Belépés
vorosrozsa66.blog.xfree.hu
"Nyisd ki a szemed a szépségnek körülötted, nyisd meg az elméd az élet csodáinak, nyisd meg a szíved azoknak, akik szeretnek és mindig légy hű önmagadhoz!&... Drót Erika
1966.11.04
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A megfelelő étkezés biztosítja a jó éjszakai alvást
  2018-10-13 17:37:21, szombat
 
   
 




A megfelelő étkezés biztosítja a jó éjszakai alvást



A jó éjszakai alvás hozzájárul az egészséges testhez és lélekhez, így az ember felkészültebben veszi a kihívásokat másnap.
Miért fontos a jó éjszakai alvás?

1. Egészséges marad a szív:

Átlagosan egy embernek 6-8 óra alvásra van szüksége.

Az alváshiánytól növekszik a vérnyomás és a koleszterinszint.

2. Csökkenti a rák kialakulásának kockázatát:

A késő éjszaka fekvőknél nagyobb a kockázata a végbél- és a mellrák kialakulásának.

3. Csökkenti a stresszt:

Ha szervezetünktől megvonjuk az alvást, a testet és a lelket is stressznek tesszük ki, mivel a stresszhormon szint nő a szervezetben.

4. Csökkenti a gyulladást:

A szervezetben alvásmegvonáskor nő a stresszhormon szint, így a gyulladás is erősödik.

5. Éberebbé tesz:

Egy jó alvás nem csak feltölt energiával, de éberebbé is tesz.

6. Javítja a memóriát:

A minőségi alvás javítja a memóriát és hatékonyabbá teszi a külső ingerek feldolgozását.

7. Segít a fogyásban:

A tanulmányok kimutatták, hogy azok, akik naponta 6 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra.

8. Szépítő alvás:

Az egészséges haj és a bőr titka a 8 órás szépítő alvás. Az alváshiánytól a szemek felpuffadnak, karikásak lesznek, a haj és a bőr pedig fakó és sápadt.

Sok ember küszködik alváshiánnyal. A próbálkozásaik ellenére pedig sokszor küzdenek éjszakákkal. A tanulmányok szerint bizonyos tápanyagok fontos szerepet játszanak az alvás elősegítésében rövid- és hosszútávon.

Azok, akik változatos étrendet követnek (egyszóval egészségesen étkeznek), egészségesebben is alszanak.

A jó alvás a megfelelő étkezési szokások kialakításával kezdődik

Az alábbi lista felsorolja az alvással kapcsolatos problémákat, és azokat a tápanyagokat, amelyeket hozzájuk társítanak.

1. Rövid alvás:

Rövid alvás akkor alakul ki, amikor a szervezetben nincs elég víz és a következő vitaminok:

C-vitamin

C-vitaminban gazdag az eper, narancs, grapefruit, citrom, papaya, fekete ribizli és a kaliforniai paprika. A megfelelő mennyiségű C-vitamin erősíti az immunrendszert és segít megszabadulni a betegségektől is.

Szelén

A szelén diófélékben, húsokban és rákfélékben található, és egy olyan nyomelem, ami segíti a szervezet megfelelő működését és erősíti az immunitást. A vegetáriánusok fogyasszanak gombát, hagymát, árpát, barna rizst és zabot.

2. Nagyon rövid alvás:

A tanulmányok szerint a nagyon rövid alvás problémája akkor merül fel, ha a következő anyagokból keveset kap a szervezet:

Víz

Tudvalevőleg a szervezet 75-80%-át víz alkotja, ezért a szervezet működéséhez (mint például az emésztés, anyagcsere és a méreganyagok eltávolítása) elengedhetetlen. Ezért aztán a jó éjszakai alvás érdekében egy embernek naponta legalább 10 pohár vizet kéne elfogyasztania.

Likopin

Ez az erős antioxidáns megakadályozza a szabadgyökök létrejöttét a szervezetben. Ezenkívül meggátolja a koleszterin oxidációját is, így az artériák nem szűkülnek be. Likopin a paradicsomban, a görögdinnyében és a guavában található.

Szénhidrátok

A szervezetnek a megfelelő működéshez szüksége van egyszerű és összetett szénhidrátokra, azokból is a megfelelő mennyiségre. Míg az egyszerű szénhidrátok cukrot szabadítanak fel, addig az összetett szénhidrátok energiát, de azt is lassan, egészen addig, míg fel nem szívódnak a vérben. A glükóz és a cukor egyszerű szénhidrátok, a búza és más keményítőtartalmú ételek pedig összetett szénhidrátokat tartalmaznak. A jó alvás érdekében lefekvés előtt egyen egy kis tál zabkását. A tej és a zab aminosavat tartalmaz, ami segíti a nyugodt alvást.

3. Hosszú alvás:

A hosszú alvás problémája akkor merül fel, ha a szervezetbe nem kerül megfelelő mennyiségű szénhidrát, illetve a következő anyagokból sincs elég a szervezetben:

Teobromin

Teobromin a teában, csokoládéban és az összes kakaót tartalmazó termékben található. A teobromin egy szívet stimuláló anyag, ami csökkenti a vérnyomást. Ezért aztán a zöldtea és a keserű csokoládé rendszeres fogyasztásával éjszaka is jobban fog aludni.

Kaprinsav

A kaprinsav egy olyan telített zsírsav, amely a tejtermékekben, diófélékben, magokban és olajakban található. Jó hatással van a szívre és antibakteriális tulajdonságai vannak. Fogyassza a fentebb felsoroltakat rendszeresen, de korlátozott mennyiségben.



