Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
Rómában tanácskoztak a Jeruzsálemi Szent Sír Lovagrend ....
  2018-06-19 09:44:42, kedd
 
  Rómában tanácskoztak a Jeruzsálemi Szent Sír Lovagrend európai helytartói.
2018. június 19. kedd 09:00
Az őszi világtalálkozó előkészítése a lovagrend alkotmányának megújítására, az európai helytartóságok jelentése, új főkormányzó és megújult médiajelenlét: ezekről tanácskoztak Rómában a Jeruzsálemi Szent Sír Lovagrend európai helytartói június 14-én.
Bővebben Link
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Aháb Nábót szőlője
  2018-06-19 09:29:29, kedd
 
  Nábót szőlője
.........



Nábót az örökséghez való hűség vértanúja - állapította meg a Szentatya. - Hű maradt atyái örökségéhez, ami nem pusztán a szőlőt jelentette, hanem a szív öröksége volt.
Ácháb király és felesége, Jezabel kivégeztetik az ártatlan Nábótot, és elveszik szőlőjét. Először pénzt kínál Nábótnak a szőlőért a király, de mivel a terület atyái öröksége, Nábót nem adja el. Ekkor Ácháb - aki szeszélyes volt, mint a gyerekek, amikor nem kapják meg, amit akarnak - sírni kezd. Kegyetlen felesége tanácsára hamisan megvádoltatják Nábótot, meggyilkoltatják és elveszik a szőlőjét.

- A régészek Nábót szőlőültetvényének létezésére utaló bizonyítékokat találtak. Egy izraeli régész izgalmas, új felfedezésről számolt be, amely szerint Nábót szőlőjének létezését és annak bibliai történetét egyértelmű bizonyíték támasztja alá.
Dr. Norma Franklin, a Jezréelben folyó ásatás egyik vezetője megerősítette, hogy a kutatás során egyértelmű megállapítást nyert, miszerint a Jezréel-völgy bortermelő régió volt, ahogy a Biblia is mondja.
A jezréeli kutatócsapat a legmodernebb régészeti technológiát használta a régió elemzésére, amelynek köszönhetően számos, a vidéken talált szőlő- és olívapréselő eszközt, a borkészítéshez használt berendezést, több mint 100 palackot, valamint néhány, a borkészítésről szóló kőmetszetet vizsgáltak meg a lelőhelyeken. Franklin elmondása szerint mindenféle kétséget kizáróan megállapítható, hogy ez a régió. Ennek a felfedezésnek köszönhetően bebizonyosodott Nábót és a szőlőültetvénye bibliai története A királyok első könyve 21. fejezetében, amelyben a Biblia Nábót történetét írja le, aki egy szőlőültetvényt kapott az Úrtól Jezréelben. Abban az időben Aháb, Izráel királya megirigyelte Nábót gyönyörű szőlőjét, és mindenáron meg akarta szerezni azt. A szőlőültetvény végül Nábót megölésével került a birtokába.
Bár Franklin nem hivő, elismerte, ez a felfedezés a bibliai beszámolót igazolja, nincs kétség afelől, hogy az ott leírtak valóban ott és úgy történtek, ahogy az meg van írva.
"Mint régész, nem szívesen mondom ezt, de egyértelműen bizonyított az i. e. 300 körül alapított bibliai szőlőbirtok létezése Jezréelben" - mondta Franklin.

