Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
Ki nevelje a gyermeket... 4. rész
  2014-09-25 18:21:34, csütörtök
 
  Meg kell könnyíteni az ÁRVA GYERMEKEK ÖRÖKBE-.FOGADÁSÁT.
Tilos kell hogy legyen az, hogy abból valaki üzleti hasznot akarjon önös érdekből önmaga számára húzni, hogy gyermekszülésre valami miatt alkalmatlanok - gyermek utáni vágyával visszaéljen!
*
Az lebegjen a szemünk előtt, hogy az ÖNHIBÁJÁN KÍVÜL ÁRVÁN MARADOTTAK is ISTEN TEREMTMÉNYEI és mindazzal az emberi tényezővel rendelkeznek, mint a teljes családba születő társaik.
Az árvákról való gondoskodás és családokban való nevelkedése legyen össz- társadalmi érdek!
*
Azoknak az újszülötteknek is fontos a vér szerinti szülei adatainak rögzítése, akikről valami miatt le kell mondania szülőanyjának és nemző apjának.
*
Vagyis, MINDEN EMBERNEK LEGYEN JOGA ISMERNIE GENEALÓGIAI - SZÁRMAZÁSI MÚLTJÁT! Még az örökbefogadottaknak is!!!

*
A törvény erejével MEG KELL TILTANI, hogy HOMOSZEXUÁLISOK - elhallgatván és tagadván a másságukat (betegségüket) - HÁZASSÁGOT KÖSSENEK - bármilyen anyagi és társadalmi előny reményében - heteroszexuális emberrel!
Meg kell tiltani a homoszexualitással való kérkedést is, így a melegfelvonulásokat. Ugyanakkor, aki homoszexuális párkapcsolatban akar élni az ellen nem lehet tenni semmit, de nem lehet megengedni, hogy ebből divatot, vagy ,,hagyományt" teremtsenek! Így, gyermeket sem fogadhatnak örökbe.
*
Indoklás: Amikor egy heteroszexuális nő gyermeket vár egy homoszexuális férfitól - védelem és gondoskodás helyett csak - kétségbeesett undorkodást kap gyermeke apjától. És örökös vádaskodást, merthogy minden egyes újabb ,,gyermekáldással" tönkreteszi a homokos apa életét!
*
Az ilyen apa örökös ,,menekülésre" kényszerül az ELVÁRÁSOK ELŐL!
*
És, mit tesz menekülés közben? ÁTHÁRÍT és ELHÁRÍT MINDEN FELELŐSSÉGET a heteroszexuális szülőre, mondván: ,,te akartál gyereket, te önként mondtál le ezzel karrierről, továbbtanulásról, mindenről, mert férjhez akartál menni és CSALÁDOT SZERETTÉL VOLNA"!
*
Ez: normális, heteroszexuális házastársaknál nem ilyen betegesen működik!
Ott ugyanis, EGYEMBERKÉNT KÜZDENEK A KÖZÖS GYERMEKÉRT, GYERMEKEKÉRT, az utódok sorsának sikeres alakulásáért.
*
Senki nem tudja elképzelni a MAGÁNYNAK azt a mérhetetlen voltát, amivel MAGÁRA MARAD A HETEROSZEXUÁLIS SZÜLŐ! Nem lehet egészséges lélekkel megélni a szülőséget és nagyon nehéz ilyen élethelyzetben egészséges lelkületű gyermekeket nevelni...


*

Az oktatásban és a művészetben tarthatatlan az az anyagias életfelfogás, hogy milliárdos értékű biztonsági berendezésekkel védjük azokat a művészi alkotásokat, melyeknek megalkotóit hagyták korábban éhen halni, vagy nélkülözni!
Ebből következően, az adott KÖZÖSSÉGNEK kötelessége TEHETSÉGEIT ,,hordozni", TÁMOGATNI, hogy AZOK a TEHETSÉGÜKET kibontakoztatván, a KÖZÖSSÉG JAVÁRA TUDJÁK ,,VISSZAFORGATNI".
Bóna Mária Ilona
.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki nevelje a gyermeket... 3. rész
  2014-09-25 18:20:30, csütörtök
 
  Egy életen át tartó tanulás: ÖNNEVELÉS és a "felnőttképzés"

