Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
A Jobbik üdvözli Balajti felme
  2011-12-17 16:11:28, szombat
 
  A Jobbik üdvözli Balajti felmentését a titkosszolgálat éléről
2011, december 17 - 11:59


A Jobbik megelégedéssel vette tudomásul, hogy távozik az Alkotmányvédelmi Hivatal főigazgatói pozíciójából Balajti László altábornagy. A miniszterelnöki felmentés indokolást nem tartalmaz, de nem is az a nagy kérdés, hogy miért mentették fel Balajtit, hanem az, hogyan maradhatott eddig posztját a Bajnai Gordon által kinevezett főigazgató, akinek személye és tevékenysége egybefonódott a Gyurcsány-Bajnai rendőrállammal - áll a párt szombat délelőtti sajtóközleményében.

Kíváncsian várják, hogy ki lesz az utódja Balajtinak, hiszen súlyos örökséggel kell szembenéznie, helyre kell állítania a titkosszolgálatok törvényes működését és a szertefoszlott közbizalmat.

Elvárják emellett, hogy a Balajti László által politikai megfontolásokból nemzetbiztonsági kockázattá nyilvánított jobbikos képviselőkkel szemben haladéktalanul folytassák le a megismételt nemzetbiztonsági ellenőrzéseket!

barikad.hu


http://barikad.hu/jobbik_%C3%BCdv%C3%B6zli_balajti_felment%C3%A9s%C3%A9t_titkossz olg%C3%A1lat_%C3%A9l%C3%A9r%C5%91l-20111217
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Összeomlás szélén áll a a buda
  2011-12-17 16:09:45, szombat
 
  Összeomlás szélén áll a a budapesti buszközlekedés?
2011, december 17 - 15:01


Legalább ötszáz új busz forgalomba állítására kell 2012 első felében tendert kiírni az új buszüzemeltetési modell keretében, mivel ennyi járművet selejteznének le 2013-ban - derül ki a BKV igazgatósága által megszavazott előterjesztésből.

Buszpark A döntés értelmében a problémára felhívják a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros figyelmét is.

A BKV pénteki igazgatósági ülésén tárgyalt, november végi keltezésű dokumentum leszögezi: még idén 56 járművet, 2012 júliusáig további 302 darab buszt kellene leselejtezni, ezek gazdaságosan már nem javíthatók, 1990 előtt készültek, futásteljesítményük meghaladta az 1,2 millió kilométert, és 2003-óta semmilyen értéknövelő felújítást nem kaptak.

A kieső állományt teljes egészében pótolni kell, jövő év végéig pedig további 222 járművet kellene a forgalomból kivonni. Ezzel egyidejűleg jövőre el kell végezni 123 busz vázjavítását 853 millió forint értékben, és ezt az összeget a 2012-es üzleti tervben rögzíteni kell. A javítás elsősorban a szóló 415-ös (44 darab), valamint a csuklós 435-ös (43 darab) Ikarusokat érinti. Ezek mellett számolni kell azzal, hogy átmenetileg nagyobb, akár 20-50 darabos járműhiány is keletkezhet.

A jelzett kivonásokkal a BKV 1367 darabos buszparkja 1065-re csökken, ugyanakkor a jelenlegi csúcsidei járműigény 1160 darab. A dokumentumban az is olvasható, hogy a jelenlegi műszaki állapotok már a működőképesség legszélső határait jelentik, vagyis bármelyik pillanatban beállhat a teljes működésképtelenség.

A még forgalomban lévő 200-as sorozat tagjait 1983 és 1993, a 400-as szériát pedig 1987 és 2001 között állította forgalomba a BKV. A legidősebbek a 280-as csuklós Ikarusok, amelyek átlagéletkora 22,2 év, de a modernebb, 400-as sorozat is átlagosan 16-19 éves. Jelenleg az Ikarus 260-as a legelterjedtebb típus a BKV-nál, több mint négyszáz van belőlük, futásteljesítményük viszont már az 1,5 millió kilométert is meghaladta. A csuklós változata, a 280-asok is 1,3 millió kilométert futottak, és a 415-ösök is meghaladták már átlagban az egymillió kilométert. Jelenleg a járműpark 66 százaléka (903 darab) selejtérett, 8 százalék (103 darab) túlfuttatott, és 26 százalék (361 darab) van rendben.

A dokumentum kiemeli azt is, hogy az elvégzendő nagyjavítások mindössze 16 százalékát végezték el 2005-óta; az elmúlt hét évben 1878 nagyjavítást kellett volna elvégezni, de ebből 1575 elmaradt.

Mindezek következménye, hogy a BKV-nál szolgálatot teljesítő buszok átlagéletkora 17,8 év, amely több mint kétszerese az Európában elfogadott 7-8 évnek. Emellett a fővárosi közösségi közlekedésből legnagyobb arányban (felszálló utasszámból 40 százalék) a buszokat használják. Londonban a járművek átlagéletkora 6,2, Prágában 9,5, Cagliariban pedig 1,5 év.



MTI - barikad.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2011.11 2011. December 2012.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 443 db bejegyzés
e év: 5608 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 421
  • e Hét: 2681
  • e Hónap: 19474
  • e Év: 152391
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.