Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 27 
Hallja-e a bíróság a nép szavát?
  2013-12-01 18:31:12, vasárnap
 
  Hallja-e a bíróság a nép szavát?
2013, december 1 - 17:12


Meglátogattuk azt a vácszentlászlói kertépítőt, aki akár 15 évet is kaphat megmérgezett bora miatt. Azt mondja, bízik az igazságszolgáltatásban. Gyilkosnak nem tartja magát, de ha tehetné, visszatekerné az időt.

Nyugalomba burkolózó csendes, növényekkel teli, felfelé emelkedő hosszú kert, amit az apró, de annál lelkesebb kiskutya minden pontján végigugrált már. Egy nyugodt, családos életet kívánó ember kétkezi munkája érezhető a félkész melléképülettől kezdve a befejezetlen nyúlketrecekig, a kis borospince és az apró tavacska pedig úgy tűnik, minden feltételt megad ehhez az álomhoz. Ilyen kép fogadja az újságírót és a tolvajt is, ha V. Pál vácszentlászlói otthonát közelről megnézheti.

Nem érzi magát gyilkosnak

A média sokadik képviselőjeként érkezünk a kamerákhoz lassan már hozzászokó Pálhoz, de igazában reménykedve nem zárkózik el a nyilvánosságtól. A kétgyermekes családapa úgy érzi, sokkal inkább baleset történt, mint gyilkosság. Nem tagadja, hogy direkt rontotta el a bort, de a fagyálló szervezetre való hatásától mást várt: émelygést, rosszullétet, hallucinációt, halált viszont nem.

s

Csak el akarta venni a kedvüket attól, hogy még egyszer lopjanak tőle

Szomorúan meséli, hogy már évek óta loptak a portájáról, leginkább szerszámokat és bort. Tisztában volt vele, hogy mindent nem tud maga őrizni, a lopások bejelentése pedig hagyományosan eredmény nélkül zárul. Azt mondja, a cérna mégis csak akkor szakadt el nála, amikor a kerti kis halastó mellől reggelre eltűntek gyermekei pecabotjai. Talán pár ezer forintot ha kaphattak értük a tolvajok, a családfőnek azonban érzékeny családi emlékei fűződtek hozzájuk, melyektől senkinek nem volt joga őt elszakítani. Ekkor döntött úgy mérgében, hogy a rendszeresen lecsapolt meggyborral veszi el a kedvét a rutinossá vált tolvajoknak, így fagyállót öntött a hordóba. A bort vitték is a bűnözők, be is rúgtak tőle jó alaposan, majd egy ember meghalt a szertől.

s

A pince, ahonnan már nem először loptak

Lapunknak Pál mégis azt mondta, hiába a haláleset, gyilkosnak nem érzi magát - a körülmények is közrejátszottak. Mint mesélte, szakértői vélemények szerint ha az áldozat rosszullétekor hamarabb orvoshoz fordult volna, nem került volna az életébe az ital elfogyasztása. Ráadásul úgy tudni, ez a tolvaj korábban is rendszeresen ivott és kábítószerezett, így szervezete lényegesen gyengébb volt, mint egy átlag embernek. Ezek azok a körülmények, melyek miatt a fagyállós bor már inkább egy utolsó lépés volt, mint főbb kiváltó ok - véli.

Egy ország áll mögötte

A folyamatos bűncselekményekbe, a hatóságok és a politika tehetetlenségébe belefáradt magyar társadalom egyként állt a ,,borosgazda" mögé. Szinte minden fórumon, ahol szóba került az eset, egyhangú véleményt alkottak az emberek: mindenki azt csinál a saját kertjében, amit akar, és ha ez egy behatoló tolvajra veszélyt jelent, az az illető saját dolga - a kockázatot ő vállalta.



Ezen a részen másztak be a tolvajok

Facebookon valaki, akit Pál nem ismer személyesen, létrehozott egy ,,Kiállok a Borosgazda mellett" nevű csoportot, melyhez több mint 13 ezren csatlakoztak eddig. A jog azonban némileg másképp ítéli meg a helyzetet mint a józan ész, az ugyanis törvény, hogy az esetleges veszélyhelyzetekre fel kell hívni még egy betörő figyelmét is. Ha másért nem, akkor elrettentő célzattal. Természetesen ez egy tág jogszabály, amit a bíróság majd úgy értelmez, ahogy szeretne, hiszen rengeteg potenciális veszélyforrásról beszélhetünk, mindent külön feltáblázni pedig életszerűtlen. Ha a bíróság bűnösnek találja, úgy gondatlanságból elkövetett emberölés miatt 5-től 15 évig terjedő börtönbüntetést is kaphat. Most azonban a legfontosabb számára, hogy két kisgyermeke nyugalomban és biztonságban élhessen azon a portán, amire néhány gazember csupán mellékes bevételi forrásként tekintett.

alfahir.hu


http://www.alfahir.hu/hallja_e_a_birosag_a_nep_szavat
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Martonyi János nagyon szeretne együtt bulizni Dániel Péterre
  2013-12-01 18:10:51, vasárnap
 
  Martonyi János nagyon szeretne együtt bulizni Dániel Péterrel
2013.11.29. 10:42 m_barna

Egy izraeli tévében tegnap a külügyminisztert a magyarországi antiszemitizmusról kérdezték. A szokásos körök lefutása után Martonyi arra biztatta az izraelieket, hogy látogassanak el turistaként Budapestre, és felajánlotta, hogy személyesen tanítja meg nekik, mi az a romkocsma.

http://indavideo.hu/video/Az_ynet_interjuja_Martonyi_Janossal



Nagyon szívesen elmegyek velük az éjszakába is

- mondta a riporternek.

Nehéz ezt máshogy értelmezni, mint hogy Martonyi személyesen Dániel Péterrel, az üldöztetés elől Izraelbe menekült magyar demokráciaharcossal szeretne együtt bulizni. Figyeljék csak: hosszan beszél arról, hogy olyanokat vár, akik szerint Magyarországon a zsidók veszélyben vannak, akkor pedig már egész egyértelműen neki üzen, amikor azt mondja, hogy ,,a magyar hátterű, magyar ajkú izraelieket" is készséggel körbekalauzolja.

Itt lehet megnézni a teljes videót, amiben a Martonyi és egy idő után a jeruzsálemi riporter is magyarul beszélnek. A Cinken pedig már megjelent egy másik elemzés, ami arról szól, hogyan változtatja meg ez a nyilatkozat azt, amit Martonyi Jánosnak az éjszakai élethez fűződő viszonyáról gondoltunk.

Akinek ez nem elég, itt arról is olvashat, hogy Martonyi, bár nem zsidó, maga is rendelkezik jellemzően zsidós tulajdonságokkal, például sokat gesztikulál.


http://kepviselofunky.blog.hu/2013/11/29/martonyi_nagyon_szeretne_egyutt_bulizni_ daniel_peterrel
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Te meg dögölj meg Magyar és emlékezz csak a rezsibaszás démo
  2013-12-01 18:04:33, vasárnap
 
  Te meg dögölj meg Magyar és emlékezz csak a rezsibaszás démonára meg az ingyen pénz levételre !!
Biztos például, hogy 2.5 millió forintos repülőjegyet kell venni és 5 csillagos luxusszállodában kell elszállásolni a nemzeti fejlesztési minisztert? Biztos, hogy 28 millió forintért kell különböző kormányzati delegációkat utaztatni Mexikóba és Kínába, a klímaügyi konferenciákra? Biztos hogy 1 millió forintnyi napidíjat kell kifizetni egy gyakornoknak? Biztos, hogy súlyos százezrekért kell lakásokat bérelni kormánytagoknak? Biztos, hogy ingyen autót kell biztosítani nekik?
Biztos, hogy havi 90 millióért kell kompenzálni minden minisztériumi dolgozót a tranzakciós adó miatt? Biztos, hogy milliós fizetéseket kell kifizetni a miniszterelnöki megbízottaknak (van belőlük egy pár) és biztos hogy 37 miniszteri biztosra is szükség van? Biztos, hogy 670 ezer forintot kell fizetni havonta egy 15 perces telefonos tanácsadásért? Biztos, hogy (az állítólagos beszerzési stop ellenére) közel 90 milliárdot (!) kell költeni jármű-, bútor-, telefon- és informatikai beszerzésre, utazásra és külsősök foglalkoztatására?
Belefér. Csak hogy pár éve még éppen a fent nevezett T. Urak szapulták a baloldalt ,,az indokolatlan luxuskiadások" miatt. Arról nem is beszélve, hogy az ország és a gazdaság jelenlegi állapotában (amit jelentős mértékben ugyanezen úriembereknek köszönhetünk) azért talán mégis elkelne némi szerénység a NER irányítói részéről.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Stefka író úrnak szeretettel :
  2013-12-01 18:03:50, vasárnap
 
  Stefka író úrnak szeretettel :

Hol fogjátok foglalkoztatni a diplomás fiataljainkat?

