|
2013-07-22 08:42:24, hétfő
|
|
|
Szlovákián át elkerüli Magyarországot az orosz vasút
Napi Gazdaság
2013. július 22., hétfő 06:51 |
A július elején Bécsben aláírt szándéknyilatkozat szerint Szlovákián keresztül építenék ki az orosz széles nyomtávú vasút nyomvonalát, hogy felgyorsítsák a Közép-Európa és a Távol-Kelet közti kereskedelmi forgalmat, írja a Napi Gazdaság. Az orosz, az ukrán, a szlovák és az osztrák állami vasúttársaság vezetőinek egyezsége értelmében Bécsig vezetnék a jelenleg Moszkvát és Vlagyivosztokot összekötő széles nyomtávú transzszibériai vasút sínpárjait.
A projekt összköltségét 6 milliárd euróra becsülik. Az év végéig elkészülnek a hatástanulmányok, 2014-ben pedig a végső döntéseket is meghozhatják − állítja Vlagyimir Jakunyin, az orosz államvasutak igazgatója. Bécsben új, 200 hektáros átrakodót építenének, az osztrák államvasutak (ÖBB) pedig 3000 új munkahelyet és a teherforgalom 10 százalékos növekedését reméli a széles nyomtávú vasúttól.
Szlovákia szintén profitálhat az építésből és a sínek karbantartásából − állítja Stefan Hlinka, a szlovák vasúttársaság (ZSR) első embere. A terveknek részét képezi egy regionális terminál felépítése. Nem mindenki ért egyet ezzel. Szlovákia csak veszíthet a széles nyomtávú vasút projektjével − véli Simon Zsolt, a szlovák parlamentbe bejutott Híd-Most párt alelnöke. ,,A tiszacsernyői átrakodót Bécsbe telepítik, ezáltal a kelet-szlovákiai régió munkanélkülisége még inkább megnő", állítja. Más számítások szerint akár 8000 új munkahelyet is hozhat Szlovákiának a nagyszabású projekt.
D US20111123009
Fotó: Ujvári Sándor / MTI
Az orosz befolyás növekedéséhez vezethet Frantisek Sebej (Híd-Most) szerint, ha valóban széles nyomtávú vasút épül Pozsony és Kassa között, ahogyan az a Fico-kormány programjában szerepel. A parlament külügyi bizottságának ellenzéki vezetője szerint politikailag megfontolandó egy ilyen beruházás, mert a közlekedési vonalakon keresztül nemcsak áru áramlik, ez a befolyásolásnak is utat nyit. "Miként a gázvezeték is, amelyen keresztül minden földgázunk áramlik, felhasználható politikai eszközként" − figyelmeztet a politikus. A széles nyomtávú vasút esetében az orosz kereskedelmi társaságok befolyásáról lenne szó.
Az is nyilvánvaló azonban, hogy Szlovákia képtelen finanszírozni ekkora volumenű beruházást, ezért a tranzitdíjból is csak kismértékben profitálhat. A szlovák rádió által megszólaltatott szakértők szerint a beruházás megtérülési ideje több évtizedre is kitolódhat, még abban az esetben is, ha évi 40 millió tonna árut szállítanának a széles nyomtávú vasúton, ráadásul az Európai Unió az orosz geopolitikai befolyástól tartva nem száll be a projekt finanszírozásába.
A Közép-Európa és a Távol-Kelet (a vasút Kína kereskedelmi és gazdasági központját, Sanghajt is bekapcsolná a szállítási láncba) közti kereskedelmi forgalmat jelenleg elsősorban hajók bonyolítják, a szállítmányok útja 30 napig tart. A széles nyomtávú vasúttal ez az idő megfeleződne, másrészt viszont a konténerszállítás költségei vasúton háromszor nagyobbak.
http://propeller.hu/nagyvilag/2745744-szlovakian-at-elkeruli-magyarorszagot-orosz |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: hatástanulmányok, munkanélkülisége, karbantartásából, finanszírozásába, vlagyivosztokot, transzszibériai, megszólaltatott, befolyásolásnak, magyarországot, felhasználható, magyarorszagot, felgyorsítsák, tiszacsernyői, összköltségét, bizottságának, vasúttársaság, finanszírozni, szállítanának, teherforgalom, szállítmányok, tranzitdíjból, növekedéséhez, megfontolandó, meghozhatják, kereskedelmi, projektjével, kismértékben, államvasutak, politikailag, geopolitikai, megfeleződne, programjában, befolyásáról, szlovákiának, figyelmeztet, nyilvánvaló, orosz vasút, július elején, orosz széles, osztrák állami, jelenleg Moszkvát, projekt összköltségét, végső döntéseket, orosz államvasutak, osztrák államvasutak, széles nyomtávú, sínek karbantartásából, szlovák vasúttársaság, terveknek részét, regionális terminál, szlovák parlamentbe, tiszacsernyői átrakodót, Napi Gazdaság, Vlagyimir Jakunyin, Stefan Hlinka, Simon Zsolt, Ujvári Sándor, Frantisek Sebej, Európai Unió,
|
|
|
|
orosz vasút, július elején, orosz széles, osztrák állami, jelenleg Moszkvát, projekt összköltségét, végső döntéseket, orosz államvasutak, osztrák államvasutak, széles nyomtávú, sínek karbantartásából, szlovák vasúttársaság, terveknek részét, regionális terminál, szlovák parlamentbe, tiszacsernyői átrakodót, kelet-szlovákiai régió, nagyszabású projekt, orosz befolyás, parlament külügyi, ilyen beruházás, közlekedési vonalakon, orosz kereskedelmi, szlovák rádió, beruházás megtérülési, orosz geopolitikai, projekt finanszírozásába, vasút Kína, szállítási láncba, szállítmányok útja, konténerszállítás költségei, hatástanulmányok, munkanélkülisége, karbantartásából, finanszírozásába, vlagyivosztokot, transzszibériai, megszólaltatott, befolyásolásnak, magyarországot, felhasználható, magyarorszagot, felgyorsítsák, tiszacsernyői, összköltségét, bizottságának, vasúttársaság, finanszírozni, szállítanának, teherforgalom, szállítmányok, tranzitdíjból, növekedéséhez, megfontolandó, meghozhatják, kereskedelmi, projektjével, kismértékben, államvasutak, politikailag, geopolitikai, megfeleződne, programjában, befolyásáról, szlovákiának, figyelmeztet, nyilvánvaló, munkahelyet, közlekedési, megtérülési, parlamentbe, profitálhat, nagyszabású, befolyástól, növekedését, bekapcsolná, bonyolítják, nyomvonalát, elkészülnek, döntéseket, igazgatója, sínpárjait, felépítése, szlovákián, regionális, szlovakian, beruházást, gázvezeték, kitolódhat, építenének, elsősorban, szlovákiai, vezetőinek, központját, , ,
|
|
|
|
2024. Március
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
| 1 | 2 | 3 | |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 216
- e Hét: 1874
- e Hónap: 18667
- e Év: 151584
|
|
|