Belépés
menusgabor.blog.xfree.hu
"A világ pocsolya, igyekezzünk megmaradni a magaslatokon." / Honoré de Balzac / Menus Gábor
1940.08.11
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Pártüdülőből NER-üdülő, a Balaton a magyaroké!
  2021-02-16 21:45:40, kedd
 
 







TOVÁBBRA IS ELÉRHETŐ MARAD A CLUB ALIGA STRANDJA


PÁRTÜDÜLŐBŐL NER-ÜDÜLŐ, A BALATON A MAGYAROKÉ!


- hangzottak a politikai kampánymondatok a Club Aliga tulajdonosváltása kapcsán. Amikor a nagyszabású fejlesztést nemzet gazdaságilag kiemelt fontosságú beruházásnak nyilvánította a kormány, sokan még a település lakóinak parthoz jutását is veszélyeztetve látták. A beruházók úgy tűnik, minden tamáskodót megcáfolnak. Ahogy a fejlesztők korábban már többször is hangoztatták: nem cél a terület lezárása, sőt komplett településfejlesztésbe kezdenek.


Balatonvilágos virágzása és hanyatlása


A harmincas években az állandó lakosok és az üdülőtulajdonosok közötti harmonikus kapcsolatnak köszönhetően, együttműködéssel a település gyorsan fejlődött. Majd ez megtorpant és a kiváltságosok üdülőhelyére koncentrálódott.

A Club Aliga virágzott, míg a település súlyos anyagi gondokkal küzdött. A mai Balatonvilágos 1961. március 1-én alakult meg (Balatonaliga, Balatonvilágos és Dióstelep egyesítésével). A hatvanas évek végétől nyaralótelek-kialakítások kezdődtek, majd a helyi Petőfi Termelőszövetkezet alakított ki tagjai számára lakótelkeket.

A hetvenes években nagyarányú telekkialakítások folytán nyaralóingatlanokat értékesítettek a takarékpénztár közreműködésével. A rendszerváltást követően megnyitotta kapuit az 1948-1952 között kiépült MSZMP-pártüdülő, a jelenlegi Club Aliga területe. Ez volt a kommunisták kedvenc helye a Balatonnál. Ezt követően Szilvásy György illetve Gyurcsány Ferenc mint szakértő foglalkozott a terület hasznosításával.

A terület eladásáról 2004-ben az éppen megalakult Gyurcsány-kormány döntött. Végül egy izraeli érdekeltségű vállalat szerezte meg a vagyonkezelést 49 évre.

A területen ezt követően sem történt fejlesztés. A vagyonkezelők grandiózus terveket publikáltak, de sem kivitelezési előkészítés, sem pedig a terület geológiai felmérése soha nem kezdődött meg.

Ha valaki ma körbenéz a balatonvilágosi Club Aligában, úgy érzi, hogy a Csinibaba II. díszletei között sétálgat. Az épületek a múlt rendszert idézik, és láthatóan senki sem költött egy fillért sem a területre az elmúlt harminc évben. A Balaton legértékesebb partszakaszának fenntartása vagyonokba került volna, így erre senki nem költött. Az itt élők és a nyaralótulajdonosok végig nézték az egykori pártüdülő teljes pusztulását. A színvonalra nem panaszkodtak, mert az előző vagyonkezelő hangzatos tervekkel kecsegtette őket. A Pro-Mot Hungária Kft. új tulajdonosai azonban nemcsak hangzatos ígéreteket és mesés látványterveket prezentálnak, hanem meg is valósítják a balatoni régió legnagyobb fejlesztését.


Az új beruházók itt teremtik meg a balatoni régió legnagyobb fejlesztését - MTI





A beruházó cég ügyvezetője, Budvári Róbert szerint a közel 50 hektáros terület fejlesztése nem kizárólag turisztikai értékeket teremt, hiszen egy új településrész születik, amely az év 365 napján bevételt és munkahelyeket teremt a településnek.

- Balatonaligát felhelyezzük Magyarország turisztikai térképére - kezdte a beszélgetést a cégvezér, aki az elmúlt időszakban az önkormányzat illetéke­seivel, a helyi civil szervezetekkel, tervezőkkel, dendrológus, talajmechanikus, geodéta és erdész szakértőkkel egyeztetett, hogy a fejlesztés minden érintett igényei szerint a jogszabályoknak megfelelően valósulhasson meg.


Az aligai kikötôt is fejleszteni fogják - MTI





- A településfejlesztés azt jelenti, hogy integráljuk a partszakaszt a településhez. Természetesen a szállóvendégek is megfelelő körülmények között pihenhetnek majd, de ez csak egy az attrakciók hosszú sorában.

