Belépés
kalmanpiroska.blog.xfree.hu
Minden kegyelem. Kovács Kálmán
1968.04.24
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
A hálás szív gyökere és gyümölcse
  2017-05-01 19:53:21, hétfő
 
  A hálás szív gyökere és gyümölcse

Lekció : 2Sámuel.7 : 1 -29 Textus : 2Sámuel.7:18

Egy olyan bűnről akarok beszélni ami általában meg van tűrve azok körében akik azt vallják, hogy ismerik az Istent. Ez egy nagyon komoly bűn mégis gyakran előfordul, hogy igazolni próbáljuk vagy úgy kezeljük mint ami nem nagy ügy. A keresztyének között is vannak olyanok akik nincsenek tudatában annak, hogy ez bűn. Sokféle formában mutatkozik meg, jelentkezik a felszínen: önsajnálat, panasz, depresszió,harag, zúgolódás, vagy dac formájában. Gyakran mindezen tünetek gyökere a háládatlanság bűne a mi kegyelmes, szuverén Istenünk iránt. A háládatlanság azokra jellemző akik Isten elleni lázadásban vannak. A zúgolódás és az Isten iránti háládatlanság miatt vesztek el sokan Izráel népe közül a pusztában. Pál apostol amikor beszél az ember teljes romlottságáról akkor említi a háládatlanság bűnét amely további bűnbe sodorta az emberi fajt : ,,Mert bár az Istent megismerték, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak; ...Annak okáért adta is őket az Isten...." (Róm.1:21-24). Másfelől a hívőknek meg van parancsolva, hogy mindenben hálákat adjanak ( 1Thessz.5:18). Mint akik meg vagyunk szabadítva a sötétség hatalmából ,,örömmel hálákat kell adjunk az Atyának, ki alkalmasakká tett minket a szentek örökségében való részvételre a világosságban" (Kol.1:12). Örvendező, állandóan hálás lelkület kell jellemezzen minket keresztyéneket. Nem meglepő látni, hogy akit Isten ,, szíve szerint való férfinak" nevezett egy hálás ember volt. Meg akarom vizsgálni a ,, hálás szív gyökerét és gyümölcsét" Dávid életéből a 2Sám 7 részének alapján.
Háttér: Dávid megerősítette a királyságát. A szövetségládát felvitette Jeruzsálembe és egy sátorba helyeztette. Építtetett a maga számára egy palotát. És miközben a Dávid harcai Izráel ellenségei ellen még nem értek véget, egy rövid időre Isten békességet adott neki (7:1). E csendes időszak alatt Dávid gondolatai arra a tényre irányultak, hogy miközben ő egy szép palotában lakik addig Isten ládája sátorban van(7:2). Dávid akar egy házat építeni Istennek. Az ő barátja Nátán próféta először azt mondja : ,,Eredj." De azon éjjel Isten szól Nátánhoz és megtiltja, hogy Dávid építsen neki templomot. De Isten elmondja azon éjjel Nátánnak azt is, hogy mondja el Dávidnak, hogy Isten fog építeni Dávidnak egy házat és hogy Dávid háza és királysága mindörökké állni fog (7:16). Abban ami úgy van megnevezve, hogy ,,dávidi szövetség", Isten megígéri, hogy el fog jönni a Messiás a Dávid leszármazottaiból. Dávid válaszában egy túlcsorduló hálaadás volt az iránta való isteni jóságért. Te gondolhatod azt: ,, Hát igen, ki nem lenne hálás Istennek ha olyan ígéretet tenne nekik is mint Dávidnak?" De ahhoz, hogy megértsük Dávid válaszának a lényegét, ahhoz először is meg kell lássuk, hogy Isten azt felelte Dávid álmára, hogy : ,, Nem." Ez egy nagyon kézzelfogható álom volt. Az ő elméjében Dávid le tudta rajzolni a szép épületet imádókkal elárasztva az épület udvarát. Meg akarta valósítani ezt a látható dolgot az Úrért. De Isten azt mondta : ,, Nem." Ahelyett Ő megígért vala-mit amit Dávid nem láthatott meg az ő életében: azt, hogy a Messiás az ő ágából fog származni. Ez az ígéret 1000 évvel később teljesedik be részben amikor Jézus megszületett de teljesen csak akkor fog beteljesedni amikor majd valamikor a jövőben elkezdődik Krisztus ezeréves uralma a földön. Mindez más fénybe helyezi a Dávid háláját, nemde? Ő könnyen csalódhatott volna és még megharagudhatott volna is az Istenre amiért elutasította az ő álmát. De az ő szívét betöltötte a hála. Dávidtól meg kell tanuljuk a hálaadást különösen akkor amikor Isten nemet mond a mi terveinkre!
1.A gyökér :A hálás szív az Isten szuverén kegyelmére való összpontosításból származik.
Dávid Istenre, az Ő céljára, és az Ő szuverén kegyelmére figyelt. Ez a fejezet a hálás szív gyökerének három jellemzőjét mutatja meg:
A.A hálás szív Istenre összpontosít és nem önmagára.
Gondoljunk arra, hogy milyen helyzetben volt akkor Dávid. Izráel királya volt nehéz évek után. Sok ellenséges nemzetet legyőzött. Kényelmes körülmények között élt az ő szép palotájában a fővárosban. Híres, erős férfi volt akit sokan szolgáltak. Az ő figyelme könnyen magára összpontosulhatott volna. Beleeshetett volna abba a csapdába, hogy elkezdi élvezni a kényelmes, jó életet és nem törődik az Isten dolgaival. De ő nem ezt tette. Ahelyett az ő gondolatait az Úr és az Ő célja felé irányította. Azzal volt megterhelve, hogy Isten legyen a nemzet középpontjában, hogy az ő népe Istent imádja. Egy templomot akart építeni, hogy ezáltal felmagasztalja az Urat és megadja Neki az Őt megillető helyet. Dávid nem tudott nyugodtan pihenni addig amíg az Isten háza nem vált valósággá. Dávid szíve Istenre és nem önmagára összpontosult. Még akkor is amikor Isten azt mondta, hogy nem, a Dávid álmára, Dávid még akkor is hálával volt eltelve Istennek az iránta való szuverén kegyelméért. Az egyik fő oka annak, hogy sokszor háládatlansággal küszködünk az, hogy magunkra összpontosítunk. Hajlunk arra, hogy keressük vágyaink beteljesülését, a kényelmünket és a boldogságunkat. Az uralkodó teológia a magyar keresztyénségben az embert és az ő boldogságát helyezi a középpontba, az Isten és az Ő dicsősége helyett. Azt tanítja, hogy Isten azért van, hogy kielégítse szükségleteinket. Azt is tanítja, hogy Krisztus azért halt meg értünk mert mi méltók vagyunk erre! Tehát sokan akik természet szerint énközpontúak Krisztushoz jönnek, hogy adjon nekik egy bövőlködő életet amelyet úgy gondolnak, hogy megérdemelnek, hogy nekik ahhoz joguk van és hogy az minden amire szükségük van. De ők soha nem térnek meg az énközpontúságukból. Majd ki vannak ábrándulva Istenből, meg csalódottak amikor Isten nem teszi meg azt amiről ők azt gondolják, hogy Isten megígérte, hogy megteszi. Sok olyan személy van a templomokban akik azért vannak ott, hogy Isten