A Magyar Hajó és Darugyárban? Az IKARUS-ban? A GANZ-MÁVAG-nál? Az ÁÉV-eknél? A konzervgyárakban? A Győri Vagon és Gépgyárban? A MALÉV-nál? A MAGÉV-nél? Az UVATERV-nél? Vagy hogy kedvenc területednél maradjunk-valamelyik Állami Mezőgazdasági Kombinátnál? Vagy Tsz-ekben?
Esetleg a DIGÉP-nél? Talán a Péti Nitrogéművekben? Salgótarján, Ózd, Miskolc kohászati üzemeiben? A TAURUS-ban?
Soroljam még Baromarcú?
Ja! Vagy ezek már nincsenek is?!
Mert már csak Opel van! Mercedes van! Suzuki van! Coca-Cola van! Audi van! Hankook van!
Meg bankok! Meg KÖZGÉP!
DE HISZEN EZEK NEM MAGYARORSZÁGNAK TERMELNEK TE!-TE EGYÜGYŰ NYALONC!
Miért hozakodsz te elő ilyen "hazafias" tirádákkal?
Hiszen most is a multiknak képeztek diplomásokat! Nem Magyarország-NEM A MAGYAR GAZDASÁG számára!
TI CSAK ORBÁN ALATTVALÓIT AKARJÁTOK KÉPEZNI!
A BALLIBERÁLISOK MEG A KAPITALIZMUS SZALAGMUNKÁSAIT!
Ez a két tábor csak ennyiben különbözik egymástól!
Te Orbánnak nyalsz-Orbán meg a Gazdának nyal!
A "ballibek" meg közvetlen a Gazdának!
Magyarország, a magyar nép-számotokra csak alany! Egy terv kiszolgálója!
Senkiházi hazaáruló bitangok vagytok egytől-egyig! Zsákmányért marakodó sakálcsordák!"
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Lakatos honvéd
  2013-12-01 17:57:53, vasárnap
 
  Lakatos honvéd


A végletekig kedvelt köztársaság honvédelmi minisztere, Hende Csaba szerint több cigányra van szükség a Honvédségben. Biztos jövőt kínál nekik, kitörési lehetőséget. Csak jöjjenek, hiszen néhány fajtársuk már sikeresen illeszkedett be ebbe a rendkívüli közösségbe. Erről szólt röviden a Roma katonák a seregben című film bemutatója kapcsán elhangzott beszéde.

A hír nem meglepő, az USA-ban már a buzik is teljes mellszélességgel vehetnek részt a haderőben. Az egyetlen kérés, hogy ne hirdessék szexuális irányultságukat. Ennek természetesen rendkívül káros hatásai vannak, ahogy erről már korábbi írásainkban beszámoltunk.

Na de ha nincs ló, jó a szamár is, jöjjenek nálunk a romák. Talán még nekik vonzó lehet az a sokszor megalázóan alacsony fizetés, a korszerűtlen eszközállomány és a pénzhiányból fakadó laktanyai semmittevés. (Esetleg a nagy mennyiségben megtalálható vas és színesfém lehet motivációs körülmény) Sajnáljuk, a szívvel és lélekkel a honvédelem ügyét felvállaló magyar önkénteseket, hogy ilyen körülmények közé kerültek. Tiszteljük kitartásukat és ragaszkodásukat. Pontosan az ilyen embereket alázza meg a miniszter, mikor a köztudottan fegyelmezetlen és legtöbb esetben katonai szolgálatra valójában alkalmatlan népséggel akarja feltölteni az állományt. Elképzelhető néhány kivétel, de az ilyenekben való hitet meghagyjuk a végletekig naiv embertársainknak. Lehet, hogy Lakatos és Sárközi honvédek lesznek a sereg új csodafegyverei, hiszen már nem telik harci repülőgépekre, se harckocsikra, új fegyverekre. Majd bevetik őket, ha már tényleg nagyon veszélyes a helyzet. Mondjuk Afganisztánban biztos nagy sikerrel vegyülnének el a helyi lakosság között.

A Magyar Honvédséget sikerült 24 év alatt létszámában, eszközállományában, védelmi minőségében tönkretenni. Az utolsó rúgás, hogy a még összetartó bajtársi közösségeket is felszámolják. Mit is várhatnánk attól a minisztertől, aki sosem volt katona, csupán masszőr, aki főtiszteket részesített egészségügyi gyúrásban. De hát jó párttag, megérdemli a megtisztelő hivatalt.

Ajánljuk, hogy a következő adandó alkalommal majd kérdezzék meg beosztottjai a minisztertől, hogy "tessék mondani, miért lopnak a honvédségben"? A kérdés addigra már költői szintet fog elérni.

Budai Vendel
http://www.hidfo.net/2013/12/01/lakatos-honved
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Cigánypárt cigányúton
  2013-12-01 17:55:52, vasárnap
 
  Cigánypárt cigányúton

Megrekedt a roma egyenjogúság és a roma polgárosodás, ezért volt muszáj Horváth Aladárnak megalakítania a Magyarországi Cigánypártot. Lefordítva magyarra a díszcigánynak elfogyott a pénze, már nem fizetnek neki a libsi pártok, csak azért, hogy egy beszélni tudó, öltönyös emberszabásút mutogathassanak a pártrendezvényeken.

Mi kell? Nyissunk meg valamilyen állami pénzcsapot, hogy a valóban dolgozó, adót fizető magyarok forintjain gurulhasson tovább az utazó cirkusz. Láthatjuk az utóbbi két évtizedben a kicsit ,,dörzsöltebb cigánybűnözők" (érdekvédők, politikusok, képviselők) mindig a szegény és sanyargatott romák érdekében akartak dolgozni, aztán a munka elmaradt, csak a szép kövér támogatások érkeztek meg az adott szervezet számlájára. Amolyan segély ez is, csak a politikus-cigánynak jár. Sok honlap sorolja a különböző bebukott cigánypártokat, egyesületeket, alapítványokat. Felesleges megemlíteni is őket, mert mindegyiknek csak annyi volt a célja, hogy a támogatásokat lehívja a fajtársai nevében, majd a saját belátása szerint felhasználja azt.

A cigány legnagyobb ellensége a hideg meg a munka, a saját fajtáján kívül persze. Szidhatjuk napestig ezt a bandát, de attól még nem fognak megváltozni, ahogy a kutya se fog beszélni. Valakik ezt megengedték nekik. Ez az igazi felelősség. Utat engedtek az élősködésnek, méghozzá hihetetlen méretekben. Ezért felelniük kell, hiszen rendes magyar emberek életét keserítették meg azzal, hogy a fél országot cigányteleppé silányították.

Mivel ez a helyzet egy leendő munkaalapú közösségi társadalomban elfogadhatatlan, ezért ajánljuk ezeknek az ingyenélő hordáknak, hogy menjenek szépen maguktól Nyugatra. Várják őket a tolerancia bajnokai, lakjanak együtt velük azok, akik szerint ez lehetséges és folytassák ott parazitizmusukat. Aztán ha tetves lesz fél Brüsszel, na meg már a vas sem koppan ha leejtik, akkor ne minket hibáztassanak...

