Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Gyurcsány kormányváltásra kés
  2008-09-30 20:14:37, kedd
 
  Kit vár a MÁV?

Gyurcsány kormányváltásra készül: az utolsó százmilliárdos üzletet szervezik
Bódis András, itthon@hetivalasz.hu
8. évfolyam 39. szám, 2008.09.25


Ahogy 2005-ben százmilliárdokat hozott a Ferihegyi reptér üzemeltetési jogának továbbszármaztatása, úgy a következő ciklusváltás előtt is privatizációs óriásbevétellel számol a kormány. A Heti Válasz értesülései szerint jövőre legalább 150 futballpályányi állami vasútterület kerülhet magán-ingatlanfejlesztőkhöz - valós versenyeztetés nélkül.
Noha a Nyugati pályaudvar hátoldalára tervezett kormányzati negyed projekt elbukott, ebből nem következik, hogy a városszövet csomópontjaiban lévő, magas fejlesztési potenciállal rendelkező vasúti területek "irodaházasításáról", lakóparkosításától is eltekintett volna a kabinet. Lapunk már húsz hónapja jelezte, hogy a parlamenti ciklus végéig - magántőke-bevonással - új Budapest-alközpontoknak adhat otthont a Déli, a Kelenföldi, a Józsefvárosi pályaudvar, valamint a Rákosrendező környéke (Heti Válasz, 2007. január 18.). Azóta a MÁV Zrt. bejegyeztette a Józsefváros Pályaudvar Ingatlanfejlesztési Kft.-t, a rákosrendezői és kelenföldi társkáeftéket, valamint a Déli Pályaudvar Ingatlanfejlesztési Zrt.-t. - mely projektcégek jelenleg a vágány menti telkek összeírásával vannak elfoglalva.

A gyors területprivatizációhoz persze elengedhetetlen volt a jogszabályi környezet "áramvonalasítása"; a vagyontörvényhez kapcsolódó 254/2007-es októberi kormányrendelet felhatalmazta a MÁV-ot, hogy saját - beépítésre szánt - ingatlanjai mellett a közvetlen állami tulajdonú pályaudvarrészek értékesítése felett is bábáskodjon (lásd keretes írásunkat). A négy projekttársaságba 220 ezer négyzetméternyi magánosítandó MÁV-telket készülünk bevinni - mondja Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke. Ám tudomásunk szerint e 35 focipályányi városdarabhoz még legalább négyszer enynyi "direkt állami" területet fognak hozzácsapni. (Hogy nem túlzás a 220 ezret egymillióra kerekíteni, a kelenföldi példa igazolja; itt a 18 ezer négyzetméteres MÁVérdekeltség mellé az állam 94 ezer négyzetméternyi saját földdel készül beszállni.) Kavalecz a privatizá ciós technika felől sem hagy kétséget lapunknak: "az ingatlanok projekttársaságba történő apportját követően" a MÁV (és az állam) a saját üzletrészeinek értékesítését tervezi, melynek legvalószínűbb időpontja 2009.



Kelenföldön ma 100-140 ezer forintra tartják a beépítésre előkészített vasúti telkek négyzetméterárát, az I. és XII. kerületi "elitvidékek" közé ékelődő Déli pályaudvar pedig akár 40-45 milliárdot is megérhet az ingatlanbefektetőknek. (Pláne, ha mentesítik a vasúti tömegforgalomtól - például a Keleti és Kelenföld rovására.) Vagyis a négy pályaudvart szegélyező területek magánosításából - a 2010-re tervezett választások előtt - százmilliárdos nagyságrendű összeget készül bevételezni a kormány. Emellett persze az Új tulajdonosi programba bevont autópálya- és energiavállalatok értékesítéséből is óriáspénz "teremtődik". A közhiedelemmel ellentétben tehát van még mit eladni: ahogy 2005-ben 465 milliárdot hozott a Ferihegyi reptér működtetésének kiszervezése, úgy a következő ciklusváltás előtt megint százmilliárdokkal gyarapodhat a közkassza. S hogy Gyurcsány Ferenc nem bízza ismeretlenekre a vasúti vagyon gondozását, igazolja Kalicz Anita esete, aki a kormányfői Altus Zrt. jogászaként szocializálódott, ma pedig - a pályaudvari cégek megalapításában is szerephez jutó - MÁV Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgató-helyettese. A Kelenföldi Pályaudvar Ingatlanfejlesztési Kft. vezetése pedig idén került ahhoz a Gyarmati Zoltánhoz, aki anno a börtönviselt bankár Kunos Péterrel látott neki a rózsadombi SZOTszálló átépítésének.

