért felelős biztosának nyilatkozata lehet, amelyben a biztos elmondja, hogy mekkora lesz a magyar költségvetési hiány.

,,A dolog lényege az, hogy óriási politikai átalakulás kezdetén vagyunk, amiben a periféria országainak demokratikus szerkezete fel van függesztve. Jelenleg már a döntéshozás az úgynevezett frankfurti csoport kezében van" - összegezte Róna Péter.
Az ,,Unió Politikai Bizottságaként" emlegetik a frankfurti Operaházban október 19-én összeállt testületet. A csoportot az Európai Unió döntéshozatali mechanizmusának lassúsága keltette életre. Egyetlen érdemi határozata azonban eddig az volt, hogy értésére adta a görögöknek: a világon sehonnan nem számíthatnak egy centre sem addig, amíg nem teljesítik a legutóbbi uniós csúcson kialkudott feltételeket. Az ,,Unió Politikai Bizottságának" ezen határozatát nagy lelkesedéssel támogatta a többi tagország, de vezetőik már most ferde szemmel nézik egy olyan újabb uniós testület működését, amelynek munkáját képtelenek ellenőrizni. Ez a testület Európa gazdaságáról döntő testület ma már.



P. Horváth Csaba


http://www.mindennapi.hu/cikk/tarsadalom/egy-even-belul-levalthatjak-orban-viktor t-/2011-11-11/9523

**


Milyen "demokráciáról" lehet beszélni ahol tök mindegy hogy hol ki van kormányon, a határozatokat és parancsokat központilag irányítják a vízfej Brüsszelből. Szuverenitása már egyetlen európai államnak nincs, mindenki úgy ugrál ahogy a cion bankárok táncoltatják.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nem talál magára a forint
  2011-11-11 20:08:10, péntek
 
  Nem talál magára a forint

írta: Nemzeti vélemény ; 2011.11.11. 15:01

Kissé javult péntek reggelre a forint csütörtöki mélypontjaihoz képest: az eurót 314 forint környékén jegyzik, 3 forinttal történelmi csúcsa alatt.


Csütörtökön nagyot gyengült a forint a térségbeli devizákkal együtt az euróövezeti válságaggodalmak fokozódására az olasz törlesztési kiáltások romlása okán. Késő délutánra azonban a hangulat már javulni kezdett a vártnál alacsonyabb hozammal zárult olasz államkötvény aukció hatására.

Az eurónak támogatást nyújtott a dollárral szemben csütörtökön elért egyhavi árfolyam mélypontról való felemelkedéshez az a piaci szóbeszéd is, hogy az EKB az olasz államkötvény-vásárlások fokozására készül. Enyhítette emellett a piaci feszültséget az is, hogy kibillent a holtpontról mind az olasz, mind a görög kormányátalakítás ügye.

Az euró 1,35 alatti dollár jegyzésekről péntek reggelre 1,3620 környékére erősödött. Az eurót péntek reggel hét óra után 314,04 forinton jegyezték a bankközi deviza kereskedelemben. Csütörtök délután 314,40 forint, este 312,29 forint volt a jegyzés. Az euró idei legmagasabb jegyzését 315,52 forinton állította be csütörtök délután, ami mindössze 2,30 vorinttal marad el a 2009 március eleji 317,59 forintos történelmi csúcstól.

A svájci frankot pénteken reggel 253,92 forinton jegyezték, míg csütörtök délután 255,29 forinton, este pedig 253,65 forinton. A dollár 229,95 forintos jegyzésen állt péntek reggel az előző délutáni 231,35 forint, illetve az esti 229,34 forint után. A japán jen árfolyama péntek reggel 2,9654 forint, szemben a csütörtök délutáni 2,9818 forinttal.

A japán jen csütörtökön 2,9848 forinton érte el árfolyam csúcsát. A lengyel zloty a csütörtök délután 4,410-es euró jegyzés után péntek reggel 4,408-on, a cseh korona 25,60-as euró jegyzés után 25,76-on állt.

(forrás: mti.hu)


http://vilagunkma.blog.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Negatívra rontotta a magyar ad
  2011-11-11 20:03:39, péntek
 
  Negatívra rontotta a magyar adósosztályzatok kilátását a Fitch Ratings

Leminősítés lehetőségére utaló negatívra rontotta Magyarország államadósi besorolásainak kilátását az eddigi stabilról a Fitch Ratings.
2011. november 11.

Leminősítés lehetőségére utaló negatívra rontotta Magyarország államadósi besorolásainak kilátását az eddigi stabilról pénteken a Fitch Ratings, megerősítve egyben a befektetési ajánlású szuverén magyar adósosztályzatokat.

Negatív

A legnagyobb európai hitelminősítő júniusban javította stabilra negatívról a magyar kilátást, amelyet most ismét negatívra rontott.

A kilátásrontás a hosszú futamú deviza- és hazai adósság “BBB mínusz", illetve “BBB" besorolásaira vonatkozik. A cég ezeket az osztályzatokat a kilátás negatívra módosításával egy időben megerősítette, a rövid futamú kötelezettségek “F3″-as besorolásával, valamint a kereskedelmi adósokra külön megállapított, elsőrendű “A mínusz" osztályzati országplafonnal együtt.

