|
1/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 19
|
|
|
|
2025-06-11 22:57:11, szerda
|
|
|
Teljes mértékben elismerem, hogy óriási különbség van a kegyelem egyik és másik mértéke között, hogy a lelki életben lehet fejlődni, és hogy a híveket folyamatosan és minden körülmények között biztatni kell a kegyelemben való növekedésre, azt az elméletet azonban képtelen vagyok elfogadni, hogy a hívő holmi hirtelen, misztikus átalakulás útján, egyetlen hatalmas ugrással jutna el az áldott lét és a teljes odaszenteltség állapotába. Számomra emberi találmánynak tűnik, és egyetlen részt sem találok a Szentírásban, amely egyértelműen igazolná. Úgy látom, hogy a Szentírás azt tanítja világosan és arra biztat, hogy fokozatosan növekedjünk a kegyelemben, az ismeretben, a hitben, a szeretetben, a szentségben, az alázatban és a lelki módon való gondolkodásban, valamint erről tanúskodik Isten számos szentjének az élete is. Arról azonban egy szó sem esik a Bibliában, hogy hirtelen, egyik pillanatról a másikra át lehetne ugrani a megtérésről a megszentelődésre. Sőt, úgy vélem, azt sem támasztja alá semmi, hogy az ember megtérhet egyáltalán anélkül, hogy Istennek szentelné az életét! Kétségkívül odaszentelheti magát még jobban, és így is történik, ahogy növekszik a kegyelemben, ám ha nem szentelte oda magát Istennek mindjárt azon a napon, amelyen megtért és újjászületett, akkor nem tudom, mit is jelent a megtérés. Nem áll-e fenn a veszélye, hogy az ember alábecsülje és alulértékelje a megtérésből fakadó hatalmas áldást? Aki holmi második megtérésnek vélt ,,magasabb rendű életre" biztatja a híveket, nem becsüli-e alá annak az első, nagy változásnak a szélességét, hosszúságát és mélységét, amelyet újjászületésnek, új teremtésnek és lelki feltámadásnak nevez a Szentírás? Talán tévedek, de olykor azt gondolom azokat az erős megfogalmazásokat olvasva, amelyekkel az utóbbi néhány évben oly sokan élnek a ,,megszentelődéssel" kapcsolatban, hogy akik így beszélnek, bizonyára rendkívül szegényes és hiányos képet kaptak korábban a ,,megtérésről", ha tudnak róla egyáltalán bármit is. Röviden: már-már azt gyanítom, hogy valójában akkor tértek meg először, amikor megszentelődtek!
Őszintén megvallom, hogy jobban kedvelem a régi, jól bevált dolgokat. Úgy gondolom, bölcsebb és biztonságosabb a kegyelemben való folyamatos növekedésre biztatni és arra tanítani minden megtért embert, hogy feltétlenül szükséges mind előrébb és előrébb menni, egyre inkább növekedni, és évről-évre jobban odaszánni és odaszentelni magukat Krisztusnak testben, lélekben és szellemben egyaránt. Tanítsuk, hogy el lehet jutni nagyobb szentségre, és megtapasztalható nagyobb mértékben a menny a földön, mint amiben a hívők többségének jelenleg része van, ugyanakkor egyetlen megtértnek sem fogom azt mondani, hogy második megtérésre van szüksége, és hogy egy napon majd egy hatalmas ugrással eljuthat a teljes megszenteltség állapotába. Azért nem vagyok erre hajlandó, mert a Szentírásban semmilyen igazolását nem látom e tanításnak. Nemet mondok rá, mert véleményem szerint kifejezetten káros, és a lehető legveszélyesebb mértékig nyomaszthatja az alázatosakat és a szelídeket, miközben felfuvalkodottá teszi a sekélyesen gondolkodó, tudatlan és önhitt híveket.
J. C. Ryle |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 22:22:37, szerda
|
|
|
Isten Igéje mindenütt kettő, nem pedig több nagy csoportra osztja az emberiséget. Élőkről és a bűnben holtakról, hívőkről és hitetlenekről, megtértekről és megtéretlenekről, a keskeny és a széles úton járókról, bölcsekről és balgákról, Isten gyermekeiről és az ördög gyermekeiről beszél. E két nagy osztályon belül kétségkívül megkülönböztethető a bűn és a kegyelem különböző mértéke, de az csupán annyi, mintha ugyanazon lejtős terület alsó és felső pontján mérnénk meg a szintbeli eltérést. Az említett két nagy osztály között viszont már óriási szakadék tátong: annyira eltérnek egymástól, mint az élet a haláltól, a sötétség a világosságtól vagy a menny a pokoltól. Három osztályba sorolásról azonban az ég világon semmit nem mond Isten Igéje! Kétlem, hogy bölcs dolog volna olyan újkeletű csoportosításokkal előállni, amiről a Biblia nem beszél, és határozottan nem értek egyet a második megtérés gondolatával.
