2020-12-26 20:21:15, szombat
|
|
|
Isten szeretete
Semmi nem leplezi le úgy az ember romlottságát és bűnét, mint Isten szeretetének tiszta és következetes prédikálása. Amikor az igehirdető összehasonlítja a Mindenhatónak ezt a nagyszerű tulajdonságát a teremtmények Istennel szembeni közönyével és rosszindulatával, ezzel megmutatja az emberek hitványságát és azt, hogy a bűn minden időben bűnös. Az igehirdetőnek rá kell öntenie Isten szeretetét az emberekre. Meg kell látnunk, hogy Istent szeretete indította arra, hogy saját magát önként és önzetlenül, mások érdekében és javára odaadja, nem az emberek érdemei vagy erényessége. Tudniuk kell, hogy az Ő szeretete sokkal több mint egy hozzáállás, érzelem vagy cselekedet. Ez egy tulajdonság, része Isten legbelső lényének és természetének. Isten nem csupán szeret - Ő maga a szeretet. Ő a szeretet Istene. Ő a leglényege annak, ami az igazi szeretet, minden valódi szeretet belőle árad ki, mint végső forrásból. Tudnunk kell, hogy könnyebb lenne az égen a csillagokat vagy a földön a homokszemeket megszámolni, mint megmérni Isten szeretetét, vagy akár csak szavakat találni a leírására. Az, hogy felfogjuk Isten szeretetének nagyságát, mélységét és szélességét, meghaladja még a legnagyobb és legértelmesebb teremtmények megértését is.
Az evangélium hirdetőjének úgy kell bemutatnia Isten bűnösök felé irányuló szeretetét, hogy elmondja mit jelent Isten jóakarata. Beszélnie kell arról, hogy Isten arra törekszik, hogy jót tegyen másokkal, hogy megáldhassa őket és hogy előmozdítsa jólétüket.
A Szentírás tanúsítja, hogy Ő szerető Teremtő, aki azt keresi, hogyan tehet jót és áldhatja meg az angyalokat, az embereket és az állatokat. Isten pont az ellentéte mindannak, ami úgy ábrázolja Őt, mintha valami szeszélyes, bosszúálló istenség lenne, aki arra törekszik, hogy teremtményei elbukjanak és nyomorultak legyenek. Ő mindenkihez jó és irgalmas mindenben, amit cselekszik. Ő felhozza napját gonoszokra és jókra, esőt ad az igazaknak és a hamisaknak egyaránt. Jóindulatú a hálátlanok és gonoszok iránt. Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék tőle száll alá.
Az evangélium hirdetőjének meg kell mutatnia Isten bűnösök iránti szeretetét úgy, hogy meghatározza és példákkal bemutatja azt. Az embereknek látniuk kell a közvetlen kapcsolatot Isten irgalma és a legszánalmasabb, legnyomorultabb teremtményeivel való szerető jóindulatú, gyengéd szívű és együtt érző bánásmódja között. A Szentírás Őt könyörületes Úrnak nevezi, és úgy írja le, mint aki ,,gazdag", ,,teljes" az irgalomban. Az embereknek úgy kell látniuk Isten kegyelmét, hogy Ő hajlandó saját jóindulata és nagylelkűsége szerint bánni a teremtményeivel és nem az érdemeik vagy értékük szerint.
Ő a ,,minden kegyelem Istene". ,,Vár az Úr, hogy megkegyelmezhessen, és készen áll arra, hogy irgalmazhasson." Kegyelemből menti meg az embereket, akik képtelenek önmagukat megváltani, ,,hogy megmutassa a következendő időkben az Ő kegyelmének felséges gazdagságát" az érdemteleneknek.
Az evangélium hirdetőjének úgy kell bemutatnia Isten szeretetének kiválóságát, hogy kihangsúlyozza Isten türelmét és hosszútűrését. Az embereknek tudnia kell, hogy Isten mindig hajlandóságot mutatott arra, hogy ,,hosszan tűrjön" és ,,elhordozza" a teremtményei gyengeségeit és gaztetteit. Megtartóztatja a haragját, nem engedi teljesen szabadjára, mert megemlékezik arról, hogy az ember csak test, egy ,,ellebbenő szél, amely nem tér vissza". Ő késedelmes a haragra, nem kívánja, hogy bárki elvesszen, hanem hogy mindenki megtérésre jusson. Arra vágyik, hogy minden ember megmeneküljön, és az igazság ismeretére jusson. Nem leli örömét a gonosz halálában, inkább abban, hogy mindenki megtérjen útjairól és éljen.
Végül, és ez a legfontosabb, az evangélium prédikátorának mindig azon kell munkálkodnia, hogy Isten szeretetét az Atya könyörületes tettének hirdetésével dicsőítse, aki odaadta az egyszülött Fiát. Isten szeretete túlmegy a megértésen és minden teremtménye felé számtalan módon megnyilvánul. Mindemellett a Szentírás arról tanít, hogy Isten szeretetének megnyilvánulásai közül van egy, amely mind fölött áll - amikor az egyszülött Fiát odaadta a népe megváltásáért. A Szentírás bizonyságot tesz arról, hogy Isten szeretet, és azzal mutatta ki a szeretetét, hogy elküldte az egyszülött Fiát, hogy meghaljon és az emberek élhessenek általa. Hajlamaink és tetteink nem határozzák meg sem azt, hogy mi a szeretet, sem annak mértékét. A valódi szeretet Isten szeretete, amelyet azzal mutatott meg nekünk, hogy elküldte a Fiát, hogy engesztelő áldozat legyen a bűneinkért. Közismert, hogy még az ,,igazért is alig hal meg valaki; ám a jóért talán csak meg merne halni valaki. Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bűnösök voltunk" Krisztus meghalt az istentelen és a reménytelenül kiszolgáltatott emberekért. Az, hogy az Úr kifizette ezt a magas árat a megváltásban, bizonyítja Isten csodálatos szeretetét és a bűnünk rettenetességét.
Paul Washer |
|
|
0 komment
, kategória: Rövid építő írások |
|
Címkék: megnyilvánulásai, rosszindulatával, teremtményeivel, legnyomorultabb, legszánalmasabb, kiszolgáltatott, összehasonlítja, érdemteleneknek, rettenetességét, legértelmesebb, kihangsúlyozza, prédikátorának, irgalmazhasson, megtartóztatja, tulajdonságát, mindenhatónak, megváltásáért, hajlandóságot, igehirdetőnek, hosszútűrését, homokszemeket, reménytelenül, nagylelkűsége, természetének, megmeneküljön, mindemellett, hirdetőjének, megnyilvánul, szeretetének, gyengeségeit, teremtmények, munkálkodnia, meghatározza, könyörületes, megemlékezik, legfontosabb, ember romlottságát, igehirdető összehasonlítja, nagyszerű tulajdonságát, teremtmények Istennel, emberek hitványságát, emberek érdemei, szeretet Istene, leglényege annak, igazi szeretet, csillagokat vagy, homokszemeket megszámolni, evangélium hirdetőjének, ellentéte mindannak, hamisaknak egyaránt, embereknek látniuk, közvetlen kapcsolatot, Szentírás Őt, Paul Washer,
|
|