Budai Vendel


http://www.hidfo.net/2013/12/01/ciganypart-ciganyuton
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az orosz jobbhorog és Brüsszel
  2013-12-01 17:45:23, vasárnap
 
  Az orosz jobbhorog és Brüsszel


A jobbhorog hatását ismernie kellene Klicskónak, a nyugati pénzen langyossá avanzsálódott bokszolónak. Klicsko most éppen a jelenlegi ukrán kormány megbuktatására buzdítja az ukrán népet Timosenkóval együtt. Az atlantisa politikai garnitúrának pedig kellett egy hét, mire nagy nehezen felálltak a Moszkva által lekevert jobbhorogból. Az USA össze-vissza magyaráz holmi szuverén államok belügyeibe való beavatkozásról. Több EU tisztségviselő fenyegette meg az ukrán vezetést, helyeztek kilátásba súlyos szankciókat, amennyiben nem folytatják a tárgyalásokat.

(A videóba való belekattintással annak azonnali indítása megállítható)

Klasszikus médiahadjárat indult, ami az ilyen esetekben a bemelegítő lépés szokott lenni. Tökéletes párhuzam vonható Szíriával, ahol szintén a legelején a "jajj szegény tüntetők" szintű siránkozás folyt a nyugati lapokból és televíziókból napi szinten (természetesen mind "jó" zsidók tulajdona), amíg a kellő szimpátiát nem sikerült megteremteniük. Legalábbis ők azt hitték. Szintén hasonló hiedelmekben éltek Ukrajna kapcsán. Az egyetlen dolog, amit rosszul mértek fel, az a társadalmi reakció. A brüsszeli cionista vezetés ugyanis arra számított, hogy majd a tüntetők agresszív provokációira a rendőrségi fellépés széleskörű társadalmi elégedetlenséget fog előidézni az ukrán lakosság körében. A jól bevált felforgató recept azonban megbukott, hiszen ez a nép történelme folyamán jól hozzászokott már a hatóságok drasztikus fellépéséhez, ne felejtsük el, hogy Ukrajna a Szovjetunió része volt sokáig, és ott nem kellett a szomszédba szaladnia az erőszakszervezeteknek ötletekért. Tehát a klasszikus cionista felforgató stratégia első lépése, a provokátorok általi tömeg feltüzelése megbukott. Ezért eljött az ideje a "nagyágyúk" bevetésének, mint például a világhírnévre szert tett Klicsko, hiszen az ő szava még mindig széles néptömegekhez képes eljutni, nem véletlenül lett parlamenti képviselő is belőle. Kicsit siránkozik itt - egy bokszolóhoz abszolúte méltó módon, ugye - kicsit siránkozik ott, és már az átlagpolgár, például Franciaországban csak pislog, hogy "jéé a híres bokszoló is elítél a saját kormányát, hát, ott tényleg nem mehetnek rendben a dolgok...".

Szerencsére az ukrán népnek nincs nagy szüksége a homokos csigaevő franciák véleményére. Mi viszont kifejezzük reményünket, hogy Ukrajna jó irányba döntött. Ha pedig vidám perceket akarunk, akkor megnézzük a kijevi tüntetőket (eltorzult arcú genetikei hulladékok javarészt) és biztatjuk egy kicsit a rendőröket. Nem hiába, a Berkut (=Szirti sas) nem véletlen kapta nevét. Reméljük a Sas megeszi a patkányokat.

http://www.hidfo.net/2013/11/30/az-orosz-jobbhorog-es-brusszel
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hanuka - a zsarnokság szimbóluma
  2013-12-01 17:42:31, vasárnap
 
  Hanuka - a zsarnokság szimbóluma


A hanuka, mint a zsidó nép ünnepe a Makkabeusok könyveiben szereplő történetből eredeztethető. Ebben a mondatban leírtunk mindent - hogy a zsidó nép, és nem egy vallásos közösség ünnepe. Mivel a Makkabeusok könyve nem része az ószövetségi könyvek kánonjának, ezért nem tekinthető szent könyvnek. Ezért maga az ünnep sem szent, ellentétben az ószövetségi könyvekből eredeztethető ünnepekkel.

Magát a Makkabeus felkelést is mi jellemzi? Az, hogy a vallási szabályok semmibevételével indított szabadságharc, ami ennek eredményeképpen és szükségképpen el is bukik. A zsidó nép esztelen lázadása teremtőjének akarata és büntetése ellen, cél nélküli mészárlás és öngyilkos háború a megszállók ellen és a saját népük ellen is. Jól jellemzi az egész háborút a Masszada-erődben elkövetett csoportos öngyilkosság, mint a hitetlenek elkeseredett menekvése a jogos büntetés elől. Hát nem tudták, hogy az Isten úgyis feltámasztja a halottakat, amikor az öngyilkosságról is számot kell adni? Nem jobb-e számot adni bűneinkről ebben a világban, mint a következőben, bocsánatért könyörögve?

Ebben az időben, amikor a hellén hatások ellen lázadtak, a zsidóságban már egy jóval sötétebb szellemiség ereje gyülekezett, amelyikhez képest a pogány szertartások és rítusok a fény ünnepének számítottak. Mit várhatnánk egy néptől, amelyik megöli a saját prófétáit?

A hanuka az első zsidó népi (és csak népi, azaz nem szakrális) ünnep. Emiatt a fény ünnepének beállítani közönséges hazugság, emeljenek akármekkora gyertyatartókat is. Ledönteni a hazugság oszlopait pedig nem bűn, hanem hősies cselekedet.

A zsidóságnak mint népnek az egész világra kiterjedő önérvényesítő hatalmi harcát nevezzük cionizmusnak. Emiatt a hanukát nem mint szent vallási ünnepet, hanem mint a cionizmus világünnepét kell szemlélnünk, és a zsarnokság megnyilvánulásának kell tartanunk. A hanukia pedig, a kilencágú gyertyatartójuk nem más, mint a zsarnokság szimbóluma. Kell a fenének a cionizmus világossága!

A zsidó népnek számos vallási szabálya van, amit be lehetne tartani. Számos szertartás, ünnep, ami Istentől van, és amivel semmi baj sem lenne. De ők nem csak hogy ezeket nem tartják meg, hanem helyette kifejezik tévelygéseiket olyan ünnepekkel, amelyek csak hitetlenségüket és hatalmi törekvéseiket szimbolizálják, és növelik a bűneiket. A külsőségek, az álszent rabbijaik képmutató ájtatossága és a világbékéről papolás ne tévesszen meg senkit, a szentségtelent nem lehet szentté tenni.

Tamási Attila - Hídfő.net


http://www.hidfo.net/2013/12/01/hanuka-zsarnoksag-szimboluma
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Alakul az "új ország": rabbiról nevezett el közterületet a
  2013-12-01 17:19:00, vasárnap
 
 





Alakul az "új ország": rabbiról nevezett el közterületet a Fidesz Veszprémben

A közgyűlés novemberi döntése értelmében az alábbi módon alakulnak a belvárosi közterületek elnevezései:
- Főposta tér (a Kossuth utcai posta előtti tér)
- Szent Imre tér (a Hotel és a Lordok háza közötti terület)
- Hoffer Ármin sétány (a Kossuth utcát és a Budapest utat az egykori zsinagógánál összekötő gyalogos sétány, az elnevezés Navracsicska Tibornak köszönhető)