Felnőttképzési program összeállításánál figyelembe kell venni, hogy - az élet minden követelményével és kényszerével behatárolt emberek - csaknem mindenfajta tevékenységét három alapvető tényező határozza meg:
1./ a család - legyen az meglévő vagy távlati - a házaspár és a gyermeknevelés problémái; idős, beteg szülők otthoni gondozásának összes problémája; az élet négy krízisszakaszának problémái;
2./ a szakmai munka - amelyben gondot okozhat: - a munkahely elvesztése, - a szakértelem elavulása, - a teljesítménnyel járó feszültség oldásának természetes igénye, - a rekreációra való törekvés;
3./ a jövő - helyünk megkeresése a társadalmi-gazdasági valóságban, háttér biztosítása, stabilitás, lakás, megtakarítás, elérhető célok kitűzése, részvétel egy olyan típusú társadalom építésében, amely biztosítja a jövőt és megfelel az EGYÉN vonatkozási kereteinek; a jelen fenyegetéseinek (környezetszennyeződés ártalmai, sugárszennyeződés, az emberi agresszivitás-terrorizmus, a közbiztonság hiánya, modern betegségek) túlélése.

*

1.) A családi életre való felkészítés és az egyének felkészülésének lehetőségeit társadalmi feltételeit meg kell teremteni az elkövetkezendő jövőben!
*
Itt a legfontosabb szempontok egyike, hogy ember nem alkothat nagyobbat, mint egy másik embert! Sőt, a gyermeknemzés- szülés- gondozás- nevelés nem is alkotás, hanem a teremtésben való tevőleges részvétel.
*
Minden szülőnek feladata, hogy a gyermekével ne csak az első levegővételtől, hanem a fogantatástól kezdődően együttműködjön, és együtt készüljenek a gyermek számára is sok megpróbáltatást hozó feladatra, az ÉLETRE.
*
Amíg a gyermek építi a testét, és építi a lelkét, majd a szellemét, bizony sok nehézségen megy át mind a gyermek, mind a szülő. Mindebből következik, hogy minden ÚJSZÜLÖTTNEK és GYERMEKNEK ALANYI JOGON JÁR a SZÜLŐI GONDOSKODÁS, teljes TESTI-LELKI odafordulás és JELENLÉT!

Erre az időre a társadalomnak kötelessége a gyermekéről, gyermekeiről gondoskodó szülőpárt támogatni akár erkölcsileg, akár anyagilag. Vagyis, mindaddig, míg nem valósul meg a teljes foglalkoztatottság, nem vonulhat ki az állam a gyermeknevelés költségeinek felvállalásából. Legalább annyi anyagi támogatást kell kapnia egy szülőpárnak, mint amennyit kapnak pillanatnyilag az állami gondozottak nevelését otthonaikban felvállaló nevelőszülők!
*
Tudatosítani kell a társadalom minden egyes tagjában, hogy a felnövekvő generáció termeli meg, állítja elő azokat az anyagi javakat, illetve nyújtja a szolgáltatásokat, melyekre elengedhetetlenül szüksége van minden embernek. Főleg öreg napjaikban azoknak is, akik nem tudnak, v. nem akarnak gyermeket vállalni.
Ezért, senki nem vonhatja ki magát a gyermekekről való gondoskodás anyagi feltételeinek előteremtésének kötelezettsége alól! Ilyen közteherviselésnek tartanám a gyermeket nevelők családi adózásának bevezetését.
*
A gyermeknevelés a legfelelősségteljesebb hivatás akár édes- akár nevelő szülőként vállalkozik rá valaki!
*
Nem szabad megfeledkezni arról, hogy "ideológiai válságban (is) van az emberiség, már mindent kipróbált..." csak az utódokról való gondoskodás problematikáját nem tudta még megoldani. Lehet, hogy ez lesz a veszte - mármint az emberiségnek?
Körül kellene egy kicsit nézni az élővilágban és akkor okulásul rájöhetnénk arra, hogy azok a fajok a legéletképesebbek, amelyek a legpraktikusabb módon oldották meg az utódokról való gondoskodást...

