Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Itt a tavasz, indul a szezonális allergia
  2021-04-19 22:29:55, hétfő
 
  A tavasznak nem mindenki örül. Leginkább az allergiás személyek félnek sok időt a szabad levegőn tölteni, hiszen sokaknak ebben az évszakban ismét előjönnek vagy felerősödnek az allergiás tünetei. Sokan szednek antihisztamint tartalmazó gyógyszereket, azonban ezeknek számos mellékhatása van. Lehet, hogy az allergia tünetei csökkennek, de megjelennek helyette más olyan problémák, melyek szinte lehetetlenné teszik a normális munkavégzést. Ilyen mellékhatás lehet az agyi köd, az álmosság, a fáradtság, a szédülés és a hányinger. Cikkünkben néhány olyan gyógynövényt és egyéb kiegészítőt mutatunk be, melyek hatékonyan csökkenthetik az allergiás tüneteket.

A panax ginszeng egy adaptogén gyógynövény, amely nagyon hasznos lehet az allergiás személyek számára, hiszen csökkenti az olyan tüneteket, mint a tüsszögés, az orrfolyás, a viszketés, de még a komolyabb megbetegedés, az asztma ellen is védelmet jelenthet.

A népgyógyászat évszázadok óta alkalmazza a csalánteát az allergiás tünetek enyhítésére, hiszen nagy mértékben csökkenti a hisztaminszintet, amelynek megemelkedése váltja ki az allergiás tüneteket.

Az antioxidánsok is nagyon hatékonyak lehetnek az allergiás tünetek visszaszorításában. Az egyik ilyen flavonoid a kvercetin, amelyet nagy mennyiségben tartalmaznak a keresztesvirágú zöldségek, a zöld leveles zöldségek, a citrusfélék és az alma is.

A kvercetin egy olyan természetes flavonoid, amely sokkal hatásosabb is lehet, mint az antihisztanmin tartalmú gyógyszerek. De nemcsak az allergiás tünetek ellen nagyon hatékony, hanem az immunrendszer támogatásában is aktívan részt vesz. Más tápanyagok és vitaminok is segíthetnek az allergia megszüntetésében, ilyen például a C-vitamin, a bromelain és a bioflavonoidok.

Az immunrendszer működését még a D-vitamin is támogatja, amelyet napfényvitaminnak is neveznek. Amennyiben valakinek csak kevés D-vitamin van a szervezetében, nagy esélye van a szezonális allergiákra. Mondhatjuk, hogy ez az egyik leghasznosabb vitamin a szervezetünk számára, hiszen nem csupán az erős immunrendszert biztosíthatja, hanem a légzőszervünk egészséget is támogatja.

Általában a szezonális allergiára hajlamos személyek bélrendszerében gyulladás található. Az egészséges bélműködést elérhetjük, ha rendszeresen fogyasztunk probiotikumokat, prebiotikumokat és rostban gazdag táplálékokat. Probiotikumokat az erjesztett zöldségek tartalmaznak nagy mennyiségben, míg remek prebiotikumnak számít a például a pitypang és a fokhagyma.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Natúr kezelések  
Kitűnő alvást támogatók
  2021-04-19 22:26:34, hétfő
 
  A mindennapi stressz okozhat alvásgondokat. Ilyenkor nehéz elaludni, többször is felébredhetünk az éjszaka során, és csak nehezen alszunk vissza. Az is gyakori probléma, ha valaki nem tud egyhuzamban legalább 6-8 órát aludni, a szervezetünknek pedig nagy szüksége van az alvásra, hiszen közben tud regenerálódni a testünk és az agyunk is. Éppen ezért aki alvászavarban szenved, másnap nemcsak fáradt lehet, de azt is észreveheti, hogy csökken a koncentrációs képessége és romlik a munkateljesítménye.

Altatót nem érdemes szedni erre a problémára, hiszen nemcsak az a veszélye, hogy hozzászokást eredményez, hanem az is, hogy sok olyan káros anyag található benne, melyek akár egészségkárosító hatást is kiválthatnak. Ha túl sok altatót, nyugtatót szed valaki, hozzászokik a szervezete és amiatt emelni kell az adagon, hogy hatásos legyen, ez pedig nagyon megterheli a májat.

Akár a konyhánkban is lehetnek olyan szupertáplálékok, melyek hatásosak lehetnek az alvászavar megoldásában, mi most néhányat mutatunk közülük.

Az egyik ilyen nagyszerű táplálék az édesburgonya, amely tele van értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ugyanis nagy mennyiségben tartalmaz kalciumot, magnéziumot és káliumot. Ezek az ásványi anyagok támogatják a jó alvást és a nyugodt pihenést.

A mandula is hasznos lehet alvásproblémák esetén. Fogyasztását időzítsük az esti lefekvés előtti időre, hiszen sok triptofánt és magnéziumot tartalmaz. Mindkettő pozitívan hat az idegrendszerre és segítenek az izmok ellazításában.

A diót is érdemes rendszeresen fogyasztani, mivel szintén nagyon gazdag triptofánban, de jó forrása a melatoninnak is, ami hozzásegít a nyugodt alváshoz.

Ha csak tehetjük, fogyasszunk banánt is, hiszen olyan tápanyagokat tartalmaz, melyek nemcsak az elalvást könnyítik meg, hanem abban is segíthetnek, hogy ne ébredjünk fel az éjszaka során. Ezt a hatást a benne található káliumnak, magnéziumnak és B6-vitaminnak köszönhetjük.

A triptofán szabályozásában a kalciumtartalmú táplálékok is segítséget nyújtanak, mint például a tej, a sajt vagy a joghurt. A kalcium emellett segít az izmok ellazításában is, ami szintén biztosíthatja a mély és pihentető alvást.

Ha már semmi nem segít, akkor minden este lefekvés előtt igyunk egy pohárnyi cseresznyelevet, hiszen ez gazdag forrása a melatoninnak, az alvást segítő hormonnak.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Fűben fában....  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2021.03 2021. április 2021.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 196 db bejegyzés
e év: 1425 db bejegyzés
Összes: 42383 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1033
  • e Hét: 5140
  • e Hónap: 7240
  • e Év: 356427
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.