Tiltakoztak, de nem elegen... és amúgy se mertek volna visszalépni a zsidóbérencek
Hoffer Ármin (Gyöngyös, 1870. március 14. - Budapest, 1941. december 23.) bölcseleti doktor, rabbi, Áder imádottjának, Schweitzer Józsefnek az anyai nagyapja. 1885 és 1895 között a budapesti rabbiképzőben tanult, sémi filológiát hallgatott. 1894. szeptember 22-én kapott bölcsészdoktori oklevelet a budapesti egyetemen, majd 1896-ban avatták rabbivá. Még ugyanebben az esztendőben Szentesre került, ahol hat évig működött, ezután 1902-ben Veszprémben lett főrabbi. A Ferenc József Országos Rabbiképző Intézet vezérlőbizottságának tagjai közé 1915-ben választották, az intézmény felső tanfolyamán 1926-tól tanított szertartástant és Talmudot. 1928-ban a szemináriumban rendes tanári kinevezést kapott.Azaz egy név a magyaroknak, egy a zsidóknak, mintha fele-fele arányban alkotnák a lakosságot (de még akkor sem lenne indokolt, hiszen az ország neve továbbra sem Magyar-zsidó- vagy esetleg Zsidó-magyarország).
Ezzel szemben a 2001-es népszámlálás adatai alapján Veszprém 62 851 lakosából 59 490 fő (94,7%) vallotta magát magyarnak, 1055 fő (1,7%) németnek, 202 fő (0,3%) romának, további 425 fő (0,7%) pedig más, kisebb népcsoporthoz tartozónak. Vallási megoszlást tekintve 35 795-en római katolikusok (57,0%), 6109-en reformátusok (9,7%), 1921-en evangélikusok (3,1%); egyházhoz, felekezethez nem tartozónak 11 944 fő (19,0%) vallotta magát. A 2011-es népszámlálás szerint egész Veszprém megyében él 93 db izraelita, ami azért a 60 ezer magyarnál mégis kevesebbnek tűnik.
De persze ez a "gesztus" sem a veszprémieknek szól, hanem a tel-avivi főnökségnek, akárcsak az, hogy az I. világháborús megemlékezések összegének 40-szeresét szánják holokamuzásra 2014-ben...
(Kuruc.info - Vehir - Wikipédia - KSH nyomán)


http://kuruc.info/r/2/120944/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tudós-Takács János: Bolsevizmus az Egyházban
  2013-12-01 17:18:04, vasárnap
 
 



Tudós-Takács János: Bolsevizmus az Egyházban


SZERZETESI DIKTATÚRA ÉS KARTOTÉKRENDSZER

Dietrich von Hildebrand, a világhírű német származású amerikai professzor a ,,Trojan Horse in the City of God" (A trójai faló Isten városában) című könyvében (Chicago, 1967.) megdöbbentően érzékletes képet rajzol a katolikus egyházba befurakodott, annak lényegétől idegen, hamis és ellenséges eszmékről, amelyek mintegy ötödik hadoszlopként belülről sorvasztják azt, kaput tárva a külső ellenség számára. Noha Jézus megígérte Egyházának, hogy ,,a pokol kapui nem vesznek erőt rajta" (Mt 16,18), aminek alapján a katolikus dogma szilárdan vallja, hogy a pápa tévedhetetlen, amikor az egész Egyház számára, mint legfőbb pásztor, hit és erkölcs dolgában és végérvényesen tanít, ez nem nyújt garanciát az ellen, hogy bizonyos teológiai könyvekben, és bizonyos egyházi személyek politikai és szervezési gyakorlatában ne rejtőzzön el az a bizonyos trójai faló...

Az Egyházba befurakodott ellenséges eszmék és gyakorlatok közül a legtöbb kárt a bolsevista eszme és gyakorlat okozta, aminek kártékony voltára XI. Piusz pápa is felhívta a figyelmet 1935-ben, a ,,Divini Redemptoris" kezdetű enciklikájában. Joggal állapította meg a harmincas évek elején Tóth Tihamér, hogy a világtörténelem legnagyobb tragédiája lenne a bolsevizmus diadala. Pedig akkor még csupán a vörös hatalomátvétellel kapcsolatos lenini, és a kolhozosítással kapcsolatos sztálini tömeggyilkosságok voltak ismeretesek. Ma, a katyni tömeggyilkosságok és a Gulágok rémtetteinek ismeretében, a Kelet-Európára Sztálin által Teheránban-Jaltában-Potsdamban ráerőszakolt rabszolgaság 45 esztendeje után, a 301. és 298. parcellában nyugvó magyar vértanúk sírjánál Tóth Tihamér szavai különösen igaznak tűnnek! Valóban, a világtörténelemben még nem volt politikai gyakorlat, ami annyi könnyet, vért, gyötrelmet és kárt okozott, mint 70 év alatt a bolsevizmus! És nincsen olyan eszme, ami annyira szöges ellentétben állna az Egyház teológiájával, mint az ateista bolsevizmus ideológiája! És mégis: a történelem nagy paradoxonjaként bizonyos egyházi személyek szervezési, ill. politikai koncepcióiban, és bizonyos teológiai eszmékben ott rejtőzködött, sőt még ma is ott rejtőzködik a sátáni bolsevizmus trójai falova...

A bolsevizmus és a katolikus Egyház kapcsolata nemcsak abban áll, hogy bizonyos gyakorlatok és tanok bolsevista részről beszivárogtak az Egyházba, belülről fertőzve és mételyezve azt. A kapcsolat kölcsönös: történelmi tény, hogy bizonyos bolsevista gyakorlatok egyházi ihletésűek, Lenin előtt évszázadokon keresztül széles körben elterjedt gyakorlatok voltak az Egyházon belül és Lenin tudatosan vette át, és alkalmazta saját céljaihoz azokat. Mik voltak ezek a gyakorlatok?

Loyolai Szent Ignác rendjének szervezete és a bolsevista diktatúra

A spanyol nemesi családból származó Loyolai Szent Ignác 1540-ben alapította meg szerzetesrendjét, a Jézus Társaságát. Ez a rend az addigi szerzetesrendektől merőben eltérő szervezeti felépítéssel rendelkezett.

A korábban alapított szerzetesrendekben az elöljárókat általában választották. A választás meghatározott időre szólt. Ugyanazt a személyt ugyanarra a posztra csak legfeljebb kétszer, vagy háromszor lehetett megválasztani. Ezért a rendi elöljárók személye sűrűn váltakozott. Ugyanez vonatkozott a legfőbb elöljáró személyére is.

A Loyolai Szent Ignác által életre hívott jezsuita rendben csak egyetlen személyt, a rend legfőbb elöljáróját, a generálist választják meg a rendtagok. A választás a generális élete végéig szól. Az összes többi elöljárói tisztséget a generális kinevezése útján töltik be. Ezért a jezsuita rend szervezeti felépítése megteremtette az Egyházon belül az egyszemélyes diktatórikus kormányzati forma prototípusát.

A generális által kinevezett elöljárók és a többi rendtagok a generálisnak teljes engedelmességgel tartoznak. Maga az engedelmesség nem ignáci találmány, hiszen az engedelmességi fogadalom az Egyház valamennyi rendjének közös sajátja. Az engedelmesség azonban a jezsuita rendben új jelentést nyer, amennyiben a jezsuita nemcsak a tett, hanem az értelem engedelmességére is kötelezve van. Más rendekben elég az, hogy az alattvaló maradéktalanul teljesíti elöljárója intézkedéseit, akár helyesli azokat, akár nem, a jezsuita azonban bensőleg, értelmileg is helyeselni tartozik elöljárója intézkedéseit.

A többi szerzetesrendnek szervezeti modellje a család. Ennek megfelelően az elöljáró szerepe a családfőhöz, az apához hasonló. A jezsuiták szervezeti modellje a hadsereg, s így az elöljáró szerepe is katonai parancsnoki jellegű.

Az Ignác által megkívánt ,,értelmi engedelmesség" és katonás fegyelem olyan embereket tételez fel, akiknek már nincs saját véleményük, saját akaratuk, ezek mintegy elhaltak benne. Ezért az Ignác által ideálisnak tekintett jezsuita olyan, mint a holttest (sicut cadaver), amellyel elöljárója azt tesz, amit akar. Szerinte az ideális szerzetesi beállítottság a közömbösség (indifferentia): az eszményi jezsuitának teljesen mindegy, hogy az elöljárója elhelyezi egy új rendtartományba, vagy sem, hogy egész életén át egyszerű lelkipásztori munkát végez, vagy egyetemi katedrán ül. Erre az indifferentiára, erre a lelki közömbösségre kell magát minden jezsuitának nevelnie.

