maroka.blog.xfree.hu
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15
Tóth Árpád: Esti könnyek
  2019-07-05 21:43:05, péntek

Lehunytam a szemem, s jaj, az ő arcát láttam,
Jaj, az ő testét láttam szűz ágya tiszta vásznán,
S csodáltam mélyen és szelíden és paráznán,
S úgy jajdult el szívemben vérző, ledöfött vágyam,
Oly búsan s elvetetten, mint harc után a tarlón
Az átszúrt katona, ki zsibbadó fejét
A hűvös földbe gyúrja, s szegény, pihenne még
Távol babája mellett, s csókolná vállát forrón.

S egyszerre felzokogtam, és lüktető fejem
Betegen s árván bújt meg ijedt tenyereimben,
S ők, mint gondos nővérek puhán s nagyon szelíden
Simogattak sokáig, s remegtek csöndesen...
Hiába... s elzuhantak hosszan bús kezeim
Az asztalon, s átfonták egymást kétségbeesve,
S imádkoztak... s szemem tétován, tágan leste,
Mint csavarja szép ujjuk torzzá a szörnyű kín...

Éjfél lett lassan... s lomhán nyúltam egy szivarért én,
S furcsa csodának tetszett, hogy elhagyottan nyúló
Ujjaim közt víg fénnyel föllobogott a gyújtó
S hogy törődött ajkamról illatos füst szállt békén.
S aludni készülődtem, s úgy nyújtózott karom,
Mint ólom-Krisztus karja elvadult út keresztjén,
És elgyötört orcámat lassan aláeresztém,
S az "elvégeztetett" vonaglott ajkamon...

1909
Forrás /epa.oszk. oldalo

0 komment , kategória:  versek
Ferenc pápa 07.05.-i üzenete
  2019-07-05 21:37:37, péntek

A nehéz időkben, még inkább, mint a béke időszakaiban, a hívők számára a legfontosabb, hogy egyesüljenek Jézussal, aki a mi reménységünk.

0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa
Zarándoklattal emlékezik rendalapítójára a Jézus Szíve .....
  2019-07-05 21:33:08, péntek

Zarándoklattal emlékezik rendalapítójára a Jézus Szíve Társasága
...... ........

Zarándoklattal emlékezik rendalapítója, Bíró Ferenc jezsuita születésének 150. évfordulójára a Jézus Szíve Társasága (SJC). Július 2-6. között a Szatmári Római Katolikus Egyházmegyében keresik fel a rend történetének fontos helyszíneit. A zarándoklat alkalmából Suller Melinda SJC általános elöljáróval és Tyukodi Beáta SJC testvérrel, ifjúsági referenssel beszélgettek az egyházmegye munkatársai.
- Mit kell tudni a zarándoklatról?
Suller Melinda SJC: Ez egy különleges zarándoklat, ugyanis tavaly augusztus 26-án hirdettük meg a Bíró Ferenc-emlékévet. Társaságunk alapítójának 150. születésnapjára készülünk. Ennek a része ez az emléktúra, zarándoklat Páter Bíró nyomdokain.
- Mit kell tudni Bíró Ferenc SJ kapcsolatáról Szatmárnémetivel vagy a szatmári egyházmegyével?
Tyukodi Beáta SJC: Alapítónk Munkácson született, ami akkor a szatmári egyházmegyéhez tartozott, majd Szatmárnémetiben járt iskolába. A jezsuiták konviktusában tanult, és később a jezsuita rendbe lépett be. Papként első miséjét a szatmárnémeti Jézus Szíve-templomban ünnepelte. Ez a kötődése egyházmegyénkhez.
- Melyek a zarándoklat főbb pontjai?
Suller Melinda SJC: Július 3-án reggel Schönberger Jenő megyéspüspökkel volt közös szentmisénk. Aztán átmentünk a székesegyházba, ahol megnéztük Boldog Scheffler János emlékszobáját is, délután pedig kis ,,magyarság-útvonalra" indultunk, Koltóra és Nagybányára. Közösségünknek nagyon fontos a magyarságtudat. Eskünkben felajánljuk magunkat népünkért úgy, ahogyan Árpád-házi Szent Margit tette. Július 4-én Kárpátalján folytattuk utunkat; Munkácson, ahol született, és a mellette levő kis faluban, Pósaházán, ahol gyermekéveit töltötte. Július 5-én a jezsuita atyákkal imádkoztunk a délelőtti szentmisén. Hálát adunk a Szent Ignác-i lelkiség éltető erejéért. Kérjük Jézus Szíve áldását társaságunk jövőjére, a szatmári hívek életére.

