Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Vércukorszint szabályozása és fogyás görögszénával
  2021-07-10 21:49:18, szombat
 
  A görögszénamagokat gyakran használja az indiai konyha különböző kulináris célokra, de nemcsak a konyhában lehetnek a hasznunkra, hanem a szépségápolásban is, és még az egészségügyi előnyeit is kihasználhatjuk. Ezek az apró magvak tele vannak alapvető vitaminokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal, amelyek nagyon pozitívan hatnak az egészségünkre. Milyen tápanyagok találhatók meg a görögszénában? Leginkább fehérjék, szénhidrátok, zsírok, valamint A-, C- és B-vitaminok, illetve mangán, vas, magnézium, niacin, riboflavin és tiamin.

Ha a vízben áztatott görögszénát reggel, éhgyomorra fogyasztjuk, akkor ezzel fokozhatjuk az anyagcserét és elősegíthetjük a testsúlycsökkenést is. A magvak tele vannak természetes rostokkal, amelyek csökkentik az étvágyat és az édesség utáni sóvárgást.

A görögszéna kiváló természetes "orvosság" a cukorbetegség megelőzésére, illetve a kordában tartására. Növeli az inzulinérzékenységet, ami pedig csökkenti a vércukorszintet.

Rendszeres fogyasztása nagyon hasznos lehet azok számára is, akik savas refluxban, illetve különféle bélproblémákban szenvednek. Az apró magvak ugyanis csökkenthetik a gyomor savasságát, a reflux tüneteit és az emésztési problémákat. Mit kell tenni ehhez? Étkezés előtt egy pohár vizet kell elfogyasztani, amelybe előzőleg görögszénamagvakat áztattunk. Ez a víz segíti a megfelelő bélmozgást és kisöpri a szervezetből a méreganyagokat - azokat is, amelyek megnehezítik az emésztést.

A görögszéna gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkezik, ami csökkentheti a menstruációval együtt járó kellemetlen tüneteket, mint például hasi görcsöket. Ezen kívül enyhíti a fájdalmat, a fáradtságot és a hányingert is.

A görögszénával kapcsolatban is végeztek kutatásokat. Megállapításra került, hogy az apró magvak szinte felpezsdítik a szexuális életet, használhatjuk merevedési zavarra, impotencia esetén, illetve szexuális vágy, azaz libidó fokozására is.

A görögszénamagok flavonoidokban is bővelkednek, amelyek csökkentik az LDL-koleszterin-szintet. Mivel a magok fehérjéket és nikotinsavat is tartalmaznak, részt vesznek a hajhagymák megerősítésében és szinte újraépítik a sérült szőrtüszőket. Lecitinben is gazdag, aminek köszönhetően ragyogóvá varázsolja a hajat.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Fűben fában....  
Nyári betegségek és megelőzésük
  2021-07-10 21:45:14, szombat
 
  Nyáron is lehetünk betegek, éppen ezért jól tesszük, ha óvatosak vagyunk és odafigyelünk az egészségünkre és betartunk néhány biztonsági szabály, amelyekkel elkerülhetővé válik például a dehidratáció és a kiszáradás. De nemcsak ezek, hanem más egészségügyi problémák is fenyegethetnek bennünket, cikkünkben ezekre hívjuk fel a figyelmet.

A testünk nagy része vízből áll, éppen ezért nagyon fontos, hogy pótoljuk azt a folyadékmennyiséget, amelyet nyáron a nagy hőségben kiizzadunk magunkból. Amikor izzadunk, akkor a testünk szomjazik. Sok esetben a szomjúságot összekeverjük az éhséggel, pedig csak folyadékra, egy nagy pohár vízre lenne szüksége a szervezetünknek.

Jellemzően a melegben sok idős ember elfelejt inni vagy nem iszik elegendő folyadékot. Sokan kerülnek kórházba kiszáradás miatt, pedig ennek az állapotnak vannak megelőző jelei. Érdemes felfigyelni, ha valaki állandóan szomjas vagy ha a vizelet sötét sárga színűvé és kellemetlen szagúvá válik.

A kiszáradás jele az is, ha valaki zavartnak érzi magát vagy ha hasogatóan fáj a feje. Ezek elkerülése érdekében csak annyi a teendő, hogy rendszeres időközönként, például fél-egy óránként megiszunk egy pohár vizet. A szervezet vízigényét magas víztartalmú gyümölcsökkel és zöldségekkel is kielégíthetjük, például ilyen a görögdinnye vagy az uborka.