Az egyszer megválasztott generális élete végéig generális, de az egyszerű rendtag soha sincs ,,bebiztosított" helyzetben. A rendnek csak kevés ünnepélyes fogadalmas tagja van, a többségük csak egyszerű, 3 évre szóló fogadalmat tesz, és ha az ignáci normák szerint nem felel meg, bármikor elbocsájtható a rendből. Ezzel Ignác azt kívánta elérni, hogy senki se érezze biztonságban magát, mindenki igyekezzék a maximumot kihozni önmagából.

A jezsuita vezetés − és maga a generális is − teljes körű információval akar rendelkezni a rendtagokról. Ennek érdekében minden újonc testvérnek van egy ú. n. kijelölt ,,őrangyala", aki az ő megfigyelésére van ráállítva, és aki a figyelése eredményeiről, a tapasztalatairól az elöljárók felé beszámolási kötelezettséggel tartozik. A megfigyelt testvér természetesen nem tudja, hogy ki az ő figyelője. Persze a kijelölt ,,őrangyalnak" is van ,,őrangyala", aki titokban ellenőrzi őt. A vezetés célja mindenkiről állandóan ,,naprakész" információval rendelkezni.

Minden jezsuitának személyi lapja, kartotékja van, amelyen a rendi vezetés rögzíti a vele kapcsolatos információkat. Élete során bárhová is legyen áthelyezve a jezsuita, kerüljön Afrikába, vagy a Távol-Keletre, ez a személyi lap, ill. dosszié mindenüvé elkíséri őt. A múltját mindenhová magával viszi, nem kezdhet ,,tiszta lapot" sehol, sohasem.

Amint látható, Loyolai Szent Ignác ezzel a szervezési koncepciójával az Egyházon belül az egyszemélyi diktatúrát, a besúgó-rendszert és a személyi kartotékok rendszerét hívta életbe. Mindezek egy olyan szerzetesrenden belül, amelyben egyébként a jézusi testvéri szeretet szelleme uralkodik, emberileg elviselhetők, főleg abban a tudatban, hogy az elöljárók − Ignác szavával élve − ,,Isten nagyobb dicsőségét" szolgálják, bár igen sok ember számára az ily módon megélt, ill. megszervezett szerzetesi élet idegenszerű. Ha azonban a vallásos közeg hiányzik, és az egyszemélyi diktatúra, a besúgórendszer és a személyi kartotékok rendszere ateista elvekkel párosul, és amikor nem szabad akarattal, önként veti alá magát az egyén az egyszemélyes diktatúrának, hanem milliókat kényszerítenek fegyveres erőszakkal ugyanerre, akkor már nem ,,Isten nagyobb dicsőségének" szolgálatáról, hanem a megvalósult földi pokolról van szó... Miként Ignác után 400 évvel a bolsevista diktatúrák esetében!

Loyolai Szent Ignác nem is álmodta, még kevésbé óhajtotta, hogy az ő koncepciója ,,a gonosz birodalmának" szolgáljon mintául egykoron. Az ő célja az ellenreformáció támogatása, az újonnan keletkezett protestantizmus hatékony leküzdése volt. Ignác személy szerint semmiképpen nem hibáztatható azért, hogy azokat az eszközöket, amelyeket ő a protestantizmus leküzdésére célszerűnek ítélt, valaki más 400 évvel később valamennyi vallás erőszakos kiirtása céljából használja majd fel. Pedig pontosan így történt.

II.

LENINI DIKTATÚRA ÉS KARTOTÉKRENDSZER

Lenin maga is bevallotta, hogy sokat tanulmányozta Loyolai Szent Ignác szabályzatát és rendjének szervezetét. A jezsuiták sikereit és világméretű vallási és politikai befolyását jól ismerte. A XIX. sz.-i marxizmustól jelentősen eltérő bolsevista célkitűzései Leninnek már megvoltak. Csupán azok megvalósítására szolgáló eszközökre volt szüksége. Akkor jött ,,kapóra" Leninnek Ignác, miként 100 évvel korábban Marxnak Hegel.

A bolsevizmus mindenütt, ahol hatalomra jutott, egyszemélyes diktatúrát hozott létre. Az ú. n. kollektív vezetés elve csupán spanyolfal volt a Párt mindenkori főtitkára, ill. első titkára számára. Nem hozott jelentős változást ebből a szempontból a XX. kongresszus sem. Ezt követően a ,,személyi kultusz" retorikája lehalkult, ám az egyszemélyes vezetés diktatórikus hatalma változatlan maradt. Ignác koncepciójának megfelelően a Párt legfőbb vezetőjét is választják. Ám amíg a jezsuitáknál ez valóban szabad, titkos választás, addig ez a bolsevista államokban csupán szemfényvesztés, hiszen a leendő diktátor feltétlenül az lesz, aki a legnagyobb fegyveres hatalommal rendelkezik. S miként a generális megválasztása után a jezsuita rendben nincs helye többé semmiféle demokráciának, ugyanúgy a bolsevista diktatúrától is idegen az igazi (nem névleges) többpártrendszer, és a parlamenti törvényhozás helyébe a diktatúra rendeleti kormányzása lép. Ahogy a generális hatalma életfogytiglani, ugyanúgy a bolsevik diktátoré, még akkor is, ha papíron csak meghatározott időre szól a megválasztása. Amíg a vörös diktátor kezében van a fegyveres hatalom, addig mindig újra meg újra meg fogják őt választani. A bolsevik diktátort puccsszerűen meg lehet buktatni (mint Hruscsovot), de lehetetlen demokratikus úton leváltani.

Ignác ellenvélemény és önálló akarat nélkülivé kívánta alattvalóit nevelni, Lenin a bolsevista állam rabszolgává kényszerített állampolgárait ideológiai sulykolás által akarta önálló, személyes véleményüktől megfosztani, és a terrorizált, megalázott, összetört személyiséget akarat nélküli bábokként kívánta saját céljai érdekében mozgatni. Ignác nevelni akart, Lenin kényszeríteni, de az elérendő eszmény mindkettőjüknél ugyanaz: az önálló gondolkodás, önálló akarat nélküli, vakon engedelmeskedő tömeg.

A jezsuita elöljárókhoz hasonlóan a bolsevista hatóságok is mindenkiről mindent tudni akarnak. Ezt a célt szolgálta a jezsuitáknál a már ismertetett ,,őrangyal-rendszer", a bolsevista államban pedig a besúgó-hálózat. Azt lehetne persze mondani, hogy titkosszolgálata minden államnak van, tehát a titkosszolgálat nem bolsevista specialitás. Azonban a nem-bolsevista államokban a titkosszolgálat kizárólag az állam külső ellenségei (és azok belső ügynökei) ellen harcol, a bolsevista államban viszont jelentős szerepet játszik a belső elhárítás, amely a rendszer minden tényleges és lehetséges belső ellenzékét szemmel tartja (miként Ignác ,,őrangyal-rendszere" sem az Egyház ellenségeit, hanem a jezsuita rendtagokat tartotta megfigyelés alatt). A családi életre jellemző bizalom teljes hiánya, a totális gyanakvás, az örökös ellenőrzés, és szüntelen bizonyítani akarás az ateista állami környezetben neurotizált, ill. erkölcsileg gerinctörött embertömeget eredményez, amellyel ugyan a bolsevik diktatúra nem tud semmiféle heroikus tettet végrehajtani, de amely − legalábbis a bolsevista vezetők számításai szerint − nem veszélyezteti a zsarnoki uralmat.

A jezsuiták személyi kartotékjához hasonlóan a bolsevista állam is dossziékba gyűjti a besúgó-hálózat által szállított, és sokszorosan leellenőrzött információkat. S miként a jezsuitát elkíséri élete végéig az a dosszié, amely a róla összegyűjtött információkat tartalmazza, a bolsevista állam állampolgára sem menekül el múltja elől, ha átmegy az egyik bolsevista államból a másikba. A különböző bolsevista államok titkosszolgálatai éppen úgy sokszorosan együttműködnek, mint a jezsuita rend különböző rendtartományai: az egyik titkosszolgálat a másiknak készséggel kiszolgáltatja az egyes emberekről szerzett információkat.