 
 
0 komment , kategória:  Dr.TIHANYI LÁSZLÓ   
Címkék: alvásmegvonáskor, koleszterinszint, szervezetünktől, egészségesebben, antibakteriális, elengedhetetlen, felkészültebben, elősegítésében, immunrendszert, szénhidrátokra, görögdinnyében, kialakulásának, elfogyasztania, megakadályozza, vegetáriánusok, kialakításával, próbálkozásaik, tejtermékekben, szénhidrátokat, fogyasztásával, felsoroltakat, tulajdonságai, stresszhormon, megszabadulni, alváshiánytól, betegségektől, hajlamosabbak, alváshiánnyal, paradicsomban, feldolgozását, szervezetben, egészségesen, felpuffadnak, hatékonyabbá, tápanyagokat, méreganyagok, megfelelő étkezés, egészséges testhez, ember felkészültebben, kihívásokat másnap, alváshiánytól növekszik, késő éjszaka, mellrák kialakulásának, stresszhormon szint, szervezetben alvásmegvonáskor, minőségi alvás, külső ingerek, tanulmányok kimutatták, szemek felpuffadnak, próbálkozásaik ellenére, tanulmányok szerint, alvás elősegítésében,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Boldog születésnapot a ma ünne...  Szűrke cica  Png nő  Kellemes nyári napot  Szűrke cica  Facebookon kaptam Krisztinátó...  Kellemes hetet  Facebookon kaptam  Azt mondják...  Facebookon kaptam  Nyári képek  Png nap  Muskátlik az ablakban  Napraforgó  Amikor nincs pénzed......  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nyári képek  Szép napot mindenkinek !.........  Egy nagyon szép kastély.....  Lufik  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Facebookon kaptam  Már a cica is.......  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Omnia mea mecum porto  Facebookon kaptam  Ki érti?  Majd villámot verek  Fehér rózsa  Nő pipacsokkal  Látogatóimnak- szeretettel.......  Ha Isten békéje lakja szívemet  Szép estét kedves látogatóimna...  Jókai Anna tollából  Rózsa csokor  Isten Igéje - az egyház egység...  Vörös rózsák  Vörös rózsák  Mai harmónia kártyám  Szélmalomharc a Bakonyban (gyö...  Vörös rózsa  Szép napot kívánok  Göldner Ildikó verse: Virágzik...  Balga utak  Valamikor régen  Kellemes délutánt kívánok!  Véna - Vénás Betegségek  Facebookon kaptam Cs ildikótó...  Lufik  Hány hívő érte el az égi célt  Szélmalomharc a Bakonyban (gyö...  Szedek neked virágot . . .  Szép estét - - jó éjt kívánok ...  Nyári kép  Rózsa csokor  Flavonoidokban gazdag étkek  Lufik  Véna - Vénás Betegségek  Vörös rózsa  Png nő  Facebookon kaptam  Eperből állatok  Png nő  Tengeri üvegek  Png kislány  Gondolatok nő és férfi viszony...  Én befejeztem  Arany és kék szavakkal  Png kutya  Facebookon kaptam  Szerelmes asszony........  Flavonoidokban gazdag étkek  Png nő  Facebookon kaptam  Délutáni nassolás.....  Fogyózni kellene......  Jó éjszakát!  Facebookon kaptam  Társkereső hirdetés  Délutáni mosoly......  Kellemes nyári napot  Pipacsok  Png nő  Facebookon kaptam  Korhatár nélkül  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Fehér rózsa  Mai harmónia kártyám  Png virág  Png nő  255 az új fertőzött, elhunyt ...  Zöld vivianit  Aranyosi Ervin: Mit is kéne te...  Hány hívő érte el az égi célt  Göldner Ildikó verse: Virágzik...  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
megfelelő étkezés, egészséges testhez, ember felkészültebben, kihívásokat másnap, alváshiánytól növekszik, késő éjszaka, mellrák kialakulásának, stresszhormon szint, szervezetben alvásmegvonáskor, minőségi alvás, külső ingerek, tanulmányok kimutatták, szemek felpuffadnak, próbálkozásaik ellenére, tanulmányok szerint, alvás elősegítésében, megfelelő étkezési, alábbi lista, alvással kapcsolatos, szervezetben nincs, következő vitaminok, kaliforniai paprika, megfelelő mennyiségű, szelén diófélékben, olyan nyomelem, szervezet megfelelő, vegetáriánusok fogyasszanak, nagyon rövid, következő anyagokból, szervezet 75-80%-át, szervezet működéséhez, méreganyagok eltávolítása, embernek naponta, erős antioxidáns, szabadgyökök létrejöttét, koleszterin oxidációját, guavában található, megfelelő működéshez, megfelelő mennyiségre, egyszerű szénhidrátok, összetett szénhidrátok, cukor egyszerű, nyugodt alvást, hosszú alvás, összes kakaót, szívet stimuláló, keserű csokoládé, olyan telített, fentebb felsoroltakat, alvásmegvonáskor, koleszterinszint, szervezetünktől, egészségesebben, antibakteriális, elengedhetetlen, felkészültebben, elősegítésében, immunrendszert, szénhidrátokra, görögdinnyében, kialakulásának, elfogyasztania, megakadályozza, vegetáriánusok, kialakításával, próbálkozásaik, tejtermékekben, szénhidrátokat, fogyasztásával, felsoroltakat, tulajdonságai, stresszhormon, megszabadulni, alváshiánytól, betegségektől, hajlamosabbak, alváshiánnyal, paradicsomban, feldolgozását, szervezetben, egészségesen, felpuffadnak, hatékonyabbá, tápanyagokat, méreganyagok, szénhidrátok, tartalmaznak, fogyasszanak, szabadítanak, szervezetnek, eltávolítása, , ,
2021.05 2021. Június 2021.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 18977 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 182
  • e Hét: 1628
  • e Hónap: 13685
  • e Év: 136478
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.