Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 12 
Eva Maria Barki teljesítette Martonyi János feladatát!
  2013-12-24 23:22:47, kedd
 
  Eva Maria Barki teljesítette Martonyi János feladatát!
2013. december 24.

A Bécsben élő ügyvéd az Európai Nemzetközi ügyek Miniszteréhez, Sebastian Kurz úrhoz (az osztrák külügyminiszterhez) nyílt ajánlott levelet intézett a magyar Szent Koronával a magyar nagykövet jelenlétében két osztrák ,,humorista" által elkövetett ,,viccelődés" ügyében, melynek magyar fordítását is megkaptuk, az Ügyvédnő alábbi, magyarokhoz intézett kísérőlevelével:

,,Tisztelt hölgyeim és uraim!
Kedves magyar barátaim!

Engedjék meg, hogy szívből megköszönjem a rengeteg és megható levelet és visszajelzést, amit kaptam és elnézést kérek, hogy képtelen vagyok mindenkinek külön válaszolni.
A levelekből éreztem, milyen nagy sértést és lelki sérülést jelent a legutóbbi osztrák botrány, a magyarság szíve mélyébe találtak.
Csatolmányban küldöm a sajtójelentést és egy sokak kérésére elkészített fordítást, amelyből látják, hogy nemcsak bocsánatkérést követeltem a külügyminiszter úrtól, hanem több szolidaritást és megértést is, valamint több együttműködést Magyarországgal, mint ez eddig volt. Remélem, hogy a fiatal miniszter úr meg fogja érteni a levelemet.
A Magyarország elleni támadásnak mélyebb okai vannak. A globalizált, új alakuló világrendben a nemzetnek, népnek, hagyományos európai értékeknek, kereszténységnek, családnak nincs helye. Európa új választóvonal előtt áll - még inkább, mint 23 évvel ezelőtt. Mint már sokszor a történelemben, az államok szuverenitását, a népek önrendelkezését, egy szóval a veszélyeztetett szabadságunkat meg kell védeni és Európának példát mutatni.
Tisztelt magyar barátaim!
Kívánok mindenkinek boldog, kegyelemteljes karácsonyt és sok erőt az újesztendőben, amelyben nagy kihívás vár a magyarokra.
Isten áldja mindnyájukat!
Szívélyes üdvözlettel: Eva Maria Barki, A-1010 Wien, Ausztria (telefon- és telefax-szám, e-mail-cím...)"

Eva Maria Barki osztrák külügyminiszterhez intézett nyílt levelének magyar fordítása:
Az Európai Nemzetközi ügyek Miniszterének,
Sebastian Kurz úrnak
Minoritenplatz 8.

1010 Wien

Tárgy: A Magyar Nagykövetségen ,,Wir Sind Staasküntler" címmel 2013. december 12-én készült adás.

Igent Tisztelt Miniszter úr!

A műsort az ORFI-csatorna 2013. december 17-én ,,Wir Sind Staasküntler" (Mi állami művészek) címmel úgynevezett interjút sugárzott Szalay-Bobrovniczky Vince magyar nagykövettel, amelynek nyilvánvaló célja volt a nagykövet provokálása és Magyarország Szent Koronájának kigúnyolása és meggyalázása. Tudatosan - és ezt ki is hangsúlyozták - büntetendő cselekményt követtek el a magyar nagykövetségen, tehát magyar területen a magyar nagykövet szeme láttára, melynek során gyűlölködően, még ha kabaréjeleneteknek álcázottan is a magyar Szent Koronát önmagában, valamint annak büntetőjogi védelmét is megkérdőjelezték.

Állami szimbólumok gyalázása - bel- és külföldieké egyaránt - az osztrák jogszabály szerint is büntetendő és túlkapás, sértés és gyűlölködés esetén még a vélemény-nyilvánítás szabadság vagy művészeti szabadság sem igazolja még kabarétréfa formájában sem.

A magyar Szent Korona, mint az állami címer része, Magyarországnak állami jelképe, és mint ilyen, büntetőjogi védelmet élvez.

A Magyar Szent Korona még ennél is sokkal többet jelent. Nemcsak Európa egyik legrégebbihez tartozik, hanem egyedülálló jelentősége is van. A magyar korona ezer év óta nemcsak az államhatalom szimbóluma, hanem nemzeti identitást létrehozó jelkép, amelynek szakrális jelentősége van a magyar nép számára, alapját képezi a magyar alkotmányosságnak, a magyar jogrendszernek és jogállamiságnak, jelképe az ország egységének.

Európában különleges az által is, hogy nemcsak a magyarok, hanem valamennyi népcsoport egyenjogú tagja volt a magyar koronának, ami a mai alkotmányban is megnyilvánul, melyben valamennyi népcsoport államalkotóként nyert elismerést.
A magyar korona azon felül, hogy az állami címerben jelképesen jelenik meg, mind a mai napig szakrális jelentőséggel bír, és a magyar nép számára szent.

A magyar nagykövetségen elhangzott gúnyolódás a magyar népet szíven találta és felháborodási hullámot, de értetlenséget is váltott ki. A felháborodás annál is inkább érthetőbb, mivel ez az akció a Magyarország elleni mediális sértéseknek, rágalmazásoknak a csúcspontja.

Igen Tisztelt Miniszter Úr!

Még ha a magyar külügyminiszter reagálása nagyon visszafogott is, mégis súlyosan sértő cselekményt jelent a magyar nagykövet személye és az egész magyar nép ellen.

Mivel ezt az adást az állami, a törvényes kultúrmissziónak alávetett ORF sugározta, és ezzel az egész hivatalos Ausztria lett ebbe belevonva, így immár diplomáciai megoldás szükséges.
Ezért nyomatékosan kérem arra, hogy az okozott kár mérséklése érdekében kérjen bocsánatot mind Szalay-Bobroviczky nagykövettől, mint a magyar néptől.

Egyidejűleg engedje meg azt a javaslatot, hogy a legközelebbi állami látogatását Magyarországon tegye meg, hogy ezzel tanúsítsa szolidaritását Magyarországgal és annak fontos szerepével az európai nemzeti kulturális és társadalmi identitások és értékek megmentésében a határtalan és ellenőrizhetetlen globalizációtól és a fenyegető totalitarizmustól.

Remélem, hogy az Ön szolgálati ideje alatt több megértés és konstruktív együttműködés lesz jellemző a velünk történelmileg összetartozott szomszédunk, Magyarország irányában, több mint amit eddig tapasztaltuk.

Kiváló tisztelettel:
Dr. Eva Maria Barki (cím, telefon- és fax-számok, valamint e-mail-cím)

Megjegyzés: Úgy tudjuk, hogy a magyar külügyminiszter nem tett semmit, nem tiltakozott a ,,viccelődés" miatt. Végigmosolyogta az előadást. A videófelvételen utána lehetne nézni, hogy így történt-e?

Eva Maria Barki munkájára ezúton is Isten áldását kérjük, és kívánunk neki Áldott Karácsonyi Ünnepeket, Boldog új évet! Az Isten tartsa meg sokáig erőben, egészségben!
SVPSZ
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Jézus születése
  2013-12-24 22:46:11, kedd
 
  Jézus születése
2013, december 24 - 20:30

Jézus Krisztus születésének pontos dátuma nem ismert. Meghatározásához az evangéliumokra támaszkodhatunk, melyek ismertebb eseményekhez, uralkodókhoz kötik születésének idejét. A különböző apostoli beszámolók nyomán azonban számos keresztény hitvita alakult ki az idők folyamán.