oldja meg a problémáikat és tegye őket boldogokká. Vajon azért akarják, hogy problémáik megoldva legyenek, hogy még hatékonyabban imádják és szolgálják az Istent? Nem, hanem azért akarják, hogy problémáik megoldva legyenek, hogy örülhessenek egy boldog életnek. Ők nincsenek megterhelve az Úrért és az Ő céljáért mint Dávid. Ahelyett, hogy Istenre figyelnének, ők arra figyelnek, hogy megpróbálják rávenni Istent, hogy elégítse ki az ők szükségleteiket, az ők testi kívánságaikat, hogy szerezzen nekik testi örömöt, hogy tegyen eleget kedvteléseiknek. Önmagukra összpontosítanak. Jézus nem azt mondta : ,, Ha valaki követni akar engem, minden szükségletét betöltöm annak, hogy élhessen egy boldog, kényelmes életet." Hanem ő azt mondta: ,, Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg magát és vegye fel az ő keresztjét és kövessen engem. Mert valaki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; valaki pedig elveszti az ő életét énérettem és az evangéliumért, az megtalálja azt (Mk.8:34-35). Ha egy hálás személy akarsz lenni akkor ne önmagadra és a boldogságodra összpontosíts hanem Istenre és az Ő nagy céljára az evangéliumban. Ha mi Istenre figyelünk és az Ő céljára akkor ő kegyelmesen megelégít minket. De ha magunkra összpontosul a figyelmünk akkor üresen fogunk eltávozni Istentől.
B.A hálás szív engedelmes Isten szuverén céljának (tervének).
Dávid templomot akart építeni; Isten azt mondta: ,,Nem". Azt a választ nem volt könnyű elfogadni mert Dávid kívánsága helyes volt. Nem magának akart valamit. Nem a palotájának a kibővítését vagy nagyobb fizetést akart. Ő egy házat akart építeni Istennek. Szándéka tiszta volt. De Isten azt mondta nem. Az igaz, hogy Isten becsomagolta az Ő elutasítását néhány más csodálatos ígéretben. De mindazáltal ez egy elutasítás( megtagadás) volt. Mit tett Dávid válaszként erre? Először gondoljunk arra amit tehetett volna de nem tett meg. Engedhette volna, hogy a csalódása depresszióvá alakuljon át. Duzzoghatott volna és sajnálhatta volna magát. Lehetett volna dühös gondolat benne : ,, Várhatjátok hogy még tegyek valamit az Úrért!" Ahelyett azonban ő imádta az Istent. Hálával telt be az ő szíve Isten iránt mindazért amit Isten cselekedett. Engedelmeskedett Isten szuverén céljának és kész volt, hogy Isten úgy használja őt ahogyan akarja. Úgy érthetjük meg a Dávid válaszát, hogyha meglátjuk azt ahogyan Dávid látta Istent és ahogyan látta magát Isten előtt. Nyolcszor ebben a rövid imádságban Dávid úgy szólítja meg Istent, hogy:"Uram Isten" ( Szuverén Uram). Ráadásul Dávid ismételten magasztalja Isten nagyságát és hogy az Ő szuverén jó tetszéséből kiválasztotta Izráelt az Ő népének. És tízszer Dávid nem úgy utal magára mint ,,királyra" hanem mint a ,, te szolgádra". Mivel úgy tekintett Istenre mint a világegyetem szuverén Urára és magára úgy mint Isten egyszerű szolgájára ezért engedelmes tudott lenni és hálás amikor Isten terve más volt mint az ő terve. De mi a helyzet veled?
Mit teszel amikor Isten terve keresztezi a tervedet? A hálaadás próbája nem az amikor Isten azt teszi amit te akarsz, hogy Ő tegyen. Az könnyű. A hálaadás próbája az amikor Isten azt mondja, hogy nem a te terveidre, még akkor is amikor azok az Ő célját akarják előmozdítani.
Ahhoz, hogy hálás légy olyankor is az szükséges, hogy úgy lásd Istent mint szuverén Urat és önmagadat mint az Ő szolgáját és akkor tudsz engedelmes lenni Neki. Tehát a hálás szív figyelme Istenre és nem önmagára összpontosul. A hálás szív engedelmeskedik Isten szuverén céljának.
C.A hálás szív elárasztva, elborítva, betöltve, legyőzve van Isten szuverén kegyelme által.
Amikor Nátán próféta felvázolja Isten szövetségbeli ígéreteit Dávidnak akkor Dávid legyőzve van. Bemegy a sátorba és leborul (leül)az Úr előtt (7:18). Úgy tudom, hogy a Bibliában csak egyszer van az amikor valaki leül, hogy imádkozzon. Azt gondolom, hogy meg volt lepődve úgy mint mikor hívat téged egy ügyvéd és azt mondja neked : ,, Jobb hogyha leülsz. Egy gazdag nagybátyád egy millió dollárt hagyott rád." Dávid házat akart építeni Istennek; de Isten azt mondja:"Nem, én akarok építeni egy házat Dávidnak" ( 7:11). Dávid válasza az volt:"Micsoda(ki) vagyok én?" A kegyelem Isten meg nem érdemelt jóindulatát jelenti. A kegyelemnek két oldala van: Először, a kegyelem meg nem érdemelt ami azt jelenti, hogy nem érdemlem meg. ,, Micsoda ( ki ) vagyok én ...?"(7:18). Teljesen méltatlan vagyok, hogy ezt kapjam. Ha azért kapom mert méltó vagyok az nem kegyelem. Ha bármit tudok tenni hogy kiérdemeljem azt, az nem kegyelem. A kegyelem Isten szuverén cselekedete teljesen függetlenül az emberi erőfeszítéstől vagy akarattól. Nehéz nekünk a kegyelmet megérteni mert ez nem az ember szokása vagy magatartása. Az életben mi hozzá vagyunk szokva a munka és bér rendszeréhez vagy az erőfeszítés és jutalom rendszeréhez
De a kegyelem nem bér vagy jutalom. Ez Isten természetéből fakad és nem az ember erőfeszítéseiből. Nem tudod megérteni vagy értékelni Isten kegyelmét addig amíg be nem tölt teljesen a saját értéktelenségednek és hitványságodnak az érzése, hogy nem vagy méltó Isten jelenlétébe jönni. A jó cselekedeteid nem tudnak ajánlani Istennek. Ha Isten érdemed szerint bánna veled akkor a pokolba kellene küldjön. A kegyelem teljesen meg nem érdemelt. Amikor ez a gondolat megragad téged akkor ez betölt téged Isten iránti hálával. Másodszor, a kegyelem jóindulat. Isten bövölködő jóságát tükrözi. Isten aki végtelenül gazdag megnyitotta a menny kincseskamráját és reánk árasztotta a menny áldásait. Dávid itt figyelembe veszi : Isten jóindulatát a múltban (7:8-9,18). Testvérek álljunk meg egy pillanatra és vegyük figyelembe Isten kegyelmét irántunk a múltban. El kell mondjuk:" Isten kegyelmes volt. Kiszabadított a pusztulás verméből, a sáros fertőből." Meg voltunk halva bűneinkben és vétkeinkben. Eff.2:4-5!!
Isten jóindulatát a jelenben (7:8b). Dávid most fejedelem volt Izráel népe felett. Gondolkozzál el Isten jelenlegi kegyelméről irántad. Talán arra gondolsz."Király! Én még főnök sem vagyok! Én csak egy beosztott vagyok." De amint Pál mondja az Ef 2:6 -ban : ,, ... Ez a mi jelenünk! El vagyunk hívva, hogy gyakoroljuk a mi feltámadott Fejünknek az autoritását ( hatalmát ) itt a földön a sötétség lelki erői felett!