A magyar osztályzati kilátás felülvizsgálatát Matteo Napolitano, a Fitch szuverén besorolási igazgatója szerint a külső növekedési és finanszírozási környezet meredek romlása indokolta. Napolitano az okok közé sorolta a kilátásrontáshoz fűzött elemzésében azt is, hogy a Fitch Ratings szerint több költségvetés-politikai intézkedés, valamint a devizaalapú hitelek piaci árfolyam alatti végtörlesztésének lehetővé tétele ártott a külföldi befektetői bizalomnak. A Fitch Ratings szerint a középtávú növekedési kilátások ettől a bizalomtól függnek.

Napolitano elemzése szerint az erősödő kockázatkerülés növelte a lejáró külső szuverén kötelezettségek refinanszírozási rizikóit. A Fitch Ratings számításai szerint Magyarországnak 2012-ben hozzávetőleg 4,6 milliárd euró, 2013-2014-ben pedig évente 5-5,6 milliárd euró devizaadósság refinanszírozásáról kell gondoskodnia. A nem rezidens befektetők által tartott, forintban denominált adósság bármilyen potenciális eladása ugyancsak fokozhatja a finanszírozási feszültségeket, és a kormány által a jegybanknál tartott 1,6 milliárd eurós készpénzbetét “mérsékelt védelmet" nyújt a refinanszírozási kockázatokkal szemben.

A magyar gazdaság zuhanórepülésben

A Fitch Ratings vezető elemzője szerint meredeken romlottak a növekedési kilátások Magyarországon és fő nyugati-európai kereskedelmi partnerországaiban egyaránt. Az elemzés felidézi, hogy a Fitch a múlt hónapban az addigi 1,8 százalékról 0,8 százalékra rontotta az euróövezetre adott jövő évi GDP-növekedési előrejelzését. Ebben a környezetben - és tekintettel a költségvetés feszesebbre vonása, valamint a magánszektorban zajló adósságleépítés által is visszafogott belső keresletre - a Fitch Ratings azzal számol, hogy a magyar gazdaság növekedési üteme 2012-ben csak 0,5 százalékos lesz.

A cég felidézte, hogy idén júniusban összeállított előző előrejelzésében még jóval magasabb, 3,2 százalékos magyar GDP-növekedést jósolt 2012-re.

A Fitch Ratings a pénteki magyar kilátásrontáshoz fűzött elemzésében közölte, hogy a kormány elkötelezettnek tűnik a költségvetési konszolidáció mellett, és bár a strukturális deficit valamelyest növekszik az idén, a GDP-arányos államháztartási egyenleg várhatóan 3,5 százalékos többlettel zár 2011-ben, jórészt jelentős egyszeri tényezők hatására. A Fitch ezek közé sorolta a magánnyugdíj-pénztári vagyon visszaáramoltatását az állami szférába.

A hitelminősítő saját előrejelzése szerint az államadósság-ráta 2011 végére a hazai össztermék 76 százalékára süllyed a 2010 végén mért 80 százalékról.

2,5 helyett 3,3

A Fitch Ratings a pénteki elemzésben közölte ugyanakkor, hogy a gyenge növekedési kilátások, az egyes intézkedések végrehajtása körüli bizonytalanságok, valamint a “potenciális reformfáradtság" miatt nehéznek tartja a jövő évi 2,5 százalékos deficitcél elérését, és a maga részéről 2012-ben 3,3 százalékos GDP-arányos magyar államháztartási hiányt valószínűsít.

A hitelminősítő jóslata szerint a végtörlesztési program “meglehetősen kevéssé hatékonynak" bizonyulhat, és negatív következményekkel járhat. A hitelszűke és az elégséges megtakarítások hiánya miatt valószínűleg nem fogja meghaladni a 20-25 százalékot a kedvezményes árfolyamon végtörlesztett svájci-frankalapú hitelek aránya a teljes állományon belül - áll a Fitch elemzésében.

A cég szerint azonban ez is nyomást fog gyakorolni a forintra és a bankrendszer mérleghelyzetére, amelyet máris rendkívüli adóztatás, a nem teljesítő kinnlevőségek arányának emelkedése, és a több éve lanyha gazdasági aktivitás terhel.

Jóllehet a magyar bankrendszer alapszintű - Tier 1 - átlagos tőkemegfelelési rátája, amely szeptemberben 10,9 százalék volt, kedvezőnek tűnik, számos bank azonban már veszteséges, és feltőkésítésre fog szorulni, amit várhatóan a külföldi anyabankok végeznek majd el. A külföldi tulajdonos bankok azonban valószínűleg folytatják magyarországi kitettségük leépítését, a hitelkínálat pedig jó eséllyel tovább szűkül, és ez is nyomást gyakorol a növekedésre - áll a Fitch elemzésében.

Magyarországon változatlanul érvényesülnek ugyanakkor besorolási erősségek, köztük a politikai stabilitás és a nagy folyómérleg-többlet, amely a Fitch előrejelzése szerint 2011-2012-ben, éves átlagban a GDP-érték 2,4 százalékának felel meg.

Az elemzés szerint ugyanakkor Magyarország ki van téve az esetleges euróövezeti recessziónak és a pénzügyi instabilitás fokozódásának. A jelenleg vártnál jelentősen meredekebb lassulás, a magánszektorbeli tőkekivonás vagy a bankszektorbeli problémák jelei, a kockázati felárak vagy a költségvetés-finanszírozási feszültségek emelkedése leminősítéshez vezethet, csakúgy, mint a költségvetési konszolidáció melletti kormányzati elkötelezettség érdemi gyengülése.