Jászol


Máté evangéliumában, Jézus, Heródes király idején született, aki a jól ismert bibliai történet szerint elrendelte a két év alatti kisgyermekek lemészárlását. A zsidó történetíró és hadvezér Iosephus Flavius (37-100) Kr. e. 4-re teszi Heródes halálát, mely előtt nem sokkal holdfogyatkozás volt, ennek alapján valószínűsíti, hogy Jézus Kr. e. 6-ban született.

Lukács evangéliuma alapján azonban egy másik dátum is szóba jöhet, hiszen az ő beszámolójában a szíriai Cirénius helytartósága alatt tartott népszámlálás idejére tehető Jézus születése. Iosephus Flavius szerint a népszámlálás Kr. u. 6-ban történhetett.

A modern csillagászat adatai szerint Kr. e. 6-ban hetven napig volt látható az égbolton a Halley-üstökös, melyet néhányan a Máté evangéliumában említett - napkeleti bölcsek iránymutatójával - a betlehemi csillaggal azonosítanak.
Betlehemi csillagKr. e. 7-ben a Jupiter és a Szaturnusz együttállása volt megfigyelhető, mely csillagászati jelenséget szintén össze szokták mosni a betlehemi csillag történetével.

Mint látható, számos elmélet született az elmúlt évszázadokban Jézus születésének meghatározásával kapcsolatban, ám bizonyossággal a mai napig nem ellenőrizhető és nem állapítható meg a pontos dátum, melyet inkább a különböző hagyományokhoz, illetve a kereszténységbe átültetett pogány ünnepekhez igazítottak.

Mithrász kultuszát leváltja Jézus születésének ünnepe

Az idők során több dátumot is Jézus Krisztus születésnapjaként ünnepeltek meg. Egyes elméletek szerint december 20-án született, de vannak, akik április 18-19-re, ill. november 25-re teszik ezt a dátumot, más elméletek szerint pedig Vízkeresztkor, azaz január 6-án látta meg a napvilágot.

A katolikus egyház a IV. század előtt kezdte el megünnepelni Isten fiának, Jézus Krisztusnak a születésnapját. Kezdetben, a január 6-án tartott ünnepi lakoma az istenség láthatóvá válását ünnepelte és Epifániának (Jézus Krisztus megváltóként való megtestesülését illetve újraeljövetelét jelenti) hívták, de nevezik Vízkeresztségnek is, mely a Szentlélek galamb formájában való leereszkedését szimbolizálja Jézus megkeresztelésekor.

A római időkben az ősi pogány napisten, Mithrász fesztiválja (a nap visszatérése), a Julianus naptár szerint december 24-re esett, az év legrövidebb napjára (a téli napfordulóra), melyet a IV. század elején már Jézus születésnapjaként ünnepeltek. I.(Szent) Gyula pápa 350-ben december 25-ét nyilvánította Jézus ,,hivatalos" születésnapjává, hogy a "Sol Invictus"-nak (Győzedelmes Nap) nevezett pogány ünnepet új formában a keresztény ünnepnapok és szokások részévé tegyék. Így lett "Sol Invictus" napjából "Sol Salutis" (az üdvösség napja), a Megváltó születésnapja. A korábbi január 6-i dátum, a Vízkereszt pedig Jézus megkeresztelésének a napja lett.
A IV. század során a legtöbb keleti egyház átvette Jézus születésének ünnepi dátumát december 25-ét.

Felsőggallai bethehem



Jézus születése az evangéliumok szerint

Az evangéliumok szerint Jézus Krisztus a júdeai Betlehemben született. Anyja, Mária jegyese volt Józsefnek, de mielőtt egybekeltek volna, kitűnt, hogy áldott állapotban van a Szentlélektől. Férje, József igaz ember volt, és nem akarta őt megszégyeníteni, ezért elhatározta, hogy titokban bocsátja el.

Az Úr angyala azonban megjelent neki álmában, és ezt mondta: "József, Dávid fia, ne félj magadhoz venni feleségedet, Máriát, mert ami benne fogant, az a Szentlélektől van. Fiút fog szülni, akit nevezz el Jézusnak, mert ő szabadítja meg népét bűneiből." Mindez pedig azért történt, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott a próféta által: "Íme, a szűz fogan méhében, fiút szül, akit Immánuelnek neveznek" - ami azt jelenti: Velünk az Isten. József pedig felébredve álmából, úgy cselekedett, ahogyan az Úr angyala parancsolta neki és magához vette feleségét.

Később Betlehembe kellett utazniuk, Augusztus a római császár ugyanis népszámlálást rendelt el birodalmában és megparancsolta, hogy mindenki oda menjen, ahová való. József és Mária Dávid királytól Betlehemből származtak. Oda kellett tehát menniük. Betlehem azonban kis város volt, és mire odaértek, már minden házat elfoglaltak, csak egy istálló volt még üres. Itt született meg a kis Jézus, az Isten Fia. Mária pólyába takarta az isteni Kisdedet és jászolba fektette.

Amikor Jézus megszületett Betlehemben, bölcsek érkeztek napkeletről Jeruzsálembe Heródes király udvarába és ezt kérdezték tőle: "Hol van a zsidók királya, aki most született? Mert láttuk az ő csillagát, amikor feltűnt, és eljöttünk, hogy imádjuk őt."

Heródes királyt nyugtalanság fogta el és összehívatta a nép valamennyi főpapját, írástudóját, majd megkérdezte tőlük, hol kell megszületnie a Krisztusnak. Azok pedig azt felelték neki: "A júdeai Betlehemben, mert így írta meg a próféta: Te pedig Betlehem, Júda földje, semmiképpen sem vagy a legjelentéktelenebb Júda fejedelmi városai között, mert fejedelem származik belőled, aki legeltetni fogja népemet, Izráelt."

Heródes titokban magához hívatta a bölcseket és pontosan megkérdezte tőlük a csillag feltűnésének idejét, majd elküldte őket Betlehembe: "Menjetek el, szerezzetek pontos értesüléseket a gyermekről; mihelyt pedig megtaláljátok, adjátok tudtomra, hogy én is elmenjek, és imádjam őt!"

A bölcsek ezután elindultak a betlehemi csillagot követve, amely pontosan a gyermek, a kis Jézus születésének pontos helye felett helyezkedett el. Mikor elérték céljukat és bebocsátást nyertek a jászolhoz, leborultak a pólyába takart kis Jézus előtt, imádva a Kisdedet, Isten fiát, a Megváltót.

NT - barikad.hu

http://alfahir.hu/j%C3%A9zus_sz%C3%BClet%C3%A9se-20111224
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Napkeleti bölcsek Jeruzsálem és Betlehem között egy kútnál
  2013-12-24 22:43:16, kedd
 
  2013-12-24. 19:56
A Napkeleti bölcsek Jeruzsálem és Betlehem között egy kútnál pillantották meg újfent a vezérlő csillagot

E sorok írója hosszú évekig élt Jeruzsálem déli fertályában, ahonnan a szent várost az attól délre levő Hebronnal összekötő országúton akár gyalogszerrel eljuthatunk Betlehembe, a Megváltó születésének helyére. Az ősi út évezredek óta ott húzódik, ahol manapság is. Európai keresztény zarándokok a középkor óta róják a két szent város közötti országutat, s jegyzik föl élményeiket. Megtettem sokszor ezt az utat én is egymagam, Magyarországról a Szentföldre érkezett honfitársaimmal, s jó néhányszor az időközben eltávozott, hívő evangélikus Édesanyámmal, a Szentföld szerelmesével.