Isten jóindulatát a jövőben(7:10-16,19). Isten azt a döbbenetes ígéretet teszi, hogy megszilárdítja Dávid királyságát mindörökké. Ez az ígéret részben teljesedett be Salamonban és a többi királyokban a Dávid ágából. Teljesen az Úr Jézus Krisztusban volt és lesz beteljesedve aki a Dávid magvából lett test szerint, aki uralkodni fog a Dávid trónján az Ő ezeréves királyságában. És mi van a mi jövőnkkel?
Pál így folytatja az Ef 2:7 -ben : ,, ... Fel sem tudjuk fogni azt a sok jó dolgot amelyet Isten felhalmozott ( tartogat ) számunkra a jövőben. Minden kegyelemből van! Kegyelemmel vagyunk körülvéve : Kegyelem mentett meg minket a bűnös múltunkból; kegyelem tart minket a jelenben egy felmagasztalt elhívásban; és kegyelem fog megőrizni minket egy dicsőséges jövőre. Isten kegyelme kellene ledöntsön minket időnként. Töltöttél -e időt ülve az Úr előtt elborítva, ledöntve az Ő óriási kegyelme által? Gyakran azt kellene tegyük ( az Úrvacsora egy ilyen alkalom kellene legyen) hogy, leülünk az Úr előtt és végig lapozzuk figyelmesen az értelmünkben az Istennek irántunk való meg nem érdemelt jóindulatának minden egyes lapját. A hálás szív legyőzve van Isten szuverén kegyelme által. Tehát a hálás szív az Isten szuverén kegyelmére való figyelésben van meggyökerezve. A hálás szív Istenre összpontosít, engedelmeskedik az Ő szuverén tervének és kedvét leli az Ő szuverén kegyelmében.
2.A gyümölcs: A hálás szív Isten ígéreteinek a beteljesüléséért imádkozik.
Jegyezzük meg, hogy habár Isten megígérte, hogy megcselekszi mindezeket a nagy dolgokat Dávidért mégis Dávid nem vette azokat az ígéreteket természetesnek. Dávid vette az Isten ígéretét és imádságba foglalta azt, hogy Isten teljesítse be (7:25-27,29). Azt kérdezed:"Miért kell imádkozzunk ha Isten megígérte, hogy megcselekszi azt?" Nem értek mindent, tudom. De azt tudom, hogy Isten az Ő szuverén célját ( tervét) részben az Ő népének az imádságain keresztül viszi véghez. Isten elvárja, hogy az Ő szolgái akik az Ő kegyelmének a címzettjei vegyék az Ő ígéreteit és foglalják azokat hálaadó imádságba az Ő dicsőségére. Isten szólt de Ő gyönyörködik az Ő szolgáiban akik azt mondják: "cselekedjél úgy, amint szólottál, Uram, hogy felmagasztaltassék a te neved mindörökké" (7:25,26). Tudjátok, hogy Dávid Fia mit ígért meg az Ő házára, az Ő egyházára vonatkozólag?
Mt.16:18. Ez az Ő ígérete. Elvárja, hogy az Ő népe akiknek a szíve hálával van betelve amikor el-mélkednek az Ő szuverén kegyelmén vegyék ezt az ígéretet és foglalják bele hívő imádságba:
,,Uram, építsd fel az egyházadat, állítsd fel a templomodat e közösség életéből azért hogy a Te neved mindörökké felmagasztaltassék!" Szükségünk van egy csoport harcosra mint Dávid amilyen volt akiknek a szíve Isten iránti hálával van betelve az Ő szuverén kegyelme miatt, akik összefognak, hogy könyörögjenek az Úrhoz, hogy teljesítse be az Ő ígéretét felépítve az egyházat a közösségeinkben. Isten nem azért mutatta meg az Ő kegyelmét nekünk, hogy kényelmesen élhessünk az otthonainkban miközben az Ő házát fel kell építeni. Ő olyan szolgákat akar akik veszik az Ő ígéretét, hogy Dávid Fia által házat épít az Ő nevének és könyörgéssé alakítják azt át, hogy cselekedjék úgy az Úr amint szólott. Meg kell értsük, hogy Isten mit ígért meg és hogy mit fog cselekedni az Ő egyházára vonatkozólag válaszként az imádságainkra.
Következtetés: Sokan közülünk talán annyira el vannak merülve a személyes problémáikban, hogy nagyon nehéz, ha nem lehetetlen hogy felemeljék szemeiket Isten szuverén tervére amelyet Ő megvalósit a történelemben. Talán hasonlóan Dávidhoz amikor ő menekült Saul elől, te is a túlélésért küzdesz. Nem tudsz addig az Isten házának az építéséről gondolkodni amíg az Úr mindenfelől békességet nem ad neked lelked ellenségeitől. De emlékezzél meg, hogy még amikor a túlélés szintjén volt is Dávid ő megtanult bízni az Isten ígéreteiben. Megtanult hálákat adni éneklésen keresztül még a barlangból is ahova ő elrejtözőtt Saul serege elől (Zsolt.57)! Ezeket a dolgokat alkalmazd magadra.Van Istennek egy ígérete minden életszükségletre! Mi a te szükségleted ezen a reggelen? Bűneidből való szabadulásra van szükséged? Ő ígéri, hogy megbocsájt ha megvallod Neki a bűneidet(1Ján.1:9). Magányosnak érzed magad? ,,Veletek vagyok minden napon" (Mt.28:20). Szükséged van üdvbizonyosságra? Ján 10:27-28. Gondterhelt vagy? Ján 14:27. Anyagi nehézségek miatt aggódsz? Mt.6:31-33. Erős kísértésekkel küzdesz? 1Kor.10:13. Bármire van szükségünk befedve van az Isten ígérete által. Nem számít, hogy mennyire nyomasztóak a körülményeink mi reménykedhetünk és hála töltheti be szíveinket mert a mi Istenünk szuverén Isten Aki mindig irántunk való kegyelemmel, jóindulattal cselekszik. Vehetjük az Ő ígéreteit és imádsággá alakíthatjuk át azokat az Ő dicsőségére. Te azt gondolhatod:" Ez nagyszerű! De miért nem látom azoknak az ígéreteknek a beteljesülését?" Nem tudom. De meg kellene kérdezzed magadtól:"Miért akarom ezeket a problémákat megoldva látni? Miért akarom, hogy e szükségletek kielégítve legyenek? Vajon azért, hogy kényelmesebben éljek és boldogabb legyek? Vagy azért, hogy Isten dicsőíttessék és az Ő neve felmagasztalódjon általam?" Az Urat nem érdekli, hogy minden szükségeinket kielégítse azért, hogy mi énközpontú, boldog életet élhessünk. Ő azt akarja, hogy mi először az Ő országát keressük. Ő azt akarja, hogy megterhelve legyünk az Ő háza felől. Ő azt akarja, hogy Őreá összpontosítsunk és ne magunkra. Ő azt akarja, hogy engedelmeskedjünk az Ő szuverén tervének. Ő azt akarja, hogy mi gyönyörködjünk az Ő kegyelmében. Majd, Ő azt akarja hogy hálás szívből imádkozzunk az Ő bőséges ígéreteinek a beteljesüléséért azért hogy Ő felmagasztaltassék.
A hálás szív az Isten szuverén kegyelmére való összpontosításból származik és azért könyörög hogy Isten ígéretei váljanak valóra.
Ha háládatlanok voltunk Istennel szemben akkor valljuk meg bűnként azt Neki és legyünk az Ő hálás népe az Ő kegyelme dicsőségének magasztalására.Ámen.
 