Pozitív hitelminősítői lépést eredményezhet ugyanakkor, ha a kormány teljesíti államháztartási hiánycéljait, a gazdaság visszatér az egészséges ütemű növekedéshez, különösen akkor, ha ez jelentős szerkezeti reformokkal és a küladósság-ráták csökkenésével összefüggésben történik - áll a Fitch Ratings pénteki elemzésében.


http://www.gepnarancs.hu/2011/11/negativra-rontotta-a-magyar-adososztalyzatok-kil atasat-a-fitch-ratings/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hazudott Szijjártó: volt ameri
  2011-11-11 20:00:20, péntek
 
  Hazudott Szijjártó: volt amerikai tiltakozó-jegyzék

A miniszterelnök szóvivőjének állításával ellentétben mégis volt tiltakozó-jegyzék Orbán Viktor és az amerikai nagykövet találkozóján.

2011. november 11.

A Magyar Narancs diplomáciai körökre hivatkozva azt írta: az amerikai diplomácia rossz néven vette, hogy a kormányzat, illetve Szijjártó Péter elbagatellizálta, sőt egyenesen “lehazudta" a nyilvánosság előtt azt a diplomáciai jegyzéket (demarsot), amelyben Washington a Fidesz demokráciaellenes lépéseit kifogásolta.

A lap szerint teljesen értetlenül fogadták Washingtonban azt is, hogy a fideszes média megtámadta az amerikai nagykövetet.

“Ha a magyar kormány számára nem tűnt volna fel e demars fontossága, akkor Washington kész haladéktalanul megismételni" - mondta Thomas O. Melia, az amerikai külügy illetékes államtitkára a jegyzék átadása után sürgősen Washingtonba látogató Prőhle Gergellyel, a külügyminisztérium helyettes államtitkárával. (Ő az, akiről Deutsch Tamás azt írta: “Ki a fasz ez a Melia...")

A State Department a Melia közvetítette kifogásokat egyfajta utolsó figyelmeztetésnek szánta, bár nyilvánvaló az is: Magyarországgal kapcsolatban már levontak bizonyos, Orbánék számára végzetes következtetéseket.


http://www.gepnarancs.hu/2011/11/hazudott-szijjarto-volt-amerikai-tiltakozo-jegyz ek/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kína előbb lesz öreg, mint gaz
  2011-11-11 18:43:22, péntek
 
  Kína előbb lesz öreg, mint gazdag

2011. 11. 10. csütörtök. - 08:00

A kínai népesség aránya a világ egészéhez viszonyítva folyamatosan csökken: 1950-ben a világ lakosságának a 22 százaléka élt Kínában, míg ma nem egészen a 20 százaléka. Ez a viszonylagos visszaesés a világ demográfiájában részben a fejlődő világ egyes országaiban megnövekedett népességnek köszönhető: például az afrikai népesség aránya az 1950-es 9 százalékról 2010-re 15 százalékra emelkedett, Indiáé ugyanebben az időszakban 15 százalékról 18 százalékra. De nem ez az egyetlen magyarázat.

A második ok a kínai népesedés visszaesése, elsősorban a hetvenes évek óta bevezetett születésszabályozás következtében. Soha még ilyen szigorú megszorítások nem voltak életben ilyen hosszú időn keresztül. Egy rövid, nem egészen egy évtizedes időszak után, 1971 és 1978 között, amikor a városokban két gyermeket tanácsoltak a szülőknek, vidéken pedig hármat, a kormány 1979-től kezdve szigorúan egyetlen gyermeket engedélyezett a lakosság túlnyomó többségének. Ebben az időszakban a születésszabályozást a Deng Hsziaoping nevével fémjelzett, 1978-tól beinduló gazdasági modernizáció sine qua non feltételeként állítják be: csak így lehet az állam bevételeit a növekedésre fordítani, és ezáltal emelni az életszínvonalat.

Míg egy kínai nő 1970-ben még átlagosan hat gyermeket szült, mára nem egészen kettőt, tehát majdnem olyan keveset, mint a világ legfejlettebb országaiban. Ennek megfelelően, míg a népesség a hetvenes évek elején még évente húszmillió fővel nőtt, a 2010-es évtizedben átlagosan 7,5 millióval, tehát háromszor lassabban. A század közepére Kína demográfiai túlsúlya el fog tűnni: a világ népességének mindössze 16 százalékát jelenti majd, míg indiai riválisa 18 százalékot, Afrika pedig 22 százalékot.



Mostanáig a demográfiai növekedés lassulása minden kétséget kizáróan pozitív szerepet játszott mind az ország gazdasági fejlődése, mind a lakosság életszínvonalának emelkedése szempontjából. Századunk elejére Kína a világ gazdaságának számottevő tényezőjévé vált. Ez a siker elsősorban a termelőrendszer gyökeres reformjának köszönhető, amit Deng Hsziaoping kezdett meg a hetvenes évek végén, és aminek köszönhetően fellendült a termelékenység. De a gazdasági átalakulás nem lett volna ugyanilyen hatékony, ha nem kíséri egy rendkívül kedvező demográfiai konjunktúra.

A nyolcvanas évek közepétől kezdve Kína aduja a kivételesen kedvező demográfiai helyzet. A születések száma jelentősen csökkent, ugyanakkor az idős korosztály aránya viszonylag alacsony maradt. Ennek köszönhetően 2010-ben egy gazdaságilag függő helyzetben lévő személyre Kínában 2,1 aktív felnőtt jutott, míg Japánban csak 1,3, Indiában 1,6, Brazíliában 1,8. Jelenleg a kínai népesség csaknem 70 százaléka aktív korban van (15-59 év között), míg Japánban ez az arány 56 százalék, Indiában 61 százalék és Brazíliában 66 százalék. De 2050-re Kínában is 54 százalékra csökken majd az arányuk, míg Indiában, a legnagyobb vetélytárs országban, 63 százalékra emelkedik majd.