Benczúr Gyula: Napkeleti bölcsek Jézusnál
A Jeruzsálem-Betlehem országutat gyalogosan érdemes megtenni, mert így - előzetes fölkészülés után - nyugodtan megnézhetjük a Jézus születésével valamilyen módon kapcsolatos, ám az evangéliumokban nem olvasható, csak az apokrif irodalomból és a helyi keresztény néphagyományból ismert eseményekhez köthető helyeket. A középkor óta ilyen szentnek tartott hely kizárólag a szentföldi keresztény szájhagyomány és az írástudó zarándokok által megőrzött, majd a XIX. század közepe óta vallástörténészek, utazók és földrajztudósok által is tanulmányozott Napkeleti bölcsek, vagy másképpen Háromkirályok kútja nagyjából félúton van Jeruzsálem és Betlehem között. A Háromkirályok, vagy a Napkeleti bölcsek történetét a négy kanonizált evangélium közül csak a Szent Máté evangéliuma meséli el, ám a kútról ebben a bibliai könyvben sincs szó.
Izraeli régészek, görögországi és palesztin kollégáik bevonásával először 1992-93-ban végeztek úgynevezett mentőásatásokat a Jeruzsálem-Betlehem-Hebron országút mentén, a Már Eliász (Szent Illés - دير مار الياس) görög ortodox kolostortól mintegy 400-500 méterrel északra, Jeruzsálem irányában. Az ásatásokra az ősi Jeruzsálem-Hebron országút kiszélesítésével, illetve az abból még a fentebb említett görög ortodox kolostor előtt a Hár Homá nevű zsidó településre leágazó út építése miatt került sor. A mentőásatások folyamán bukkantak rá a tavaly karácsonykor portálunkon már ismertetett bizánci görög Kathiszma-templom és kolostor, illetve a hozzá tartozó létesítmények hosszú évszázadokra föld alá került maradványaira. Az országút mellett balra, a Hár Homá zsidó településre leágazó újonnan épített úttól északra a régészek az 1992-93-ban, majd 1997-ben és 2000-ben elvégzett ásatások folyamán föltárták a Kathiszma-templomot és kolostort, a Betlehemtől délre levő Szulejmán-tárolókból Jeruzsálembe tartó Felső-vízvezeték egyes szakaszait.
Zoom
Az omladozó, hulladékkal teleszórt Bölcsek kútja, pontosabban ciszternája
Az országúttól balra, a Kathiszma-templom és kolostor föltárt maradványainak közvetlen közelében, egy olajfaligetben megbújó két (korábban a zarándokok által említett három) víztározó medencén (ciszterna) kívül a régészek átvizsgálták magát a Bölcsek kútjának, vagy Csillagkútnak nevezett vízlelőhelyet is. Átvizsgálták, a Kathiszma-templom és kolostor pompás mozaikjait szépen visszatemették a föld alá, miközben a két Kathiszma-ciszterna támfalai omladoznak, a medencét egyre inkább eltömi az odadobált szemét, hulladék. A megszálló izraeliek célja egyértelműen az, hogy feledésbe merüljön, eltűnjön az elmúlt századokban keresztény zarándokok, földrajztudósok és szépírók által leírt, megörökített Csillagkút. Mindehhez persze jó partnernek bizonyul a földterület tulajdonosa, a mélyen hallgató görög ortodox egyház. Odáig jutottunk, hogy az izraeliek két évvel ezelőtt magát a Napkeleti bölcsek kútját is betonnal eltömték, s még egy nagyméretű szikladarabot is állítottak a vízlelő elzárására leöntött betonba.
Zoom
A betonnal durván betömött Bölcsek kútja
A Csillagkút, vagy ahogyan a palesztinai arabok mondják, Bir el-Kadiszmu (بئر القديمس& ;#1608;) egyértelműen a hajdani bizánci templom és kolostor görög nevének, a Kathiszmának az elarabosítása. Amiképpen az európai keresztény zarándokok, a szentföldi arabok is nevezik még ezt a vízlelő, illetve víztározó helyet Háromkirályok kútjának (بئر الملوك الثلاثة), vagy a Három mágus kútjának. A kút és a közvetlen közelében levő víztározók nem szerepelnek a Jézus születését leíró Szent Máté evangéliumában, de még az úgynevezett apokrif keresztény irodalomban sem. A Háromkirályok- vagy a Bölcsek kútjáról szóló történet tehát szigorúan a szentföldi keresztények helyi szájhagyománya jóvoltából maradt fönn számunkra, s csak a XVI. századtól kezdve kezdték emlegetni és tisztelni az európai zarándokok a két szent város, Jeruzsálem és Betlehem közti kutat és ciszternákat. A szentföldi keresztény hagyomány a két, illetve három ciszterna és a vízlelő kút jelentőségét annak tulajdonítja, hogy a Háromkirályoknak (Napkeleti bölcseknek) Heródes jeruzsálemi palotájából történt távozása után itt, az országút menti kútnál tűnt föl ismét a Messiás jászlához vezérlő csillag, amelynek nyomán megindultak délnek, Betlehembe. A palesztinai arabok ezért ezt a vízlelőhelyet nevezik még Csillagkútnak is (Bir en-Nádzsám - بئر النجم).
Pécsváradi Gábor, az obszerváns ferencesek tartományfőnöke Pásztói János fölszentelt pap társaságában, Bánffy János királyi főpohárnokmester anyagi támogatásával 1514-ben indult el a Szentföldre, majd öt esztendővel később latin nyelvű "útikönyvben" foglalta össze, adta ki palesztinai élményeit. Az útikönyvnek ma is használható kötet magyar fordításban csak 1983-ban látott napvilágot Jeruzsálemi utazás címen. Pécsváradi Gábor a mohácsi vész előtti évtizedben így ír a Betlehem és Jeruzsálem közötti Csillagkútról, pontosabban a mellette levő ciszternákról:
"Midőn Heródes a bölcseket elbocsátotta mondván: 'Menjetek ... s szerezzetek pontos értesülést a gyermek felől'; és midőn azok Betlehem irányába elindultak, íme, a csillag, melyet napkeleten láttak, előttük ment. Az a hely pedig, ahol a csillagot újra megpillantották, északi irányban Jeruzsálem és Betlehem között van (Jeruzsálemtől délre, Betlehemtől északra - H. J.), mindkét helytől fél mérföldnyi távolságra. Ennek emlékezetéül azon a helyen az országút szélén egymás mellett három ciszterna látható."
Zoom
A Kathiszma-templom maradványai
Huber Lipót, a zsidók által 1945 után indexre tett író, tudós római katolikus kanonok 1898-ban zarándokolt Palesztinába, bejárta a szent helyeket, majd hazatérése után Az Úr Jézus szülőföldjén címmel igen értékes, korabeli fényképfölvételekkel bőségesen illusztrált zarándokkönyvet írt a látottakról. Huber Lipót is Jeruzsálemből, pontosabban az óvárosi Jaffai kapun kifordulva indul el délnek az ősi országúton Betlehem felé. A Napkeleti bölcsek kútjáról ő is csak röviden, futólagosan tesz említést, ami nem is csoda, hiszen Jeruzsálemet elhagyva a zarándokok minél előbb a Megváltó szülőhelyére szeretnének érni. A tudós lelkész jól észleli, hogy a csillag feltűnésének helye az úttól balra van, ám valószínűleg arra már nem volt ideje, hogy a ciszterna közelében magát a kutat is megnézze. Ezt írja Huber Lipót:
"Félóra után éppen az út mellett balra a három királyok kútjához (arabul: Bir en-Nidzsem = a csillag kútja) értünk. Ez ősrégi cziszternánál tűnt föl újra a Betlehembe induló napkeleti bölcseknek az őket vezérlő rendkívüli csillag, mely míg Jeruzsálem városában jártak, eltűnt vala szemeik elől. Mögötte fönt a magaslaton áll a görög nemegyesültek Illés kolostora (az araboknál: Mar Eliasz), melyet még Herakliusz császár alapított a VII. században."
Az országút mentén még a XX. század első felében is vízlelőnek használt kutat és a mellette levő két, korábban valószínűleg három víztároló medencét (ciszterna) a Háromkirályok csodálatos útja miatt évszázadokon keresztül nagy tiszteletben tartották a keresztények. Tudtak róla, s ezért az európai írók, festők is megörökítették a műveikben. Elisabeth Goudge XX. századi angol novellista, gyermekkönyvíró A Csillagkút (The Well of the Star) csodaszép karácsonyi története 1941-ben, a világháború idején látott napvilágot, s arról szól, hogy a három napkeleti bölcs a Betlehembe vezető útjukon egyszer csak szem elől tévesztik vezérlő csillagukat, s közben a kútnál találkoznak egy pásztorfiúval.
Zoom
A Szent Illés görög ortodox kolostor az országút mentén
Selma Lagerlöf Nobel-díjas svéd írót (ő volt az első hölgy, akit Nodel-díjjal jutalmaztak 1909-ben) a Csillagkúttal kapcsolatban mindenképpen meg kell említenünk. A Nils Holgersson csodálatos utazása Svédországon át című sorozatáról leginkább ismert Lagerlöf 1899-1900-ban járt a Szentföldön, ahol a többi között meglátogatta a hazájukból Palesztinába költözött, mély messianisztikus hittel átitatott svéd keresztény parasztokat. Két esztendővel később megjelent ezekről a rajongó svéd parasztokról szóló Jeruzsálem című kétkötetes regénye, amelyből 1996-ban film is készült. Selma Lagerlöf hívő evangélikusként a jeruzsálemi szállásáról kiindulva áhítattal járta be a Szentföldet, mindent megnézett, följegyzett. Így jutott el a zarándokok által csak futólag említett Háromkirályok kútjához, s a két szent város közötti tájékon töltött órái, élményei, s maga a Csillagkút maradandó irodalmi remekmű alkatosára ihlette. Selma Lagerlöf nevét egy rövidke átjáró viseli Jeruzsálemben, ám az izraelieket mindez nem tartotta vissza attól, hogy betonnal betömjék a svéd írónő által is megénekelt Napkeleti bölcsek kútját.
Selma Lagerlöf a Jeruzsálem című kétkötetes regénye után hozzálátott a további palesztinai élményeinek irodalmi megjelenítéséhez. A svéd írónő apokrif bibliai és helyi népi vallásos hagyományokra alapozott legendákat költött át az 1904-ben kiadott Krisztus-legendák című elbeszéléskötetében. A Jézus születéséről, életéről és haláláról szóló, a "Napkeleten gyűjtött" tizenegy legendát, a Krisztus-legendákat a nyíregyházi születésű, nagy magyar szívvel megáldott német, a Herczeg Ferenc műveit svédre fordító Leffler Béla ültette ár magyarra. Leffler Béla fordításában közöljük A bölcsek kútja című Lagerlöf-elbeszélés részletét:
"Három nap és három éjjel vándoroltak az országban, hogy megtalálják azt a gyermeket, akit imádniok kell. A csillag azonban nem mutatkozott és mindjobban eltévelyedtek és rettentő nagy bánat és gyötrelem szállta meg őket. A harmadik éjjel eljutottak ide, ehhez a kúthoz, hogy szomjukat eloltsák. És ekkor az Úr megbocsátotta vétkeiket, úgy hogy, amint lehajoltak a víz fölé, meglátták a mélyben annak a a csillagnak a tükörképét, mely őket Keletről ide vezérelte."
Hering József - Kuruc.info

