Belépés
faciendum.blog.xfree.hu
"Fordítsd az arcodat a nap felé, és minden árnyék mögéd kerül." HELEN KELLER dr Szűcs Ildikó
1961.01.18
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
Győri elektromos autó
  2013-05-12 22:47:38, vasárnap
 
  Még mindig nem értem miért a design és nem a célszerűség a fontos egy jármű elkészülte szempontjából? Ha egyszer valaki az ésszerűségre fog ráugrani, akkor eljut ahhoz a start vonalhoz, amit feltűnés nélkül a szokás alapján rendszerint megkerül, vagy csak semmibe vesz. A nagy találmányok nem a tudatosságnak, hanem a véletlennek köszönhetőek, de lehet ezt másként is csinálni csak észre kellene venni azt, amit a benzingyártók és olaj kitermelő cégek tiltanak. Mihelyt elérkezik valaki ahhoz a ponthoz, hogy abból nekik komoly veszteségeik származnának azonnal megvásárolják a technikai megoldást és beteszik a fiókba! A modellezni és játszadozni akaró kisgyerkőcöket erejük és lehetőségeik szerint szórakozásból is támogatják és az eleven megoldások felbukkanása rendszerint annak eltűnéséhez vezet. Az energiacella egy igazi perpetuum mobile akkor, ha valaki képes azt is látni, amit más lehetetlennek titulál, illetve akként állít be!

Vajon mikor lesz a környezet is fontos egy ilyen verseny alkalmával a használhatóság és életrevalóság figyelembevételével?

A tavalyinál kisebb, könnyebb és sokkal "autószerűbb" járművel indul a győri Széchenyi István Egyetem csapata a jövő héten a hollandiai Rotterdamban rendezett Shell Eco-marathon versenyen - közölte Pup Dániel csapatfőnök.




A Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata idén nemcsak új kategóriában, hanem egy teljesen újtervezésű, formabontó autóval indul Európa legnagyobb, diákoknak megrendezett üzemanyag-hatékonysági versenyén. A csapat már az utolsó simításokat végzi az autóján, és lázasan készül, hogy minden készen álljon a május 15. és 19. között megrendezett rotterdami megmérettetésre.

Az már biztos, hogy sokkal kisebb és jelentősen "pofásabb" a SZEnergy Team új járgánya, mint az előző volt.Hogy hatékonyabb is, vagy sem, napokon belül kiderül. A csapat jövő hétfőn indul Rotterdamba, ahol másodszor rendezik meg a Shell Eco-marathont. A feladat - elmondva - meglehetősen egyszerű: 40 percig kell körözni egy pályán, legalább 27 kilométeres átlagtempóval, minél kevesebb áramot vagy benzint felhasználva. A megvalósítás már babrásabb: a csapatoknak maguk kell előállítani a járművet.




A változás oka, hogy kategóriát váltottak, nem a szolárcellás, hanem a napelemes-akkumulátoros kategóriában indulnak, így a korábbi fő meghajtási mód az energiaszükséglet 10-15 százalékát biztosító segéd-erőforrássá vált. Ezért a tavalyi hétről kétharmad négyzetméterre csökkent a jármű energiagyűjtő celláinak mérete - magyarázta Pup Dániel.

Hozzátette: itt is az energiahatékonyság a fő kérdés, csakhogy nem csupán a begyűjtésben, hanem az erőforrás és az akkumulátorok közötti oda-vissza táplálás során is. A fékezéskor vesztett energia ugyanis a telepekbe kerül, onnan kell visszaáramoltatni gyorsításkor, haladáskor. A gép akár 60-70 kilométeres tempóra is képes, ám a versenyfeladat nem a gyorsaság, hanem az, hogy minél kevesebb üzemanyag felhasználásával körözzenek negyven percet a kijelölt pályán, legalább 27 kilométeres átlagsebességgel, és minél kevesebb energiával. A városi környezet imitálása érdekében eközben többször meg is kell állniuk a sofőröknek.



Az új kocsi 87 kilós súlya alig több, mint az elmúlt három esztendőben indított győri modellek súlyának a fele. Váza a repülőgépiparban használt alumíniumból készült, amelyhez karbon-kompozit felépítmény kapcsolódik. A műszerfalat egy táblagép helyettesíti, ez pedig kétirányú kommunikációt tesz lehetővé; a csapat vezetője így folyamatosan nyomon követheti a menetjellemzőket, adott estben akár felül is bírálva a pilótát - mondta Pup Dániel.

"Az új modell egy fejlesztési alap; pár évig szeretnénk ezzel a karosszériával és vázzal versenyezni, csak fejlesztjük egy kicsit a hajtásunkat" - jegyezte meg Pup Dániel, hozzátéve, két-három évente változnak meg annyira a versenyszabályok, hogy új autót kell építeniük.