Tanulságul szolgálhat az Érintés hatalma című film - anyjuktól, társaiktól különböző fokozatokban elkülönített, megfosztott - kísérleti majmai, alanyai!
• Akár a katonai kegyetlenkedéseiben (militarizmusában), vagy politikai diktatúrák hatalmi nyomulásában (technokratizmusában) felnőtt: lelki sérülések okozta testi bajokkal (pszichoszomatikus-pszichovegetatív) zavarokkal küzdő ifjai!
• Vagy a fogyasztói társadalmak szüleiktől elidegenített, un "jó iskolákban" nevelt sikerhajhász (orientált), gyermekded- (infantilis) ifjai.
• Vagy az utcán fölnőtt, senkinek sem kellő "semmirekellő", elembertelenedett, koravén fiataljai.
*
Tehát, minden újszülöttnek az az érdeke, hogy a vér szerinti szülője gondoskodjon róla! Nyílván, aki akár analfabéta, vagy valamilyen más módon gátolt az utódairól való gondoskodásban, azt segíteni kell a többségi társadalomhoz tartozóknak és lehetőség szerint érdekeltté kell tenni ebben mindenkit.
*
Az nem lehet segítség, hogy gyermekeket szakítunk el szüleiktől, vagy szülőknek le kelljen mondaniuk gyermekeik neveléséről, mert akár a saját hibájukból, vagy önhibájukon kívül jövedelmező munka nélkül- vagy otthon nélkül maradtak!
*
Vagyis, ne az állam és intézményei vállalják át a gyermekekről való gondoskodást, hanem abban vállaljanak feladatot, hogy pl. analfabéta, többnyire cigány szülőket, nagyszülőket megtanítanak írni, olvasni... Pontosabban MEGSZERVEZIK az OKTATÁSUKAT, majd SZAKKÉPZÉSÜKET.
*
Nyílván, a TÖBBSÉGI TÁRSADALOM NYELVÉNEK ISMERETE elengedhetetlenül SZÜKSÉGES ahhoz, hogy BÁRMILYEN MÁS - akár SZAKMAI - ismeretet magyarul elsajátítson bárki...
A várandósság ideje alatt minden olyan -többnyire cigány szülőpárnak lehetőséget kell adni arra, hogy megtanuljon írni, olvasni, számolni, hogy gyermekét ne analfabétaként kényszerüljön fölnevelni, hanem képes legyen az önállósulásra...KÉPES LEGYEN az ÖNÁLLÓSÁG FELELŐSSÉGÉVEL MEGTERVEZETT ÉLETPROGRAM megfogalmazására, majd MEGVALÓSÍTÁSRA.

*

Az oktatásban és a művészetben tarthatatlan az az anyagias életfelfogás, hogy milliárdos értékű biztonsági berendezésekkel védjük azokat a művészi alkotásokat, melyeknek megalkotóit hagyták korábban éhen halni, vagy nélkülözni!
Ebből következően, az adott KÖZÖSSÉGNEK kötelessége TEHETSÉGEIT ,,hordozni", TÁMOGATNI, hogy AZOK a TEHETSÉGÜKET kibontakoztatván, a KÖZÖSSÉG JAVÁRA TUDJÁK ,,VISSZAFORGATNI".

(Folyt.köv.)

Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki nevelje a gyermeket... 2. rész
  2014-09-25 18:15:57, csütörtök
 
  A jelen embere, az EGYÉN (sejt) elsősorban magánember, aki a magánéletét általában családban éli le. A család, viszont a társadalom legkisebb egysége. E legkisebb társadalmi egység minősége meghatározója a társadalmi minőségnek.

Csak a jó családi háttér biztosíthatja az egyén számára a stabilitást, az elérhető célok megvalósulását.

Olyan jövőért érdemes élni, amelyikben az egyén MUNKÁJA révén a jövedelméből otthont tud teremteni, családot tud alapítani és születendő gyermekei számára - míg kicsik - gondoskodni tud asszonyáról, gyermekei anyjáról is - és ha megöregszik, vagy beteg lesz, akkor is EMBERI (erkölcsi- anyagi) MÉLTÓSÁGGAL élhessen. Ez a jövő!

Addig is, míg ez megvalósul, a társadalmi intézmények nem vonulhatnak ki az otthonteremtés, a gyermeknevelés- és oktatás, a betegellátás, az időskorúak gondozása költségeinek - legalább részleges átvállalásából! Pl. családi adózás bevezetése.

Egy otthonteremtési program ehhez adhatna segítséget, mert úgy adna támogatást, hogy az egyén számára megoldható legyen a lakhatás.