További részletek: http://kuruc.info/r/6/121931/#ixzz2oQn2k2DO
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Bogár László: Kentaurok karácsonya
  2013-12-24 22:41:09, kedd
 
  Bogár László: Kentaurok karácsonya
2013. december 24. 12:20
Hunhír.info

bogar-laszlo.jpgLátni kellene tehát, hogy az ősi görög kultúra kentaurábrázolása csodásan pontos, szimbolikus megjelenítése valaminek, ami az ember legfőbb lényege. Az, hogy összekötő kapocs legyen Ég és Föld között. Talán ezért is volt az ember görög neve antroposz, vagyis a lény, aki ,,felfelé tekint", a földtől az ég felé. És ez így karácsony táján talán mégis csak reményt ad ahhoz, hogy ,,kentaurlétünk" megannyi megpróbáltatását kicsit könnyebb szívvel viseljük el.

Az ókori görög kultúra mitológiai szerkezetében máig ható szimbólumok sokaságát alkotta meg, s e szimbólumok valójában az emberi létezés legalapvetőbb összefüggéseit tárják fel számunkra, máig ható érvényességgel. Ezek egyike a kentaur. Lássuk először is, mit ír a kentaurokról a lexikon. ,,A korai attikai és boiótiai vázafestményeken úgy ábrázolták őket, hogy egy emberalakhoz kapcsolódik egy ló fara, később már úgy, hogy egy emberi torzóhoz kapcsolódik egy ló marja, ahol a ló nyakának kellene lennie."

Egy másik, nem kevésbé ragyogó szakrális kultúra, a hindu bölcselet úgy tekint az emberi létezésre, mint amit a hét csakra energiamezői határoznak meg. A keleti gondolkodás kiindulópontja az, hogy nincs más a világon, mint az alkotó-építő szeretetenergiák örökös szabad áramlása. Minden baj, minden betegség és sérülés akkor és azért jön létre, ha a szeretetenergiák szabad áramlását valami gátolja. És mivel a világ mindig tele van ilyen gátló tényezőkkel, negatív energiaörvényekkel, így nincs más dolgunk, mint hogy életünk során folyamatosan felismerjük ezeket a negatív örvényeket, és megpróbáljuk megóvni tőlük az energiaáramlás kozmikus mezőit. A hét csakra a hindu mitológia szerint a legfőbb lét-funkcióinkat írja le a fejünk tetejétől a törzsünk aljáig terjedő térben. Középen helyezkedik el a szív csakrája, és ez kapcsolja össze az alsó három és a felső három csakrát. És tegyük mindjárt hozzá, ez a kentaurnál is a ló és ember közötti határ, a szív, azoknak az érzelmeknek a szimbóluma, amelyek az állat és az ember közös sajátosságai. Az alsó három csakra a testi energiáink meghatározó funkcióit látja el. A gyökércsakra a legmélyebb ösztönök világát jelenti, az őserőt, amelyből minden élőlény egész testi univerzuma táplálkozik, az eredet mindent tápláló gyökérzete ez. És egyúttal az élettér megvédésének, a hatalom gyakorlásának legmélyebb hajtóerőit is magába foglalja. A második csakra az ágyék csakrája, ahol a legfőbb hajtóerő, a szexualitás lakozik, a vágy, hogy egy másik lénnyel egyesülve folytathatóvá tegyük létünket a végtelen időben. A harmadik csakra a köldökcsakra, ez az élet fizikai fenntartásának táplálkozással összefüggő csakrája, egyúttal a zsákmányszerző ösztönvilág hordozója is. Az alsó három csakra tehát a legmélyebb állati léthez kapcsol minket. Az életfenntartásért, a fajfenntartásért és az élettérért való küzdelmet írja le.
A mai deszakrális lét kietlen cinizmusával fogalmazva a ,,három pé", a pénz, a p...na és a politika csakrái ezek, ahol a bennünk élő hüllő csak három élőlény kategóriát ismer. Először a zsákmányállatot, másodszor az ellenkező nemű fajtársat, akivel egyesülni lehet az utódnemzés, így az időben való folyatathatóság érdekében, és végül harmadikként az azonos nemű fajtársat, akivel meg kell küzdeni az élettér birtoklásáért.