 
0 komment , kategória:  Hosszú építő írások  
Az ember aki látta a láthatatlant
  2017-05-01 19:39:00, hétfő
 
  Az ember aki látta a láthatatlant

Lekció : 2Kir. 6:8-23 Textus: 2Kir. 6:15-17

J. C. Ryle a ,,Szentség" című könyve utolsó fejezetének azt a címet adta, hogy ,,Krisztus minden". Ebben a fejezetben ő csodálatosan megmagyarázza a Jézus Krisztus mindenre elégséges voltáról szóló igazságot. Istennek ez az embere aki egy századdal korábban írta ezt a könyvet az ő ujját ráhelyezte egy fő problémára amellyel napjaink evangéliumi keresztyénsége szembenéz :Elmulasztottuk, hogy Isten népét az ő forrásukhoz irányítsuk amely a mindenre elégséges Krisztusban van. Problémákkal küzködő hívő embereknek nincs elmondva az, hogy : ,, Jézus Krisztus elégséges az életben levő minden probléma megoldására. A Bibliában el van mondva, hogy hogyan ragadhatod Őt meg hit és imádság által." Ehelyett inkább, ők világi módszerek, terápiák, és programok fele vannak irányítva amelyekben legjobb esetben is Krisztus csak a perifériára(peremre) szorul.
John MacArthur, Jr., a következőket írja a ,, Krisztus mindenre elég nekünk" című írásában : ...a Krisztus elégséges volta iránti széleskörben elterjedt bizalmatlanság fenyegeti a mai egyházat. Igen sok keresztyén hallgatólagosan beleegyezett abba az elképzelésbe, hogy a mi gazdagságunk Krisz - tusban beleértve a Szentírást, imádságot, a bennünk lakozó Szentlelket és az összes többi lelki forrást amelyeket Krisztusban találunk egyszerűen nem kielégítőek ahhoz, hogy az emberek valós
szükségeit kielégítsék. Egyházak foglaltak állást arra a feltevésre épített programok mellett, hogy az apostolok tanítása, közössége, a kenyér megtörése és az imádság ( ApCsel 2:42) nem eléggé teljes lista( program )az egyház számára amint az készül belépni .... a huszonegyedik századba." A mai igehirdetésem fő témája az imádság és szeretném, hogy együtt tanulmányozzuk az imádságot úgy hogy megvizsgálunk egy eseményt Elizeus próféta életéből amelyben a prófétának szembe kellett néznie egy kritikus ( válságos ) helyzettel: Idegen hadsereg vette körül amelynek az volt a szándéka hogy foglyul ejtse. Elizeus szolgája kiment egy reggel, feltekintett és látta a katonák e seregét
lovakkal és szekerekkel együtt. Helyesen feltételezte, hogy nem egy baráti látogatásra jöttek. Úgy - hogy beszaladott kiabálva: ,,Jaj!Jaj! Mit cselekedjünk?" Valószínű, hogy közülünk senkivel nem történt az meg, hogy reggel kimentünk a házból és láttuk, hogy a házunkat egy felfegyverzett barbár csapat veszi körül várva, hogy testi sérelmeket okozzanak nekünk. De mindnyájan tudjuk, hogy milyen az amikor hirtelen életünket fenyegető problémákkal találjuk szembe magunkat amelyeket nem tudunk irányítani. Úgy gondolom, hogy mindnyájunk számára ismerős az a pánik félelem amely elfogta a szolgát abban a válságos helyzetben. Ami különös lehet számunkra, az az Elizeus higgadt, megfontolt, nyugodt válasza: ,,Ne félj, mert többen vannak, akik velünk vannak, mint akik ő velük" (6:16). Majd imádkozott, hogy az ő szolgájának a szemei megnyitva legyenek. Hirtelen a szolga meglátta a láthatatlan szellemi világot amelyet Elizeus már látott : ,, A hegy rakva volt tüzes lovagokkal és szekerekkel Elizeus körül." A próféta kiment, hogy fogadja a katonákat, higgadtan kérve Istent, hogy verje meg őket vaksággal, majd elvezette őket a 12 mérföldre levő fővárosba, ahol körül lettek véve az izraeli sereg által, majd kérte a próféta Istent, hogy nyissa meg a szemeiket. Azután utasította a próféta Izráel királyát, hogy adjon nekik enni és küldje őket haza. És egy ideig a szíriaiak nem háborgatták Izraelt. Ennek a történetnek két fő mondanivalója ( témája) van : Bármilyen kritikus helyzettel találjuk szembe magunkat a mindenre elégséges Isten elég annak megoldásához; és az imádság az az eszköz amely által jöhetünk a mindenre elégséges Istenhez.
Mivel Isten a mi mindenre elegendő forrásunk azért a hívőknek imádkozniuk kell és nem félniük amikor próbatétel éri őket.

1.Isten a mi mindenre elegendő forrásunk a próbatételek idején.
Az Isten tudásának, erejének és szuverenitásának a nagysága uralja ezt a történetet. Érdekes, hogy az összes főszereplő közül, csak egyedül Elizeus van név szerint megemlítve - sem a királyok, sem Elizeus szolgájának a neve nincs megemlítve. Elizeus is háromszor így van megnevezve : ,, az Isten embere (6:9,10,15)." Az egyik írásmagyarázó azt mondja, hogy ez arra utalhat, hogy az olvasók az Úrra és az Ő prófétájára kell összpontosítsanak. Amikor Istenre tekintünk akkor három dolgot tanulhatunk meg Istenről a mi próbatételeinkre vonatkozóan:

A.A mi Istenünk mindentudó.
Ő mindent tud és bölcsessége végeérhetetlenen. Isten tudta, hogy Benhadád a szíria királya mit tervezett el, hogy cselekedjen meg és ezt megjelentette Elizeusnak aki viszont elmondta Izráel királyának, Jorámnak. Amint Benhadád szolgái mondták a királyuknak, Elizeus ,, elmondja Izráel királyának még azokat a szavakat is amelyeket te a te titkos házadban beszélsz"(6:12)! Az intelligens szakértőknek több mint 2500 évükbe került amíg sikerült lehallgatniuk egy szobát, azonban Isten sokkal hatékonyabb mint a CIA ( amerikai titkosszolgálat )! Ő ismeri az emberi szív minden gondolatát és indítékát! Előle semmi nincs elrejtve (Zsid. 4:13). A szíriai király ostobán azt gondolta, hogy sereget küldhet és foglyul ejtheti Elizeust. Nem értette meg, hogy Elizeus ezt is már előre tudni fogja? Elizeus elrejtőzhetett volna de ő tudta, hogy Isten úgy akarja megoldani ezt a problémát, hogy megtanítson néhány leckét a szíriai és az izráeli királynak az élő Isten valóságáról.(létéről).
A mi Istenünk mindent ismer. Bolondul gondoljuk azt, hogy elrejthetünk valamit Előle. Ismeri minden titkos gondolatainkat, szavainkat és cselekedeteinket. Az Ő Igéje kijelenti nekünk, hogy mit kell tudnunk arról, hogy hogyan kezeljük az élet problémáit legyenek azok akár kicsik akár nagyok.
Mehetünk Hozzá azért a bölcsességért ami hiányzik nekünk. Összefüggésben a próbatételekkel mondja a Jak. 1:5,"Ha pedig valakinek közületek nincsen bölcsessége, kérje Istentől, aki mindenkinek készségesen és szemrehányás nélkül adja; és megadatik néki."

B.A mi Istenünk mindenható.
Ő nemcsak tudja, hogy hogyan oldja meg a problémáinkat, hanem Neki korlátlan hatalma van az általunk elképzelhető legnagyobb problémák megoldásához is. Olyan nagy a te problémád mint egy ellenséges sereg amely próbál elkapni téged? Dávid mondja a Zsolt. 34:8 - ben : ,,Az Úr angyala tábort jár az őt félők körül és kiszabadítja őket."Zsolt. 27:3 -ban: ,, Ha tábor fog körül, nem fél szívem". Nem volt nagy dolog Istennek, hogy vaksággal verje meg ezeket az embereket válasz -ként Elizeus egyszerű imádságára. Nincs olyan erős ember vagy nép akiket Isten ne tudna könnyedén megsemmisíteni. Ez azt jelenti, hogy Isten bármiféle problémádat meg tudja oldani függetlenül hogy az milyen nagy számodra. Példa : Egyszer egy asszony odament a jól ismert Biblia tanítóhoz, G.Campbell Morganhoz és azt kérdezte tőle : ,, Dr. Morgan, mit gondol, hogy mi éppúgy kell imádkozzunk a kis dolgokért mint a nagy problémákért?" A tanító kihúzta magát és az ő angol udvarias magatartásával azt kérdezte az asszonytól:"Hölgyem, ismer valami olyant az életében ami nagy az Istennek?" A mi Istenünk mindentudó és mindenható. Szólt és előállt a világmindenség. Semmi sem túl nehéz neki. Előtte nincs lehetetlen ( Jer. 32:17, 27)! Te gondolhatod azt: ,, Ez szép, de ez nem működik számomra ahogyan Elizeus számára működött. Bárcsak elmondhatnék egy rövid imát és bárcsak minden problémám azonnal megoldódna úgy amint ezek a katonák vaksággal voltak megverve!" Ez a harmadik dologhoz vezet bennünket amit látunk itt a mi mindenre elegendő Istenünkre vonatkozólag:

C.A mi Istenünk szuverén módon vigyáz az övéire az Ő akarata szerint.
Ha mi Istenhez tartozunk akkor megbízhatunk Őbenne, hogy vigyázni fog reánk mindaddig, amíg elszólít minket ebből a világból, hogy vele legyünk a mennyben. Amint a Zsolt. 91:11 ígéri : ,, Mert az ő angyalainak parancsolt felőled, hogy őrizzenek téged minden utadban." Az Úr erősebb az általunk elképzelhető legerősebb ellenségnél is. Ő akkor is oltalmaz minket amikor mi nem vagyunk ennek tudatában. Elizeus szolgája egész éjszaka békésen aludt, nem tudva, hogy ezek az ellenséges erők körülvették őt. Amikor ő meglátta őket reggel akkor rettenetesen megijedt. De Isten oltalma ott volt még ha ő ezt nem is látta. De te még mindig gondolhatod azt : ,, Az nagyszerű amikor minden olyan jól, szépen, irgalmasan alakul (megy végbe ) mint Elizeussal. De mi van akkor amikor Isten népe borzalmas próbatételeken megy keresztül és még a halálon is? Néhány istenfélő ember évekig szenved vagy hal meg betegség vagy üldözés következtében. Hol van olyankor az Isten oltalma?"

Az Úr megadja a választ ezekre a kérdésekre a tárgyalt szövegnek egy kis részében amelyet könnyen figyelmen kívül hagyhatunk. Megfigyeltétek, hogy hol volt Elizeus amikor ez a sereg körülvette őt? Dótánban volt ( 6:13 ). Több mint véletlen egybeesésnek tűnik az, hogy ez a város ezen kívül csak egyszer van megemlítve a Bibliában. Ez volt az a város ahol József rátalált a testvéreire amikor az ő apja elküldte őt, hogy nézze meg, hogy hogyan vannak ( 1Móz 37:17 ). Először nem találta őket és bolyongott a mezőben amikor egy ember elmondta neki, hogy ők elmentek Dóthánba.
Amikor József megérkezett oda akkor a testvérei beledobták őt egy kútba és azt beszélték, hogy megölik, amikor egy karaván ment el arra Egyiptom fele. Végül nem ölték meg hanem eladták rabszolgának. Ismeritek a történetet, hogy sok éven keresztül volt József rabszolga és fogoly amíg végül Isten kinevezte őt Egyiptom második emberének a fáraó után. Amikor ő ült a kútban Dóthánban vagy amikor ő láncok között utazott Egyiptomba vagy amikor ő láncok között ült az egyiptomi börtönben akkor József soha nem látta, hogy tüzes lovagok és szekerek veszik őt körül. Hol voltak az angyalok és a szekerek amikor József szenvedett? József később visszatekintett a megpróbáltatások éveire és azt mondta testvéreinek : ,, Ti gonoszt gondoltatok én ellenem, de Isten azt jóra gondolta fordítani, hogy cselekedjék úgy amint ma, hogy sok nép életét megtartsa"(1Móz 50:20). Habár ő nem látott angyalokat és habár ő a szenvedés évein ment keresztül mégis József tudta, hogy Isten szuverén módon ( hatalommal ) irányította az összes körülményeit. Még ha nem is látjuk az Isten angyalait,hogy körülvesznek minket, ők ott vannak. Ha megtörténne az, hogy éveket kellene töltsél börtönben Krisztusért, a mi szuverén, mindentudó, mindenható Istenünk akkor sem hagy- na el. Elizeus szolgája biztonságban volt mert az ő gazdájával volt. Ugyanígy mi is biztonságban vagyunk mert azonosítva vagyunk a mi Urunkkal ( Gazdánkkal ), Jézus Krisztussal, aki azt mondta, hogy a mi mennyei Atyánk számon tartja még a hajszálainkat is! Ezért mondta Ő: ,, Ne féljetek azoktól, akik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik;hanem attól féljetek inkább, aki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában" (Mát. 10:28). De mit tehetünk ahhoz, hogy ne féljünk amikor próbatétel ér bennünket?