"A kikötőt is bővíteni és fejleszteni kívánjuk, hiszen idővel szeretnénk bekapcsolni a települést a balatoni menetrend szerinti hajózási útvonalba"

- nyilatkozta Budvári, aki leszögezte, a megújuló strand az itt élők számára a jövőben is elérhető marad. Nem valósak az ezzel kapcsolatos hangulatkeltések.

A település önkormányzatával folyamatos a közös munka annak érdekében, hogy a létrejövő településrész maximálisan szolgálja az ott élők érdekeit és igényeit.

- Kezdetben sokan tartottak attól, hogy a Club Aliga csak egy szűk réteg számára lesz majd nyitva. Mostanra azonban azt látom, hogy egyre többen támogatják a beruházást.

"Több munkalehetőséget és fejlettebb, gazdagabb települést vízionálnak. Túl a harmadik egyeztetésen osztom ezt a bizakodó hozzáállást" - nyilatkozta Ta­kács Károly, Balatonvilágos polgármestere, aki szerint az előzetes tervek megvalósulása esetén a település újra pozí­cionálódik a balatoni idegenforgalomban.


A lepusztult épületek a múlt rendszert idézik, láthatóan senki sem költött a területre egy fillért sem az elmúlt harminc évben - MTI





Nőni fognak a település adóbevételei, és olyan munkahelyek jönnek létre, amelyek egész évben megélhetést biztosítanak az itt élő családoknak.


A megújuló aligai strand az ott élőknek továbbra is elérhető marad - MTI





Takács Károly hangsúlyozta, a strand partszakaszának elérhetősége a legfontosabb szempont, amihez megfelelő garan­ciákra van szükség a vagyonkezelő részéről. A fejlesztők szeretnék, ha a kivitelezés időtartama alatt folyamatosan, a lehetőségekhez képest zavartalanul pihenjenek a strandra látogatók.


Link



Így nyaralt Kádár János Balatonaligán

Link



Csak nézünk, mint a moziban












Elindult a balatonvilágosi Club Aliga felújítása




 
 
0 komment , kategória:  Bulvár  
A Valentin-nap legnagyobb átverése
  2021-02-16 21:00:59, kedd
 
 







A VALENTIN-NAP LEGNAGYOBB ÁTVERÉSE


Összegyűrt paplanok az ágyon, a lepedőn lágyan rothadásnak indult, egykor illatozóan piros, reggelre sötétbarnává aszalódott rózsaszirmok, boros üvegek a földön, természetesen a hozzátartozó poharakkal. Szerelmes együttlét nyoma az egész lakásban. De vajon mára mi marad a szerelemből? És mit ünnepeljünk ma, ha nincs semmi elképzelésünk? Mai tippem: ünnepeljünk meg egy tegnapi hazugságot!

***

Az a bizonyos tegnapi hazugság igazából nem is annyira hazugság, már ami a dolog lelki részét illeti. Inkább úgy mondanám, hogy egy máig jól működő marketinges átverés.

Amint tudjuk, karácsony után a Valentin-nap az az ünnep, amikor a legtöbb eljegyzés születik.

Bármilyen furcsa, világszerte több millió férfi kéri meg ilyenkor választottja kezét, mégpedig úgy, hogy szerelmi zálogként (avagy a leendő frigy ellenjegyzéseként) gyémántgyűrűt ad szíve választottjának. Hogy miért pont gyémántgyűrűt? Természetesen azért, mert a gyémánt ritka és értékes, pont, mint az igaz szerelem.

És itt kezdődik maga a bődületes átverés, ami nagyjából azonos azzal a tévhittel, mint hogy a villám sosem csap kétszer ugyanoda. Naná, hogy odacsap, hiszen a hely elektromosan töltötté válik, ami valósággal vonzza majd az újabb villámokat.

Pontosan úgy, ahogyan a női gyűrűsujj is vonzza a gyémántgyűrűt.

Csakhogy!

Ha egy picit jobban megismerjük magának a gyémántnak a történetét, meglehetősen el fogunk csodálkozni.

***

Az emberiség írott történelmétől egészen 1870-ig a gyémánt valóban ritka és értékes volt. Csupán néhány helyen (pl. Brazíliában és Indiában) találtak értékelhető nagyságú és tisztaságú köveket, s ezek éves hozama sem volt több másfél-két kilónál (Hagyjuk most a karátszámítást, de azért jegyezzük meg, hogy 1 karát megközelítőleg 200 mg.)