Talán nem olyan nehéz felismerni, hogy a szívtől a ,,Föld" felé eső három csakra a bennünk élő állat lakhelye, vagyis a kentaur ,,övön aluli" része, az ,,alhas" világa ez, ami az ,,élet-időben", a Kronoszban játszódik. Ám a verssor úgy folytatódik, hogy ,,...a mindenséggel mérd magad", vagyis helyezd el az életed, és annak nyers ösztönenergiáit a Kairoszban, ami a ,,lét-idő" az öröklét megszentelt ideje. Az ősi görög kultúra ezért használt az idő megnevezésére két fogalmat, a Kronoszt és a Kairoszt, amely kettősséggel a nyugatias modernitás rontott léte már nemigen tud mit kezdeni. Jellemző módon csak a Kronosz maradt meg a krónika vagy kronológia, kronométer szavakban, de a Kairosz ,,elveszett", s ma már legfeljebb a ,,beavatottak" ismerik jelentésének mélyebb tartalmait.
Ám a szív felett elhelyezkedő további három csakra valami mást beszél el számunkra. Ez az ,,Isten képmása ember" világa, azé a szeretetlényé, akinek az a hivatása, hogy megszelídítse az állati energiák ösztönvilágának szilaj kavargását. Nem az a feladatunk tehát, hogy az anyagi világ fizikai élvezeteit, a táplálkozás és a nemiség csodás gyönyöreit elfojtsuk magunkban! Hanem az, hogy amint az ima is fogalmaz, ,,szenteltessék meg", vagyis hogy szépen, szelíden, türelemmel és alázattal illesszük be ezeket a ,,gyönyöröket" a kozmikus szeretetenergiák végtelen, szabad áramlásába. A szív feletti csakrák szeretetlénye, a kentaur emberi felső teste ezt szintén három nagy energiamezővel valósítja meg. A torokcsakrával, ahol az emberi beszéd, a mágikus erővel bíró szavak világa lakozik. ,,Kezdetben vala az Ige és az Ige vala az Istennél és Isten vala az Ige" - írja János evangéliuma. A kimondott szó kozmikus energiával rendelkezik, ezért lehet az alkotó, építő, gyógyító szeretet és persze a pusztító rombolás fegyverként használt eszköze egyaránt. A következő csakra a ,,harmadik szemként" is ismert szellemi alkotóerő központ, a ,,KÉP" központja, amely KÉP-zeletünk segítségével kinyitja a KÉP-ességek tereit, ez tehát a még nem létező jelenségek ,,elgondolhatóságának" világa, az érzékenység és intuíció spirituális központja. És végül a fejtetőn elhelyezkedő koronacsakra, emberlétünk igazi ,,megkoronázása", ahol az Ég felé nyílik ki emberi világunk.
Látni kellene tehát, hogy az ősi görög kultúra kentaurábrázolása csodásan pontos, szimbolikus megjelenítése valaminek, ami az ember legfőbb lényege. Az, hogy összekötő kapocs legyen Ég és Föld között. Talán ezért is volt az ember görög neve antroposz, vagyis a lény, aki ,,felfelé tekint", a földtől az ég felé.
És ez így karácsony táján talán mégis csak reményt ad ahhoz, hogy ,,kentaurlétünk" megannyi megpróbáltatását kicsit könnyebb szívvel viseljük el.

http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=71356
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szidja a cigány a másik lovát!
  2013-12-24 09:29:35, kedd
 
  Szidja a cigány a másik lovát!

Posted on 2013/12/23 Szerző: Admin
Csak negyvenszer emelt adót a döbrögista horda
Az élelmiszeráfa és az üzemanyagokat terhelő jövedéki adó csökkentését sürgeti az MSZP.

Az alapvető élelmiszerek 27 százalékos forgalmi adója elviselhetetlen, ezért ha a szocialisták tavasszal kormányra kerülnek, első intézkedéseik között 5 százalékra csökkentik. Erről Józsa István szocialista frakcióvezető-helyettes beszélt sajtótájékoztatóján.

Az MSZP-s politikus indoklásul elmondta: egy liter tej 2010 óta 195-ről 243 forintra, 25 százalékkal drágult, egy kiló liszt 112 helyett 146 forintba, egy kiló krumpli pedig 126 helyett 164 forintba kerül, 30 százalékkal többe.

A szocialisták emellett szorgalmazzák az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentését is az európai uniós minimumszintre. Ezt azzal magyarázta Józsa István, hogy a benzin literenkénti ára 315-ről 406 forintra emelkedett, a gázolaj pedig 45 százalékkal, 292 forintról 426-ra drágult a 2010-es kormányváltás óta. A jövedéki adó csökkentésével az üzemanyagok ára nagyjából 20 forinttal mérséklődne literenként - közölte.

Azt is mondta, hogy az Orbán-kormány tizenkét új adót vezetett be, és negyvenszer döntött adóemelésről, miközben a beruházási ráta három év alatt 30 százalékkal csökkent Magyarországon. Megjegyezte egyúttal, hogy az általuk javasolt adócsökkentések a belső fogyasztást is élénkítenék, hozzájárulva a gazdasági növekedéshez.

Józsa Istvánt arról is kérdezték újságírók, hogy a hétfői kormányülésen téma a devizahitelesek helyzete és állítólag a magáncsőd intézménye is. Az MSZP-s politikus azt mondta: az egyéni csődvédelem bevezetését az MSZP kezdeményezte először, még 2011-ben, mert meggyőződésük, hogy sok emberen segítene. Szerinte az Orbán-kormány így évek óta súlyos mulasztásban van.
(NOL)

Bal-Rad komm: Karácsonyi “kedveskedés" gyanánt a Moszop maffia ügyeletes odamondója még hördült egy velőset! (Talán nem is hazudott, csak a maguk részét felejtette el ezúttal is elmondani!)
Reményeink szerint nem fogunk unatkozni a döbrögista válaszra várva. Véljük, hogy a mantraügyelet már dolgozik a viszonthörgésen-és azt hamarosan halljuk is.
Kuszafog Pöszike, Zsigó, Giro-Szász,-vagy valamelyik még nem csontrészeg mantrátor-már köszörüli a torkát, hogy a Nemmegszoritások Nemzethy Kormánya micsoda áldásos...stb. stb. stb.

http://balrad.wordpress.com/2013/12/23/szidja-a-cigany-a-masik-lovat/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Követendő (ez is) orosz példa!
  2013-12-24 09:27:42, kedd
 
  Követendő (ez is) orosz példa!


Posted on 2013/12/23 Szerző: Admin
Az orosz oktatási intézményeknek ezentúl kötelező lesz kiakasztaniuk a nemzeti lobogót az épületükre, valamint az oktatási szünetek utáni első tanítási napokon lejátszaniuk az orosz himnuszt - olvasható a Kreml honlapján hétfőn közzétett rendeletben.
A Vlagyimir Putyin orosz elnök által aláírt rendelet célja, hogy hozzájáruljon “az állampolgári tudat és a hazafiasság" megerősítéséhez.