Információink szerint a négy pályaudvarkörnyék közül a kelenföldi zóna eladása és kereskedelmi célú "körülbástyázása" máris elérhető közelségbe került. Ez aligha csoda egy olyan csomópont esetében, amely naponta százezreket "ereszt át", hiszen egyszerre működik (majd) a 4-es metró végállomásaként, vasúti átszállóhelyként, valamint az M1-M7-es autópálya fogadótereként. Bár a MÁV lapunknak küldött levelében magáningatlanfejlesztők versenyeként írta le (Kelenföld esetében is) a területek privatizációját, a birtokunkban lévő vasúttársasági dokumentumokból az olvasható ki, hogy a gyors bevételrealizálás fontosabb, mint a nyílt pályáztatás.

Minden írásos jel arra utal, hogy a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége elnökeként is ismert Futó Péter Futureal nevű cégcsoportja hamarosan - tőkeemeléssel - kisebbségi üzletrészt szerezhet a Kelenföldi Pályaudvar Kft.-ben. Így később a Futureal már cégen belülről vásárolhatja meg a kft.-be apportálandó állami és MÁV-telkeket. (Korábban ugyanezt a versenymentes fejlesztési modellt alkalmazta Újbuda önkormányzata a Kopaszi-gát - botrányokkal kísért - eladásakor.)

Futó Péter helyzetbe hozása mellett vélhetően nem politikai érvek szólnak - noha a milliárdos 2002-ig üzlettársként tudta maga mellett a később miniszterré avanzsált Kákosy Csabát, s cégeinek felügyelőbizottságaiban máig feltűnik Erdős Ádám (a kormányfőhöz gazdasági szálakon kötődő Erdős Ákos testvére). A Futureal borítékolható kiválasztása inkább arra a prózai okra vezethető vissza, hogy a közelmúltban ez a csoport vásárolta be magát az Etele tér környékére és Őrmezőre, vagyis a Kelenföldi pályaudvar "előtermeibe".

Ha Kelenföldé nem is, Rákosrendező esete bizonyítja, hogy a politika és a gazdaság határvidékén mozgó üzletemberek már rárepültek a nagy vasúti bizniszre. A Rákosrendező Pályaudvar Kft. jogtanácsosává például azt a Bada Jánost választotta a MÁV, aki eddig kizárólag a zuglói SZDSZ-lobbi főalakjaként - és a Tocsikügy érintettjeként - ismert Virág Attila cégjogi munkatársaként vétette észre magát. Talán le sem kellene írnunk, annyira "természetes", hogy Bada - MÁV-megbízás ide vagy oda - ma is részt vesz a privatizációban hagyományosan aktív Virágvállalatok munkájában.


Hogyan magánosítsunk vasútterületet? - avagy a 2007-2009-es kormányrecept

1 Hozzunk létre olyan MÁV-tulajdonú kft.-ket vagy részvénytársaságokat, amelyek nevében szerepel a "pályaudvar", illetve az "ingatlanfejlesztés" kifejezés! Például: Kelenföldi Pályaudvar Ingatlanfejlesztési Kft.

2 A frissen alapított projekttársaságok azonnal kezdjék meg a nevükben szereplő pályaudvaron és környékén az ingatlanfejlesztésre (irodanegyed- vagy lakóparképítés, logisztikai központ kialakítása) alkalmas állami vagy MÁVtelkek összeírását!

3 A gyors privatizáció érdekében úgy változtassuk meg a jogszabályokat, hogy a vasúti ingatlanok értékesítését akkor is a MÁV hajthassa végre, ha a telkek többsége nem a vállalat, hanem az állam közvetlen tulajdonában van! Egyben biztosítsuk, hogy az így eladott területek ellenértéke közvetlenül az államkasszába folyjon be!