Márpedig jelenleg Kína súlyát a világgazdaságban éppen ez a kedvező, de bizony csak átmeneti demográfiai helyzet jelenti. A század közepétől kezdve megszűnik ez az előny, és Kína majdnem ugyanannyi inaktív, mint ahány aktív lakost számlál majd: az arányuk 1,1 lesz, tehát fele olyan kedvező, mint 2010-ben.

Több generáció élt egy fedél alatt

Kína népességének kivételesen gyors elöregedése, ami a társadalom strukturális átalakulásának legjelentősebb hatása, nem annyira a várható életkor meghosszabbodásából származik, mint inkább a születések számának a csökkenéséből. A jelenség kifejezetten a kínai helyzet sajátossága: a társadalom elöregedését mesterséges módon a születésszabályozás politikája eredményezte, hiszen azáltal, hogy maximálták a gyermekek számát, automatikusan növekedett az idős korosztály aránya. 2050-re a 60 évesnél idősebb kínaiak aránya megháromszorozódik, arányuk 31 százalékra nő, és az idős korosztály száma 440 millió lesz, tehát a jelenlegi európai népességgel egyenlő. Minden második kínai 45 évesnél idősebb lesz, holott 2000-ben csak minden negyedik volt ilyen korú. A népesség elöregedése a mai japán színvonalhoz lesz hasonló: jelenleg a világon itt a legmagasabb az idősek aránya. Márpedig ennek komoly hatása lesz a kínai gazdaságra.



Először is az állam és a társadalom terhei jelentősen megnőnek, egyrészt mert emelkednek a nyugdíjjal és az egészségügyi ellátással járó kiadások, másrészt, mert csökken az adóbevétel. Igaz, hogy a társadalom elöregedése nem feltétlenül hátrányos, amire jó példa Japán, amely az idősek 30 százalékos aránya ellenére is a világ harmadik gazdasági nagyhatalma, de Kínában ennél sokkal összetettebb a helyzet. Egyrészt, mert a japán gazdaság elsősorban a szolgáltatásokra épül: a szolgáltató ágazat az aktív népesség kétharmadát, pontosabban 68 százalékát foglalkoztatta 2008-ban, ellentétben a kínai 27 százalékkal, és a GDP háromnegyede származott ebből az ágazatból, ellentétben a kínai 40 százalékkal. Másrészt mert Japánban, ahol a nyugdíjasok jövedelme megközelíti az aktív népességét, az elöregedés innovációs és fogyasztói dinamizmust eredményez, ami korántsem mondható el Kínáról: az idős korosztály, amely a mai napig nagyrészt ki van zárva a nyugdíjrendszerből, meglehetősen alacsony színvonalon él. Gyakorlatilag mindent az alapokról kell kezdeni. A hajdani, kollektív gazdasági rendszertől örökölt, újraelosztáson alapuló nyugdíjrendszernek csak kevesen, elsősorban a városlakók élvezik az előnyeit, és ők is nagyrészt a létminimumon élnek. Az állam persze megpróbál létrehozni egy általános társadalmi védőhálót, ami mindenkinek jár. De ha néhány önkormányzat tett is lépéseket ebbe az irányba, például sikerült kialakítani egy magánnyugdíjpénztár-rendszert, ami a vállalatok és az alkalmazottak járulékfizetésére épül, országos szinten, és különösen vidéken, koránt sincs megoldva a helyzet.

A 2000-es évek közepén csak minden negyedik nyugdíjas élt a nyugdíjából. Egy másik negyed továbbra is a munkájának a jövedelméből élt, a nyugdíjasok fele pedig jobbára egy családtag, rendszerint a gyermekének a segítségével tartotta fenn magát. Sokáig úgy oldódott meg az idős emberek ellátása, hogy több generáció élt egy fedél alatt, de mára ez a megoldás is elérte a korlátait. Bár egy 1996-os törvény arra kötelezi a családokat, nevezetesen az utódokat, hogy járuljanak hozzá az idős szülők eltartásához, a családokon belüli szolidaritás a jelenlegi konjunktúra keretei között nehezen valósítható meg. A várható életkor meghosszabbodása és az utódok számának csökkenése átformálta a korfát, és az aktív népesség terhei az elviselhetetlenség határáig fokozódtak. Hogyan lehet elvárni egy fiatal kínaitól, különösen ha egyke, hogy házastársával legkevesebb két, de mindkettőjük szüleit figyelembe véve, akár négy nyugdíjast eltartson? Ráadásul az életmód egyre kevésbé alkalmas a generációk együttélésére: a folyamatosan dráguló lakások kisméretűek, ugyanakkor a konfortigények megnőttek csakúgy, mint a magánéletre való igény, az élet pedig minden területen megdrágult.

Emellett a munkaerőpiac egyre gyakrabban kényszeríti a fiatalokat arra, hogy elhagyják a szülőhelyüket, és a szüleiktől távol találjanak munkát, ami még inkább megnehezíti a szülők ellátását. Napjainkban minden ötödik család legalább három generációt számlál, de meddig lehet ezt a hagyományt a modern élet igényeivel összeegyeztetni?