A rendelet értelmében a fehér-kék-piros zászlónak állandóan kinn kell lennie az oktatási intézmények területén vagy épületeinek falán.
A nemzeti himnuszt a szeptember elseji tanévkezdéskor le kell játszani, akárcsak a többi nemzeti vagy helyi ünnep miatt elrendelt oktatási szünet utáni első tanítási napon.
“Az orosz zászlóról" és “az orosz himnuszról" szóló törvények erre vonatkozó módosítása 2014. szeptember 1-jén lép életbe.
Putyin korábban úgy nyilatkozott, a törvénymódosítás hozzájárul ahhoz, hogy “hazafiakat neveljen a fiatalok között".
Egy augusztusi tanulmány adatai szerint az oroszok közel harmada keveri a nemzeti zászló színeit. Az oroszok 54 százaléka tudja fejből a himnusz első sorait, a megkérdezettek ugyanekkora hányada vallotta, hogy “büszkeséget és csodálatot érez" az állami szimbólumok láttán.
(MH)
Bal-Rad komm: Márpedig ez igy van rendjén! CSAK NEMZETI SZIMBÓLUMOKAT AZ INTÉZMÉNYEKBE!
A jelenlegi orosz himnusz pedig jellegét tekintve őrzi az egykori szovjet himnuszt!
(A női kézilabda VB alkalmával játszott magyar himnusz viszont paródia! Magyar embert csak undorral tölthet el ez a “csárdásosra" sikeritett zenebohózat!)

http://balrad.wordpress.com/2013/12/23/kovetendo-ez-is-orosz-pelda/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Grecsó Krisztián: Adventi leltár
  2013-12-24 09:25:01, kedd
 
 
Grecsó Krisztián: Adventi leltár
Szerző: Grecsó Krisztián | Megjelent a 2013. december 22.-i lapszámban

Az idei adventet, így hozta a sors, leltározással töltöttem.

Lett időm, csöndem, fájdalmam hozzá, hogy fegyelmezetten levonjam a következtetéseket: hol tartok, mit csinálok, kit szeretek és ki szeret. Közben szépen csöndben csodáltam a fájdalmam hőseit, az orvosokat, a nővéreket, akik, ha a pokol újabb körébe értem, még egy adag csillapítót kötöttek a branülbe. Lassan, cseppenként oldódott a méreg, könnyű lett a testem. Nézegettem ezt a csenevész tehetetlen valamit, te lennék én, mondtam neki, te vagy a testem, és így megcsaltál, elhagytál. És hát persze nem. Nyilván én viselkedtem úgy vele, hogy rám szólt, mit szólt, parancsolt, tessék szeretni, tessék figyelni! Elég a felszínes magamutogatásból, elég, hogy úgy élsz, mint egy hősugárzó. Tessék úgy élni, mint egy szivacs. Befogadni, elfogadni a jó szót, a törődést, a szeretetet, elhinni, hogy önzetlenül jön, tényleg, bízni abban, aki hozzám akar tartozni.

A félálom, a kába ébrenlét, a semmi világa olyan, mint egy élet-mozi. Jön vissza a régi harkályos udvar, Juszti mama, a ház, amit apám épített, barátok, kollégiumi szobák, szeretők, és jön, szépen lassan - hogy mind elmúlt. Egyik sincs már, nem lehet abba a harkályos udvarba visszamenni, nincs az a baromfiól, ahonnan mindig kiszabadult a törökkakas. Nem ülünk már Juszti mamával ki a gangra, ahonnan a gazos, fás, őserdős kertre látunk, és várjuk, hogy múljon a délután. És én néha megfogom a kezét. Tudom, pedig kisgyerek vagyok még, hogy erre mindig emlékezni fogok.

Aztán ott a lebegésben, a vágyban, a reményben, hogy egyszer majd nem fáj, rájövök, hogy nem is kell oda visszamenni. Nem kell sajnálni, hogy nincs. Végre meg kell a veszteségüktől szabadulni, különben nem tudok örülni neki, hogy voltak. Csak fájdalmat okoznak, ha nem tudom őket elengedni. Isten veletek, régi barátok, régi gangok, isten veled, dugós puska, pedálos autó, szervusztok szeretők, idén karácsonykor az az ajándékom nektek, hogy elengedlek titeket. Menjetek! Ti vagytok a gyönyörű, kormos, keserédes, tragikus és fölemelő múlt. És én végre megint szeretni foglak titeket, rátok mosolygok néha, ha előkerül egy rosszul exponált fénykép, egy bérmálkozási emlék, egy régi feszület, mert ez a csoda mind az enyém volt: ebből a csodából vagyok én. És arra kérlek titeket, ha már így beszélünk, hogy ti is engedjetek el engem. Elég volt, nem akarok mindig köztetek élni, belőletek lenni, hadd legyek én a jövő múltja, csodája, a fényes, cukros jelen. Hadd szeressem, ami van, és gyúrjam, birkózzam, formáljam a napokat. Szeressem, aki szeret. Félre ne értsetek. Ez nem a feledés. Nem foglak megtagadni titeket, éppen ellenkezőleg, együtt nevetünk majd a sok sutaságon, megbocsátjuk a botlásokat, a kisiklott sorsokat.

Aztán az is megért bennem, hogy az alázat és a hála az élet két legnagyobb csodája. Soha olyan tiszta nem tud lenni a lélek, mint amikor végre leteper minden dacot, tartást, kivagyiságot és rangot. Nyitott szívvel, hálával elfogadja a segítséget. Amit néhány napja még megalázónak, gyötrelmesnek, szemérmetlennek érzett volna. A test függése a lélek szabadsága. Rögtön látja a szem, amit addig nem látott. A mogorva, kemény nővérben az embert, az illatos, tiszta lepedő üdvét. Látja, mennyi lemondás, becsület, emberi szorgalom tartja egyben ezt a rendszert. Hiába ostoba, korrupt ez az ország, a napok hősei még viszik a vállukon: tanítók, nővérek, könyvtárosok, takarítók működtetik a hazát, és segítik, hogy ember maradhasson, aki szeretne. Akinek még van esélye.

A régi MÁV-, ma Honvéd-ispotályban telt velem az idő. A szegénység és nyomor mára ott is fülig ér. Minden nap tönkremegy vagy tönkretesznek (,,átszerveznek") valamit. Az aggódó, kimerülésig dolgozó nővérekből néha kiszalad, hogy ezt kellene megmutatni, erről kellene beszélni. Mosolyogtam rájuk, erről hiába, úgy is jönne egy szóvivő, aki elmondaná, ki teljesít jól. Inkább azt árulnám el, így karácsonykor, hogy visszeres lábbal, hullafáradtan, a műszak vége felé, még egy kört tenni egy betegért - aki néhány nap múlva már biztosan nem lesz ott, mert vagy meghal, vagy gyógyultnak nyilvánítják, és aki nem is fog emlékezni rájuk, de most a fájdalomtól fetreng vagy pelenkát kell rajta cserélni -, nos, ez konkrétan hőstett.

