furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Küldök néhány képet az idei bú
  2007-05-31 19:08:19, csütörtök

"...Küldök néhány képet az idei búcsúról. Fantasztikus látvány volt a távozó tömeg több kilométer hosszú, kígyózó sora. Valóban szívet melengető."

(A képeket átmásoltam a képtáramba: http://furaila.xfree.hu/71334 )

"Ha nem bánja, még néhány gondolat a tegnapi levelemhez, amennyiben Ön nem tudott személyesen ott lenni, talán érdekes.

A szertartás alatt mindvégig gyönyörű, ragyagó napsütés részesei lehettünk. Nagyon meleg volt, sajnos a tűző Nap miatt többen rosszul lettek. Több ezren-tízezren a környező erdőben, a fenyőfák árnyékába húzódva hallgatták végig a szertartást. Ezen tömeg látványa természetesen semmilyen légi felvételről nem lesz látható.

A mise alatt mindvégig tűzött a Nap, a Himnusz éneklése közben égi áldásként nagyon finoman néhány csepp eső esett, ami mindenkinek jólesett. Ezek után a szemerkélés abbamaradt, azt gondoltuk, az eső elkerüli Csíksomlyót.

Kb. azzal egyidőben, hogy a távozó tömeg első fele leért a faluba, szakadó eső vette kezdetét, mely hamarosan jégesővé alakult. Érdekes volt megtapasztalni, hogy senki nem volt emiatt különösebben ideges, nem rontotta el a kedvünket, pedig kivétel nélkül mindenki bőrig ázott, minden esőkabát és a több ezer ernyő védelme mellett is.

Az érdekes a következő:
A faluban a hegyre vezető úton több kilométer hosszan, végig árusok álltak, termékeiket kipakolva az út mindkét oldalán. Sajnálatosan és elítélendő módon idén is, már nem először bazári bazárt csináltak Csíksomlyóból, ugyanis a kereskedők portékái között mindenféle áru megtalálható volt, a fehérneműtől, a bugyitól elkezdve a gyerekjátékokig. Hát ezt már a jó Isten sem nézte jó szemmel. A hegyről leérkező tömeget éppen elkapta a szakadó eső, így senki nem foglalkozott a vásárlással, mindenki kocsiját, vagy a rá váró buszt igyekezett elérni. Az eső többször elállt, ekkor az emberek elpakolva ernyőiket már-már beálltak a kereskedők portékái elé vásárolni. A Teremtő azonban nem hagyott lehetőséget arra, hogy egy szent, kiemelkedő ünnepen az árusok zsebeljenek és Mária szentségét ezzel megszégyenítsék. Mint tudjuk, Jézus kiverte a kereskedőket a templomból. Hát itt úgy verte ki őket, hogy ahányszor csak a tömeg odafordult a sátrak elé vásárolni, annyiszor kezdett újból rázendíteni a szakadó eső jéggel kísérve, melynek hatására az embereknek elment a kedve mindenféle vásárlástól, az árusok pedig hoppon maradtak. Idén megkapták a leckét, nem váltak milliomossá azon a napon, mikor tilos lenne mindenféle kereskedői tevékenység. Természetesen ne essünk túlzásba, a víz és a nemzeti jelképek árusításával semmi gond nincs és nem is elítélendő. De amit most megtapasztaltunk, az már azt is súlyos bűnként súlytja, aki erre a több kilométeres bazárra az engedélyt kiadta.

A Szűz Anya legszebb napját ebben az évben így védte meg a jó Isten. Ámen.