*

A teljesíthetetlen adóterhek miatt BEBÖRTÖNZÖTTEK, ELADÓSODOTT, HAJLÉKTALANNÁ VÁLÓ aktív korúaknak segíteni kell szintén a társadalomba, a családi életbe való visszailleszkedésben.
A börtönéveket tanulással lehetne eltölteni, majd a letelepedéshez, újrakezdéshez. A helyi HAJLÉKTALANOK számbavétele és a róluk való Szent Korona Szolgálat gondozó hálózatában tevékenykedők általi segítésének lehetséges módjait ki kell dolgozni és meg kell valósítani - azonnal!

*

A nagy-létszámú ,,kisebbséginek" nevezett cigányság számára - főleg, akik számára a családi pótlék volt az egyetlen megélhetési forrás - azonnali segítséget kell nyújtani az új értékrend szerinti szocializációhoz.
*
A Szent Korona Szolgálat helyi sejtjeinek segítségét meg kell szervezni.
*
Fel kell számolni az analfabétizmust a köreikben!
*
Addig sem tanulni nem tud, míg nem tud írni-olvasni-számolni!
*
Analfabétaként, pedig egy szakmai ismeretre sem tud szert tenni és ezért dolgozni sem tud! Ezzel nem lehet részese az önállóság felelősségével való életvitelre és a TÁRSADALOMBA való beilleszkedésre.

A nevelés oktatásban nagy fontossága van az EMBER LELKI- és TESTI voltának.
*
A jelen emberének nagy kötelessége még, hogy visszataláljon a TERMÉSZETHEZ, mert eredetileg annak része. Ezért, meg kell ismernünk azt a természeti környezetet, ami körülvesz bennünket. Meg kell ismernünk, hogy harmonikusan együtt tudjunk élni vele, óvni, védeni tudjuk azt, hogy utódaink - a jövőben élők is élvezhessék.
*
Az EMBER, minden idők embere nemcsak TERMÉSZETI LÉNY, nemcsak külső-belső fizikai-biológiai tulajdonságaival EGYEDI, egyszeri és megismételhetetlen, hanem LELKI ALKATÁVAL is az.
*
Az emberi léleknek szüksége van a hitre. Szükségünk van hitre jelenben, múltban és jövőben; hitre önmagunkban, embertársainkban, de legfőképpen a Teremtő mindenhatóságában.
A hit erejével fölvértezett, megerősödött ember nem érzi magát elveszetten egyedül ebben a globalizálódó világunkban.

A hit erejével megerősödött embert nem lehet meggátolni az önmagával szembeni igényes életfelfogás kialakításában sem!

Az ilyen ember nemcsak egyenjogú-, hanem egyenrangú polgára lehet saját hazájának.
(És, minden további, nemzetek közösségének.)

(Folyt. köv.)

Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki nevelje a gyermeket? 1. rész
  2014-09-25 18:10:25, csütörtök
 
  Ehhez a témához Rákóczi nagyfejedelem íródeákjának bölcselkedését szeretném idézni. Mikes Kelemen 1725-ben, fiktív levelinek egyikében (LXII) írta, hogy:

,,...jól nevelt, jól oktatott eszes leány asszonnyá változván, a fiát mind jól tudja nevelni, oktatni és tanítani, és aztot tehát az ország szolgálatjára alkalmatossá tenni..."

*

Példaképpen kövessünk nyomon egy újszülött útját, attól kezdve, hogy megszületett a kórházban és már nem szakították el az anyjától...

Majd, HAZAMEGY a SZÜLŐPÁR KISBABÁJÁVAL!

*

Hát ez az, ami óriási probléma Magyarországon! Van-e hova ,,haza"vinni azt a gyermeket?

Mert, az élővilágban többnyire úgy van, hogy előbb elkészítik a születendő utód/ok számára a ,,fészket". Nálunk ez évtizedek óta úgy van, hogy előbb meg kell szülni (v. ,,vállalni" előre) a gyermeket, majd a Hivatal, a Bank... elbírálja, hogy adható-e kölcsön az építkezéshez, otthonteremtésre. (Ez olyan, mintha a madarak előbb tojnák a tojásokat, majd fészket rakva, abba összegyűjtenék a közben ,,kihűlt", tönkrement tojásokat.)
*
Nem volt ez mindig így!
*
1945 előtt voltak BÉRLAKÁSOK, amelyeket ki lehetett bérelni. Nem kényszerült bele mindenki az erején felüli építkezésbe, ,,öröklakás" -vásárlásba. Csakhogy, ezeket az bérlakásokat állami tulajdonba ,,vették" és kiutalták 1945 után... Majd, az 1960-as évekre - elfogyva a kiutalandó lakások - panelépítkezésbe kezdtek... Átmenetileg még ez is jobb volt a semminél.