Korábbi közlés szerint idén 24 ország 224 diákcsapata versenyez a Rotterdamban második alkalommal megrendezett versenyen. Magyarországot a tavalyi versenyhez hasonlóan idén is öt csapat képviseli: Kecskemétről kettő, a GAMF, valamint a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola nevezett, mellettük az Óbudai Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem diákjai állnak a rajtvonalhoz a SZEnergy team néven induló győriek mellett.

A magyar diákok készen állnak az Eco-marathonra

Hazánk legfiatalabb energetikai innovátoraiból állt össze az az öt diákcsapat, akik Magyarországot képviselik az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen. A Shell Eco-marathon minden évben különös kihívás elé állítja a diákokat. A versenyzőknek ugyanis olyan járművet kell tervezniük és építeniük, amely 1 liter üzemanyag vagy 1 kWh energia felhasználásával a lehető legnagyobb távolságot képes megtenni. Idén öt magyar csapat fogadta el a kihívást, hogy egy különleges pályán - amelyet kifejezetten a Shell Eco-marathon Europe versenyre terveztek - az autóvezetésen felül a természet- és műszaki tudományok hazai tehetségeit is megmutassák a világ előtt.

Tavaly első alkalommal adott otthont a versenynek Rotterdam, ahol a város útjai az esemény ideje alatt versenypályává változtak. A többnapos rendezvényen több mint 40 000 ember követhette figyelemmel, amint a diákok a leghatékonyabb jármű címéért versengenek. A városi környezet azért is fontos a verseny számára, mert így életszerű környezetben próbálhatják ki az új technológiákat. Idén május 15. és 19. között mintegy 20 európai ország több mint 3000 diákja találkozik ismét Rotterdamban, hogy újabb rekordokat állítsanak fel.

,,Nagyra becsülöm a magyar csapatok erőfeszítéseit, hogy évről-évre új autókat tervezzenek és építsenek a Shell Eco-marathon versenyre. Remélem, kemény munkájukat siker koronázza és mindannyian kiváló eredményt fognak elérni kategóriájukban. Tudom, hogy a versenyt megelőző pár héten a kihívások megsokszorozódnak, de biztos vagyok benne, hogy a befektetett energia megtérül, s a verseny felejthetetlen pillanatokat hoz majd mindannyiótok számára Rotterdamban" - mondta Erényi Balázs a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöke.
 
 
0 komment , kategória:  tudomány  
medvehagyma tartósítása
  2013-05-12 22:30:08, vasárnap
 
 



Hozzávalók

A medvehagymás vajhoz
30 dkg vaj
10 dkg medvahagymalevél
A medvehagymás olajhoz
5 dl szőlőmagolaj
15-20 dkg medvahgymalevél
A medvehagymás fehérborecethez
1 üveg fehérborecet
15 dkg medvehagymalevél

Elkészítés

MEDVEHAGYMÁS VAJ

Földaraboljuk a medvehagymaleveleket, majd késes aprítóval vagy botmixerrel krémesre daráljuk a puha vajjal.

Tipp: ezt a vajat azért nem fűszerezzük tovább, mert jól fagyasztható is, sokáig eláll. Jégkockatartóban megfagyasztjuk, majd nejlonzacskóban vagy kisebb dobozban tároljuk a mélyhűtőben. Kiválóan alkalmas pogácsák, tészták, húsok ízesítésére. A fagyasztott vaj nem romlik meg a lejárati idő után.

MEDVEHAGYMÁS OLAJ

Nagyobb darabokra vágjuk a medvehagymát, majd késes aprítóval vagy botmixerrel összeturmixoljuk az olajjal. Egy-két napig lezárt üvegben a hűtőben tároljuk, majd leszűrjük.

Ha sűrű szűrőt használunk, akkor a medvehagyma apró rostjaitól sötétzöldre színeződött olajat kapunk. Szűrőbe tett kéztörlő papíron keresztül lecsöpögtetve víztiszta, átlátszó, halványzöld olaj lesz a végeredmény. Mindkettő tökéletesen használható salátákhoz, főtt ételekhez, és szépen díszíthetünk is velük.

Tipp: a szűrés után visszamaradt aprított medvehagymát adagoljuk tiszta üvegekbe, öntsünk rá annyi olajat, hogy legalább egy centivel ellepje a pépet, és felhasználásig tartsuk hűtőben. Ugyanezt a pépet kevés sóval összekeverve jégkockatartóban megfagyasztva is eltehetjük, ahogy a vajas tárolásnál is eljártunk.