A jelenleg hihetetlenül alacsony kínai nyugdíjkorhatár (a férfiaknál 60, a nőknél 55 év) emelése, legalábbis ideiglenesen, lekerült a napirendről. Mármint ami a férfiakat illeti. A kormány a nők nyugdíjkorhatárát igyekszik a férfiak szintjére emelni.

Általában véve a kormány nehezen tud megküzdeni a népesség elöregedésének problémájával. Pedig ha fenn akarják tartani a jelenlegi intenzív gazdasági növekedést, az országnak szembe kell nézni az adórendszer reformjával, hogy ezzel hosszú távon biztosítsa az idős korosztály ellátását és megfelelő életszínvonalát. Valószínűleg elkerülhetetlen a gazdaság átszervezése is, nagyobb súlyt kell biztosítani a szolgáltató ágazatnak és a belső fogyasztásnak, különös tekintettel az idős korosztály igényeire.

Kínában a legmagasabb a férfiak aránya



A társadalom elöregedése, amivel a kínai társadalomnak és gazdaságnak egyaránt szembe kell nézni, nem az egyetlen kihívás számukra. Kínának meg kell küzdenie a női deficittel is, amely egyre nagyobb méreteket ölt a népességben, miközben a politikai hatalom továbbra is korlátozza a születések számát. Igaz, hogy jelenleg csak a családok 36 százalékát érinti az egyetlen gyerek szabálya. 19 megyében engedélyezik a második gyermeket, ha az első lány - ez a népesség 53 százalékát érinti. A maradék 11 százalék, rendszerint az etnikai kisebbségekhez tartozó családok, automatikusan vállalhatnak két vagy több gyereket, a gyerekek nemétől függetlenül.

Mindezek ellenére a jelenlegi becslések szerint 60 millió asszonnyal van kevesebb, mint amennyi az egyensúlyhoz kell. A deficit onnan származik, hogy a kínaiak többre becsülik a fiúkat, és megpróbálnak megszabadulni a lányoktól, akár abortusz útján, akár úgy, hogy a lánycsecsemőt nem látják el ugyanolyan gondosan, mint a fiút, ami gyakran a csecsemő korai halálához vezet. Ennek a politikának a következtében a világ országai között Kínában a legmagasabb a férfiak aránya a népességben (2010-ben 100 nőre 105,2 férfi jutott). Kizárólag a demográfia szempontjából az asszonyok helyzete a lehető legrosszabb. Márpedig a nemek közti egyensúly hiánya egyáltalán nem semleges kérdés. Először is, kizárólag a stricto sensu demográfiai növekedés szempontjából: ahol kevesebb az asszony ma, ott kevesebb gyermek születik holnap, tehát a növekedés még inkább lelassul. A becslések szerint 2050-ben húszmillióval kevesebb gyermek születik, pusztán a nőhiány következtében. Másodszor ez az új helyzet egyre több férfit kényszerít majd nőtlenségre: 2010-től kezdve nagyjából egy-másfél millió kínai férfi lesz kénytelen lemondani a házasságról, mert nem talál feleséget.

Végül pedig a kínai gazdaságot is érinti a probléma. Az iparban, amely a bevétel felét adja, az asszonyok túlsúlyban vannak. Többségben vannak a játékgyárakban, a textil- és az elektronikai iparban. Még a mezőgazdaságban is, amelyet a férfiak egyre inkább elhanyagolnak, a munkaerő kétharmadát a nők teszik ki.

A jövőben az aktív népesség egyre inkább elférfiasodik: a 15-49 éves korosztály 54 százalékát férfiak teszik majd ki 2050-ben, a jelenlegi 51 százalékkal szemben. Tehát a legóvatosabb becslések szerint is ebben a korosztályban legkevesebb százmillió asszony hiányzik majd a munkaerőpiacról. Középtávon tehát az iparban és a mezőgazdaságban egyaránt kialakulhat munkaerőhiány. A gazdasági megfontolásokon túl felmerül a nők jogainak és a nemek közti egyenjogúságnak a problémája is - márpedig ezekkel a kérdésekkel jelenleg senki nem néz szembe.

Elöregedés és elférfiasodás

Az elkövetkező évtizedekben Kínának két súlyos problémát kell megoldania: fel kell számolni a népesség elöregedésének, valamint a népesség elférfiasodásának a következményeit. Mindkettőt megoldaná a születéskorlátozás feloldása, hogy fellendüljön a termékenység. Ezzel a korfa megfiatalodna, lelassulna a népesség elöregedése, és a családok nem akarnának feltétlenül fiúgyermeket, ami pedig a népesség elférfiasodását állítaná meg.

Sanghajban máris minden negyedik lakos hatvan évnél idősebb, és bizonyos szektorokban érezhetővé kezd válni a munkaerőhiány. Sanghaj tapasztalata teszt-értékű. Ez az egyetlen terület az országban, amely tudatos kampányt folytat azon házaspárok körében, akik egykék voltak, hogy vállaljanak második gyermeket. Tiszteletreméltó kezdeményezés, csakhogy eddig eredménytelen. A termékenység a világon a legalacsonyabbak közé tartozik: 2005-ben asszonyonként 0,7 gyermek született!

Ez azt is jelzi, hogy még ha fel is hagyna Kína a születésszabályozás politikájával, kevés az esély arra, hogy megállítsák a népesség elöregedését, pusztán a születések fellendülésével. A modern kor igényei, valamint a megélhetési és iskoláztatási költségek emelkedése arra kényszerítik a családok nagy többségét, hogy önszántukból lemondjanak a második gyermekről. Ebből pedig világosan következik, hogy az egyetlen megoldás a társadalmi védőháló alapjaiban végrehajtott reformja, valamint a gazdaság átszervezése, hogy meg tudjon küzdeni az új demográfiai kihívásokkal.