Cikk folytatása Link

0 komment , kategória:  vallás
2019: négy zalai strand is ötcsillagos lett.
  2019-07-05 18:18:17, péntek

Kék Hullám 2019: négy zalai strand is ötcsillagos lett.
Idén 16 balatoni strand érdemelte ki a legjobbaknak járó ötcsillagos kék hullám zászlót.
Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség (BSZ) elnöke pénteken Balatonalmádiban a strandminősítés díjátadó ünnepségén elmondta, soha nem volt még ennyi kiváló minősítésű strand a Balatonon. A legjobbnak járó elismerést Csopak Községi Strandja kapta.
Idén 35 balatoni strand nevezett a minősítő versenyre, amelyből 16 nyerte el a maximális, ötcsillagos minősítést, 14 fürdőhely négycsillagos lett, 5 pedig háromcsillagos zászlót kapott.
Képen: gyenesdiási Diási Játék Strand

Három csillag: (5)
31./ Keszthely Helikon strand
32./ Révfülöp Szigeti strand
33./ Balatonfüred Camping (Széchenyi Strandfürdő)
34./ Balatonfűzfő Fövenyfürdő
35./ Balatonfűzfő Tobruk strand

0 komment , kategória:  Balatonról
93 éves Rita nővért – Ünnepeltek a klotildligeti egyhá
  2019-07-05 18:11:32, péntek