- Szentírás oldalon Link

- Nábót szőlője és Aháb király Link

Efped oldalon
Nábót szőlője (1Kir 21.)
Ez a történet nagyon jól mutatja, hogy mit jelenthet, ha valaki megkíván valamit, ami nem az
övé, jogosan nem szerezheti meg, de tovább nő benne a kívánság, és azután bűnre viszi őt. Aháb
királynak megtetszik egy telek a palotája mellett. Úgy véli, jó lenne, ha övé lehetne. A
szőlőskert tulajdonosának felajánl egy cserét vagy egy megfelelő ellenértéket a földterületért.
Ebben a történetben ráadásul maga a vágy is olyan, amit már csírájában el kellett volna Ahábnak
fojtani. Áháb helyzeti előnyben volt, hiszen ő a gazdag király. És neki a királyi tekintélyét nem
lett volna szabad kihasználni, amikor ez a gondolat benne megszületett. Hasonló helyzet volt
Dávid és Betsabé történetében is. Nábót azonban elutasítja az ajánlatot. De nem is tehet mást,
minthogy elutasítja ezt az ajánlatot. A telek a családi örökséghez tartozik, ami a törvények
szerint elidegeníthetetlen. Ezt a jogot a királynak is figyelembe kellett venni. Az igazi gond
ezután kezdődött, amikor a király nem tudta a birtoklási vágyát kielégíteni. A vágy továbbra is
megmaradt, erről nem tudott lemondani. Csalódását elég gyermeki módon fejezte ki. A
beteljesületlen kívánságra passzív haraggal reagált. A házastársa, Jezábelfőníciai (1Kir 16,31)
lévén nem tisztelte a törvényeket, és férje kívánságának jogszerűségével a legkevésbé sem
törődött. Kezébe vette az ügyet. Áháb nem hivatkozik a törvényre, hanem fontosabbá válik
számára a saját kívánsága, mint az ország törvényei, amelyeknek ő volna a leginkább a hivatalos
képviselője. Jezábel olyan tervet eszel ki, amely a Tízparancsolat több pontja ellen is vét. El
akarta venni Nábót életét, és hamis tanúzással szándékozta a halálos ítéletet meghozatni.
Ráadásul nem csak egy egyszerű hamis tanúzásról volt szó, hanem egy színjátékkal egybekötött
eseményről. Istent is belekeverték. Hamisan kellett böjtöt tartani. Megvádolták a 2. parancsolat
megszegésével. Ennek a büntetési tétele: a halálos ítélet. És Jezábel révén elvették Nábót életét,
hogy megszerezzék Nábót szőlőjét. A földterület iránti vágy egy ember életébe került. A Nábót
szőlőjéről szóló történet megmutatja, hogy mekkora lavinát tud elindítani maga után, ha egy
Istennek nem tetsző vágynak megengedik, hogy terv és tett legyen a végeredménye. A böjt
gyakorlatát kihasználták a saját hasznukra, és nem a böjt eredeti célja és értelme szerint
gyakorolták. Hazugságra, hamis tanúskodásra bírtak rá embereket. A népet félrevezették.
Akik áldozatul estek Aháb vágyának:
- Nábót: elveszítette az életét,
- Aháb: férfi utódaira Isten ítélete várt,
- Jezábel: csúfos halál várt rá.
Ez a történet bemutatja, hogy mennyire fontos az, hogy a vágyat a kezdetektől fogva Isten
mércéjével mérjük, és ne engedjük, hogy belőle akkor is tett legyen, ha az Isten törvényével
nem egyezik.

Borzas blogspot oldalon Link
 
 
0 komment , kategória:  Férfi szentek  
Ferenc pápa: A diktatúrák a rágalmazó kommunikációval .
  2018-06-19 09:19:44, kedd
 
  Ferenc pápa: A diktatúrák a rágalmazó kommunikációval kezdődnek
2018. június 18. hétfő 18:00
A botrányról szóló hírek vonzzák az embereket, és ezt a rossz szándékú hatalom kihasználja, hogy lerontsa mások hírnevét. Innen már csak egy lépés, hogy ténylegesen elpusztítsa az embert, mint az a zsidókkal történt az elmúlt évszázadban - mondta Ferenc pápa június 18-i reggeli homíliájában.
Bővebben Link
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
11. évközi hét kedd 06.19
  2018-06-19 09:16:04, kedd
 
  OLVASMÁNY a Királyok első könyvéből
Áchábnak bűnhődnie kell, mert vétkezett.
Nábót megkövezése után az Úr szózatot intézett a tesbi Illéshez: ,,Kelj fel, és menj el Áchábhoz, Izrael királyához, aki Szamariában lakik! Íme, éppen Nábót szőlőjében van. Azért ment oda, hogy birtokba vegye. Mondd meg neki: Ezt üzeni az Úr: Öltél és még birtokot is szereztél?« Azt is mondd meg neki: Ezt üzeni az Úr: »Ahol felnyalták a kutyák Nábót vérét, azon a helyen fogják felnyalni a te véredet is."
Ácháb így válaszolt Illésnek: ,,Hát rám találtál, legnagyobb ellenségem?" Ő pedig így felelt: ,,Rád találtam, mert arra vetemedtél, hogy olyat tégy, ami gonosz az Úr színe előtt. Íme, nyomorúságot hozok rád. Megsemmisítem utódaidat, és kiirtom Izraelből Ácháb családjának férfitagjait, szolgát és szabadot egyaránt. Úgy teszek családoddal, mint Jeroboámnak, Nebát fiának családjával és Báásának, Áhiás fiának családjával, mivel bosszúságot szereztél, és bűnre vitted Izraelt.
Jezábelnek meg ezt üzeni az Úr: Kutyák eszik meg Jezábelt Jezráel kőfalánál. Aki Ácháb családjából a városban hal meg, azt kutyák falják fel; aki meg a mezőn hal meg, azt az égi madarak eszik meg."
Valójában nem volt még egy olyan király, mint Ácháb, aki arra vetemedett, hogy oly sok rosszat cselekedjék az Úr színe előtt, mert bujtogatta őt Jezábel, a felesége. Oly szörnyű utálatosságra is vetemedett, hogy a bálványokat imádta. Egészen úgy, mint ahogy az amorreusok cselekedtek, akiket az Úr kipusztított Izrael fiai elől.
Illés szavainak hallatára Ácháb megszaggatta ruháit, szőrzsákba öltözött, és böjtöt tartott. Zsákruhában is aludt, és lehorgasztott fejjel járt.
Ekkor az Úr így szólt a tesbi Illéshez: ,,Láttad-e, hogy Ácháb megalázta magát előttem? Mivel megalázta magát kedvemért, nem hozom rá a nyomorúságot az ő napjaiban. Majd fiának napjaiban hozom családjára a nyomorúságot."
Ez az Isten igéje. 1Kir 21,17-29