J. C. Ryle |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 22:02:45, szerda
|
|
|
A szentség a Szent Isten ismeretét jelenti, valamint jelleme visszatükrözését és kifejezését - övéi olyan szoros kapcsolatba kerülnek vele, mint a menyasszony a férjével.
Sinclair Ferguson |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 21:59:01, szerda
|
|
|
A megszentelődés a szent szeretetben való növekedés - a szeretet pedig a szentségben való növekedés.
Sinclair Ferguson |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 21:56:37, szerda
|
|
|
Miközben erőnket megfeszítve törekszünk a szentségre egy szentségtelen világban, Isten velünk van, mögöttünk és mellettünk áll. Bármilyen ellenállást tapasztaljunk is a világ, a test vagy az ördög részéről, a Szentháromság Isten a maga erejével támogat minket a Krisztus hasonlatosságára való átformálódásban. Ez feltett célja és szándéka.
Sinclair Ferguson |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 21:48:55, szerda
|
|
|
Isten arra választott ki bennünket, hogy megszenteljen.
Sinclair Ferguson |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 21:47:48, szerda
|
|
|
A szentség végső forrása a szeretetből fakadó isteni kiválasztás.
Sinclair Ferguson |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 21:46:44, szerda
|
|
|
Istennek ez a velünk kapcsolatos eleve elrendelése nem más, mint a szeretet, amellyel még azelőtt fordult hozzánk, hogy válaszoltunk volna a hívására. Szeretetből választott bennünket.
Sinclair Ferguson |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 21:44:11, szerda
|
|
|
A megszentelődés azt jelenti, hogy Isten elválaszt bennünket magának, most pedig fokozatosan átformál, hogy tükrözni kezdjük tulajdonságait és szépségét. Lassanként kirajzolódik az életünkben és a személyiségünkben Jézus Krisztus természete.
Sinclair Ferguson |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2025-06-11 11:16:06, szerda
|
|
|
Június 12
A tűz Lelke
,,Ha lemosta az Úr Sion leányainak a szennyét, és leöblítette Jeruzsálem vérét ítélő lelkével, megtisztító lelkével." (Ézsaiás 4:4)
Tűzzel való megtisztítás! Ítélet által való megtisztítás! Akik ezen keresztülmennek, szenteknek lesznek nevezve. A világért való közbenjárás és hogy áldás legyen a világ számára, az egyház lelki állapotától függ. Az ítéletnek Isten házánál kell kezdődnie; a megszentelődéshez bűnösnek kell vallani magunkat. Kérjük Istent, hogy adja nekünk a Szentlelkét ítélet és tűz lelkeként, hogy felfedje és kiégesse a bűnt az Ő népében. Imádkozzatok Krisztus nevében, mert Ő azt mondta: ,,Bármit kértek az én nevemben, azt megteszem... Igen, kérjetek tőlem bármit az én nevemben, és megteszem!" (János 14:13-14).
Kérjétek a trónon ülő Megváltó Istenetek nevében. Kérjétek azt, amit ígért - amiért vérét adta -, hogy a bűn eltűnjön az Ő népéből. Kérjétek - ez az Ő szíve szerint való ima -, hogy az Ő népére szálljon a bűnről való mély meggyőződésnek lelke. Kérjétek az égő lelket. Kérjétek az Ő nevében való hitben - abban a hitben, hogy Ő meg fogja tenni, amit akar, és meg is tudja tenni. Aztán várjátok a választ. Imádkozzatok, hogy az egyház áldott legyen, és áldás legyen a világban.
Andrew Murray
|
|
|
0 komment
, kategória: Andrew Murray áhítatai |
|
|
|
|
|
1/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 19
|
|
|
|
2025. Június
| | |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
155 db bejegyzés |
e év: |
495 db bejegyzés |
Összes: |
37548 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 159
- e Hét: 2582
- e Hónap: 121674
- e Év: 420006
|
|
|