|
2016-06-06 20:53:42, hétfő
|
|
|
Kinek kell ünnepelni a pedagógusokat?
DiószegiHorváthNóra
2016. június 5. vasárnap, 20:19
A pedagógusnap amolyan kötelező kör, az év vége előtt még egy utolsó lehetőség, hogy a kormány elhúzza a mézesmadzagot a tanárok orra előtt, hogy a nyári szünetre lecsitítsa a kedélyeket. Így volt ez legalábbis eddig. Most úgy tűnik, az emberi erőforrások minisztere, Balog Zoltán egy cinikus köszöntésen kívül nem sok energiát fecsérelt a pedagógusokra.
leepul.jpeg
2010 óta a pedagógusnap amolyan lakmuszpapír is: ennek a napnak a hangulatából nagyjából jól le lehet mérni, milyen ma az oktatásügyben a hangulat.
Rossz.
Hoffmann Rózsa, az eggyel korábbi köznevelési államtitkár általában ezen a napon szokta emlékeztetni a tanárokat arra, hogy az életpályamodell bevezetésével és a tanári bérek emelésével olyan forradalmi reform következett be az oktatásban, amelytől minden érintettnek el kell dobnia a haját.
Más kérdés, hogy ez a duma nem nagyon győzte meg a tanárokat, akik már 2013-ban is inkább a demonstrációra helyezték a hangsúlyt pedagógusnap alkalmából.
A helyzet pedig az elmúlt három évben tovább romlott, ezt talán nem is kell nagyon ragozni. Idén február óta a tanárok látható, érezhető, a társadalom számára is hallható módon adnak formát tiltakozásuknak. Ez pedig nagy szó. A kormány által leuralt médiatérben, az elnyomott, megfélemlített dolgozóknak vajmi kevés eszköz áll rendelkezésére, hogy megmutathassák, mekkora baj is van a házuk táján.
Ráadásul a pedagógus szakma hagyományosan alacsony presztízsű hazánkban (nem függetlenül sajnos attól a ténytől, hogy a tanárok több mint 80 százaléka nő, fizetésük pedig messze elmarad az európai normától). Vagyis a tanárok eleve óriási hátrányból indultak, amikor meg akarták nyerni maguknak a közvéleményt.
S mégis: alig néhány hónap alatt sikerült elérniük, hogy az egész ország figyelt rájuk, és tisztában volt legalább azzal (ha a részletekkel nem is), hogy az oktatásban óriási a probléma, hogy a gyerekek jövőjével játszik a kormány, és hogy azonnali változásokra van szükség. Meghallotta ezt majdnem mindenki, álltak tízezrek tüntetéseken esernyőkkel, volt sztrájk, polgári engedetlenség, nem mentek a diákok iskolába, volt minden, ami kell.
Egy dolog nem volt: érdemi eredményeket nem sikerült elérni.
És itt érdemes egy kicsit belehallgatni Balog Zoltán miniszter idei pedagógusköszöntő beszédébe.
“Az oktatás területe folyamatosan alakul, a XXI. században nem is lehet ez másként. Úton vagyunk. Közös munkával a kerekasztal mellett, a pedagógusokkal együtt igyekszünk meghozni a köznevelést érintő döntéseket. Bízom benne, hogy a növekvő anyagi megbecsülésen túl, ez a partnerség is egyre erősebb lesz és hogy ezt önök érzik. A 2010 előtti út többé nem volt járható, az új pedig formálódik. Vannak vitáink és vannak részeredményeink, de a célunk közös, hogy érdemes legyen Magyarországon jól tanítani a következő nemzedéket" - mondja Balog, cinkos mosollyal az arcán.
Kezdjük ott: a pedagógusnapi köszöntőt jellemzően az éppen regnáló köznevelési államtitkár szokta mondani. Palkovics László azonban nem az a figura, akitől manapság jó néven venné akár csak egyetlen tanár is, hogy a nevét a szájára veszi. Balog viszont olyan személy, akivel a pedagógusoknak minden igyekezetük ellenére mindeddig nem sikerült tárgyalniuk - legalábbis a saját elképzeléseik szerint nem. A miniszter ugyan járta egy ideig az országot, hogy meghallgassa a panaszokat (ennek eredményeit pedig valószínűleg egy nagyon mély fiókba süllyeszthette), de érdemi egyeztetésre a tiltakozó tanárokkal eddig nem ült le. (Tárgyal természetesen a Pedagógus Sztrájkbizottsággal, ennek eredményeit azonban még a szakszervezet is titkolja, rajtuk kívül fogalma sincs földi halandónak arról, hogy egyáltalán mire jutottak egymással).