4 Engedélyezzük, hogy a pályaudvari kft.-kben, rt.-kben - versenyeztetés nélkül - részesedést szerezhessen egyegy magáncég! Később vigyük be apportként a projekttársaságokba a telkeinket, majd adjuk el milliárdokért az így felduzzasztott állami (és MÁV-os) üzletrészeinket! A vevő praktikusan az a partner lehet, amely kisebbségi tulajdonosként már jelen van a projektcégben.


Harc a kapuért

A Futureal nemrég jelentette be, hogy toronyirodákat - köztük egy 150 méteres felhőkarcolót - húzna fel az M1-M7-es budapesti torkolatánál, az Osztapenkoszobor hűlt helyével egy vonalba eső őrmezői oldalon (függetlenül attól, hogy megszerzi-e a kelenföldi vasútterületeket). A Budapest nyugati kapujának sziluettjét is átrajzoló projekthez már megvásárolták a telkeket, kivéve a legfontosabbat: a sztrádára nyíló, XI. kerületi tulajdonú 3600 négyzetméteres sávot.



Újbuda most készül eladni a területet, de a 200 milliós alapárra a minap két cég is rálicitált (lépéshátrányba hozva a 3600 négyzetmétert már "magáénak érző" Futurealt). Az érdeklődés természetes: ha a 45 méteres építési plafont tényleg 150-esre emeli az önkormányzat, e teleknek is megnő az értéke - párhuzamosan a belőle kinyerhető extraprofit-lehetőséggel. A licit szépséghibája, hogy a 340 milliós legmagasabb ajánlattal előrukkoló K-Immobile Kft. tulajdonosa 2006-ig közös vállalkozást működtetett Újbuda független önkormányzati képviselőjével, Hajdu Lász