Nyáron könnyen napszúrást kaphatunk, ha nem vigyázunk. Éppen ezért ha kimegyünk a napra, megfelelően öltözködjünk fel, érdemes hosszú lenge ruhát, sőt akár még kalapot is felvennünk. A napszúrásnak különböző jelei, tünetei vannak, például fejfájás, szédülés, emelkedett pulzusszám, rohamok és izomgörcsök. Az elkerülés érdekében jól tesszük, ha reggel tíz óra és délután négy óra között nem tartózkodunk a szabadban.

Nyáron fokozottabban oda kell figyelnünk az ételekre és a tárolásukra, hiszen ételmérgezést is szenvedhetünk, a leggyakoribb talán a szalmonella-fertőzés. Tipikus kísérőtünet lehet például a gyomorgörcs, a hányinger, a hányás, a hasmenés, illetve a láz. Az ételmérgezés elkerülése érdekében körültekintően kezelje az ételeket, különösen a zöldségeket, a tojást és a húsokat. Főzze, illetve süsse magas hőmérsékleten az alapanyagokat, a főtt ételeket pedig mindig hűtse le hideg vízben és azt követően tegye be a hűtőbe.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:   Betegségekről  
Ezért nagyon egészséges a zabpehely
  2021-07-10 21:42:29, szombat
 
  Manapság nagyon sokan reggeliznek zabpelyhet. Talán nem véletlen, hiszen az egyik legegészségesebb tápláléknak számít. Olyan alapvető tápanyagokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, mint a tiamin, a cink, a vas, a mangán, a foszfor és a szelén, illetve nagy mennyiségben tartalmaz esszenciális zsírsavakat, E-vitamint és fehérjét is. Egy tál zabpehely biztosíthatja a szervezet rostszükségletének jelentős részét és kellő energiát biztosít számunkra a nap további részében. A zabnak nagyon sok egészségügyi hatása van, most néhányat be is mutatunk.

Ez a közkedvelt gabona nagy mennyiségben tartalmaz egy oldható rostot, a béta-glükánt, amely felgyorsíthatja a sebek gyógyulását, de hasznos támogatója lehet az immunrendszerünknek is. Mivel serkenti a fehérvérsejteket és fokozza a makrofágok tevékenységét, segíti a védelmi rendszerünket a gombákkal, baktériumokkal, vírusokkal és paraziták szembeni hatékonyabb küzdelemben. A zab cinkben és szelénben is gazdag, melyek szintén támogatják az immunrendszer működését a fertőzések elleni küzdelemben.

Ez a gabona rendkívül gazdag oldható rostokban, ennek köszönhetően a rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a vércukorszint stabilizálásához. Azoknak, akik túlsúlyosak, illetve 2-es típusú cukorbetegségben vagy inzulinérzékenységben szenvednek, mindenképpen javasolható a zab rendszeres fogyasztása.

A zab nemcsak rostokkal van tele, hanem antioxidánsokban is bővelkedik, amelyek eredményesen harcolnak a káros hatású szabad gyökökkel szemben, így védelmezve a szív egészségét.

A zabban található béta-glükán csökkenti az LDL-koleszterin-szintet az által, hogy korlátozza a koleszterin felszívódását. Ennek a hatásnak további előnyei lehetnek, hogy csökkenthet a szívkoszorúér-betegség, illetve a magas vérnyomás kialakulásának kockázata is.

Ez a gabona mindemellett akár még a fogyókúránkban is segítségünkre lehet, hiszen eredményesen harcol a hasi zsír ellen.

A zabpehely az emésztőrendszerre is jótékony hatást gyakorol. Amennyiben rendszeresen fogyasztjuk, oldható rostjai hatékonyan megtisztíthatják a bélrendszert, valamint szabályozzák a székletürítést és megakadályozhatják a székrekedés kialakulását.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Gyógyító táplálékok  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2021.06 2021. Július 2021.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 1 db bejegyzés
e hónap: 189 db bejegyzés
e év: 2439 db bejegyzés
Összes: 43396 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1581
  • e Hét: 4917
  • e Hónap: 47655
  • e Év: 655734
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.