Nézem azóta a rohanós napokat, a háborgó posztokat, kinek milyen bánata, búja van. Nehéz, persze, nehéz behúzni a karmokat, leakasztani a harag kampóit, nem várni, nem lesni, mitől lehetne dühödtebb, lázongóbb az idő. És ha valaki azt kérdezi, mi tétje, eredménye ennek, afelé könnyű a replika: ne papolj. Én nem fogok. De ha sikerül, kedves olvasó, a saját kedvére, próbálja meg átélni a csodákat, amit eldugott magának a sors. A hazaérkezését mondjuk. Megérezni a saját otthon sosem érzett illatát. Betakarózni a régi pléddel, összehajtogatni a párunk kinyúlt pulóverét. Kinézni az életre váró, alvó kopár téli kertre. Hallgatni, ahogy serceg a serpenyőben a tükörtojás. Nézni, ahogy oldódik a kamilla a kancsóban. Aztán hagyni, hogy elaludjon a vállunkon a kedves, érezni a csiklandós leheletét a nyakunkon. Szép az élet, tinéktek nem magyarázom.

Szerzőnk az Élet és Irodalom munkatársa

http://www.vasarnapihirek.hu/szerintem/grecso_krisztian_adventi_leltar
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Deutsch Tamás üzenőfalán egy válasz:
  2013-12-24 09:16:11, kedd
 
  Deutsch Tamás üzenőfalán egy válasz:

"Tisztelt EP képviselő!

Horváth Andrással kapcsolatos megjegyzésére: szeretném kikérni a nevében, hogy nem futó bolond. Ha az, akkor ezekből a sok futó bolondokból csináltak sok agymosott polgárt, akik ma elhiszik, hogy Magyarország jobban teljesít.
Ha a sok futó bolond felszabadul az agymosás állapotából akkor nézze meg, hogy mi lesz majd. Csak azok állnak Önök mellet akik félnek, vagy közel vannak a "cseresznyés tálhoz". Jó állás, + juttatás. Ön segített már valakinek csak úgy, ÖNZETLENÜL?
Ez az ember nagy tehertől szabadult meg, amikor megtette azt, amit tett. Ön naponta szabadul meg terheitől, ezekkel a bántásokkal. Magas lóról beszél és kondás módjára ossza a jelzőket a magyar emberekre. Önnek magyar az anyanyelve, miért csak a zsargont használja?
Miért nem vállalja nyilvánosan oldalát? Vannak olyan munkahelyek ahol a beosztottak is értékelhetik vezetőik éves munkáját viselkedését, anonim. Vezetőmnek nem tekintem, de megvan a vélemény. További jó munkát kívánok Önnek és szép magyar beszéddel illesse Magyarország polgárait."

Ez a pökhendi, magas lóra ültetett havi nettó kétmilliós jövedelmű ember négymilliárd forintos kárt okozott csak a stadionbeléptetőkkel!! Az MTK romokban hever, most támogatta meg a magyar állam az adóforintjainkból. Nem mellesleg a csapat költségvetését lenullázó elnököt D. Tamásnak hívják!
Ilyen emberektől aztán mire lehet számítani? A Fidesz vajon tudja a választ? Például arra a kérdésre, miért futtat egy ilyen embert hosszú évek óta? Bár ahogy a névsort elnézem, nincs egyedül rajta! Elég sok a defektes káder a társutas kereszténydemokratának mondott pártocskában is.

Megszorítás: további 670 millióért veszünk stadion-beléptető rendszert
Kik a magyar foci urai?

(- A Magyar foci és a Magyar kormányok egy szinten muzsikálnak! Az egyik focizni nem tud, a másik gondolkodni! Az egyik bundázik a másik visszaoszt! Mindkettő hazaáruló!)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A zsidóság legmilitánsabb körei a holokauszt "relativizálásá
  2013-12-24 09:15:21, kedd
 
  2013-12-24. 09:11
A zsidóság legmilitánsabb körei a holokauszt "relativizálásával" vádolják a Sorsok Házának megalkotóit - Schmidt Maca is börtönben végzi?

A hazánkat megszállva tartó zsidóság bizonyos körei háborognak, mert nem tetszik nekik a Józsefvárosi pályaudvaron 5 milliárd forintból épülő új holoemlékhely, a Sorsok Háza kialakításának ,,koncepciója". Hiába, a töménytelen mennyiségű pénz önmagában nem elégíti ki őket. A magyarság további megalázására is vágynak.

Schweitzer József
Schweitzer József nyugalmazott főrabbi szerint ,,a helyszín megválasztása nem megfelelő, mert a Józsefvárosi pályaudvar nem köthető a hazai zsidóság tömeges deportálásához, beleértve a gyermekek deportálását is". A nem is oly rég súlyos utcai támadást hősiesen túlélt főrabbi inkább az ,,egykori budapesti gettó területén fekvő Rumbach utcai zsinagóga épületében" alakítana ki egy újabb holokauszt-zarándokhelyet. (Egyáltalán nincsen kizárva, hogy a végén még oda is felhúznak majd neki egyet.)

Heisler András
Heisler András, a Mazsihisz elnöke attól fél, hogy Schmidt Mária és munkatársai ,,relativizálják" a történelmet, vagyis a holokausztot más népirtásokkal azonos szintre helyezik. Ami azért történhet meg, mert Schmidt Mária a Terror Házában is olyan kiállítást rendezett, amely a ,,Mazsihisz történelemszemléletével ellentétes" - jelentette ki a magyarellenes zsidó vezető. Mint mondta, a ,,Terror Házában egymás mellé helyezik a nyilas és a kommunista diktatúrákat, ami azonnal elvezet a két rendszer összehasonlításához, a kommunista tömeggyilkosságoknak és a holokausztnak a relativizálásához". A Mazsihisz elnöke egyúttal ismételten kinyilvánította a zsidó faji felsőbbrendűségen alapuló holokauszt-vallás egyik alaptételét: ,,A holokauszt egyedi, unikális történelmi jelenség, semmivel nem összevethető, semmivel nem összehasonlítható. Minden összevetés, minden hasonlítgatás a történelem relativizálása".

Schmidt Mária
De nehogy Schmidt Mária rossz útra tévedjen, a Mazsihisz számára ,,hiteles emberekből álló csapat" fog dolgozni a ,,projekt társadalmi kontrollján". Amire azért van szükség, mert az épülő holoemlékhelynek a fő célja az lesz, hogy tovább erősítse a magyarság bűntudatát, és ezzel is gyengítse a nemzet ellenálló erejét. ,,Nem szeretnénk, ha a sok látogató, a sok gyerek a kiállításról hamis történelem-tudattal jönne ki: lám', milyen rossz emberek voltak ezek a csúnya nácik, még szerencse, hogy a derék magyarok megmentették a zsidókat" - szögezte le Heisler. Aki világossá tette azt is, hogy a holokauszt két alapdogmájához a Sorsok Háza felépítése során feltétlenül igazodni kell: az egyik, hogy ,,nem az embermentés jellemezte a korabeli magyar társadalmat", a másik pedig, hogy ,,a holokauszt nem 1944. március 19-én kezdődött".