Az idei év mindenképpen emlékezetes lesz. A nyári kánikulát elsöpörve, Csíksomlyót elhagyva több tíz km-en keresztül hó esett és helyenként meg is maradt annak ellenére, hogy előtte néhány perccel még 30 fok volt a hőmérséklet. Ez a természeti esemény semmiképpen nem hétköznapi. Nem lehet véletlen, hogy ez az esemény éppen ekkor, százezrek számára hívta fel magára a figyelmet. Olyasmi figyelemfelkeltés ez, mint amilyen augusztus 20-ia volt. Jó lenne, ha végre mindenki levonná a mefelelő következtetéstést és figyelne, hallgatna a Teremtő által küldött, jelzés értékű szóra. A jövő majd elárulja, mitől is volt ilyen különleges ez a nap a számunkra."

Ismeretlen szerző a NH-ról

--------------------------------------------------------------------------------

Tisztelt Szerkesztőség!

Mi is voltunk egy baráti társasággal Csíksomlyón. Szombat reggeltől végig fényképeztük, hogyan telik meg a nyereg, majd a jégeső után éjszaka visszatértünk virrasztani. Van egy fényképsorozatom a virrasztásról és a Nap-ébredésről is. Pontosan elkaptam azt a pillanatot is, amikor a Nap először pillant a gerinc fölé. Kinagyítva a képet, jól látszik, milyen kicsiből lesz az egész világnak erőt adó Nap. Végig nézve a folyamatot, teljes a hasonlóság a magből születő élethez.

A képek itt találhatók, az egész erdélyi utunkkal együtt:

Csak nagyon nagy szavakkal és pátosszal leírható érzés volt, maga a misztérium, amint a csángók könyörgő énekét elfogadva előbújik a Nap. 2 órát álltam szemben arccal és fényképezővel Keletnek, a csillagos sötét éjtől, a párás sejtelmes hajnalpíron át az igazi csodát jelentő Napkorong felemelkedéséig. Most már megértem a Napistenség hívőit. Arról nem is beszélve, hogy a Nap pontosan a hegygerinc ívének legalacsonyabb pontján kelt fel. Ha nem a Nyeregből és nem az évnek ebben a szakaszában nézzük, máshol látnánk ébredni. És ez nem kőből épített oszlopkör, hanem a Jóisten által alkotott igazi szakrális központ. Nem beszélve arról, hogy hajnalhasadásra a környező völgyek és medencék nyereg minden oldalán teljesen megtelnek a hajnali párával, tökéletesen elszigetelve a lenti világtól ezt a beavató szertartást.

Kívánom mindenkinek, hogy élje át ezt a szavakba nehezen önthető érzést.

A fényképek szabadon felhasználhatók a forrás megjelölésével. Igény esetén az eredeti képekkel is tudok szolgálni.

Üdv:
Sipisanyi

(NH-ról)

0 komment , kategória:  Általános
Címkék: fényképsorozatom, megtapasztaltunk, felemelkedéséig, megszégyenítsék, hajnalhasadásra, gyerekjátékokig, felhasználhatók, megtapasztalni, megjelölésével, legalacsonyabb, csíksomlyóból, visszatértünk, szerkesztőség, természetesen, virrasztásról, fényképezővel, elszigetelve, kereskedőket, fényképeztük, mindenképpen, foglalkozott, fantasztikus, árusításával, sajnálatosan, megtalálható, különösebben, fehérneműtől, kilométeres, tevékenység, rázendíteni, milliomossá, vásárlástól, vásárlással, csíksomlyót, szertartást, termékeiket, idei búcsúról, távozó tömeg, képeket átmásoltam, tegnapi levelemhez, szertartás alatt, környező erdőben, fenyőfák árnyékába, mise alatt, szemerkélés abbamaradt, több ezer, hegyre vezető, kereskedők portékái, bugyitól elkezdve, hegyről leérkező, emberek elpakolva, árusok zsebeljenek, Szűz Anya, Tisztelt Szerkesztőség,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:

Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika

Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  A sors  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Soha ne kedvezz...  Egy maradéktalanul uralt világ  Szép estét kedves látogatóimna...  69 éve hunyt el Albert Einstei...  Png virág  Próbálj meg ...  A televizió nem a kultúrát kép...  Alázat  Leonardo da Vinci gondolata  Kiss Éva - Amerre a ház lelke ...  Tavaszi kép  Áprily Lajos - Gyümölcsoltó  Facebookon kaptam  Szép álmokat!  Facebookon kaptam  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Egy lelki imádság  210 éve született a SZÓZAT meg...  A kételkedés kezelése  George Byron - Ahogy itt jár -...  Minden harmadik...  Png ház  Facebookon kaptam  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Németh László tollából  Jó éjszakát  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Akarat  Próbálj meg ...  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  210 éve született a SZÓZAT meg...  Kerüld el az evangélium örömén...  Régi emberek, akikre máig büsz...  A sors  Akarat  Akarat  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Őrizkednünk kell...  Illyés Gyula - Milyen hamar.  Tóth Ágnes - Szervusz pad  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Popper Péter szavai  Sokan azt tartják  Csak a fogyatkozás látható  Facebookon kaptam  Zsolnay Vilmos világhírű kera...  Png kislány  Png fotel  Facebookon kaptam  Aki nem dolgozik, ne is egyék  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Radikális szeretet  Nem méltó hozzád  Paul David Tripp Április 19  Zsolnay Vilmos világhírű kera...  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Png ház  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Nagyon különös  Ami embereknek lehetetlen, az...  Facebookon kaptam  Garai Gábor - Takarítás  Facebookon kaptam  Szép álmokat!  Facebookon kaptam  Nem számIt  Sokan azt tartják  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Akarat  Reggel van  Facebookon kaptam Annuska bar...  Png lepke  A kételkedés kezelése  Szép estét kedves látogatóimna...  Boldog születésnapot a ma ünne...  Szép estét kedves látogatóimna...  Szívem  Hiányzik  Szívem  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam  Gyökössy Endre - Virágok virág...  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Soha ne kedvezz...  Akarat  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Próbálj meg ...  Egy hatékony szolga  Irgalom és ítélet
Bejegyzés Címkék
idei búcsúról, távozó tömeg, képeket átmásoltam, tegnapi levelemhez, szertartás alatt, környező erdőben, fenyőfák árnyékába, mise alatt, szemerkélés abbamaradt, több ezer, hegyre vezető, kereskedők portékái, bugyitól elkezdve, hegyről leérkező, emberek elpakolva, árusok zsebeljenek, tömeg odafordult, embereknek elment, kedve mindenféle, árusok pedig, nemzeti jelképek, több kilométeres, engedélyt kiadta, nyári kánikulát, természeti esemény, esemény éppen, mefelelő következtetéstést, jövő majd, baráti társasággal, jégeső után, gerinc fölé, egész világnak, magből születő, egész erdélyi, csángók könyörgő, csillagos sötét, párás sejtelmes, igazi csodát, hegygerinc ívének, évnek ebben, szakaszában nézzük, környező völgyek, hajnali párával, lenti világtól, beavató szertartást, szavakba nehezen, fényképek szabadon, forrás megjelölésével, eredeti képekkel, fényképsorozatom, megtapasztaltunk, felemelkedéséig, megszégyenítsék, hajnalhasadásra, gyerekjátékokig, felhasználhatók, megtapasztalni, megjelölésével, legalacsonyabb, csíksomlyóból, visszatértünk, szerkesztőség, természetesen, virrasztásról, fényképezővel, elszigetelve, kereskedőket, fényképeztük, mindenképpen, foglalkozott, fantasztikus, árusításával, sajnálatosan, megtalálható, különösebben, fehérneműtől, kilométeres, tevékenység, rázendíteni, milliomossá, vásárlástól, vásárlással, csíksomlyót, szertartást, termékeiket, szemerkélés, zsebeljenek, lehetőséget, mindenkinek, személyesen, hajnalpíron, szakaszában, társasággal, csíksomlyón, virrasztani, felvételről, semmiképpen, napistenség, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
15161718192021

• e Hónap: 8927
  • e Év: 44868

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,