1870-ben azonban beütött az eleinte hatalmas vagyonnal kecsegtető krach: a dél-afrikai Oranje folyó közelében hatalmas gyémántlelőhelyeket fedeztek fel, és hamarosan tonnaszám bányászták a ,,ritka" drágakövet.

Ekkor a legnagyobb gyémántkitermelők egyetlen kartellbe álltak össze, s megalakult a De Beers, amely máig a világ legnagyobb gyémánttermelő vállalatcsaládja, a piaci részesedés mintegy 40%-át birtokolva.

Ennek a kartellnek nem volt más dolga, mint ellenőrizni a kitermelést, és elhitetni az emberekkel, hogy a gyémánt még mindig igen értékes és igen ritka. Ez olyannyira jól sikerült, hogy az 1973-as olajválság idején még a tőzsdei spekulánsok is gyémántot kezdtek el vásárolni, mert a gyémánt - az arannyal és más nemesfémekkel ellentétben - nemhogy nem ingadozó, hanem egyenesen stabil áremelkedésű terméknek számított.

***

Na, de ne szaladjunk ennyire előre a történetben!

Írjunk egyelőre 1938-at, amikor is egy gyönyörű szeptemberi napon Harry Oppenheimer, a De Beers alapítójának 29 éves fia Johannesburgból New Yorkba utazott, hogy ott találkozzon Gerold M. Lauck-kal, az Amerikai Egyesült Államok vezető reklámügynökségének, az NW Ayer-nek az elnökével. Lauckot és az NW Ayer-t az a Morgan Bank ajánlotta Oppenheimernek, amelyik korábban az apjának segített megszilárdítani a De Beers pénzügyi birodalmat, és amely bank most aggódott a gyémántok világszerte csökkenő ára miatt. Közösen próbáltak tehát kitalálni valamit.

1938-at írtunk. Európa a háború küszöbén állt, ráadásul a gazdasági világválság is lenyomta az árakat. S volt még néhány egyéb aprócska gond. Példának okáért, hogy Európa számos országában egyáltalán nem volt divat eljegyzésre gyémántot adni. Ilyen ország volt hazánk is, ahol a bevett szokás eljegyzéskor annak a többnyire arany karikagyűrűnek a bal gyűrűsujjra való húzása volt, amely aztán az esküvői szertartáson a jobb gyűrűsujjra került át. Más országokban pedig (pl. Angliában és Franciaországban) a gyémántot az arisztokrácia ékszerének tekintették.

Maradt tehát szinte egyedüli piacnak (legalábbis egyelőre) a De Beers számára azt USA. Már csak egy jó kis kampány kellett ahhoz, hogy a gyémántot az igaz szerelemmel párosítsák.

Az NW Ayer szakemberei arra jutottak, hogy a válság elmúltával megváltozott társadalmi attitűd miatt eljött az idő, hogy megteremtsék a megvásárolható luxuscikkek piacát. Elkezdték tehát a gyémántot úgy reklámozni, mint a szerelem jelképét. S minél nagyobb, ugye, a szerelem, annál nagyobbnak és tisztábbnak kell lennie az azt szimbolizáló gyémántnak is.

Ennek legjobb promócióját a hollywoodi filmekben, s azok sztárjaiban látták. Ezért némi lobbipénz és egyéb kedvességek árán elérték, hogy a szerelmes filmekben a férfiak gyémántgyűrűket ajándékozzanak szerelmüknek, illetve hogy a filmsztárok a magánéletükben is így cselekedjenek.

A moziba járó nép pedig tökéletesen lemásolta ezt az attitűdöt.

Nagy-Britanniában még azt a trükköt is bevetették, hogy a királyi családdal reklámoztatták ékszereiket: Oppenheimer-gyémántot ajándékoztak II. Erzsébet királynőnek, és meghívták őt egy dél-afrikai körutazásra.

Emellett pedig a Playboyban és más hasonló magazinban világhíres festmények mellett ábrázolták drágaköveiket, ezzel is kihangsúlyozva, hogy egy gyémánt pontosan olyan értékes, akár egy Picasso vagy Delacroix festmény.

Mindezek következtében a gyémánteladások több mint 55%-os emelkedést értek el már az első évben, s azóta is töretlenül tartják vezető helyüket az eljegyzési ajándékok piacán. Mindezt pedig úgy, hogy - formabontó módon - itt nem volt egyetlen termék, egyetlen márkanév, egyetlen brand, hanem csupán maga a gyémánt.

És még ezt is tudták fokozni!