A szerző Isabelle ATTANÉ Kína-szakértő, demográfus, a párizsi Országos Demográfiai Kutató Intézet (INED) munkatársa, többek között az En espérant un fils... La masculinisation de la population chinoises [Fiút várva... A kínai társadalom elférfiasodása, INED-PUF kiadó, Párizs, 2010], valamint az Au pays des enfants rares. Vers une catastrophe démographique chinoise, [Kevés gyermek országa. Úton a kínai demográfiai katasztrófa felé, Fayard, 2011 - előkészületben] című könyvek szerzője.


Fordította: Fonyó Éva

(greenfo.hu)

http://kitartas.mozgalom.org/aktualis/kina-elobb-lesz-oreg-mint-gazdag
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Beindulhat a legalizált szavaz
  2011-11-11 17:58:03, péntek
 
  2011.11.10.
13:22

Beindulhat a legalizált szavazatvásárlás?


Népi kezdeményezés mögé bújva tárgyalja újra a Fidesz az átruházható választójog kérdését, hogy fel tudjon éleszteni egy 125 évvel ezelőtt hozott poros paragrafust.

Ügyes.

Mindenki emlékszik még arra, amikor ez év tavaszán a Fidesz azt akarta keresztülvinni, hogy a szülőknek a gyermekeik után is járjon plusz egy szavazati jog, és ez a jog rögzítve legyen a jövő év januárjától életbe lépő új alkotmányban? A termékenységi cenzus néven ismertté vált kósza ötlet végül nem került bele az új alkotmányba.

Ám a Fidesz vezérkarát nem olyan fából faragták, mint akik egykönnyen feladják. Ha ők egyszer plusz szavazati joggal akarnak kedvezni bizonyos csoportoknak, akkor plusz szavazati jogot fognak adni bizonyos csoportoknak, erre akár mérget is vehetünk!

De mielőtt kifejteném, hogy ezt miből gondolom, és az elképzelés kivitelezésének mi a létező legegyszerűbb, mondhatni pofonegyszerű módja, nézzük meg ezt a 121 évvel ezelőtt kitöltött meghatalmazást:





A meghatalmazáson ez áll:

"Meghatalmazás! Melynek erejénél fogva alólírott mint a Gyöngyös városi képviselők választására jogosultak 1890. évi névjegyzékébe felvett szavazó az 1886. évi XXII. t. czikk 38. § folytán s z a v a z a t i j o g o m n a k tetszés szerinti gyakorlására ...... ........ urat gyöngyösi lakost hatalmazom meg. Kelt Gyöngyösön, 1890. év Ápril hó 10-n. Előtünk: ...... "


Nem rossz, nem igaz? Lássuk, mi is áll annak a 125 évvel ezelőtt hozott törvénynek, amit az 1886. évi XXII. törvénycikk a községekről elnevezés alatt lehet megtalálni, a 38. paragrafusában!


1886. évi XXII. törvénycikk a községekről

"38. § A községben fekvő vagyonnal biró kiskoruakat és gondnokság alattiakat a gyám, illetőleg gondnok, a nagykoru nőket, testületeket, intézeteket, társulatokat, czégeket s általában minden jogi személyt a meghatalmazott képviseli a választásnál. A községben fekvő vagyona után legtöbb adót fizető, ha ott nem lakik, jogát megbizottja által is gyakorolhatja. Máskülönben a választói jog csak a jogosult által és csak személyesen gyakorolható.

Egy személy csak egy meghatalmazást nyerhet. A meghatalmazás legalább egy órával a választás előtt a választási elnöknek bemutatandó s az igy be nem jelentett meghatalmazás alapján szavazni nem lehet. Ha valaki egy és ugyanazon választásra több meghatalmazást állitott ki, annak valamennyi meghatalmazása érvénytelen."


Íme a paragrafus, aminek a visszaállításán a Fidesz a kormányra kerülése óta munkálkodik. A követendő példa pöttynyi szépséghibája ugyan, hogy akkoriban a nők egyáltalán nem választhattak, és a gyermek nevében is csak akkor lehetett szerezni plusz egy szavazati jogot, ha a gyermeknek saját vagyona volt, de hát kicsire nem adunk, az elv a fontos.


Mit akart a Fidesz a gyerekek után járó plusz szavazati joggal?

A Fidesz ezt írta a 2011. április 25-i dátummal keltezett alkotmánytervezete XXI. cikkének (2) pontjában a gyermekek után járó plusz szavazati jogról (a dokumentumot ide kattintva lehet elolvasni):

"A jövő nemzedékek érdekében nem tekinthető az egyenlő választójog sérelmének, ha sarkalatos törvény azokban a családokban, ahol van kiskorú gyermek, az anyának - illetőleg helyette törvényben meghatározott esetben más személynek - további egy szavazati jogot biztosít."

Mint tudjuk, erről az elképzelésükről így, ebben a formájában le kellett mondaniuk. Ám ez nem azt jelenti, hogy arról is letettek, hogy átruházható legyen a szavazati jog, úgy általában.


Figyelem, a dátum sokmindent elárul!

