|
1/1 oldal
|
Bejegyzések száma: 4
|
|
|
|
2018-03-11 21:17:53, vasárnap
|
|
|
Hálaimádság
Ismeretlen szerző után németből
Köszönöm, Atyám,
hogy nem úgy hulltam az időbe,
mint porszem, kődarab.
Nem vak véletlen
hajított a mulandó világba,
hanem kezed alkotott
szíved örömében
szereteted edényének,
tükrözni arcodat.
Köszönöm, Atyám, hogy lépteimet
nem a mindennapok törvénye irányítja,
nem a mindenható körülmények,
nem emberek szeszélye.
Járhatok azon az úton,
melyet akaratod rendelt,
kegyelmed választott nekem,
s melyen tekinteted vezet.
T. E. |
|
|
0 komment
, kategória: Versek |
|
|
|
|
|
2018-03-11 20:58:53, vasárnap
|
|
|
"Azt mondták: Vajon csak Mózes által szólt az Úr? Nem szólt-e általunk is? És az Úr meghallotta." (4Móz 12,2)
Áron és Mirjám Mózes ellen szóltak. Ahogyan szóltak, ahogyan nyilatkoztak, nem volt helyes. Amikor Isten megintette őket, nem is a kiváltó okot hozta fel ellenük, hanem azt a magatartást, ahogyan összemérték magukat Mózessel.
Kit használt fel jobban az Isten? Ki által szólhat az Isten? - ez volt a kérdés ott, és kérdés ez ma is. Az ördög egyik legnagyobb cselvetése, amikor szívünket másokkal szembeni versengésre indítja. A Mózes-gyalázás tulajdonképpen Isten-gyalázásnak minősült. Isten népének nagy kísértése ez: bírálatot mondani, ítéletet gyakorolni olyan cselekedetek fölött, amelyekért talán nem is imádkozott. Nézz mélyen a szívedbe, és meglátod, mi lakik benne, ami Isten országa és az övéi ellen lázad. Az Úr megítélte Áront és Mirjámot. Mirjám bélpoklos lett, mert megbántotta azt, akivel Isten olyan nagy jót gyakorolt, akire olyan nagy feladatokat bízott. Isten meghallja az ilyen gyűlölködő beszédet. Amikor Isten népe között az Úr egyházában ítéletet akarsz gyakorolni, nézd meg, hogy a Megfeszített iránt való szeretetből teszed-e, vagy irigy szíved ingerlékenysége indít rá.
VALLÁSALAPÍTÓ * Charles Talleyrand francia püspök azt tanácsolta egy önjelölt vallásalapítónak, aki ócsárolta a keresztyénséget, és az eddigi vallások helyett új vallást akart alapítani, hogy járjon szerte mindenfelé, tanítson, gyógyítson, tegyen csodákat, támasszon halottakat, feszíttessék meg másokért, majd harmadnapon támadjon fel, s akkor majd akadnak követői.
* Isten ítélete választottaiért - 4Móz 12,1-8
Szikszai Béni |
|
|
0 komment
, kategória: Áhítatok |
|
|
|
|
|
2018-03-11 16:20:58, vasárnap
|
|
|
Mi a döntő?
Thiele-Winckler Éva után németből
Nem az a döntő, mik vagyunk,
hanem hogyan vagyunk azok, amik vagyunk.
Nem az a döntő, mit teszünk,
hanem hogyan tesszük, amit teszünk.
Nem az a döntő, hogy a magunk kielégülését keressük,
hanem, hogy miközben másokat megelégítünk
magunk is megelégedjünk.
Nem az a döntő, hogy bennünket szeressenek,
hanem, hogy mi szeressünk és mások számára
áldássá legyünk.
Nem az a döntő, mit gondolnak és mondanak
felőlünk az emberek,
hanem, hogy Isten előtt kik vagyunk.
Nem az a döntő, hogy ismeretünk legyen,
hanem, hogy amit felismertünk, cselekedetre váltsuk.
Nem az a döntő, hogy sokáig éljünk,
hanem, hogy életünknek igazi tartalma legyen.
Nem az a döntő, mikor halunk meg,
hanem, hogy készen legyünk az Istennel való találkozásra.
T. E. |
|
|
0 komment
, kategória: Versek |
|
|
|
|
|
2018-03-11 15:53:53, vasárnap
|
|
|
Titkos bűnök
,,Titkos bűnöktől tisztíts meg engemet." Zsoltárok könyve 19,13
Avagy fel lehet tenni a kérdést: valóban igaz, hogy Isten szemében nincs különbség egyik vagy másik bűn között? A Szentírás nem arról tesz bizonyságot, hogy némelyik bűn rosszabb, mint a másik? Mózes törvénye különbséget tesz olyan bűnök között, melyeket ,,tévedésből", és olyanok közt, melyeket ,,felemelt kézzel" követnek el (3Mózes 4,1; 4Mózes 15,27.30). Nevezhetnénk azt nem szándékos és szándékos bűn közti különbségnek is. Azt a bűnt, melyet ,,tévedésből" követnek el, a nem szándékos bűnt, enyhébben ítélik és büntetik meg. Tehát mégis csak van ,,kevésbé rossz" bűn? Figyeljünk csak, soha nincs szó a nem szándékos bűnökről mint bocsánatosakról: ezekért a bűnökért is fizetni kellett, megbékélést kellett szerezni. Ez a zsoltár ezt mondja a titkos bűnökről is. Ezek a bűncselekmények azért titkosak, mert a zsoltáríró nem tudta, hogy azok bűnök: nem szándékosan és nem tudatosan követte el azokat. Viszont tisztában van azzal, hogy Isten ismeri azokat, hiszen mi van elrejtve előle? Ezért menekül Hozzá imádsággal: ,,Titkos bűnöktől tisztíts meg engem". Terhesek számára a nem szándékos bűnök, melyek nem gonoszságból támadtak szívében.
Végezetül ráeszmél arra: olyannyira bűnösök vagyunk, hogy észre sem vesszük, hogy vétkezünk. Vétkezünk gondolatunkban, fantáziánkban, álmainkban, anélkül, hogy elterveznénk... A titkos bűnök bocsánatára is szükségünk van, mert ezek is vétkessé tesznek.
A. Baars |
|
|
0 komment
, kategória: Áhítatok |
|
|
|
|
|
1/1 oldal
|
Bejegyzések száma: 4
|
|
|
|
2018. Március
| | |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
496 db bejegyzés |
e év: |
6903 db bejegyzés |
Összes: |
35932 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1992
- e Hét: 8238
- e Hónap: 37550
- e Év: 225352
|
|
|