93 éves Rita nővért - Ünnepeltek a klotildligeti egyházköz egyházközségi nővérek.
Június 28-án az Egyházközségi Nővérek Társasága piliscsaba-klotildligeti rendházában a közösség tagjai megújították fogadalmukat, és jubiláns szerzetestestvérüket, Endrődi Emma Rita nővért köszöntötték, aki hetven éve tett fogadalmat. Az ünnepi szentmisét Bindes Ferenc mutatta be.
A szentmise után, melyen az egyházközségi nővereken kívül a társult tagok és vendégek vettek részt, a jelenlévők megtekinthették a Rita nővérről készült dokumentumfilmet.
,,Templomot szerető gyerek voltam, szívesen vettem részt az egyházközség életében. Később a fővárosba kerülve mint diáklány lelkesen bekapcsolódtam az akkor alakulóban lévő Szent Rita-egyházközség munkájába - emlékezik Endrődi Emma Rita nővér. - Úgy éreztem: ha lenne egy olyan intézmény, ahol teljes állásban egyházközségi munkát végezhetnék, örömmel tenném. Ez a vágyam egyetemi éveim alatt teljesült, amikor találkoztam valakivel, aki az Egyházközségi Nővérek Társaságának tagja volt."
Dunacsunban, pár száz fős kis faluban született, 1925. augusztus 31-én. Három testvérével és a többi falusi gyerekkel együtt - szavai szerint - idilli gyermekkoruk volt. ,,Miénk volt a Duna holtága, ahol nyári estéken úszkálhattunk és a meleg homokban hancúroztunk. Istenfélő emberek éltek a faluban. Megálltak a déli harangszónál, elmondtak egy fohászt, és az út menti feszület előtt megemelték kalapjukat a férfiak. Édesanyám mélyen hívő asszony volt. Nagy hatással volt rám istenszeretete és egyház tisztelete. Már gyermekkoromban én is otthon éreztem magam a templomban. Emlékszem elsőáldozásomra, amikor a ruhám szűk volt, a cipőm szorított, de minden kellemetlenséget feledtetett, hogy a szentostyában Jézust vehettem magamhoz.
(...) 1947-ben egy évfolyamtársam meghívott Bajára, ahol hivatástisztázó és vallási továbbképző előadásokat hallgattunk. Itt ismerkedtem meg az egyházközségi nővérekkel. Nagyon megtetszett ennek az értelmiségi társaságnak a légköre. Megérintettek a velük folytatott beszélgetések. Az Egyházközségi Nővérek Társasága 1935-ben alakult. A Szociális Testvérek Társaságából váltak ki, Künnle Theodóra vezetésével, és arra hozták létre, hogy az egyházközségekben a plébánosok segítői legyenek, és a hívekkel foglalkozzanak. Tehát nagy szociális elkötelezettségünk megmaradt, de életünkben és munkásságunk központjában a családpasztoráció, a plébániai sokrétű szolgálat és a misszió áll. Ezen a nyáron a nővérek ott marasztaltak egy kis pihenésre és háború utáni feltáplálásra. Szívesen maradtam. Jól éreztem magam közöttük. Ekkor már határozottan éreztem, hogy örömmel dolgoznék plébánián. (...) Egyre inkább érett bennem a felismerés, hogy nekem ez a terület az élethivatásom. 1949. június 29-én, Szent Péter ünnepén fogadalmat tettem.
1949 őszén egyértelműen látszott, hogy hatalmas munka vár azokra, akik felelősséget éreznek hazájuk és embertársaik iránt. Már éppen végzett hitoktató voltam. A hatalom ekkor tette fakultatívvá a hittant, és minden ürüggyel igyekezett akadályozni a beiratkozást. Koszter atya mondta ekkor: »A kommunistáknak ezer ötletük van, nektek legyen eggyel több!« Volt is. (...) 1950-ben feloszlatták a szerzetesrendeket. Kevesen voltunk, egymástól távoli plébániákon dolgoztunk, és nem hordtunk rendi ruhát, így tovább végezhettük a munkánkat. Engem 1951-ben egy nővértársammal együtt Adonyba helyeztek. Két atya, Lendvay Zoltán plébános és Szabó Lajos lazarista atya mellett mi láttunk el minden plébániai munkát. 1957 februárjában kerültem Piliscsaba-Klotildligetre. Itt már egyedül dolgoztam Zsolnay Béla atya mellett. Nagyon komoly kihívást jelentett az '56-os forradalom után a fiatalokkal foglalkozni. Nem sokat tudtunk a megtorlásokról, de az emberek féltek. Nem merték hittanra beíratni a gyerekeiket, ezért a templomban kezdtem el tanítani.
1974-ben tértem vissza Klotildligetre. Azóta itt élek. Ez a visszatérés - talán mondhatom - jutalma volt addigi munkámnak. (...) 1994-ben megindult a képzés a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Karán. Jöttek a diákok, de nem volt hol lakniuk. Ekkor Gáti Edit Ágnes nővér elöljáróval úgy döntöttünk, hogy bajai, kalocsai házaink után kapott kártérítési pénzünkből rendházat és kollégiumot építünk. Azóta mindannyian itt élünk Klotildligeten. A fiatalabbak vezetik a kollégiumot, aktívan részt veszünk a falu - pár éve város - egyházi életében. Kápolnánkban mindennap szentmisére várjuk a híveket. Létrehoztuk a társult tagok csoportját. Évente több összejövetelt tartunk itt számukra.
Szent Péter ünnepén évente megújítjuk fogadalmunkat. Augusztusban mindig lelkigyakorlatot tartunk. Sokan jönnek közénk nemcsak Klotildligetről, hanem a szomszéd településekről is. Ajtónk mindenki előtt nyitva áll..."