Ez év április 14-én nyújtották be magánszemélyek az OVB-hez annak az aláírásgyűjtő ívnek a mintapéldányát, amelyen a következő mondat szerepel: "Kezdeményezzük: az Országgyűlés tárgyalja meg, hogy a 70. életévét betöltött választópolgár választójogának gyakorlását közjegyzői okiratban nagykorú cselekvőképes gyermekére átruházhassa". Az aláírásgyűjtő ív hitelesítését azonban az OVB május 6-án megtagadta.

A kormány az új alkotmány tervezetét, benne a gyermekek után járó plusz szavazati jogról, ezzel párhuzamosan, április 26-i dátummal tette nyilvánossá.

A népi kezdeményezést elindító beadványozók nem hagyták annyiban az OVB elutasítását és kifogást nyújtottak be. Ennek nyomán az Alkotmánybíróság megsemmisítette az OVB határozatát, és új eljárásra utasította az OVB-t, amely ezek után 2011. november 9-én, szerdán hitelesítette az aláírásgyűjtő ívet.

Ha a kezdeményezők összegyűjtenek 50 ezer aláírást, akkor a parlamentnek napirendre kell vennie a kérdést.


A forgatókönyv remélem, világos:

1. A Fidesz mindenképpen el szeretné érni, hogy bizonyos, számára jól megszólíthatónak tűnő csoportok plusz szavazati joghoz jussanak.

2. Ennek érdekében vetette fel ez év tavaszán, és próbálta belevenni az új alkotmányba a gyermekek után járó plusz szavazati jogot. Ez a kezdeményezésük egyelőre elbukott.

3. Ezzel egy időben, szintén ez év tavaszán népi kezdeményezésnek állítva be a lépést, az időskorúak szavazatának az átruházásáért is megkezdte a kampányt. Ez a kezdeményezésük szabad utat kapott.

4. Ha összegyűlik az 50000 aláírás, a parlamentnek napirendre kell tűznie a 70. életévüket betöltött választópolgárok választójogának átruházhatóságát felvető kérdést.

5. Ha már napirendre tűzik, mi tartaná őket vissza attól, hogy a "népi kezdeményezésben" felvetett és legalább 50000 választó aláírásával nyomatékosított kérést megtárgyalják, és a saját kétharmados többségükkel az erről szóló törvénymódosítást el is fogadják?

6. Ha már úgyis belepiszkálnak a választójogi törvénybe, és a 70. életévüket betöltött választópolgárok választójogának átruházhatóságáról szóló paragrafust megalkotják, mi tartja vissza őket attól, hogy ugyancsak kétharmados többséggel a gyermekek után járó plusz szavazati jogot is törvénybe foglalják?


Mi a bajom ezzel?

Azt gondolom, hogy az idősek szavazati jogának az átruházása, illetve ennek a kérdésnek a feszegetése csupán az első lépése annak, hogy az idősek jogát a saját szavazati joguk átruházásáról kiegészítsék azzal, hogy a gyerek helyett is kapjon egy felnőtt plusz egy szavazati jogot, végül az egészet megkoronázzák azzal, hogy bármelyik felnőtt nagykorú polgár, pár jelképes, semmitmondó feltételnek megfelelve, átruházhassa a szavazati jogát valaki másra.

Mert ezzel beindulhat a legalizált szavazatvásárlás.


http://maria.blog.hu/2011/11/10/plusz_voksokat_gyerek_utan_oreg_utan
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki így, ki úgy...
  2011-11-11 17:53:53, péntek
 
  Ki így, ki úgy...

Miniszterelnökök beszélgetnek, országukban hogyan kezdődik egy átlagmunkás hétköznapja.

Az amerikai:

- Nálunk egy munkás reggel bekap három lágytojást, aztán beül a Cadillacjébe, és elindul dolgozni.

A svéd:

- Nálunk egy munkás megeszik reggelire hat tojásból készült rántottát, beül a Volvójába és bemegy dolgozni.

A magyar:

- Nálunk egy munkás ha felkelt, megvakarja a tojásait, felpattan a Csepel kerékpárjára, s bekarikázik dolgozni,ha még van munkahelye!!!!!
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megy a vonat...
  2011-11-11 17:43:23, péntek
 
  A HASONLÓSÁG A MAI ORBANISZTÁNNAL,CSUPÁN A VÉLETLEN MŰVE.....



Megy a vonat...

Megy a vonat a kommunizmus felé, amelyen Lenin elvtárs a masiniszta. Viszonylag rövid út megtétele után előrerohannak az utasok a vezérlőállásba.

- Lenin elvtárs, elfogyott a fűtőanyag, hogy jutunk így el a kommunizmusba?

- Elvtársak, a gőzös kazánjába dobálják be ruháikat, az is éghető, így is tovább tudunk haladni.

Az utasok leszórják ruháikat, elégetik, ám ez kevésnek bizonyul.

- Lenin elvtárs, már megint leálltunk. Mit tegyünk? Hogy jutunk így el a kommunizmusba?

- Elvtársak, az önöknél lévő élelmiszer is éghető anyag, dobálják be a kazánba!

Kis idő múlva újra mennek:

- Lenin elvtárs, az élelem is elfogyott és megint leálltunk!

- Na, elvtársak - mondja Lenin -, akkor nincs más hátra, mint a mögöttünk lévő talpfákat is fel kell szedni.

Ám a talpfák gyorsabban fogynak, mint amennyit a gőzös kazánja eszik. Kisvártatva megint lefulladnak. Az utasok megint mennek:

- Lenin elvtárs, nincs élelmünk, éhezünk. Nincs ruhánk, fázunk. Előre jutni nem tudunk, de vissza se tudunk menni, mert felszedtük a mögöttünk lévő talpfákat. Mit csináljunk, hogy eljussunk a kommunizmusba?