2.Az imádságon keresztül juthatunk békességre, hogy ne féljünk amikor próbatételek érnek.
Az imádság a mi eszközünk amely által a mi mindenre elégséges Megváltónkhoz jöhetünk. Amint Pál írta a börtönből (Fil. 4:6-7): ,,Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt. És az Isten békessége, mely minden értelmet felül halad, meg fogja őrízni szíveiteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban." A nagyobb próbatételek váratlanul érhetnek bennünket! Elizeus szolgája békésen feküdött le eszébe sem jutva az, hogy másnap reggel egy fenyegető hadsereg fogja őt körülvenni. Felkelt, meglátta ezt a sereget és kétségtelen, hogy megfordult a fejében : ,, Ma meghalhatok!" Az élet is bizonytalan! Nézzünk szembe a valósággal ( az élettel) és azt fogjuk látni, hogy nagyon sok mód van arra, hogy még ma meghalhassunk - egy terrorista támadás, egy földrengés, egy tűzvész, egy kocsibaleset, egy agyvérzés vagy valami egyéb következtében. Az élet törékeny! Ezért bolondság csak ennek az életnek élni mintha nem lenne örökkévalóság. Az élet bizonytalansága arra kell indítson bennünket, hogy minden napot az Istentől való függőségben éljünk.

A.Az imádság helyettesíti a félelmet bölcsességgel a próbatételek kezelésére(megoldására).
Van egy nyilvánvaló ellentét az Elizeus szolgájának félelme és az Elizeus békessége között. A különbség annak tudható be ( amiatt van), hogy Elizeus állandó kapcsolatban volt Istennel imádságban. Habár a szöveg ezt nem állítja közvetlenül mégis nyilvánvalóan az imádságon keresztül juthatott természetfeletti ismerethez az ellenség eltervezett támadásai felől. Hiszem, hogy Elizeus tudta, hogy mi az Isten akarata arra nézve, hogy hogyan foglalkozzon ezzel a próbatétellel mivel ő imádkozott. Elizeus tanácsadója, Illés tüzet hívott le az égből, hogy megeméssze a katonákat akik elmentek, hogy fogják meg (2Kir. 1:9-16)! Egy korábbi alkalommal maga Elizeus megátkozott az Úr nevében egy csapat gyermeket akik csúfolódtak vele aminek a következménye az lett, hogy egy medve közülük negyvenkettőt széttépett (2Kir. 2:23 -24). De ez alkalommal azt gondolom, hogy Elizeus tudta imádságon keresztül, hogy Isten másképp akar bánni ezzel az idegen sereggel. A szíriai király már látta a bizonyítékát Izráel Istene valóságának ( létezésének ) amikor Elizeuson keresztül meggyógyította Naámánt, az ő seregének fővezérét (2Kir. 5:1-14). Izráel gonosz királya, Jorám, Akháb fia szintén kellett volna, hogy tudja, hogy Jahve az egyetlen igaz Isten. Az Elizeus irgalmas bánásmódján keresztül ahogyan bánt ezekkel a katonákkal mindkét király és mindkét hadsereg további bizonyítékát láthatta Isten erejének és jóságának. Habár nincs közvetlenül kijelentve, én hiszem, hogy Elizeus az imádságon keresztül kapott Istentől bölcsességet és útmutatást, hogy megértse, hogy hogyan kell kezelje ezt a próbatételt és ő aszerint kezelte. Isten adhat vagy nem adhat nekünk természetfeletti megérzést és erőt amint Ő itt Elizeussal tette. De ha mi az imádság emberei vagyunk és kapcsolatban állunk Istennel az Ő Igéjén keresztül akkor nem mindennapi bölcsességgel fogjuk kezelni a próbatételeket amelyek érnek bennünket. De van két figyelmeztetés amelyekre oda kell figyeljünk és amelyeket meg kell szívleljünk. Az első, az, hogy ilyen bölcsességhez a bennünket érő próbatételek előtti időszakban juthatunk hozzá. A Példabeszédek 1:20 - 33 elmondja nekünk, hogy ha mi elhanyagoljuk, hogy ilyen bölcsességet szerezzünk a nyugodt, csendes időkben akkor nekünk nem lesz ilyen bölcsességünk amikor a nyomorúság reánk tör. A második figyelmeztetés az, hogy aszerint kell cselekedjünk amit tudunk vagy semmi jót nem tesz az nekünk ( semmit nem használ az nekünk). Elizeus figyelmeztette Izráel királyát, hogy a szíriaiak hol fognak támadni.
Ha a király nem követte volna a tanácsot akkor az nem segített volna rajta. Isten Igéje figyelmeztet bennünket, hogy az ellenség hol fog reánk támadni. Figyelmeztet minket a bűn következményeire. De azok a figyelmeztetések csak akkor vannak hasznunkra ha mi engedelmeskedünk nekik. Ilyenek azok a figyelmeztetések amiket hallunk a szivarazás veszélyeiről, a túl sok zsíros étel fogyasztásának a következményeiről vagy az, hogy kapcsoljuk be a biztonsági övet. Ezek a figyelmeztetések csak akkor használnak nekünk ha követjük őket. Ha megtanuljuk az Isten Igéjének a figyelmeztetéseit és engedelmeskedünk azoknak és naponta összeköttetésben vagyunk Istennel az imádságon keresztül, akkor bölcsességünk lesz ahhoz, hogy kezelni tudjuk helyesen a próbatételeket és akkor a félelem helyettesítve lesz az Ő bölcsességével.

B.Az imádság megnyitja a szemeinket a szellemi valóságra.
A legtöbben közülünk a fizikai érzékszerveinkkel állapítjuk meg a valóságot. Amit mi láthatunk, hallhatunk, érezhetünk, tapinthatunk vagy ízlelhetünk az igaz( valóságos ) kell legyen. Biztos vagyok, hogy Elizeus szolgája számára a valóság a több ezer katona volt felfegyverkezve, lóháton vagy szekereken akik eltörölhették volna Dóthán városát még az este beállta előtt ha Isten megengedte volna ezt nekik. De Elizeusnak nem az volt a valóság. Számára a valóság az angyaloknak a még nagyobb és hatalmasabb serege volt akik körülvették a várost. Ezek az angyalok egész idő alatt ott voltak. A probléma az volt, hogy Elizeus szolgájának nem voltak szemei, hogy meglássa őket. De az a tény, hogy ő nem látta őket, nem tette őket valótlanokká vagy nem létezőkké. Elizeus imádságára Isten megnyitotta az ő szemeit, hogy meglássa a szellemi valóságot. És a szellemi valóság a végső valóság, amely átveszi a helyét annak a valóságnak amelyet mi érzékelünk fizikai érzékeinkkel. Pál apostol tudta, hogy hogyan lássa a láthatatlant. Az evangéliumért ő borzalmas üldöztetést szenvedett el, de ő azt mondta, hogy ez a pillanatnyi, könnyű szenvedés nem a valódi dolog volt. A valódi dolog az örök dicsőség volt amely őreá várt a mennyben ( 1Kor. 4:16-18). Azt is mondta, hogy a mi harcunk nem test és vér ellen van. Emlékezzünk arra, hogy ő oda volt láncolva egy római katonához amikor ő ezt írta! De, ő mondta, ez nem az ahol a mi harcunk lejátszódik. A mi igazi harcunk a sötétség eme láthatatlan erői ellen van a mennyei helyeken. És mi az imádság által harcolunk ez erők ellen (Eff. 6:10-20). Az imádságon keresztül Isten megnyitja szemeinket a szellemi valóságra és összekapcsol minket Isten győzedelmes többségével. Példa: Egy keresztyén folyóirat az egyik cikkében beszámol egy orvos misszionáriusról aki Afrikában volt és aki beszámolt az ő missziói tevékenységéről az ő gyülekezetének Michigan államban amely őt kiküldte volt erre a missziós munkára. Elmondta ez az orvos többek között azt, hogy milyen gyakran kellett menjen biciklivel az őserdőn keresztül a közeli városba pénzért, gyógyszerért és élelemért. Kétnapos út volt ez egy éjszakai sátorozással egybekötve az út felénél. Amikor ő megérkezett a városba, elment a bankba, ott kivett pénzt és azzal gyógyszert és élelmiszert vásárolt és elindult vissza.

