2019-08-08 14:43:16, csütörtök
|
|
|
Nem nehéz feladat cáfolni a fővárosi ellenzék elnagyolt kijelentéseit a Tarlós István által ,,tönkretett és lerombolt" Budapestről. Ezzel szemben már jóval nagyobb munka felsorolni minden beruházást és fejlesztést, amely 2010 óta a fővárosban zajlott. Sorozatunkban a teljesség igénye nélkül mutatjuk be, milyen volt Budapest akkor és milyen most, azaz mivé vált Magyarország fővárosa az elmúlt kilenc évben.
Budapesti leltár 4.. Az ikonikus óra, amely a budaiak számára jóformán igazodási pontként funkcionált, szintén új külsőt kapott, dacára annak, hogy elmozdítása ellen tiltakozó akciók szerveződtek.
Nem nehéz feladat cáfolni a fővárosi ellenzék elnagyolt kijelentéseit a Tarlós István által ,,tönkretett és lerombolt" Budapestről. Ezzel szemben már jóval nagyobb munka felsorolni minden beruházást és fejlesztést, amely 2010 óta a fővárosban zajlott. Sorozatunkban a teljesség igénye nélkül mutatjuk be, milyen volt Budapest akkor és milyen most, azaz mivé vált Magyarország fővárosa az elmúlt kilenc évben
...... ........
,,Csendes, parkosított rész lesz a Moszkva térből 2009-től, mert a 2007 és 2013 közötti tízezermilliárd forintos uniós forrásból harmincmilliárdot a jelenleg Budapest szégyenfoltjának tekinthető tér rendezésére költenek,, - így kezdődik a 24.hu 2006. március 2-án közzé tett írása, amelyben ismertetik Demszky Gábor akkori szabaddemokrata főpolgármester nagyívű felújítási terveit a Moszkva teret illetően. Demszky rehabilitációról szóló 2006-os közleménye így szólt: ,,A Moszkva tér visszahódítása mintapéldája lehet a város újraegyesítésének. Annak, hogy részeiből ismét egyberakjuk a várost. Hogy a kerületek, a főváros egyet akarjon, és együtt cselekedjen a tér felélesztése érdekében". Mindenfajta ígéret elhangzott, az autósok körforgalmat, a villamosok felújított síneket és fedett állomásokat, a buszok pedig egy végállomást és jobb átszállási kapcsolatokat kaptak volna, ha bármi is megvalósul akkor a volt városvezető terveiből.
A felújítást annak idején Demszky Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, valamint az MSZP-s Horváth Csaba részvételével jelentette be, néhány virágládát elhelyezve a téren, utalva a grandiózus zöld tervekre. Az ígéretek szerint 2009-től már csökkentett járműforgalom, parkosítás, csendesebb környezet várta volna a budapestieket.
A megújult Moszkva térre, amely mára Széll Kálmán nevét viseli, végül egészen 2016-ig kellett várnia a fővárosiaknak. A beruházás négyszáz napig tartott és 5,3 milliárd forintos összköltséggel zárult. Az átalakítás során a metróépületet a vázszerkezet kivételével teljesen visszabontották és ,,egy modern arculatú, könnyed hatást keltő, tágas üvegfalú létesítményt" építettek a helyére. Elbontották a vendéglátóegységeknek helyet adó, a metrókijárat melletti épületet és bódékat, a kereskedelmi funkciókat az új szolgáltató épületbe helyezték át, átalakították az autóbusz-végállomásokat, a villamosmegállókat, a teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát, új, a Vérmező úttal párhuzamosan futó kerékpárút is épült, illetve kicserélték a környékén futó közművezetékek nagy részét, többek között vasúti, elektromos, távközlési kábeleket, víz- és távhővezetékeket, csatornaszakaszokat. Emellett jelentősen nőtt a téren a zöldfelületek aránya is: 182 fát telepítettek, és több mint hétszáz négyzetméternyi füvesített terület alakítottak ki. A tér megnyitása hivatalosan a budai fonódó villamoshálózat átadása is volt, amely így új közlekedési kapcsolatokkal bővült, valamint a villamos, a metró és a buszok mellett a Mol BuBi (budapesti biciklirendszer) gyűjtőállomását is elhelyezték a téren.
Az itt található narancssárga ikonikus órát, amely a budaiak számára jóformán igazodási pontként funkcionált, szintén megújították, dacára annak, hogy elmozdítása ellen tiltakozó akciók szerveződtek.
Végül a téren az új óra egy hatméteres oszlop tetején mutatja az időt, és, hogy a régi hangulatot is visszacsempésszék az építménybe, a hasábszerű, látszó betonoszlopon, a digitális számok alatt hangsúlyos árnyékként a régi óra is megjelenik számlapostul, oszlopostul. A régi szerkezet hetvennégy éven át állt a téren, és felmerült ugyan, hogy vissza került a helyére, de a régi vasváz teljesen szétkorhadt, így az óra egy elszánt budai lokálpatriótának köszönhetően a Kiscelli Múzeumba került.
A felújításra a koronát idén sikerült feltenni, amikor a téren átadták a Széll Kálmánt, a dualizmus korának pénzügy miniszterét, kormányfőjét ábrázoló szobrot. Az ünnepségen Tarlós István főpolgármester azt mondta, ma is szükség van olyan típusú vezetőkre az államigazgatásban, mint amilyen Széll Kálmán is volt. A főpolgármester méltatta az egykori pénzügyi szakembert, kiemelve érdemeit az 1873 után kialakult pénzügyi válság kezelését illetően is, majd párhuzamot vont Széll Kálmán politikája és a 2010-ben hatalomra kerülő kormány intézkedései között, hiszen ,,mindkét alkalommal komoly eladósodással és nagy költségvetési hiánnyal kellett szembenéznie a kormánynak"
Forrás: Magyar hírlap
|
|
|
0 komment
, kategória: Budapest képekben, hírek |
|
Címkék: lokálpatriótának, távhővezetékeket, rehabilitációról, szégyenfoltjának, villamosvágányok, négyzetméternyi, villamoshálózat, visszabontották, biciklirendszer, gyűjtőállomását, tízezermilliárd, szabaddemokrata, visszahódítása, közművezetékek, főpolgármester, végállomásokat, összköltséggel, kapcsolatokkal, részvételével, kijelentéseit, zöldfelületek, fővárosiaknak, metróépületet, átalakították, budapestieket, járműforgalom, kapcsolatokat, költségvetési, eladósodással, sorozatunkban, betonoszlopon, megújították, számlapostul, szerveződtek, intézkedései, mintapéldája, fővárosi ellenzék, fővárosban zajlott, teljesség igénye, elmúlt kilenc, budaiak számára, jelenleg Budapest, város újraegyesítésének, főváros egyet, autósok körforgalmat, villamosok felújított, buszok pedig, volt városvezető, felújítást annak, grandiózus zöld, ígéretek szerint, megújult Moszkva, Tarlós István, Demszky Gábor, Demszky Kóka János, MSZP-s Horváth Csaba, Széll Kálmán, Kiscelli Múzeumba, Széll Kálmánt,
|
|