MEDVEHAGYMÁS FEHÉRBORECET

Nagyobb darabokra vágjuk a medvehagymát, majd késes aprítóval vagy botmixerrel összedaráljuk az ecettel. Az ecetet a levelekkel együtt és szűrve is tárolhatjuk.
 
 
0 komment , kategória:  receptek  
Wass Albert
  2013-05-12 22:17:15, vasárnap
 
  Te és a világ
“Gazdag akarsz lenni? Gondolj a rigóra és az ősemberre! Gondolj arra, hogy meztelenül jöttél erre a világra, és meztelenül térsz belőle vissza. Vendég vagy ezen a földön. Csak az a tied, amit a bőröd alatt hoztál és elviszel. Gazdag, aki egészséges. Aki erős. Aki nem szorul másra. Aki föl tudja vágni a fáját, meg tudja főzni ételét, meg tudja vetni ágyát, és jól alszik benne. Aki dolgozni tud, hogy legyen mit egyék, legyen ruhája, cipője és egy szobája, amit otthonának érez. Fája, mit fölapríthasson. Aki el tudja tartani családját, étellel, ruhával, cipővel, s mindezt maga szerzi meg: az gazdag. Örvendhet a napfénynek, a víznek, a szélnek, a virágoknak, örvendhet a családjának, a gyermekeinek és annak, hogy az ember él. Ha van öröme az életben: gazdag. Ha nincsen öröme benne: szegény.
Tanulj meg tehát örvendeni! És ismerd meg a vagyonodat, amit a bőröd alatt hordasz. Élj vele és általa, és főképpen: tanulj meg örvendeni! “
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
érdekességek testünkről
  2013-05-12 21:49:27, vasárnap
 
  22 érdekesség rólunk, emberekről
november 12th, 2010 Twice

1. Ma több ember él a Földön, mint amennyi valaha meghalt

2. Tüsszentéskor minden testi funkció leáll. A szívdobogás is! Éppen ezért lehetetlen nyitott szemmel tüsszenteni.

3. A kisgyermek növekedése gyorsabb tavasszal, mint bármely más évszakban.

4. Az ember legerősebb izma a nyelvizom.

5. Ha ránézel egy személyre, akit szeretsz, valamint ha ránézel egy személyre, akit utálsz, a pupillák egyaránt kitágulnak.

6. A legtöbb por a lakásban az elhalt emberi bőrből képződik.

7. Az emberi hajnak 3 kg a szakítószilárdsága.

8. A nagyobb IQ-val rendelkező emberek többet álmodnak.

9. A megfogantatás pillanatától számítva, az emberi lény, fél óra múltán kezd fejlődni, akárcsak egy sejt.

10. Összerakva egy ember vénáit, artériáit, és kapillárisait olyan hosszú “kötelet" nyernénk, ami négyszer körbeérné a Földet.

11. 30 év után az emberi test lassan zsugorodni, csökni kezd.

12. Az intelligens embereknek több a cink és a réz a hajszálaiban.

13. Az ember combcsontja erősebb, mint a beton.

14. Az emberi szaglás 50.000 különböző illatot és szagot képes érzékelni.

15. Egynegyede az emberi csontozatnak a lábak csontrendszerében található.

16. A cigarettás embereknek háromszor mélyebb ráncaik vannak, mint azoknak, akik nem cigarettáznak.

17. A születéstől számítva a halál beálltáig az ember szeme nem növekszik. Ellenben a fülek és az orr folyton növekszik.

18. Ha hideg helyiségben alszol el, vagy időközben hűl ki, a rémálmok esélye jelentősen megnő.

19. A tűz, víz, időjárás, és egyéb természeti erők kivételével az emberi hajat nem lehet elpusztítani. A haj lassú ütemben málik szét, és ezt semmilyen sav vagy maró anyag nem tudja gyorsítani.

20. Az ember nem tudja megölni magát úgy, hogy visszatartja lélegzetét.

21. Gyorsabban meghalunk alváshiánytól, mint éhségtől. A leg ellenállób ember is meghal ha nem tud aludni kábé 10-12 nap alatt. Ezzel szemben csupán folyadékot véve magunkhoz egy átlagos ember 30-60 napig bírja szilárd táplálék nélkül.

22. Az emberi test rendkívűl strapabíró. Az ember akkor is képes tovább élni, ha leállt a lépe, gyomra, az egyik veséje, a fél tüdeje, a máj 75%-a és a belek 80%-a.
 
 
0 komment , kategória:  hasznos   
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
2013.04 2013. Május 2013.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 55 db bejegyzés
e év: 776 db bejegyzés
Összes: 7620 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 381
  • e Hét: 1235
  • e Hónap: 3286
  • e Év: 31509
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.