Mi a tanulság? Bérlakásokat kell építeni!

Ki kell találni olyan ösztönzőket, amivel érdekeltté lehetne tenni lakásépítő cégeket bérházak építésére!

*

Itt fel kell tennem egy régóta bennem ágaskodó kérdést: az újgazdag milliárdosoknak miért nem jut, jutott még eszükbe bérházak építésébe fektetni a pénzüket? Így segítve a felnövekvő nemzedékeknek az otthonteremtésben!
*
Ugyanis, a gyermeknevelés legpraktikusabban úgy oldható meg, ha van egy gondoskodó közösség, a CSALÁD, és van egy HELY, ahol ,,otthon lehetünk benne..."!

*

Folytatva az újszülött útját, amikor is az édesanya HAZAmegy gyermekével. Vagyis, HAZAFUVAROZZA a PÁRJA - mert ideális körülmények között - ott van mellettük oltalmazó, gondoskodó szeretetével. Ez azért is indokolt, mert NINCS KISZOLGÁLTATOTTABB ÉLŐLÉNY az ÉLŐVILÁGBAN, mint az EMBERI ÚJSZÜLÖTT és az őt világra hozó NŐ! (Hiszen ahhoz, hogy egy csecsemő fel tudjon önállóan ülni, ahhoz kb. 9 hónapra van szüksége. Ahhoz, pedig, hogy felálljon 11 hónap és, hogy járni is tudjon önállóan, legkevesebb 1 évre.)

*

Nem véletlen, hogy a II. világháború előtti Magyarországon igazi KULTUSZA volt a GYERMEKVÁRÁSNAK! Az egész NAGY-CSALÁD várta ,,Isten jutalmát"! Még a LEGSZEGÉNYEBBEK is MEGÜNNEPELTÉK az ÚJSZÜLÖTT ÉRKEZÉSÉT! Sógor- sógorasszony, koma- koma-asszony, mindenki egy-emberként segítkezett, hogy a lehető legkomfortosabb körülmények közé érkezzen az új családtag!

És: a legfontosabb, hogy az egyház is ott állt, készen a fogadásra a gyermek megkeresztelésével! Akkor még az egyház a magyar falvak életében nagyon fontos szerepet töltött be. Erkölcsi normákat, szokásokat, a családi élet alakulását jelentős mértékben befolyásolva.

(Folyt. köv.)


Bóna Mária Ilona

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az oktatás - ezen belül a felnőttképzés - ingyensségéről...
  2014-09-25 15:44:45, csütörtök
 
  Budaházy György 2014. szept. 21-i előadásában elhangzottakhoz,
http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=2ldbcgid_sU
mely-szerint:
"az oktatás ingyenes volt és ezért lehetősége lett volna mindenkinek tanulni".
hozzáfűzném a következőket:
*

A velünk legnagyobb létszámú- ,,kisebbségben" élő cigányság élethelyzete - az oktatás szempontjából - pillanatnyilag az egyik legnagyobb problémánk.