Rita nővér visszaemlékezése bővebben ITT olvasható. Link

Forrás és fotó: Szerzetesek.hu

Magyar Kurír

Elképesztő jelenséget videóztak a Balatonnál
  2019-07-05 17:53:41, péntek

Ritka jelenséget videóztak le horgászok Siófokon: busacsapatok ugráltak ki a Balatonból, egészen közel a parthoz - számolt be a likebalaton.hu. A busák kiúsztak a parthoz, és hatalmas ugrálásba kezdtek. Csak úgy fröcsögött a víz a magasra ,,repülő", nagy testű halaktól. Volt olyan busa, amelyik a partra is kiugrott, és ott vergődött a járókelők lába előtt.
.......

A busák ugrálásának az oka az lehet, hogy ezek a halak ilyenkor ívni próbálnak, de ahhoz folyóvízre lenne szükségük (a Balatonban ugyanis nem ívnak). Azt is tapasztalják a horgászok, hogy a busa ijedős hal, vagyis ha például motorcsónak halad el mellettük, akkor is kiugrálnak a vízből.
Videó Link

Kiemelt kép: illusztráció, iStock

0 komment , kategória:  Balatonról
Világsztár lett a tóban hűsölő magyar komondor
  2019-07-05 17:49:36, péntek

Többen kiemelték, hogy szőre miatt a kutya úgy néz ki, mint egy vízben úszó, hatalmas felmosórongy. Aztán kiemelkedik a vízből a kutya feje, és világos lesz, mit látunk. Egyelőre nem tudni, hol készült a videó, de a magyar kutyafajta sikerének mindenképp örülhetünk.
nlc oldali Videó Link

Egy fogadalom miatt nem szült soha Szabó Magda
  2019-07-05 17:46:28, péntek

Gyermekként a szerencsésebbeknek felolvasták a Tündér Lalát, aztán kezünkbe adták a Mondják meg Zsófikának című regényét, az Abigélt már mi magunk választottuk, majd jött a Für Elise, a Régimódi történet és a többi. Szóval bejáratosnak érezhettük magunkat Szabó Magda otthonába, életébe.
...... ..........

Mert két újonnan megjelent, eddig kiadatlan mű árnyalhatja mindezt. Szabó Magda nagy műveit már sokszor, sok helyen kiadták, külföldön is, hiszen az egyik legtöbbet fordított magyar író, és arra szintén emlékszünk, hogy Az ajtót 2016-ban beválogatták a The New York Times legendás 10-es listájába, ahol az év könyveit gyűjtik össze, szóval a világhírhez sem férhet kétség. De ez a két, új, korábban kiadatlan kötet, az Üzenet odaátra és Az élet újrakezdhető mégis új színt adhat ismeretségünknek. Nem, nem idegenebbnek érezhetjük magunkat a Szabó Magda-i világban, éppen ellenkezőleg: helyére kerülhet sok minden a Jaffa Kiadó e két gyűjtésének köszönhetően. Például az, hogy az önéletrajzi ihletésű epizódok hogyan is történtek meg, és milyen átalakulásokon át kerültek az életműbe. Nem akármilyen gyűjtőmunkáról van szó: eddig könyv alakban kiadatlan novellák, kisprózai írások, olvasói levelek és interjúk vezetnek kézen fogva minket ebben az új univerzumban.
Arcul csapott hatalom
...ez egy közös fogadalom volt. Egy újholdas közös fogadalom. Nagyon jól tudtuk, hogy nem lehet. Mert ha gyermekünk lesz, azzal kiszolgáltatjuk magunkat a hatalomnak.
Szabó Magda korábban is nyilatkozta: az, hogy nincsen gyermeke, tudatos döntés következménye. De hogy ez egy közösség együttes döntése volt - és itt most nem a férjével, Szobotka Tibor íróval tartó élethosszig tartó szövetségére gondolok -, ez az irodalomban járatosak számára is ismeretlen lehetett korábban. Az újholdasok, azaz a negyvenes évek végén az Újhold szépirodalmi folyóirat köré gyűlő írók, költők közössége tette ezt az esküt. És Nemes Nagy Ágnesnek, Pilinszkynek, Mándy Ivánnak - és még sorolhatnánk - valóban nem született gyermeke. Szinte egy teljes író- és költőnemzedéknek... Hogy a hatalom működésének ezer gonosz arca van, ahogyan a kiszolgáltatottságunknak is vele szemben, azt tudjuk, és ha kicsiben is, de mindannyian tapasztaltuk, tapasztaljuk. De a művészek ezen válaszára, mellyel az uralmon lévők kezéből kiütötték a legélesebb kardot, arra nehéz jelzőket találni. Megrendítő? Hősies? És hogy ez mekkora lemondás, szenvedés, áldozatvállalás volt számukra, szintén nem tudhatjuk. Hogy egyáltalán az volt-e, még azt sem.