Az egyik ilyen úton ő látott két embert verekedni. Az egyik súlyosan megsérült, ezért ő odament és kezelte a sebeit és bizonyságot tett neki Krisztusról. Majd baj nélkül hazaért. A következő útján a városba, az ember akit ő kezelt odament hozzá és azt mondta, hogy ő tudta, hogy a misszionárius pénzt és gyógyszert és élelmet szállít. Ez az ember és néhány barátja követték őt a dzsungelbe, és eltervezték, hogy megölik és elveszik a pénzét és a gyógyszereit. De éppen amikor készültek, hogy lerohanják a sátrát ők észrevették, hogy körül van véve 26 felfegyverzett őrrel. Amikor a misszionárius hallotta ezt ő elnevette magát és azt mondta, hogy ő egyedül volt a táborban. De az ember továbbra is csak azt hajtogatta, hogy : ,, Márpedig nem úgy van, mert nemcsak én láttam hanem az én öt barátom is látta és megszámolta a 26 őrt. Őmiattuk mi megijedtünk és békén hagytunk téged."
Ennél a pontnál a gyülekezetben ahol a misszionárius elmondta a történetet felugrott egy férfi és azt kérdezte : ,, Meg tudnád mondani, hogy pontosan melyik nap történt ez?" A misszionárius egy pillanatra elgondolkodott majd megadta a pontos dátumot. A férfi a gyülekezetből így folytatta: "Amikor Afrikában éjszaka van akkor itt reggel van. Azon a reggelen készültem, hogy elmenjek golfozni. Amikor én betettem a golfozó táskámat a kocsiba éreztem, hogy az Úr arra indít engemet, hogy imádkozzam éretted. Ez a sürgetés olyan erős volt, hogy összehívtam a férfiakat, hogy találkozzunk és imádkozzunk ezen a helyen érted. Felállnának mindazok akik azon a napon velem együtt imádkoztak? - kérte a férfi. Összesen 26 férfi állt fel!"

C.Az imádság lehetségessé teszi azt ami emberileg lehetetlen.
A szolga szemeinek a megnyitása, hogy meglássa az angyalokat, a katonák szemeinek a bezárása és később a megnyitása emberileg lehetetlen cselekedetek voltak. Elizeus nem azért imádkozott, hogy az ő szolgája megtegye azt amit már megtehetett vagy hogy használja néhány képességét amivel már rendelkezett. Hanem ő azért imádkozott, hogy Isten tegyen valami emberileg lehetetlent, hogy nyissa meg szolgájának szemeit amelyek nagyon jól látták a katonákat, azért hogy ő is láthassa az angyali seregeket amelyek védelmezték őket. Nagyon gyakran amikor imádkozunk elfelejtjük, hogy mi azt kérjük Istentől, hogy cselekedje meg az emberileg lehetetlent. Amikor imádkozunk egy másik személy üdvösségéért akkor nem azt kérjük Istentől, hogy csak egy kis dolgot cselekedjen vele, hogy éppen csak egy kicsit segítsen rajta. Hanem arra kérjük Őt, hogy tegye meg vele az emberileg lehetetlent. Minden elveszett személy lelkileg vak. Csak Isten tudja megnyitni a vak szemeket! Mi megérthetjük ezt amikor annak akiért imádkozunk nagy problémái vannak.Azt mondjuk:" Ő egy alkoholista. Csoda az hogyha megmenekül!" De az is csoda, hogyha megmentve van a rendes, erkölcsös minden héten templomba járó személy. Isten meg kell nyissa a vak szemeket, hogy a bűnösöket magához vezesse ( 2Kor. 4:4; 2Tim. 2:24-26). Ezeknek a szíriai katonáknak könnyű dolga volt ami felől biztosak voltak, hogy ők megtehetik:"Foglyul ejteni egy egyedülálló, fegyvertelen embert? Nem gond! Mi megtudjuk azt tenni!" De Elizeus egy mondatos imádsága által ezek a büszke emberek meg lettek alázva vaksággal. Tapogatóztak a próféta után és teljesen ki voltak szolgáltatva neki. Majd az ő szemeik meg lettek nyitva Elizeus következő egy mondatos imádságára és ők megértették, hogy nagy bajban vannak! Hasonlóképpen Isten meg kell alázza az önmagában bízó bűnöst, hogy az megértse, hogy lelkileg tehetetlen. Majd Isten meg kell hogy nyissa szemeiket, hogy meglássák kétségbeejtő állapotukat, hogy halálra ítéltek hacsak Isten meg nem könyörül rajtuk. Majd Isten kegyelmesen eléjük helyezi Jézus Krisztus végeérhetetlen gazdagságának terített asztalát, ingyen. Ők egyedül az Isten büntetését érdemlik. Mégis Ő könyörül rajtuk.

Következtetés
Híres könyvének az Institúciónak, az imádságról szóló csodálatos fejezetében Kálvin János ezt írja:
,,az Úr önkényt és bőkezűen önmagát ajánlja fel nekünk a Krisztusban, akiben a mi nyomorúságunk helyett mindenféle boldogságot, a mi szegénységünk helyett gazdagságot igér nekünk, akiben a mennyei kincseket tárja fel előttünk azért, hogy a mi hitünk egészen az ő szerelmes Fiára irányuljon, minden várakozásunk ő tőle függjön és minden reménységünk ő benne legyen és találjon megnyugvást.....Miután pedig a hit megtanitott bennünket annak a megismerésére, hogy amire nekünk szükségünk van, s amit önmagunkban nélkülözünk, mindaz meg van Istenben s a mi Urunkban, a Jézus Krisztusban, akiről t. i. az Atya azt akarta, hogy benne lakozzék az ő bőkezüségének egész teljessége, hogy belőle, mint bőséges forrásból merítsünk mindnyájan: nincs egyéb dolgunk hátra, mint hogy ő benne keressük, és ő tőle kérjük könyörgésekkel azt, amiről megtanultuk, hogy ő benne van. Különben is, ha azt tudjuk, hogy isten minden jónak az ura és osztogatója, aki azt akarja, hogy tőle kérjünk, de hozzá még sem folyamodunk, tőle nem kérünk, ez annyira semmi haszonnal sem jár, hogy épen olyan, mintha valaki a kincset, amelyre rábukkant, a földbe temetve hagyná."
Krisztusban jöhetünk Istenhez mint Aki a mi mindenre elegendő kincsünk. Ha mi megtanuljuk megismerni Istent úgy amint Elizeus is tette és ha megtanulunk úgy imádkozni ahogy ő imádkozott akkor nem fogunk félni amikor próbatételek érnek. Ámen.
 