http://www.hetivalasz.hu/cikk/0809/kit_var_a_mav
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: négyzetméterárát, pályaudvarrészek, szocializálódott, vagyontörvényhez, áramvonalasítása, tömegforgalomtól, átszállóhelyként, százmilliárdokat, osztapenkoszobor, vasútterületeket, négyzetméternyi, virágvállalatok, értékesítéséből, kormányrendelet, elengedhetetlen, kormányváltásra, privatizációját, dokumentumokból, végállomásaként, körülbástyázása, csomópontjaiban, üzletrészeinket, megalapításában, privatizációban, óriásbevétellel, magánosításából, futballpályányi, üzletrészeinek, fogadótereként, lakóparképítés, tulajdonosként, százmilliárdos, képviselőjével, toronyirodákat, legvalószínűbb, vasútterületet, utolsó százmilliárdos, következő ciklusváltás, városszövet csomópontjaiban, parlamenti ciklus, vágány menti, jogszabályi környezet, vagyontörvényhez kapcsolódó, közvetlen állami, négy projekttársaságba, vasúttársaság sajtófőnöke, kelenföldi példa, privatizá ciós, ingatlanok projekttársaságba, saját üzletrészeinek, beépítésre előkészített, vasúti tömegforgalomtól, Bódis András, Heti Válasz, Józsefváros Pályaudvar Ingatlanfejlesztési Kft, Déli Pályaudvar Ingatlanfejlesztési Zrt, Kavalecz Imre, Gyurcsány Ferenc, Kalicz Anita, Altus Zrt, Vagyonkezelő Zrt, Kelenföldi Pályaudvar Ingatlanfejlesztési Kft, Gyarmati Zoltánhoz, Kunos Péterrel, Gyáriparosok Országos Szövetsége, Futó Péter Futureal, Kelenföldi Pályaudvar Kft, Futó Péter, Kákosy Csabát, Erdős Ádám, Erdős Ákos, Rákosrendező Pályaudvar Kft, Bada Jánost, Virág Attila, K-Immobile Kft, Hajdu Lász,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Png telefon  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nem tudhatod  Leonardo da Vinci gondolata  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  A sors  Rátalálsz  Idő  Facebookon kaptam  Jó reggelt, jó napot mindenkin...  Minden harmadik...  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Idő  Szívem  A jó emberek mindig szépek mar...  Hazára minden embernek szükség...  Kellemes délutánt kívánok  Szép estét kedves látogatóimna...  Nagyon különös  Nagyi telefonál  Akarat  Facebookon kaptam  A nemzeti hovatartozás kulturá...  Idő  Facebookon kaptam  Neked tudnod kell  Régi emberek, akikre máig büsz...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Akarat  Egy hatékony szolga  Alázat  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Leonardo da Vinci gondolata  Egy bizonyos határt  Akarat  Jó éjszakát  Paul David Tripp Április 19  Nevem  Akik bántanak téged  Facebookon kaptam Annuska bar...  Png csokor  Kellemes vasárnapi kikapcsolód...  Akarat  Facebookon kaptam Krisztinától  Ne kapaszkodj magasabbra,  Facebookon kaptam Krisztinától  Nagyi telefonál  Segítsük barátainkat, hogy meg...  Az engedelmesség miért nem vál...  Reménység és erő Krisztustól e...  képre írva  Leonardo da Vinci gondolata  Png virág  Akik bántanak téged  Boldog születésnapot a ma ünne...  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam  Sokan azt tartják  Akarat  Szép estét  Gyökössy Endre - Virágok virág...  Popper Péter szavai  Akik bántanak téged  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Éretlen vers  Rátalálsz  Még csak most kezdődik a nap  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Jónás Tamás – Végtelen b...  Akarat  Sokan azt tartják  Facebookon kaptam  Bounty krémes  Zilahy Lajos gondolata  Kellemes délutánt kívánok  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Hogy lehet megtartani  Alvó cicák  Nagyi telefonál  Albert Einsteinről  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Zilahy Lajos gondolata  Egy bizonyos határt  Nagyi telefonál  Facebookon kaptam  Rátalálsz  Facebookon kaptam  Gonosz démon-álarc  Akarat  Szép estét kedves látogatóimna...  Adakozás  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Fehér virág 
Bejegyzés Címkék
utolsó százmilliárdos, következő ciklusváltás, városszövet csomópontjaiban, parlamenti ciklus, vágány menti, jogszabályi környezet, vagyontörvényhez kapcsolódó, közvetlen állami, négy projekttársaságba, vasúttársaság sajtófőnöke, kelenföldi példa, privatizá ciós, ingatlanok projekttársaságba, saját üzletrészeinek, beépítésre előkészített, vasúti tömegforgalomtól, négy pályaudvart, 2010-re tervezett, közhiedelemmel ellentétben, vasúti vagyon, kormányfői Altus, pályaudvari cégek, börtönviselt bankár, rózsadombi SZOTszálló, négy pályaudvarkörnyék, kelenföldi zóna, olyan csomópont, 4-es metró, területek privatizációját, birtokunkban lévő, gyors bevételrealizálás, nyílt pályáztatás, versenymentes fejlesztési, milliárdos 2002-ig, később miniszterré, kormányfőhöz gazdasági, prózai okra, csoport vásárolta, gazdaság határvidékén, nagy vasúti, zuglói SZDSZ-lobbi, privatizációban hagyományosan, 2007-2009-es kormányrecept, frissen alapított, nevükben szereplő, gyors privatizáció, vasúti ingatlanok, telkek többsége, állam közvetlen, államkasszába folyjon, vevő praktikusan, kelenföldi vasútterületeket, sztrádára nyíló, 3600 négyzetmétert, érdeklődés természetes, belőle kinyerhető, licit szépséghibája, négyzetméterárát, pályaudvarrészek, szocializálódott, vagyontörvényhez, áramvonalasítása, tömegforgalomtól, átszállóhelyként, százmilliárdokat, osztapenkoszobor, vasútterületeket, négyzetméternyi, virágvállalatok, értékesítéséből, kormányrendelet, elengedhetetlen, kormányváltásra, privatizációját, dokumentumokból, végállomásaként, körülbástyázása, csomópontjaiban, üzletrészeinket, megalapításában, privatizációban, óriásbevétellel, magánosításából, futballpályányi, üzletrészeinek, fogadótereként, lakóparképítés, tulajdonosként, százmilliárdos, képviselőjével, toronyirodákat, legvalószínűbb, vasútterületet, jogszabályokat, négyzetméteres, lépéshátrányba, ismeretlenekre, versenyeztetés, érintettjeként, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2789
  • e Hét: 8521
  • e Hónap: 19632
  • e Év: 173128
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.