A bolsevizmus csírái tehát − már 400 évvel Lenin előtt! − adva voltak a katolikus Egyházban, mégpedig a jezsuita rend szervezeti felépítésében, alattvaló-eszményében, és az alattvalók felé irányuló titkos ellenőrzési módszereiben.

A hatalomra jutott bolsevizmus igyekezett trójai falóként befurakodni az Egyházba. Ezt a tendenciát elsősorban 1945 után Magyarországon követhetjük nyomon.

III.

VOROSILOV BARÁTJA: BALOGH PÁTER

1944 októberében Szeged szovjet kézre került, Balogh István (korábbi nevén Bloch Izrael) szegedi plébános felajánlotta készséges együttműködését a Moszkvából Szegedre visszatelepült kommunistáknak. Később Vorosilov marsallal, a hírhedt ,,Szövetséges Ellenőrző Bizottság" elnökével is kapcsolatba lépett, sőt barátságot kötött. Mind Vorosilov, mind Balogh páter szívesen dicsekedett ezzel a barátsággal. Tény, hogy voltak hónapok, amikor úgyszólván naponta találkoztak, és hosszú órákat töltöttek együtt.

Az ,,Ideiglenes Nemzeti Kormánynak" Balogh István lett a miniszterelnökségi államtitkára. Ezt a kormányt formailag az ,,Ideiglenes Nemzetgyűlés" választotta meg 1944. december 22-én Debrecenben, ám a névsorát már három héttel korábban összeállította Molotov szovjet külügyminiszter. Miniszterelnökségi államtitkári beosztásban Balogh István egyike lett az 1945. január 20-i moszkvai fegyverszüneti szerződés aláíróinak. (Ez a szerződés a magyar közigazgatást a trianoni határokra parancsolta vissza, és kötelezte Magyarországot, hogy ,,jóvátétel" címén fizessen 7 év alatt a Szovjetuniónak 300 milliárd dollárt, Romániának, Csehszlovákiának és Jugoszláviának külön-külön 200-200 milliárd dollárt.)

,,Baráti" beszélgetéseik során Balogh páter azt sugalmazta Vorosilovnak, hogy Magyarországon a Szovjet egyelőre hagyjon fel mindenfajta vallásellenes propagandával, illetve intézkedéssel. Vallásilag veszélytelennek mutatkozzék be a magyar nép előtt, és már az első napiparancsokban hangoztassa, hogy ,,az istentiszteletek megtartásának nincsen akadálya", mert csakis így lehet biztosítani a zökkenőmentes átmenetet a későbbi bolsevista rendszerbe. Vorosilov a jó tanácsot megfogadta, és ezért 1945 elején számos, politikailag tapasztalatlan ember azt hitte, hogy a Szovjet gyökeresen szakított korábbi egyházüldöző politikájával. Mindenesetre Balogh István beszédeiben és újságcikkeiben ilyen képet festett a Szovjetunióról.

Az újdonsült miniszterelnökségi államtitkár nem maradt meg a propaganda vonalánál. Az új rendszer érdekében gyakorlati akciókba kezdett. Felkereste Horthy egykori miniszterelnökét, Bethlen István grófot, és hosszas beszélgetések során meggyőzte arról, hogy elő kell jönnie rejtekhelyéről, és a ,,haza érdekében" tárgyalnia kell Vorosilovval a ,,politikai kibontakozásról". Bethlen végre ráállt erre. Vorosilov tárgyalás helyett letartóztatta, és a Szovjetunióba hurcoltatta. Ott halt meg fogolyként a volt magyar miniszterelnök 1947-ben.

Bethlen után Mindszenty József (akkor még veszprémi püspök) következett, őt is felkereste 1945 tavaszán Balogh páter. Azzal az ajánlattal fordult hozzá, hogy mondjon köszönetet ,,az Egyház iránt tanúsított jóindulatért" Sztálinnak és Vorosilovnak. Mindszenty azonban nemet mondott: nem volt hajlandó megköszönni az Apor püspök meggyilkolásában megnyilvánult ,,jóindulatot".

Balogh páter következő ,,nagy akciójának" ideje 1950 nyarán jött el, amikor a bolsevista rendszer a szerzetesek elhurcolásával és internálásával igyekezett térdre kényszeríteni a főpásztorától megfosztott Egyházat. Mialatt a Püspöki Kar a szerzetesek megmentése érdekében tárgyalt Rákosival, Balogh István elkövette az egész magyar egyháztörténelem egyik legszégyenletesebb árulását: a tárgyaló püspököket hátba támadva katolikus papi békemozgalmat kezdett szervezni.

Ha a bolsevista diktatúrákban a szavak azt jelentenék, amit az emberek közt szokásos szóhasználat szerint jelenteniük kellene, semmi kifogásolnivaló nem lenne abban, hogy egy katolikus pap a béke híve. Azonban a bolsevista propagandában a szavak egészen mást jelentenek, mint a mindennapi életben. A ,,papi békemozgalom" a rendszerrel való együttműködésnek volt a fedőneve.

Balogh páter Horváth Richárd ciszterci szerzetes és Beresztóczy Miklós kanonok személyében találta meg a ,,papi békemozgalom" két vezető egyéniségét. Az előbbit féktelen becsvágya (és baloldali felfogása), az utóbbit az ÁVH újabb kínzásaitól való félelme tette alkalmassá erre a szerepre. (Beresztóczyt a Mindszenty-per idején letartóztatták, és a hírhedt Andrássy út 60-ban hónapokon át kínozták. Végül aláírta, hogy vállalja a besúgó szerepét, és ennek fejében szabadlábra helyezték.)

Horváth Richárd és Beresztóczy Miklós a jogi egyetem aulájában 1950 augusztusában bejelentette a ,,papi békemozgalom" megalakulását. Kijelentették, hogy ez a mozgalom biztosítja az Egyház és állam közti ,,megállapodást", vagyis a kommunista rezsim diktátumai előtt teljes és feltétlen behódolást. Ezzel egyidejűleg elítélték Mindszenty hercegprímás politikáját, és a Vatikán ,,reakciós" magatartását.

Az első ,,békegyűlésen" az országban uralkodó terrorisztikus légkör ellenére nem sok pap jelent meg. Azok javarésze sem meggyőződésből ment el oda, hanem részben félelemből, részben politikai tájékozatlanságból. Az elhangzott szónoklatok − miként később is valamennyi ,,békegyűlésen" − üres kommunista propagandaszólamokból álltak. Nem is a tartalom volt a fontos. Azzal, hogy a Rákositól szorongatott püspököket hátba támadva létrejött a kommunisták trójai falova; a bolsevik rendszer elérte a célját.

A ,,papi békemozgalom" szellemi atyja ,,műve" létrejötte után visszavonult. A további politikai ,,aprómunkában" már nem volt rá szükség, és tudta jól, hogy ez a gyalázatos árulás óriási felháborodást fog kelteni itthon, és a Vatikán elítélése sem marad el. Mint aki jól végezte dolgát, kiszállt az általa elindított politikai lavinából, Horváth Richárdra és Beresztóczy Miklósra hagyva az ódiumot. Természetesen kommunista ,,barátai" jóváhagyták ezt a húzását. Még nagy terveik voltak az őket jól szolgáló áruló pappal. A bolsevisták számítása be is vált. Balogh páter megúszta felfüggesztéssel, amit később − kommunista nyomásra − a magyar püspökök hatályon kívül helyeztek.