Cikk folytatása Link

0 komment , kategória:  érdekes képek
Székely János felszentelte az öttömösi templomot
  2019-07-05 17:38:13, péntek

...... ......

Minden embernek meg kell tanulnia ragyogni.
Székely János szombathelyi megyéspüspök június 30-án, vasárnap újraszentelte az öttömösi Kisboldogasszony-templomot, és Brenner János-ereklyét ajándékozott a plébániának.
Csongrád megyében, a Homokhátság szívében található Öttömös. A közel 650 lelkes falu 1937-ben épült kis temploma a közelmúltban a pályázatoknak és a helyi hívek nagylelkű adományának köszönhetően megújult.
Negyela Zoltán plébános meghívására Székely János szombathelyi megyéspüspök végezte el a templomszentelés liturgiáját a jelen lévő papság közreműködésével.
A templom előtt az épületet felújító Szögi Lászlótól vette át a főpásztor a templom kulcsait, majd a papsággal együtt bevonult. A vízszentelés után következett az oltár és a falak meghintése, majd a felszentelő imádság; a Mindenszentek litániája után pedig az oltár és a falak megkenése, megtömjénezése, végül pedig a főoltár megáldása.
...... .......

A felszentelést szabadtéri szentmise követte. Székely János püspök szentbeszédében kiemelte, hogy ,,minden embernek meg kell tanulnia ragyogni és világítani". Hangsúlyozta, hogy az a tisztaság, hit, öröm, becsületesség és emberség, melyek Brenner Jánost jellemezték, mind mélyen hívő családjából fakadtak; és ha hasonló fiatalokat szeretnénk nevelni, akkor olyan családok kellenek, mint amilyen az övé volt. Legyenek ma is olyan szülők, akik otthon nem veszekednek, hanem együtt gyónnak gyermekeikkel, és beengedik Istent maguk közé - zárta beszédét a főpásztor.
...... ........

A szentmise végén a megyéspüspök Boldog Brenner János-ereklyével ajándékozta meg a templomot, melyet ünnepélyes körmenetben vittek, majd a templomban helyeztek el. A liturgián közreműködött a szegedi székesegyház kórusa.

A helyi hívek minden jelenlévőt megvendégeltek spárgából készült ételekkel - lévén Öttömös a spárga hazája, ahol minden évben megrendezik a spárgafesztivált.

Forrás: Szeged-Csanádi Egyházmegye
Fotó: Kisboldogasszony-plébánia, Öttömös
Magyar Kurír

0 komment , kategória:  Dr. Székely János püspök
Sarlós Boldogasszony Déva 07.02
  2019-07-05 16:36:53, péntek

szentmisére hívunk a dévai templomunkba! Gyertek Sarlós Boldogasszony közbenjárását kérve, imádkozzunk együtt, hogy ne csak a termőföldjeink legyenek áldottak, de mindazok a nők, családok is, ahol gyermekáldásért imádkoznak! Teremtőnek hálát adva éljük életünket!
Szeretettel, Csaba t.
Videó Link

0 komment , kategória:  Böjte Csaba atya miséi
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15
2019.06 2019. Július 2019.08
15161718192021

• e Hónap: 43669
  • e Év: 277416

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,