Vagyis Balog az a személy, akiről a tiltakozások úgy, ahogy vannak, lepattannak.
Ha arról van szó, létrehoz egy köznevelési kerekasztalt, ahová a saját embereit és szervezeteit ülteti le, összeránt egy értekezletet a minisztérium által kinevezett igazgatóknak, hogy a fülükbe duruzsolja az ukázt, de a lényegi problémák, követelések őt magát elkerülik.
És ha mégsem így van, az még nagyobb baj: a kormány ugyanis amellett, hogy nem volt hajlandó tárgyalni a tiltakozókkal, több esetben is épp az ellenkezőjét tette annak, amit azok követeltek. Ha a központosítás megszüntetését követelték, akkor bejelentették a totális központosítást. Ha a tankönyvválasztás szabadsága mellett emeltek szót, még tovább szűkítették a tankönyvpiacot, és még inkább állami ellenőrzés alá vonták azt.
http://kettosmerce.blog.hu/2016/06/05/kinek_kell_unnepelni_a_pedagogusokat |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: részeredményeink, életpályamodell, tiltakozásuknak, magyarországon, demonstrációra, megszüntetését, pedagógusokkal, süllyeszthette, rendelkezésére, tankönyvpiacot, pedagógusoknak, megfélemlített, központosítást, megmutathassák, bevezetésével, belehallgatni, elképzeléseik, pedagógusokra, pedagógusnapi, bejelentették, tiltakozókkal, szakszervezet, természetesen, engedetlenség, központosítás, hagyományosan, pedagógusokat, pedagogusokat, oktatásügyben, megbecsülésen, mézesmadzagot, pedagógusnap, valószínűleg, egyeztetésre, közvéleményt, emlékeztetni, pedagógusnap amolyan, utolsó lehetőség, kormány elhúzza, tanárok orra, nyári szünetre, emberi erőforrások, cinikus köszöntésen, hangulatából nagyjából, eggyel korábbi, napon szokta, tanárokat arra, életpályamodell bevezetésével, tanári bérek, demonstrációra helyezték, hangsúlyt pedagógusnap, helyzet pedig, Balog Zoltán, Hoffmann Rózsa, Palkovics László, Pedagógus Sztrájkbizottsággal, Vagyis Balog,
|
|
|
|
pedagógusnap amolyan, utolsó lehetőség, kormány elhúzza, tanárok orra, nyári szünetre, emberi erőforrások, cinikus köszöntésen, hangulatából nagyjából, eggyel korábbi, napon szokta, tanárokat arra, életpályamodell bevezetésével, tanári bérek, demonstrációra helyezték, hangsúlyt pedagógusnap, helyzet pedig, elmúlt három, tanárok látható, társadalom számára, kormány által, házuk táján, pedagógus szakma, tanárok több, európai normától, tanárok eleve, egész ország, oktatásban óriási, gyerekek jövőjével, diákok iskolába, kicsit belehallgatni, oktatás területe, kerekasztal mellett, pedagógusokkal együtt, köznevelést érintő, növekvő anyagi, 2010 előtti, célunk közös, következő nemzedéket”, pedagógusnapi köszöntőt, éppen regnáló, szájára veszi, pedagógusoknak minden, saját elképzeléseik, miniszter ugyan, nagyon mély, tiltakozó tanárokkal, köznevelési kerekasztalt, saját embereit, minisztérium által, fülükbe duruzsolja, lényegi problémák, kormány ugyanis, ellenkezőjét tette, központosítás megszüntetését, totális központosítást, tankönyvválasztás szabadsága, részeredményeink, életpályamodell, tiltakozásuknak, magyarországon, demonstrációra, megszüntetését, pedagógusokkal, süllyeszthette, rendelkezésére, tankönyvpiacot, pedagógusoknak, megfélemlített, központosítást, megmutathassák, bevezetésével, belehallgatni, elképzeléseik, pedagógusokra, pedagógusnapi, bejelentették, tiltakozókkal, szakszervezet, természetesen, engedetlenség, központosítás, hagyományosan, pedagógusokat, pedagogusokat, oktatásügyben, megbecsülésen, mézesmadzagot, pedagógusnap, valószínűleg, egyeztetésre, közvéleményt, emlékeztetni, tiltakozások, változásokra, tüntetéseken, igazgatóknak, ellenkezőjét, szervezeteit, lakmuszpapír, részletekkel, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1393
- e Hét: 2880
- e Hónap: 13991
- e Év: 167487
|
|
|