Az 1950-1953 közti éveket viszonylag csendes vidéki plébánoskodással töltötte. Mihelyt Nagy Imre színre lépésével a politikai helyzet megváltozott, Balogh páter újra bekapcsolódott az egyházpolitikába. A budapesti domonkos templom plébánosa lett, és a kezdeti népszerűtlenségét azzal ellensúlyozta, hogy a fizikai munkára kényszerített domonkos atyákat havonta rendszeres összegekkel támogatta. Amíg (nyilván állami finanszírozásból) a jótékony tündér szerepét játszotta, kialakult róla a hívők körében az a vélemény, hogy ő valójában ,,a mi emberünk". Csupán az Egyház érdekében keresi az állammal a kapcsolatot, de a szíve mindig az Egyházért dobog. Amikor néhány kisebb súlyú ügyben elérte, hogy az előzetes letartóztatásból szabadlábra helyezzék az ,,izgatással" vádoltakat, többen megerősödtek abban a meggyőződésükben, hogy ő az Egyház megmentésének kulcsembere.

Az 1956-os forradalom és szabadságharc dicső napjaiban Balogh páter a háttérben maradt. Nem tett semmilyen politikai nyilatkozatot, a kivárás taktikáját alkalmazta. Nem tett kísérletet arra, hogy az időközben kiszabadult hercegprímással találkozzon. Tudta jól, hogy ettől a találkozástól nem sok jót remélhet...

A szabadságharc leverése után ismét eljött az ő ideje. A Váci utcai Angolkisasszonyok templomának igazgatója lett, és (egykori ,,érdemei" jutalmául) állami gépkocsin közlekedett, állami sofőr állt a rendelkezésére, és miniszterelnökségi államtitkári nyugdíjat folyósítottak a számára. Az ,,Opus Pacis" néven újjászerveződő papi békemozgalomban már nem volt rá szükség, hiszen abban a Kádárék által megzsarolt egész püspöki kar részt vett. Neki a kommunisták más szerepet szántak. Amikor különböző hullámokban (1961-ben, 1966-ban, majd a hetvenes évek elején) számos papot letartóztattak, Balogh páter dezinformációval, a letartóztatott papokról terjesztett rágalmakkal segítette Kádárék ördögi terveit. Az egyik ,,izgatásért" elítélt papról pl. azt terjesztette, hogy valójában közönséges tolvaj, egy ,,államellenes összeesküvőt" sikkasztással, egy másikat pedig homoszexualitással vádolt. Ehhez nem kell kommentár...

Az 1961-es tömeges letartóztatások idején az egyik lefogott egyházi személy édesanyja könnyek közt kérte a fia ügyében Balogh páter segítségét. S Balogh István akkor ezt válaszolta ennek a magyar édesanyának: ,,az Ön fia közönséges bűnöző, hiszen ebben a rendszerben csak bűnösök kerülnek börtönbe!" E sorok írója, amikor megdöbbenve hallotta ezt a feleletet, úgy érezte, hogy az egykor Vorosilovval barátkozó, majd a domonkos atyákat ,,segítő" áruló pap most mutatta meg életében először az igazi arcát!

,,Érdemeit" a bolsevisták meghálálták: 1970. április 4-én magas állami kitüntetésben részesült. Ám a történelem, a magasabb jog és igazabb igazság kinyilvánítója más ítéletet hozott. A Balogh páter által ,,közönséges bűnözőknek" nevezett áldozatok java részét már rehabilitálták. Ma már mindenki számára világos, hogy az Egyház igazi érdekét nem a trójai faló szerepét játszó Balogh István, hanem a küldetéséhez mindhalálig hűséges Mindszenty József szolgálta!

IV.

LENIN KÉPE AZ ÉRSEKI PALOTÁBAN

Az Egyház térben és időben él. Az evangélium örök igazságait nem légüres térben, hanem konkrét történelmi szituációban, meghatározott szellemi áramlatok között hirdeti. Kétezer esztendős történelme során számos szellemi kihívásban volt része. Az I. század gnoszticizmusát, a IV. század arianizmusát, a XIII. század albi eretnekségét sikeresen leküzdötte, a két nagy görög filozófiai irányzatot, a platonizmust és az arisztoteliánizmust pedig a keresztény gondolatvilágba integrálta. A szellem fejlődése ugyanis az élőlények fejlődéséhez hasonló: ez a fejlődés mindig szerves. Egy szellemi irányzat csak olyan elemeket asszimilálhat, amelyek életfunkciói folytatásához alkalmasak, olyanokat sohasem, amelyek ezeket az életfunkciókat lerontják. Ha egy szellemi irányzat alapjai igazak, de a későbbi konklúziók során a tanításba az igazság mellett tévedés is vegyül, akkor ez a filozófia a kereszténységbe integrálható, mint ez történt a platonizmus és az arisztoteliánizmus esetében. Ha azonban egy filozófia téves alapelvekből indul ki, akkor az Egyház számára nincs más lehetőség, csak egy: fel kell venni a harcot azzal az irányzattal!

Ha van tanítás, amely alapelveit tekintve szemben áll az Egyház tanításával, úgy az ateista marxizmus-leninizmus, a bolsevizmus ideológiája az: tagadja Isten létét, az emberi lélek létét, az ember túlvilági létét, az akarat szabadságát; esküdt ellensége a családi életnek, szabad szerelmet (ill. ,,nyitott házasságot") hirdet, tagadja a magántulajdont, és sárba tiporja azt, ami Isten után a legszentebb név: a haza nevét. Egy olyan filozófiával, amely hadat üzen az Isten-haza-család hármas értékének, a keresztény ember csak egyet tehet: harcol ellene minden lehetséges szellemi eszközzel!

Századunk hatvanas-hetvenes-nyolcvanas éveiben mégis akadtak az amerikai kontinensen olyan egyházi személyek, akik megkísérelték a lehetetlent, és össze akarták vegyíteni a tüzet a vízzel, a bolsevizmust a vallással. Azt hirdették, hogy ha az Egyház elébe megy a szociális probléma megoldásának, és ezen túlmenően együttműködik a kommunista forradalmi eszmékkel, akkor kifogja a szelet a vitorlából, és az eredetileg vallásellenes bolsevizmust megszelídíti, egyházellenes élét elveszi. A fő tévedésük ott volt, hogy nem vették észre: a bolsevizmus lényege nem a munkások kizsákmányolt helyzetének megszüntetése (ez csak taktikai demagógia, illetve politikai retorika), hanem a keresztény legfőbb értékek kategorikus elutasítása. Így aztán a bolsevizmus ,,megszelídítése" helyett trójai falovat építettek a bolsevizmus számára!

Helder Camara recifei érsek (Brazília) a bolsevizmussal való együttműködésben odáig ment, hogy az érseki palotájában lévő szobájában a falra Lenin-képet függesztett ki. Ezzel a bolsevizmus és a kereszténység összeegyeztethetőségét kívánta hangsúlyozni. Helder Camarát nem zavarták a bolsevizmus iszonyatos alapelvei és megdöbbentő gaztettei. Ő mindezt esetlegesnek vélte, mert úgy gondolta, hogy a bolsevizmus megreformálható... Pedig az egyházüldözés, a Gulágok, a koncepciós perek a kommunizmus lényegéből fakadnak. Egy bolsevik megtérhet, de akkor már nem bolsevik többé. A bolsevizmus, mint ilyen sohasem térhet meg, mert akkor már megszűnik bolsevizmus lenni.

Kétségtelen, hogy Helder Camara sokat tett a szegények szociális problémáinak megoldása érdekében. A baj az volt, hogy mindezt a kommunista eszmékre való hivatkozással tette. Az eredmény: Brazíliában a bolsevikok már nemcsak Marxra, Engelsre, Leninre, de Helder Camarára is hivatkozhatnak!

A Cardenal-fivérek (mindkettő katolikus pap) Nicaraguában Ortega rezsimjében miniszteri állást vállaltak, és ezzel a rezsimmel a legszorosabban együttműködtek. Ők is ki akarták fogni a szelet a vitorlából, de ehelyett a baloldali rezsim kollaboránsaivá váltak. ,,Aki korpa közé keveredik, azt megeszik a disznók"... Pápai intézkedéssel mindkettőjüket felfüggesztették a papi működéstől, ők azonban ennek ellenére sem hagytak fel baloldali, a bolsevizmusnak szállást csináló politikájukkal...

