Belépés
sanci81.blog.xfree.hu
-Minden ember, minden apró mozzanat, Életedbe úgy került, hogy magad vontad oda... Az pedig, hogy mit kezdesz velük, csakis rajtad áll! ... Czifra Sándor
2007.12.24
Offline
Profil képem!
Blogom, Képtáram,
     1/46 oldal   Bejegyzések száma: 450 
Ratzenberger tragikus halála
  2011-04-30 13:08:10, szombat
 
 



Az 1994-es San Marinó-i Nagydíj edzésén, április 30-án az osztrák versenyző kicsúszott a pályáról az egyik kanyarban, majd úgy döntött, hogy megkezd még egy gyors kört. Miután ellenőrizte gyors irányváltásokkal, hogy az autó nem sérült meg, megkezdte a következő kört. Az első vezetőszárnya teljes terhelésnél röviddel a teljes gázzal vehető Villeneuve-kanyarba érkezéskor eltört. Ez az autó irányíthatatlanná válását okozta és az osztrák versenyző már nem tudta elkerülni az ütközést, szinte teljes sebességgel (314,9 km/óra) a betonfalnak csapódott, majd a következő kanyarban megállt. A teljesen összeroncsolódott autóban a pilóta feje természetellenesen félrebicsaklott, azonnal észrevehető volt, hogy nagy a baj. Miközben természetesen az edzést megállították, a mentőcsapatok pillanatokon belül a helyszínre érkeztek és megkezdték küzdelmüket Ratzenberger életéért, de sajnos sikertelen volt. Az osztrák versenyző szinte azonnal belehalt a csigolya- és koponyatörésébe. Ezt nem sokkal a Maggiore kórházba való szállítása után jelentették be. Ez volt az első haláleset Formula-1-es versenyhétvégén Riccardo Paletti 1982-es Kanadában elszenvedett balesete óta és Elio de Angelis 1986-os tesztbalesete óta Roland Ratzenberger volt az első, aki Formula-1-es autóban vesztette életét.
A balesetet követően Ayrton Senna, Michael Schumacher és Gerhard Berger létrehozták a GPDA-t, a versenyzők érdekvédelmi szervezetét, hogy a pályák és az autók biztonságáért tegyenek. A következő napon Ayrton Senna is életét vesztette. A következő, Monacói Nagydíjon az első két rajtkockát szabadon hagyták és egy brazil, illetve egy osztrák zászlót festettek rájuk a két elhunyt versenyző tiszteletére.





Ratzenberger és Senna balesete után több műszaki szabályváltoztatás életbe lépett, szigorították a törésteszteket, magasították a pilótafülke oldalfalait és hosszú fejlesztések után a HANS-t is bevezették 2003-ban, amely az osztrák versenyző sérüléseihez hasonlók megakadályozását szolgálja.





Ayrton Senna autójában a balesete után egy vérrel átitatott osztrák zászlót találtak: ezt lengetve akart volna tisztelegni győzelme esetén Roland Ratzenberger emlékére.





(Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Roland_Ratzenberger)
 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Raztenberger pályafutása
  2011-04-30 13:07:24, szombat
 
 



Roland Raztenberger 1983-ban a német Formula Ford bajnokságban versenyzett és ezen kategória osztrák és közép-európai bajnokságát 1985-ben meg is tudta nyerni. Ugyanebben az évben a Brands Hatch-ben megtartott Formula Ford fesztiválon egy második helyet szerzett, következő évben pedig a brit Formula 3 bajnokságban találta magát, ahol két év alatt két összetettbeli 12. helyet szerzett, majd továbbállt a Túraautó Világbajnokság mezőnyébe, ahol a Schnitzer csapat BMW M3 autóját vezette. A rövid zártautós kitérő után 1989-ben a brit Formula 3000-ben egy győzelmet aratva harmadik helyen végzett.





1990-ben szériát és országot is váltott, Japánban ismét sportautókkal versenyzett, köztük túraautókkal, 1990-ben és 1991-ben is ötödik helyet szerezve egy BMW M3 autóval. 1992-ben már a japán Formula 3000-ben indult és annak ellenére, hogy régebbi fejlesztésű autója volt, két versenyt is meg tudott nyerni és másodikként végzett az összetettben, a következő évben pedig tizenegyedikként. Le Mans-ban a híres 24 órás autóversenyen is több alkalommal elindult, elsőként 1989-ben a Brun Motorsportnál egy Porsche 962 volánjánál Maurizio Sandro Sala és Walter Lechner társaként, azonban a harmadik órában már feladni kényszerültek a versenyt. 1991-ben szintén velük indult, de 1990-ben egy kitérőt tett a Sard csapathoz, majd 1992-ben és 1993-ban is velük indult el. Utóbbi évben ötödik helyet szerzett Mauro Martini és Naoki Nagasaka társaként egy Toyota 93 C-V autóval.





1994-re megvalósulhatott élete nagy álma: Formula-1-es szerződést kapott a Nick Wirth vezette újonc Simtek csapattól öt versenyre, David Brabham csapattársaként. Élete első versenyén, Brazíliában nem sikerült kvalifikálnia magát a versenyre, azonban az Aidában megtartott Csendes-Óceáni Nagydíjon már a rajtrácson állhatott: élete első versenyén, amelyen részt is vett, a 11. lett.





(Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Roland_Ratzenberger)
 
 
0 komment , kategória:  Érdekességek  
Roland Ratzenberger
  2011-04-30 13:06:00, szombat
 
  HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!  
 
0 komment , kategória:  Video  
Rózsaszín világ virágszála
  2011-04-30 13:05:27, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Harmatcseppes virágszál
  2011-04-30 13:04:41, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Vörös rózsaszál szívek között
  2011-04-30 13:00:53, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Virág fekete háttér előtt
  2011-04-30 13:00:08, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Virág a sötétségben
  2011-04-30 12:59:29, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Rózsaszín virágok
  2011-04-30 12:58:49, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Színes virágok
  2011-04-30 12:55:05, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
     1/46 oldal   Bejegyzések száma: 450 
2011.03 2011. április 2011.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 450 db bejegyzés
e év: 5520 db bejegyzés
Összes: 50420 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 86
  • e Hét: 989
  • e Hónap: 8267
  • e Év: 109303
Szótár
 




Blogok, Szótár,
© 2002-2025 TVN.HU Kft.