 
0 komment , kategória:  Hosszú építő írások  
Bizonyságtétel
  2017-05-01 19:22:15, hétfő
 
  "Az egyik testvér a következő mottóval indult bizonyságot tenni: 'Hagyd a Sátánt, hadd gyűjtse össze őket egy-egy helyre, mi majd elvisszük hozzájuk az evangéliumot!' Micsoda mottó! Hagyd, végezze el a munkát a Sátán, gyűjtse össze az embereket, nekünk egyszerűen meg kell jelennünk, és hirdetnünk közöttük az evangéliumot. Bevásárlóközpontok, sportrendezvények, kávéházak, egyetemek, parkolók futballmérkőzés előtt, koncertek, zenei fesztiválok, mindenféle fesztivál, parkok, strandok, bárok, mosószalonok, buszmegállók stb. Mindezek jó helyek az evangélium hirdetésére és traktátusok osztogatására."

- Mark Cahill
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Bizonyságtétel
  2017-05-01 19:16:20, hétfő
 
  "Ha jó helyet keresel a bizonyságtételre, akkor oda menj, ahol a Sátán működik: a középiskolák és főiskolák tanulóihoz. Miért nem megyünk közéjük az evangéliummal, mielőtt a Sátán elérné őket hazugságaival?"

- Mark Cahill
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Győzelem
  2017-05-01 19:13:46, hétfő
 
  "Minden alkalommal, amikor hitünkről bizonyságot teszünk, győzelmet aratunk."

- Mark Cahill
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Sátán
  2017-05-01 19:12:24, hétfő
 
  "A Sátán azt hazudja az embereknek, hogy a bűnük olyan szörnyű, hogy azokat nem lehet megbocsátani, és az emberek el is hiszik neki."

- Mark Cahill
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Bizonyságtétel
  2017-05-01 19:10:37, hétfő
 
  "Tudatosult-e benned, hogy ha Jézus neve miatt megszégyenülsz, Isten a mennyben olyan jutalmat készít neked, amely mellett minden földi jutalom elhalványul? Ez valóban megdöbbentő!

- Mark Cahill
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Bizonyságtétel
  2017-05-01 19:08:30, hétfő
 
  "Gondolj bele: amikor Jézus neve miatt megszégyenülünk, mindig áldásban részesülünk, és Isten dicsősége megnyugszik rajtunk! Kívánnád-e, hogy Isten dicsősége ragyogjon be, és másokra is kisugározzon? De még mennyire vágyunk erre mindnyájan! Ez történik, ha Jézus nevéért megszégyenülünk."

- Mark Cahill
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Húsvét hajnalán
  2017-05-01 11:52:32, hétfő
 
  HÚSVÉT HAJNALÁN


Alig várták, hogy jöjjön a reggel,
s most bánatosan, illatos kenetekkel,
sírva sietnek a sír fele hárman,
epesztő, emésztő, roskasztó gyászban.
Ím ébred az élet és támad a nap már.
A madarak kara csak egy fénylő sugarat vár
és csattog az ének, száll által a légen
fel, fel az ég felé ... Csak úgy, mint régen.
Jaj, az a régen! Ne fájna az emlék?
Mikor a Mester előttük ment még,
és ajkán az élet igéi fakadtak
a szomjazóknak, a fáradtaknak!
Volt-e valaha riasztóbb álom,
mint ez a három nap, ez a három:
mikor, aki folyvást csak életet mentett,
vad, gyilkos kezek fogják meg a Szentet,
viszik diadallal a főpap elébe,
rágalmat, gúnyt vágnak a tiszta szemébe
és suhog a korbács és csattog az ostor,
hol, aki megvédje, a hős, az apostol?
És az Atya hallgat? - Mély csend ül az égen
s most hajnallik újra: csakúgy ... úgy mint régen.

Hogy hurcolták! Mint egy gonosztevőt.
S még volt, aki gúnnyal nevette Őt,
amint a tövistől a vére kicsordul,
s úgy kell felemelni az utcai porbul.
Köpdösve, gyalázva a fára szegezték,
de Ő ugyanaz volt, ott is szeretett még,
ott fenn a kereszten, anyát és poroszlót:
könnyet hullajtót és gyilkos sebet osztót.
Ó, jaj, a halálig, mindig szeretett!
Viszik az illatozó kenetet,
és sírva sietnek a sír fele hárman,
nagypénteki gyásszal, húsvéti sugárban.

Hogy látnák szemükben keserű könnyekkel,
milyen csodálatos ez a reggel.
A pálmafák két szegélyén az útnak
súgva-búgva valami titkot tudnak.
A virágok át harmatkönnyeken
már látják felragyogni fényesen
az élet napját, s azt hirdeti minden:
A sírban nincsen! A sírban nincsen!

Ők mégis mennek. Gyászolva, sírva.
Betekinteni egy üres sírba,
az angyal előtt döbbenve megállni:
feltámadott, élő Mesterre találni.

Húsvétkor ha nincs még húsvéti szíved,
a nagypéntekit vedd, vedd és vigyed
könnyesen, aggódón, búsan, amint van,
s keresd a Krisztust, keresd a sírban!
Nem, úgysem fogod megtalálni ottan.
Eléd fog állani feltámadottan.

Túrmezei Erzsébet
 
 
0 komment , kategória:  Versek  
Örülj, az Úr Király!
  2017-05-01 09:53:51, hétfő
 
  Örülj, az Úr Király!


Örülj, az Úr Király! Csak Őt, csak Őt imádd,
Hálával énekelj, ó, győzelemre fel!
Emeljétek fel szívetek,
Ujjongjatok, örüljetek!

Jézus a Megváltónk, igazság Istene,
Minket megtisztított, áll égi lakhelye,
Emeljétek fel szívetek,
Ujjongjatok, örüljetek!

Úr Föld és Ég fölött, Uralma mindig áll,
Halálnak, pokolnak a kulcsa Jézusnál,
Emeljétek fel szívetek,
Ujjongjatok, örüljetek!

Az Úrnak jobbján ül, néki nem ártanak,
Ő parancsszavára, mind térdre hullanak,
Emeljétek fel szívetek,
Ujjongjatok, örüljetek!

Legyőzi ellenét, eltörli bűneink,
Erővel tölti meg, erőtlen szíveink,
Emeljétek fel szívetek,
Ujjongjatok, örüljetek!

Örüljetek dicsőn, hisz Jézusunk eljő,
Szolgáit elviszi, örök hazába Ő,
Az angyaloknak hangja szól,
Urunk szava: Örülj, örülj!

John Wesley
 
 
0 komment , kategória:  Versek  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
2017.04 2017. Május 2017.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 812 db bejegyzés
e év: 7303 db bejegyzés
Összes: 35935 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 209
  • e Hét: 11920
  • e Hónap: 41232
  • e Év: 229034
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.