A dél-amerikai ferences Leonardo Boff a ,,felszabadítási teológia" atyja. E teológia szerint ,,Jézus a szegények oldalára állt". Ennek megfelelően az Egyháznak is a ,,szegények oldalára" kell állnia, ha kell, fegyveres erőszakot alkalmazva is. A szegényeket forradalmi úton fel kell szabadítani a gazdagok uralma alól. A Boff által létrehozott kisközösségi mozgalom is ezt a célt szolgálja.

Ezzel a tanítással Boff lényegében magáévá tette a történelmi materializmus szemléletét, amely szemlélet a mindenki számára örömhírt hirdető kereszténységgel összeegyeztethetetlen. Jézus nemcsak a szegényeké, hanem mindenkié. Jézus nem egy csoport mellé állt, hanem azt akarta, hogy a gazdagok is váljanak lelki szegényeké, és így ne legyen többé válaszfal az emberek közt. Jézus nem hirdetett forradalmi felszabadítást bolsevik módra, hanem az emberi tudat belső átalakításával kívánta elérni, megvalósítani Isten Országát!

Abban is téved Boff, hogy az evangéliumot csak akkor lehet hirdetni, ha már a szociális problémák megoldódtak. Az ember egyaránt rászorul mind a testi, mint a lelki táplálékra, ezért az evangelizálásnak és a nyomorenyhítésnek egymással párhuzamosan kell haladnia. Az Egyház elsődleges, Jézustól rendelt feladata az evangélium hirdetése, és az Egyház, mint ilyen csakis az evangéliumot hirdetve, annak tanításának erejében tud közreműködni a szociális problémák megoldásában. Eközben sohasem tehet magáévá istentelen, vallásellenes ideológiát, amint ezt Boff tette.

Tanítása miatt Boff a Hittani Kongregáció által figyelmeztetésben részesült. − Bármennyire nemes gondolat a szegények oldalára állni, amennyiben ez bolsevista frazeológiával, módszerekkel és eszközökkel történik, az eredmény nem a szegények sorsának jobbítása, hanem a sátáni bolsevizmus erősödése lesz!

Helder Camara, a Cardenalok és Leonardo Boff esetének tanulsága: a kereszténység csak az alapelveiben helyes filozófiákat ,,keresztelheti meg", az alapelveiben hamis világfelfogást sohasem! A kereszténység ,,megkeresztelhette" Platont és Arisztotelészt, de az istentelen, sátáni bolsevizmust sohasem! A bolsevizmussal szemben csak egyféle magatartás lehetséges: a megalkuvás nélküli, szüntelen szellemi harc! A tüzet nem ,,megszelídíteni", hanem kioltani kell!

V.

A KERESZT HARCA A VÖRÖS CSILLAGGAL

Bármennyire igaz, hogy egyes bolsevista gyakorlatokat az Egyháztól vett át Lenin, bármennyire is tény, hogy a bolsevizmus egyes áruló papok, illetve teológusok révén jelen volt, és jelen van ma is az Egyházban, az is letagadhatatlan és felemelő tény, hogy az elmúlt 55 esztendőben mindig voltak olyan egyházi személyek, akik megalkuvás nélkül, elszántan küzdöttek a bolsevizmus ellen!

XI. Pius Pápa 1935-ben a ,,Divini Redemptoris" kezdetű enciklikájában éles szavakkal bélyegezte meg a bolsevizmus ideológiáját és a Szovjetunióban megvalósult gyakorlatát. Rámutatott, hogy a bolsevizmus és a kereszténység sohasem köthet egymással elvi kompromisszumot, mert leglényegesebb alapelveikben eltérnek egymástól.

1938-ban, a budapesti Eucharisztikus Kongresszuson mondott beszédében Pacelli pápai legátus, a későbbi XII. Piusz pápa elítélte a bolsevizmust, mint rendkívül veszélyes jelenséget.

XII. Piusz pápa 1944 szeptemberében az egyik beszédében azt mondotta, hogy a régi világ romokban hever, új világ van épülőben. Ennek az új világnak most még nem ismerjük az építőit, de ismerjük építőköveit. Ezek az építőkövek: istenhit, erkölcs, hazaszeretet, család és magántulajdon. Ezekkel a szavakkal a pápa állást foglalt a felsorolt értékeket tagadó bolsevizmus ellen.

1956. november 4-én a Szovjetunió hadüzenet nélküli háborút indított a magyar forradalom és szabadságharc vérbefojtására. A következő napokban, amikor Budapest utcáin még elszántan küzdöttek a tizenéves pesti srácok a szovjet tankok ellen, XII. Piusz pápa egymás után két pápai körlevélben, szenvedélyes szavakkal bélyegezte meg azt az ,,ázsiai vandál pusztítást", amelyet a bolsevista hordák a bolsevizmus ellen harcoló magyar nép szent földjén véghezvittek. (A pápa e két körlevéllel szakított azzal a korábbi vatikáni gyakorlattal, amely szerint a pápa aktuális politikai eseményekhez nem szól hozzá.)

A II. Vatikáni Zsinaton Ottaviani bíboros, a Hittani Kongregáció akkori prefektusa már korán felismerte, hogy a zsinati szövegtervezetek az Egyház ellenségei által félremagyarázhatók. Elszánt harcot indított a szövegek pontosításáért. Bár nem minden javaslatát sikerült elfogadtatnia, annyit mindenesetre elért, hogy a zsinati atyák nem szavazták meg a Teilhard de Chardin gondolatait tükröző szövegtervezeteket.

Teilhard (jezsuita pap és paleontológus) sajátos világfejlődési elméletet dolgozott ki. E fejlődési elmélet szerint a világ egyre magasabb fejlődési fokon keresztül szükségképpen a ,,kozmikus Omega-pont", azaz Krisztus felé halad. E szépen hangzó elmélet valójában a bolsevizmus szellemi szálláscsinálója, hiszen a bolsevisták által vallott történelmi materializmus szerint is szükségszerű a történelem fejlődése: a történelem szükségképpen a bolsevizmus irányába fejlődik. Ha a ,,bolsevizmus" helyébe behelyettesítjük Teilhard ,,kozmikus Omega-pontját", rögtön szembeszökővé válik a hasonlóság: e szükségszerű fejlődés tanával a bolsevisták és Teilhard is elvetik a szabad akaratot, s ezzel együtt a rajta alapuló erkölcsi rendet is. Világon kívüli megváltóra sincs szükség így, sőt Teilhard − a bolsevistákhoz hasonlóan − még a világon kívüli Isten létét sem fogadja el, hiszen a ,,kozmikus Omega-pont" nem transzcendens létező, hanem a világ immanens része. Hiába nevezi Teilhard a maga ,,kozmikus Omega-pontját" Krisztusnak, ez csak egy szó, aminek semmi köze a Szentháromság második személyeként megtestesült történelmi Jézushoz!

Teilhard elleni sikeres harcával tehát Ottaviani bíboros valójában a bolsevizmus ellen küzdött.

A bolsevizmus ellen egy életen át küzdő Mindszenty alakja és történelmi jelentősége közismert, ezért itt róla bővebben nem kell szólnunk.

A Sátán és csatlósai kétezer év alatt mindent megtettek a Jézus által alapított Egyház elpusztításáért. E kétezer év alatt a legveszélyesebb ellenfél a bolsevizmus volt. Az Egyház mégis él, és élni fog az idők végezetéig, hiszen isteni alapítója megígérte: ,,A pokol kapui nem vesznek erőt rajta!" (Mt 16. 18).

Megjelent:
Szent Korona
1991. máj.22.; máj. 29.; jún.19.; júl. 3.; és júl. 17.-i számaiban.

(amdg.betiltva.com)

http://kitartas.net/2013/11/30/tudos-takacs-janos-bolsevizmus-az-egyhazban
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 27 
2013.11 2013. December 2014.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 878 db bejegyzés
e év: 7437 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1204
  • e Hét: 2691
  • e Hónap: 13802
  • e Év: 167298
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.