A De Beers 1948-ban elindította az ,,A Diamond Is Forever", azaz "Egy gyémánt - örökké" marketing-kampányát, amelyben a gyémánt és a sírig tartó szerelem fogalmakat kötötték össze szétbonthatatlanul. Ez a mottó azóta is a De Beers hivatalos mottója, mi több, számos más, gyémántokkal foglalkozó üzlet is ezzel hirdeti ékszereit.

***

1951-ben volt ugyan egy kisebbfajta társadalmi ellenállás, amikor is az alsó- és középosztálybeli polgárok túlzásnak tartották az eljegyzési gyémántot, ezt azonban a cég ügyesen hárította el azzal a folyamatos sulykolással, hogy márpedig csak és egyedül a gyémánt az, ami a szerelem valódi jelképe.

Ennek hatására aztán a férfiak anyagi képességeiken felül kezdtek el gyémántgyűrűket ajándékozni jegyeseiknek. Hasonlatos volt ez ahhoz a hazánkban a rendszerváltás kezdetétől egészen napjainkig tartó trendhez, hogy az egyedülálló férfiak akár két-három árkategóriával értékesebb autót vásárolnak maguknak ahhoz képest, amit megengedhetnének maguknak, s a vásárlásra akár hitelt is képesek felvenni, hogy társadalmi pozíciójukat felülreprezentálják.

***


Aki kíváncsi a gyémánt eljegyzési gyűrűk történetére, az számos más érdekességet találhat Edward Jay Epstein: Have You Ever Tried to Sell a Diamond? című cikkében. (KLIKK IDE: Link
)

Ami azonban a cikk elolvasása nélkül is teljesen nyilvánvaló, hogy az 1869-1871-es nagy gyémántdömpingnek köszönhető, s az USA-ban 1938-tól 1950-ig csúcsra járatott kampány azóta a Föld majd minden országára átterjedt.

Egy kartell megbízására tevékenykedő New York-i reklámügynökségnek sikerült egyszerre több hazugságot is elhitetnie az emberekkel, Kanadától Londonig, Tokiótól Budapestig.

Ezzel szemben az igazság a következő:

1: A gyémánt nem azért drága, mert ritka, hanem, mert azt akarják, hogy drága legyen
2: Az igaz szerelem jelképe sosem lehet egy marketing-hazugság.

***

Fogalmam sincs, hogy mit tesznek majd a De Beers-nél, amikor az ember képes lesz elérni a Neptunusz bolygót, ott ugyanis egyenesen cseppfolyós gyémánt hull az égből. És akkor a Földtől ,,csupán" 40 fényévnyire lévő 55 Cancri e bolygóról már ne is beszéljünk! Ez a bolygó ugyanis javarészt gyémántból áll.

Persze, mire technikai fejlettségünk azon a szinten lesz, hogy onnan termeljük ki a drágakövet, addigra már simán robotokkal és 4D-s Second Life lényekkel is házasodhatunk majd. Ők meg jobban fognak örülni az elektromos töltésnek illetve a kenőolajnak.

Addig azonban lehet utánozni (ebben is) Hollywoodot! Csak a miheztartás végett Justin Timberlake egy 130 ezer dolláros gyűrűvel kérte meg 2010-ben Jessica Biel kezét, ami meglepően olcsójános húzás volt, legalábbis ebben a közegben. Ennek bizonyítására elég, ha megemlítjük, hogy Kim Kardashian gyűrűje Kanye West pénztárcájából 1,6 millió dollárt húzott ki. S még ez is eltörpül az abszolút csúcstartó mögött. Elizabeth Taylor Richard Burton-től kapott 33,19 karátos gyűrűje ugyanis 8,8 millió dollárt ér.

(Én majom meg azt figyelem, mikor lesz a filléres teszkóban leárazott lasagne...)

() VBT ()


Link



Nem ünneprontásként - de tény!

- Tudod, mi lesz február 14-én?
- Persze, Valentin nap!
- Szerintem meg Drezda bombázásának 71. évfordulója. Egy várost romboltak porig az amerikaiak 1945 február 14-én!!! Egy város semmisült meg teljesen! Nők, gyermekek, és idősek! Nekik azon a napon Valentin az égő poklot jelentette! Rájuk is fogunk emlékezni majd...? - vagy szépen elfelejtünk mindent...? Ne feledjük SOHA!!!





















 
 
0 komment , kategória:  Névnap- szülinap  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2021.01 2021. Február 2021.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 2 db bejegyzés
e hónap: 29 db bejegyzés
e év: 320 db bejegyzés
Összes: 4840 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2926
  • e Hét: 10848
  • e Hónap: 33336
  • e Év: 211211
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.