Belépés
sanci81.blog.xfree.hu
-Minden ember, minden apró mozzanat, Életedbe úgy került, hogy magad vontad oda... Az pedig, hogy mit kezdesz velük, csakis rajtad áll! ... Czifra Sándor
2007.12.24
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
Fagyos városhatárnál
  2014-02-25 20:01:24, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Megfagyott fák
  2014-02-25 20:00:01, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Megfagyott tábla
  2014-02-25 19:59:06, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Mgfagyottan
  2014-02-25 19:58:17, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Csodálatos világ kép  
Gellért hegyi sikló
  2014-02-25 17:30:17, kedd
 
  Gellért hegyi sikló

Egy év múlva siklóval utazhatunk a Gellért hegy tetejére. A négy milliárd forintos beruházást közpénz nélkül valósítja meg a magánbefektető.




Link

Az összes engedély birtokában akár már holnap startolhat a Gellért hegyi sikló építése. A négymilliárd forintos beruházás alapját saját erő és banki hitel felhasználásával teremi meg a magánbefektető - amely azonos a Rác Fürdő beruházójával. A Fővárosi Önkormányzat, a Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat és a Rác Sikló Kft. öt évvel ezelőtt, 2009. január 16. napján kötött szerződést egy parkoló-garázs, valamint a Sikló megépítésére. A beruházó vállalta, hogy a szükséges jogerős és végrehajtható építési, illetve vasúthatósági létesítési engedélyek megszerzésétől számított 13 hónapon belül a munkálatokat befejezi, és a földfelszínt, illetve a létesítmények környezetét helyreállítja.
Tervek szerint a sikló bejárata közvetlenül a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílna. Ez az aluljáró kiválthatja a jelenlegi felszíni gyalogos átkelőt, mivel közvetlenül kapcsolódik a Gellérthegy gyalogos közlekedési útvonalához. A siklópálya alsó, Orom utcáig tartó, mintegy 100 méteres szakasza alagútban futna, majd az Orom utcától a felszín felett 2,5-3,5 méter magas hídszerkezeten haladna a Citadella sétányig. A Budavári Siklóhoz hasonlóan a vasútpályán két kötélvontatású kocsi közlekedne, de itt egy nyomon halad a pálya felezőpontján kitérővel. A két, egyenként 40 férőhelyes kabin óránként 540 fő szállítására alkalmas, és a nap 24 órájában közlekedik majd. A környezetbarát beruházás magánbefektetők pénzéből, közpénzek felhasználása nélkül valósulna meg, a Fővárosi Önkormányzatot az üzemeltetés során sem terhelné semmilyen pénzügyi kötelezettség.




Link

A RÁC Sikló Kft. tulajdonosai ez idáig a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BHGY Zrt.) - 25 százalékos üzletrész tulajdonos - és a RÁC Beruházó Kft. - 75 százalékos üzletrész tulajdonos - voltak. Mivel a Rác Sikló kiemelkedő a főváros idegenforgalma szempontjából, ezért a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta azt, hogy a BKK Zrt. névértéken, azaz 750 ezer forintos vételáron megvásárolja a BGYH Zrt.-nek a RÁC sikló Kft.-ben meglévő 25 százalékos üzletrészét. A szerződést aláírták, így vételár kifizetése napokon belül megtörténik. A BKK kérdésünkre megerősítette: a beruházás nem közpénzből valósul meg, a BKK pedig a főváros nevében lép be tulajdonosként, így tehát a működtetésben vesz részt, de annak hasznából részesülne
A Sikló tőszomszédságában négy éve készült el, s áll üresen a teljesen felújított Rác fürdő, és mellé épült négycsillagos hotel. Idén ősszel itt is megállapodás jött létre ugyanis a főváros vezetése és a magánbefektetők között. Külön helyrajzi számra kerül a Rác fürdő, egy másikra a hotel és megint egy másikra a telek, amin az előbbi kettő áll. Ez utóbbinak tulajdonjoga a fürdőhöz hasonlóan a fővárosé marad, míg a hotel a beruházó Rác Nosztalgia Kft. (RN) tulajdonába kerül. Ez utóbbi cégből a magánbefektető - a Rác Beruházó Kft. - kivásárolta a főváros 25 százalékos tulajdonrészét. A következő lépcsőben a RN átvállalja a beruházásra felvett 7 milliárd forintos hitelt a fővárostól. (A rekonstrukcióra és építésre a Magyar Fejlesztési Bank folyósított kölcsönt, amit a főváros átvett a pénzintézettől.) A RN ezt a hitelt 30 év alatt fizeti vissza évi fix 2,5 százalékos kamat mellett a fővárosnak. A fürdő a főváros, a hotel pedig a RN Kft. tulajdonában lesz. A Rác fürdő üzemeltetésére az RN 30 éves szerződést kötött a Budapest Hévizei és Gyógyfürdői Zrt.-vel. A hotel és a fürdő várhatóan a jövő év közepén nyithat meg.