*
Arról van szó, hogy évtizedeken keresztül a cigányságot önmaga mennyiségi reprodukciójára kényszeríttette a mindenkori hatalom a sajátlagos segélyezési rendszerével.
*
Holott, amikor a többségi társadalom tagjai (saját földjén gazdálkodó parasztság, a saját műhelyében dolgozó és éppen polgárosodó állapotjában lévő kézművesség) minden önálló életvitelre képes réteg elveszítette fizetőképességét, a hagyományosan cigány szakmákat gyakorlók is elveszítették azt a megélhetőségüket, ami fenn- illetve eltartotta őket.
*
Mihelyt a cigány-szakmák képviselői 1945 után elveszítették a fizetőképes keresletet a munkájukra, földönfutókká váltak.
*
Abban a pillanatban, hogy megszűntek a mezőgazdasági kis magángazdaságok és egybeszántották ezen gazdák parcelláit, nem csak az erőszakkal téeszekbe teretek lettek az un. szocializmus kárvallottjai, hanem a cigány-szakmák mesteremberei is.
*
Ráadásul, évtizedeken keresztül a többségi társadalom rovására segélyezték őket és ezzel a többségi társadalom által un. bűnbakokká váltak, akikre minden rosszat rá lehetett fogni és a népharagot ráirányítani.
*
Éppen ezért, a cigányság számára kell a felzárkózáshoz a legtöbb OKTATÁSI támogatást megadni.
*
Hiszen, ők azok akik még a 8 osztályt sem végezték el a szocializmusnak hazudott társadalmi berendezkedésben! Minek is tanultak volna tovább, ha pl. az építkezéseken ők órabérben lazább teljesítményt nyújthattak, mint "BETANÍTOTT" munkások, míg a SZAKMUNKÁSOK teljesítménybérben halálra dolgozhatták magukat, hogy a megélhetéshez szükséges minimumot megkeressék! Mert, mihelyt kiugróan magas teljesítményre volt képes valaki, azonnal SZIGORÍTOTTÁK a NORMÁT... és ezzel egy állandó ÉHBÉREN TARTOTTÁK A SZAKMUNKÁSOKAT!
*
A cigány származásúak azonban hamar rájöttek arra, hogy nem érdemes ingázni a nagyvárosokba, ha legalább 6-8 gyermeket nemzenek asszonyaiknak, akik világra hozva ezen gyermekeket, eltarthatták a családfőt az utánuk járó állami támogatásokból.

A megoldás, természetesen nem az, amit a mostani kormány hirtelen kitalált, hogy KÖTELEZŐVÉ TETTÉK az óvodába járást MINDENKINEK! Teszi ezt a hatalom azért, nehogy az EU ráfogja Magyarországra a SZEGREGÁCIÓ VÁDJÁT!!! Mindenféle, a magyarságot hátrányosan érintő feltételt szabnak ahhoz a segélyhez való hozzájutáshoz.
*
Holott, elég lenne felnőtt-képző INGYENES iskolák sorát megnyitni, hogy a cigányság köreiben felszámolják az analfabétizmust!
*
De nem úgy, ahogy azt most teszik, hogy a "munkanélküli" állásnélküli magyar diplomások is együtt tanulják a betűvetést az analfabéta cigányokkal! Csak azért, mert a hatalom - idegen érdekeket kiszolgálva - retteg a szegregációs vádtól!!!

*
Inkább beáldozzák a magyarság tanultabb munkanélkülivé és gyakran hajléktalanná váló rétegét is azzal, hogy egyformán kezelik őket, mint "munkanélkülieket"!!!
*
Mindenkit érdekeltté kell tenni abban, hogy akarja az önállóság felelősségével megvalósítható életvitelt! Még a cigányságot is!

*
Ehhez még hozzáfűzném azt a tényt, hogy Magyarországon,1990 előtt - az 1980-as évekre - pont a MUNKÁSSÁG lett a legszegényebb!
*

Báthory Zoltán: a ,,Tanulók, iskolák, különbségek (Egy differenciális tanuláselmélet vázlata)" című könyvét olvasva megtudhatjuk, hogy az 1980-as évek szakmunkás rétegének gyermekei teljesítenek a legrosszabbul az iskolákban.
A továbbtanulási arányuk egyre kisebb... Az okokat ,,kutatva" megállapítják a szerzők: a szegénységgel, az egzisztenciálisan halmozott hátrányos helyzettel magyarázhatók az ,,alul teljesítések" (vagyis: képességeik szerint többre lennének képesek). BÁTHORY ZOLTÁN olyan statisztikai adatokra hivatkozik ebben, a mások munkáját is összegző tanulmányában, melyek ezt bizonyítják.
(Megjelent: 1992-ben a Tankönyv Kiadónál.)
Ezek után már azon sem lehet csodálkozni, hogy 1990-ben a 15 éves és ennél idősebbek 20,7 %-a NEM VÉGEZTE EL A 8 ÁLTALÁNOST!!! És 1,2 %-a ANALFABÉTA volt!!!
(Egy 1990-ben elvégzett statisztikai felmérés szerint. (KSH Statisztikai Évkönyv 1991.)
*
Nos, ez mind annak a magát szocialistának hazudó rendszernek a ,,SARA", amiben a mai napig dagonyázunk!!!


Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 5 
2014.08 2014. Szeptember 2014.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 17 db bejegyzés
e év: 136 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 560
  • e Hét: 837
  • e Hónap: 9441
  • e Év: 45382
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.