EVANGÉLIUM Szent Máté könyvéből
Nemcsak barátainkat, hanem ellenségeinket is szeretnünk kell.
Jézus a hegyi beszédben ezt mondta tanítványainak:
Hallottátok, hogy ezt mondták: ,,Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet!" Én pedig azt mondom nektek: Szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek benneteket, imádkozzatok azokért, akik üldöznek és gyaláznak titeket, hogy gyermekei legyetek mennyei Atyátoknak, aki fölkelti napját jókra és gonoszokra egyaránt, és esőt ad mind az igazaknak, mind a bűnösöknek.
Ha ugyanis csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, ugyan mi lesz a jutalmatok? Nem teszik meg ezt a vámosok is? És ha csak a testvéreiteknek köszöntök, mi az, amivel többet tesztek? Nem teszik meg ezt a pogányok is? Ti legyetek olyan tökéletesek, mint amilyen tökéletes a ti mennyei Atyátok!
Ezek az evangélium igéi. Mt 5,43-48

Imádság
Örökkévaló Isten! Szomjazom tanításodat, kutatom az igazságot, keresem az örök élet igéit. Hiszem, hogy a Szentíráson keresztül te szólsz hozzám, te vezetsz engem az üdvösség felé. Adj nekem türelmet, kitartást, figyelmességet, tanulékony lelket és alázatot! Add, hogy készséges legyek mindannak megvalósítására, amit üzenetedből megértek. Kinyilatkoztatott szavad és a megtestesült Ige, Jézus Krisztus legyen számomra a mindennapi lelki táplálék és a hit szerinti élet forrása!

Elmélkedés C. Horváth István Sándor
A régi és az új törvény szembeállítása során Jézus utolsóként az ellenségszeretetet említi. Először most is a régi szabályt ismerteti: ,,Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet!" A kijelentés első része megtalálható a mózesi könyvekben (vö. Lev 19,18), a második részt azonban hiába is keresnénk az ószövetségi iratokban. A Szentírásban sehol nem találunk olyan parancsot, miszerint az ellenséget gyűlölni kell. Jézus tehát itt nem egy írott törvényt vagy szabályt idéz, hanem a korabeli felfogásról beszél, miszerint ha embertársainkat szeretnünk kell, akkor ellenségeinket, ellenfeleinket gyűlölhetjük. Itt is láthatjuk tehát, amit már korábban is megjegyeztünk, hogy Jézus nem magát a mózesi törvényt utasítja el, hanem annak helytelen magyarázatát és a helytelen értelmezésből fakadó elképzeléseket.
Ezt követően fogalmazza meg az ő törvényét: ,,Szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek benneteket, imádkozzatok azokért, akik üldöznek és gyaláznak titeket." Szeretetünkből nem zárhatjuk ki még ellenségeinket sem, azaz azokat, akik rosszat tesznek nekünk, miként Isten is megmutatja jóságát minden ember felé.
Az ellenségszeretet parancsa valóban újdonságot jelent a régi törvényhez képest, de az is újnak számít, hogy a szeretet gyakorlásában és a megbocsátásban az embernek magát Istent kell utánoznia. Az Úr ezt mondja: ,,Ti legyetek olyan tökéletesek, mint amilyen tökéletes a ti mennyei Atyátok!" Valójában az ember soha nem lehet olyan tökéletes és szent, mint Isten, de erre kell törekednie
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
2018.05 2018. Június 2018.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 339 db bejegyzés
e év: 4978 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 601
  • e Hét: 2782
  • e Hónap: 35936
  • e Év: 269683
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.