- Most már semmit. Megérkeztünk.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Húszmilliós gumicsont Kerényit
  2011-11-11 17:39:19, péntek
 
  2011.11.11. 15:33
Húszmilliós gumicsont Kerényitől


Miért törvényszerű, hogy egyébként értelmes emberek azonmód megbolondulnak, mihelyst a politika szolgálatába állnak? Kerényi Imre kiváló színházi rendező volt egykoron, most pedig rajta röhög a fél ország, és talán nem véletlenül. Ámbátor meglehet, ez az egész nem több, mint egy újabb gumicsont: inkább ezen a pojácán és a kétségkívül nem mindennapi díszköteten köszörüljük a nyelvünket, mint a másik félhülyén, aki naponta újabb és újabb adókkal kínálja meg a lakosságot, ahelyett, hogy a gazdasággal kezdene valamit. Jó, jó gumicsont No de húszmillióért?

A rendezőből politikai szerepvállalóvá, egészen pontosan miniszterelnöki megbízottá avanzsált Kerényi pár napja a reggeli műsorban éppen a húszmillióért megrendelt ,,történelmi" festménykollekciót igyekezett megvédeni a tévében, s közben sikerült nagyjából azonos polcra süllyednie a sokat szapult művekkel.

Mészáros Antóniának nem volt könnyű dolga, mert a majd' tízperces beszélgetés során az egyik pillanatban a nevetést, a másikban a dühét kellett magába fojtania. De állta a sarat. Arról ne is essék szó, hogy Kerényi folyamatosan személyeskedett a riporterrel, és többször is az édesapjával (Mészáros Tamás újságíróval) hozakodott elő. Arról se beszéljünk, hogy a rendező-politikus jószerint többet foglalkozott korábbi sérelmeivel és a stúdióban jelen nem lévő riporterek - jelesül Kálmán Olga - fikázásával, mint azzal, amiért jött. Szerencsére azonban végül erre is sor kerülhetett.

A téma ugyebár az, hogy vajon mi a búbánatért van szükség olyan ,,nemzeti szocreál" festmények megpingálására, mint például a Lovasroham címűre és társaira, amelyek egyként űznek gúnyt a festőművészetből és az Alkotmányból, amely díszkiadását lesznek hivatottak illusztrálni. A Nemzet Tanítómestere - ő definiálta saját magát tanítóként! - azt szeretné megértetni a fiatalokkal, hogy ,,vannak a történelemnek korszakai, az egyiket így hívják, a másikat úgy hívják, az egyik így függ össze, a másik úgy függ össze". A riporter azt szerette volna tudni, hogy a Kerényi által megrendelt festményekkel nem válik-e nehezebbé az alaptörvény elfogadtatása, megismertetése és megszerettetése. A Mester szerint a képeket és a hozzájuk tartozó magyarázatokat tartalmazó díszkiadásnak van valami logikája, ,,amit a maga édesapja fogalmazott meg tegnap a műsorban". Kerényi szerint ,,az egész mélyén érzelem van és nem politika".

Arra a kérdésre, hogy a világháborúhoz vagy a Soához hogyan mérhető a 2006-os lovasroham, hiszen mindegyik egy-egy kép a kötetben, Kerényi ekképpen szíveskedett válaszolni: ,,A maguk által képviselt szellemi kör és mi tökéletesen másképp gondolkozunk 2006-ról, és mi azt fogalmazzuk meg, ahogy mi gondolkozunk erről. És maguk is megfogalmazhatják, de ehhez választást kell nyerni."

Hogy úgy van!

Ám azért akad itten egy kicsiny probléma, kedves Mester! Amiről beszélni tetszik, az nem egy irodalmi mű magánkiadása, nem valami pamflet, amihez majd a saját haverjainkat kérjük fel illusztrátornak! Ez nem egy színdarab szövegkönyve, amit a rendező úgy értelmez, ahogyan azt a művészi szabadsága diktálja. Ez az a társadalmi szerződés, amit az állam polgárai az állammal kötnek. Önök ezzel az egyre inkább a néhai Lipótmező dühöngőjét idéző ámokfutással nem egy magánvállalat karácsonyi buliját varázsolják önmaga paródiájává. Az Alkotmányból tetszenek karikatúrát csinálni!

Persze, igaz, ami igaz, ha eszünkbe jut, miként született maga az alaptörvény, akkor végső soron mégiscsak passzolnak hozzá ezek az illusztrációk. Különben is, egyre valószínűbb, hogy ennek az újabb politikai kabarétréfának egyetlen célja az volt csupán, hogy legalább néhány napra, legfeljebb pár hétre elterelje a figyelmet Pártunk és Kormányunk, no és persze Szeretett Vezetőnk aktuális bénázásairól. No és persze arról, hogy sem a gazdaság, sem a társadalom problémáival nem tudnak mit kezdeni, ami eredményt pedig mégis képesek felmutatni, annak árát velünk fizettetik meg. Miképpen ennek a gumicsontnak húszmilliós a gázsiját...


http://napizeje.blog.hu/2011/11/11/huszmillios_gumicsont_kerenyitol
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
2011.10 2011. November 2011.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 612 db bejegyzés
e év: 5608 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 167
  • e Hét: 1825
  • e Hónap: 18618
  • e Év: 151535
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.