Link

Nagy attrakció lesz

A BKK korábbi közlése szerint a Gellérthegyi Sikló attrakció lesz, amit nem csak a külföldiek, hanem a magyarok többsége is felkeres majd. ,,A Gellért sikló terve az épített kulturális örökségi környezethez illetve a Gellérthegy természeti értékeihez egyaránt illeszkedik. A beruházás járulékos haszna lehet, hogy ösztönzőleg hat a Citadella erőd hasznosításának korszerű újrafogalmazásához, illetve a látogatók áramlási útvonalába bekapcsolja a déli vároldalt is."

A Sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik. Az aluljáró kiváltja a jelenlegi felszíni gyalogos átkelőt, mivel közvetlenül kapcsolódik a Gellérthegy gyalogos közlekedési útvonalához. A siklópálya alsó része, az Orom utcáig tartó, mintegy 100 méteres szakaszon alagútban fut, majd az Orom utcától 2,5 - 3,5 méter magas hídszerkezeten halad a Citadella sétányig. A pályán két kötélvontatású kocsi közlekedik, a pálya felezőpontján kitérővel, mivel mozgásuk egyidejű, de ellentétes. A kocsikat hidraulikus szerkezet tartja vízszintesen, ez indokolja a kocsi ellipszis formáját. A kocsi befogadóképessége 40 fő, a menetidő másfél-két perc lesz.

A sikló beruházása során a környezetvédelmi követelmények maradéktalanul teljesülnek. A terv egy uniós pályázaton környezetvédelmi támogatást is nyert. A Sikló által a Gellérthegyre irányuló turistabusz forgalom megszüntethető, amelyre az ott élő lakosok már évtizedek óta panaszkodnak. Csökken a légszennyezés és a zajterhelés.
A személyautók a Hadnagy utcában kialakított felszíni parkolóban állhatnak meg, a turistabuszok pedig a Rác fürdő közelében, a Hegyalja út és Krisztina körút sarkánál épülő buszparkolóban. A kör alakú parkolóban egy vasúti fordítókorong segítségével sugárirányban 13 busz parkolhat. Valkó Csaba, a Rác Kft ügyvezetője korábban elmondta, folynak az egyeztetések a BKK-val, és ha minden jól megy, ősszel elindulhat a beruházás. Számításaik szerint az építkezés egy év alatt befejeződhet, ebbe többek között beletartozik a banki háttér biztosítása és a kivitelező kiválasztása is.




Link

A siklókról

A sikló vagy siklóvasút nagy emelkedésű területeken, általában hegyoldalakon vezető különleges vasút. Az első ingaforgalmú siklót 1862-ben Lyon és Croix Rousse (Franciaország) között építették meg, Magyarországon 1870-ben épült meg a Budavári Sikló. Wein János 1894-ben készített tervei szerint sikló létesült volna a Gellért-hegyre, ennél a felső végállomáson álló szerelvény tartályába annyi vizet szivattyúztak volna, amennyi elegendő lett volna az utasokkal teli alsó állomáson álló szerelvény felvontatására. A gellért-hegyi sikló máig nem valósult meg.
A siklópályák a vasúti pályához hasonló kialakításúak, általában 600 és 4500 mm közötti a nyomtávolságuk. Ezen a pályán a járműveket sodronykötéllel vontatják. Létesítése rövid távolságú és nagy emelkedésű (50-900‰) szállítási feladatokra a legcélszerűbb. Kiépíthető kétsínes, háromsínes és ritkábban kétszer kétsínes (kétvágányú) megoldással. A járművek utazási szintje, vagy rakszintje olyan kialakítású, hogy a nagy emelkedőben való haladáskor is vízszintes marad.
A 300‰-esnél nagyobb emelkedőben közlekedő járművek állványkocsis kialakításúak.
 
 
0 komment , kategória:  Érdekességek  
Pecznyík Pál: Pedig Vele járva
  2014-02-25 17:27:26, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Szöveges kép  
Pecznyk Pál: Lelkünk Alkozója!
  2014-02-25 17:26:31, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Szöveges kép  
Pecznyik Pál: Jézus, nem hagyott magamra
  2014-02-25 17:25:39, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Szöveges kép  
Pecznyík Pál: Hála
  2014-02-25 17:21:39, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Szöveges kép  
Martin Luther King: Nincs nagyobb erő a szeretetnél
  2014-02-25 17:20:30, kedd
 
 


Link
 
 
0 komment , kategória:  Szöveges kép  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
2014.01 2014. Február 2014.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 455 db bejegyzés
e év: 5810 db bejegyzés
Összes: 50420 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1030
  • e Hét: 4465
  • e Hónap: 9203
  • e Év: 115347
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.