Kálmán C. György
Kálmán C. György megélhetési rettegőnek, valamint a Jobbikot korábban gyerekgyilkosokhoz hasonlító György Péter magyargyűlölő ,,esztétának" elsősorban a Sorsok Háza elnevezése nem tetszik. Mindketten a Magyar Narancs című militáns zsidó lapban kiáltották világgá rettegésüket. Szerintük ugyanis sorsa csak annak lehet, aki bele is tud szólni annak alakításába, ezzel szemben a ,,haláltáborokban" lemészárolt zsidóktól elrabolták a sorsukat. Ők tehát inkább ,,sorstalanok" - mint ahogyan Imre Kertész regényének a címe is sugallja. A ,,Sorsok Háza" elnevezés a két magyarellenes cionista szerint azt a téves képzetet kelti a látogatókban, hogy a ,,legyilkolt" zsidóknak ez a szörnyűséges sors jutott osztályrészül, mint ahogyan a ,,tervszerű hajtóvadászat" végrehajtóinak, vagy éppen a ,,cipőfelsőrész-készítőknek" a ,,tekebajnokoknak" és a ,,manökenek" is megvan a maguk sorsa. Ha ugyanis az ,,előre eltetvezett, ipari méretű népirtás több millió áldozatának" tragédiáját ,,sorsnak" tekintjük, akkor ezzel szinte elkerülhetetlennek, már-már normálisnak állítjuk be azt, ami pedig - az ismert holodogma szerint - valójában ,,fölfoghatatlan borzalom", ,,semmivel össze nem hasonlítható tragédia", vagy - ahogyan Áder János szavaival - ,,a teremtés fokozhatatlan tragédiája." (Áder János felejthetetlen szavai!) Kálmán C. György cikke végén azzal fokozza a rettegését, hogy megpendíti a gondolatot: Schmidt Mária és köre tudatosan értékeli le, vagyis relativizálja a holokausztot. ,,Márpedig ez van kitalálva. Jól ki van találva" - fejezi be írását a megélhetési rettegő. (Megnyugtathatom: a filoszemita Schmidt Máriának és körének esze ágában sincs a holokausztot relativizálásával magukra vonni a zsidók haragját. Majd bolondok lesznek lemondani a tisztes havi fizetésükről, külföldi utazásokról, ösztöndíjakról és a hozzájuk áramló nagy összegű pályázati pénzekről.)

György Péter
György Péter fajtársainál világosabban fogalmazott, egyértelműen a Sorsok Háza alkotóinak értésére adva, mi az elvárás velük szemben: ,,Ennek az emlékhelynek az lehet a küldetése, hogy az új nemzedéket megmentse a felelősségtől rettegő, magyarnak gyáva, antiszemita Jobbiktól. Hogy segítsen nekik megérteni: a saját életük veszíti el méltóságát, értelmét, tisztaságát, ha nem ismerhetik fel, hogy az 1944-ben történtekért az a magyar társadalom is felelős volt, amelynek ma ők a tagjai."
Korábban Karsai László a Népszarának adott interjújában már megfogalmazta kifogásait a készülő Sorsok Házával, illetve általánosságban a 2014-es holokauszt-emlékévvel kapcsolatban. Hazánk ,,legtekintélyesebb holokauszt-történésze" akkor arról beszélt, hogy Schmidt Mária ,,nem szakértője a holokauszt témájának", és a ,,Józsefvárosi pályaudvar nem autentikus helyszíne a vészkorszaknak", mivel a vidéki zsidók tömegeit nem onnan deportálták. Karsai ezen kívül hosszabb előkészületeket várt volna el a Lázár János vezette Holokauszt Emlékbizottságtól, viszont hősiesen elismerte: ,,nem áll rendelkezésünkre olyan sok gyermektörténet, melyből valóban színvonalas kiállítás építhető". (Ez a megállapítás persze minden holokauszt-kiállításra igaz.) Karsai - összhangban az méregdrága holokauszt-projektet bíráló más magyarellenes cionistákkal - hangsúlyozta, hogy a kormány egyáltalán nem kíván ,,szembenézni a múlttal", ami abból is látszik, hogy ,,Lázár Jánosnak és Schmidt Máriának minden második mondata az embermentőkről szólt". Márpedig az embermentők Karsai szerint sokkal kevesebben voltak, mint a ,,zsidók legyilkolásában" (valójában: a deportálásban) segédkezők. Az üzenet egyértelmű, és pontosan megegyezik azzal, amit György Péter és a többi magyarellenes gyűlölködő zsidó is parancsba adott: a Sorsok Háza kiállításának a célja csakis az lehet, hogy tovább mélyítse a magyarság bűntudatát, és a szolganép értésére adja, hogy a zsidók felsőbbrendűek, világ- és történelemszemléletüket pisszenés nélkül kell elfogadni, őket bírálattal illetni tilos, nekik engedelmeskedni pedig kötelező.

Karsai László
Karsai a Népszavában megjelent interjújában hamisak nevezte a 2014-es holokauszt-emlékév programját, mivel álláspontja szerint a tervezett megemlékezések és rendezvények célja ,,nem a szembenézés" (értsd: bűntudatkeltés) lesz, hanem annak bizonyítása, hogy a ,,kormány nem antiszemita". De ha ez igaz, akkor felmerül az alábbi kérdés: vajon nem éppen az oly kétségbeesetten tagadott zsidó világhatalom létezésének bizonyítéka-e, hogy a ,,magyar" kormány, továbbá a világ kormányainak és vezető politikusainak jelentős része pénzt, időt és fáradságot nem kímélve igyekszik bizonygatni, hogy ,,nem antiszemita"?
Perge Ottó - Kuruc.info

További részletek: http://kuruc.info/r/39/121917/#ixzz2oNVXjZb0
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A széklet és vizelet ürítése után mindig használjunk WC-papí
  2013-12-24 09:14:12, kedd
 
  2013-12-23. 21:20
"A széklet és vizelet ürítése után mindig használjunk WC-papírt!" - Tananyag mélyigényteleneknek

Jakab Péter, a miskolci Jobbik önkormányzati képviselője írja Facebook-oldalán:
Miközben nemrég egy ország háborodott fel azon, hogy a téli közfoglalkoztatás keretében a közmunkások napocskát rajzolgatnak havi 50 ezerért, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság illetékesei a Szociális és Munkaügyi Minisztérium támogatásával úgy gondolták, ennyi pénzért mást is tanulhatnak az érintettek: kiegészítő tananyagot készítettek - ki tudja hány millióért - a borsodi közmunkások oktatásához. Íme, a ,,továbbképzés" néhány gyöngyszeme:

,,A WC nélkülözhetetlen tartozéka a WC-papírtartó a papírral együtt."
,,A széklet és vizelet ürítése után mindig használjunk WC papírt."
,,Mosakodni naponta többször is kell, legalább reggel és este, fürödni, vagy zuhanyozni minden nap legalább egyszer."
,,Legfontosabb teendő, hogy a szemetet ne összevissza dobáljuk az udvaron, hanem egy helyen gyűjtsük és vigyük naponta a közös szemétgyűjtőbe."
,,Munkaidő az, amely alatt az ember a munkahelyén a reá bízott munkát végzi."
,,A szabadidő akkor kezdődik, amikor a munkaidő befejeződik."

Nos, itt tartunk 24 év felzárkóztatás után: tanfolyam a WC-ről meg a szemetesről. A célcsoportban vannak mélyszegények és mélyigénytelenek. Előbbieknek munkára lenne szükségük, és nem a munkaidő definíciójára, utóbbiaknak meg hatósági szigorra, hogy valóban megtanulják: nem lehet mocsokban, fertőben élni! A téli közmunkabotrány újabb fejezete egyiket sem biztosítja. Ellenben eléri, hogy ezek után az ember már a napocskarajzolást is egy szintnek tekintse. És nem a legalacsonyabbnak.
(Forrás: Jakab Péter Fb-oldala)
Kapcsolódó:
- Bú, röf, háp, sípok, trombiták, avagy néhány szó az elmebetegek által kiagyalt "átképzési kurzusokról"
- A közmunkások nem csak hópelyhet rajzolnak, kanalakat is számolnak - fertőtleníteni kell a cigók után

További részletek: http://kuruc.info/r/6/121911/#ixzz2oNV8Q0e7
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 12 
2013.11 2013. December 2014.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 878 db bejegyzés
e év: 7437 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 529
  • e Hét: 6261
  • e Hónap: 17372
  • e Év: 170868
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.